Ухвала
від 28.08.2023 по справі б-50/24-09
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під`їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-14-14, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


УХВАЛА

про продовження строку процедури санації боржника

"28" серпня 2023 р.м. ХарківСправа № Б-50/24-09вх. № 1964/2-50

Господарський суд Харківської області у складі:

судді Жигалкіна І.П. судді Кононової О.В. , судді Міньковського С.В.

при секретарі судового засідання Кісельова С.М.

за позовом ФО ОСОБА_1 , м. Харків до ДП "Торговий дім Облагрохімія", м. Харків про визнання банкрутом за участю представників:

прокуратури Харківської області - Ткаченко К.О.;

Східного міжрегіонального управління міністерства юстиції (відділу з питань банкрутства ГУЮ в Харківській області) - Прокопчук Я.М.;

керуючого санацією, арбітражний керуючий - Тищенко О.І.

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою Господарського суду Харківської області від 17.03.2009 порушено провадження у справі про банкрутство ДП ТД Облагрохімія, при цьому 21.07.2010 судом було введено процедуру санації боржника.

Розгляд справи про банкрутство ДП (ТД "Облагрохiмiя" здійснюється згідно до положень Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції чинній до 18.01.2013), надалi - Закон про банкрутство.

Ухвалою Господарського суду Xapківськoї області від 21.07.2010 у справi №50/24-09 введено процедуру санації ТД "Облагрохiмiя" (код З24З7270), місцезнаходження: вул. Космiчна 21, м. Харків.

Ухвалою Господарського суду Харківської області від 15.07.2020 у справі №Б-50/24-09 задоволено клопотання Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) (вх.№8043 від 31.03.2020) та (вх.№9617 від 24.04.2020) про закриття провадження по даній справі; задоволено заяву керуючого санацією (вх.№10570 від 12.05.2020) про закриття провадження у справі; залишено без розгляду заяву керуючого санацією Капустіна В.В. (вх.№15709 від 09.07.2020) про дострокове звільнення його від виконання покладених на нього обов`язків; закрито провадження у справі №Б-50/24-09 про банкрутство Державного підприємства Торговий Дім Облагрохімія; залишено без розгляду заяву ОСОБА_2 (вх.№16184 від 14.07.2020) та (вх.№16183 від 14.07.2020 р.) про заміну кредитора; копію ухвали направлено Міністерству розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, ДП Торговий дім Облагрохімія, ТОВ ДАСК, кредиторам, керуючому санацією Капустіну В.В., прокуратурі Харківської області, відділу з питань банкрутства ГУЮ в Харківській області, державному реєстратору.

Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства з вказаною ухвалою не погодилось та звернулось до Східного апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, де постановою від 15.09.2020 апеляційну скаргу було задоволено, ухвалу Господарського суду Харківської області від 15.07.2020 у справі №Б-50/24-09 скасовано та направлено справу №Б-50/24-09 до Господарського суду Харківської області для продовження розгляду.

Розпорядженням керівника апарату суду від 01.10.2020 р., у зв`язку з недопустимістю повторної участі в розгляді справи судді Усатого В.О., суддів Савченко А.А., Яризько В.О., призначено проведення повторного автоматизованого розподілу справи.

Згідно витягу з протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями, для розгляду даної справи визначено головуючого суддю Жигалкіна І.П., суддів Кононову О.В., Міньковського С.В.

Відповідно до ухвали суду від 10.12.2020 було задоволено заяву (вх. №25569 від 03.11.2020) ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) про заміну кредитора, здійснено процесуальне правонаступництво та: замінити кредитора ОСОБА_3 ( АДРЕСА_1 , код НОМЕР_2 ) на нового кредитора (процесуального правонаступника) - ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , код НОМЕР_3 ) за вимогами до ДП Торговий Дім Облагрохімія (код ЄДРПОУ 32437270) в сумі 4 черги задоволення майнових вимог кредиторів 186 546, 98 грн., та 203 гривні 1 черги задоволення майнових вимог кредиторів;

замінити кредитора ОСОБА_4 ( АДРЕСА_3 , код НОМЕР_4 ) на нового кредитора (процесуального правонаступника) - ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , код НОМЕР_3 ) за вимогами до ДП Торговий Дім Облагрохімія (код ЄДРПОУ 32437270) в сумі 4 черги задоволення майнових вимог кредиторів 306 990,00 гривень, та 397,5 гривні 1 черги задоволення майнових вимог кредиторів.

Також задоволено заяву (вх. №25563 від 03.11.2020) арбітражного керуючого Капустіна В.В. про звільнення його від виконання повноважень керуючого санацією ДП "ТД "Облагрохімія" та призначено керуючим санацією ДП Торговий Дім Облагрохімія (код ЄДРПОУ 32437270) у справі про банкрутство №Б-50/24-09 арбітражного керуючого Тищенко Оксану Іванівну.

Суд своєю ухвалою від 05.06.2023 задовольнив заяву (вх. №12011 від 15.05.2023) Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області та замінив учасника провадження у справі №Б-50/24-09 - Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області на Головне управління Пенсійного фонду України в Харківській області (код ЄДРПОУ 14099344, адреса: 61022, м. Харків, м-н Свободи, 5, Держпром, 3під., 2 пов.).

Керуючий санацією звернувся до суду з клопотанням (вх. №18012 від 11.07.2023) про затвердження змін до плану санації від 05.06.2023 у справі №50/24-09 про банкрутство Державного підприємства Торговий дім Облагрохімія.

Ухвалою суду від 20.07.2023 повідомлено учасників справи, що: - клопотання (вх. №18012 від 11.07.2023) керуючого санацією про затвердження змін до плану санації від 05.06.2023 буде розглянуто судом в порядку встановленому процесуальному законодавством; - засідання у справі відбудеться 28 серпня 2023 року о(б) 11:30 год. у приміщенні господарського суду за адресою: 61022, місто Харків, майдан Свободи, 5, 8-й під`їзд, 1-й поверх, зал № 105.

Арбітражним керуючим було подано до суду: - копію листа РВ ФДМУ по Харківській області від 14.08.2023 вих. № 20-45/175 (вх. №21640 від 15.08.2023); клопотання (вх. №22614 від 23.08.2023) про долучення до матеріалів справи, наказу ФДМУ від 19.07.2023 №1308 про затвердження змін до статуту Державного підприємства Торговий дім Облагрохімія, статут у новій редакції ДП "ТД "Облагрохімія".

28 серпня 2023 року від ФДМУ надійшло клопотання (вх. № 22880) про відкладення засідання у справі №50/24-09 та призначення іншої дати наступного засідання. Дане клопотання обґрунтовує необхідністю представлення інтересів ФДМ України в іншому судовому засіданні, а саме у справі №910/6968/16 у Господарському суді м. Києва, а отже представник не зможе взяти участь в засіданні у справі №50/24-09.

Прокурор у судовому засіданні проти клопотання (вх. № 22880 від 23.08.2023) представника ФДМУ про відкладення не заперечує. Вважає, що потрібно вислухати думку представника ФДМУ.

Представник Східного міжрегіонального управління міністерства юстиції (відділу з питань банкрутства ГУЮ в Харківській області) у судовому засіданні проти клопотання (вх. № 22880 від 23.08.2023) представника ФДМУ про відкладення заперечує.

Арбітражний керуючий проти клопотання (вх. № 22880 від 23.08.2023) представника ФДМУ про відкладення заперечує. Заявив клопотання про продовження строку проведення процедури санації на шість місяців. А також заявлено було клопотання про перерву у судовому засіданні для надання доказів.

Суд дослідивши матеріали справи та надані докази задовольнив клопотання арбітражного керуючого про перерву у судовому засіданні. Стосовно клопотання (вх. № 22880 від 23.08.2023) ФДМУ про відкладення суд зазначив, що буде вирішено після перерви. Перерву оголошено до 28.08.2023 до 14:00.

Після перерви суд продовжив розгляд справи у тому ж складі.

Керуючим санацією, арбітражним керуючим Тищенко О.І. надано до суду клопотання, яким підтримує клопотання про затвердження зміни до плану санації та про продовження строку процедури санації на 6 (шість) місяців, а також надано додаткові докази. У своїх письмових поясненнях зазначає, що зміни стосуються наступних пунктів плану санації: п.4.1; 4.2; 4.2.1; 4.2.2; 4.2.2.2; 4.2.2.3; 4.2.2.4; 4.2.2.5; 4.2.2.6; 4.2.2.7; 4.3; 4.4; 4.5; 4.6; 4.7 та висновку. Зміни до плану санації оформлені у відповідності до Типової форми плану санації, затвердженого наказом Мін`юсту 24.10.2019 №3258/5.

Прокурор та представник Східного міжрегіонального управління міністерства юстиції (відділу з питань банкрутства ГУЮ в Харківській області) у судовому засіданні проти клопотання щодо зміни плану санації та продовження строку процедури санації не заперечує та просять суд задовольнити їх.

Дослідивши клопотання (вх. № 22880 від 23.08.2023) представника Фонду державного майна України про відкладення з підстав знаходження в іншому судовому засіданні, суд дійшов до висновку про відмову у його задоволенні, оскільки явка представників не визнавалась обов`язковою, відсутність уповноваженого представника не перешкоджає розгляду клопотань про зміну плану санації та продовження процедури санації.

Суд вважає, що у ФДМУ було достатньо часу для ознайомлення та надання заперечень у разі їх наявності щодо затвердження змін до плану санації від 05.06.2023, проте таких не заявлено. А також, суд звертає увагу, що у ФДМУ не єдиний співробітник (уповноважена особа - представник), яки має право приймати участь у судовому засіданні, а отже направити до участі в судове засідання у справі №50/24-09 вважається за можливо іншого представника.

Суд зазначає, що керуючим санацією, арбітражним керуючим Тищенко О.І. було подано клопотання (вх. №18012 від 11.07.2023) про затвердження змін до плану санації від 05.06.2023, проте від ФДМУ жодних заперечень, пояснень, клопотань, доказів чи доводів до суду, станом на день слухання справи, надано не було.

З наданих керуючим санацією доказів вбачається, що останнім отримано лист-відповідь від 29.06.2023 вих. №10-52-16105 Фонду державного майна України. Повідомлено, що на письмове звернення від 19.06.2023 вих. №02-45/168 керуючого санацією щодо отримання висновку про погодження Змін до плану санації ДП ТД ОБЛАГРОХІМІЯ ФДМУ потребує додаткового опрацювання, про результати якого буде повідомлено найближчим часом у установленому порядку.

Порядком погодження планів санації (затвердженого наказом ФДМУ 04.03.2020 № 403), надалі - ПОРЯДОК, визначений порядок подання документів, необхідних для отримання висновку державного органу приватизації про погодження планів санації підприємств-боржників, щодо яких господарськими судами відкриті провадження у справах про банкрутство. Зміни і доповнення до планів санації підприємств-боржників погоджуються державними органами приватизації у тому самому порядку, що й плани санації. Погодження планів санації підприємств-боржників, які відповідають умовам п.3 розділу I Порядку, щодо яких провадження у справах про банкрутство продовжується згідно із Законом України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом, здійснюється відповідно до цього Порядку.

Розділом IV Порядку державний орган приватизації ФДМУ у десятиденний строк з дня одержання відповідного письмового звернення, надає свій висновок про погодження або відмову у погодженні плану санації. Висновок про погодження або відмову у погодженні плану санації надається у формі листа. Державний орган приватизації надає висновок про відмову у погодженні плану санації з таких підстав: план санації боржника не відповідає вимогам законодавства; виявлено недостовірні дані в документах, поданих разом з планом санації; запропоновані планом санації заходи не забезпечують відновлення платоспроможності боржника.

У разі подання письмового звернення з порушенням вимог, встановлених розділами II та III цього Порядку, державний орган приватизації не пізніше наступного робочого дня повертає ініціатору таке звернення із зазначенням підстав повернення. У разі виявлення недоліків або невідповідностей у поданому плані санації державний орган приватизації надає письмові зауваження та пропозиції стосовно доопрацювання плану санації. Державний орган приватизації у десятиденний строк з дня одержання доопрацьованого плану санації надає висновок щодо його погодження або відмовляє в погодженні, про що, відповідно, розпорядник майна (керуючий санацією), керівник підприємства-боржника повідомляється письмово.

Враховуючи наведене, суд дійшов вірного висновку щодо відмови у задоволенні клопотання ФДМУ про відкладення розгляду затвердження зміни плану санації.

Щодо поданого клопотання керуючого санації про зміну плану санації та клопотання про продовження строку процедури судової санації, заслухавши пояснення учасників процесу, дослідивши надані докази в їх сукупності, суд зазначає наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, Господарським судом Харківської області постановлено ухвалу від 21.07.2010 у справі №Б-50/24-09, якою введено процедуру санації Державного підприємства Торговий дім ОБЛАГРОХІМІЯ (код 32437270), а ухвалою від 15.09.2011 затверджено план санації боржника, схвалений рішенням комітету кредиторів, оформлений протоколом від 24.02.2011.

Так, відповідно до пункту 4.2.2.7 Плану санації ДП Торговий Дім Облагрохімія, інвестор бере на себе зобов`язання, у відповідності зі схваленим та затвердженим планом санації, додатків до плану санації, умов інвестиційного договору, договорів про прийняття на себе реєстрових боргів 4-ої черги, на свій страх та ризик за особисті кошти погасити борги (відновити платоспроможність) боржника. Інвестор також несе відповідальність за невиконання взятих на себе зобов`язань, визначених в інвестиційному договорі.

27.09.2011 між ТОВ ДАСК в собі директора Калініна С.В. (інвестор), ДП ТД Облагрохімія (боржник) та ТОВ СТО ФОРСАЖ (голова комітету кредиторів ДП ТД Облагрохімія) було укладено інвестиційний договір. Відповідно до п. 1 п.п. 1.1 інвестиційного договору, інвестор бере на себе зобов`язання, відповідно зі схваленим та затвердженим планом санації та додатків до плану санації, умов цього договору на свій страх і ризик за особисті кошти забезпечити свою частину реалізації плану санації боржника, а боржник забезпечує необхідні умови для його реалізації. Інвестор за умови виконання зобов`язань, передбачених планом санації, набуває право власності на майно боржника відповідно до законодавства та плану санації.

Підпунктом 1.2 п. 1 інвестиційного договору сторони погодили, що інвестор забезпечує реалізацію плану санації за свій рахунок на суму 5 379 667,06 грн. Проте, всупереч плану санації та інвестиційного договору, інвестор, отримавши у власність майно боржника, не перерахував вказані договором кошти на санаційний рахунок.

У зв`язку з невиконанням інвестором своїх зобов`язань, ухвалою Господарського суду Харківської області від 17.08.2015 у справі №Б-50/24-09, яка залишена без змін постановою Харківського апеляційного господарського суду від 14.03.2016, було задоволено заяву керуючого санацією, визнано недійсним договір купівлі-продажу нежитлових приміщень від 28.09.2011, укладений між Державним підприємством Торговий Дім Облагрохімія та Товариством з обмеженою відповідальністю ДАСК. А також, відповідною ухвалою від 01.02.2016 задоволено заяву прокурора про витребування з чужого незаконного володіння майна.

Керуючий санацією Тищенко О.І., з метою забезпечення належного виконання своїх повноважень подав до суду Зміни до плану санації, які відповідають Закону та забезпечать подальше ведення боржником господарської діяльності.

Отже, при вирішенні поданого на розгляд клопотання керуючого санацією Державного підприємства "Торговий дім "Облагрохімія" про затвердження змін до плану санації боржника судом застосовуються положення Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції до 21.10.2019), оскільки пунктом 4 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу України з процедур банкрутства передбачено, що з дня введення в дію цього Кодексу подальший розгляд справ про банкрутство здійснюється відповідно до положень цього Кодексу незалежно від дати відкриття провадження у справі про банкрутство, крім справ про банкрутство, які на день введення в дію цього Кодексу перебувають на стадії санації, провадження в яких продовжується відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом". Перехід до наступної судової процедури та подальше провадження у таких справах здійснюється відповідно до цього Кодексу.

Правовий аналіз пункту 4 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу України з процедур банкрутства дає підстави висновку, що законодавцем за темпоральним критерієм визначено пряму дію норм цього Кодексу та їх застосування при розгляді справ про банкрутство незалежно від дати відкриття провадження у справі про банкрутство, за винятком справ, які на день введення в дію цього Кодексу 21.10.2019 перебувають на стадії санації.

Пунктом 4 ст.25-1Прикінцевих та перехідних положень Кодексу з процедур банкрутствавстановлено, що з дня введення в дію цьогоКодексуподальший розгляд справ про банкрутство здійснюється відповідно до положень цьогоКодексунезалежно від дати відкриття провадження у справі про банкрутство, крім справ про банкрутство, які на день введення в дію цьогоКодексуперебувають на стадії санації, провадження в яких продовжується відповідно доЗакону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом». Перехід до наступної судової процедури та подальше провадження у таких справах здійснюється відповідно доКодексу з процедур банкрутства.

Відповідно до п. 1-1Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом»(в редакції Закону від 18.01.2013 року) положення цьогоЗаконузастосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження в яких порушено після набрання чинності цим Законом. Положення цьогоЗакону, що регулюють продаж майна в провадженні у справі про банкрутство, застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження у яких порушено до набрання чинності цим Законом. Положення цьогоЗакону, що регулюють ліквідаційну процедуру, застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження у яких порушено до набрання чинності цим Законом, якщо на момент набрання ним чинності господарським судом не було прийнято постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури

ДП Торговий Дім Облагрохімія на момент набрання Кодексом чинності знаходиться на стадії санації відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Ухвалою від 21.07.2010 р. було введено процедуру санації боржника.

З огляду на вищевикладене, суд при розгляді даної справи керується нормами Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» у редакції чинній до 18.01.2013 р. (далі- Закон).

Згідно з ч. 2 ст.16 Закону збори кредиторів вважаються повноважними незалежно від кількості голосів кредиторів, які беруть участь у зборах, якщо всіх кредиторів було письмово повідомлено про час і місце проведення зборів відповідно до частини першої цієї статті. Кількість голосів кредиторів визначається відповідно до частини четвертої цієї статті.

Відповідно до ч. 4 ст. 16 Закону кредитори, у тому числі і органи державної податкової служби, інші державні органи, які здійснюють контроль за правильністю та своєчасністю справляння єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, податків і зборів (обов`язкових платежів), мають на зборах кредиторів кількість голосів, пропорційну сумі вимог кредиторів, включених до реєстру вимог кредиторів, кратній тисячі гривень.

До компетенції зборів кредиторів належить прийняття рішення про вибори членів комітету кредиторів, визначення кількісного складу комітету кредиторів, визначення його повноважень, дострокове припинення повноважень комітету кредиторів або окремих його членів, схвалення плану санації боржника, інші питання, передбачені цим Законом (ч. 5ст. 16 Закону про банкрутство).

Відповідно до ч. 9ст. 16 Закону про банкрутство рішення зборів (комітету) кредиторів вважається прийнятим більшістю голосів кредиторів, якщо за нього проголосували присутні на зборах (комітеті) кредитори, кількість голосів яких визначається відповідно до частини четвертої цієї статті.

Як, зазначає керуючий санацією, що 05 червня 2023 ним було розроблено та направлено до ЗБОРІВ КРЕДИТОРІВ у справі про банкрутство на схвалення чергову редакцію ЗМІН до плану санації, яка була розроблена із урахуванням зауважень органу управління, що викладені в висновку від 14.03.2023 №10-52-6015 ФДМУ про відмову у погодженні Змін до плану санації ДП ТД ОБЛАГРОХІМІЯ, де у повному обсязі виконані всі зауваження органу управління, що викладені в висновку від 14.03.2023 №10-52-6015.

Рішенням №2 ЗБОРІВ КРЕДИТОРІВ №13/2023, що проведені шляхом опитування в період із 06.06.2023 по 20.06.2023, дата складання рішення 19.06.2023 у зв`язку із достроковим голосуванням усіх учасників зборів, СХВАЛЕНІ зміни до плану санації від 05.06.2023.

Так, до органу управління Фонду державного майна України направлено (на підпис) ПИСЬМОВЕ ЗВЕРНЕННЯ від 19.06.2023 вих. №02-45/168 та ЗМІНИ до плану санації Державного підприємства Торговий дім ОБЛАГРОХІМІЯ від 05.06.2023, затвердженого рішенням зборів кредиторів у справі про банкрутство №Б-50/24-09, що проведені шляхом опитування в період із 06.06.2023 по 20.06.2023 (дата складання рішення 19.06.2023 у зв`язку із достроковим голосуванням всіх учасників зборів).

Керуючий санацією зазначає, що план санації, до якого пропонується внести зміни, та інші документи на підтвердження належної підготовки ЗМІН до план санації направлені до органу управління разом із попередніми зверненнями керуючого санацією до органу управління.

Станом на поточну дату отримано лист-відповідь від 29.06.2023 вих. № 10-52-16105 Фонду державного майна України. Повідомлено, що на письмове звернення від 19.06.2023 вих. №02-45/168 керуючого санацією щодо отримання висновку про погодження Змін до плану санації ДП ТД ОБЛАГРОХІМІЯ ФДМУ потребує додаткового опрацювання, про результати якого буде повідомлено найближчим часом у установленому порядку.

Керуючий санацією звертає увагу, що п.5 ст.12 Закону України Про приватизацію державного і комунального майна визначено, що справи про банкрутство боржників, якими є державні підприємства та/або господарські товариства, більше ніж 50 відсотків акцій (часток) яких прямо чи опосередковано належать державі, щодо яких прийнято рішення про приватизацію, не порушуються до її завершення. Провадження у справах про банкрутство таких підприємств/господарських товариств, щодо яких прийнято рішення про приватизацію, підлягає припиненню, крім тих, що ліквідуються за рішенням власника.

Наказом від 27.04.2006 N 218 МІНІСТЕРСТВА АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ прийнято рішення припинити діяльність державного підприємства "Торговий дім "Облагрохімія" (код ЄДРПОУ 32437270, адреса: 61000, м. Харків, вул. Космічна, 21) шляхом приєднання до Державного комплексного торговельного підприємства "Хрещатик" (код ЄДРПОУ 21583968, адреса: 01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 24), створивши на базі його майна філію, без права юридичної особи. В.о. директора державного підприємства "Торговий дім "Облагрохімія" Колбатікову О.І. вжити заходи щодо припинення діяльності юридичної особи державного підприємства "Торговий дім "Облагрохімія" та подати Департаменту правової та законопроектної роботи (Собовий О.М.) копії Статуту і свідоцтва про державну реєстрацію державного підприємства "Торговий дім "Облагрохімія", які мають спеціальну відмітку про державну реєстрацію припинення юридичної особи. Дані ЄДРПОУ свідчать, що рішення органу управління виконано не було, 17.03.2009 відкрито провадження у справі про банкрутство. Рішення органу управління щодо ліквідації підприємства є чинним.

Пунктом 7-4 розділу V ПРИКІНЦЕВИХ ТА ПЕРЕХІДНИХ ПОЛОЖЕНЬ Закону України Про приватизацію державного та комунального майна установлено, що тимчасово, на період дії правового режиму воєнного стану: не проводиться приватизація об`єктів, розташованих на територіях адміністративно-територіальних одиниць у зоні бойових дій або наближених до зони бойових дій, перелік яких затверджується Кабінетом Міністрів України.

Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 31.05.2023 № 164 внесено зміни до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії, або тимчасово окупованих російською федерацію, до складу яких із 24.02.2023 входить ХАРКІВСЬКА МІСЬКА ТЕРИТОРІАЛЬНА ГРОМАДА, як зона виникнення можливості бойових дій.

Керуючий санацією зазначає, що зволікання органу управління щодо погодження змін до плану санації, відсутність господарської діяльності ДП ТД ОБЛАГРОХІМІЯ сприяє накопиченню нових боргів за надані комунальні послуги, оплату послуг охорони, бухгалтера, арбітражного керуючого, а отже найбільш доцільним станом на поточну дату є вжиття заходів передбачених ЗМІНАМИ до ПЛАНУ САНАЦІЇ щодо погашення конкурсних вимог кредиторів у справі про банкрутство та відновлення платоспроможності підприємства, погашення поточних кредиторських вимог, вихід на прибуткову діяльність.

У вигляді основних положень плану санації щодо відновлення платоспроможності ДП ТД ОБЛАГРОХІМІЯ, керуючий санацією сформулював наступним чином:

1) 1/5 частини майна боржника підлягає продажу на конкурсних засадах для отримання коштів щодо погашення конкурсних вимог кредиторів та витрат процедури санації;

2) залишок майна, що становить 4/5 від загальної кількості активів нерухомого майна на конкурсних засадах передається в оренду, кошти від господарської діяльності можливо спрямувати на погашення поточних вимог кредиторів, а в подальшому вести прибуткову діяльність державного підприємства.

У Змінах до плану санації ДП "ТД "Облагрохімія" керуючий санацією Тищенко О.І. у розділі 5. Заходи з відновлення платоспроможності, розмежував на декілька заходів, а саме:

1. Першим заходом щодо відновлення платоспроможності ДП ТД ОБЛАГРОХІМІЯ є продаж частини майна боржника.

З метою відновлення платоспроможності боржника та задоволення вимог конкурсних кредиторів, покриття витрат процедури санації, зміни до плану санації передбачають продаж на відкритих торгах у формі аукціону частини майна боржника, а саме: нежитлові приміщення 4-го поверху № 1, 1а, 2, 3, І, 6, 7, 8, 9, 9а, 10, 11, 12, 12а, 12б, 13, 13а, 14, 15, 15а, 16, 17, 19, 20, 21, 23, ІІ, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 загальною площею 527,1 кв. м в літ."А-7", що знаходяться за адресою: місто Харків, вулиця Космічна, будинок 21-А (двадцять один А).

Продаж частини майна боржника на аукціоні здійснюється в електронній торговій системі у відповідності до положень п. 4 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу України з процедур банкрутства та п. 1-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону в редакції з 19.01.2013.

Початкова вартість частини майна боржника - нежитлові приміщення 4-го поверху № 1, 1а, 2, 3, І, 6, 7, 8, 9, 9а, 10, 11, 12, 12а, 12б, 13, 13а, 14, 15, 15а, 16, 17, 19, 20, 21, 23, ІІ, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 загальною площею 527,1 кв. м в літ."А-7", що знаходяться за адресою: місто Харків, вулиця Космічна, будинок 21-А (двадцять один А), що виставляється на торги, визначена відповідно до Закону України Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні, інших нормативно-правових актів та становить 3 874 700,00 грн. (Звіт про оцінку майна в додатку 6 та рецензія на Звіт в додатку 7).

2. Другим заходом щодо відновлення платоспроможності ДП ТД ОБЛАГРОХІМІЯ є передача в оренду іншої частини державного майна підвальні приміщення: №№ VІ, VІа, VІб, VІв, VІг, VІд, VII, VIII, IX, приміщення цокольного поверху: 1/2 приміщень №1-2, №№ 1, 3, 4, 9, ІІІ, IV, приміщення 1 поверху: №№ 1-2, 64/100 приміщення №5, №6, 7, 8, приміщення 5 поверху №№7, 9, 10, 10а, 11, 11а, 14, 14а, 15, 16, 38/100 приміщення №22, 1/2 приміщень № 23, 24, 25, 26, 27, 28, приміщення 7 поверху №№ 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 2а, 4а, 6а, 14а, приміщення технічного поверху: №№ 1, ІІ, V загальною площею 1834,5 кв. м та ліфт пасажирський, ліфт вантажопасажирський в літ. "А-7", що знаходяться за адресою: місто Харків, вулиця Космічна, будинок 21-А (двадцять один А) у відповідності до Закону України Про оренду державного та комунального майна та Порядку передачі в оренду державного та комунального майна, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.06.2020 р. № 483 Деякі питання оренди державного та комунального майна.

Повне задоволення вимог кредиторів, строк та черговість виплати ДП ТД ОБЛАГРОХІМІЯ боргу кредиторам визначені в розділі VI даних змін до плану санації.

Також, розділом VІ. Погашення вимог кредиторів, керуючий санацією зазначає, про наступне.

"Кошти, що будуть одержані від продажу частини майна боржника, спрямовуються на одночасне повне погашення наступних вимог конкурсних вимог кредиторів, включених до реєстру вимог кредиторів, та витрат арбітражного керуючого (керуючого санацією), пов`язаних з утриманням і збереженням майнових активів боржника (г) абз.1 п.1 ст.31 та п.12 ст.3-1 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (в редакції чинній до 19.01.2013). Загальну суму зазначено - 4 069 169,85 грн (де: Вимоги, внесені до реєстру вимог кредиторів - 846 295,76 грн; Витрати процедури санації станом на 01.06.2023 - 3 222 874,09 грн).

Вимоги кредиторів, що виникли від дати порушення справи про банкрутсво боржника, а саме: із 27.04.2009 по поточну дату є поточними вимогами кредиторів та підлягають погашенню після виконання плану санації. Погашення поточних вимог кредиторів за рахунок коштів, що планується отримувати від оренди частини майна боржника.".

У вигляді наслідків проведеної санації, керуючий санацією виклав свої міркування у розділі VІІ. Прогноз соціально-економічних наслідків проведеної санації, де визначено, що Після припинення провадження у справі про банкрутство державне підприємство буде здатне вести господарську діяльність шляхом здачі в оренду своїх приміщень відповідно до договорів оренди, укладених у процедурі санації.

Орієнтовний дохід за місяць становить 119 306,00 грн.

Орієнтовний дохід за рік становить 1431672,00 грн.

Створені робочі місця директор та бухгалтер.

Орієнтовні надходження до бюджету 119 330,00 грн.

Суд вважає, що у справі № 50/24-09 керуючим санацією та комітетом кредиторів були дотримані всі вимоги, які передбачені ст.ст. 16, 17, 18 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом для прийняття рішення щодо внесення змін до плану санації та продовження строку процедури санації, а саме: керуючим санацією було розроблено та подано кредиторам зміни до плану санації боржника; змінений план санації передбачає погашення поточних кредиторських вимог, вихід на прибуткову діяльність.

Так, разом з клопотанням про затвердження зміни плану санації надано до суду Рішення №2 зборів кредиторів №13/2023 у справі про банкрутство Державного підприємства Торговий дім Облагрохімія, яким прийнято більшістю голосів про схвалення ЗМІН до плану санації боржника в редакції від 05.06.2023, де "за" проголосувало 686 голосів, "проти" - 2 голоси. (т. 45 а.с.62-63).

Отже, враховуючи обставини справи, розмір визнаних судом грошових вимог та майновий стан боржника, визначений у наданих звітах керуючого санацією, останнім розроблено зміни до плану санації, яким передбачено погашення вимог кредиторів з урахуванням черговості, яка встановлена законом.

Детально розглянувши звіт керуючого санацією та додані до нього документи, суд дійшов висновку про його відповідність вимогам ч. 2, 3ст.21 Закону про банкрутство, у зв`язку з чим звіт підлягає затвердженню.

Частиною 1ст. 17 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом»визначено, що господарський суд за клопотанням комітету кредиторів у строк, що не перевищує строку дії процедури розпорядження майном, установленого відповідно до цьогоЗакону, має право винести ухвалу про проведення санації боржника та призначення керуючого санацією. Санація вводиться на строк не більше дванадцяти місяців. За клопотанням комітету кредиторів чи керуючого санацією або інвесторів цей строк може бути продовжено ще до шести місяців або скорочено.

Відповідно до ч. 6ст. 18 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» у разі схвалення зборами кредиторів плану санації, який передбачає триваліший строк санації боржника, ніж початково встановлений, господарський суд продовжує строк санації, якщо є підстави вважати, що продовження строку санації і виконання плану санації забезпечить відновлення платоспроможності боржника.

У відповідності до ч. 4ст. 18 ЗУ «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» план санації розглядається зборами кредиторів, які скликаються керуючим санацією в чотиримісячний строк з дня винесення господарським судом ухвали про санацію, якщо інше не передбачено цим Законом. Керуючий санацією письмово повідомляє всіх кредиторів, включаючи кредиторів, вимоги яких забезпечені заставою майна боржника, про дату і місце проведення зборів кредиторів і за два тижні до проведення зборів надає їм можливість попередньо ознайомитися з планом санації. План санації вважається схваленим, якщо на зборах кредиторів таке рішення підтримане більш як половиною голосів конкурсних кредиторів та за умови, що всі кредитори, вимоги яких забезпечені заставою майна боржника, письмово погодили план санації.

Згідно ч. 5ст. 18 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», схвалений зборами кредиторів план санації та протокол зборів кредиторів разом з підтвердженням погодження плану санації кредиторами, вимоги яких забезпечені заставою майна боржника, подаються керуючим санацією до господарського суду на затвердження не пізніше п`яти днів з дня проведення зборів кредиторів. Протокол зборів кредиторів може містити особливу думку кредиторів, які голосували проти порядку і строків погашення заборгованості, передбачених у плані санації.

Як вже зазначалось, частина 9ст. 16 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» встановлює, що рішення зборів (комітету) кредиторів вважається прийнятим більшістю голосів кредиторів, якщо за нього проголосували присутні на зборах (комітеті) кредитори, кількість голосів яких визначається відповідно до частини четвертої цієї статті.

Суд приходить до висновку, що рішення зборів кредиторів боржника та клопотання керуючого санацією ДП «ТД «Облагрохімія» є правомірними та прийнятими у відповідності до вимог чинного законодавства України.

Згідно з абз. 4 ч. 1ст. 18 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» у разі наявності інвесторів план санації розробляється та погоджується за участю інвесторів.

Зміни і доповнень до плану санації боржника схвалені зборами кредиторів, що підтверджується Рішенням №2 ЗБОРІВ КРЕДИТОРІВ №13/2023 (т. 45 а.с. 62-53).

Вказані зміни відповідають вимогам статті 18 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом».

Основною метою плану санації боржника з урахуванням поданих на затвердження до суду змінами є відновлення платоспроможності боржника та задоволення вимог кредиторів, забезпечення стабільного фінансового стану боржника, відповідно до заходів і процедур наведених у плані санації.

Відповідно до ч. 5ст. 18 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом»господарський суд затверджує схвалений та погоджений план санації боржника, про що виноситься ухвала, яка може бути оскаржена в установленому порядку.

Суд вважає за доцільне звернути увагу, що введення господарським судом процедури санації у справі про банкрутство є переважним поряд із застосуванням щодо боржника ліквідаційної процедури, оскільки під час процедури санації до боржника вживаються заходи щодо оздоровлення його фінансово-господарського становища, задоволення в повному обсязі (частково) кредиторських вимог, з метою відновлення платоспроможності боржника та запобігання його банкрутству як суб`єкта господарювання, а також враховуючи преамбулу Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутством", де зазначено, що цей Закон встановлює умови та порядок відновлення платоспроможності боржника. Вказані висновки про застосування вищезазначених норм права викладено в постановах Верховного Суду від 18.07.2018 у справі №922/482/16 та від 15.08.2018 у справі №18/257.

Крім того, конкурсний процес передбачає, що кредитори наділені правом вирішувати подальший хід процедури банкрутства боржника шляхом участі у представницьких органах зборах кредиторів та комітеті кредиторів.

Вказане підтверджується нормами ст. 26 та ч. 1 ст.28 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом, а саме законодавець до компетенції керівника санації та комітету кредиторів відніс, зокрема положення: - схвалення плану санації боржника, змін та доповнень до нього у випадках, передбачених цим Законом та продовження строку судової санації; - внесення пропозицій господарському суду щодо продовження строку процедури санації.

Тобто, вирішення питання щодо схвалення змін та доповнень до плану санації продовження строку проведення санації є прерогативою кредиторів боржника, а господарський суд лише перевіряє відповідність рішень кредиторів вимогам діючого Закону, та формалізує рішення кредиторів, затверджуючи план санації або зміни до плану санації та продовження строку процедури санації.

Суд вважає, що подані на затвердження суду зміни до плану санації розроблені відповідно до приписів Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом та погоджені комітетом кредиторів та забезпеченим кредитором.

Так, на думку суду керуючим санацією Державного підприємства Торговий дім Облагрохімія Тищенко О.І. виконано відповідні дії, які потребували додаткових опрацювань, здійснюючи плідну співпрацю, як з Міністерством економіки України та з Фондом державного майна України щодо розгляду висновків останніх та приведення у відповідність до чинного законодавства запропоновані зміни до плану санації.

Суд звертає увагу, що план санації почався майже дванадцять років потому, проте станом на момент проведення засідання (28.08.2023) вимоги кредиторів не задоволено, не реалізовано процедури санації щодо запобігання визнання боржника банкрутом. Керуючий санацією здійснюючи свої обов`язки, надсилаючи до Фонду державного майна України на підписання зміни до плану санації, залишаються без розгляду та без відповідних дій, Фонд тим самим порушує права кредиторів, а отже наступають наслідки того, що такі вимоги кредиторів можуть бути не задоволеними.

Таким чином, виходячи з вищенаведеного вбачається, що у разі не затвердження змін до плану санації боржника, не приведе до відновлення його платоспроможності.

Своєчасне виявлення стану неплатоспроможності боржника, внесення відповідних змін до плану санації та його всебічний аналіз дозволяють провести систему заходів, що здійснюються під час провадження у справі про банкрутство з метою запобігання визнанню боржника банкрутом та його ліквідації, яка спрямована на оздоровлення фінансово-господарського становища боржника, а також задоволення в повному обсязі або частково вимог кредиторів через реструктуризацію підприємства, боргів і активів та/або зміну організаційно-правової та виробничої структури боржника

Таким чином, затвердження змін до Плану санації боржника характеризує: здатність у більшому розмірі погасити кредиторську заборгованість ніж у випадку ліквідаційної процедури; збереження виробничої одиниці, єдиного технологічного комплексу; збереження більшості наявних робочих місць; забезпечення повних і своєчасних розрахунків з працівниками підприємства, бюджетом, позабюджетними фондами, зі страхування, контрагентами підприємства.

Тривалість процедури санації (займає значний проміжок часу) не впливає та не зупиняє господарську діяльність боржника. Процедура санації гарантує збереження виробництва та технологічного процесу, а також гарантує виготовлення та подальший збут продукції і, як наслідок, здійснення поточних розрахунків з бюджетом, поточними кредиторами, працівниками товариства, в тому числі, здійснення закупівлі сировини для подальшого забезпечення технологічного процесу, а також за рахунок отриманих коштів здійснення розрахунку із конкурсними кредиторами.

Отже, зміни до плану санації боржника не суперечать чинному законодавству.

Процедура санації є пріоритетною судовою процедурою у справі про банкрутство (такий висновок викладений у постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 31.07.2019р. у справі №926/1908-6/14).

Також, суд звертає увагу, що у відповідності до ч. 9 ст. 17 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом власник майна боржника (орган управління майном боржника) не може обмежувати повноваження керуючого санацією щодо розпорядження майном боржника.

Значні угоди та угоди, щодо яких є заінтересованість, укладаються керуючим санацією тільки за згодою комітету кредиторів, якщо інше не передбачено цим Законом або планом санації.

Частиною 4 ст. 17 цього Закону з дня винесення ухвали про санацію: керівник боржника відсторонюється від посади у порядку, визначеному законодавством про працю, управління боржником переходить до керуючого санацією, крім випадку, передбаченого статтею 53 цього Закону; припиняються повноваження органів управління боржника - юридичної особи, повноваження органів управління передаються керуючому санацією. Органи управління боржника протягом трьох днів з дня прийняття рішення про санацію та призначення керуючого санацією зобов`язані забезпечити передачу керуючому санацією бухгалтерської та іншої документації боржника, печаток і штампів, матеріальних та інших цінностей.

Зважаючи на те, що у разі успішного проведення заходів, передбачених змінами до плану санацією боржника, вказані вище цілі можуть бути досягнуті та кредитори матимуть можливість задоволення своїх вимог у розмірі, що перевищує розмір задоволення у ліквідаційній процедурі, відтак затвердження змін до плану санації є більш доцільним.

З огляду на вищевикладене, з метою сприяння відновленню платоспроможності боржника та надання керуючому санацією часу для виконання плану санації ДП «ТД «Облагрохімія» з урахуванням поданих на затвердження до суду змінами, суд вирішив затвердити зміни до плану санації боржника, схвалені на загальних зборах кредиторів боржника, продовжити строк процедури санації боржника та повноважень керуючого санацією боржника на шість місяців, тобто до 29.02.2024 року.

На підставі викладеного, керуючись статтями16,17,18,21 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», ч.6 ст.12, статтями 232-235 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

1. Клопотання (вх. №18012 від 11.07.2023) керуючого санацією Державного підприємства «Торговий дім «Облагрохімія» Тищенко О.І. про затвердження змін до плану санації від 05.06.2023 у справі №50/24-09 про банкрутство Державного підприємства «Торговий дім «Облагрохімія» - задовольнити.

2. Затвердити зміни до плану санації боржника Державного підприємства «Торговий дім «Облагрохімія» від 05.06.2023 у справі №50/24-09.

3. Продовжити строк процедури санації Державного підприємства «Торговий дім «Облагрохімія» на 6 місяців до 29.02.2024.

4. Зобов`язати Державного підприємства «Торговий дім «Облагрохімія» Тищенко О.І. щоквартально звітувати суду про хід виконання процедури санації.

5. Ухвалу направити керуючому санацією, розпоряднику майна, комітету кредиторів.

Ухвала набирає законної сили з моменту її оголошення (прийняття) та може бути оскаржена до Східного апеляційного господарського суду протягом десяти днів з дня складення повного судового рішення.

Ухвала підписана 04.09.2023.

Суддя Суддя Суддя Жигалкін І.П. Кононова О.В. Міньковський С.В.

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення28.08.2023
Оприлюднено11.09.2023
Номер документу113292526
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи

Судовий реєстр по справі —б-50/24-09

Ухвала від 11.12.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Аюпова Р.М.

Ухвала від 20.11.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Аюпова Р.М.

Ухвала від 20.11.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Аюпова Р.М.

Ухвала від 20.11.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Аюпова Р.М.

Ухвала від 24.10.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Аюпова Р.М.

Ухвала від 23.09.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Аюпова Р.М.

Ухвала від 23.09.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Аюпова Р.М.

Ухвала від 17.09.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Аюпова Р.М.

Ухвала від 17.09.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Аюпова Р.М.

Ухвала від 15.05.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Аюпова Р.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні