Ухвала
від 11.09.2023 по справі 300/6094/23
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про залишення позовної заяви без руху

"11" вересня 2023 р. Справа №300/6094/23

м. Івано-Франківськ

Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Бобров Ю.О., розглянувши матеріали адміністративного позову ОСОБА_1 до Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення, -

В С Т А Н О В И В:

04.09.2023 року адвокат Федьків В.Б. в інтересах ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом до Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення №979 від 26.07.2023 Про затвердження Порядку проведення конкурсу з визначення операторів паркування на території Івано-Франківської міської територіальної громади та оголошення конкурсу.

Відповідно до пункту 3 частини 1 статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу.

Статтею 264 КАС України визначено особливості провадження у справах щодо оскарження нормативно-правових актів органів виконавчої влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування та інших суб`єктів владних повноважень

Так відповідно до приписів частини 1 та 2 правила цієї статті поширюються на розгляд адміністративних справ щодо: 1) законності (крім конституційності) постанов та розпоряджень Кабінету Міністрів України (крім рішень Кабінету Міністрів України, визначених частиною першою статті 266-1 цього Кодексу), постанов Верховної Ради Автономної Республіки Крим;

2) законності та відповідності правовим актам вищої юридичної сили нормативно-правових актів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування, інших суб`єктів владних повноважень.

Право оскаржити нормативно-правовий акт мають особи, щодо яких його застосовано, а також особи, які є суб`єктом правовідносин, у яких буде застосовано цей акт.

Згідно змісту позовної заяви представник позивача просить суд визнати протиправним та скасування в цілому рішення №979 від 26.07.2023 Про затвердження Порядку проведення конкурсу з визначення операторів паркування на території Івано-Франківської міської територіальної громади та оголошення конкурсу, однак представником не зазначено про те, що оскаржуваний нормативно-правовий акт застосовано до позивача або належність позивача до суб`єктів правовідносин, у яких буде застосовано цей акт.

Тож заявник має повідомити суду у якій частині він оскаржує нормативно-правовий акт та на захист якого порушеного права подано цей позов.

Більше того згідно частини 1 статті 160 КАС України у позовній заяві позивач викладає свої вимоги щодо предмета спору та їх обґрунтування.

Частиною 1 статті 2 КАС України встановлено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно статті 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом: 1) визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень; 2) визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; 3) визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій; 4) визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії; 5) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб`єкта владних повноважень; 6) прийняття судом одного з рішень, зазначених у пунктах 1-4 цієї частини та стягнення з відповідача - суб`єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю.

Відповідно до пунктів 4, 5 та 9 частини 5 статті 160 КАС України в позовній заяві зазначаються зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів; виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини; у справах щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб`єкта владних повноважень - обґрунтування порушення оскаржуваними рішеннями, діями чи бездіяльністю прав, свобод, інтересів позивача.

Отже, під змістом позовних вимог розуміється визначення способу захисту свого права, свободи чи інтересу, який має формулюватися максимально чітко і зрозуміло, а тому, особа, звертаючись до суду із позовною заявою, повинна чітко зазначити дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, що порушили її право, та повинна вказати спосіб захисту свого порушеного права у відповідності до частини 1 статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України.

Так, в позовній заяві належним чином не викладено обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги щодо визнати протиправним та скасування в цілому рішення №979 від 26.07.2023 Про затвердження Порядку проведення конкурсу з визначення операторів паркування на території Івано-Франківської міської територіальної громади та оголошення конкурсу, не зазначено, в чому саме полягає не відповідність правовим актам вищої юридичної сили оскаржуваного нормативно-правового акту органу місцевого самоврядування та які саме його норми, не зазначено підстав для скасування оскаржуваного рішення в цілому, а виключно зазначено, що оголошення про проведення конкурсу з визначення операторів паркування на території Івано-Франківської міської територіальної громади конкурс проводився в паперовому/конвертному режимі, що суперечить чинному законодавству.

Відповідно до вказано рішення Виконавчий комітет Івано-Франківської міської ради вирішив:

1. Затвердити Порядок проведення конкурсу з визначення операторів паркування на території Івано-Франківської міської територіальної громади згідно з додатком 1.

2. Затвердити склад конкурсної комісії для проведення конкурсу з визначення операторів паркування на території Івано-Франківської міської територіальної громади згідно з додатком 2.

3. Погодити примірний договір про обладнання та утримання місць для паркування згідно з додатком 3.

4. Затвердити кошторис витрат та розмір плати за участь у конкурсі згідно з додатком 4.

5. Затвердити Критерії оцінки конкурсних пропозицій згідно з додатком 5.

6. Оголосити конкурс по лотах № 1 та № 2 (додаток 6), який провести згідно Порядку, затвердженого даним рішенням.

7. Визнати такими, що втратили чинність рішення виконавчого комітету міської ради від 15.10.2020р. № 1092 та від 02.09.2021р. № 1230.

8. Відділу патронатної служби виконавчого комітету (О. Гоянюк) опублікувати дане рішення в медіа.

9. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови директора Департаменту інфраструктури, житлової та комунальної політики М. Смушака.

Відтак, позовна заява не відповідають приписам Кодексу адміністративного судочинства України та позбавляє суд можливості визначити позовні вимоги з якими звертається представник позивача та встановити яке саме порушене право позивач хоче захистити та в якій мірі.

Отже обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, зміст позовних вимог, належне обґрунтування порушення суб`єкта владних повноважень, в позовній заяві не викладені.

Таким чином позивачу необхідно привести форму та зміст заявлених позовних вимог відповідно до вимог КАС України та зазначити обґрунтування порушення суб`єкта владних повноважень прав, свобод, інтересів позивача.

Окрім цього пунктом 2 частини 5 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України вказано, що в позовній заяві зазначаються: повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв`язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти.

Так у позовній заяві не зазначено відомості стосовно представника позивача визначені у пункті 2 частини п`ятої статті 160 КАС України, а саме реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України

Пунктом 8 частини 5 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в позовній заяві вказується про наявність у позивача або іншої особи оригіналів письмових або електронних доказів, копії яких додано до заяви.

Проте такі відомості позивачем у позовній заяві не зазначено.

Згідно частини 3 статті 161 КАС України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.

Частинами 1, 2 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

У зв`язку із вищевикладеним, відповідно до частин 1, 2 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України позовну заяву слід залишити без руху та надати позивачу строк, достатній для усунення вищевказаних недоліків.

На підставі наведеного, керуючись статтями 160, 161, 171 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, -

ПОСТАНОВИВ:

Позовну заяву ОСОБА_1 до Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення - залишити без руху.

Надати позивачу десятиденний строк з дня вручення (отримання) копії цієї ухвали для усунення недоліків позовної заяви, шляхом:

- приведення змісту заявлених позовних вимог та обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги відповідно до вимог КАС України та зазначення обґрунтування порушення суб`єкта владних повноважень прав, свобод, інтересів позивача з поданням відповідних доказів;

- зазначення інформації про застосування оскаржуваного нормативно-правового акту до позивача або належність позивача до суб`єктів правовідносин, у яких буде застосовано цей акт та подання відповідних доказів, що підтверджують зазначені обставини;

- зазначення реєстраційний номер облікової картки платника податків за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України представника позивача;

- зазначення відомостей про наявність у позивача або іншої особи оригіналів письмових доказів, копії яких додано до заяви.

Роз`яснити позивачу, що в разі не усунення недоліків у вищезазначений строк позовна заява буде повернена.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не підлягає оскарженню.

Суддя Бобров Ю.О.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.09.2023
Оприлюднено14.09.2023
Номер документу113399751
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо здійснення публічних закупівель, з них

Судовий реєстр по справі —300/6094/23

Ухвала від 12.01.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Бобров Ю.О.

Ухвала від 04.01.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Бобров Ю.О.

Ухвала від 30.11.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Бобров Ю.О.

Ухвала від 02.10.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Бобров Ю.О.

Ухвала від 14.09.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Бобров Ю.О.

Ухвала від 11.09.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Бобров Ю.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні