Рішення
від 14.09.2023 по справі 280/6094/23
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

14 вересня 2023 року о/об 10 год. 15 хв.Справа № 280/6094/23 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Шевченко С.О., розглянувши у місті Запоріжжі у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом Управління Запорізької єпархії Української Православної Церкви (вул.Кияшка, буд.26, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69041; код ЄДРПОУ 20512570)

до Запорізької міської ради (проспект Соборний, буд.206, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69105; код ЄДРПОУ 04053915)

про визнання протиправним та скасування в частині рішення,

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов Управління Запорізької єпархії Української Православної Церкви (надалі позивач) до Запорізької міської ради (надалі відповідач), в якому позивач просить суд: визнати протиправним та скасувати п.1 Рішення 19 сесії Запорізької міської ради №70 від 12.07.2023 «Про припинення взаємовідносин Запорізької міської територіальної громади із релігійними організаціями Української православної церкви московського патріархату».

У позовній заяві зазначено наступне: «… 12.07.2023 року 19 сесією Запорізької міської ради було прийнято рішення №70 «Про припинення взаємовідносин Запорізької міської територіальної громади із релігійними організаціями Української православної церкви московського патріархату» (далі по тексту - Рішення). П.1 вказаного Рішення постановлено наступне: «Виконавчим органам ради вжити заходів щодо припинення взаємовідносин Запорізької міської територіальної громади із релігійними організаціями, керівний центр (управління) яких знаходиться за межами України в державі, що здійснює збройну агресію проти України.». Вважаю, що Рішення в частині п.1 є протиправним, та таким, що підлягає скасуванню, виходячи з наступного. Аналіз тексту Рішення дозволяє стверджувати, що в ньому йдеться про припинення господарських відносин з релігійними організаціями Української православної церкви, розташованими на території Запорізької міської територіальної громади. Про те, що в оскаржуваному рішенні ідеться саме про господарські відносини, свідчить те, що інших взаємовідносин або правочинів, які можуть бути розірвані, між сторонами у справі не існує. … Відповідно до п.п.1, 10 Статуту «Управління Запорізької єпархії Української Православної Церкви» Позивач е керівним органом Запорізької єпархії, яка складається з парафій, які знаходяться на території адміністративно-територіальних одиниць Запорізької області, зокрема м.Запоріжжя, тому прийняття Відповідачем оскаржуваного Рішення порушує права, свободи та законні інтереси єпархії та парафій, які входять до її складу, тому з метою їхнього захисту ми змушені звернутися до суду. … Ст.25 Закону України «Про місцеве самоврядування» встановлений перелік питань, які входять до загальної компетенції міських рад, які правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання. Ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування» встановлений вичерпний перелік питань, які входять до виключної компетенції міських рад: … Жодним пунктом цих статей не встановлено право міської ради, як суб`єкта власних повноважень, приймати будь-які рішення щодо припинення будь-яких відносин, в тому числі і господарських, з фізичними, юридичними особами та громадськими організаціями. Таким чином, оскаржуване Рішення є таким, що не відповідає вимогам закону, та є протиправним. Крім того, зазначаємо, що застосоване Відповідачем визначення «релігійної організації, керівний центр (управління) яких знаходиться за межами України в державі, що здійснює збройну агресію проти України» до Української Православної Церкви, частиною якої є Позивач, є необґрунтованим. Відповідно до ст. 1, 2 Статуту Української Православної Церкви вона є самостійною і незалежною у своєму управлінні та устрої відповідно до Грамоти Патріарха Московського і всієї Русі Олексія II від 27 жовтня 1990 року. Керівний центр Української Православної Церкви знаходиться у м.Києві. Найвищими органами церковної влади та управління Української Православної Церкви є Собор Української Православної Церкви, Собор єпископів Української Православної Церкви та Священний Синод Української Православної Церкви на чолі з Митрополитом Київським і всієї України. Таким чином, твердження, що керівний центр (управління) Української Православної Церкви знаходиться за межами України в державі, що здійснює збройну агресію проти України, є таким, що не відповідає дійсності. Також необхідно звернути увагу суду на те, що юридичної особи «Українська православна церква московського патріархату» не існує, відомості про таку юридичну особу не внесені до ЄДРПОУ. Враховуючи наведене вище, вважаю, що п.1 рішення 19 сесії Запорізької міської ради №70 від 12.07.2023 року «Про припинення взаємовідносин Запорізької міської територіальної громади із релігійними організаціями Української православної церкви московського патріархату» прийнятий не у спосіб, передбачений Конституцією України, Законом України «Про місцеве самоврядування», та при його прийнятті Запорізька міська рада вийшла за межи своїх повноважень, тому є протиправним та таким, що підлягає скасуванню. …».

Позивач підтримав позовну заяву.

Відповідачем подано до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначено наступне: «… Проти позову Управління Запорізької єпархії УПЦ, відповідач - Запорізька міська рада, заперечує у повному обсязі. Позовні вимоги, обставини справи та їх правову оцінку, які викладені позивачем та представлені суду, відповідач - не визнає у повному обсязі. Заперечення, щодо наведених позивачем обставин та правових підстав позову, з яким відповідач не погоджується, із посиланням на відповідні докази та норми права: 1.Нормативно-правове обґрунтування прийнятого рішення. … Враховуючи антиукраїнську та антидержавну позицію релігійних організацій (об`єднань) Української православної церкви московського патріархату (офіційно зареєстрована як Київська митрополія Української православної церкви), керівний центр якої знаходиться в російській федерації, що здійснює військову агресію проти України та окупувала частину території нашої держави; відсутність позиції, яка засуджує російську агресію в Україні та злочини московських окупантів упродовж війни; непоодинокі факти колаборації представників Української православної церкви московського патріархату з державою-окупантом; невиконання релігійними організаціями Української православної церкви московського патріархату ст.12 Закону України «Про свободу совісті та релігійні організації» стосовно приведення у відповідність до закону назви та установчих документів, що призвело до втрати чинності їх статутів (положень) у частині, якою визначається повна офіційна назва релігійної організації (об`єднання), Запорізькою міською радою прийнято рішення від 12.07.2023 №70. Зазначене рішення було прийнято відповідно до Конституції України, Законів України «Про місцеве самоврядування», «Про свободу совісті та релігійні організації» з метою унеможливлення діяльності в місті Запоріжжя релігійних організацій, керівний центр (управління) яких знаходиться за межами України в державі, яка здійснює збройну агресію проти України, зменшення інформаційно-психологічного впливу країни-агресора на українське суспільство, забезпечення духовної незалежності. Відповідно до п.1 оскаржуваного рішення вирішено виконавчим органам ради вжити заходів щодо припинення взаємовідносин Запорізької міської територіальної громади із релігійними організаціями, керівний центр (управління) яких знаходиться за межами України в державі, що здійснює збройну агресію проти України. Тобто, оскаржуване рішення прийнято в межах повноважень та у спосіб, що передбачений законами України. 2.Щодо відсутності порушення прав позивача. … Наука адміністративного права визначає способи захисту порушених прав (свобод, інтересів) як передбачені законом дії, що безпосередньо спрямовані на захист права (свободи, інтересу). Такі дії є завершальними актами захисту у виді матеріально-правових або юрисдикційних дій щодо усунення перешкод на шляху здійснення суб`єктами своїх прав або припинення правопорушень, відновлення становища, яке існувало до порушення. Саме застосування конкретного способу захисту порушеного чи запереченого права (свободи, Інтересу) і є результатом діяльності щодо їх захисту. … Праву на позов повинно відповідати певне конкретне порушене право чи охоронюваний законом інтерес. Отже, обов`язковою умовою надання правового захисту судом є наявність відповідного порушення суб`єктом владних повноважень прав, свобод або інтересів особи на момент її звернення до суду. Порушення має бути реальним, стосуватися індивідуально виражених права чи інтересів особи, яка стверджує про їх порушення. Підставою позову, позивач зазначає застосування до нього норм оскаржуваного рішення, оскільки в даному рішенні йдеться про господарські відносини, а інших взаємовідносин або правочинів, які можуть бути розірвані, між сторонами у справі не існує. … Оскільки позивачем не надано жодних доказів на підтвердження того, що його права були істотним чином порушені прийняттям оскаржуваного рішення, рішення прийнято уповноваженим органом місцевого самоврядування та з дотримання процедури, тож підстав для задоволення позову не має. …».

Відповідач-3 проти позовної заяви заперечував.

Ухвалою судді від 03.07.2023 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні) та без проведення судового засідання.

Суддя Запорізького окружного адміністративного суду Прасов О.О. у період з 09.07.2023 по 30.07.2023 перебував у відпустці.

Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з`ясував наступне.

За інформацією з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Управління Запорізької єпархії Української Православної Церкви є релігійною організацією та юридичною особою з ідентифікаційним кодом 20512570 з місцезнаходженням Україна, 69015, Запорізька область, м.Запоріжжя, вул.Кияшка, буд.26. Засновником (учасником) Управління Запорізької єпархії Української Православної Церкви є Собор Української Православної церкви при Києво-Печерській Лаврі.

У «Статуті Управління Запорізької єпархії Української Православної Церкви» (у новій редакції) зазначено: «… І.Загальні положення 1.Запорізька Єпархія (місцева Церква) є частиною Української Православної Церкви. Єпархія складається з парафій, які знаходяться на території наступних адміністративних одиниць Запорізької області: Великобілозерський район, Веселівський район, Вільнянський район, м.Енергодар, м.Запоріжжя, Запорізький район, Кам`янсько-Дніпровський район, Мелітопольський район, Михайлівський район, Новомиколаївський район, Оріхівський район, які об`єднані в благочиння, а також монастирів, духовних шкіл, братств, місій та подвір`їв. 2. Єпархія утворюється і скасовується за рішенням Священного Синоду та затверджується Собором єпископів Української Православної Церкви. Межі єпархії на території України визначаються Священним Синодом УПЦ. … II.Структура та управління. 5.Управління Запорізької єпархії є виконавчим органом єпархії. Загальне керівництво та перевірка його діяльності здійснюється у відповідності із Статутом про управління Української Православної Церки. 6.Управління Запорізької єпархії здійснює свою діяльність, дотримуючись чинного законодавства, а також даного Статуту, який визначає його правоздатність як юридичної особи. 7.Керуючим Запорізькою єпархією є єпархіальний архієрей. Вищим органом управління єпархії є Єпархіальні Збори та Єпархіальна Рада, очолювана єпархіальним архієреєм. …».

У «Статуті про управління Української Православної Церкви» (з доповненнями і змінами) зазначено: «… 1.Українська Православна Церква є самостійною і незалежною у своєму управлінні та устрої відповідно до Грамоти Патріарха Московського і всієї Русі Олексія II від 27 жовтня 1990 року. Керівний центр Української Православної Церкви знаходиться у м.Києві. 2.Найвищими органами церковної влади та управління Української Православної Церкви є Собор Української Православної Церкви, Собор єпископів Української Православної Церкви та Священний Синод Української Православної Церкви на чолі з Митрополитом Київським і всієї України. 3.Українська Православна Церква здійснює свою спасительну діяльність на основі Святого Письма та Святого Передання, неухильно дотримується догматів православної віри та священних канонів і у своєму управлінні керується даним Статутом при повазі до державних законів і дотриманні їх. 4.Українська Православна Церква об`єднує єпархії, синодальні установи, благочиния, парафії, монастирі, духовні навчальні заклади, братства, сестринства та місії. …».

У Рішенні 19 сесії Запорізької міської ради від 12.07.2023 за №70 «Про припинення взаємовідносин Запорізької міської територіальної громади із релігійними організаціями Української православної церкви московського патріархату» зазначено: «… Відповідно до Конституції України, Законів України «Про місцеве самоврядування», «Про свободу совісті та релігійні організації» з метою унеможливлення діяльності в місті Запоріжжя релігійних організацій, керівний центр (управління) яких знаходиться за межами України в державі, яка здійснює збройну агресію проти України, зменшення інформаційно-психологічного впливу країни-агресора на українське суспільство, забезпечення духовної незалежності, Запорізька міська рада ВИРІШИЛА: 1.Виконавчим органам ради вжити заходів щодо припинення взаємовідносин Запорізької міської територіальної громади із релігійними організаціями, керівний центр (управління) яких знаходиться за межами України в державі, що здійснює збройну агресію проти України. …».

Судом досліджено й інші документи наявні у матеріалах даної справи.

При вирішенні спору по суті суд виходить з зазначеного вище та викладеного нижче.

Указом Президента України від 24.02.2022 за №64/2022 «Про введення воєнного стану» у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації в Україні введений воєнний стан.

Згідно з ч.1 ст.5 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» система місцевого самоврядування включає: територіальну громаду; сільську, селищну, міську раду; сільського, селищного, міського голову; виконавчі органи сільської, селищної, міської ради; районні та обласні ради, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст; органи самоорганізації населення.

Відповідно до ч.1 ст.10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Як зазначено у ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За ст.25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесеніКонституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

У ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» зазначено: «1.Виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: 1) затвердження регламенту ради; 2) утворення і ліквідація постійних та інших комісій ради, затвердження та зміна їх складу, обрання голів комісій; 3) утворення виконавчого комітету ради, визначення його чисельності, затвердження персонального складу; внесення змін до складу виконавчого комітету та його розпуск; 4) обрання на посаду та звільнення з посади секретаря ради у порядку, передбаченому цим Законом; 5) затвердження за пропозицією сільського, селищного, міського голови структури виконавчих органів ради, загальної чисельності апарату ради та її виконавчих органів відповідно до типових штатів, затверджених Кабінетом Міністрів України, витрат на їх утримання; 6) утворення за поданням сільського, селищного, міського голови інших виконавчих органів ради; 6-1) утворення старостинських округів, затвердження Положення про старосту, затвердження на посаду та звільнення з посади старости відповідно до закону; 7) затвердження плану роботи ради та заслуховування звіту про його виконання з урахуванням вимог статті 32Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності"; 8) заснування місцевих публічних аудіовізуальних медіа у порядку, визначеномуЗаконом України"Про медіа"; 9) заслуховування звіту сільського, селищного, міського голови про діяльність виконавчих органів ради, у тому числі щорічного звіту про здійснення державної регуляторної політики виконавчими органами відповідної ради; 10) прийняття рішення про недовіру сільському, селищному, міському голові; 11) заслуховування звітів постійних комісій, керівників виконавчих органів ради та посадових осіб, яких вона призначає або затверджує; 12) заслуховування повідомлень депутатів про роботу в раді, виконання ними доручень ради; 13) розгляд запитів депутатів, прийняття рішень по запитах; 14) прийняття рішень щодо дострокового припинення повноважень депутата ради в порядку, встановленому законом; 15) скасування актів виконавчих органів ради, які не відповідаютьКонституціїчи законам України, іншим актам законодавства, рішенням відповідної ради, прийнятим у межах її повноважень; 16) прийняття рішення щодо дострокового припинення повноважень сільського, селищного, міського голови у випадках, передбачених цим Законом; 18) прийняття рішення про проведення місцевого референдуму; 19) прийняття відповідно до законодавства рішень щодо організації проведення референдумів та виборів органів державної влади, місцевого самоврядування та сільського, селищного, міського голови; 20) прийняття рішень про наділення органів самоорганізації населення окремими власними повноваженнями органів місцевого самоврядування, а також про передачу коштів, матеріально-технічних та інших ресурсів, необхідних для їх здійснення; 21) прийняття рішень про об`єднання в асоціації або вступ до асоціацій, інших форм добровільних об`єднань органів місцевого самоврядування та про вихід з них; 21-1) схвалення угод про об`єднання єврорегіонального співробітництва, прийняття рішень про утворення об`єднання єврорегіонального співробітництва, про приєднання до такого об`єднання або про вихід з нього, затвердження статуту об`єднання єврорегіонального співробітництва та внесення до нього змін; 21-2) прийняття рішень про вступ до європейського об`єднання територіального співробітництва та про вихід з такого об`єднання; 22) затвердження програм соціально-економічного та культурного розвитку відповідних адміністративно-територіальних одиниць, цільових програм з інших питань місцевого самоврядування; 23) розгляд прогнозу місцевого бюджету, затвердження місцевого бюджету, внесення змін до нього; затвердження звіту про виконання відповідного бюджету; 24) встановлення місцевих податків і зборів відповідно доПодаткового кодексу України; 25) утворення цільових фондів, затвердження положень про ці фонди; 25-1) утворення місцевих фондів фінансової підтримки кінематографії, у тому числі програм грантової, конкурсної або позаконкурсної підтримки кінематографії, визначення умов та порядку використання цих фондів; 26) прийняття рішень щодо здійснення місцевих запозичень; 27) прийняття рішень щодо передачі коштів з відповідного місцевого бюджету; 28) прийняття рішень щодо надання відповідно до чинного законодавства пільг по місцевих податках і зборах, а також земельному податку; 28-1) прийняття рішень про укладення спеціальних інвестиційних договорів відповідно доЗакону України"Про державну підтримку інвестиційних проектів із значними інвестиціями"; 29) встановлення для підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності відповідних територіальних громад, розміру частки прибутку, яка підлягає зарахуванню до місцевого бюджету; 30) прийняття рішень щодо відчуження відповідно до закону комунального майна; затвердження місцевих програм приватизації, а також переліку об`єктів комунальної власності, які не підлягають приватизації; визначення доцільності, порядку та умов приватизації об`єктів права комунальної власності; вирішення питань про придбання в установленому законом порядку приватизованого майна, про включення до об`єктів комунальної власності майна, відчуженого у процесі приватизації, договір купівлі-продажу якого в установленому порядку розірвано або визнано недійсним, прийняття рішення про здійснення державно-приватного партнерства щодо об`єктів комунальної власності, у тому числі на умовах концесії, про створення, ліквідацію, реорганізацію та перепрофілювання підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідної територіальної громади. Реорганізація або ліквідація навчальних закладів комунальної форми власності здійснюється за рішенням місцевої ради; 30-1) прийняття рішень про визначення критеріїв, відповідно до яких утворення наглядової ради є обов`язковим у комунальних унітарних підприємствах та у господарських товариствах, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать територіальній громаді; про затвердження порядку утворення наглядової ради, порядку призначення членів наглядової ради комунального унітарного підприємства; про визначення кола питань, що належать до виключної компетенції наглядової ради комунального унітарного підприємства; про встановлення вимог до незалежних членів наглядової ради комунальних унітарних підприємств і господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать територіальній громаді; 30-2) визначення критеріїв відбору незалежного аудитора та критеріїв віднесення комунальних унітарних підприємств і господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать територіальній громаді, до таких, фінансова звітність яких (у тому числі консолідована) підлягає обов`язковій перевірці незалежним аудитором, та затвердження порядку такої перевірки і порядку залучення незалежного аудитора; 31) прийняття рішень про передачу іншим органам окремих повноважень щодо управління майном, яке належить до комунальної власності відповідної територіальної громади, визначення меж цих повноважень та умов їх здійснення; 32) створення у разі необхідності органів і служб для забезпечення здійснення з іншими суб`єктами комунальної власності спільних проектів або спільного фінансування (утримання) комунальних підприємств, установ та організацій, визначення повноважень цих органів (служб); 33) вирішення відповідно до законодавства питань про створення підприємствами комунальної власності спільних підприємств, у тому числі з іноземними інвестиціями; 33-1) прийняття рішень щодо надання згоди на організацію співробітництва територіальних громад, суб`єктом якого є територіальна громада села, селища, міста, у формах, визначенихстаттею 4Закону України "Про співробітництво територіальних громад", щодо схвалення проекту договору про співробітництво та інших рішень, пов`язаних із здійсненням відповідно до зазначеного Закону співробітництва територіальних громад; 33-2) заслуховування звітів, пов`язаних із здійсненням відповідно доЗакону України"Про співробітництво територіальних громад" співробітництва територіальних громад, суб`єктом якого є територіальна громада села, селища, міста; 34) вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин; 34-1) прийняття рішень щодо здійснення виконавчим органом сільської, селищної, міської ради державного контролю за використанням та охороною земель; 35) затвердження ставок земельного податку відповідно доПодаткового кодексу України; 36) вирішення відповідно до закону питань про надання дозволу на спеціальне використання природних ресурсів місцевого значення, а також про скасування такого дозволу; 37) прийняття рішень про організацію територій і об`єктів природно-заповідного фонду місцевого значення та інших територій, що підлягають особливій охороні; внесення пропозицій до відповідних державних органів щодо оголошення природних та інших об`єктів, що мають екологічну, історичну, культурну або наукову цінність, пам`ятками природи, історії або культури, які охороняються законом, прийняття рішень про оголошення в місцях масового розмноження та вирощування потомства дикими тваринами "сезону тиші" з обмеженням господарської діяльності та добуванням об`єктів тваринного світу; 37-1) прийняття рішень про утворення кінокомісії, організацію територій та об`єктів як привабливих локацій для кінозйомок, а також ефективне використання потенціалу української сервісної індустрії в галузі кінематографії, формування бази даних відповідних об`єктів, визначення умов їх використання; 37-2) прийняття рішень про організацію та здійснення заходів щодо захисту тварин від жорстокого поводження; 37-3) вжиття заходів та забезпечення дотримання заборони провадження діяльності пересувних звіринців, пересувних зоопарків, пересувних виставок диких тварин та іншої забороненоїЗаконом України"Про захист тварин від жорстокого поводження" діяльності в межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці; 38) надання відповідно до законодавства згоди на розміщення на території села, селища, міста нових об`єктів, у тому числі місць чи об`єктів для управління відходами, сфера екологічного впливу діяльності яких згідно з діючими нормативами включає відповідну територію; 39-1) прийняття рішення про створення відповідно до закону за рахунок коштів місцевого бюджету спеціалізованих установ з надання безоплатної первинної правничої допомоги, призначення і звільнення керівників цих установ, залучення в установленому законом порядку юридичних осіб приватного права, адвокатів та інших фахівців у відповідній галузі права до надання безоплатної первинної правничої допомоги; 40) заслуховування інформації прокурорів та керівників органів Національної поліції про стан законності, боротьби із злочинністю, охорони громадської безпеки і порядку та результати діяльності на відповідній території; 41) прийняття рішень з питань адміністративно-територіального устрою в межах і порядку, визначених цим та іншими законами; 42) затвердження в установленому порядку місцевих містобудівних програм, генеральних планів забудови відповідних населених пунктів, іншої містобудівної документації; 43) затвердження договорів, укладених сільським, селищним, міським головою від імені ради, з питань, віднесених до її виключної компетенції; 44) встановлення відповідно до законодавства правил з питань благоустрою території населеного пункту, забезпечення в ньому чистоти і порядку, торгівлі на ринках, додержання тиші в громадських місцях, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність; 44-1) встановлення заборони продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових суб`єктами господарювання (крім закладів ресторанного господарства) у визначений час доби в межах території відповідної адміністративно-територіальної одиниці; 45) прийняття у межах, визначених законом, рішень з питань боротьби зі стихійним лихом, епідеміями, епізоотіями, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність; 45-1) визначення територій, на яких можуть проводитися потенційно небезпечні заходи в умовах присутності цивільного населення за участю особового складу Збройних Сил України, інших військових формувань та правоохоронних органів з використанням озброєння і військової техніки; 46) прийняття рішень, пов`язаних із створенням спеціальних вільних та інших зон, змінами в статусі цих зон, внесення до відповідних органів пропозицій з цих питань; надання згоди на створення таких зон за ініціативою Президента України або Кабінету Міністрів України; 47) прийняття рішення про дострокове припинення повноважень органів територіальної самоорганізації населення у випадках, передбачених цим Законом; 48) затвердження статуту територіальної громади; 49) затвердження відповідно до закону Положення про зміст, опис та порядок використання символіки територіальної громади; 50) прийняття рішень щодо виконання положеньстатей 7,11,12,20,24 Закону України"Про засади державної мовної політики"; 51) надання згоди на передачу об`єктів з державної у комунальну власність та прийняття рішень про передачу об`єктів з комунальної у державну власність, а також щодо придбання об`єктів державної власності; 52) створення відповідно до законодавства комунальної аварійно-рятувальної служби, а також пожежно-рятувальних підрозділів для забезпечення місцевої та/або добровільної пожежної охорони; 53) затвердження відповідно до закону Положення про помічника-консультанта депутата ради та опису посвідчення помічника-консультанта депутата ради; 54) вирішення питань управління небезпечними відходами у складі побутових відходів відповідно до законодавства; 54-1) затвердження місцевих планів управління відходами; 54-2) визначення адміністратора послуги з управління побутовими відходами; 56) визначення шляхів стимулювання користування електромобілями та іншими екологічними видами транспорту; 56-1) затвердження вимог до облаштування майданчиків для паркування транспортних засобів з урахуванням норм, нормативів, стандартів у сфері благоустрою населених пунктів, державних будівельних норм, технічних умов,Правил дорожнього рухута інших нормативних документів; 57) встановлення плати за доступ до об`єкта будівництва, транспорту, енергетики, кабельної каналізації електрозв`язку, будинкової розподільної мережі комунальної власності відповідно доЗакону України"Про доступ до об`єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку електронних комунікаційних мереж"; 58) прийняття рішення про запровадження системи енергетичного менеджменту, затвердження положення про систему енергетичного менеджменту. 2.Виключно на пленарних засіданнях міських рад (міст з районним поділом), крім питань, зазначених участині першійцієї статті, вирішуються такі питання: 1) визначення обсягу і меж повноважень, які здійснюють районні у містах (у разі їх створення) ради та їх виконавчі органи в інтересах територіальних громад районів у містах; 2) встановлення нормативів централізації коштів від земельного податку на спеціальних бюджетних рахунках районів міста».

Судом вивчено й інші норми права, які стосуються предмету та підстав позовної заяви.

Враховуючи наведені та інші норми права, які стосуються предмету та підстав позовної заяви, обставини справи, судом прийнято до уваги твердження відповідача наведене у відзиві на позовну заяву «… Оскільки позивачем не надано жодних доказів на підтвердження того, що його права були істотним чином порушені прийняттям оскаржуваного рішення, рішення прийнято уповноваженим органом місцевого самоврядування та з дотримання процедури, тож підстав для задоволення позову не має. …».

Розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості (ч.1 ст.9 КАС України).

Відповідно до ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З огляду на викладене вище, позовні вимоги позивача є не обґрунтованими і не підлягають задоволенню. Доводи позивача не приймаються судом до уваги виходячи з вище зазначеного.

Судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи (ч.1 ст.132 КАС України).

Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (ч.1 ст.143 КАС України).

Суд вважає, що у стягненні з відповідача на користь позивача суми сплаченого судового збору за подання позовної заяви до суду має бути відмовлено.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9, 77, 132, 139, 143, 243-246 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовної заяви Управління Запорізької єпархії Української Православної Церкви (вул.Кияшка, буд.26, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69041; код ЄДРПОУ 20512570) до Запорізької міської ради (проспект Соборний, буд.206, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69105; код ЄДРПОУ 04053915) про визнання протиправним та скасування в частині рішення відмовити у повному обсязі.

У стягненні з відповідача на користь позивача суми сплаченого судового збору за подання позовної заяви до суду відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Повний текст судового рішення складено 14.09.2023.

Суддя О.О. Прасов

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.09.2023
Оприлюднено18.09.2023
Номер документу113478550
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів

Судовий реєстр по справі —280/6094/23

Постанова від 20.06.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 30.11.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 30.11.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 23.10.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 19.09.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Рішення від 14.09.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 04.08.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 04.08.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні