Рішення
від 11.09.2023 по справі 380/18063/23
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 вересня 2023 рокусправа №380/18063/23Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого - судді Кухар Н.А., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження справу за позовом Керівника Червоноградської окружної прокуратури Львівської області в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області до Комунального підприємства "Центральна міська лікарня Червоноградської міської ради" за участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Червоноградської міської ради Львівської області, про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії,-

в с т а н о в и в:

До Львівського окружного адміністративного суду звернувся Керівник Червоноградської окружної прокуратури Львівської області (80100, Львівська область, м. Червоноград, вул. Св. Володимира, 15) в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області (79008, м. Львів, вул. Підвальна, 6) з позовом до Комунального підприємства "Центральна міська лікарня Червоноградської міської ради" (80100, Львівська область, м. Червоноград, вул. Івасюка, 2) за участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Червоноградської міської ради Львівської області (80100, Львівська область, м. Червоноград, просп. Шевченка, 19) про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії, в якому просить суд:

- визнати протиправною бездіяльність відповідача в частині невжиття заходів щодо приведення у стан готовності захисних споруд цивільного захисту

- протирадіаційного укриття №50324, що знаходиться в м. Червоноград по вул. Івасюка, 2, у будівлі поліклініки Комунального підприємства "Центральна міська лікарня Червоноградської міської ради";

-- протирадіаційного укриття №50325, що знаходиться в м. Червоноград по вул. Івасюка, 2, у будівлі хірургічного корпусу Комунального підприємства "Центральна міська лікарня Червоноградської міської ради";

- зобов`язати Комунальне підприємство "Центральна міська лікарня Червоноградської міської ради" привести у стан готовності захисну споруду цивільного захисту протирадіаційного укриття №50324, що знаходиться в м. Червоноград по вул. Івасюка, 2, у будівлі поліклініки Комунального підприємства "Центральна міська лікарня Червоноградської міської ради" з метою використання їх за призначенням у відповідності до «Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту», затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09.07.2018;

- зобов`язати Комунальне підприємство "Центральна міська лікарня Червоноградської міської ради" привести у стан готовності захисну споруду цивільного захисту протирадіаційного укриття №50325, що знаходиться в м. Червоноград по вул. Івасюка, 2, у будівлі хірургічного корпусу Комунального підприємства "Центральна міська лікарня Червоноградської міської ради" з метою використання їх за призначенням у відповідності до «Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту», затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09.07.2018.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що систематичне невжиття визначених законодавством заходів з метою приведення протирадіаційного укриття №50324 та №50325, які знаходяться в м. Червоноград по вул. Івасюка, 2, у будівлі поліклініки Комунального підприємства "Центральна міська лікарня Червоноградської міської ради" та перебувають на балансі Червоноградської міської ради Львівської області, до стану готовності, суперечить інтересам держави у сфері підготовки країни до оборони в умовах воєнного стану та захисту життя людини.

Згідно протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 03.08.2023 року визначено головуючого суддю Кухар Н.А.

Ухвалою судді від 07 серпня 2023 року відкрито спрощене провадження у справі без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 22 серпня 2023 року у задоволенні клопотання про розгляд справи за участі прокурора в адміністративній справі №380/18063/23 відмовлено.

Ухвалою про відкриття провадження запропоновано відповідачу протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі подати до суду відзив на позовну заяву, а також роз`яснено, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин справа буде вирішена за наявними матеріалами.

Представник відповідача на поштову адресу суду надіслав відзив на позовну заяву (вх. №65328 від 25.08.2023 року) в якому просив у задоволенні позову відмовити з огляду на наступне. Відповідно до Актів оцінки стану готовності захисних споруд цивільного захисту протирадіаційного укриття №50324 та №50325 надано рекомендації щодо приведення захисної споруди у готовність до використання за призначенням, а саме: привести протирадіаційне укриття у відповідність до вимог наказу МВС України №579 від 09.07.2018 «Про затвердження вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту» та надано пропозиції розробити план приведення ПРУ № 50324 та № 50325 у готовність до використання за призначенням. У плані визначити конкретні терміни та відповідальних за виконанням. На виконання зазначених рекомендацій та пропозицій КП «ЦМЛ ЧМР» частково усунено порушення, а саме розроблено та 07.08.2023 затверджено директором підприємства план приведення ПРУ № 50324 та № 50325 у готовність до використання за призначенням на період 2023-2024 рр. із зазначеними конкретними термінами та відповідальними особами за виконанням. Для введення обліку фонду захисних споруд замовлено книги обліку захисної споруди та журнал перевірки захисної споруди. Всі інші зазначені порушення, а саме: приведення протирадіаційне укриття у належний стан відповідно до вимог наказу МВС України №579 від 09.07.2018, не виконано, оскільки для належного облаштування протирадіаційного укриття необхідно провести оздоблювальний ремонт приміщень, виконати прокладання мереж електропостачання, згідно правил улаштування електроустановок, відновити систему водовідведення, здійснити роботи по відновленні вентиляційної системи, придбати необхідного інвентарю для укриттів, а це потребує затрат значно великих коштів. Комунальне підприємство «Центральна міська лікарня Червоноградської міської ради» здійснює господарську діяльність з медичної практики шляхом надання вторинної (спеціалізованої) амбулаторної та стаціонарної медичної допомоги населенню, відповідно до отриманої ліцензії. Основним джерелом фінансування підприємства є кошти, які надходять від Національної служби здоров`я України на підставі Договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій. Грошові кошти, що надходять від Національної служби здоров`я України мають цільове призначення, а саме забезпечення виконання пакетів гарантованої медичної допомоги населенню, також використовуються на оплату праці працівників закладу охорони здоров`я, придбання медикаментів та виробів медичного призначення. Рішенням Червоноградської міської ради від 20.07.2023 №1952 виділено кошти в сумі 965 000 грн. на поточний ремонт та 860 500 грн. для капітального ремонту системи каналізування протирадіаційних укриттів КП «ЦМЛ ЧМР». На даний час розробляється проектно-кошторисна документація на виконання будівельних робіт та облаштування та визначається підрядник.

Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Червоноградської міської Червоноградської міської ради Львівської області надіслав пояснення щодо предмету спору (вх. №66897 від 01.09.2023 року) в яких зазначив наступне. КП «ЦМЛ ЧМР» перебуває у комунальній власності Червоноградської міської ради, яка здійснює управління цим підприємством. Попри те, КП «ЧМЛ ЧМР» наділене також індивідуальними повноваженнями. Так, підприємство має право самостійно визначати напрямки використання грошових коштів, у тому числі спрямовувати отримані від господарської діяльності кошти на утримання підприємства та його матеріально-технічне забезпечення. Червоноградська міська рада, як засновник КП «ЦМЛ ЧМР» здійснює управлінські функції, які полягають у постійному і системному впливі на діяльність підприємства, його структурних підрозділів для забезпечення узгодженої роботи і досягнення кінцевого позитивного результату.

Частиною 1 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження здійснюється судом за правилами, встановленими цим Кодексом для розгляду справи за правилами загального позовного провадження, з особливостями, визначеними у цій главі.

Відповідно до ч. 2 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України, визначено, що розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження починається з відкриття першого судового засідання. Якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів, а у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу, - через п`ятнадцять днів з дня відкриття провадження у справі.

Суд, з`ясувавши обставини, на які учасники справи посилаються як на підставу своїх вимог та заперечень, дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, встановив наступне.

Згідно інформації Червоноградської міської ради Львівської області від 11.07.2023 року встановлено, що на території Червоноградської ОТГ наявні захисні споруди цивільного захисту - протирадіаційне укриття №50324 та №50325, які знаходяться в м. Червоноград по вул. Івасюка, 2, у будівлі поліклініки Комунального підприємства "Центральна міська лікарня Червоноградської міської ради".

Відповідно до наданого технічного паспорту протирадіаційного укриття №50325, останнє знаходиться за адресою: Львівська область, Львівський район, м. Червоноград, вул. Івасюка, 2 та становить площу 617,8 м. кв. Введена в експлуатацію у 1973 році. Згідно облікової картки, дане укриття у разі наявної загрози розраховане на утримання в ньому 300 осіб, форма власності комунальна, балансоутримувач - КП "Центральна міська лікарня Червоноградської міської ради".

Актом оцінки готовності протирадіаційного укриття №50325 від 16.10.2020, яке проведено представником Комунального підприємства "Центральна міська лікарня Червоноградської міської ради" та представником Червоноградського МВ ГУ ДСНС у Львівській області, споруда перебуває у обмежено готовому стані до використання за призначенням. З метою забезпечення належного стану захисної споруди №50325 необхідно:

- привести протирадіаційне укриття у відповідність до вимог наказу МВС України №579 від 09.07.2018 року «Про затвердження вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту»;

- забезпечити ведення документації захисної споруди, у якій відображаються відомості про терміни і результати проведених оглядів, обстежень та випробувань, проведених технічних обслуговувань, поточних та капітальних ремонтів тощо;

- забезпечити формування спеціальним інвентарем та майном у тому числі засобами індивідуального захисту, радіаційної і хімічної розвідки, спеціальної обробки, зв`язку ПРУ №50325 не забезпечена необхідним майном та засобами на розрахункову чисельність населення, що підлягає укриттю;

- електромережу в приміщеннях ПРУ виконати згідно вимог ПУЄ;

- захисну споруду цивільного захисту системами пожежної автоматики і сигналізацією обладнати;

- інженерні комунікацій захисної споруди цивільного захисту пофарбувати відповідно до їх призначення;

- привести технічний стан приміщень захисної споруди і їх ремонт відповідно, до чинних положень проведення планово-попереджувальних ремонтів будівель і споруд залежно від їх основного функціонального призначення.

Зазначеним актом оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту щодо приведення захисної споруди у готовність до використання за призначенням рекомендовано розробити план приведення ПРУ у готовність до використання за призначенням. У плані визначити конкретні терміни та відповідальних за виконання.

В ході здійснення щорічної оцінки стану готовності захисної споруди до використання, актами від 16.10.2020, від 15.12.2021 та від 27.09.2021 встановлено та підтверджено обмежену готовність до експлуатації зазначеної захисної споруди з обліковим номером 50325, що розташована за адресою: Львівська область, Львівський район, м. Червоноград, вул. Івасюка,2.

Відповідно до наданого технічного паспорту протирадіаційного укриття №50324, останнє знаходиться за адресою: Львівська область, Львівський район, м. Червоноград, вул. Івасюка, 2 та становить площу 491,9 м. кв. Введена в експлуатацію у 1968 році. Згідно облікової картки, дане укриття у разі наявної загрози розраховане на утримання в ньому 300 осіб, форма власності комунальна, балансоутримувач - КП "Центральна міська лікарня Червоноградської міської ради".

Актом оцінки готовності протирадіаційного укриття №50324 від 16.10.2020, яке проведено представником Комунального підприємства "Центральна міська лікарня Червоноградської міської ради" та представником Червоноградського МВ ГУ ДСНС у Львівській області, споруда перебуває у обмежено готовому стані до використання за призначенням. З метою забезпечення належного стану захисної споруди №50324 необхідно:

- привести протирадіаційне укриття у відповідність до вимог наказу МВС України №579 від 09.07.2018 року «Про затвердження вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту»;

- забезпечити ведення документації захисної споруди, у якій відображаються відомості про терміни і результати проведених оглядів, обстежень та випробувань, проведених технічних обслуговувань, поточних та капітальних ремонтів тощо;

- забезпечити формування спеціальним інвентарем та майном у тому числі засобами індивідуального захисту, радіаційної і хімічної розвідки, спеціальної обробки, зв`язку ПРУ №50324 не забезпечена необхідним майном та засобами на розрахункову чисельність населення, що підлягає укриттю;

- електромережу в приміщеннях ПРУ виконати згідно вимог ПУЄ;

- захисну споруду цивільного захисту системами пожежної автоматики і сигналізацією обладнати;

- інженерні комунікацій захисної споруди цивільного захисту пофарбувати відповідно до їх призначення;

- привести технічний стан приміщень захисної споруди і їх ремонт відповідно, до чинних положень проведення планово-попереджувальних ремонтів будівель і споруд залежно від їх основного функціонального призначення.

Зазначеним актом оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту щодо приведення захисної споруди у готовність до використання за призначенням рекомендовано розробити план приведення ПРУ у готовність до використання за призначенням. У плані визначити конкретні терміни та відповідальних за виконання.

В ході здійснення щорічної оцінки стану готовності захисної споруди до використання, актами від 16.10.2020, від 15.12.2021 та від 27.09.2022 встановлено та підтверджено обмежену готовність до експлуатації зазначеної захисної споруди з обліковим номером 50324, що розташована за адресою: Львівська область, Львівський район, м.Червоноград, вул. Івасюка, 2.

Вважаючи вказану бездіяльність відповідача протиправною, Червоноградської окружної прокуратури Львівської області в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає таке.

Відповідно до статті 50 Конституції України кожен має право на безпечне для життя і здоров`я довкілля та на відшкодування завданої порушенням цього права шкоди.

Статтею 27 Конституції України також визначено, що кожна людина має невід`ємне право на життя, обов`язок держави - захищати життя людини.

Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 №64/2022 на території України з 24.02.2022 на 30 діб введено воєнний стан, який продовжений до 21.11.2022 на підставі указів Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 14.03.2022 №133/2022, від 18.04.2022 №259/2022, від 17.05.2022 №341/2022, від 12.08.2022 №573/2022, від 07.11.2022 №757/2022.

Відповідно до статті 2 Закону України «Про оборону України» оборона України базується на готовності та здатності органів державної влади, усіх складових сектору безпеки і оборони України, органів місцевого самоврядування, єдиної державної системи цивільного захисту, національної економіки до переведення, при необхідності, з мирного на воєнний стан та відсічі збройній агресії, ліквідації збройного конфлікту, а також готовності населення і території держави до оборони.

Згідно із статтею 3 Закону України «Про оборону України» підготовка держави до оборони в мирний час, серед іншого, включає: забезпечення готовності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, єдиної державної системи цивільного захисту об`єктів критичної інфраструктури до виконання завдань цивільного захисту в особливий період, зокрема у воєнний час, з урахуванням норм міжнародного гуманітарного права.

Відповідно до пункту 14 частини першої статті 2 Кодексу цивільного захисту України (далі - Кодекс) захисні споруди цивільного захисту - інженерні споруди, призначені для захисту населення від впливу небезпечних факторів, що виникають внаслідок надзвичайних ситуацій, воєнних дій або терористичних актів. До захисних споруд цивільного захисту належать сховища та протирадіаційні укриття, а також споруди подвійного призначення.

Цивільним захистом, відповідно до статті 4 Кодексу, є функція держави, спрямована на захист населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій шляхом запобігання таким ситуаціям, ліквідації їх наслідків і надання допомоги постраждалим у мирний час та в особливий період.

Відповідно до пункту 2 частини першої статті 21 Кодексу громадяни України мають право на забезпечення засобами колективного та індивідуального захисту та їх використання.

Відповідно до частини четвертої статті 32 Кодексу для вирішення питань щодо укриття населення в захисних спорудах цивільного захисту центральні органи виконавчої влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування та суб`єкти господарювання завчасно створюють фонд таких споруд.

Відповідно до частини п`ятої статті 32 Кодексу порядок створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку визначається Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 3 Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.03.2017 №138 (далі - Порядку) визначено, що утримання захисних споруд комплекс заходів організаційного, матеріально-технічного, інженерного, фінансового та іншого характеру, що спрямовані на забезпечення готовності захисних споруд до використання за призначенням.

Відповідно до частини восьмої статті 32 Кодексу утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням здійснюється суб`єктами господарювання, на балансі яких вони перебувають (у тому числі споруд, що не увійшли до їх статутних капіталів у процесі приватизації (корпоратизації), за рахунок власних коштів.

Пунктом 9 Порядку передбачено, що утримання фонду захисних споруд у готовності до використання за призначенням здійснюється їх балансоутримувачами.

У відповідності до пункту 3 Порядку балансоутримувач захисної споруди - власник захисної споруди або юридична особа, яка утримує її на балансі.

Згідно із пунктом 10 Порядку балансоутримувач забезпечує утримання захисних споруд та інших споруд, що повинні використовуватися для укриття населення, а також підтримання їх у стані, необхідному для приведення у готовність до використання за призначенням відповідно до вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд.

Конкретний строк приведення захисної споруди в готовність до використання за призначенням (крім споруд, що відповідно до законодавства повинні перебувати в постійній готовності) зазначається в паспорті захисної споруди, а саме: не більше 12 годин для захисних споруд, призначених для укриття працівників (персоналу, найбільшої працюючої зміни) суб`єктів господарювання, віднесених до відповідних категорій цивільного захисту; не більше 24 годин для інших захисних споруд, споруд подвійного призначення та найпростіших укриттів.

Частиною першою статті 20 Кодексу визначено, що до завдань та обов`язків суб`єктів господарювання у сфері цивільного захисту, серед інших, належить організація виконання вимог законодавства щодо створення, використання, утримання та реконструкції фонду захисних споруд цивільного захисту; планування та організація роботи з дообладнання або спорудження в особливий період підвальних та інших заглиблених приміщень для укриття населення; організація обліку фонду захисних споруд; здійснення контролю за утриманням та станом їх готовності; проведення їх технічної інвентаризації, тощо.

Згідно із пунктом 11 Порядку вимоги щодо утримання та експлуатації захисних споруд визначаються МВС.

Відповідно до пункту 1 Розділу І «Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту», затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 09.07.2018 №579, споруди фонду захисних споруд мають утримуватися та експлуатуватися у стані, що дозволяє привести їх у готовність до використання за призначенням у визначені законодавством терміни.

Захисні пристрої призначені для захисту осіб, що переховуються у сховищах, від надмірного тиску повітряної ударної хвилі під час застосування звичайної зброї та засобів масового ураження. До захисних пристроїв, якими обладнуються сховища, належать захисно-герметичні і герметичні двері, віконниці (ставні), захисні секції, клапани-відтиначі, КНТ тощо (підпункт 1 пункту 2 розділу III Вимог).

Балансоутримувач відповідно до норм цих Вимог забезпечує утримання, контроль за станом, проведення перевірок, технічного обслуговування, поточних та капітальних ремонтів конструктивних елементів, спеціального обладнання, інженерних мереж та систем життєзабезпечення захисних споруд під час усього періоду використання сховищ у режимі ПРУ (пункт 6 Розділу VIII Вимог).

Відповідно до підпункту 1 пункту 2 розділу VI Вимог для забезпечення готовності захисних споруд до використання за призначенням їх балансоутримувачі здійснюють оцінку стану їх готовності, організовують періодичні огляди стану захисних споруд, перевірку працездатності їх основного обладнання, планують і проводять технічне обслуговування обладнання та систем життєзабезпечення захисних споруд.

Оцінка стану готовності захисних споруд (далі - оцінка стану готовності) - здійснюється щороку з метою виявлення недоліків у стані утримання та експлуатації захисних споруд, передбачення заходів щодо приведення захисної споруди в готовність до використання за призначенням. Крім того, оцінка стану готовності здійснюється в таких випадках: у разі проведення технічної інвентаризації захисної споруди як об`єкта нерухомого майна; у разі підготовки пропозицій щодо подальшого використання захисної споруди; після пожеж, аварій, катастроф та інших надзвичайних ситуацій, що могли негативно вплинути на технічний стан захисної споруди; у разі здійснення ДСНС заходів державного нагляду (контролю) за станом готовності захисних споруд відповідно до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».

За результатами оцінки стану готовності складається акт оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту за формою згідно з додатком 11 до цих Вимог.

Результати оцінки стану готовності, отримані під час нагляду, ураховуються під час складення документів (актів, приписів) за його результатами (підпункт 4 пункту 2 Розділу VI Вимог).

Підпунктами 5, 6 пункту 2 розділу VI Вимог визначено, що залучення фахівців структурних підрозділів із питань цивільного захисту міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування, органів і підрозділів ДСНС до оцінки стану готовності, проведення інших обстежень захисних споруд (за винятком оцінки стану готовності під час нагляду) здійснюється за зверненням балансоутримувача.

Відповідно до підпункту 8 пункту 2 Розділу VI Вимог під час оцінки стану готовності перевіряються: загальний стан приміщень, входів, оголовків аварійних виходів, гідроізоляції, повітрозабірних і витяжних каналів, обвалування окремо розташованих і підсипки покриття у вбудованих захисних спорудах, покрівлі та бічних поверхонь гірничих виробок, кріплень і захисно-герметичних перемичок (зовнішнім оглядом); двері (ворота, ставні), механізми задраювання, захисні пристрої, системи вентиляції, водопостачання, каналізації, електропостачання, зв`язку, автоматики та іншого інженерного обладнання (випробуванням на працездатність); температура і відносна вологість повітря всередині захисної споруди; наявність і стан засобів пожежогасіння; герметичність захисної споруди.

За результатами оцінки стану готовності захисну споруду може бути визнано як готову, обмежено готову або неготову до використання за призначенням. Захисна споруда вважається обмежено готовою або неготовою, якщо вона має хоча б один із недоліків, зазначених в основних недоліках в утриманні захисних споруд, що погіршують стан їх готовності, наведених у додатку 13 до цих Вимог.

У разі відсутності таких недоліків захисна споруда вважається готовою до використання за призначенням (підпункт 8 пункту 2 Розділу VI Вимог).

Таким чином, утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням покладається на суб`єктів господарювання, на балансі яких вони перебувають, за рахунок власних коштів, що передбачено пунктом 8 статті 32 Кодексу та пунктом 9 Порядку.

Станом на початок збройної агресії проти України захисна споруда цивільного захисту протирадіаційне укриття №50324 та №50325, які знаходяться в м. Червоноград по вул. Івасюка, 2, у будівлі поліклініки Комунального підприємства "Центральна міська лікарня Червоноградської міської ради" та перебувають на балансі Червоноградської міської ради Львівської області перебували в стані обмеженої готовності до використання за призначенням, через що не здатні забезпечити захист цивільного населення.

Невжиття відповідачем визначених законодавством заходів з метою приведення протирадіаційного укриття №50324 та №50325 до стану готовності суперечить інтересам держави у сфері підготовки країни до оборони в умовах воєнного стану та захисту життя людини.

Аналогічну правову позицію підтримав Верховний Суд у справі №826/12192/16 (постанова від 03.10.2018) та у справі №820/5164/15 (постанова від 25.07.2019).

Згідно із частинами 1 та 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частинами 1-3 статті 90 КАС України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо.

З огляду на сукупність викладених обставин, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Керівника Червоноградської окружної прокуратури Львівської області в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області необхідно задоволити.

Відповідно до статті 244 КАС України суд під час ухвалення рішення вирішує, як розподілити між сторонами судові витрати.

Відповідно до частини другої статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Зважаючи на відсутність документально підтверджених судових витрат пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, питання про їх розподіл судом не вирішується.

Керуючись статтями 72, 77, 94, 139, 241 -246, 262, 295 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Позов Керівника Червоноградської окружної прокуратури Львівської області в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області до Комунального підприємства "Центральна міська лікарня Червоноградської міської ради" за участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Червоноградської міської ради Львівської області, про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії - задоволити повністю.

Визнати протиправною бездіяльність Комунального підприємства "Центральна міська лікарня Червоноградської міської ради" в частині невжиття заходів щодо приведення в належний технічний стан та готовність до укриття населення захисної споруди цивільного захисту - протирадіаційного укриття №50324, що знаходиться в м. Червоноград по вул. Івасюка, 2, у будівлі поліклініки Комунального підприємства "Центральна міська лікарня Червоноградської міської ради".

Зобов`язати Гуманітарне управління Городоцької міської ради Львівської області привести у стан готовності захисну споруду цивільного захисту протирадіаційного укриття №50324, що знаходиться в м. Червоноград по вул. Івасюка, 2, у будівлі поліклініки Комунального підприємства "Центральна міська лікарня Червоноградської міської ради", з метою використання її за призначенням у відповідності до «Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту», затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України №579 від 09.07.2018 року.

Визнати протиправною бездіяльність Комунального підприємства "Центральна міська лікарня Червоноградської міської ради" в частині невжиття заходів щодо приведення в належний технічний стан та готовність до укриття населення захисної споруди цивільного захисту протирадіаційного укриття №50325, що знаходиться в м. Червоноград по вул. Івасюка, 2, у будівлі хірургічного корпусу Комунального підприємства "Центральна міська лікарня Червоноградської міської ради".

Зобов`язати Гуманітарне управління Городоцької міської ради Львівської області привести у стан готовності захисну споруду цивільного захисту протирадіаційного укриття №50325, що знаходиться в м. Червоноград по вул. Івасюка, 2, у будівлі хірургічного корпусу Комунального підприємства "Центральна міська лікарня Червоноградської міської ради", з метою використання її за призначенням у відповідності до «Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту», затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України №579 від 09.07.2018 року.

Судові витрати розподілу не підлягають.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Восьмого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

СуддяКухар Наталія Андріївна

Дата ухвалення рішення11.09.2023
Оприлюднено13.09.2023
Номер документу113364091
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо цивільного захисту

Судовий реєстр по справі —380/18063/23

Ухвала від 09.10.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Наталія Андріївна

Рішення від 11.09.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Наталія Андріївна

Ухвала від 22.08.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Наталія Андріївна

Ухвала від 07.08.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Наталія Андріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні