Ухвала
від 20.09.2023 по справі 340/1300/20
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

УХВАЛА

20 вересня 2023 року

м. Київ

справа №340/1300/20

провадження №К/9901/34703/21

Суддя Верховного Суду у Касаційному адміністративному суді Єзеров А.А., проводячи підготовчі дії до касаційного розгляду адміністративної справи за касаційною скаргою ОСОБА_1 на рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 11.06.2020 та постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 21.07.2021 у справі № 340/1300/20 за позовом ОСОБА_1 до Кропивницького відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Кіровоградській області про визнання протиправними дій, скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії,

У С Т А Н О В И В:

Ухвалою Верховного Суду від 21.09.2021 відкрито касаційне провадження у справі №340/1300/20.

Голова комісії Кропивницького відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Кіровоградській області звернувся до Верховного Суду з клопотанням про заміну відповідача у справі правонаступником Головним управлінням Пенсійного Фонду України у Кіровоградській області.

За змістом пунктів 2, 3, 5 частини першої статті 340 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суддя-доповідач в порядку підготовки справи до касаційного розгляду вирішує письмово заявлені клопотання учасників справи, вирішує питання про можливість попереднього розгляду справи або письмового провадження за наявними у справі матеріалами у суді касаційної інстанції, вирішує інші питання, необхідні для касаційного розгляду справи.

Відповідно до статті 52 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо якого виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесу до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.

Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» та Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» від 21 вересня 2022 року № 2620-IX, який набрав чинності з 01 січня 2023 року, Закон України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» викладено у новій редакції.

Відповідно до частини першої статті 4 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» у редакції Закону від 21 вересня 2022 року № 2620-IX уповноваженим органом управління в системі загальнообов`язкового державного соціального страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку (далі - уповноважений орган управління) є Пенсійний фонд України.

Згідно із пунктом 1 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» у редакції Закону від 21 вересня 2022 року № 2620-IX, цей Закон набирає чинності з 01 січня 2023 року.

Пунктом 2 цих положень ухвалено припинити Фонд соціального страхування України та управління виконавчої дирекції Фонду, реорганізувавши їх шляхом приєднання до Пенсійного фонду України з 01 січня 2023 року. Пенсійний фонд України та його територіальні органи є правонаступниками Фонду соціального страхування України, його виконавчої дирекції, управлінь виконавчої дирекції Фонду та їх відділень. Кабінету Міністрів України у встановленому порядку вжити заходів, що випливають із цього Закону.

Публічне правонаступництво органів державної влади є окремим, особливим видом правонаступництва, під таким терміном розуміється перехід в установлених законом випадках прав та обов`язків одного суб`єкта права іншому. При цьому обов`язок щодо відновлення порушених прав особи покладається на орган, компетентний відновити такі права. Такий підхід про перехід до правонаступника обов`язку відновити порушене право відповідає принципу верховенства права.

Функції держави, які реалізовувалися ліквідованим органом, не можуть бути припинені та підлягають передачі іншим державним органам, за винятком того випадку, коли держава відмовляється від таких функцій взагалі.

Отже, правонаступництво у сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.

Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 18 липня 2023 року у справі № 200/10663/21.

У контексті розгляду цієї справи, відбулося публічне правонаступництво, тобто перехід прав та обов`язків від Кропивницького відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Кіровоградській області до Головного управління Пенсійного Фонду України в Кіровоградській області.

За вказаних обставин, клопотання про заміну сторони у справі підлягає задоволенню.

Суддя-доповідач згідно із статтею 340 КАС України провів необхідні дії з підготовки справи до касаційного розгляду та дійшов висновку про можливість розгляду справи в порядку письмового провадження за наявними матеріалами справи.

Керуючись ст. 340, 345 КАС України,

У Х В А Л И В:

1. Клопотання відповідача про його заміну правонаступником задовольнити. Замінити відповідача у справі - Кропивницьке відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Кіровоградській області на процесуального правонаступника - Головне управління Пенсійного Фонду України в Кіровоградській області.

2. Закінчити підготовчі дії по справі.

3. Справу №340/1300/20 призначити до розгляду в письмовому провадженні за наявними у справі матеріалами з 21.09.2023.

4. Засідання відбудеться в приміщенні суду за адресою: м. Київ, вул. Князів Острозьких, 8, корп. 5.

5. Сторони про судове засідання не повідомляються і не викликаються.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею, є остаточною і оскарженню не підлягає.

Суддя-доповідач А.А. Єзеров

СудКасаційний адміністративний суд Верховного Суду
Дата ухвалення рішення20.09.2023
Оприлюднено22.09.2023
Номер документу113635730
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо

Судовий реєстр по справі —340/1300/20

Постанова від 25.09.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

Ухвала від 20.09.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

Рішення від 29.09.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 21.09.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

Ухвала від 08.09.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 11.08.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Постанова від 21.07.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Постанова від 21.07.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 06.11.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 06.11.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні