УХВАЛА
22 вересня 2023 року справа № 580/2245/23м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Рідзель О.А., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження клопотання Черкаської міської ради про призначення експертизи в адміністративній справі за позовом Черкаської міської ради до Управління Черкаської єпархії Української православної церкви про вилучення земельної ділянки з постійного користування,
ВСТАНОВИВ:
26.06.2023 у Черкаський окружний адміністративний суд із Шостого апеляційного адміністративного суду після скасування ухвали про повернення позовної заяви надійшла справа за позовом Черкаської міської ради (далі позивач) до Управління Черкаської єпархії Української православної церкви (далі відповідач), в якій позивач просить прийняти рішення, яким вилучити із земельної ділянки, загальною площею 12,0560 га, кадастровий номер 7110136400:02:064:0004 по вул. Надпільній, 212 у м. Черкаси, що перебуває у постійному користуванні Управління Черкаської єпархії Української православної церкви, згідно з державним актом на право постійного користування земельною ділянкою серії І-ЧР №000684 від 27.09.2000, частину земельної ділянки, площею 8,7291 га, для суспільних потреб створення міського парку, припинивши право постійного користування вказаною частиною земельної ділянки, що зареєстроване 09.12.2014 за №8031264.
Ухвалою Черкаського окружного адміністративного суду від 24.07.2023 відкрито провадження у даній справі та вирішено розгляд справи проводити в порядку спрощеного позовного провадження.
18.08.2023 позивач подав суду клопотання про призначення земельно-технічної експертизи, проведення якої просив доручити Черкаському відділенню Київського науково-дослідного інституту судових експертиз.
На вирішення експерту позивач просив поставити питання:
- Яка площа земельної ділянки необхідна відповідачу для обслуговування будівель і споруд з числа ділянки кадастровий номер 7110136400:02:064:0004, загальною площею 12,0560 га, та які можливі варіанти конфігурації земельної ділянки, необхідної відповідачу, для обслуговування його будівель і споруд, розміщених на земельній ділянці кадастровий номер 7110136400:02:064:0004?;
- Які можливі варіанти використання конфігурації використання земельної ділянки для створення міського парку із земельної ділянки кадастровий номер 7110136400:02:064:0004, загальною площею 12,0560 га, по АДРЕСА_1 без створення перешкод для відповідача щодо використання земельної ділянки для обслуговування його будівель і споруд, розміщених на цій земельній ділянці?
Клопотання мотивоване тим, що рішенням Черкаської міської ради від 29.09.2022 №30-60 вирішено використати частину земельної ділянки (8,7291 га) з кадастровим номером 7110136400:02:064:0004, площею 12,0560 га по АДРЕСА_1 , що надана в постійне користування Управлінню Черкаської єпархії Української православної церкви для суспільних потреб, а саме: створення міського парку.
У зв`язку із цим виникла необхідність у проведенні земельно-технічної експертизи щодо визначення фактичного розміру площі земельної ділянки, яку використовує відповідач для будівництва та обслуговування його культових будівель і споруд, розміщених на земельній ділянці кадастровий номер 7110136400:02:064:0004, площею 12,0560 га.
Оцінивши доводи заявленого клопотання, суд дійшов висновку, що воно не підлягає задоволенню, з огляду на таке.
Відповідно до ч.1 ст.102 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) суд за клопотанням учасника справи або з власної ініціативи призначає експертизу у справі за сукупності таких умов: для з`ясування обставин, що мають значення для справи, необхідні спеціальні знання у сфері іншій, ніж право, без яких встановити відповідні обставини неможливо; жодною стороною не наданий висновок експерта з цих самих питань або висновки експертів, надані сторонами, викликають обґрунтовані сумніви щодо їх правильності.
На підставі частин 2-6 ст.102 КАС України у разі необхідності суд може призначити декілька експертиз, додаткову чи повторну експертизу.
При призначенні експертизи судом експерт або експертна установа обирається сторонами за взаємною згодою, а якщо такої згоди не досягнуто у встановлений судом строк, експерта чи експертну установу визначає суд. З урахуванням обставин справи суд має право визначити експерта чи експертну установу самостійно. У разі необхідності може бути призначено декілька експертів для підготовки одного висновку (комісійна або комплексна експертиза).
Питання, з яких має бути проведена експертиза, що призначається судом, визначаються судом.
Учасники справи мають право запропонувати суду питання, роз`яснення яких, на їх думку, потребує висновку експерта. У разі відхилення або зміни питань, запропонованих учасниками справи, суд зобов`язаний мотивувати таке відхилення або зміну.
Питання, які ставляться експерту, і його висновок з них не можуть виходити за межі спеціальних знань експерта.
Виходячи із змісту ст.102 КАС України суд зазначає, що призначення судом експертизи є правом, а не обов`язком.
Згідно зі ст.1 Закону України «Про судову експертизу» судова експертиза - це дослідження на основі спеціальних знань у галузі науки, техніки, мистецтва, ремесла тощо об`єктів, явищ і процесів з метою надання висновку з питань, що є або будуть предметом судового розгляду.
Отже, експертиза це дослідження на вимогу суду об`єктів, яке провадиться експертами на базі спеціальних знань і на науковій основі з метою одержання даних про факти, що мають значення для правильного вирішення справи. Судова експертиза повинна призначатися лише у разі дійсної потреби у спеціальних знаннях для встановлення даних, що входять до предмета доказування, тобто у разі, коли висновок експерта не можуть замінити інші засоби доказування.
Тобто, за клопотанням осіб, які беруть участь у справі, суд має право, однак не зобов`язаний призначити проведення експертизи.
При цьому, судова експертиза повинна призначатися лише у разі дійсної потреби у спеціальних знаннях для встановлення даних, що входять до предмета доказування, тобто у разі, коли висновок експерта не можуть замінити інші засоби доказування.
Такі висновки викладені у постанові Верховного Суду від 9 березня 2018 року у справі № 908/464/17.
Суд врахував, що предметом цього спору є вилучення із земельної ділянки, загальною площею 12,0560 га, кадастровий номер 7110136400:02:064:0004 по вул. Надпільній, 212 у м. Черкаси, що перебуває у постійному користуванні Управління Черкаської єпархії Української православної церкви, згідно з державним актом на право постійного користування земельною ділянкою серії І-ЧР №000684 від 27.09.2000, частину земельної ділянки, площею 8,7291 га.
Так, п.1 рішення Черкаської міської ради від 29.09.2022 №30-60 вирішено використати частину земельної ділянки (8,7291 га) з кадастровим номером 7110136400:02:064:0004 площею 12,0560 га по АДРЕСА_1 , що надана в постійне користування Управлінню Черкаської єпархії Української православної церкви для суспільних потреб, а саме: створення міського парку.
Пунктом 5 вказаного рішення Черкаської міської ради визначено, що:
- передбачається використати частину земельної ділянки (8,7291 га) з кадастровим номером 7110136400:02:064:0004 площею 12,0560 га по АДРЕСА_1 площею 8,7291 га (підп.5.1);
- необхідно припинити право постійного користування частиною земельної ділянки (8,7291 га) з кадастровим номером 7110136400:02:064:0004 площею 12,0560 га по АДРЕСА_1 , що надана в постійне користування Управлінню Черкаської єпархії Української православної церкви, зареєстроване 09 грудня 2014 року за № 8031264 (підп.5.2).
Отже, чинним рішенням Черкаської міської ради від 29.09.2022 №30-60 визначено конкретну площу земельної ділянки (8,7291 га), яку планується використати для суспільних потреб створення міського парку по АДРЕСА_1 , та яку позивач просить вилучити із постійного користування позивача.
Крім того, рішенням Черкаської міської ради від 13.05.2021 №5-318 затверджено містобудівну документацію «Внесення змін до генерального плану міста Черкаси (Актуалізація)» та внесено зміни до генерального плану міста Черкаси, затвердженого рішенням від 29.12.2011 № 3-505 «Про затвердження Генерального плану міста Черкаси».
Згідно з викопіюванням з генерального плану м. Черкаси на земельній ділянці, загальною площею 12,0560 га з кадастровим номером 7110136400:02:064:0004 розміщено та окреслено межі території: парків та скверів (8,7291 га), громадських закладів (3,1100 га), вулично-дорожньої мережі (0,2169 га).
Так, на підставі ч.ч.1, 3, 10 ст.17 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» генеральний план населеного пункту є одночасно видом містобудівної документації на місцевому рівні та документацією із землеустрою і призначений для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.
Генеральний план населеного пункту розробляється та затверджується в інтересах відповідної територіальної громади з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.
До складу генерального плану населеного пункту обов`язково включаються планувальні рішення детальних планів територій (у тому числі формування земельних ділянок), на яких планується розміщення за рахунок державного або місцевого бюджету: об`єктів соціальної інфраструктури (освіти, охорони здоров`я, культури, житлово-комунального господарства).
Таким чином, чинною містобудівною документацією чітко визначено площі та межі частин земельної ділянки, загальною площею 12,0560 га з кадастровим номером 7110136400:02:064:0004, які передбачається використати для суспільних потреб створення міського парку (8,7291 га), а також межі та площу земельної ділянки, на якій розміщено будівлі і споруди Управління Черкаської єпархії Української православної церкви (3,1100 га).
Беручи до уваги наведене, суд вказує на те, що з`ясування обставин, які мають значення для справи, та входять до предмету доказування, не потребує спеціальних знань, натомість передбачає оцінку доводів сторін та наявних у справі документів.
Обставини у даній справі можуть бути встановлені на підставі письмових пояснень представників сторін, письмових доказів, інших засобів доказування, без отримання висновку експерта.
Враховуючи викладене, а також предмет та підстави позову, з метою недопущення безпідставного затягування судового процесу суд вирішив відмовити у задоволенні клопотання позивача про призначення земельно-технічної експертизи.
Керуючись ст.ст. 102,241-246, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
1. Відмовити у задоволені клопотання Черкаської міської ради (вх. від 18.08.2023 №34791/23) про призначення земельно-технічної експертизи в адміністративній справі за позовом Черкаської міської ради до Управління Черкаської єпархії Української православної церкви про вилучення земельної ділянки з постійного користування.
2. Копії ухвали направити учасникам справи.
3. Ухвала набирає законної сили з моменту підписання та може бути оскаржена до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом 15 днів з моменту її складення.
Суддя Олексій РІДЗЕЛЬ
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.09.2023 |
Оприлюднено | 25.09.2023 |
Номер документу | 113661809 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Файдюк Віталій Васильович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Файдюк Віталій Васильович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Файдюк Віталій Васильович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Файдюк Віталій Васильович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Файдюк Віталій Васильович
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Олексій РІДЗЕЛЬ
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні