Україна
Донецький окружний адміністративний суд
У Х В А Л А
про встановлення строку для подання звіту про виконання рішення суду
22 вересня 2023 року Справа №200/5416/20-а
Донецький окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Кониченка Олега Миколайовича при розгляді звіту відповідача про виконання рішень суду в адміністративній справі за позовною заявою
ОСОБА_1
до Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорськ Донецької області - відповідач 1
та Управління Державної казначейської служби України у м. Краматорську Донецької області відповідач 2
про зобов`язання вчинити певні дії та стягнення коштів
ВСТАНОВИВ:
Позивач, ОСОБА_1 , звернулась до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорськ Донецької області та Управління Державної казначейської служби України у м. Краматорську Донецької області, відповідно до якого просила суд: зобов`язати Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорськ Донецької області нарахувати та виплатити компенсацію (інфляційні втрати) втрати частини доходів з урахуванням величини приросту індексу споживчих цін (ІСЦ) у зв`язку із порушенням строків виплати пенсії з моменту припинення виплат пенсії до дати ухвалення судового рішення Донецьким окружним адміністративним судом по справі № 200/14027/19-а від 05.02.2020 року за період 01 червня 2016 року по 31 липня 2018 року, яка складається з розрахунку 32 441 грн. 31 коп. на користь ОСОБА_1 ; зобов`язати Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорськ Донецької області нарахувати та виплатити компенсацію (інфляційні втрати) втрати частини доходів з урахування величини приросту індексу споживчих цін (ІСЦ) від суми 7 582 грн. 59 коп., яка розраховується з вересня 2018 року по жовтень 2019 року та складає 783 грн. 28 коп. на користь ОСОБА_1 ; стягнути з Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області, Код ЄДРПОУ: 23346787 нараховану компенсацію (інфляційні втрати) втрати частини доходів з урахування величини приросту індексу споживчих цін (ІСЦ) у зв`язку із порушенням строків виплати пенсії з моменту припинення виплати пенсії до дати ухвалення судового рішення на користь ОСОБА_1 за період з 01 червня 2016 року по 31 серпня 2018 року у загальній сумі 33 224 грн. 59 коп. (тридцять три тисячі двісті двадцять чотири грн. 59 коп); зобов`язати Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорськ Донецької області нарахувати компенсацію (інфляційні втрати) втрати частини доходів з урахування величини приросту індексу споживчих цін (ІСЦ) у зв`язку із порушенням строків виплати пенсії до дати виплати повної ліквідації заборгованості із пенсії за період з 01 червня 2016 року по 31 липня 2018 року, тобто, після дати ухвалення судового рішення Донецького окружного адміністративного суду по справі № 200/14027/19-а від 05.02.2020 року на користь ОСОБА_1 ; встановити судовий контроль за виконанням рішення по цій справі та зобов`язати керівника Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області подати звіт про виконання судового рішення.
Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 05.02.2020 року по справі №200/5416/20-а адміністративний позов ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області та Управління Державної казначейської служби України у м. Краматорську Донецької області про визнання дій протиправними та зобов`язати вчинити певні дії задоволено частково та зобов`язати Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорськ Донецької області нарахувати та виплатити компенсацію втрати частини доходів з урахуванням величини приросту індексу споживчих цін від суми пенсії за серпень 2018 року у розмірі 7 582 грн. 59 коп. виплаченої 20 листопада 2019 року на користь ОСОБА_1 , в задоволенні іншої частини позовних вимог відмовлено.
Вказане судове рішення набрало законної сили 22.10.2020 року, виконавчі листи по справі не видавались.
10 лютого 2022 року від позивача надійшла заява про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду.
16 лютого 2022 року ухвалою суду заяву позивача про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду задоволено та зобов`язано Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорськ Донецької області протягом 30 днів з дня отримання копії даної ухвали подати до суду звіт про виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 14.04.2020 року по справі № 200/5416/20-а, попереджено керівника Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорськ Донецької області про можливість накладення штрафу у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб за наслідками розгляду звіту або у разі неподання звіту про виконання рішення суду.
09 червня 2022 року від Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області надійшов звіт про виконання рішення суду по справі № 200/5416/20-а.
14 червня 2022 року ухвалою суду встановлено новий строк для подання Управлінням Пенсійного фонду України у м. Краматорськ Донецької області звіту про виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 20.07.2020 року по справі № 200/5416/20-а, яким зобов`язано Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорськ Донецької області нарахувати та виплатити компенсацію втрати частини доходів з урахуванням величини приросту індексу споживчих цін від суми пенсії за серпень 2018 року у розмірі 7 582 грн. 59 коп. виплаченої 20 листопада 2019 року на користь ОСОБА_1 протягом 20 днів з дня отримання копії даної ухвали; попереджено керівника Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорськ Донецької області про можливість накладення штрафу у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб за наслідками розгляду звіту або у разі неподання звіту про виконання рішення суду; запропоновано Головному управлінню Пенсійного фонду України в Донецькій області надати до суду документи, що підтверджують правонаступництво Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області відносно Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорськ Донецької області (передавальний акт).
06 липня 2022 року від Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області надійшов звіт про виконання судового рішення, я кому заявлено клопотання про заміну відповідача по справі з Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорськ Донецької області на Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області
11 липня 2022 року ухвалою суду клопотання Головного управління Пенсійного фонду України у Донецькій області про заміну відповідача по справі задоволено та замінено відповідача по справі № 200/5416/20-а з Управління Пенсійного фонду України м. Краматорськ Донецької області на Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області.
11 липня 2022 року ухвалою суду в прийнятті звіту Головного управлінням Пенсійного фонду України в Донецькій області про виконання рішення суду відмовлено, встановлено новий строк для подання Головним управлінням Пенсійного фонду України в Донецькій області звіту про виконання рішення суду, а також витребувано у Головного управлінням Пенсійного фонду України в Донецькій області докази на підтвердження вчинення дій направлених на виконання рішення суду в повному обсязі, а саме звернення до розпорядника бюджетних коштів вищого рівня щодо виділення коштів на виконання рішення суду.
06 вересня 2022 року від Головного управління Пенсійного фонду в Донецькій області до суду надійшов звіт про виконання рішення суду, в якому управлінням зазначено, що Відповідачем рішення суду №200/5416/20-а від 14.04.2020 виконано в повному обсязі в межах функціональних повноважень та нормативно-правового поля, а саме, на виконання вимог судового рішення по справі №200/5416/20-а на суму пенсії 7582,59 грн., виплачену 20.11.2019 року, нарахована компенсація в розмірі 783,28 грн. Механізм виплати пенсій (щомісячного довічного грошового утримання), які не виплачено за період до місяця відновлення їх виплати внутрішньо переміщеним особам органами Пенсійного фонду України визначений Порядком виплати пенсій (щомісячного довічного грошового утримання), не виплачених за період до місяця відновлення їх виплати внутрішньо переміщеним особам та особам, які відмовилися відповідно до пункту 1 частини першої статті 12 Закону України Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб від довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи і зареєстрували місце проживання та постійно проживають на контрольованій Україною території, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 10.11.2021 №1165. Доплата за рішенням суду №200/5416/20-а від 14.04.2020 як така, що не передбачена бюджетом Головного управління, потребує додаткового фінансування та буде фактично виплачена після отримання відповідного фінансового ресурсу.
08 вересня 2022 року ухвалою суду в прийнятті звіту Головного управлінням Пенсійного фонду України в Донецькій області про виконання рішення суду відмовлено та встановлено новий строк 30 днів для подання звіту про виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 05.02.2020 року по справі № 200/5416/20-а з дня отримання даної ухвали, а також попереджено керівника Головного управлінням Пенсійного фонду України в Донецькій області про можливість накладення штрафу у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб за наслідками розгляду звіту або у разі неподання звіту про виконання рішення суду.
03 жовтня 2022 року від відповідача до суду надійшов звіт про виконання судового рішення, в якому відповідач зазначив, що рішення суду №200/5416/20-а від 20.07.2020 виконано в повному обсязі в межах функціональних повноважень та нормативно-правового поля, а саме, на виконання вимог судового рішення по справі №200/5416/20-а на суму пенсії 7582,59 грн., виплачену 20.11.2019 року, нарахована компенсація в розмірі 783,28 грн
Головним управлінням на виконання пункту 2 Постанови №1165 суму доплати за судовим рішенням у розмірі 783,28 грн. включено до окремого Переліку для фінансування та виплати сум заборгованості у передбаченому постановою №1165 Порядку.
Доплата за рішенням суду №200/5416/20-а від 20.07.2020 як така, що не передбачена бюджетом Головного управління, потребує додаткового фінансування та буде фактично виплачена після отримання відповідного фінансового ресурсу.
Суми коштів на погашення заборгованості з пенсійних виплат за рішеннями суду на 2022 рік будуть визначені у бюджеті Пенсійного фонду України на 2022 рік, який згідно із підпунктом 1-1 пункту 14 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України, затверджується Кабінетом Міністрів України в місячний термін після набрання чинності законом про Державний бюджет України на відповідний рік. На сьогоднішній день бюджет Пенсійного фонду України на 2022 рік не затверджено.
З метою запиту додаткових фінансових ресурсів на виплату заборгованості, нарахованої за рішеннями суду, Головним управлінням в межах закріплених повноважень, направлено відповідне звернення до розпорядника коштів вищого рівня Пенсійного фонду України (лист від 31.08.2022 №0500-1802-5/52535). Від Пенсійного фонду України надійшов лист - відповідь від 30.09.2022 за №2800-030202-9/41099, в якому зазначено, що суми пенсії, нараховані за визначений судом період, підлягають виплаті на умовах Порядку №1165.
05.10.2022 Головним управлінням в межах закріплених повноважень удруге направлено звернення до розпорядника коштів вищого рівня Пенсійного фонду України (лист від 05.10.2022 №0500-1802-5/59811) щодо вирішення питання виділення коштів на виконання рішення суду.
14 жовтня 2023 року ухвалою суду прийнято звіт Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про виконання судового рішення.
21 червня 2023 року апеляційну скаргу ОСОБА_1 на ухвалу Донецького окружного адміністративного суду від 14 жовтня 2022 р. у справі № 200/5416/20-а задоволено частково, ухвалу Донецького окружного адміністративного суду від 14 жовтня 2022 р. у справі № 200/5416/20-а скасовано, відмовлено в прийнятті звіту Головного управлінням Пенсійного фонду України в Донецькій області про виконання рішення суду у справі № 200/5416/20-а та встановлено новий строк для подання Головним управлінням Пенсійного фонду України в Донецькій області звіту про повне виконання рішення суду, а саме шляхом зобов`язання Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області подати до Донецького окружного адміністративного суду звіт про повне виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 20.07.2020 року по справі №200/5416/20-а у тримісячний строк з дня набрання цією постановою законної сили.
20 вересня 2023 року від відповідача до суду надійшов звіт про виконання судового рішення, в якому відповідач зазначив, що рішення суду № 200/5416/20-а від 20.07.2020 виконано в повному обсязі в межах функціональних повноважень та нормативно-правового поля, а саме, на виконання вимог судового рішення по справі №200/5416/20-а на суму пенсії 7582,59 грн, виплачену 20.11.2019, нарахована компенсація в розмірі 783,28 грн.
Суму, нарахованих позивачу на виконання рішення суду, коштів, що підлягають виплаті, станом на 1 січня 2022 року було включено до переліку отримувачів виплат за минулий період, сформованого Головним управлінням на виконання пункту 2 Порядку № 1165, виплата коштів здійснюватиметься у порядку, визначеному пунктом 4 Порядку № 1165.
Відповідач вказує на те, що виконанні відповідача перебувають, окрім зазначеного, судові рішення по справам за позовами ОСОБА_1 , а саме: рішення Донецького окружного адміністративного суду від 10.06.2019 № 200/5050/19-а, на виконання якого нарахована заборгованість ОСОБА_1 в сумі 146 334,10 грн; рішення Донецького окружного адміністративного суду від 05.02.2020 року №200/14027/19-а, на виконання якого нарахована компенсація втрати частини доходів у розмірі 16 530,16 грн за період з 01.06.2016 до 02.04.2020, після перевірки виконання рішення суду було перераховано компенсацію втрати частини доходів, загальна сума боргу за рішенням суду складає 30 563,77 грн; загальна сума боргу за минулий період, яка нарахована за рішеннями Донецького окружного адміністративного суду № 200/5050/19-а, № 200/14027/19-а, № 200/5416/20- а, складає 177 681,15 грн.
Виходячи з розрахунку виділених сум на всіх отримувачів, Головним управлінням проведена виплата заборгованості за рішеннями суду по справам за позовами ОСОБА_1 в листопаді 2022 року - 530,00 грн, в грудні 2022 року - 2,18 грн, в липні 2023 року - 557,32 грн, яка розрахована автоматизованим способом пропорційно обсягу виділених з державного бюджету коштів та кількості отримувачів, що відповідає вимогам абзацу третього пункту 4 Порядку № 1165, та перерахована на поточний рахунок ОСОБА_1 , відкритий в АТ «Ощадбанк».
На виконання Порядку № 1165 у вересні 2023 року ОСОБА_1 , проведено виплату коштів на погашення заборгованості в межах бюджетних призначень в розмірі 2093,00 грн. Станом на 19.09.2023 залишок невиплачених пенсійних коштів, нарахованих на виконання рішень суду від 20.07.2020 №200/5416/20-а, від 10.06.2019 №200/5050/19-а, від 05.02.2020 №200/14027/19-а за позовом ОСОБА_1 , складає 174 498,65 грн.
Також відповідач надав до суду копії запитів до розпорядника коштів вищого рівня - Пенсійного фонду України на проведення передбачених у поточному бюджетному році розрахунків: від 31.08.2022 № 0500-1802-5/52535, від 05.10.2022 № 0500-1802-5/59811, від 12.06.2023 № 0500-0504-5/49622, від 04.08.2023 № 0500-0504-5/66301, від 31.08.2023 № 0500-0502-5/74504 та відповіді Пенсійного фонду України від 30.09.2022 № 2800-030202- 9/41099, 16.10.2022 №2800-030102-9/43137, від 11.07.2023 №2800-030102-9/38644, згідно яких зобов`язання згідно рішень суду підлягають погашенню відповідно до Порядку, визначеному Постановою № 1165.
Дослідивши доводи звіту відповідача, суд дійшов висновку, що його зміст аналогічний звітам, що надавались раніше, водночас, з наданого відповідачем звіту не можливо встановити скільки коштів було перераховано окремо на виконання рішення суду у справі №200/5416/20-а.
Поряд з цим, відповідачем до суду надано Перелік рішень суду, по яких нарахована сума боргу, що потребує додаткового фінансування, станом на 01.08.2023 року, в якому обліковано рішення суду у справі №200/5416/20-а із залишком заборгованості 783,28 грн.
Доводів та доказів, що розподілу перерахованої позивачу у вересні 2023 року суми коштів на погашення заборгованості у розмірі 2093,00 грн між рішеннями суду постановленими на користь позивача, відповідачем суду не надано, що унеможливлює встановлення судом, чи перераховувались кошти на виконання рішення суду у справі №200/5416/20-а з 02.08.2023 року по вересень 2023 року.
Інші надані позивачем документи виконання рішення суду у справі №200/5416/20-а не підтверджують.
Таким чином, відповідачем доказів виплати заборгованості за рішенням суду у справі №200/5416/20-а суду не надано.
Відповідно дост. 129-1 Конституції України,суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.
Верховним Судом сформована усталена судова практика відносно застосування цих положеньКонституції України, зокрема, у постановах від 14 серпня 2018 року у справі № 826/4174/16, від 18 жовтня 2018 року у справі № 802/2135/17-а, від 22 січня 2019 року у справі № 813/142/16, від 11 листопада 2020 року у справі № 191/1169/16-а(2-а/191/7/17), від 18 травня 2022 року у справі № 140/279/21, від 1 червня 2022 року у справі № 640/25836/20 та від 27 липня 2022 року у справі № 540/606/20.
Конституційний Суд України у Рішенні від 26 червня 2013 року № 5-рп/2013 зазначив, що складовою права кожного на судовий захист є обов`язковість виконання судового рішення. Це право охоплює, зокрема, законодавчо визначений комплекс дій, спрямованих на захист і відновлення порушених прав, свобод, законних інтересів фізичних та юридичних осіб, суспільства, держави; невиконання судового рішення загрожує сутності права на справедливий розгляд судом.
У Рішенні від 15 травня 2019 року № 2-р(II)/2019 Конституційний Суд України посилаючись на практику ЄСПЛ підкреслив, що визначене статтею 6 Конвенції право на суд було б ілюзорним, якби правова система держави допускала, щоб остаточне обов`язкове судове рішення не виконувалося на шкоду одній зі сторін; і саме на державу покладено позитивний обов`язок створити систему виконання судових рішень, яка була б ефективною як у теорії, так і на практиці, і гарантувала б їх виконання без неналежних затримок; ефективний доступ до суду включає право на те, щоб рішення суду було виконане без невиправданих затримок; держава та її державні органи відповідальні за повне та своєчасне виконання судових рішень, які постановлені проти них (пункт 84 рішення у справі «Валерій Фуклєв проти України» від 7 червня 2005 року, заява № 6318/03; пункт 43 рішення у справі «Шмалько проти України» від 20 липня 2004 року, заява № 60750/00; пункти 46, 51, 54 рішення у справі «Юрій Миколайович Іванов проти України» від 15 жовтня 2009 року, заява № 40450/04; пункт 64 рішення у справі «Apostol v. Georgia» від 28 листопада 2006 року, заява № 30779/04).
Статтею 14 КАС Українивстановлено, що судове рішення, яким закінчується розгляд справи в адміністративному суді, ухвалюється іменем України.
Судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їхніми посадовими та службовими особами, фізичними та юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.
Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, установлену законом.
Відповідно дост. 370 КАС України, судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Як слідує з висновків викладених у постанові від 1 лютого 2022 року у справі №420/177/20 та ухвалах від 26 січня 2021 року у справі № 611/26/17, від 7 лютого 2022 року у справі №200/3958/19-а, від 04 липня 2023 року у справі №200/3958/19-а, в адміністративному судочинстві обов`язковість виконання судового рішення має особливо важливе значення, оскільки, виходячи із завдань адміністративного судочинства щодо ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, судовий захист може вважатися ефективним лише за умови своєчасного та належного виконання судового рішення, зазвичай, боржником в якому є держава в особі її компетентних органів, а тому адміністративні суди, які, здійснюючи судовий контроль та застосовуючи інші пов`язані процесуальні засоби, повинні максимально сприяти реалізації конституційної засади обов`язковості судового рішення.
Відповідно до ст.ст. 1,17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини»суди застосовують як джерело права при розгляді справ положення Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та протоколів до неї, а також практику Європейського суду з прав людини та Європейської комісії з прав людини.
Згідно ч. 1 ст. 6 Європейської конвенції про захист прав людини та основоположних свобод від 4 листопада 1950 року (далі - Конвенція), кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру або встановить обґрунтованість будь-якого висунутого проти нього кримінального обвинувачення.
Європейський суд з прав людини у пункті 33 рішення у справі «Бакалов проти України» (заява №14201/02) зазначив, що державні органи не можуть довільно посилатись на брак коштів як на виправдання невиконання рішення. Відомо, що затримка у виконанні судового рішення може за певних обставин бути виправдана, але не за рахунок звуження суті права, яке захищається статтею 6 Конвенції.
Ураховуючи викладене, невиконання рішення суду у справі №200/5416/20-а в повному обсязі в частині виплати нарахованих коштів становить порушення прав позивача, встановлених ст. 6 Конвенції.
Водночас, п/п 4, 5 пункту 4 Положення про Головні управління Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженогоПостановою правління Пенсійного фонду України від 22 грудня 2014 року № 28-2, визначено, що Головне управління Фонду відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, забезпечує своєчасне та в повному обсязі фінансування пенсій та виплату пенсій, щомісячного довічного утримання суддям у відставці, допомоги на поховання та інших виплат, які згідно із законодавством здійснюються коштом Фонду та з інших джерел, визначених законодавством, здійснює з цією метою перерозподіл коштів між районами (містами); здійснює призначення (перерахунок) та виплату пенсій військовослужбовцям, особам рядового та начальницького складу та іншим особам (крім військовослужбовців строкової служби та членів їх сімей), які мають право на пенсію на підставіЗакону України «Про пенсійне забезпечення осіб звільнених з військової служби, та деяких інших осіб».
Статтями23,116 Бюджетного кодексу України встановлено, що будь-які бюджетні зобов`язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення, якщо інше не передбачено законом про Державний бюджет України. Бюджетні призначення встановлюються законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет) у порядку, визначеному цим Кодексом. Взяття зобов`язань без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених цим Кодексом чи законом про Державний бюджет України є порушенням бюджетного законодавства.
З матеріалів справи суд встановив, що відповідач на виконання рішення суду здійснив нарахування компенсації втрати частини доходів у розмірі 783,28 грн, рішення суду включено до Реєстру судових рішень, виконання яких буде проведено відповідно до Порядку №1165.
Водночас, відповідач систематично звертається до розпорядника бюджетних коштів вищого рівня відносно виділення коштів на погашення заборгованості на користь позивача у сумі 783,28 грн.
Таким чином, відповідачем періодично вживаються конкретні заходи скеровані на виконання рішення суду, однак фактична невиплата заборгованості у сумі 783,28 гривні зумовлена тим, що виділені бюджетні кошти на виконання судових рішень, боржником в яких є Пенсійний фонд України, спрямовуються на виконання таких рішень у порядку черговості.
З огляду на викладене, розгляд питання щодо накладення штрафу на керівника відповідача є передчасним та жодним чином не захищає право особи на отримання бюджетних коштів, оскільки не може мати на меті спонукання керівника відповідача вчиняти дії в порушення бюджетного законодавства.
Аналогічна правова позиція неодноразово була висловлена Верховним Судом України в ухвалі від 19 травня 2015 року у справі № 21-1044а15 та в постанові від 22 листопада 2016 року у справі № 804/5081/13-а, та Верховним Судом у постановах від 24 січня 2018 року у справі № 405/3663/13-а, від 16 липня 2018 року у справі № 811/1469/18, від 23 квітня 2020 року у справі №560/523/19 та ухвалі від 23 січня 2021 року у справі №611/26/17.
Водночас, покладені судом на відповідача зобов`язання мають бути виконані в повному обсязі, в порядку, встановленому чинним законодавством, та в межах повноважень Головного управління Пенсійного фонду в Донецькій області.
Згідно позиції Верховного Суду, викладеної у постанові від 31 жовтня 2018 року у справі №704/1547/17, за наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту можна, зокрема, встановити новий строк подання звіту. Тобто, суд вправі вжити заходів реагування судового контролю за виконанням судових рішень в адміністративних справах у формі встановлення нового строку для подачі звіту. Для підтвердження мотивації такого підходу потрібно керуватися абзацом першим підпункту 3.2 пункту 3, абзацу другого пункту 4 мотивувальної частиниРішення Конституційного Суду України від 30 червня 2009 року №16-рп/2009, де зазначено, що метою судового контролю є своєчасне забезпечення захисту та охорони прав і свобод людини, а виконання всіма суб`єктами правовідносин приписів, викладених у рішеннях суду, які набрали законної сили, утверджує авторитет держави як правової.
Відповідно до ст. 382 КАС України, суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.
Згідно ч. 2ст. 119 КАС України,строк є розумним, якщо він передбачає час, достатній, з урахуванням обставин справи, для вчинення процесуальної дії, та відповідає завданню адміністративного судочинства.
Керуючись ст.ст. 119, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
В прийнятті звіту Головного управлінням Пенсійного фонду України в Донецькій області про виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 05.02.2020 року по справі № 200/5416/20-а відмовити.
Встановити новий строк 3 місяці для подання Головним управлінням Пенсійного фонду України в Донецькій області звіту про виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 05.02.2020 року по справі № 200/5416/20-а з дня отримання даної ухвали.
Попередити керівника Головного управлінням Пенсійного фонду України в Донецькій області про можливість накладення штрафу у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб за наслідками розгляду звіту або у разі неподання звіту про виконання рішення суду.
Ухвала набирає законної сили з моменту підписання.
Ухвала може бути оскаржена.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення безпосередньо до суду апеляційної інстанції. Якщо справу було розглянуто в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Текст ухвали розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).
Суддя О.М. Кониченко
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.09.2023 |
Оприлюднено | 25.09.2023 |
Номер документу | 113658881 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Кониченко О.М.
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні