Рішення
від 22.09.2023 по справі 580/2245/23
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 вересня 2023 року справа № 580/2245/23

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Рідзеля О.А., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження в залі суду адміністративну справу за позовом Черкаської міської ради до Управління Черкаської єпархії Української православної церкви про вилучення земельної ділянки з постійного користування,

ВСТАНОВИВ:

26.06.2023 у Черкаський окружний адміністративний суд із Шостого апеляційного адміністративного суду після скасування ухвали про повернення позовної заяви надійшла справа за позовом Черкаської міської ради (далі позивач) до Управління Черкаської єпархії Української православної церкви (далі відповідач), в якій позивач просить прийняти рішення, яким вилучити із земельної ділянки, загальною площею 12,0560 га, кадастровий номер 7110136400:02:064:0004 по вул. Надпільній, 212 у м. Черкаси, що перебуває у постійному користуванні Управління Черкаської єпархії Української православної церкви, згідно з державним актом на право постійного користування земельною ділянкою серії І-ЧР №000684 від 27.09.2000, частину земельної ділянки, площею 8,7291 га, для суспільних потреб створення міського парку, припинивши право постійного користування вказаною частиною земельної ділянки, що зареєстроване 09.12.2014 за №8031264.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що рішенням Черкаської міської ради від 29.09.2022 №30-60 вирішено використати частину земельної ділянки (8,7291 га) з кадастровим номером 7110136400:02:064:0004, площею 12,0560 га по вул. Надпільній, 212 в м. Черкаси, що надана в постійне користування Управлінню Черкаської єпархії Української православної церкви для суспільних потреб, а саме: створення міського парку.

У зв`язку із необхідністю створення міського парку та приведення зелених насаджень у в належний стан, виникла необхідність вилучити для суспільних потреб частину вищевказаної ділянки земельної ділянки, площею 8,7291 га, із постійного користування відповідача.

Оскільки відповідач на листи-пропозиції позивача не надав добровільної згоди на вилучення вказаної частини земельної ділянки, позивач просить задовольнити позов.

Ухвалою суду від 24.07.2023 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження, без виклику учасників справи.

Ухвалою від 09.08.2023 суд залишив без задоволення представника Черкаської міської ради про розгляд справи з викликом сторін та про розгляд справи за правилами загального позовного провадження.

11.08.2023 до суду від представника відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому просить відмовити у задоволенні позову. Зазначено, що визначені у рішенні Черкаської міської ради від 29.09.2022 №30-60 підстави для припинення постійного користування земельною ділянкою не входять до переліку підстав, визначених у ст.141 Земельного кодексу України та ст.15 Закону України «Про відчуження земельних ділянок, інших об`єктів нерухомого майна, що на них розміщені, які перебувають у приватній власності, для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності» і порушують право відповідача на користування земельною ділянкою, набуте на законних підставах.

Стосовно доводів позивача про неналежний стан зелених насаджень, відповідач вказує, що ним вживаються системні заходи для утримання в належному стані земельної ділянки. Окрім заходів з прибирання сміття та опалого листя, висадження дерев та кущів, проводиться омолоджувальна, санітарна та аварійна обрізка насаджень, видалення аварійних та сухостійних дерев.

16.08.2023 позивач подав суду відповідь на відзив, в якому зазначив, що надані відповідачем акти про благоустрій не стосуються предмету цього спору. Крім того, рішення Черкаської міської ради від 29.09.2022 №30-60 є чинним та підлягає виконанню.

Також, позивач зазначив, що релігійні організації України набувають права постійного користування земельними ділянками виключно для будівництва та обслуговування культових та інших будівель, необхідних для їх діяльності. Натомість, на частині земельної ділянки, яка планується до вилучення, відсутні будівлі та споруди відповідача.

Ухвалою від 20.09.2023 суд відмовив у задоволені клопотання Черкаської міської ради про призначення земельно-технічної експертизи.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.

Рішенням Черкаської міської ради від 21.08.2001 №929 надано Черкаській єпархії Української православної церкви у постійне користування земельну ділянку площею 120583 кв.м. забудованих земель, що використовуються для відпочинку (зелені насадження загального користування) для будівництва єпархіального управління та комплексу кафедрального собору святого Архістратига Михаїла (дзвіниця; чотири каплички; водограй із скульптурою Ангела; вхід із вул. Ільїна з арочними будовами; алеї, що з`єднують пам`ятники жертв фашизму, Чорнобиля, сталінських репресій, голодомору; господарський двір: підземний туалет, підсобні приміщення, добродійна кімната для дітей-сиріт) по вул. Ільїна, 212 на території колишнього парку ім. 1 Травня, за рахунок земель Черкаської міської ради. Відведення земель провести при умові вирішення питання про відшкодування вартості об`єктів благоустрою колишнього парку, пам`ятних знаків, дерев, які розташовані в межах ділянки відводу або їх безоплатної передачі на баланс забудовника, використання земельної ділянки тільки за цільовим призначенням, проведення благоустрою, озеленення території та дотримання санітарно-гігієнічних вимог щодо утримання прилеглої території.

Рішенням Черкаської міської ради від 29.09.2022 №30-60 вирішено:

1. Використати частину земельної ділянки (8,7291 га) з кадастровим номером 7110136400:02:064:0004 площею 12,0560 га по АДРЕСА_1 , що надана в постійне користування Управлінню Черкаської єпархії Української православної церкви для суспільних потреб, а саме: створення міського парку.

2. Надати комунальному підприємству «Дирекція парків» Черкаської міської ради дозвіл на розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки з кадастровим номером 7110136400:02:064:0004 по вул. Надпільній, 212.

3. Виділити частини земельної ділянки з кадастровим номером 7110136400:02:064:0004 площею 12,0560 га по АДРЕСА_1 , що надана в постійне користування Управлінню Черкаської єпархії Української православної церкви в окремі земельні ділянки.

4. Надати згоду на поділ земельної ділянки з кадастровим номером 7110136400:02:064:0004 площею 12,0560 га по АДРЕСА_1 .

5. Визначити, що:

5.1 передбачається використати частину земельної ділянки (8,7291 га) з кадастровим номером 7110136400:02:064:0004 площею 12,0560 га по АДРЕСА_1 площею 8,7291 га;

5.2 необхідно припинити право постійного користування частиною земельної ділянки (8,7291 га) з кадастровим номером 7110136400:02:064:0004 площею 12,0560 га по АДРЕСА_1 , що надана в постійне користування Управлінню Черкаської єпархії Української православної церкви, зареєстроване 09 грудня 2014 року за №8031264;

5.3. суспільними потребами, для яких передбачається використання земельної ділянки згідно із абз.8 частини1 статті 7 Закону України «Про відчуження земельних ділянок, інших об`єктів нерухомого майна, що на них розміщені, які перебувають у приватній власності, для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності» земельних ділянок є створення міського парку по АДРЕСА_1 ;

5.4. передача земельної ділянки, що буде використана для суспільних потреб, відбудеться Комунальному підприємству «Дирекція парків» Черкаської міської ради в постійне користування.

6. Доручити департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради звернутися до Управління Черкаської єпархії Української православної церкви з метою отримання нотаріально посвідченої згоди на поділ земельної ділянки та вилучення із його користування.

7. У разі неотримання такої нотаріально посвідченої згоди на поділ земельної ділянки та вилучення із його користування у місячний термін доручити департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради звернутися до суду у встановленому законодавством та Регламентом виконавчого комітету Черкаської міської ради порядку для вилучення в примусовому порядку.

Листами від 18.10.2022 №2344-01-25 та від 29.11.2022 №20879-01-25 позивач звертався до відповідача із листами-пропозиціями про надання нотаріально-посвідченої згоди на поділ земельної ділянки, площею 12,0560 га, з кадастровим номером 7110136400:02:064:0004 у встановлений законодавством строк для подальшого вилучення із користування частини земельної ділянки, площею 8,7291 га, для суспільних потреб.

Відсутність згоди відповідача на вилучення частини земельної ділянки, зумовила звернення в суд з цим позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд врахував таке.

Закон України 21 травня 1997 року № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» (далі Закон №280/97-ВР) відповідно до Конституції України визначає систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування.

Згідно з ч.1 ст.10 Закону №280/97-ВР сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Пунктом 34 ч.1 ст.26 Закону № 280/97-ВР встановлено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються у тому числі питання регулювання земельних відносин.

Згідно з ч.1 ст.60 Закону №280/97-ВР територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності, у тому числі, на землю, інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об`єкти, визначені відповідно до закону як об`єкти права комунальної власності.

За приписами п. «г» ч.1 ст. 12 Земельного кодексу України (далі ЗК України) до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин належить вилучення земельних ділянок комунальної власності із постійного користування відповідно до цього Кодексу.

Статтею 122 ЗК України визначені повноваження органів виконавчої влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування щодо передачі земельних ділянок у власність або у користування

Водночас у частині 10 статті 122 ЗК України зазначено, що земельні ділянки, що вилучаються, викуповуються або примусово відчужуються для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності, надаються у користування для таких потреб органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, які прийняли рішення про їх вилучення, викуп або примусове відчуження для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності.

Проте зазначена частина вказаної статті не визначає, яку землю та за яких умов мають право вилучати. Отже, вона має застосовуватись у сукупності із нормами, які регламентують порядок вилучення земельних ділянок, який врегульований ст.149 ЗК України.

Так, відповідно до ч.ч.1, 2 ст.149 ЗК України земельні ділянки, надані у постійне користування із земель державної та комунальної власності, можуть вилучатися для суспільних та інших потреб за рішенням Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, що здійснюють розпорядження земельними ділянками відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу з урахуванням вимог статті 150 цього Кодексу.

Вилучення земельних ділянок здійснюється за письмовою згодою землекористувачів, а в разі незгоди землекористувачів - у судовому порядку, крім випадків, передбачених абзацом другим цієї частини. Справжність підпису на документі, що підтверджує згоду землекористувача на вилучення земельної ділянки, засвідчується нотаріально.

Відповідно до п. «б» ч.1 ст.141 ЗК України підставами припинення права користування земельною ділянкою є вилучення земельної ділянки у випадках, передбачених цим Кодексом.

Аналіз вищенаведених норм у контексті цієї справи дає підстави стверджувати, що земельна ділянка, яка перебуває у комунальній власності та надана суб`єкту на праві користування, може бути вилучена за згодою користувача на підставі рішення органу місцевого самоврядування для суспільних та інших потреб.

Відповідно до висновку Верховного Суду у постанові від 29 вересня 2021 року у справі №757/57777/17-а процедура вилучення земельної ділянки з постійного користування містить низку самостійних етапів, а саме: 1) прийняття рішення про вилучення земельної ділянки органом місцевого самоврядування (рішення про намір вилучити земельну ділянку, яке розглядається актом початку процедури вилучення); 2) інформування та отримання згоди суб`єкта постійного землекористування; 3) вжиття заходів щодо компенсації збитків землекористувачу; 4) звернення органу, який прийняв рішення про вилучення земельної ділянки, до суду для вирішення питання про її вилучення та припинення права постійного землекористування (за відсутності згоди землекористувача); 5) прийняття рішення про припинення права користування земельною ділянкою або її частиною та реєстрація такого припинення.

При цьому, документом, який підтверджує намір вилучити земельну ділянку у землекористувача, є рішення органу державної влади чи органу місцевого самоврядування. Цим рішення ініціюється процедура вилучення земельної ділянки для суспільних потреб, а також зазначаються межі та площа земельної ділянки, яку необхідно вилучити, суспільні потреби для котрих ця ділянка повинна бути вилучена та всі умови такого вилучення. У випадку надання землекористувачем згоди на вилучення земельної ділянки, органи державної влади чи органи місцевого самоврядування приймають рішення, котрим безпосередньо вилучають земельну ділянку з користування. Вказане рішення слугує підставою для припинення права постійного користування. У випадку наявності заперечень, щодо вилучення земельної ділянки чи ненадання землекористувачем безумовної згоди на таке вилучення, вказане питання вирішується в судовому порядку шляхом подання відповідного позову до суду. У випадку задоволення позову, рішення суду є документом, який слугує підставою для припинення права постійного користування.

Як установлено судом, п.1 рішення Черкаської міської ради від 29.09.2022 №30-60 вирішено використати частину земельної ділянки (8,7291 га) з кадастровим номером 7110136400:02:064:0004 площею 12,0560 га по АДРЕСА_1 , що надана в постійне користування Управлінню Черкаської єпархії Української православної церкви для суспільних потреб, а саме: створення міського парку.

Пунктом 5 вказаного рішення Черкаської міської ради визначено, що:

- передбачається використати частину земельної ділянки (8,7291 га) з кадастровим номером 7110136400:02:064:0004 площею 12,0560 га по АДРЕСА_1 площею 8,7291 га (підп.5.1);

- необхідно припинити право постійного користування частиною земельної ділянки (8,7291 га) з кадастровим номером 7110136400:02:064:0004 площею 12,0560 га по АДРЕСА_1 , що надана в постійне користування Управлінню Черкаської єпархії Української православної церкви, зареєстроване 09 грудня 2014 року за № 8031264 (підп.5.2).

Доказів оскарження або скасування у встановленому законом порядку вказаного рішення Черкаської міської ради суду не надано.

Відповідно до ч.1 ст.73 Закону №280/97-ВР акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов`язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Отже, чинним та обов`язковим до виконання рішенням Черкаської міської ради від 29.09.2022 №30-60, позивач, реалізуючи повноваження власника землі, вирішив вилучити у відповідача частину земельної ділянки для суспільних потреб створення міського парку.

Суд зазначає, що згідно з п.4 ч.1 ст.2 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» планування і забудова територій - діяльність державних органів, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб, яка передбачає, зокрема, взаємоузгодження державних, громадських та приватних інтересів під час планування і забудови територій.

На підставі ч.ч.1, 3, 10 ст.17 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» генеральний план населеного пункту є одночасно видом містобудівної документації на місцевому рівні та документацією із землеустрою і призначений для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.

Генеральний план населеного пункту розробляється та затверджується в інтересах відповідної територіальної громади з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

До складу генерального плану населеного пункту обов`язково включаються планувальні рішення детальних планів територій (у тому числі формування земельних ділянок), на яких планується розміщення за рахунок державного або місцевого бюджету: об`єктів соціальної інфраструктури (освіти, охорони здоров`я, культури, житлово-комунального господарства).

Згідно з ч.1 ст.25 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» режим забудови територій, визначених для містобудівних потреб, встановлюється містобудівною документацією на місцевому рівні.

Зі змісту наведених правових норм вбачається, що містобудівна документація на місцевому рівні істотно та протягом тривалого часу впливає на життєвий простір мешканців громади, навколишнє середовище, розвиток громади. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, відповідальні за розробку та затвердження містобудівної документації, діючи з дотриманням принципів належного урядування, повинні забезпечувати збалансований підхід до різних інтересів.

Даний висновок узгоджується з правовою позицією, що міститься, зокрема, у постанові Верховного Суду від 4 вересня 2019 року у справі № 826/13852/17.

З матеріалів справи встановлено, що рішенням Черкаської міської ради від 13.05.2021 №5-318 затверджено містобудівну документацію «Внесення змін до генерального плану міста Черкаси (Актуалізація)» та внесено зміни до генерального плану міста Черкаси, затвердженого рішенням від 29.12.2011 № 3-505 «Про затвердження Генерального плану міста Черкаси».

Згідно з викопіюванням з генерального плану м. Черкаси на земельній ділянці, загальною площею 12,0560 га з кадастровим номером 7110136400:02:064:0004 розміщено та окреслено межі території: парків та скверів (8,7291 га), громадських закладів (3,1100 га), вулично-дорожньої мережі (0,2169 га) (а.с.86).

Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.18 Закону України «Про регулювання містобудівної дальності» план зонування території розробляється на основі генерального плану населеного пункту (у його складі або як окремий документ) з метою визначення умов та обмежень використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон.

План зонування території встановлює функціональне призначення, вимоги до забудови окремих територій (функціональних зон) населеного пункту, їх ландшафтної організації.

Отже, генеральним планом м. Черкаси та планом зонування території передбачено в межах земельної ділянки, загальною площею 12,0560 га з кадастровим номером 7110136400:02:064:0004 розміщення парку, площею 8,7291 га.

При цьому, вказаною містобудівною документацією також передбачено розміщення в межах земельної ділянки, загальною площею 12,0560 га з кадастровим номером 7110136400:02:064:0004 громадських закладів на території 3,1100 га де, як установлено судом, розміщені будівлі і споруди Управління Черкаської єпархії Української православної церкви.

Так, відповідно до п. «в» ч.2 ст.92 ЗК України права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають релігійні організації України, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку, виключно для будівництва і обслуговування культових та інших будівель, необхідних для забезпечення їх діяльності.

Оскільки на частині вищевказаної земельної ділянки з кадастровим номером 7110136400:02:064:0004 (площею 8,7291 га), яку позивач просить вилучити для суспільних потреб, не розміщено будівель та споруд Управління Черкаської єпархії Української православної церкви, її вилучення з метою створення міського парку, який у т.ч. передбачений містобудівною документацією м. Черкаси, не суперечить вищевказаним нормам земельного законодавства.

При цьому, частина земельної ділянки з кадастровим номером 7110136400:02:064:0004 (площею 3,1100 га), на якій розміщено будівлі і споруди Управління Черкаської єпархії Української православної церкви, залишається у постійному користування цієї релігійної громади, що відповідає визначеній п. «в» ч.2 ст.92 ЗК України меті надання її у таке користування.

Доводи сторін щодо стану зелених насаджень земельної ділянки з кадастровим номером 7110136400:02:064:0004 суд не бере до уваги, оскільки ці доводи не стосуються заявленого предмету спору, а є питаннями благоустрою м. Черкаси.

Стосовно посилання відповідача, що визначені у рішенні Черкаської міської ради від 29.09.2022 №30-60 підстави для припинення постійного користування земельною ділянкою не входять до переліку підстав, визначених у ст.141 Земельного кодексу України та ст.15 Закону України «Про відчуження земельних ділянок, інших об`єктів нерухомого майна, що на них розміщені, які перебувають у приватній власності, для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності», суд вважає необґрунтованими.

Так, Закон України «Про відчуження земельних ділянок, інших об`єктів нерухомого майна, що на них розміщені, які перебувають у приватній власності, для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності» визначає порядок відчуження земельних ділянок з мотивів суспільної необхідності, тобто перехід права власності на земельні ділянки, які перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, за плату в державну чи комунальну власність.

Разом з тим, спірні правовідносини виникли з приводу вилучення частини земельної ділянки, яка перебуває у комунальній власності територіальної громади, з постійного користування відповідача, що не охоплюється нормами вищевказаного закону.

Крім того, як зазначено вище, п. «б» ч.1 ст.141 ЗК України передбачає, що підставами припинення права користування земельною ділянкою є вилучення земельної ділянки у випадках, передбачених цим Кодексом.

Підсумовуючи наведене, оцінивши наявні в матеріалах справи докази в їх сукупності, виходячи з системного аналізу положень законодавства України, суд дійшов висновку про наявність підстав для вилучення із земельної ділянки, загальною площею 12,0560 га, кадастровий номер 7110136400:02:064:0004 по АДРЕСА_1 , що перебуває у постійному користуванні Управління Черкаської єпархії Української православної церкви, згідно з державним актом на право постійного користування земельною ділянкою серії І-ЧР №000684 від 27.09.2000, частини земельної ділянки, площею 8,7291 га, для суспільних потреб створення міського парку, припинивши право постійного користування вказаною частиною земельної ділянки.

Суд зазначає, що п.п.2, 3, 4 рішення Черкаської міської ради від 29.09.2022 №30-60 вирішено:

- Надати комунальному підприємству «Дирекція парків» Черкаської міської ради дозвіл на розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки з кадастровим номером 7110136400:02:064:0004 по АДРЕСА_1 .

- Виділити частини земельної ділянки з кадастровим номером 7110136400:02:064:0004 площею 12,0560 га по АДРЕСА_1 , що надана в постійне користування Управлінню Черкаської єпархії Української православної церкви в окремі земельні ділянки.

- Надати згоду на поділ земельної ділянки з кадастровим номером 7110136400:02:064:0004 площею 12,0560 га по АДРЕСА_1 .

Так, відповідно до ч.1, абз.3 ч.2 ст.79-1 ЗК України формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру.

Формування земельних ділянок здійснюється шляхом поділу чи об`єднання раніше сформованих земельних ділянок.

На підставі ч.2 ст.79-1 ЗК України формування земельних ділянок шляхом поділу та об`єднання раніше сформованих земельних ділянок, які перебувають у власності або користуванні, без зміни їх цільового призначення здійснюються за технічною документацією із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок.

Відповідно до ч.1 ст.56 Закону України «Про землеустрій» технічна документація із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок розробляється за рішенням власників земельних ділянок за згодою заставодержателів, користувачів земельних ділянок.

Отже, для поділу земельної ділянки з кадастровим номером 7110136400:02:064:0004 площею 12,0560 га необхідно отримати згоду землекористувача Управління Черкаської єпархії Української православної церкви

Зважаючи на відсутність згоди відповідача на вилучення у нього вищевказаної частини земельної ділянки, площею 8,7291 га, це рішення суду є підставою для розроблення технічної документації щодо поділу земельної ділянки відповідно до наданого рішенням Черкаської міської ради від 29.09.2022 №30-60 дозволу.

Враховуючи встановлені обставини та викладені норми законодавстві України, суд вважає заявлені позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню повністю.

Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз. Оскільки доказів понесення таких витрат суду не надано, відсутні підстави для розподілу судових витрат.

Керуючись ст.ст. 6, 9, 14, 72, 76, 90, 139, 241-246, 255, 295 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позов Черкаської міської ради задовольнити повністю.

Вилучити із земельної ділянки, загальною площею 12,0560 га, кадастровий номер 7110136400:02:064:0004 по АДРЕСА_1 , що перебуває у постійному користуванні Управління Черкаської єпархії Української православної церкви, згідно з державним актом на право постійного користування земельною ділянкою серії І-ЧР №000684 від 27.09.2000, частину земельної ділянки, площею 8,7291 га, для суспільних потреб створення міського парку, припинивши Управлінню Черкаської єпархії Української православної церкви право постійного користування вказаною частиною земельної ділянки, що зареєстроване 09.12.2014 за №8031264.

2. Судові витрати розподілу не підлягають.

3. Копію рішення направити учасникам справи.

4. Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. Апеляційна скарга може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного його тексту.

Суддя Олексій РІДЗЕЛЬ

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.09.2023
Оприлюднено25.09.2023
Номер документу113661812
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —580/2245/23

Постанова від 19.03.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Файдюк Віталій Васильович

Ухвала від 07.02.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Файдюк Віталій Васильович

Ухвала від 07.02.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Файдюк Віталій Васильович

Ухвала від 21.11.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Файдюк Віталій Васильович

Ухвала від 02.11.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Файдюк Віталій Васильович

Рішення від 22.09.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Олексій РІДЗЕЛЬ

Ухвала від 22.09.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Олексій РІДЗЕЛЬ

Ухвала від 09.08.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Олексій РІДЗЕЛЬ

Ухвала від 24.07.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Олексій РІДЗЕЛЬ

Ухвала від 04.07.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Олексій РІДЗЕЛЬ

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні