Ухвала
від 11.04.2024 по справі 200/5416/20-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

У Х В А Л А

про припинення судового контролю

11 квітня 2024 року Справа №200/5416/20-а

Донецький окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Кониченка

Олега Миколайовича при розгляді звіту відповідача про виконання рішень суду в адміністративній справі за позовною заявою

ОСОБА_1

до Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорськ Донецької області - відповідач 1

та Управління Державної казначейської служби України у м. Краматорську Донецької області відповідач 2

про зобов`язання вчинити певні дії та стягнення коштів

ВСТАНОВИВ:

Позивач, ОСОБА_1 , звернулась до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорськ Донецької області та Управління Державної казначейської служби України у м. Краматорську Донецької області, відповідно до якого просила суд: зобов`язати Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорськ Донецької області нарахувати та виплатити компенсацію (інфляційні втрати) втрати частини доходів з урахуванням величини приросту індексу споживчих цін (ІСЦ) у зв`язку із порушенням строків виплати пенсії з моменту припинення виплат пенсії до дати ухвалення судового рішення Донецьким окружним адміністративним судом по справі № 200/14027/19-а від 05.02.2020 року за період 01 червня 2016 року по 31 липня 2018 року, яка складається з розрахунку 32 441 грн. 31 коп. на користь ОСОБА_1 ; зобов`язати Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорськ Донецької області нарахувати та виплатити компенсацію (інфляційні втрати) втрати частини доходів з урахування величини приросту індексу споживчих цін (ІСЦ) від суми 7 582 грн. 59 коп., яка розраховується з вересня 2018 року по жовтень 2019 року та складає 783 грн. 28 коп. на користь ОСОБА_1 ; стягнути з Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області, Код ЄДРПОУ: 23346787 нараховану компенсацію (інфляційні втрати) втрати частини доходів з урахування величини приросту індексу споживчих цін (ІСЦ) у зв`язку із порушенням строків виплати пенсії з моменту припинення виплати пенсії до дати ухвалення судового рішення на користь ОСОБА_1 за період з 01 червня 2016 року по 31 серпня 2018 року у загальній сумі 33 224 грн. 59 коп. (тридцять три тисячі двісті двадцять чотири грн. 59 коп); зобов`язати Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорськ Донецької області нарахувати компенсацію (інфляційні втрати) втрати частини доходів з урахування величини приросту індексу споживчих цін (ІСЦ) у зв`язку із порушенням строків виплати пенсії до дати виплати повної ліквідації заборгованості із пенсії за період з 01 червня 2016 року по 31 липня 2018 року, тобто, після дати ухвалення судового рішення Донецького окружного адміністративного суду по справі № 200/14027/19-а від 05.02.2020 року на користь ОСОБА_1 ; встановити судовий контроль за виконанням рішення по цій справі та зобов`язати керівника Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області подати звіт про виконання судового рішення.

Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 05.02.2020 року по справі №200/5416/20-а адміністративний позов ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області та Управління Державної казначейської служби України у м. Краматорську Донецької області про визнання дій протиправними та зобов`язати вчинити певні дії задоволено частково та зобов`язано Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорськ Донецької області нарахувати та виплатити компенсацію втрати частини доходів з урахуванням величини приросту індексу споживчих цін від суми пенсії за серпень 2018 року у розмірі 7 582 грн. 59 коп. виплаченої 20 листопада 2019 року на користь ОСОБА_1 , в задоволенні іншої частини позовних вимог відмовлено.

Вказане судове рішення набрало законної сили 22.10.2020 року, виконавчі листи по справі не видавались.

10 лютого 2022 року від позивача надійшла заява про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду.

16 лютого 2022 року ухвалою суду заяву позивача про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду задоволено та зобов`язано Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорськ Донецької області протягом 30 днів з дня отримання копії даної ухвали подати до суду звіт про виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 14.04.2020 року по справі № 200/5416/20-а, попереджено керівника Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорськ Донецької області про можливість накладення штрафу у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб за наслідками розгляду звіту або у разі неподання звіту про виконання рішення суду.

В подальшому з лютого 2022 року по березень 2022 року судом здійснювались заходи судового контролю, станом на теперішній час рішення суду не виконано.

15 березня 2024 року від відповідача до суду надійшов звіт про виконання рішення суду, у якому відповідач серед іншого зазначив, що Пенсійним фондом України листом від 08.02.2024 №2800-030202-9/7886 надано інформацію від правоохоронних органів щодо осіб, які померли на території населених пунктів, де органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та які можуть перебувати на обліку як одержувачі пенсій, в тому числі щодо ОСОБА_1 , яка померла ІНФОРМАЦІЯ_1 , тому пенсійна справа ОСОБА_1 знята з обліку з 01.10.2023 року у зв`язку зі смертю пенсіонера 06.09.2023 року.

На підтвердження означеного відповідачем надано до суду лист Пенсійного фонду України від 08.02.2024 №2800-030202-9/7886.

18 березня 2024 року судом направлено до Відділу державної реєстрації актів цивільного стану у Донецькій області Управління державної реєстрації Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції судовий запит щодо надання інформації щодо наявності/відсутності актового запису про смерть ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_2 , паспорт громадянина України серії НОМЕР_1 , ідентифікаційний код НОМЕР_2 , зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 ) та надання відповідних витягів з Державного реєстру актів цивільного стану, копій актових записів за наявності.

01 квітня 2024 року до суду від Відділу державної реєстрації актів цивільного стану у Донецькій області Управління державної реєстрації Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції надійшла відповідь № 18177/17482-10-24/15.1 від 29.03.2024, згідно якої за результатами перевірки по відділам державної реєстрації актів цивільного стану Донецької області та за даними Державного реєстру актів цивільного стану громадян актового запису про смерть відносно вказаної громадянки не виявлено, перевірку наявності актового запису про смерть проведено з 01.01.2017 по теперішній час.

02 квітня 2024 року ухвалою суду витребувано у Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області та Пенсійного фонду України докази факту смерті позивача, а саме: інформацію від правоохоронних органів щодо осіб, які померли на території населених пунктів, де органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та які можуть перебувати на обліку як одержувачі пенсій, на яку посилається відповідач.

11 квітня 2024 року від відповідача до суду надійшла заява на виконання ухвали суду про витребування доказів, з якою відповідач надав до суду: лист Пенсійного фонду України від 08.02.2024 № 2800-030202-9/7886 щодо надання інформації від правоохоронних органів щодо осіб, які померли на території населених пунктів, де органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, на підставі якого пенсійна справа ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_2 ) знята з обліку з 01.10.2023 у зв`язку зі смертю пенсіонера 06.09.2023; звернення на веб-портал № ВЕБ-05001-Ф-С-24-040196 від 05.03.2024 ОСОБА_2 - доньки померлої пенсіонерки; лікарський висновок про смерть ОСОБА_1 , який додано до звернення; рішення Вишгородського районного суду від 21.03.2024 у справі № 363/671/24 про встановлення факту смерті ОСОБА_1 , при цьому відповідач заначив, що свідоцтво про смерть ОСОБА_1 донькою померлої до звернення не надавалось.

Дослідивши надані документи суд установив наступне.

Згідно лікарського свідоцтва про смерть ОСОБА_1 від 07 вересня 2023 року № 88, виданого органами окупаційної адміністрації, остання померла ІНФОРМАЦІЯ_3 , причина смерті: церебральний атеросклероз.

Щодо допустимості та достовірності вказаного свідоцтва суд зазначає, що в даному випадку застосуванню "намібійські винятки" Міжнародного суду ООН: документи, видані окупаційною владою, повинні визнаватися, якщо їх невизнання веде за собою серйозні порушення або обмеження прав громадян.

У 1971 році Міжнародний суд Організації Об`єднаних Націй у документі Юридичні наслідки для держав щодо триваючої присутності Південної Африки у Намібії зазначив, що держави - члени ООН зобов`язані визнавати незаконність і недійсність триваючої присутності Південної Африки в Намібії, але у той час як офіційні дії, вчинені урядом Південної Африки від імені або щодо Намібії після припинення дії мандата є незаконними і недійсними, ця недійсність не може бути застосовна до таких дій як, наприклад, реєстрація народжень, смертей і шлюбів.

Європейський суд з прав людини розвиває цей принцип у своїй практиці. Наприклад, у справах Лоізіду проти Туречиини (Loizidou v. Turkey, 18.12.1996, §45), Кіпр проти Туреччини (Cyprus v. Turkey, 10.05.2001) та Мозер проти Республіки Молдови та Росії (Mozer v. the Republic of Moldova and Russia, 23.02.2016). "Зобов`язання ігнорувати, не брати до уваги дії існуючих de facto органів та інститутів [окупаційної влади] далеко від абсолютного, - вважають судді ЄСПЛ, - Для людей, що проживають на цій території, життя триває. І це життя потрібно зробити більш стерпним і захищеним фактичною владою, включаючи їх суди; і виключно в інтересах жителів цієї території дії згаданої влади, які мають відношення до сказаного вище, не можуть просто ігноруватися третіми країнами або міжнародними організаціями, особливо судами, в тому числі й цим (ЄСПЛ). Вирішити інакше означало б зовсім позбавляти людей, що проживають на цій території, всіх їх прав щоразу, коли вони обговорюються в міжнародному контексті, що означало б позбавлення їх навіть мінімального рівня прав, які їм належать .

В такому випадку, визнання актів окупаційної влади в обмеженому контексті захисту прав мешканців окупованих територій ніяким чином не легітимізує таку владу.

Рішенням Вишгородського районного суду від 21.03.2024 у справі № 363/671/24 заяву ОСОБА_2 , заінтересована особа: Вишгородський районний відділ державної реєстрації актів цивільного стану у Вишгородському районі Київської області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) про встановлення факту смерті задоволено та встановлено факт смерті її матері громадянки України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , яка померла ІНФОРМАЦІЯ_3 у віці 75 років, місце смертіУкраїна, м. Донецьк Донецької області, причина смертіцеребральний атеросклероз, рішення підлягає негайному виконанню, оскарження рішення не зупиняє його виконання.

Зміст рішення Вишгородського районного суду від 21.03.2024 у справі № 363/671/24, наданий відповідачем, відповідає Рішенню розміщеному у Єдиному реєстрі судових рішень (у режимі повного доступу).

Згідно листа Пенсійного фонду України від 08.02.2024 № 2800-030202-9/7886 щодо надання інформації від правоохоронних органів щодо осіб, які померли на території населених пунктів, де органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, пенсійна справа ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_2 ) знята з обліку з 01.10.2023 у зв`язку зі смертю пенсіонера 06.09.2023.

Відповідно дост. 1218 Цивільного кодексу(далі -ЦК) України, до складу спадщини входять усі права та обов`язки, що належали спадкодавцеві на момент відкриття спадщини і не припинилися внаслідок його смерті.

Згідно ст.1227 ЦК України,суми пенсії, інших соціальних виплат, які належали спадкодавцеві, але не були ним одержані за життя, передаються членам його сім`ї, а у разі їх відсутності - входять до складу спадщини.

Згідно ст. 52 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» (далі - Закон № 1058-IV), сума пенсії, що належала пенсіонерові і залишилася недоотриманою у зв`язку з його смертю, виплачується - по місяць смерті включно членам його сім`ї, які проживали разом з пенсіонером на день його смерті, у тому числі непрацездатним членам сім`ї, зазначеним участині другійстатті 36 цього Закону, які знаходилися на його утриманні, незалежно від того, проживали вони разом з померлим пенсіонером чи не проживали.

Члени сім`ї, зазначені в частині першій цієї статті, повинні звернутися за виплатою суми пенсії померлого пенсіонера протягом шести місяців з дня відкриття спадщини.

У разі звернення кількох членів сім`ї, які мають право на отримання суми пенсії, зазначеної у частині першій цієї статті, належна їм відповідно до цієї статті сума пенсії ділиться між ними порівну.

У разі відсутності членів сім`ї, зазначених у частині першій цієї статті, або у разі незвернення ними за виплатою вказаної суми в установлений частиною другою цієї статті строк сума пенсії, що належала пенсіонерові і залишилася недоотриманою у зв`язку з його смертю, входить до складу спадщини.

З цього питання Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду у постанові від 27.11.2019 року у справі №2-а/1741/2009, 6-а/341/13/15 (адміністративне провадження №К/9901/66372/18) виснував, що захист прав спадкоємців на отримання призначених, але не отриманих спадкодавцем пенсії, повинен відбуватися шляхом звернення з позовом до органу Пенсійного фонду в порядку цивільного судочинства, а не шляхом заміни сторони у виконавчому провадженні, яке закінчено.

Ураховуючи викладене, суд дійшов висновку, що судовий контроль за виконанням рішення суду від 05.02.2020 року у справі № 200/5416/20-а, встановлений ухвалою суду від 16 лютого 2022 року, підлягає припиненню.

Враховуючи викладене, керуючись ст. 382 Кодексу адміністративного судочинства України суд,

УХВАЛИВ:

Припинити судовий контроль, встановлений ухвалою суду від 16 лютого 2022 року, за виконанням рішення Донецького окружного адміністративного суду від 05.02.2020 року у справі № 200/5416/20-а.

Ухвала набирає законної сили з моменту підписання.

Ухвала може бути оскаржена.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо справу було розглянуто в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Текст ухвали розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).

Суддя О.М. Кониченко

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.04.2024
Оприлюднено15.04.2024
Номер документу118299977
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них

Судовий реєстр по справі —200/5416/20-а

Ухвала від 11.04.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кониченко О.М.

Ухвала від 02.04.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кониченко О.М.

Ухвала від 22.12.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кониченко О.М.

Ухвала від 22.09.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кониченко О.М.

Постанова від 21.06.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Едуард Геннадійович

Ухвала від 21.06.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Едуард Геннадійович

Ухвала від 16.11.2022

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Едуард Геннадійович

Ухвала від 14.10.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кониченко О.М.

Ухвала від 07.09.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кониченко О.М.

Ухвала від 10.07.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кониченко О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні