РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
19 вересня 2023 року м. Рівне№460/14091/23
Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Борискіна С.А., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом
ОСОБА_1 довійськової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України, Житлово-побутової комісії військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України, Центральної житлово-побутової комісії Головного управління Національної гвардії України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинення певних дій, -
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернулася до суду з позовом до військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України, Житлово-побутової комісії військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України, Центральної житлово-побутової комісії Головного управління Національної гвардії України, в якому просила:
1) визнати протиправними та скасувати рішення Житлово-побутової комісії військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України від 26.10.2022, викладене в протоколі під №7;
2) визнати протиправними та скасувати рішення Центральної житлово-побутової комісії Головного управління Національної гвардії України від 28.02.2023, викладене в протоколі під №2, щодо застосування при обрахунку ОСОБА_1 грошової компенсації за належне для отримання житлове приміщення показника опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України (розрахованого станом на 01.01.2022), затвердженого наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 17.02.2022 №53, який по Рівненській області становив 15718 грн за 1 м2;
3) зобов`язати військову частину НОМЕР_1 Національної гвардії України здійснити нарахування та виплату ОСОБА_1 грошової компенсації за належне для отримання житлове приміщення згідно наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 17.11.2022 №214 "Про затвердження показників опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України (розраховані станом на 01 жовтня 2022 року)", який на території Рівненської області становив 19144 грн за 1 м2, з урахуванням раніше виплаченої суми.
Мотивуючи вимоги позову ОСОБА_1 зазначала, що спірними у справі рішеннями відповідачів порушено її право на виплату грошової компенсації за належне для отримання житлове приміщення в розмірі, визначеному наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 17.11.2022 №214 "Про затвердження показників опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України (розраховані станом на 01 жовтня 2022 року)". Просила позов задовольнити повністю.
Ухвалою суду від 10.07.2023 відкрито загальне позовне провадження у справі та призначено підготовче судове засідання на 14.08.2023 на 09:30 год.
Позиція відповідача - військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України, висловлена у відзиві на позовну заяву від 02.08.2023, відповідно до змісту якої він заперечував проти їхнього задоволення. Зазначав на обґрунтування такої позиції про те, що на період звільнення та нарахування грошової компенсації старшому солдату запасу ОСОБА_1 за належне пй та її сім`ї житлове приміщення діяв наказ Міністерства розвитку громад та територій України від 17.02.2022 № 53 "Про показники опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України", згідно якого було встановлено показник опосередкованоп вартості спорудження житла за регіонами України по Рівненській області у розмiрi - 15 718 грн. за 1 кв.м. (розрахований станом на 01.01.2022). Враховуючи, що із заявою про отримання грошової компенсації позивач звернулася у період дії вищевказаного наказу, то відповідачем було правильно застосовано механізм нарахування такої компенсації. Просив у задоволенні позову відмовити повністю.
Ухвалою від 14.08.2023 закрито підготовче провадження у справі №460/14091/23 та розпочато розгляд справи по суті. Подальший розгляд справи вирішено здійснювати у порядку письмового провадження.
Згідно з положеннями ч.4 ст.229 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Дослідивши подані письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд зазначає таке.
Судом встановлено та не є спірними обставини того, що ОСОБА_1 у період з 21.02.2011 по 23.02.2022 проходила військову службу за контрактом у військовій частині НОМЕР_1 Національної гвардії України.
25.10.2022 позивач звернулася до Житлово-побутової комісії військової часини НОМЕР_1 Національної гвардії України із заявою про отримання грошової компенсації за належне їй та членам її сім`ї житлове приміщення.
Рішенням житлово-побутової комісії вiйськової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України вiд 26.10.2022, яке оформлене протоколом №7, ухвалено надати старшому солдату запасу ОСОБА_1 грошову компенсацію за належне пй для отримання жиле приміщення. Сума компенсації складає: 910858,10 грн.
Рішенням Центральноп житлово-побутової комісії Головного управління Національної гвардії України від 28.02.2023, яке оформлено протоколом №2, ухвалено затвердити рiшення командування та житлово-побутової комісії військової частини НОМЕР_1 щодо виплати старшому солдату запасу ОСОБА_1 та членам її сім`ї, а саме: сина ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , та дочки ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , грошової компенсації за належне їй для отримання житлове приміщення та зі зняттям з квартирного обліку.
На підставі рішення Житлово-побутової комісії вiйськової частини 3045 від 26.10.2022, оформленого протоколом №7, та рішення Центральноп житлово-побутової комісії Головного управління Національної гвардії України від 28.02.2023, оформленого протоколом №2, військовою частиною НОМЕР_1 прийнятий наказ вiд 16.03.2023 №95, зокрема, про виплату ОСОБА_1 та членам її сім`ї грошової компенсації за належне для отримання жиле приміщення в сумі 910 858, 10 грн.
21.03.2023 позивачу проведено виплату грошової компенсації за належне для отримання жиле приміщення.
Листом від 15.05.2023 №27/10/3/3-М-195-Аз, надісланим у відповідь на адвокатський запит, сторону позивача повідомлено, що розмір грошової компенсації за належне для отримання жиле приміщення позивачеві визначено з урахуванням граничної вартості будівництва 1 кв. м. загальної площі житла в регіоні, у якому військовослужбовець перебуває на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, затвердженого чинним на момент прийняття рішення житловою побутовою комісією військової частини НОМЕР_1 НГУ наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 17.02.2022 №53, який по Рівненській області становив 15718,00 грн. (з урахуванням ПДВ).
Не погоджуючись із застосованим при обрахунку показником опосередкованої вартості спорудження житла, позивач звернулась до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам та вирішуючи спір по суті, суд зазначає наступне.
Частиною 1 статті 12 Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" від 20.12.1991 № 2011-XII встановлено, що держава забезпечує військовослужбовців жилими приміщеннями або за їх бажанням грошовою компенсацією за належне їм для отримання жиле приміщення на підставах, у порядку і відповідно до вимог, встановлених Житловим кодексом Української РСРта іншими нормативно-правовими актами.
Механізм визначення розміру і надання військовослужбовцям та членам їх сімей, що перебувають разом з ними на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, який ведеться V військових частинах, органах, підрозділах, загонах, військових навчальних закладах, установах (далі - військові частини), а у разі їх розформування - у військових комісаріатах та квартирно-експлуатаційних установах (організаціях), за їх бажанням грошової компенсації за належне їм для отримання жиле приміщення (далі - компенсація) установлено Порядком визначення розміру і надання військовослужбовцям та членам їх сімей грошової компенсації за належне їм для отримання жиле приміщення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.09.2015 №728 (далі - Порядок № 728, в редакції чинній станом на час виникнення спірних правовідносин).
Відповідно до п.11 Порядку № 728 для отримання грошової компенсації та визначення її остаточного розміру житловій комісії подаються такі документи: рапорт військовослужбовця (заява особи, звільненої з військової служби в запас або у відставку, або члена сім`ї, зазначеної в абзацах четвертому і п`ятому пункту 2 цього Порядку) та нотаріально посвідчена згода членів його сім`ї на отримання компенсації за належне їм для отримання жиле приміщення; довідки про реєстрацію місця проживання (перебування) військовослужбовця та членів його сім`ї; копії паспорта військовослужбовця і повнолітніх членів сім`ї, які перебувають з ним на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов; копія свідоцтва про шлюб (за наявності); копія свідоцтва про народження дитини (за наявності); копія облікової картки фізичної особи - платника податків (військовослужбовця та членів його сім`ї, які перебувають з ним на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов); копія свідоцтва про право власності на житло за його наявності (військовослужбовця та членів його сім`ї, які перебувають з ним на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов); довідка про отримання (неотримання) житла військовослужбовцем з колишнього місця перебування його на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов; документ, що підтверджує невикористання житлових чеків для приватизації державного житлового фонду; витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про належне військовослужбовцю та членам його сім`ї, які перебувають з ним на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, нерухоме майно; дозвіл органу опіки і піклування на отримання неповнолітнім членом сім`ї компенсації у випадках, визначених законодавством.
Згідно з п.12, 13 Порядку №728 житлові комісії розглядають рапорти військовослужбовців (заяви, зазначені в пункті 11 цього Порядку) щодо надання компенсації та приймають рішення про її надання або відмову в наданні.
Рішення житлової комісії затверджується відповідно командирами військових частин, керівниками територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки та начальниками житлово-експлуатаційних установ (організацій), після чого в порядку, визначеному Міноборони, МВС, Мінінфраструктури, Адміністрацією Держприкордонслужби, СБУ, ДСНС, розвідувальними органами, Національною гвардією, Управлінням державної охорони, ДКА, Адміністрацією Держспецзв`язку, списки осіб, щодо яких прийнято рішення про надання компенсації, подаються на затвердження відповідно Міністрові оборони, Міністрові внутрішніх справ, Міністрові інфраструктури, Голові Держприкордонслужби, Голові ДСНС, Голові СБУ, керівнику розвідувального органу, начальнику Управління державної охорони, командувачу Національної гвардії, Голові ДКА, Голові Держспецзв`язку.
Міноборони, МВС, Мінінфраструктури, Адміністрація Держприкордонслужби, СБУ, ДСНС, розвідувальні органи, Національна гвардія, Управління державної охорони, ДКА, Адміністрація Держспецзв`язку надає компенсацію шляхом перерахування коштів на поточний рахунок особи, що має право на її отримання, відкритий у банку, статутний капітал якого становить не менш як 10 млрд. гривень та в якому держава прямо та/або опосередковано володіє не менш як 75 відсотками статутного капіталу та/або голосів та до якого протягом останнього року Національний банк не застосовував заходів впливу у вигляді розпорядження щодо обмеження, зупинення чи припинення здійснення окремих видів операцій з високим ступенем ризику та призначення тимчасової адміністрації, за умови, що операції з відкриття, ведення і закриття зазначеного рахунка здійснюються безоплатно, проценти на залишок коштів на такому рахунку не нараховуються.
Відповідно до ч.3ст.26 Бюджетного кодексу Українирозпорядники бюджетних коштів в особі їх керівників організовують внутрішній контроль і внутрішній аудит та забезпечують їх здійснення у своїх установах і на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до сфери управління таких розпорядників бюджетних коштів.
Статтею 7 Бюджетного кодексу Українизакріплені принципи бюджетної системи України зокрема обґрунтованості - розрахунок витрат бюджету здійснюється відповідно до затверджених методик та правил.
Відповідно до положень розділу VIII Інструкції з організації забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями, затвердженої наказом Міністерства оборони України 31.07.2018 № 380 (далі - Інструкція №380) на підставі аналізу кількісного обліку військовослужбовців та членів їх сімей, які потребують поліпшення житлових умов у Збройних Силах України, ГКЕУ за пропозиціями КЕУ, КЕВ (КЕЧ) районів під час планування видатків на наступний бюджетний період визначає щорічну потребу в коштах для виплати грошової компенсації.
Протягом І кварталу після затвердження кошторису Міноборони ГКЕУ готує проект розподілу видатків між військовими частинами, військовими комісаріатами та КЕУ, КЕВ (КЕЧ) районів, який подається на затвердження заступнику Міністра оборони України (згідно з розподілом обов`язків).
Після затвердження розподілу видатків ГКЕУ доводить обсяги виділених лімітів на виплату грошової компенсації на відповідний рік до військових частин, військових комісаріатів та КЕУ, КЕВ (КЕЧ) районів для організації відповідної роботи щодо виплати грошової компенсації.
Пунктом 4 розділу VIII Інструкції №380 визначено, що житлові комісії військових частин (об`єднані житлові комісії) інформують листом з повідомленням військовослужбовців та членів їх сімей, у яких настала черга на отримання житлових приміщень, про їх право на отримання грошової компенсації, її орієнтовний розмір та перелік документів, необхідних для її отримання, або надають таке повідомлення особисто під підпис.
Військовослужбовці та члени їх сімей за бажанням можуть особисто звернутися до житлової комісії військової частини (об`єднаної житлової комісії) про отримання грошової компенсації та отримати інформацію про орієнтовний розмір компенсації і перелік документів, необхідних для її отримання.
Відповідно до п. 2.1 Порядку визначення та застосування показників опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України, затвердженого наказом Держбуду України 27.09.2005№174 (далі - Порядок №174, в редакції станом на час виникнення спірних правовідносин) показники опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України (далі - показники) щоквартально розраховуються спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань містобудування та архітектури (далі - уповноважений орган) у першому місяці кварталу, виходячи зі структури безпосередніх витрат з будівництва об`єкта-представника, скоригованої відповідно до змін рівня цін на трудові та матеріально- технічні ресурси.
Пунктами 3.1 та 3.5 Порядку №174 визначено, що показники щоквартально затверджуються наказом уповноваженого органу та діють до затвердження наступних.
Показники щоквартально направляються уповноваженим органом Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям та зацікавленим центральним органам виконавчої влади, оприлюднюються через офіційні видання уповноваженого органу та шляхом розміщення на його сайті.
Відповідно до п.3.6 Порядку №174 прогнозні показники щорічно затверджуються наказом уповноваженого органу, направляються зацікавленим центральним органам виконавчої влади і застосовуються при прогнозуванні обсягів державних інвестицій, що спрямовуються на будівництво, реконструкцію, придбання житла для окремих категорій громадян, що потребують підтримки держави.
Як встановлено судом і не є спірним у справі, із заявою щодо отримання грошової компенсації позивач звернулася 25.10.2022.
Рішенням житлово-побутової комісії військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України вiд 26.10.2022, яке оформлене протоколом №7, ухвалено надати старшому солдату запасу ОСОБА_1 грошову компенсацію за належне пй для отримання жиле приміщення в сумі 910858,10 грн.
Вказане рішення затверджене рішенням Центральноп житлово-побутової комісії Головного управління Національної гвардії України від 28.02.2023, яке оформлено протоколом №2.
Формула розрахунку суми грошової компенсації наведена у п. 8 Порядку №728.
При цьому, п.7 Порядку №728 визначає, що розмір компенсації визначається:
за нормою 13,65 кв. метра жилої площі на військовослужбовця і кожного члена його сім`ї, який перебуває з ним на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов. Понад норму жилої площі для окремих категорій військовослужбовців та членів їх сімей, визначених законодавством, враховується додаткова жила площа у розмірі 10 кв. метрів;
з урахуванням вимог до загальної площі житла відповідно до державних будівельних норм ДБН В.2.2-15-2005 "Будинки і споруди. Житлові будинки. Основні положення";
з урахуванням граничної вартості будівництва 1 кв. метра загальної площі житла в регіоні, в якому військовослужбовець перебуває на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов.
Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 17.02.2022 №53 "Про показники опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України" затверджені показники опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України (розраховані станом на 01 січня 2022 року) (далі Наказ №53).
Згідно з Наказом №53 вартість 1 кв. м загальної площі квартир будинку (з урахуванням ПДВ) в Рівненській області визначена в сумі 15718,00 грн.
Як встановлено судом, така опосередкована вартість спорудження житла була застосована при обрахунку розміру грошової компенсації за належне позивачу та членам її родини для отримання жиле приміщення в сумі 910858,10 грн.
Наказ №53 втратив чинність після затвердження наступних показників наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 17.11.2022 №214 "Про затвердження показників опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України (розраховані станом на 01 жовтня 2022 року)" (далі Наказ №214).
Так, Наказом №214 передбачено, що вартість 1 кв. м загальної площі квартир будинку (з урахуванням ПДВ) в Рівненській області становить 19144,00 грн.
На переконання позивача, саме таку опосередковану вартість спорудження житла повинні були застосовувати відповідачі.
Суд зауважує, що Законом України "Про центральні органи виконавчої влади" від 17.03.2011 №3166-VI визначено організацію, повноваження та порядок діяльності центральних органів виконавчої влади України.
Відповідно до положень ст.15 вказаного закону міністерство у межах своїх повноважень, на основі і на виконання Конституції та законів України, актів Президента України та постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, актів Кабінету Міністрів України видає накази, які підписує міністр.
Накази міністерства, видані в межах його повноважень, є обов`язковими для виконання центральними органами виконавчої влади, їх територіальними органами, місцевими державними адміністраціями, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями всіх форм власності та громадянами.
Накази міністерства нормативно-правового змісту підлягають державній реєстрації Міністерством юстиції України та включаються до Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів.
Накази міністерства, які відповідно до закону є регуляторними актами, розробляються, розглядаються, приймаються та оприлюднюються з урахуванням вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".
Накази міністерства, які є нормативно-правовими актами, після включення до Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів опубліковуються державною мовою в офіційних друкованих виданнях.
Всі накази міністерства оприлюднюються державною мовою на офіційному сайті міністерства в порядку, передбаченомуЗаконом України "Про доступ до публічної інформації".
Частиною 7 даної статті чітко визначено, що накази міністерства, які є нормативно-правовими актами і пройшли державну реєстрацію, набирають чинності з дня офіційного опублікування, якщо інше не передбачено самими актами, але не раніше дня офіційного опублікування.
Пунктом 3 Наказу №214 визначено, що цей наказ набирає чинності одночасно з набранням чинності наказом Мінрегіону від 13 жовтня 2022 року № 188 "Про затвердження зміни до Порядку визначення та застосування показників опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28 жовтня 2022 року за № 1332/38668.
З огляду на наведене, такий наказ набрав чинності 23.11.2022.
Як було зазначено вище, Наказом №214 було затверджено показники опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України, розраховані станом на 01.10.2022. Відповідно до вказаного наказу для Рівненського регіону показник опосередкованої вартості спорудження житла підвищився до 19144,00 грн.
Суд звертає увагу, що хоч з аналізу тексту Наказу №214 вбачається, що показники вартості були розраховані станом на 01 жовтня 2022 року, однак використання показників, зокрема і структурними підрозділами оборонного відомства при розрахунку грошової компенсації для отримання за належне житлове приміщення, стало можливим лише після їх затвердження та офіційного оприлюднення.
Більше того, пунктом 2 вказаного наказу визнавався таким, що втратив чинність попередньо діючий наказ Міністерства розвитку громад та територій України від 17 лютого 2022 року № 53 "Про показники опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України", з показником 15718,00 грн., відповідно до якого здійснювалось нарахування грошової компенсації позивачеві.
Таким чином, суд зазначає, що показник граничної вартості будівництва 1 кв. м. загальної площі житла у Рівненській області в розмірі 15718,00 грн. був діючим до набрання чинності Наказу №214, а відтак підлягав застосуванню відповідачами в межах спірних правовідносин.
Твердження сторони позивача про протилежне необґрунтовані і безпідставні.
В контексті викладеного, суд дійшов висновку, що відповідачі діяли в межах вимог чинного законодавства, користуючись при обчисленні та нарахуванні позивачу грошової компенсації нормативно-правовими актами, які були чинними станом на момент вирішення даного питання.
Згідно з вимогами ч.1, 2 ст.77 КАС Україникожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихстаттею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
При цьому, суд враховує, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі "Серявін та інші проти України"від 10.02.2010, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі"Руїс Торіха проти Іспанії" від 09.12.1994, серія A, №303-A, п.29).
У пункті 42 рішення Європейського суду з прав людини у справі "Бендерський проти України" від 15.11.2007, заява № 22750/02, зазначено, що відповідно до практики, яка відображає принцип належного здійснення правосуддя, судові рішення мають у достатній мірі висвітлювати мотиви, на яких вони базуються. Межі такого обов`язку можуть різнитися залежно від природи рішення та мають оцінюватися в світлі обставин кожної справи.
Крім того, згідно з п.41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.
Підсумовуючи викладене, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих сторонами доказів, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, виходячи з наведених висновків в цілому, суд дійшов до висновку про необґрунтованість позовних вимог та відсутність підстав для їх задоволення.
Підстави для розподілу судових витрат у відповідності до вимог ст.139 КАС України відсутні.
Керуючись статтями 241-246, 255, 295 КАС України, суд
В И Р І Ш И В :
У задоволенні позову ОСОБА_1 до військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України, Житлово-побутової комісії військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України, Центральної житлово-побутової комісії Головного управління Національної гвардії України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинення певних дій - відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Учасники справи:
Позивач - ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ЄДРПОУ/РНОКПП НОМЕР_2 )
Відповідач - військова частина НОМЕР_1 Національної гвардії України ( АДРЕСА_2 , ЄДРПОУ/РНОКПП НОМЕР_3 ) Відповідач - Житлово-побутова комісія військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України ( АДРЕСА_2 , ЄДРПОУ/РНОКПП НОМЕР_3 ) Відповідач - Центральна житлово-побутова комісія Головного управління Національної гвардії України (вул. Святослава Хороброго, буд. 9А,м. Київ,03151, ЄДРПОУ/РНОКПП 08803715)
Повний текст рішення складений 19 вересня 2023 року
Суддя С.А. Борискін
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.09.2023 |
Оприлюднено | 21.09.2023 |
Номер документу | 113567111 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо публічної житлової політики |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Мікула Оксана Іванівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
С.А. Борискін
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні