Постанова
від 09.09.2010 по справі 2а-2355/10/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"09" вересня 2010 р. Справа № 2a-2355/10/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

судді Могили А.Б.

з участю секретаря Надраги Л.Я.

представників позивача ОСОБА_1, ОСОБА_2,

представника відповідача - виконкому Івано-Франківської міської ради ОСОБА_3,

відповідача ОСОБА_4,

представника третьої особи на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору ОСОБА_5,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Гостинець", вул. Шашкевича, 6,м. Івано-Франківськ,76000 до Виконавчого комітету Івано-Франкіської міської ради, вул. Грушевського, 21,м. Івано-Франківськ,76018 , Державного реєстратора відділу державної реєстрації (Реєстраційної палати) виконкому Івано-Франківської міської ради, вул. Незалежності, 9, м. Івано-Франківськ,76018, третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - ОСОБА_6, вул. Шашкевича, 4/19, м. Івано-Франківськ,76018 про визнання дій протиправними та зобов'язання до вчинення дій.,-

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Гостинець»звернулося в суд з адміністративним позовом до виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради, державного реєстратора відділу державної реєстрації виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради ОСОБА_4 за участі третьої особи на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору -ОСОБА_6 - про визнання дій протиправними та зобов'язання до вчинення дій.

Позовні вимоги мотивовані тим, що у зв'язку з поданням запиту ОСОБА_6 до відділу державної реєстрації виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради від 07.12.2009 року, державним реєстратором ОСОБА_4 було надано письмову відповідь у вигляді інформаційного листа від 21.12.2009 р. №11-15/684, що суперечить вимогам ст.6 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», згідно якої з Єдиного державного реєстру державний реєстратор оформлює та видає виписки, витяги, довідки з ЄДР встановленого зразка. Інформаційний лист від 21.12.2009 р. №11-15/684 порушує права та законні інтереси ТзОВ «Гостинець», оскільки містить недостовірну інформацію. Просив визнати дії відповідача щодо надання вищезазначеного інформаційного листа ОСОБА_6 протиправними та зобов'язати відповідача відкликати даний лист.

26.08.2010 року до Івано-Франківського окружного адміністративного суду надійшло клопотання щодо уточнення позовних вимог, відповідно до якого позивач просить визнати протиправними дії начальника відділу державної реєстрації (Реєстраційної палати) виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради ОСОБА_4 про надання довідки від 21.12.2009 року №11-15/684 ОСОБА_6 та зобов'язати державного реєстратора відкликати зазначену довідку, про що повідомити ОСОБА_6

Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали з підстав, наведених у позовній заяві та клопотанні про уточнення позовних вимог. Позов просили задовольнити повністю.

Представник відповідача щодо задоволення позовних вимог заперечив та пояснив суду, що начальник відділу державної реєстрації при наданні письмової відповіді від 21.12.2009 р. за №11-15/684 на запит ОСОБА_6 від 07.12.2009 р., керуючись вимогами Закону України «Про звернення громадян»та Законом України «Про інформацію», діяв у межах своєї компетенції та відповідно до посадової інструкції, оскільки ОСОБА_6 звернулася до реєстраційної палати з запитом про надання інформації як фізична особа. Просив в задоволенні позову відмовити повністю.

Відповідач в судовому засіданні щодо задоволення позовних вимог заперечив з підстав, наведених у письмовому запереченні та доповненні до нього. Просив в задоволенні позову відмовити.

Представник третьої особи на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, вважав позов безпідставним та погоджується з запереченнями відповідача та представника відповідача щодо відмови у задоволенні позову в повному обсязі.

Заслухавши пояснення представників позивача, представника відповідача, відповідача та третьої особи на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги не є обґрунтованими, а позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що 07.12.2009 року ОСОБА_6 звернулася до державного реєстратора виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради ОСОБА_4 з запитом щодо видачі довідки про її участь у складі учасників в ТОВ «Гостинець», що знаходиться по вул.. Шашкевича, 6 у м. Івано-Франківську (а.с.31).

На виконання поданого запиту, 21.12.2009 року за вих. № 11-15/684 Начальником відділу державної реєстрації (Реєстраційної палати) державним реєстратором ОСОБА_4 було надано письмову відповідь, якою ОСОБА_6 (і. н. НОМЕР_1) повідомлялася про те, що вона була учасником ТОВ «Гостинець»згідно установчого договору від 18.11.2003 року, зареєстрованого виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради 30.06.2004 року №48-п, її внесок до статутного фонду зазначеної юридичної особи становить 6900,00 грн. або 2,19%. Також її повідомлено, що 11.09.2009 року відповідно до рішення зборів учасників ТОВ «Гостинець»(м. Івано-Франківськ, вул. Шашкевича, 6, і.к. 13652907) від 10.08.2009 року її примусово виключено зі складу учасників товариства (а.с.7).

В ході судового засідання було встановлено, що відповідь державного реєстратора ОСОБА_4 було виготовлена на підставі документів, поданих до органів державної реєстрації уповноваженою особою даного підприємства, які міститься у реєстраційній справі юридичної особи ТОВ «Гостинець», що зареєстровано ІНФОРМАЦІЯ_1 (код 13652907), а саме: додатку до нотаріально посвідченого установчого договору ТОВ «Гостинець», зареєстрованого виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради 30.06.2004 року та внесеного до Реєстру суб'єктів підприємницької діяльності м. Івано-Франківська за №48-п (а.с. 8-9); протоколу загальних зборів учасників ТОВ «Гостинець»від 10.08.2006 р. (а.с. 83); реєстраційної карти (форма 6), підписаної уповноваженою особою ТОВ «Гостинець»- ОСОБА_1 від 08.07.2009 року, поданої для включення відомостей про товариство до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців (а.с. 82); реєстраційної карти (форма 3), підписаної уповноваженою особою товариства ОСОБА_1 від 28.08.2009 року, яка було подана для державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ «Гостинець»у зв'язку зі зміною складу учасників товариства (а.с. 87).

Приписами п. 3 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»встановлено, що єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців - автоматизована система збирання, накопичення, захисту, обліку та надання інформації про юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців.

В розумінні вказаного Закону реєстраційна картка - документ встановленого зразка, який підтверджує волевиявлення особи щодо внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру (п. 6 ч. 1 ст. 1 Закону).

Відповідно до вимог ст. 4 вищезазначеного Закону, державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.

Згідно вимог ст. 20 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»відомості, що містяться в Єдиному державному реєстрі, є відкритими і загальнодоступними, за винятком ідентифікаційних номерів фізичних осіб - платників податків.

Відомості, що містяться в Єдиному державному реєстрі, надаються у вигляді: витягу з Єдиного державного реєстру; довідки про наявність або відсутність в Єдиному державному реєстрі інформації, яка запитується.

Форма витягу та довідки з Єдиного державного реєстру встановлюється спеціально уповноваженим органом з питань державної реєстрації. Витяг або довідка з Єдиного державного реєстру підписується державним реєстратором та засвідчується його печаткою.

Виходячи з аналізу вимог ст. ст. 1, 19, 20 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»встановлено, що отримання витягу з Єдиного державного реєстру, довідки про наявність або відсутність в ЄДР інформації здійснюється на оплатній основі та на підставі реєстраційної картки, або запиту, оформлених у відповідності до норм зазначеного Закону.

В силу п. 2 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», державний реєстратор - посадова особа, яка відповідно до цього Закону від імені держави здійснює державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців.

Як вбачається з матеріалів справи, згідно посвідчення №000133, виданого ОСОБА_4 29.06.2004 року, він є державним реєстратором виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради (а.с. 48).

Судом встановлено, що ОСОБА_4 є начальником відділу державної реєстрації (Реєстраційної палати) виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради, про що свідчить копія посадової інструкції від 27.11.2009 року.

Як вбачається з положень посадової інструкції відповідача, при надходженні письмових звернень юридичних осіб та громадян, він зобов'язується підписувати відповіді та інформації на звернення зазначених осіб (а.с.78).

Статтею 1 Закону України «Про звернення громадян»встановлено, що громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.

Приписами ч. 1 ст. 3 даного Закону встановлено, що під зверненням громадян слід розуміти викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги, які в силу п. 4 зазначеної статті, є зверненням з вимогою про поновлення прав і захист законних інтересів громадян, порушених діями (бездіяльністю), рішеннями державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, посадових осіб.

Відповідно до вимог ст. 5 Закону України «Про звернення громадян»при зверненні до органів державної влади і місцевого самоврядування слід зазначати прізвище, ім'я, по батькові, місце поживання громадянина, із зазначенням суті порушеного питання, зауважень, прохань та вимог. У разі надіслання письмового звернення громадянина особисто або через уповноважену ним особу, звернення має бути підписано заявником із зазначенням дати.

Статтею 19 вказаного Закону встановлено, що органи державної влади і місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, об'єднання громадян, засоби масової інформації, їх керівники та інші посадові особи в межах своїх повноважень зобов'язані, зокрема, письмово повідомляти громадянина про результати перевірки заяви чи скарги і суть прийнятого рішення.

Згідно зі ст. ст. 9-10 Закону України «Про інформацію»всі громадяни України, юридичні особи і державні органи мають право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення та зберігання відомостей, необхідних їм для реалізації ними своїх прав, свобод і законних інтересів, здійснення завдань і функцій.

Кожному громадянину забезпечується вільний доступ до інформації, яка стосується його особисто, крім випадків, передбачених законами України.

Право на інформацію забезпечується, зокрема, створенням у державних органах спеціальних інформаційних служб або систем, що забезпечували б у встановленому порядку доступ до інформації, створенням механізму здійснення права на інформацію.

Відповідно до ст. 23 Закону України «Про інформацію»встановлено, що джерелами

документованої інформації про особу є видані на її ім'я документи, підписані нею документи, а також відомості про особу, зібрані державними органами влади та органами місцевого і регіонального самоврядування в межах своїх повноважень. Кожна особа має право на ознайомлення з інформацією, зібраною про неї.

Приписами ст. 32 Закону України «Про інформацію»встановлено, що під запитом щодо надання письмової або усної інформації слід розуміти звернення з вимогою надати письмову або усну інформацію про діяльність органів законодавчої, виконавчої та судової влади України, їх посадових осіб.

Виходячи з наведеного, суд вважає, що при зверненні ОСОБА_6 до державного реєстратора виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради із запитом щодо видачі довідки про її участь у складі учасників в ТОВ «Гостинець», що знаходиться по вул. Шашкевича, 6 у м. Івано-Франківську, вона реалізувала своє право на звернення з метою отримання інформації, яка містить відомості про неї, а також право на отримання відповідної інформації.

У відповідності до вимог ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, адміністративні суди перевіряють чи прийняті (вчинені) вони відповідно до ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України .

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, а також суд застосовує інші нормативно-правові акті, прийнятті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Враховуючи вищенаведене, доводи позивача щодо порушення прав та законних інтересів ТОВ «Гостинець»шляхом надання державним реєстратором ОСОБА_4 довідки ОСОБА_6 від 21.12.2009 року №11-15/684 є безпідставними.

Невідповідність зазначеної в довідці від 21.12.2009 року № 11-15/684 інформації фактичним обставинам не є предметом розгляду судом адміністративної юрисдикції.

Виходячи з наведеного, суд вважає, що дії відповідача -ОСОБА_4 щодо надання інформації ОСОБА_6, що містяться у листі від 22.12.2009 року вих. №11-15/684, є законними та такими, які здійснені ним у межах своєї компетенції та повноважень, а тому суд не вбачає підстав для визнання їх протиправними.

З огляду на вищезазначене, суд вважає, що позовні вимоги є необґрунтованими, а позов таким, що не підлягає задоволенню в повному обсязі.

На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 < Текст > Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні позову відмовити.

Постанова суду набирає законної сили в порядку визначеному ст. 254 КАС України.

Апеляційна скарга на постанову подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбаченому частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови безпосередньо в суді, то десятиденний строк на її апеляційне оскарження обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови.

Апеляційна скарга на постанову подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя: /підпис / ОСОБА_7

Постанова складена в повному обсязі 14.09.2010 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.09.2010
Оприлюднено11.09.2015
Номер документу49775259
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2355/10/0970

Постанова від 09.09.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Могила А.Б.

Постанова від 09.09.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Могила А.Б.

Ухвала від 30.06.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Могила А.Б.

Ухвала від 30.07.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Савицька Н.В.

Постанова від 09.09.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Могила А.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні