Рішення
від 22.11.2007 по справі 20/383
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

20/383

 

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б     тел.230-31-34

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

справа №  20/383

22.11.07

За позовом     Підприємства громадської організації інвалідів “Промінь”

До                    Відкритого акціонерного товариства «Укрполіграфпостач»корпоративного

                       підприємства ДАК «Укрвидавполіграфія»

Про                 відміну торгів на закупівлю комп'ютерної та оргтехніки (оголошення

                       №23021307)

Суддя  Палій В.В.

Секретар Молочна Н.С.

Представники :

Від позивача        не з'явився

Від відповідача   Лопатинський В.В.- предст. (дов. від 13.03.2007р.)

                                               ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

На розгляд Господарського суду міста Києва передані позовні вимоги Підприємства громадської організації інвалідів “Промінь” про відміну торгів на закупівлю комп'ютерної та оргтехніки, що проводило Відкрите акціонерне товариство «Укрполіграфпостач»корпоративного підприємства ДАК «Укрвидавполіграфія»(оголошення №23021307 у Інформаційному бюлетені Тендерної палати України №23(94) від 04.06.2007).  

Позовні вимоги мотивовані тим, що при проведенні процедури відкритих торгів, відповідачем було допущено грубе порушення вимог, встановлених чинним законодавством, а також принципів, встановлених ст.2-1 Закону України “Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти”, на основі яких здійснюються  державні закупівлі, відповідно відхилення тендерної пропозиції позивача та прийняте рішення про акцепт тендерних пропозицій підприємств, які також крім позивача приймали участь у торгах, є неправомірними та такими, що прямо порушують права та інтереси позивача. Зокрема, позивач стверджує, що відповідач безпідставно відхилив тендерну пропозицію позивача, що порушило права та охоронювані законом інтереси позивача. Крім того, тендерна документація  на закупівлю товарів –комп'ютерна та оргтехніка замість основних умов, які будуть обов'язково включені до договору про закупівлю, містить фактично весь проект договору, що суперечить ст. 21 Закону.

Відповідач вважає вимоги позивача безпідставними та такими, що не підлягають задоволенню, виходячи з наступного. Відповідач стверджує, що тендер було проведено відповідно до вимог Закону України “Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти”. Тендерна пропозиція, надана позивачем, не відповідала вимогам тендерної документації, зокрема, була відсутня копія свідоцтва платника податку на додану вартість; надана копія довідки Київського управління з питань банкрутства виявилась недійсною на дату розкриття тендерних пропозицій; позивачем не було надано забезпечення тендерної пропозиції, яке передбачено п. 12.1 Тендерної документації, а лише лист від ТОВ «Порука».

У судовому засіданні 13.11.2007р. судом оголошено перерву до 22.11.2007р., з метою виготовлення повного тексту рішення.

          Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, Господарський суд міста Києва, -

                                                  ВСТАНОВИВ:

В Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 04.06.2007 №23(94) було опубліковане оголошення (№23021307) про проведення відкритих торгів із закупівлі комп'ютерної продукції та оргтехніки, замовником яких є Відкрите акціонерне товариство «Укрполіграфпостач»корпоративного підприємства ДАК «Укрвидавполіграфія».

Згідно з протоколом №20 від 22.06.2007 розкриття тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти та додатком  до нього (Відповідність кваліфікаційним вимогам та іншим вимогам замовника) тендерну пропозицію позивача було відхилено, у зв'язку з наступним. Відповідно до приписів п.12 тендерної документації позивачем не було надано тендерне забезпечення.  Крім того, нотаріально засвідчені довідка Регіонального департаменту з питань банкрутства про відсутність рішення щодо визнання підприємства банкрутом та порушення проти нього справи про банкрутство на момент проведення тендеру є недійсною, оскільки термін дії довідки становить 10 календарних днів, а наданий документ видано 31.05.2007р., що не відповідає кваліфікаційним вимогам, зазначених у Додатку №2 тендерної документації.

Відповідно до протоколу оцінки тендерних пропозицій та визначення переможця від 25.06.2007 на підставі оцінки тендерних пропозицій отриманих від ПП «БІТ», ДП «Е-Консалтинг», ПП «Ельвіра»переможцем тендеру на закупівлю комп'ютерної продукції та оргтехніки визнано Приватне підприємство «БІТ».

Про результати проведення торгів позивача було повідомлено письмово (повідомлення б/н від 26.06.2007).

Не погоджуючись з тим, що тендерну документацію позивача було відхилено, відповідно не допущено до оцінки та визнано переможцем торгів ПП «БІТ», позивач звернувся з відповідним позовом до суду.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку про безпідставність заявлених позовних вимог виходячи з наступного.

Правові та економічні засади здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за рахунок державних коштів визначені в Законі України “Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” (далі –Закон).

Відповідно до положень цього Закону торги (тендер) –це здійснення конкурентного відбору учасників з метою визначення переможця торгів (тендера) згідно з процедурами (крім процедури закупівлі в одного учасника), встановленими цим Законом. Переможцем процедури закупівлі є учасник, тендерна пропозиція якого в результаті оцінки визнана найкращою та акцептована. Порядок розкриття, оцінка та порівняння тендерних пропозицій визначені в статті 26 Закону.

Згідно зі ст.26 Закону під час розкриття тендерних пропозицій перевіряється наявність всіх необхідних документів, передбачених тендерною або кваліфікаційною документацією. Під час розкриття тендерних пропозицій складається протокол згідно з установленою формою, копія якого надається всім учасникам на їх запит протягом одного робочого дня після дня отримання від учасника відповідного запиту. До оцінки замовник допускає тендерні пропозиції, які не були відхилені згідно з цим Законом. Замовник визначає переможця торгів із числа учасників, тендерні пропозиції яких не було відхилено, на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених у тендерній документації.

Загальний строк здійснення оцінки тендерних пропозицій та визначення переможця торгів не повинен перевищувати 15 робочих днів після дня розкриття тендерних пропозицій.

Відповідно до ст.27 Закону  замовник відхиляє тендерну пропозицію, зокрема, у разі, якщо: учасник не відповідає кваліфікаційним вимогам, встановленим статтею 15 цього Закону; тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації; учасник не надав тендерного забезпечення.

Під забезпеченням тендерної пропозиції (тендерне забезпечення) в даному Законі розуміється надання учасником замовнику гарантій щодо забезпечення виконання ним зобов'язань, які виникають у зв'язку з поданням тендерних пропозицій, включаючи такі способи забезпечення, як банківські гарантії, резервні акредитиви, чеки, згідно з якими первинне зобов'язання несе будь-який банк, депозити, векселі, порука та інші види забезпечення за вибором замовника відповідно до закону.

Згідно зі ст.15 Закону замовник може вимагати від учасників надання ними підтвердженої документально інформації про відповідність кваліфікаційним вимогам.

Вимоги до тендерного забезпечення були викладені в Тендерній документації, затвердженій відповідачем, та наданій учасникам торгів. Зокрема, згідно з п.12 тендерної документації тендерна пропозиція обов'язково супроводжується документом, що підтверджує внесення тендерного забезпечення, яке має бути подане у формі оригіналу банківської гарантії, договору неустойки або поруки Консультанта торгів або уповноваженої ним юридичної особи, на суму 17500 грн. У разі, якщо учасник забажає щоб тендерне забезпечення у формі поруки за нього вносилося іншим підприємством, установою чи організацією, то таке рішення учасник повинен погодити із замовником до подання  тендерної пропозиції. При цьому, разом  із порукою такому підприємству, установі чи організації необхідно подати: копію статуту, копію свідоцтва про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності; завірену копію фінансового балансу за попередній рік, довідку з банку про відсутність непогашеного кредиту, подану станом на останній день кварталу, який передує публікації оголошення про торги або більш пізню дату, довідку з ДПІ про відсутність заборгованостей перед бюджетом, подану станом на останній день кварталу, який передує публікації оголошення про торги або більш пізню дату. Пропозиції, що не супроводжуються тендерним забезпеченням, відхиляються замовником.

Як стверджує відповідач, та не заперечується позивачем, до Тендерного комітету разом з тендерною пропозицією учасника торгів на закупівлю товарів - Підприємства громадської організації інвалідів “Промінь” –надійшла гарантія забезпечення тендерної пропозиції у вигляді “Тендерного забезпечення”, підписаного директором ТОВ “Порука” Шевчук В. у формі листа. Однак вказане  “Тендерне забезпечення” було визнано таким, що не відповідає вимогам тендерної документації.

За таких обставин, тендерна пропозиція Підприємства громадської організації інвалідів “Промінь” була відхилена відповідно до ч. 1 ст.27 Закону, про що зазначено в протоколі про розкриття тендерних пропозицій №20 від 22.06.2007р.

Відповідно до ст.36 Закону з метою захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав і свобод у сфері закупівель будь-який учасник або інша особа має право оскаржити рішення, дії або бездіяльність замовника або до Міжвідомчої комісії з питань державних закупівель, або до суду згідно з цим Законом.

Відповідно до ст.1 ГПК України підприємства, установи, організації, інші юридичні особи мають право звертатися до господарського суду згідно з встановленою підвідомчістю господарських справ за захистом своїх порушених або оспорюваних прав і охоронюваних законом інтересів.

Відповідно до ст. 33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Позивачем не доведено того, що під час проведення процедури закупівлі замовником –Відкритим акціонерним товариством «Укрполіграфпостач»корпоративного підприємства ДАК «Укрвидавполіграфія» були допущені порушення чинного законодавства, а також суду не надано доказів порушення прав та законних інтересів Підприємства громадської організації інвалідів “Промінь”.

Позивач також посилається на те, що тендерна документація, яка розроблена замовником, замість основних умов містить фактично весь проект договору, що суперечить ст. 21 Закону.

Проте, суд вважає зазначене твердження помилковим, оскільки умови, які повинна містити тендерна документація, передбачені у ст. 21 Закону. Серед таких умов Законом визначені також умови, які обов'язково будуть включені до договору про закупівлю. При цьому посилання на те,  в якій формі повинні бути викладені обов'язкові умови майбутнього договору про закупівлю, закон не містить.

Як вбачається із тендерної документації, яку було розроблено замовником тендеру для його учасників, відповідачем було викладено примірний зміст договору про закупівлю, основні умови якого не можуть змінюватися, проте можуть бути доповнені за згодою сторін.

Таким чином, посилання позивача на порушення його прав як учасника тендеру є безпідставними та спростовуються матеріалами справи.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку про дотримання замовником торгів вимог, встановлених Законом України “Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти”, а тому позовні вимоги Підприємства громадської організації інвалідів “Промінь” про відміну цих торгів є безпідставними та такими, що не підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 49, 82-85 ГПК України, суд, -

                                                  В И Р І Ш И В :

У задоволенні позовних вимог відмовити повністю.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку протягом 10 днів з дня його прийняття.

Суддя                                                                                                              В.В. Палій

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення22.11.2007
Оприлюднено26.11.2007
Номер документу1136038
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —20/383

Ухвала від 07.10.2013

Господарське

Господарський суд Луганської області

Кірпа Т.С.

Ухвала від 30.09.2013

Господарське

Господарський суд Луганської області

Кірпа Т.С.

Ухвала від 26.05.2011

Господарське

Господарський суд Луганської області

Кірпа Т.С.

Ухвала від 07.04.2011

Господарське

Господарський суд Луганської області

Кірпа Т.С.

Рішення від 03.12.2008

Господарське

Господарський суд міста Києва

Палій В.В.

Рішення від 13.03.2008

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Киричук О.А.

Рішення від 13.03.2008

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Киричук О.А.

Ухвала від 29.01.2008

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Киричук О.А.

Рішення від 22.11.2007

Господарське

Господарський суд міста Києва

Палій В.В.

Ухвала від 21.12.2006

Господарське

Господарський суд Донецької області

Донець О.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні