Ухвала
від 21.09.2023 по справі 2-а-4/08
КУЗНЕЦОВСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2-а-4/08

Провадження № 6-а/565/5/23

У Х В А Л А

21 вересня 2023 року м.Вараш

Кузнецовський міськийсуд Рівненськоїобласті вскладі головуючоїсудді БренчукГ.В.,з участюсекретаря судовогозасідання НафєєвоїН.В.,розглянувши увідкритому судовомузасіданні взалі судовихзасідань Кузнецовськогоміського судуРівненської областізаявуОСОБА_1 про заміну сторони її правонаступником у справі за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Кузнецовської міської ради про доплату компенсації за шкоду заподіяну здоров`ю та щорічну допомогу на оздоровлення,

в с т а н о в и в:

ОСОБА_1 звернулась до суду із заявою про заміну стягувача у виконавчому провадженні з виконання постанови Львівського апеляційного адміністративного суду від 04 листопада 2008 року у справі №22а-4892/08 - Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Кузнецовської міської ради його правонаступником Департаментом соціального захисту та гідності виконавчого комітету Вараської міської ради.

В обґрунтування заяви зазначає, що постановою Львівського апеляційного адміністративного суду від 04 листопада 2008 року апеляційну скаргу ОСОБА_2 задоволено. Постанову Кузнецовського міського суду Рівненської області від 17 січня 2008 року по справі №2а-4/08 скасовано та прийнято нову, якою позов задоволено.

Ухвалою від 30 вересня 2021 року замінено стягувача ОСОБА_2 його правонаступником ОСОБА_1 .

Департамент соціального захисту та гідності виконавчого комітету Вараської районної державної адміністрації листом від 19 травня 2023 року № 1415/7100/-01-31 повідомив Управління забезпечення примусового виконання рішень у Рівненській області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції, що Департамент не є стороною у виконавчому провадженні за постановою Львівського апеляційного адміністративного суду від 04 листопада 2008 року №22-а-4892/08, відповідно до п.7 Порядку, подані документи підлягають поверненню. Рекомендовано ОСОБА_1 звернутись до Кузнецовського міського суду Рівненської області щодо заміни сторони виконавчого провадження її правонаступником.

Ухвалою від 07 серпня 2023 року призначено розгляд заяви у судовому засіданні на 14 серпня 2023 року.

Ухвалою від 14 серпня 2023 року розгляд заяви відкладено на 21 вересня 2023 року.

У судове засідання учасники справи не з`явились.

ОСОБА_1 подала досуду заявупро розглядзаявибез її участі, заяву просила задовольнити.

Департаментом соціальногозахисту тагідності виконавчогокомітету Вараськоїміської радидо судуподано заперечення на заяву у яких зазначено, що департамент повністю заперечує вимоги ОСОБА_1 , в жодному рішенні Вараської міської ради не зазначено, що департамент є правонаступником будь-якого виконавчого органу ради. Просить судове засідання провести без участі представника департаменту за наявними матеріалами у справі.

У зв`язку з неявкою в судове засідання учасників справи, відповідно до вимог ч.4 ст.229 КАС України, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

Дослідивши докази, які наявні в матеріалах справи, суд дійшов наступних висновків.

Постановою Львівського апеляційного адміністративного суду від 04 листопада 2008 року апеляційну скаргу ОСОБА_2 - задоволено. Постанову Кузнецовського міського суду Рівненської області від 17 січня 2008 року у справі №2а-4/08 за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Кузнецовської міської ради Рівненської області, про визнання неправомірними дій, зобов`язання провести виплату одноразової компенсації, як учаснику ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, який став інвалідом другої групи внаслідок Чорнобильської катастрофи та щорічної допомоги на оздоровлення, скасовано та прийнято нову, якою позов задоволено. Визнано протиправними дії відповідача щодо виплати позивачу одноразової компенсації, як учаснику ліквідації наслідків аварії Чорнобильській АЕС, який став інвалідом другої групи внаслідок Чорнобильської катастрофи та щорічної допомоги на оздоровлення виходячи з розмірів встановлених Постановою КМ України №562 від 12 липня 2005 року «Про щорічну допомогу на оздоровлення громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» та Постановою КМ України «Про компенсаційі виплати особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» №836 від 26 липня 1996 року. Зобов`язано Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Кузнецовської міської ради Рівненської області виплатити позивачу ОСОБА_2 6015 (шість тисяч п`ятнадцять) гривень 60 копійок недовиплаченої одноразової компенсації, як учаснику ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, який став інвалідом другої групи внаслідок Чорнобильської катастрофи та 8454 (вісім тисяч чотириста п`ятдесят чотири) гривні 90 копійок недовиплаченої щорічної допомоги на оздоровлення, всього 14470 (чотирнадцять тисяч чотириста сімдесят) гривень 50 копійок.

Ухвалою Кузнецовського міського суду Рівненської області від 30 вересня 2021 року задоволено заяву ОСОБА_1 та замінено стягувача ОСОБА_2 його правонаступником ОСОБА_1 у виконавчому провадженні з виконання постанови Львівського апеляційного адміністративного суду від 04 листопада 2008 року у справі №2а-4/08 за позовом ОСОБА_2 до Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Кузнецовської міської ради Рівненської області про стягнення компенсації за шкоду, заподіяну здоров`ю.

Ухвалою Кузнецовського міського суду Рівненської області від 08 вересня 2022 року виправлено описку в ухвалі суду від 30 вересня 2021 року у справі №2а-4/08 за заявою ОСОБА_1 про заміну сторони виконавчого провадження у справі за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Кузнецовської міської ради про доплату компенсації за шкоду заподіяну здоров`ю та щорічну допомогу на оздоровлення, а саме: в другому абзаці резолютивної частини ухвали суду замість «виконання постанови Львівського апеляційного адміністративного суду від 04 листопада 2008 року у справі №2-а-4/08» вказано вірно «виконання постанови Львівського апеляційного адміністративного суду від 04 листопада 2008 року у справі №22-а-4892/08».

У листі Управління забезпечення примусового виконання рішень у Рівненській області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції №73-280/1046-23 від 05 серпня 2023 року зазначено, що, оскільки, згідно повідомлення Департаменту соціального захисту та гідності виконавчого комітету Вараської районної Державної Адміністрації від 19 травня 2023 року №1415/7100/-01-31, Департамент не є стороною у виконавчому провадженні за постановою Львівського апеляційного адміністративного суду від 04 листопада 2008 року №22-а-4892/08, відповідно до п.7 Порядку, подані документи підлягають поверненню.

Відповідно до ст.379 КАС України, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником. Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Пунктом 1 рішення Вараської міської ради від 28 травня 2021 року №383 вирішено припинити юридичну особу публічного права Управління праці та соціального захисту населення Виконавчого комітету Вараської міської ради (код ЄДРПОУ 22575178) шляхом ліквідації.

Згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Управління праці та соціального захисту населення Виконавчого комітету Вараської міської ради як юридична особа з 04 січня 2022 року припинене (запис №1006061110016000219).

Відповідно до ч.1, 5 ст.104 ЦК України, юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Публічне правонаступництво органів державної влади (органів місцевого самоврядування) є окремим, особливим видом правонаступництва, під таким терміном розуміється перехід в установлених законом випадках прав та обов`язків одного суб`єкта права іншому. При цьому, обов`язок по відновленню порушених прав особи покладається на орган, компетентний відновити такі права. Такий підхід щодо переходу до правонаступника обов`язку відновити порушене право відповідає принципу верховенства права, оскільки метою правосуддя є ефективне поновлення порушених прав, свобод і законних інтересів.

У спорах, які виникають з публічних правовідносин, де оскаржуються рішення (дії, бездіяльність) державного органу, або органу місцевого самоврядування, пов`язані зі здійсненням функції від імені держави (територіальної громади), стороною є сама держава (орган місцевого самоврядування) в особі того чи іншого уповноваженого органу. Функції держави (органу місцевого самоврядування), які реалізовувались ліквідованим органом, не можуть бути припинені і підлягають передачі іншим державним органам (органам місцевого самоврядування), за виключенням того випадку, коли держава (орган місцевого самоврядування) відмовляється від таких функцій взагалі.

Аналогічну правову позицію висловив Верховний Суд у постановах від 13 березня 2019 року (справа №524/4478/17) та від 20 лютого 2019 року (справа №826/16659/15).

Правонаступництво в сфері управлінської діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.

Вказане відповідає правовій позиції Верховного Суду, яка наведена у постанові від 12 червня 2018 року у справі №2а-23895/09/1270.

Особливістю адміністративного (публічного) правонаступництва є те, що подія переходу прав та обов`язків, що відбувається із суб`єктами владних повноважень, сама по собі має бути публічною та врегульованою нормами адміністративного права.

Фактичне (компетенційне) адміністративне (публічне) правонаступництво - це врегульовані нормами адміністративного права умови та порядок передання адміністративної компетенції від одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого, який набуває певні владні повноваження внаслідок ліквідації органу чи посади суб`єкта владних повноважень, припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення компетенції органу публічної адміністрації чи припинення повноважень посадової особи.

Таким чином, підставою для переходу адміністративної компетенції від одного суб`єкта владних повноважень до іншого (набуття адміністративної компетенції) є події, що відбулися із суб`єктом владних повноважень, що узгоджується з висновками Великої Палати Верховного Суду, наведеними у постанові від 08 грудня 2021 у справі №9901/348/19.

Згідно рішення Європейського суду з прав людини у справі Чуйкіна проти України ліквідація державної установи без правонаступництва не може звільнити державу від необхідності виконання рішення щодо ліквідованого органу. У цій справі Суд також зазначив, що інший висновок дозволить державі використовувати такий підхід, щоб уникати сплати боргів своїх органів, особливо беручи до уваги те, що потреби, які змінюються, змушують державу часто змінювати свою організаційну структуру, включаючи формування нових органів та ліквідацію старих.

Пунктом 1 рішення Вараської міської ради від 14 квітня 2021 року №309 створено юридичну особу Департамент соціального захисту та гідності виконавчого комітету Вараської міської ради. Пунктом 2 цього рішення затверджено Положення про Департамент соціального захисту та гідності виконавчого комітету Вараської міської ради.

15 квітня 2021 року проведено державну реєстрацію юридичної особи Департаменту соціального захисту та гідності виконавчого комітету Вараської міської ради (код ЄДРПОУ 44383982), про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис за № 1006061020000000611.

Відповідно до підпункту 5.4 пункту 5 рішення Вараської міської ради від 28 травня 2021 року №383 ліквідаційній комісії юридичної особи публічного права Управління праці та соціального захисту населення Виконавчого комітету Вараської міської ради доручено вжити заходів щодо проведення інвентаризації майна, особових справ, особових рахунків отримувачів соціальних допомог, компенсацій та інших виплат Управління праці та соціального захисту населення Виконавчого комітету Вараської міської ради, з подальшою передачею їх Департаменту соціального захисту та гідності виконавчого комітету Вараської міської ради (код ЄДРПОУ 44383982).

Розділом 2 Положення про Департамент соціального захисту та гідності виконавчого комітету Вараської міської ради визначено, що завданням Департаменту є, зокрема, забезпечення реалізації державної політики у сфері соціально-трудових відносин, оплати і належних умов праці, зайнятості населення; у сфері соціальної підтримки та надання соціальних послуг вразливим верствам населення, зокрема особам похилого віку, з інвалідністю, ветеранам війни (в тому числі учасникам антитерористичної операції, операції об`єднаних сил), особам, на яких поширюється чинність законів України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту та Про жертви нацистських переслідувань, громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, сім`ям з дітьми, багатодітним, молодим сім`ям, сім`ям та особам, які перебувають у складних життєвих обставинах, малозабезпеченим, внутрішньо переміщеним особам, іншим категоріям осіб, які згідно із законодавством України мають право на пільги та отримання житлових субсидій; виконання програм і заходів у сфері соціального захисту населення, спрямованих на покращення становища сімей, забезпечення оздоровлення та відпочинку дітей; забезпечення рівних прав і можливостей для участі жінок і чоловіків у політичному, економічному та культурному житті, протидії дискримінації за ознакою статі та торгівлі людьми; організація на території Вараської міської територіальної громади надання соціальних послуг (соціальне обслуговування), тощо.

Вказане свідчить, що відбулося повне чи часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого суб`єкта, що свідчить про правонаступництво в сфері управлінської діяльності органу праці та соціального захисту населення територіальної громади міста Вараш (публічне правонаступництво).

З огляду на встановлені обставини, суд зазначає, що держава не відмовилась від виконання завдань і функцій держави щодо соціального захисту населення, які виконувались Управлінням праці та соціального захисту населення Виконавчого комітету Вараської міської ради, вказані завдання і функції закріплені за Департаментом соціального захисту та гідності виконавчого комітету Вараської міської ради (рішення Вараської міської ради від 14 квітня 2021 року №309).

Враховуючи викладене вище, суд вважає, що Департамент соціального захисту та гідності виконавчого комітету Вараської міської ради є правонаступником Управління праці та соціального захисту населення Виконавчого комітету Вараської міської ради та вбачає підстави для задоволення заяви ОСОБА_1 .

Керуючись ст.248, 379 КАС України суд

у х в а л и в:

Заяву ОСОБА_1 задовольнити.

Замінити боржника Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Кузнецовської міської ради на його правонаступника Департамент соціального захисту та гідності виконавчого комітету Вараської міської ради у виконавчому провадженні з виконання постанови Львівського апеляційного адміністративного суду від 04 листопада 2008 року у справі №22-а-4892/08.

Ухвала набираєзаконної сили з моменту її підписання суддею. Апеляційна скаргана ухвалусуду подаєтьсяпротягом п`ятнадцятиднів здня їїскладання до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повний текст ухвали складено 22 вересня 2023 року.

Суддя Г.В.Бренчук

СудКузнецовський міський суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення21.09.2023
Оприлюднено25.09.2023
Номер документу113643989
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяЗаява про заміну сторони виконавчого провадження

Судовий реєстр по справі —2-а-4/08

Ухвала від 21.09.2023

Адміністративне

Кузнецовський міський суд Рівненської області

Бренчук Г.В.

Ухвала від 14.08.2023

Адміністративне

Кузнецовський міський суд Рівненської області

Бренчук Г.В.

Ухвала від 07.08.2023

Адміністративне

Кузнецовський міський суд Рівненської області

Бренчук Г.В.

Постанова від 02.12.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 14.11.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 13.11.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 11.11.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 08.11.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 08.10.2019

Адміністративне

Кузнецовський міський суд Рівненської області

Зейкан І.Ю.

Ухвала від 23.09.2019

Адміністративне

Кузнецовський міський суд Рівненської області

Зейкан І.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні