ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ С УД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"09" вересня 2010 р. Справа № 2a-2355/10/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський о кружний адміністративний су д у складі:
судді Могили А.Б.
з участю секретаря Надраги Л.Я.
представників позивача Г ринди С.П., Гринди Ю.В.,
представника відповідача - виконкому Івано-Франківськ ої міської ради Боднарчука М.М.,
відповідача Соболевсько го А.Р.,
представника третьої особ и на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимо г на предмет спору ОСОБА_5 ,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Гостинець", вул. Шашкевича, 6,м . Івано-Франківськ,76000 до Виконавчого комітету Івано -Франкіської міської ради, ву л. Грушевського, 21,м. Івано-Фран ківськ,76018 , Державного реєстра тора відділу державної реєст рації (Реєстраційної палати) виконкому Івано-Франківсько ї міської ради, вул. Незалежно сті, 9, м. Івано-Франківськ,76018, тр етя особа на стороні відпові дача, яка не заявляє самостій них вимог на предмет спору - ОСОБА_6, АДРЕСА_1 про визн ання дій протиправними та зо бов'язання до вчинення дій.,-
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обме женою відповідальністю «Гос тинець»звернулося в суд з ад міністративним позовом до ви конавчого комітету Івано-Фра нківської міської ради, держ авного реєстратора відділу д ержавної реєстрації виконав чого комітету Івано-Франківс ької міської ради Соболевс ького А.Р. за участі третьої особи на стороні відповідач а, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - О СОБА_6 - про визнання дій прот иправними та зобов' язання д о вчинення дій.
Позовні вимоги мотивовані тим, що у зв' язку з поданням запиту ОСОБА_6 до відділу державної реєстрації викона вчого комітету Івано-Франків ської міської ради від 07.12.2009 рок у, державним реєстратором С оболевським Андрієм Романов ичем було надано письмову відповідь у вигляді інформа ційного листа від 21.12.2009 р. №11-15/684, що суперечить вимогам ст.6 Закон у України «Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб-підприємців», згі дно якої з Єдиного державног о реєстру державний реєстрат ор оформлює та видає виписки , витяги, довідки з ЄДР встанов леного зразка. Інформаційни й лист від 21.12.2009 р. №11-15/684 порушує пр ава та законні інтереси ТзОВ «Гостинець», оскільки місти ть недостовірну інформацію. Просив визнати дії відповіда ча щодо надання вищезазначен ого інформаційного листа О СОБА_6 протиправними та зоб ов' язати відповідача відкл икати даний лист.
26.08.2010 року до Івано-Франківсь кого окружного адміністрати вного суду надійшло клопотан ня щодо уточнення позовних в имог, відповідно до якого поз ивач просить визнати протипр авними дії начальника відділ у державної реєстрації (Реєс траційної палати) виконавчог о комітету Івано-Франківсько ї міської ради Соболевсько го А.Р. про надання довідки в ід 21.12.2009 року №11-15/684 ОСОБА_6 та з обов' язати державного реєс тратора відкликати зазначен у довідку, про що повідомити ОСОБА_6
Представники позивача в су довому засіданні позовні вим оги підтримали з підстав, нав едених у позовній заяві та кл опотанні про уточнення позов них вимог. Позов просили задо вольнити повністю.
Представник відповідача щ одо задоволення позовних вим ог заперечив та пояснив суду , що начальник відділу держав ної реєстрації при наданні п исьмової відповіді від 21.12.2009 р. за №11-15/684 на запит ОСОБА_6 від 07.12.2009 р., керуючись вимогами Зак ону України «Про звернення г ромадян»та Законом України «Про інформацію», діяв у межа х своєї компетенції та відпо відно до посадової інструкці ї, оскільки ОСОБА_6 зверну лася до реєстраційної палати з запитом про надання інформ ації як фізична особа. Просив в задоволенні позову відмов ити повністю.
Відповідач в судовому засі данні щодо задоволення позов них вимог заперечив з підста в, наведених у письмовому зап ереченні та доповненні до нь ого. Просив в задоволенні поз ову відмовити.
Представник третьої особи на стороні відповідача, яка н е заявляє самостійних вимог на предмет спору, вважав позо в безпідставним та погоджуєт ься з запереченнями відповід ача та представника відповід ача щодо відмови у задоволен ні позову в повному обсязі.
Заслухавши пояснення пред ставників позивача, представ ника відповідача, відповідач а та третьої особи на стороні відповідача, яка не заявляє с амостійних вимог, суд дійшов висновку про те, що позовні ви моги не є обґрунтованими, а по зов не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що 07.12.2009 ро ку ОСОБА_6 звернулася до д ержавного реєстратора викон авчого комітету Івано-Франкі вської міської ради А. Собо левського з запитом щодо ви дачі довідки про її участь у с кладі учасників в ТОВ «Гости нець», що знаходиться по вул.. Шашкевича, 6 у м. Івано-Франків ську (а.с.31).
На виконання поданого запи ту, 21.12.2009 року за вих. № 11-15/684 Началь ником відділу державної реєс трації (Реєстраційної палати ) державним реєстратором А. Соболевським було надано п исьмову відповідь, якою ОСО БА_6 (і. н. НОМЕР_1) повідомл ялася про те, що вона була учас ником ТОВ «Гостинець»згідно установчого договору від 18.11.20 03 року, зареєстрованого викон авчим комітетом Івано-Франкі вської міської ради 30.06.2004 року № 48-п, її внесок до статутного фо нду зазначеної юридичної осо би становить 6900,00 грн. або 2,19%. Так ож її повідомлено, що 11.09.2009 року відповідно до рішення зборі в учасників ТОВ «Гостинець»( м. Івано-Франківськ, вул. Шашке вича, 6, і.к. 13652907) від 10.08.2009 року її пр имусово виключено зі складу учасників товариства (а.с.7).
В ході судового засідання було встановлено, що відпові дь державного реєстратора А. Соболевського було виго товлена на підставі документ ів, поданих до органів держав ної реєстрації уповноважено ю особою даного підприємства , які міститься у реєстраційн ій справі юридичної особи ТО В «Гостинець», що зареєстров ано по вул. Шашкевича, 6 в м. Ів ано-Франківську (код 13652907), а са ме: додатку до нотаріально по свідченого установчого дог овору ТОВ «Гостинець», зареє строваного виконавчим коміт етом Івано-Франківської місь кої ради 30.06.2004 року та внесеного до Реєстру суб' єктів підпр иємницької діяльності м. Іва но-Франківська за №48-п (а.с. 8-9); пр отоколу загальних зборів уча сників ТОВ «Гостинець»від 10.08 .2006 р. (а.с. 83); реєстраційної карти (форма 6), підписаної уповнова женою особою ТОВ «Гостинець» - ОСОБА_1 від 08.07.2009 року, подан ої для включення відомостей про товариство до Єдиного де ржавного реєстру юридичних о сіб та фізичних осіб - підпр иємців (а.с. 82); реєстраційної ка рти (форма 3), підписаної уповн оваженою особою товариства ОСОБА_1 від 28.08.2009 року, яка бул о подана для державної реєст рації змін до установчих док ументів ТОВ «Гостинець»у зв' язку зі зміною складу учасни ків товариства (а.с. 87).
Приписами п. 3 ч. 1 ст. 1 Закону У країни «Про державну реєстра цію юридичних осіб та фізичн их осіб-підприємців»встанов лено, що єдиний державний реє стр юридичних осіб та фізичн их осіб - підприємців - автом атизована система збирання, накопичення, захисту, обліку та надання інформації про юр идичних осіб та фізичних осі б - підприємців.
В розумінні вказаного Зако ну реєстраційна картка - доку мент встановленого зразка, я кий підтверджує волевиявлен ня особи щодо внесення відпо відних записів до Єдиного де ржавного реєстру (п. 6 ч. 1 ст. 1 Зак ону).
Відповідно до вимог ст. 4 вищ езазначеного Закону, державн а реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємці в - засвідчення факту створен ня або припинення юридичної особи, засвідчення факту наб уття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєст раційних дій, які передбачен і цим Законом, шляхом внесенн я відповідних записів до Єди ного державного реєстру.
Зміни до установчих докуме нтів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, т а/або по батькові або місця пр оживання фізичної особи - під приємця підлягають обов'язко вій державній реєстрації шля хом внесення відповідних змі н до записів Єдиного державн ого реєстру в порядку, встано вленому цим Законом.
Згідно вимог ст. 20 Закону Укр аїни «Про державну реєстраці ю юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»відомості , що містяться в Єдиному держа вному реєстрі, є відкритими і загальнодоступними, за виня тком ідентифікаційних номер ів фізичних осіб - платників п одатків.
Відомості, що містяться в Єд иному державному реєстрі, на даються у вигляді: витягу з Єд иного державного реєстру; до відки про наявність або відс утність в Єдиному державному реєстрі інформації, яка запи тується.
Форма витягу та довідки з Єд иного державного реєстру вст ановлюється спеціально упов новаженим органом з питань д ержавної реєстрації. Витяг а бо довідка з Єдиного державн ого реєстру підписується дер жавним реєстратором та засві дчується його печаткою.
Виходячи з аналізу вимог ст . ст. 1, 19, 20 Закону України «Про де ржавну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підпри ємців»встановлено, що отрима ння витягу з Єдиного державн ого реєстру, довідки про наяв ність або відсутність в ЄДР і нформації здійснюється на оп латній основі та на підставі реєстраційної картки, або за питу, оформлених у відповідн ості до норм зазначеного Зак ону.
В силу п. 2 ч. 1 ст. 1 Закону Украї ни «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб-підприємців», державний реєстратор - посадова особа, я ка відповідно до цього Закон у від імені держави здійснює державну реєстрацію юридичн их осіб та фізичних осіб - пі дприємців.
Як вбачається з матеріалів справи, згідно посвідчення № 000133, виданого Соболевському Андрію Романовичу 29.06.2004 року , він є державним реєстраторо м виконавчого комітету Івано -Франківської міської ради (а .с. 48).
Судом встановлено, що Соб олевський А.Р. є начальнико м відділу державної реєстрац ії (Реєстраційної палати) вик онавчого комітету Івано-Фран ківської міської ради, про що свідчить копія посадової ін струкції від 27.11.2009 року.
Як вбачається з положень по садової інструкції відповід ача, при надходженні письмов их звернень юридичних осіб т а громадян, він зобов' язуєт ься підписувати відповіді та інформації на звернення заз начених осіб (а.с.78).
Статтею 1 Закону України «Пр о звернення громадян»встано влено, що громадяни України м ають право звернутися до орг анів державної влади, місцев ого самоврядування, об'єднан ь громадян, підприємств, уста нов, організацій незалежно від форм власності, засоб ів масової інформації, пос адових осіб відповідно д о їх функціональних обов'я зків із зауваженнями, скар гами та пропозиціями, що сто суються їх статутної діяльн ості, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політ ичних та особистих прав і зак онних інтересів та скаргою про їх порушення.
Приписами ч. 1 ст. 3 даного Зак ону встановлено, що під зверн енням громадян слід розуміти викладені в письмовій або ус ній формі пропозиції (зауваж ення), заяви (клопотання) і ска рги, які в силу п. 4 зазначеної с татті, є зверненням з вимогою про поновлення прав і захист законних інтересів громадян , порушених діями (бездіяльні стю), рішеннями державних орг анів, органів місцевого само врядування, підприємств, уст анов, організацій, об' єднан ь громадян, посадових осіб.
Відповідно до вимог ст. 5 Зак ону України «Про звернення г ромадян»при зверненні до орг анів державної влади і місце вого самоврядування слід заз начати прізвище, ім' я, по бат ькові, місце поживання грома дянина, із зазначенням суті п орушеного питання, зауважень , прохань та вимог. У разі наді слання письмового звернення громадянина особисто або че рез уповноважену ним особу, з вернення має бути підписано заявником із зазначенням дат и.
Статтею 19 вказаного Закону встановлено, що органи держа вної влади і місцевого самов рядування, підприємства, уст анови, організації незалежно від форм власності, об' єдна ння громадян, засоби масової інформації, їх керівники та і нші посадові особи в межах св оїх повноважень зобов' язан і, зокрема, письмово повідомл яти громадянина про результа ти перевірки заяви чи скарги і суть прийнятого рішення.
Згідно зі ст. ст. 9-10 Закону Укр аїни «Про інформацію»всі гро мадяни України, юридичні осо би і державні органи мають пр аво на інформацію, що передба чає можливість вільного оде ржання, використання, пошире ння та зберігання відомосте й, необхідних їм для реаліза ції ними своїх прав, свобод і законних інтересів, здійс нення завдань і функцій.
Кожному громадянину забе зпечується вільний доступ до інформації, яка стосуєт ься його особисто, крім в ипадків, передбачених закона ми України.
Право на інформацію забезп ечується, зокрема, створення м у державних органах спец іальних інформаційних служ б або систем, що забезпечува ли б у встановленому поряд ку доступ до інформації, ство ренням механізму здійснення права на інформацію.
Відповідно до ст. 23 Закону Ук раїни «Про інформацію»встан овлено, що джерелами
документованої інформації про особу є видані на її ім'я д окументи, підписані нею доку менти, а також відомості пр о особу, зібрані державними о рганами влади та органами мі сцевого і регіонального сам оврядування в межах своїх по вноважень. Кожна особа має пр аво на ознайомлення з інформ ацією, зібраною про неї.
Приписами ст. 32 Закону Украї ни «Про інформацію»встановл ено, що під запитом щодо надан ня письмової або усної інфор мації слід розуміти зверненн я з вимогою надати письмову а бо усну інформацію про діяль ність органів законодавчої, виконавчої та судової влади України, їх посадових осіб.
Виходячи з наведеного, суд в важає, що при зверненні ОСО БА_6 до державного реєстрат ора виконавчого комітету Іва но-Франківської міської ради із запитом щодо видачі довід ки про її участь у складі учас ників в ТОВ «Гостинець», що зн аходиться по вул. Шашкевича, 6 у м. Івано-Франківську, вона ре алізувала своє право на звер нення з метою отримання інфо рмації, яка містить відомост і про неї, а також право на отр имання відповідної інформац ії.
У відповідності до вимог ч. 2 ст. 19 Конституції України орг ани державної влади та орган и місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов' яза ні діяти лише на підставі, в ме жах повноважень та у спосіб, щ о передбачені Конституцією т а законами України.
У справах щодо оскарження р ішень, дій чи бездіяльності с уб' єкта владних повноважен ь, адміністративні суди пере віряють чи прийняті (вчинені ) вони відповідно до ч. 3 ст. 2 К одексу адміністративного су дочинства України.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодекс у адміністративного судочин ства України суд при вирішен ні справи керується принципо м законності, відповідно до я кого суд вирішує справи відп овідно до Конституції та зак онів України, а також міжнаро дних договорів, згода на обов ' язковість яких надана Верх овною Радою України, а також с уд застосовує інші нормативн о-правові акті, прийнятті від повідним органом на підставі , у межах повноважень та у спос іб, передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС Укр аїни, в адміністративних спр авах про протиправність ріше нь, дій чи бездіяльності суб' єкта владних повноважень обо в' язок щодо доказування пра вомірності свого рішення, ді ї чи бездіяльності покладаєт ься на відповідача, якщо він з аперечує проти адміністрати вного позову.
Враховуючи вищенаведене, д оводи позивача щодо порушенн я прав та законних інтересів ТОВ «Гостинець»шляхом надан ня державним реєстратором Соболевським А.Р. довідки ОСОБА_6 від 21.12.2009 року №11-15/684 є без підставними.
Невідповідність зазначено ї в довідці від 21.12.2009 року № 11-15/684 ін формації фактичним обставин ам не є предметом розгляду су дом адміністративної юрисди кції.
Виходячи з наведеного, суд в важає, що дії відповідача - Соболевського А.Р. щодо над ання інформації ОСОБА_6, щ о містяться у листі від 22.12.2009 ро ку вих. №11-15/684, є законними та так ими, які здійснені ним у межах своєї компетенції та повнов ажень, а тому суд не вбачає під став для визнання їх протипр авними.
З огляду на вищезазначене, с уд вважає, що позовні вимоги є необґрунтованими, а позов та ким, що не підлягає задоволен ню в повному обсязі.
На підставі ст. 124 Кон ституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 < Текст > Кодексу адм іністративного судочинства України, суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні позову відмовити.
Постанова суду набирає з аконної сили в порядку визна ченому ст. 254 КАС України.
Апеляційна скарга на поста нову подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб' єкта владних пов новажень у випадках та поряд ку, передбаченому частиною ч етвертою статті 167 КАС України , було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви безпосередньо в суді, то де сятиденний строк на її апеля ційне оскарження обчислюєть ся з наступного дня після зак інчення п' ятиденного строк у з моменту отримання суб' є ктом владних повноважень пов ідомлення про можливість отр имання копії постанови.
Апеляційна скарга на поста нову подається до Львівськог о апеляційного адміністрати вного суду через Івано-Франк івський окружний адміністра тивний суд. Копія апеляційно ї скарги одночасно надсилаєт ься особою, яка її подає, до су ду апеляційної інстанції.
Суддя: /підпис/ Могила А.Б.
Постанова складен а в повному обсязі 14.09.2010 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.09.2010 |
Оприлюднено | 29.09.2010 |
Номер документу | 11349467 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Могила А.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні