КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2а-1346/10/2670 Головуючий у 1-й інстанції: Добрянська Я.І.
Суддя-доповідач: Саприк іна І.В.
У Х В А Л А
Іменем України
"22" вересня 2010 р. м. Київ
Колегія суддів Київсько го апеляційного адміністрат ивного суду у складі:
головуючого судді: Сапр икіної І.В.,
суддів: Кост юк Л.О., Попович О.В.,
при секретарі: Прих одько Є.І.
розглянувши у відк ритому судовому засіданні в м. Києві матеріали апеляційн ої скарги Державної податков ої інспекції у Шевченківсько му районі м. Києва на постанов у Окружного адміністративно го суду м. Києва від 26.04.2010 року у с праві за їх позовом до приват ного підприємства «Школа ДЕІ Р», третя особа: Шевченківськ а районна у м. Києві державна а дміністрація про припинення юридичної особи, -
В С Т А Н О В И Л А:
ДПІ у Шевченківському районі м. Києва звернулися до Окружного адміністративног о суду м. Києва з адмінпозовом до ПП «Школа ДЕІР», третя особ а: Шевченківська РДА у м. Києв і про припинення державної р еєстрації юридичної особи.
Постановою Окружног о адміністративного суду м. К иєва від 26.04.2010 року в задоволенн і позову відмовлено.
Не погоджуючись з таки м судовим рішенням, ДПІ у Шевч енківському районі м. Києва п одали апеляційну скаргу, в як ій просять апеляційну інстан цію скасувати незаконну, на ї х думку, постанову суду першо ї інстанції та постановити н ову про задоволення позову. В своїй апеляційній скарзі ап елянт посилається на незакон ність, необ' єктивність та н еобґрунтованість оскаржува ного рішення, невідповідніст ь висновків суду дійсним обс тавинам справи, порушення Ок ружним адміністративним суд ом м. Києва норм матеріальног о та процесуального права, що є підставою для скасування с удового рішення.
Заслухавши суддю-допо відача, пояснення учасників процесу, що з' явилися в судо ве засідання, перевіривши ма теріали справи, доводи апеля ційної скарги, колегія судді в вважає, що апеляційна скарг а не підлягає задоволенню, ви ходячи з наступного.
Як вбачається з матеріалі в справи, ПП «Школа ДЕІР»заре єстроване Шевченківською РД А м. Києва 25.05.2000 року за № 10001354932 за адресою: м. Київ, вул. Студентс ька, 12/14.
Відповідно до довідки про в зяття на облік платника пода тків відповідач перебуває на обліку в ДПІ у Шевченківсько му районі м. Києва з 07.06.2000 р. за №1242 3.
В Єдиному державному реєст рі юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців зроблено запис про відсутність юриди чної особи за місцезнаходжен ням.
Але судом встановлено, що ві дповідач виконує покладені н а нього обов'язки та подає до о рганів державної податкової служби звіти про фінансово-г осподарську діяльність, що п ідтверджується декларацією за три квартали 2009 року, що под ана 22.10.2009 р.
Ст. 38 ЗУ «Про державну реєстр ацію юридичних та фізичних о сіб-підприємців» встановлен ий певний порядок щодо внесе ння запису у державний реєст р про відсутність юридичної особи за її місцезнаходження м та контролю органами реєст рації щодо місця знаходження юридичної особи.
В п. 2. ст. 38 ЗУ «Про державну ре єстрацію юридичних та фізичн их осіб-підприємців»передба чено порядок державної реєст рації припинення юридичної о соби на підставі судового рі шення, що не пов'язане з банкру тством юридичної особи перед бачено підстави для постанов лення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутство м юридичної особи: … неподанн я протягом року органам держ авної податкової служби пода ткових декларацій, документі в фінансової звітності відпо відно до закону; наявність в Є диному державному реєстрі за пису про відсутність юридичн ої особи за вказаним її місце знаходженням.
Платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов 'язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідн о до законів декларації, бухг алтерську звітність та інші документи і відомості, пов'яз ані з обчисленням і сплатою п одатків і зборів (обов'язкови х платежів) (п. 2 ст. 9 ЗУ «Про сист ему оподаткування»).
В п. 17 ч. 1 ст. 11 ЗУ «Про державну податкову службу в Україні»в становлено, що органи держав ної податкової служби у випа дках, межах компетенції та у п орядку, встановлених законам и України, мають право зверта тися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) пр о скасування державної реєст рації суб'єкта підприємницьк ої діяльності.
Однак, позивачем не надано с уду доказу щодо порушення ві дповідачем податкового зако нодавства або наявності у нь ого заборгованості по податк ових зобов'язаннях та не нада но доказів щодо неподачі зві тності більше року, відповід но до чинного законодавства.
Крім того, на податкові орга ни покладається контроль за додержанням платниками пода тків законодавства лише у сф ері податкового законодавст ва.
Як встановлено судом першо ї інстанції, ні ДПІ у Шевченкі вському районі м. Києва, ні Шев ченківською РДА у м. Києві не н адано жодних доказів, які б пі дтверджували виконання вимо г ст. 38 ЗУ «Про державну реєстр ацію юридичних та фізичних о сіб-підприємців»щодо внесен ня запису у державний реєстр про відсутність юридичної о соби за її місцезнаходженням .
Відповідно до п. 1 ст. 59 Господ арського кодексу України, пр ипинення діяльності суб'єкта господарювання здійснюєтьс я шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, пе ретворення) або ліквідації - з а рішенням власника (власник ів) чи уповноважених ним орга нів, за рішенням інших осіб - з асновників суб'єкта господар ювання чи їх правонаступникі в, а у випадках, передбачених ц им Кодексом, - за рішенням суду .
В п. 6 ст. 59 Господарського код ексу України зазначається, щ о суб'єкт господарювання лік відується: за ініціативою ос іб, зазначених у пункті першо му цієї статті; у зв'язку із за кінченням строку, на який він створювався, чи у разі досягн ення мети, заради якої його бу ло створено; у разі визнання й ого в установленому порядку банкрутом, крім випадків, пер едбачених законом; у разі ска сування його державної реєст рації у випадках, передбачен их законом.
Державна реєстрація юриди чних осіб та фізичних осіб - пі дприємців проводиться держа вним реєстратором виключно у виконавчому комітеті місько ї ради міста обласного значе ння або у районній, районній у містах Києві та Севастополі державній адміністрації за місцезнаходженням юридично ї особи або за місцем прожива ння фізичної особи - підприє мця (ст. 5 ЗУ «Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців»).
За таких підстав колегія су ддів приходить до висновку, щ о з позовом про припинення юр идичної особи на підставі на явності в Єдиному державному реєстрі запису про відсутні сть юридичної особи за вказа ним її місцезнаходженням маю ть право звертатись районні державні адміністрації, а не податкові органи.
Частиною 7 ст. 19 ЗУ «Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб - підприємц ів»передбачено, що не пізніш е тринадцяти місяців з дня по дачі (надіслання рекомендова ним листом) останньої реєстр аційної картки, що містить ві домості про юридичну особу, ю ридична особа зобов'язана по дати (надіслати рекомендован им листом) державному реєстр атору реєстраційну картку вс тановленого зразка про підтв ердження відомостей про юрид ичну особу.
Крім того, з матеріалів спра ви не вбачається, що відповід ач не подавав державному реє стратору реєстраційну картк у про підтвердження відомост ей про юридичну особу. В свою ч ергу позивачем не надано док азів підтвердження щодо вста новлення ним відсутності від повідача за вказаною адресою , довідку про стан заборгован ості відповідача, доказів пр о надсилання державним реєст ратором відповідачу повідом лення щодо необхідності пода ння йому реєстраційної картк и, а також не доведено правомі рність внесення запису про в ідсутність юридичної особи з а її місцезнаходженням.
Відповідно до ст. 200 КАС Укра їни, суд апеляційної інстанц ії залишає скаргу без задово лення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд перш ої інстанції правильно встан овив обставини справи та ухв алив судове рішення з додерж анням норм матеріального і п роцесуального права.
Проаналізувавши ма теріали справи, доводи апеля ційної скарги, колегія судді в дійшла висновку, що судом пе ршої інстанції правильно вст ановлені обставини справи, с удове рішення ухвалено з дод ержанням норм матеріальног о та процесуального права.
За таких підстав, апеляці йну скаргу необхідно залишит и без задоволення, а постанов у суду першої інстанції - бе з змін.
Керуючись ст.ст. 198, 200, 205, 206 КАС У країни, судова колегія, -
У Х В А Л И Л А:
В задоволенні апеляці йної скарги Державної податк ової інспекції у Шевченківсь кому районі м. Києва - відмовит и.
Постанову Окружного адміністративного суду м. Ки єва від 26.04.2010 року - залишити б ез змін.
Ухвала набирає законної с или з моменту проголошення т а може бути оскаржена протяг ом двадцяти днів шляхом пода чі касаційної скарги безпосе редньо до Вищого адміністрат ивного суду України.
Головуючий суддя:
Судді:
Повний текст ухвали ви готовлено 27.09.2010 року.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.09.2010 |
Оприлюднено | 29.09.2010 |
Номер документу | 11353277 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Саприкіна І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні