Ухвала
від 14.09.2023 по справі 300/6094/23
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про відмову у забезпеченні позову

"14" вересня 2023 р. Справа №300/6094/23

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Боброва Ю.О., розглянувши заяву ОСОБА_1 про забезпечення позову, -

В С Т А Н О В И В:

04.09.2023 року адвокат Федьків В.Б. в інтересах ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом до Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення №979 від 26.07.2023 Про затвердження Порядку проведення конкурсу з визначення операторів паркування на території Івано-Франківської міської територіальної громади та оголошення конкурсу.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 11.09.2023 у справі №300/6094/23 позовну заяву ОСОБА_1 до Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення залишено без руху.

14.09.2023 представником ОСОБА_1 адвокатом Савчуком В.Р. подано заяву про забезпечення позову шляхом:

заборони виконавчому комітету івано-франківської міської ради вчиняти дії щодо затвердження та реалізації результатів конкурсу з визначення операторів паркування на території Івано-Франківської міської територіальної громади від 18.08.2023 року по Лоту 1;

заборони Управлінню транспорту та зв?язку Івано-Франківської міської ради та структурним підрозділам відповідача, іншим особам вчиняти дії спрямовані на реалізацію Положення про затвердження Порядку про проведення конкурсу з визначення операторів паркування на території Івано-Франківської міської територіальної громади, яке затверджено оскаржуваним Рішенням Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради №979 від 26.07.2023 року, та інші дії, що стосуються предмету спору по Лоту 1.

Вказана заява мотивована тим, що 26.07.2023 виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради прийнято рішення за №979, яким затверджений Порядок проведення конкурсу з визначення операторів паркування на території Івано-Франківської міської територіальної громади та оголошено конкурс на 18 серпня 2023 року о 10.00 год. Вказав, що 27.08.2018 між ОСОБА_1 та міською радою укладено договір про обладнання та утримання місць для паркування, який на даний час є чинним, оскільки відповідно до чинного законодавства на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, договори укладені до початку воєнного часу пролонговуються автоматично. Окрім цього, згідно оголошення про проведення конкурсу з визначення операторів паркування на території Івано-Франківської міської територіальної громади конкурс проводився в паперовому/конвертному режимі, що суперечить чинному законодавству. Отже, проведення конкурсу в паперовій формі позбавляє змоги щодо оскарження рішення, що підтверджує факт незаконного Рішення виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради. Таким чином вважає, що слід застосувати заходи забезпечення позову, оскільки наявність підстав вважати, що незастосування цього заходу призведе до утруднення чи унеможливлення виконання рішення суду в разі задоволення позову та призведе до реалізації незаконного Положення про проведення конкурсу з визначення операторів паркування на території Івано-Франківської міської територіальної громади шляхом проведення конкурсу (конкурсів) та укладення договору з переможцем конкурсу, які суперечать Закону України "Про публічні закупівлі".

Розглянувши заяву про забезпечення адміністративного позову та долучені до неї докази, суд зазначає наступне.

Відповідно до частини 1 статті 150 КАС України, суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.

Частиною 2 цієї статті встановлено, що забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо: 1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або 2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.

Згідно з ч.1 ст.151 КАС України, позов може бути забезпечено: 1) зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта; 2) забороною відповідачу вчиняти певні дії; 4) забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору; 5) зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється у безспірному порядку.

Відповідно до ч.2 ст.151 КАС України, заходи забезпечення позову мають бути співмірними із заявленими позивачем вимогами. Суд також повинен враховувати співвідношення прав (інтересу), про захист яких просить заявник, із наслідками вжиття заходів забезпечення позову для заінтересованих осіб.

Законодавцем визначено чіткі підстави, за наявності яких допустимо вжиття заходів забезпечення адміністративного позову.

Відповідно до роз`яснень постанови Пленуму Верховного Суду України від 22.12.2006 року №9 Про практику застосування судами процесуального законодавства при розгляді заяв про забезпечення позову та постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України від 06.03.2008 року №2 Про практику застосування адміністративними судами окремих положень Кодексу адміністративного судочинства під час розгляду адміністративних справ, розглядаючи заяву про забезпечення позову, суд (суддя) має з урахуванням доказів, наданих позивачем на підтвердження своїх вимог, пересвідчитися, зокрема, в тому, що між сторонами дійсно виник спір та існує реальна загроза невиконання чи утруднення виконання можливого рішення суду про задоволення позову; з`ясувати обсяг позовних вимог, дані про особу відповідача, а також відповідність виду забезпечення позову, який просить застосувати особа, котра звернулася з такою заявою, позовним вимогам.

Таким чином, забезпечення позову - це сукупність процесуальних дій, які гарантують виконання рішення суду в разі задоволення позовних вимог, яке допускається, якщо не вжиття цих заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся.

Аналіз змісту вказаних норм свідчить про те, що суд може забезпечити позов лише за наявності таких обов`язкових умов: значна складність чи неможливість виконання судового рішення чи захисту прав та законних інтересів позивача без вжиття заходів забезпечення позову або якщо очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень.

З вищенаведеного слідує, що необхідною передумовою вжиття заходів забезпечення позову є існування очевидних ознак протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю, а також вірогідність того, що невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду.

Предметом розгляду в поданій позовній заяві та заяві про забезпечення позову є протиправність рішення №979 від 26.07.2023 Про затвердження Порядку проведення конкурсу з визначення операторів паркування на території Івано-Франківської міської територіальної громади та оголошення конкурсу.

Відповідно до вказано рішення Виконавчий комітет Івано-Франківської міської ради вирішив, зокрема:

1. Затвердити Порядок проведення конкурсу з визначення операторів паркування на території Івано-Франківської міської територіальної громади згідно з додатком 1.

2. Затвердити склад конкурсної комісії для проведення конкурсу з визначення операторів паркування на території Івано-Франківської міської територіальної громади згідно з додатком 2.

3. Погодити примірний договір про обладнання та утримання місць для паркування згідно з додатком 3.

4. Затвердити кошторис витрат та розмір плати за участь у конкурсі згідно з додатком 4.

5. Затвердити Критерії оцінки конкурсних пропозицій згідно з додатком 5.

6. Оголосити конкурс по лотах № 1 та № 2 (додаток 6), який провести згідно Порядку, затвердженого даним рішенням.

Судом встановлено, що відповідно до витягу з протоколу №1 від 18.08.2023 засідання конкурсної комісії для проведення конкурсу з визначення операторів паркування на території Івано-Франківської міської територіальної громади, переможцем вказаного конкурсу по лоту 1 визначено ФОП ОСОБА_2 .

Представник ОСОБА_1 адвокат Савчук В.Р. вважаючи вищевказане рішення виконавчого комітету протиправним та, відповідно, проведений конкурс просить забезпечити позов.

Разом з тим, відповідно до приписів частини 6 статті 151 КАС України не допускається вжиття заходів забезпечення позову, які полягають в (або мають наслідком) припиненні, відкладенні, зупиненні чи іншому втручанні у проведення конкурсу, аукціону, торгів, тендера чи інших публічних конкурсних процедур, що проводяться від імені держави (державного органу), територіальної громади (органу місцевого самоврядування) або за участю призначеного державним органом суб`єкта у складі комісії, що проводить конкурс, аукціон, торги, тендер чи іншу публічну конкурсну процедуру.

Відтак, суд, відповідно до приписів КАС України, позбавлений можливості вживати заходи забезпечення позову, які полягають в (або мають наслідком) припиненні, відкладенні, зупиненні чи іншому втручанні у проведення конкурсу, аукціону, торгів, тендера чи інших публічних конкурсних процедур.

Заявник просить суд вжити заходів забезпечення позову шляхом заборони виконавчому комітету івано-франківської міської ради вчиняти дії щодо затвердження та реалізації результатів конкурсу з визначення операторів паркування на території Івано-Франківської міської територіальної громади від 18.08.2023 року по Лоту 1 та заборони Управлінню транспорту та зв?язку Івано-Франківської міської ради та структурним підрозділам відповідача, іншим особам вчиняти дії спрямовані на реалізацію Положення про затвердження Порядку проведення конкурсу з визначення операторів паркування на території Івано-Франківської міської територіальної громади, яке затверджено оскаржуваним Рішенням Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради №979 від 26.07.2023 року, та інші дії, що стосуються предмету спору по Лоту 1.

Таким чином, вжиття вищезазначених заходів забезпечення позову у визначений спосіб буде втручанням у проведення відповідного конкурсу, що є не допустимим згідно положень частини 6 статті 151 КАС України.

Враховуючи наведене, керуючись статтями 150, 151, 156, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні заяви від 14.09.2023 про забезпечення позову відмовити.

Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).

Ухвала суду може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому ухвала суду не були вручені у день її складання в повному обсязі, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.

Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Суддя Бобров Ю.О.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.09.2023
Оприлюднено18.09.2023
Номер документу113494687
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяЗаява про забезпечення (скасування забезпечення) позову або доказів

Судовий реєстр по справі —300/6094/23

Ухвала від 12.01.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Бобров Ю.О.

Ухвала від 04.01.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Бобров Ю.О.

Ухвала від 30.11.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Бобров Ю.О.

Ухвала від 02.10.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Бобров Ю.О.

Ухвала від 14.09.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Бобров Ю.О.

Ухвала від 11.09.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Бобров Ю.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні