Ухвала
від 19.09.2023 по справі 380/20910/23
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа № 380/20910/23

УХВАЛА

З ПИТАНЬ ЗВІЛЬНЕННЯ ВІД СПЛАТИ СУДОВОГО ЗБОРУ АБО ЗМЕНШЕННЯ ЙОГО РОЗМІРУ

19 вересня 2023 року м. Львів

Львівський окружний адміністративний суд, суддя Клименко О.М., розглянувши в порядку письмового провадження клопотання представника позивачки від 13 вересня 2023 року про звільнення від сплати судового збору або зменшення його розміру у справі № 380/20910/23 за позовом ОСОБА_1 до Франківського відділу соціального захисту Управління соціального захисту Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради, Сихівського відділу соціального захисту Управління соціального захисту Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення, визнання протиправною бездіяльності, стягнення заподіяної шкоди, -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернулася до Львівського окружного адміністративного суду із вищевказаним адміністративним позовом, в якому просить:

1. Витребувати у відповідачів заяву ОСОБА_1 щодо призначення їй щомісячної адресної допомоги, що була подана у 2015 році; рішення про призначення ОСОБА_1 щомісячної адресної допомоги, що було прийняте у 2015 році; рішення про припинення виплати ОСОБА_1 щомісячної адресної допомоги, що було прийняте у 2015 році; відомості про те, з яких саме підстав було припинено виплату ОСОБА_1 щомісячної адресної допомоги у 2015 році; рішення про перерахунок і виплату ОСОБА_1 допомоги з 01 квітня 2022 року по 30 вересня 2022 року; рішення про призначення та виплату ОСОБА_1 допомоги після 30 вересня 2022 року; рішення пре перерахунок допомоги, на підставі якого було прийняте рішення про утримання надміру виплачених сум допомог; ті інші індивідуально-правові акти, заяви, довідки тощо, що містяться в справах Сихівського, Франківського відділів СЗ про надання ОСОБА_1 допомоги.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення Сихівського відділу соціального захисту управління соціального захисту департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради про припинення виплати ОСОБА_1 щомісячної адресної допомоги особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України, районів проведення антитерористичної операції та населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, що було прийняте у 2015 році.

3. Визнати протиправним та скасувати рішення Франківського відділу соціального захисту Управління соціального захисту Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради про утримання надміру виплачених сум допомоги від 31 березня 2023 року № 51330-185457.

4. Визнати протиправною бездіяльність Франківського відділу соціального захисту Управління соціального захисту Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради щодо невиплати ОСОБА_1 допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам з 01 квітня 2023 року до моменту прийняття рішення судом.

5. Стягнути з Франківського відділу соціального захисту Управління соціального захисту Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради кошти на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, діями та бездіяльністю у розмірі 30 000 (тридцяти тисяч) гривень.

Ухвалою судді від 11 вересня 2023 року позовну заяву залишено без руху, а особі, що звернулася із позовною заявою, встановлено в десятиденний строк з дня вручення цієї ухвали усунути недоліки у спосіб подання до суду оригіналу документа про сплату судового збору в розмірі, який становить 2361,92 грн.

14 вересня 2023 року від представника позивачки через систему «Електронний суд» надійшло клопотання від 13 вересня 2023 року про звільнення від сплати судового збору або зменшення його розміру, яке мотивоване тим, що ОСОБА_1 та її донька ОСОБА_2 є внутрішньо переміщеними особами, які внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України втратили майже все своє майно, житло і були вимушені переїхати в іншу область України. Відповідно до довідки від 13 червня 2023 року № 0000-000001 за період з 01 січня 2022 року по 31 грудня 2022 року позивачці усього виплачено 78450,77 грн. Виплачена сума є єдиним джерелом доходу сім`ї, а на у триманні позивачки перебуває її малолітня дочка ОСОБА_2 . Отже, майновий стан позивачки є досить скрутним. Судовий збір у розмірі 3435,52 грн є непідйомною сумою для позивачки і негативно відіб`ється на життєвому рівні останньої та її сім`ї. Предметом же цього позову є захист соціальних прав позивачки, а саме її права на отримання допомоги внутрішньо переміщеним особам. З огляду на викладене просить суд звільнити позивачку від сплати судового збору або принаймі зменшити його розмір.

Вирішуючи вказане клопотання представника позивачки, суд виходить з наступного.

Відповідно до частини другої статті 132 КАС України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Згідно із частиною першою статті 133 КАС України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.

Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору на сьогодні визначено Законом України «Про судовий збір» від 08 липня 2011 року № 3674-VI (із наступними змінами і доповненнями).

Відповідно до статті 8 Закону України «Про судовий збір» враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі за таких умов: розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік; або позивачами є: а) військовослужбовці; б) батьки, які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю, якщо інший з батьків ухиляється від сплати аліментів; в) одинокі матері (батьки), які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю; г) члени малозабезпеченої чи багатодітної сім`ї; ґ) особа, яка діє в інтересах малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена; або предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров`ю.

Суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті.

Аналіз наведеної статті Закону України «Про судовий збір» вказує, що нею визначено вичерпний перелік умов за яких особі, яка звертається з позовом до суду, може бути відстрочено чи розстрочено сплату судового збору на певний строк, зменшено розмір судового збору чи звільнено від його сплати. При цьому єдиною підставою для вчинення судом зазначених у цій нормі дій (відстрочення, розстрочення сплати судового збору на певний строк, зменшення розміру судового збору чи звільнення від його сплати) є врахування ним майнового стану особи. Водночас особа, яка заявляє відповідне клопотання, згідно із частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України повинна навести доводи і подати докази на підтвердження того, що її майновий/фінансовий стан перешкоджав (перешкоджає) сплаті нею судового збору у встановленому законодавством порядку і розмірі.

Як слідує зі змісту клопотання від 13 вересня 2023 року представник позивачки просить звільнити позивачку від сплати судового збору або ж зменшити його розмір на підставі статті 8 Закону України «Про судовий збір».

На підтвердження незадовільного майнового стану позивачки її представник подав до суду разом із клопотанням довідку від 13 червня 2023 року № 0000-000001, видану Товариством з додатковою відповідальністю «Страхова компанія «Грінвуд Лайф Іншуранс», відповідно до якої позивачка працює у вказаному Товаристві на посаді бухгалтера, а її дохід за період з 01 січня 2022 року по 31 грудня 2022 року становив 78450,77 грн.

Проте з цього приводу суд зауважує, що довідка, видана позивачці за місцем її роботи, не є документом із якого можливо встановити всю суму доходу позивачки за попередній календарний рік. Зазначеним документом лише констатується факт нарахування позивачці заробітної плати. Сам по собі факт отримання позивачкою заробітної плати не позбавляє її права та можливості отримувати інші доходи, з яких може бути сплачено судовий збір. При цьому документом, який відображає всю суму доходу позивачки за попередній календарний рік, може бути, зокрема, довідка про суми виплачених доходів та утриманих податків, яка формується на підставі відомостей, що містяться у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків.

Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 29 вересня 2021 року у справі № 160/12251/20, яку суд враховує в силу імперативної норми частини 5 статті 242 КАС України.

Крім цього, жодних доказів щодо перебування у позивачки на утриманні малолітньої дитини не надано.

З огляду на викладене відсутні підстави для звільнення позивачки від сплати судового збору або зменшення його розміру у цій справі.

За таких обставин у задоволенні клопотання представника позивачки від 13 вересня 2023 року про звільнення від сплати судового збору або зменшення його розміру належить відмовити.

Керуючись ст. ст. 133, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні клопотання представника позивачки від 13 вересня 2023 року про звільнення від сплати судового збору або зменшення його розміру відмовити.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та окремо не оскаржується. Заперечення на цю ухвалу може бути включено до апеляційної скарги на рішення суду.

Повний текст ухвали складено 19 вересня 2023 року.

Суддя Клименко О.М.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.09.2023
Оприлюднено21.09.2023
Номер документу113565646
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них внутрішньо переміщених осіб

Судовий реєстр по справі —380/20910/23

Рішення від 09.08.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Клименко Оксана Миколаївна

Ухвала від 17.10.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Клименко Оксана Миколаївна

Ухвала від 03.10.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Клименко Оксана Миколаївна

Ухвала від 03.10.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Клименко Оксана Миколаївна

Ухвала від 19.09.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Клименко Оксана Миколаївна

Ухвала від 19.09.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Клименко Оксана Миколаївна

Ухвала від 11.09.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Клименко Оксана Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні