Постанова
від 08.06.2010 по справі 2-а-1242/10/1970
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 2-а-1242/10/1970

"08" червня 2010 р. м. Тернопіль

Тернопільський окруж ний адміністративний суд, в с кладі головуючої судді Мірін ович У.А. при секретарі Хоменк о Л.В.

за участю:

представника позивача - Михайлюк М.Є. Довіреність № 01 - 04/08 від 20.01.2010 р.,

представника відповідача 1- Гринишин П.О. Довіреніс ть № 01-21/9 від 04.01.2010р.,

представника відповідача 2 - Ванчура О.Л. Посвідченн я № 000559,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні залі суду у місті Тернополі адміністра тивну справу за

позовною заявою Терноп ільської міської ради

до Тернопільськ ої районної державної адміні страцій

та Державного реє стратора Тернопільської рай онної державної адміністрац ії

про скасування та визнання нечинним розпорядж ення Тернопільської РДА від 09.03.2010р. № 200, визнання неправомірн ими дій Державного реєстрато ра Тернопільської районної д ержавної адміністрації та ск асування свідоцтва про держа вну реєстрацію юридичної осо би - Тернопільського районн ого методичного кабінету, -

ВСТАНОВИВ:

Тернопільська міська рад а звернулася у Тернопільськи й окружний адміністративний суд з позовом до Тернопільсь кої районної державної адмін істрацій (надалі - відповідач 1) , Державного реєстратора Те рнопільської районної держа вної адміністрації (надалі - в ідповідач 2) про скасування та визнання нечинним розпорядж ення Тернопільської РДА від 09.03.2010р. № 200, визнання неправомірн ими дій Державного реєстрато ра Тернопільської районної д ержавної адміністрації та ск асування свідоцтва про держа вну реєстрацію юридичної осо би - Тернопільського районн ого методичного кабінету.

В судовому засіданні представник позивача позовн і вимоги підтримав в повному обсязі, суду пояснив, що 09 бере зня 2010 року голова Тернопільс ької районної державної адмі ністрацій прийняв розпорядж ення № 200 “Про створення район ного методичного кабінету ” (надалі - Розпорядження №2 00) у відповідності до якого бу в створений Тернопільський р айонний методичний кабінет, шляхом реорганізації районн ого інформаційно - методичн ого кабінету відділу освіти Тернопільської райдержадмі ністрації. Зазначив, що дане р озпорядження є незаконним та таким, що підлягає до скасува ння, оскільки останнє прийня те всупереч Конституції Укра їни, Цивільного кодексу Укра їни .

В обґрунтування позовних вимог зазначив, що як слідує і з змісту оскаржуваного розпо рядження, відповідачем 1 стат ут не розроблявся та не затве рджувався, що є порушенням п. 2 глави 7 загальних положень пр о юридичну особу Цивільного кодексу України.

Представник позивача тако ж відмітив, що в оскаржуваном у Розпорядженні №200 не заз начено організаційно - право ву форму створеної юридичної особи та не зазначено її місц езнаходження, що на думку поз ивача суперечить ст.ст. 90-93 Циві льного кодексу України та ун еможливлює дію створеної юри дичної особи у правовому пол і.

Окрім зазначеного, предста вник позивача наголосив, що з асновник - відповідач 1 не воло діє необхідним матеріально - технічними, фінансовими рес урсами для забезпечення діял ьності новоствореної юридич ної особи, а отже не зрозуміло , яке майно передасть засновн ик створеній юридичній особі .

З приводу визнання неправо мірними дій відповідача 2 пре дставник позивача зазначив, що останнім проведено держав ну реєстрацію юридичної особ и з порушенням вимог Закону У країни “Про державну реєстра цію юридичних осіб та фізичн их осіб - підприємців ” від 15. 05.2003 року № 755 (далі - Закон № 755), а с аме зареєстровано юридичну о собу - Тернопільський районн ий методичний кабінет на під ставі Розпорядження, в як ому не зазначено організацін о - правову форму юридичної ос оби та її місцезнаходження.

Представник відповідача 1 в судовому засіданні, запере чуючи проти позову, суду пояс нив, що Розпорядження №200 п рийняте головою Тернопільсь кої районної державної адмін істрацій, про створення Терн опільського районного метод ичного кабінету у межах повн оважень та у спосіб, що передб ачений Конституцією та закон ами України.

Відповідач 2 заперечував щ одо задоволення адміністрат ивного позову та зазначив, що державну реєстрацію Тернопі льського районного методичн ого кабінету здійснено на пі дставі, у межах повноважень т а у спосіб, що передбачені кон ституцією та законами Україн и, в тому числі з дотримання в имог Закону України “Про дер жавну реєстрацію юридичних о сіб та фізичних осіб - підпр иємців ” від 15.05.2003 року № 755.

Заслухавши у відкрито му судовому засіданні поясне ння сторін, дослідивши подан і суду письмові докази, оціни вши їх за своїм внутрішнім пе реконанням, що ґрунтується н а всебічному, повному і об'єкт ивному розгляді у судовому п роцесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, щ о позовні вимоги задоволенню не підлягають з наступних пі дстав.

Відповідно до ст. 1 Зак ону України “Про місцеві дер жавні адміністрації ” від 09.04.19 99 року № 586 виконавчу владу в об ластях, районах, районах Авто номної Республіки Крим, у міс тах Києві та Севастополі зді йснюють обласні, районні, Киї вська та Севастопольська міс ькі державні адміністрації.

Місцева державна адмі ністрація є місцевим органом виконавчої влади і входить д о системи органів виконавчої влади.

Місцева державна адмі ністрація в межах своїх повн оважень здійснює виконавчу в ладу на території відповідно ї адміністративно - територі альної одиниці, а також реалі зує повноваження, делеговані їй відповідною радою.

Як слідує з рішення четвер тої сесії четвертого скликан ня Тернопільської районної р ади від 11 жовтня 2002 року №37 "Про д елегування районній державн ій адміністрації окремих пов новажень районної ради", відп овідно до п.27, ч.1 ст.43 та ст.44 Закон у України "Про місцеве самовр ядування в Україні", Тернопіл ьській районній державній ад міністрації - відповідачу 1, де леговано ряд повноважень, в т ому числі щодо забезпечення відповідного до законодавст ва розвитку усіх видів освіт и, охорони здоров' я, культур и, фізичної культури і спорту , туризму; сприяння відроджен ню осередків традиційної нар одної творчості, національно - культурних традицій населе ння, художніх промислів і рем есел, роботі творчих спілок, н аціонально - культурних това риств, асоціацій, інших грома дських та неприбуткових орга нізацій, які діють у сфері осв іти, охорони здоров"я, культур и і спорту, сім"ї та молоді (п.1.13 Р ішення, а.с.63).

Однак, слід відмітити, що д ія зазначеного п. 1.13 Рішення че твертої сесії четвертого скл икання Тернопільської район ної ради від 11 жовтня 2002 року №37 була зупинена Рішенням двадц ять першої сесії п' ятого ск ликання Тернопільської райо нної ради від 19 березня 2010 року №354 "Про зупинення дії пункту 1. 13 в частині "розвитку усіх вид ів освіти" рішення районної р ади від 11 жовтня 2002 року №37" ( а. с. 23 ) з 19 березня 2010 року, після прийн яття відповідачем 1 спірного Розпорядження №200 та держ авної реєстрації Тернопіль ського районного методичног о кабінету.

Відповідно до ст. 11 Закону Ук раїни “Про освіту ” від 23.05.1991 ро ку № 1060 - XII до державних органів управління освітою в Україні належать:Міністерство освіт и України; міністерства і від омства України, яким підпоря дковані навчальні заклади; В ища атестаційна комісія Укра їни; Міністерство освіти Авт ономної Республіки Крим; Місцеві органи викон авчої влади та органів місце вого самоврядування і підпор ядковані їх органи управлінн я освітою.

Як слідує із матеріалів спр ави, за погодженням з відділо м освіти Тернопільської райо нної державної адміністраці ї, Тернопільською районною д ержавною адміністрацією 30 ли стопада 1998 року №661 затверджено Статут Тернопільського рай онного інформаційно - методи чного кабінету (надалі - ТРІМК ), засновником і власником як ого, є Тернопільська районна державна адміністрація. Від повідно до п. 1, п. 4 Статуту, ТРІМ К є юридичною особою та є держ авно - комунальним навчально - методичним закладом та нале жить до комунальної власност і. Відповідно до п. 49 Статуту, рі шення про реорганізацію ТРІМ К приймає засновник - Тернопі льська районна державна адм іністрація (а. с. 31- 43).

Відповідно до розпорядже ння Голови Тернопільської ра йонної державної адміністра ції від 30 жовтня 2000 року №510 "Про з атвердження положення про ві дділ освіти Тернопільської Р ДА" затверджено положення пр о відділ освіти Тернопільськ ої РДА у відповідності до яко го, відділ освіти є структурн им підрозділом Тернопільськ ої РДА та згідно пункту 12 яког о визначено, що для організац ії навчально - методичного, юр идичного, кадрового забезпеч ення навчальних закладів, пі двищення кваліфікації педаг огічних кадрів, утворення та координації роботи психолог ічної служби навчальних закл адів, координації роботи зак ладів освіти, сім' ї громадс ькості по вихованню дітей, ох орони дитинства та материнст ва при відділі освіти утворю ються районний інформаційно - методичний кабінет дошкіль ної, загальної середньої і по зашкільної освіти, як структ урний підрозділ відділу осві ти, який діє відповідно до пол оження про нього.

Судом встановлено, що на в иконання Наказу Міністерств а освіти і науки України від 8 грудня 2008 року № 1119 “Про затверд ження Положення про районний (міський) методичний кабінет (центр)” Управлінням освіти і науки Тернопільської облдер жадміністрації видано наказ від 16.02.2009 року № 103 “Про організа цію роботи методичних устано в області ”.

У відповідності до зазнач еного наказу, начальникам (за відувачам) відділів освіти р айдержадміністрацій, управл інням освіти Тернопільської міської ради, районних метод ичних кабінетів, інформаційн о-методичного центру освіти м. Тернополя вказано вжити за ходів, щодо організації діял ьності методичних установ об ласті відповідно до чинного Положення про районний (місь кий) методичний кабінет та ке руючись наказом Міністерств а освіти і науки України від 8 грудня 2008 року № 1119 розробити та затвердити в установленому порядку пакет засновницьких документів методичного кабі нету.

Згідно ст. 31 Закону України "Про місцеві державні адміні страції", місцеві державні а дміністрації при здійсненні своїх повноважень у сфері у правління взаємодіють з ві дповідними міністерствами т а іншими центральними органа ми виконавчої влади. Управлі ння, відділи та інші структу рні підрозділи місцевих держ авних адміністрацій підзві тні та підконтрольні відпов ідним міністерствам, іншим ц ентральним органам виконавч ої влади. Голови місцевих д ержавних адміністрацій к оординують діяльність терит оріальних органів міністерс тв та інших центральних орга нів виконавчої влади та спри яють їм у виконанні покладен их на ці органи завдань.

Пунктом 1 статті 22 зазн аченого Закону, до повноваже нь місцевих державних адмін істрацій віднесено питання р еалізації державної політи ку в галузі науки, освіти, ох орони здоров'я, культури, фіз культури і спорту, материнст ва і дитинства, сім'ї та молоді .

Згідно ст. 6. Закону України "Про місцеві державні адміні страції", на виконання Консти туції України, законів Укра їни, актів Президента Украї ни, Кабінету Міністрів Укра їни, міністерств та інших цен тральних органів виконавчої влади, власних і делегованих повноважень голова місцево ї державної адміністрації в межах своїх повноважень вида є розпорядження, які є обов'яз ковими для виконання на відп овідній території всіма орга нами, підприємствами, устан овами та організаціями, поса довими особами та громадянам и.

Відповідно, з врахуванням наказу Управління освіти і н ауки Тернопільської облдерж адміністрації від 16.02.2009 року № 1 02 та Наказу Міністерства осві ти і науки України від 8 грудня 2008 року № 1119 та на підставі рішення четвертої сесії че твертого скликання Тернопіл ьської районної ради від 11 жов тня 2002 року №37 "Про делегування районній державній адмініст рації окремих повноважень ра йонної ради", головою Тернопі льської районної державної а дміністрації видано Розпо рядження від 9 березня 2010 рок у № 200 “Про створення Тернопіл ьського районного методично го кабінету ”.

Даним Розпорядженн ям №200, у відповідності до ст . 5 Закону України "Про місцеві державні адміністрації", у зв ' язку із проведенням реорга нізації районного інформаці йно - методичного кабінету ві дділу освіти райдержадмініс трації, створено Тернопільсь кий районний методичний кабі нет шляхом реорганізації рай онного інформаційно - методи чний кабінету відділу освіти Тернопільської райдержадмі ністрації.

Пунктам 2 - 3 Розпорядженн я №200, затверджено положення про Тернопільський районний методичний кабінет та примі рний штатний розпис Тернопіл ьського районного методично го кабінету згідно з додатко м.

Відповідно до ч.1 ст. 57 Госпо дарського кодексу України, у становчими документами суб' єкта господарювання є рішенн я про його утворення або засн овницький договір, а у випадк ах, передбачених законом, ста тут (положення) суб' єкта гос подарювання. Та відповідно д о ч. 5 ст. 57 Господарського кодек су України, статут (положення ) затверджується власником м айна (засновником) суб' єкта господарювання чи його пред ставником, органами або інши ми суб' єктами відповідно до закону.

Як слідує з матеріалів спра ви, установчим документом Те рнопільського районного мет одичного кабінету є Положенн я про Тернопільський районни й методичний кабінет (а.с.44-54), я ке погоджено начальником від ділу освіти Тернопільської Р ДА та затверджене Розпоряд женням голови районної дер жавної адміністрації № 200 від 09 березня 2010 року.

Згідно зазначеного Полож ення, юридична особа - Тернопі льський районний методичний кабінет це науково-методичн а установа, яка є не прибутков ою організація, засновником якої є Тернопільська районна державна адміністрація та у повноваженим органом є відді л освіти Тернопільської РДА (пункти 1.1.-1.5 Положення).

Слід відмітити, що пун ктами 1.3, 1.6 Положення затвердж еного Наказом Міністерства о світи і науки України від 8 гру дня 2008 року № 1119, було також визн ачено, що Засновником районн ого методичного кабінету є м ісцеві органи виконавчої вла ди або органи місцевого само врядування та районного (міс ького) методичного кабінету (центру) та зазначено, що район ний методичний кабінет є юри дичною особою.

Відповідно до ч. 2. ст. 81 Цивіл ьного Кодексу України юридич ні особи публічного права ст ворюються розпорядчим актом Президента України, органу д ержавної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самовря дування.

Частиною 1 ст. 85 Цивільног о Кодексу України визначено, що непідприємницькими товар иствами є товариства, які не м ають на меті одержання прибу тку для його наступного розп оділу між учасниками. Такими товариствами є юридичні осо би публічного права.

Відповідно до п.1 ч.2 Господ арського кодексу України суб 'єктами господарювання є гос подарські організації - юри дичні особи, створені відп овідно до Цивільного кодексу України, державні, комунальн і та інші підприємства, ств орені відповідно до цього Ко дексу, а також інші юридичні о соби, які здійснюють господа рську діяльність та зареєстр овані в установленому законо м порядку.

Згідно Свідоцтва про держа вну реєстрацію юридичної осо би Серія А01 № 353210, Тернопільськи й районний методичний кабіне т зареєстрований як юридична особа Тернопільською районн ою державною адміністрацією Тернопільської області 17.03.2010 р оку за адресою: вул. Шкільна, 1, с мт. Великі Бірки, Тернопільсь кий район, Тернопільської об ласті, ідент. код - 37043846 (а.с.55,71).

В обґрунтування позовних вимог, позивач стверджував п ро недотримання відповідаче м 1 вимог ст. 87 Цивільного Кодек су України, так як із змісту п . 2 Розпорядження № 200 від 09 березня 2010 року “Про створенн я районного методичного кабі нету ” вбачається, що відпові дачем 1 статут не розроблявся та не затверджувався. Однак, з азначені твердження не заслу говують на увагу з огляду на н аступне.

Як зазначалось раніше, відп овідно до вимог чинного зако нодавства, в тому числі п.1 ст. 57 Господарського кодексу Укра їни, статут суб'єкта господар ювання - це один з установчи х документів, який регламент ує його діяльність. Разом з ти м, до категорії установчих до кументів віднесено також пол оження. Положенням визначаєт ься господарська компетенці я органів державної влади, ор ганів місцевого самоврядува ння чи інших суб'єктів у випад ках, визначених законом.

Як встановлено в ході судов ого розгляду справи, установ чим документом юридичної осо би заснованої відповідач - 1 є Положення Тернопільського р айонного методичний кабінет , яке затверджене розпорядже нням голови районної державн ої адміністрації від 09.03.2010 року за № 200 та зареєстроване 17.03.2010 ро ку за № 16511020000002797, отже твердження позивача є такими, що не ґрунт уються на вимогах законів та суперечать дійсним обставин ам справи.

Судом також не приймаються до уваги тверджень позивача про неправомірність Розпо рядження №200 з тих мотивів, щ о в оскаржуваному розпорядже нні не зазначено організацій ну - правову форму створеної юридичної особи та її місцез находження, з огляду на насту пне.

Відповідно до ч. 1 ст. 23 Зак ону України «Про державну ре єстрацію юридичних осіб та ф ізичних осіб - підприємців» , юридична особа повинна мати своє найменування, яке місти ть інформацію про її організ аційно-правову форму (крім, ор ганів державної влади, орган ів місцевого самоврядування , органів влади Автономної Ре спубліки Крим, державних, ком унальних організацій, заклад ів та установ).

Як слідує з Положення Терн опільський районний методич ний кабінет, дана юридична ос оба є науково-методичною уст ановою, яка утворена компете нтним органом - Тернопільсь кою районною державною адмін істрацією і входить до сфери його управління. Відповідно , положення ч.1 ст.23 Закону Украї ни «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців», в частин і обов' язкового найменуван ня юридичної особи з зазначе нням її організаційно - прав ової форми до Тернопільсько го районного методичного каб інету не застосовуються.

Згідно ст. 93 Цивільно го кодексу України, місцезна ходженням юридичної особи є адреса органу або особи, я кі відповідно до установчих документів юридичної особи ч и закону виступають від її ім ені.

Крім того, відповідно до З акону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України»№2452 від 03.03.2005 р. «м ісцезнаходження»виключене із відомостей, що обов' язко во повинні міститися в устан овчих документах юридичної о соби.

Враховуючи викладене, суд в важає, що не зазначення місця знаходження юридичної особи в Розпорядженні №200, не є п ідставою для визнання даного рішення протиправним та йог о скасування.

Слід також відмітити , що Пунктом 5.2. Положення про ра йонний (міський) методичний к абінет (центр) затверд женого Наказом МОН 08.12.2008 року за N 1119 та зареєстрованого в Мініс терстві юстиції України 25 гру дня 2008 р. за N 1239/15930 визначено, що фі нансування методкабінету (це нтру) здійснюється засновник ом за рахунок коштів місцеви х бюджетів, а також з інших дже рел, не заборонених чинним за конодавством. Пунктом 5.1. визн ачено, що матеріально-техніч не забезпечення методкабіне ту (центру) здійснюється засн овником, який забезпечує йог о необхідними будівлями, обл аднанням, організовує будівн ицтво і ремонт приміщень, їх г осподарське обслуговування тощо.

Згідно п.5.2 Положення Терно пільський районний методичн ий кабінет затвердженого від повідачем -2, фінансування мет одкабінету здійснюється за р ахунок коштів місцевого бюдж ету, а також інших джерел, не з аборонених чинним законодав ством та відповідно до пункт у 5.1. матеріально-технічне заб езпечення методкабінету (цен тру) здійснюється засновнико м, який забезпечує його необх ідними будівлями, обладнання м, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господа рське обслуговування тощо.

Відповідно, твердження поз ивача про те, що з затверджено го відповідачем 1 положення н езрозуміло, яке майно переда сть засновник установі, необ хідне для її діяльності є без підставним.

В обґрунтування позовних в имог, щодо визнання дій відпо відача 2 протиправними позив ач зазначає, що при прийнятті пакету документів від відпо відача 1 та здійсненні держав ної реєстрації Тернопільськ ого районного методичного ка бінету порушено вимоги чинно го законодавства, так як в Р озпорядженні №200 не зазначе но організаційно правову фор му юридичної особи та не зазн ачено її місцезнаходження.

Однак, на думку суду, зазнач ені позивачем обставини не є підставою для визнання дій в ідповідача 2 не правомірними з огляду на наступне:

Як вбачається з матеріалів справи, в томі числі витягів з ЄДР, відповідачем 2 17.03.2010 року вн есено до ЄДР запис про включе ння відомостей про юридичну особу - Тернопільського райо нного методичного кабінету.

Відносини, які виникають у с фері державної реєстрації юр идичних осіб, а також фізични х осіб - підприємців регулюю ться Конституцією України, З аконом України «Про державну реєстрацію юридичних та фіз ичних осіб - підприємців»ві д 15.05.2003 № 755-IV (надалі - Закону № 755-І У) та нормативно-правовими а ктами, прийнятими відповід но до цього Закону.

Перелік документів, які нео бхідно подати державному реє стратору для державної реєст рації юридичної особи визнач ений ст. 24 Закону № 755-ІУ.

Судом встановлено, що уповн оваженою особою відповідача 1, згідно довіреності від 17.03.2010 р оку №01/548 відповідачу 2 для здій снення державної реєстрації Тернопільського районного м етодичного кабінету подано, заповнену реєстраційну ка ртку на проведення держав ної реєстрації юридичної осо би від 17.03.2010 року; примірник ріш ення засновників про створен ня юридичної особи - Розпо рядження №200 від 09 березня 2010 р оку, оригінал затвердженого Положення Тернопільського р айонного методичного кабіне ту; документ, що засвідчує вн есення реєстраційного збор у за проведення державної р еєстрації юридичної особи - квитанція №21 від 15.03.2010 р. та довір еності від 17.03.2010 року №01/548. Таким ч ином, відповідачем 1 подано та відповідачем 2 прийнято доку менти для проведенья держав ної реєстрації юридичної ос оби, у відповідності до вимог ст. 24 Закону № 755-ІУ в повному об сязі, уповноваженою особою т а за належним місцем реєстра ції.

Щодо тверджень позивача пр о не дотримання відповідачам и 1 і 2 положення ч.1 ст.23 Закону Ук раїни «Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців», в част ині обов' язкового найменув ання юридичної особи з зазна ченням її організаційно - пр авової форми то як зазначало сь раніше, зазначене положен ня в даному випадку не застос овуються.

З приводу вчинення відпові дачем 2, державної реєстрації юридичної особи на підставі Розпорядженні №200, в якому не зазначено місцезнаходжен ня юридичної особи, суд вважа є за необхідне відмітити, що с т. 24 Закону № 755-ІУ не вимагає для проведення державної реєстр ації юридичної особи подачі державному реєстратору доку мента, що підтверджує місцез находження юридичної особи з а вказаною нею адресою та як з азначалось раніше, відповідн о до Закону України «Про внес ення змін до деяких законода вчих актів України»№2452 від 03.03.20 05 р. «місцезнаходження»виклю чене із відомостей, що обов' язково повинні міститися в у становчих документах юридич ної особи.

Відповідно, місце реєстрац ії юридичної особи здійснено відповідачем 2 згідно заповн еної реєстраційної картки на проведення державної р еєстрації юридичної особи ві д 17.03.2010 року уповноваженою особ ою відповідача 1 (а.с. 83).

Слід також відмітити, що згі дно частини 4 статті 53, до п.3.ст. 8 Закону № 755-ІУ, за внесенні до д окументів, які подаються дер жавному реєстратору, неправд иві відомості, які підлягают ь внесенню до Єдиного держав ного реєстру несуть відповід альність винні особи та за ві дповідність установчих док ументів законодавству відпо відальність несуть засновни ки (учасники) юридичної особи .

Крім того, при включенні від омостей про юридичну особу, д ержавному реєстратору забор онено вимагати від заявника додаткові документи, неперед бачені законодавством.

Враховуючи викладене, судо м не встановлено та позиваче м не доведено наявність підс тав за яких відповідач 2 зобо в' язаний був би відмовити в реєстрації Тернопільського районного методичного кабін ету згідно вимог ст.27 Закону № 755-ІУ, якою визначено виключни й перелік підстав для відмов и в державній реєстрації юри дичної особи.

Відповідно до ч. 2 ст.19 Консти туції України органи державн ої влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи, зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни.

Статтею 11 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и визначено, що розгляд і вирі шення справ в адміністративн их судах здійснюються на зас адах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду с воїх доказів і у доведенні пе ред судом їх переконливості.

Відповідно до ст. 71 КАС Украї ни кожна сторона повинна дов ести ті обставини, на яких ґру нтуються її вимоги та запере чення, крім того, в адміністра тивних справах про протиправ ність рішень, дій чи бездіяль ність суб'єкта владних повно важень обов'язок щодо доказу вання правомірності свого рі шення, дії чи бездіяльності п окладається на відповідача, якщо він заперечує проти адм іністративного позову, а суд згідно ст. 86 зазначеного Коде ксу оцінює докази, які є у спра ві, за своїм внутрішнім перек онанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному , повному та об'єктивному досл ідженні.

У даній адміністративній с праві відповідачами надано д остатніх доказів які б обґру нтовували правомірність вчи нених дій та надано переконл ивих доказів, які б спростову вали доводи позивача. Доводи позивача на яких ґрунтуютьс я позовні вимоги не знайшли с вого підтвердження дослідже ними в судовому засіданні до казами та спростовуються вищ енаведеним обґрунтуванням.

Таким чином, проаналізував ши адміністративний позов та докази надані позивачем та в ідповідачами, суд вважає, що о бставини адміністративного позову, якими обґрунтовувал ися позовні вимоги не знайшл и своє підтвердження в судов ому засіданні. Крім того, суб' єкти владних повноважень дов ели свою правоту та обґрунто ваність вчинених дій, а тому з задоволені позову слід відм овити повністю.

Відповідно до ст. 94 КА С України судові витрати з ві дповідачів стягненню не підл ягають.

Керуючись ст.ст. 94, 160-163 Код ексу адміністративного судо чинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

1. В задоволені адмініс тративного позову Тернопіль ської районної ради до Терно пільської районної державно ї адміністрації та Державног о реєстратора Тернопільсько ї районної державної адмініс трації про скасування та виз нання нечинним розпорядженн я Тернопільської РДА від 09.03.2010р . №200, визнання неправомірними дій Державного реєстратора Тернопільської районної дер жавної адміністрації та скас ування свідоцтва про державн у реєстрацію юридичної особи - Тернопільського районного методичного кабінету,- відмо вити повністю.

Постанова набирає законн ої сили після закінчення стр оку подання заяви про апеляц ійне оскарження, якщо таку за яву не було подано. Якщо заяву про апеляційне оскарження б уло подано, але апеляційна ск арга не була подана у встанов лений строк, постанова набир ає законної сили після закін чення цього строку. У разі под ання апеляційної скарги пост анова, якщо її не скасовано, на бирає законної сили після за кінчення апеляційного розгл яду справи.

Постанова може бути оскарж ена до Львівського апеляційн ого адміністративного суду ч ерез суд першої інстанції, як ий ухвалив постанову. Заява п ро апеляційне оскарження под ається протягом 10 днів з дня ї ї проголошення, а в разі скла дення постанови в повному об сязі - з дня складення в повн ому обсязі. Апеляційна скарг а на постанову суду першої ін станції подається протягом 2 0-ти днів після подання заяви п ро апеляційне оскарження. Ап еляційна скарга може бути по дана без попереднього поданн я заяви про апеляційне оскар ження, якщо скарга подається у строк, встановлений для под ання заяви про апеляційне ос карження.

Повний текст постан ови виготовлено та підписано 10 червня 2010р.

Головуюча суддя Мірінович У.А.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.06.2010
Оприлюднено29.09.2010
Номер документу11349897
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-1242/10/1970

Ухвала від 07.04.2010

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мірінович У.А.

Ухвала від 07.04.2010

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мірінович У.А.

Постанова від 08.06.2010

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мірінович У.А.

Постанова від 08.06.2010

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мірінович У.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні