ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про прийняття позовної заяви до розгляду після усунення її недоліків та відкриття провадження у справі
12 вересня 2023 року м. ДніпроСправа № 360/976/23 Суддя Луганського окружного адміністративного суду Захарової О.В., перевіривши матеріали адміністративного позову адвоката Галкіна Вячеслава Леонідовича в інтересах ОСОБА_1 (місце реєстрації: АДРЕСА_1 ) до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області (місцезнаходження: 93404, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Шевченка, буд. 9) про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
29 серпня 2023 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов адвоката Галкіна Вячеслава Леонідовича (далі представник позивача) в інтересах ОСОБА_2 (далі позивач) до Головне управління Пенсійного фонду України в Луганській області (далі - відповідач, ГУ ПФУ в Луганській області), в якій представник позивача, з урахуванням уточненої позовної заяви, просить:
1) визнати протиправними дії відповідача щодо неврахування заробітної плати позивача у сумі 248640,52 грн за період з 01.07.2020 по 30.06.2021 при розрахунку середньоденної заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для визначення розміру страхової виплати втраченого заробітку (або відповідної його частини) залежно від ступеня втрати потерпілим професійної працездатності (щомісячної страхової виплати) при ухваленні рішення про призначення щомісячної страхової виплати, оформленого постановою Управління виконавчої дирекції Фонду Соціального Страхування України у Луганській області від 14.06.2022 № 44027/10030715/1/2;
2) зобов`язати відповідача здійснити позивачу перерахунок розміру страхової виплати втраченого заробітку (або відповідної його частини) залежно від ступеня втрати потерпілим професійної працездатності (щомісячної страхової виплати) з врахуванням заробітної плати позивача у сумі 248640,52 грн за період з 01.07.2020 по 30.06.2021 - з 01.03.2023, тобто в межах строків позовної давності, з виплатою заборгованості з врахуванням фактично сплачених сум.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що згідно з постановою Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області від 14.06.2022 № 44027/10030715/1/2 позивачу було призначено щомісячну страхову виплату в зв`язку з виявленими професійним захворюванням та встановленням 55% втрати працездатності.
Представник позивача зазначає, що жодних повідомлень про те, що певні заробітки позивача не були включені в розрахунок середнього заробітку для обчислення розміру страхової виплати Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області. Також жодних повідомлень не надавав і відповідач, який є правонаступником Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області.
На адвокатський запит відповідач листом від 25.08.2023 № 1200-0202-8/16935 повідомив, що розрахунковий період для призначення ОСОБА_2 щомісячних страхових виплат становить з 01.07.2020 по 30.06.2021. Згідно з інформації з Реєстру застрахованих осіб страхувальником ВП «шахта імені Д.Ф. Мельникова» акціонерного товариства «Лисичанськвугілля» не було сплачено єдиний внесок з нарахованої заробітної плати ОСОБА_2 за розрахунковий період з 01.07.2020 по 30.06.2021, тому підстави для застосування його нарахованої заробітної під час розрахунку середньомісячної заробітної плати відсутні. Зазначив, що згідно із Законом 1105 (в редакції до 01.01.2023), мінімальний розмір призначеної щомісячної страхової виплати потерпілому у перерахунку на 100 відсотків втрати професійної працездатності не може бути меншим за прожитковий мінімум, встановлений для працездатних осіб. Тому, щомісячні страхові виплати ОСОБА_2 було призначено виходячи з розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого Законом на день настання права на страхову виплату, а саме - з 2481,00 грн. Відповідач вказав, що після сплати страхувальником єдиного внеску за період з 01.07.2020 по 30.06.2021 сума щомісячних страхових виплат ОСОБА_2 буде підлягати перерахуванню.
Представник позивача зазначив, що згідно з відомостями з Реєстру застрахованих осіб за період з 01.07.2020 по 30.06.2021 маються відомості про суми нарахованої заробітної плати позивача, на яку нараховано страхові внески роботодавцем, однак їх не сплачено роботодавцем, а саме: липень 2020 19601,26 грн; серпень 2020 22051,02 грн; вересень 2020 17736,45 грн; жовтень 2020 22238,94 грн; листопад 2020 14574,87 грн; грудень 2020 21281,79 грн; січень 2021 25786,67 грн; лютий 2021- 24473,88 грн; березень 2021 23501,65 грн; квітень 2021 22392,97 грн; травень 2021 19181,61 грн; червень 2021 15819,41 грн. А усього за період з 01.07.2020 по 30.06.2021 248640,52 грн.
Представник позивача вважає дії відповідача щодо неврахування нарахованої заробітної плати за період з 01.07.2020 по 30.06.2021 при визначенні середнього заробітку для розрахунку розміру соціальної виплати і здійснення її розрахунку виходячи з розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого Законом на день настання права на страхову виплату, а саме - з 2481,00 грн протиправними.
Ухвалою від 04 вересня 2023 року позовну заяву залишено без руху.
07 вересня 2023 року від представника позивача до суду надійшла заява про виконання ухвали суду, до якого додано уточнену позовну заяву.
В уточненій позовній заяві представник позивача просить суд здійснити позивачу перерахунок розміру страхової виплати з 01.03.2023.
Отже з огляду на уточнені позовні вимоги вбачається, що позивачем дотримано строк звернення до суду.
Таким чином, представником позивача 07 вересня 2023 року вимоги ухвали суду від 04.09.2023 виконано, недоліки позовної заяви усунуто у строк, встановлений судом. Позовну заява приведено у відповідність з вимогами статей 160, 161, 171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).
Після усунення недоліків позовна заява відповідає вимогам статей 160, 161, 172 КАС України, підстав для повернення позовної заяви, відмови у відкритті провадження в адміністративній справі суд не вбачає, у зв`язку з чим вважає за необхідне відкрити провадження у справі.
Відповідно до частин першої, другої, третьої статті 12 КАС України адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного). Спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи. Загальне позовне провадження призначене для розгляду справ, які через складність або інші обставини недоцільно розглядати у спрощеному позовному провадженні.
Частиною третьою статті 257 КАС України встановлено, що при вирішенні питання про розгляд справи за правилами спрощеного або загального позовного провадження суд враховує: 1) значення справи для сторін; 2) обраний позивачем спосіб захисту; 3) категорію та складність справи; 4) обсяг та характер доказів у справі, в тому числі чи потрібно у справі призначати експертизу, викликати свідків тощо; 5) кількість сторін та інших учасників справи; 6) чи становить розгляд справи значний суспільний інтерес; 7) думку сторін щодо необхідності розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.
Адміністративна справа незначної складності (малозначна справа) - адміністративна справа, у якій характер спірних правовідносин, предмет доказування та склад учасників тощо не вимагають проведення підготовчого провадження та (або) судового засідання для повного та всебічного встановлення її обставин (пункт 20 статті 4 КАС України).
Згідно з частиною першою статті 260 КАС України питання про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження суд вирішує в ухвалі про відкриття провадження у справі.
Частиною п`ятою статті 262 КАС України передбачено, що суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Таким чином, виходячи з наведених в статті 257 КАС України критеріїв, з огляду на предмет спору в даній справі, з урахуванням вимог статей 259, 260, 262 КАС України, суддя вважає за необхідне здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Позивачем в позовній заяві зазначене клопотання про відстрочення сплати судового збору до ухвалення судового рішення.
Що стосується клопотання про відстрочення сплати судового збору, суд зазначає таке.
Клопотання обґрунтовано скрутним майновим станом позивача.
Згідно з частиною другою статті 132 КАС України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.
Пунктом 3 частини першої статті 8 Закону України від 08 липня 2011 року № 3674-VI «Про судовий збір» регламентовано, що враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі за таких умов: предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров`ю.
Зазначені положення кореспондуються з приписами частини першої статті 133 КАС України.
Якщо у строк, встановлений судом, судові витрати не будуть оплачені, позовна заява залишається без розгляду або витрати розподіляються між сторонами відповідно до судового рішення у справі, якщо сплату судових витрат розстрочено або відстрочено до ухвалення судового рішення у справі (частина друга статті 133 КАС України).
Зважаючи на викладені позивачем обставини, з метою дотримання права позивача на доступ до правосуддя, суд вважає за необхідне задовольнити клопотання та відстрочити позивачу сплату судового збору у розмірі 858,88 грн з урахуванням коефіцієнту 0,8 для пониження відповідного розміру ставки судового збору до ухвалення судового рішення у справі.
За приписами частини четвертої статті 77 КАС України докази суду надають учасники справи. Суд може запропонувати сторонам надати докази та збирати докази з власної ініціативи, крім випадків, визначених цим Кодексом.
З огляду на вищевикладене, суд вважає за необхідне витребувати докази, яких, на думку суду, не вистачає для з`ясування всіх обставин у справі.
Керуючись статтями 5, 77, 160, 168, 171, 174, 175, 257, 260, 261 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя
УХВАЛИВ:
Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження у справі.
Справу розглянути за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Клопотання про відстрочення сплати судового збору задовольнити.
Відстрочити ОСОБА_2 сплату судового збору у розмірі 858,88 грн за подання до суду позовної заяви до ухвалення судового рішення в даній справі.
Запропонувати Головному управлінню Пенсійного фонду України в Луганській області надати до суду за допомогою підсистеми (модулю) «Електронний суд» Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, з використанням власного електронного підпису, протягом 15 днів з дня отримання ухвали про відкриття провадження у справі:
- відзив на позовну заяву разом зі всіма доказами, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідача, якщо такі докази не надані позивачем, та доказами, що підтверджують надіслання (надання) позивачу копії відзиву та доданих до нього документів.
Роз`яснити відповідачу, що відповідно до частини четвертої статті 159 КАС України неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.
Встановити строк для подання на офіційну електрону адресу суду або за допомогою Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, з використанням власного електронного підпису, відповіді на відзив та заперечення протягом 5 днів з дня одержання відзиву (відповіді на відзив).
Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Луганській області подати до суду за допомогою підсистеми (модулю) «Електронний суд» Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, з використанням власного електронного підпису, протягом 15 календарних днів з дня отримання ухвали про відкриття провадження у справі такі докази:
- інформацію про перебування ОСОБА_2 на обліку у відповідача;
- копію особової справи ОСОБА_2 (в межах предмету спору);
- рішення про призначення страхових виплат ОСОБА_2 ;
- розрахунок призначених страхових виплат ОСОБА_2 ;
- письмові пояснення з нормативним обґрунтуванням щодо призначених страхових виплат ОСОБА_2 ;
- а також будь-які інші документи, які були прийняті до уваги при розгляді заяви позивача про призначення страхових виплат.
Справа розглядатиметься суддею Захарова О.В. одноособово.
Повідомити сторони про можливість реєстрації в підсистемі Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи (ЄСІТС) «Електронний суд» для отримання процесуальних документів в електронному вигляді та інформації по даній справі на офіційному вебпорталі «Судова влада України».
Учасники справи можуть отримати інформацію щодо даної справи в мережі Інтернет за веб-адресою сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України http://court.gov.ua/fair/sud1270/.
Ухвала набирає законної сили з моменту підписання суддею та може бути оскаржена в апеляційному порядку окремо від рішення суду у випадку відкриття провадження у справі з порушенням правил підсудності.
СуддяО.В. Захарова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.09.2023 |
Оприлюднено | 14.09.2023 |
Номер документу | 113400187 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного соціального страхування, у тому числі від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.В. Захарова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні