Постанова
від 19.03.2024 по справі 580/2245/23
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 580/2245/23 Суддя (судді) першої інстанції: Олексій РІДЗЕЛЬ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 березня 2024 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді Файдюка В.В.,

Суддів Епель О.В.,

Мєзєнцева Є.І.,

При секретарі Масловській К.І.

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Управління Черкаської єпархії Української православної церкви на рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 22 вересня 2023 року по справі за адміністративним позовом Черкаської міської ради до Управління Черкаської єпархії Української православної церкви про вилучення земельної ділянки з постійного користування, -

В С Т А Н О В И В :

Черкаська міська рада (далі - позивач) звернулась до Черкаського окружного адміністративного суду з позовом до Управління Черкаської єпархії Української православної церкви (далі - відповідач), в якому просила прийняти рішення, яким вилучити із земельної ділянки, загальною площею 12,0560 га, кадастровий номер 7110136400:02:064:0004 по вул. Надпільній, 212 у м. Черкаси, що перебуває у постійному користуванні Управління Черкаської єпархії Української православної церкви, згідно з державним актом на право постійного користування земельною ділянкою серії І-ЧР №000684 від 27.09.2000, частину земельної ділянки, площею 8,7291 га, для суспільних потреб створення міського парку, припинивши право постійного користування вказаною частиною земельної ділянки, що зареєстроване 09.12.2014 за №8031264.

В обґрунтування позову зазначено, що рішенням Черкаської міської ради від 29.09.2022 №30-60 вирішено використати частину земельної ділянки (8,7291 га) з кадастровим номером 7110136400:02:064:0004, площею 12,0560 га по вул. Надпільній, 212 в м. Черкаси, що надана в постійне користування Управлінню Черкаської єпархії Української православної церкви для суспільних потреб, а саме: створення міського парку.

У зв`язку із необхідністю створення міського парку та приведення зелених насаджень у в належний стан, виникла необхідність вилучити для суспільних потреб частину вищевказаної земельної ділянки, площею 8,7291 га, із постійного користування відповідача.

Оскільки відповідач на листи-пропозиції позивача не надав добровільної згоди на вилучення вказаної частини земельної ділянки, позивач просить задовольнити позов.

Рішенням Черкаського окружного адміністративного суду від 22 вересня 2023 року даний адміністративний позов задоволено.

Суд першої інстанції мотивував своє рішення тим, що оскільки на частині вищевказаної земельної ділянки з кадастровим номером 7110136400:02:064:0004 (площею 8,7291 га), яку позивач просить вилучити для суспільних потреб, не розміщено будівель та споруд Управління Черкаської єпархії Української православної церкви, її вилучення з метою створення міського парку, який у т.ч. передбачений містобудівною документацією м. Черкаси, не суперечить нормам земельного законодавства.

Не погоджуючись з вказаним рішенням суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати оскаржуване рішення суду та прийняти нову постанову, якою в задоволенні адміністративного позову відмовити.

Свої вимоги апелянт обґрунтовує тим, що судом першої інстанції було порушено норми матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи. Зокрема зазначає, що при винесенні рішення про вилучення земельної ділянки орган місцевого самоврядування керувався нормами закону, сфера дії якого не поширюється на існуючи між сторонами правовідносини.

13 лютого 2024 року до Шостого апеляційного адміністративного суду надійшов відзив позивача на апеляційну скаргу відповідача, в якому представник просить в задоволенні апеляційної скарги Управління Черкаської єпархії Української православної церкви на рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 22 вересня 2023 року - відмовити в повному обсязі.

Відповідно до ч.1 статті 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Відповідно до п.3 ч.1 статті 311 КАС України суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).

Приймаючи до уваги, що в суді першої інстанції справа розглядалась в порядку спрощеного провадження, враховуючи, що за наявними у справі матеріалами її може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів та з огляду на відсутність необхідності розглядати справу у судовому засіданні, справу призначено до розгляду в порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга відповідача не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Як встановлено судом першої інстанції, Рішенням Черкаської міської ради від 21.08.2001 №929 надано Черкаській єпархії Української православної церкви у постійне користування земельну ділянку площею 120583 кв.м. забудованих земель, що використовуються для відпочинку (зелені насадження загального користування) для будівництва єпархіального управління та комплексу кафедрального собору святого Архістратига Михаїла (дзвіниця; чотири каплички; водограй із скульптурою Ангела; вхід із вул. Ільїна з арочними будовами; алеї, що з`єднують пам`ятники жертв фашизму, Чорнобиля, сталінських репресій, голодомору; господарський двір: підземний туалет, підсобні приміщення, добродійна кімната для дітей-сиріт) по вул. Ільїна, 212 на території колишнього парку ім. 1 Травня, за рахунок земель Черкаської міської ради. Відведення земель провести при умові вирішення питання про відшкодування вартості об`єктів благоустрою колишнього парку, пам`ятних знаків, дерев, які розташовані в межах ділянки відводу або їх безоплатної передачі на баланс забудовника, використання земельної ділянки тільки за цільовим призначенням, проведення благоустрою, озеленення території та дотримання санітарно-гігієнічних вимог щодо утримання прилеглої території.

Рішенням Черкаської міської ради від 29.09.2022 №30-60 вирішено:

1. Використати частину земельної ділянки (8,7291 га) з кадастровим номером 7110136400:02:064:0004 площею 12,0560 га по вул. Надпільній, 212, м.Черкаси що надана в постійне користування Управлінню Черкаської єпархії Української православної церкви для суспільних потреб, а саме: створення міського парку.

2. Надати комунальному підприємству «Дирекція парків» Черкаської міської ради дозвіл на розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки з кадастровим номером 7110136400:02:064:0004 по вул. Надпільній, 212.

3. Виділити частини земельної ділянки з кадастровим номером 7110136400:02:064:0004 площею 12,0560 га по вул. Надпільній, 212, м.Черкаси, що надана в постійне користування Управлінню Черкаської єпархії Української православної церкви в окремі земельні ділянки.

4. Надати згоду на поділ земельної ділянки з кадастровим номером 7110136400:02:064:0004 площею 12,0560 га по вул. Надпільній, 212, м.Черкаси.

5. Визначити, що:

5.1 передбачається використати частину земельної ділянки (8,7291 га) з кадастровим номером 7110136400:02:064:0004 площею 12,0560 га по вул. Надпільній, 212, м.Черкаси площею 8,7291 га;

5.2 необхідно припинити право постійного користування частиною земельної ділянки (8,7291 га) з кадастровим номером 7110136400:02:064:0004 площею 12,0560 га по вул. Надпільній, 212, м.Черкаси, що надана в постійне користування Управлінню Черкаської єпархії Української православної церкви, зареєстроване 09 грудня 2014 року за №8031264;

5.3. суспільними потребами, для яких передбачається використання земельної ділянки згідно із абз.8 частини1 статті 7 Закону України «Про відчуження земельних ділянок, інших об`єктів нерухомого майна, що на них розміщені, які перебувають у приватній власності, для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності» земельних ділянок є створення міського парку по вул. Надпільній, 212, м.Черкаси ;

5.4. передача земельної ділянки, що буде використана для суспільних потреб, відбудеться Комунальному підприємству «Дирекція парків» Черкаської міської ради в постійне користування.

6. Доручити департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради звернутися до Управління Черкаської єпархії Української православної церкви з метою отримання нотаріально посвідченої згоди на поділ земельної ділянки та вилучення із його користування.

7. У разі неотримання такої нотаріально посвідченої згоди на поділ земельної ділянки та вилучення із його користування у місячний термін доручити департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради звернутися до суду у встановленому законодавством та Регламентом виконавчого комітету Черкаської міської ради порядку для вилучення в примусовому порядку.

Листами від 18.10.2022 №2344-01-25 та від 29.11.2022 №20879-01-25 позивач звертався до відповідача із листами-пропозиціями про надання нотаріально-посвідченої згоди на поділ земельної ділянки, площею 12,0560 га, з кадастровим номером 7110136400:02:064:0004 у встановлений законодавством строк для подальшого вилучення із користування частини земельної ділянки, площею 8,7291 га, для суспільних потреб.

Відсутність згоди відповідача на вилучення частини земельної ділянки, зумовила звернення в суд з цим позовом.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд апеляційної інстанції зазначає наступне.

Закон України 21 травня 1997 року № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» (далі Закон №280/97-ВР) відповідно до Конституції України визначає систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування.

Згідно з ч.1 ст.10 Закону №280/97-ВР сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Пунктом 34 ч.1 ст.26 Закону № 280/97-ВР встановлено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються у тому числі питання регулювання земельних відносин.

Згідно з ч.1 ст.60 Закону №280/97-ВР територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності, у тому числі, на землю, інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об`єкти, визначені відповідно до закону як об`єкти права комунальної власності.

За приписами п. «г» ч.1 ст. 12 Земельного кодексу України (далі ЗК України) до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин належить вилучення земельних ділянок комунальної власності із постійного користування відповідно до цього Кодексу.

Статтею 122 ЗК України визначені повноваження органів виконавчої влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування щодо передачі земельних ділянок у власність або у користування

Водночас у частині 10 статті 122 ЗК України зазначено, що земельні ділянки, що вилучаються, викуповуються або примусово відчужуються для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності, надаються у користування для таких потреб органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, які прийняли рішення про їх вилучення, викуп або примусове відчуження для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності.

Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.149 ЗК України земельні ділянки, надані у постійне користування із земель державної та комунальної власності, можуть вилучатися для суспільних та інших потреб за рішенням Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, що здійснюють розпорядження земельними ділянками відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу з урахуванням вимог статті 150 цього Кодексу.

Вилучення земельних ділянок здійснюється за письмовою згодою землекористувачів, а в разі незгоди землекористувачів - у судовому порядку, крім випадків, передбачених абзацом другим цієї частини. Справжність підпису на документі, що підтверджує згоду землекористувача на вилучення земельної ділянки, засвідчується нотаріально.

Відповідно до п. «б» ч.1 ст.141 ЗК України підставами припинення права користування земельною ділянкою є вилучення земельної ділянки у випадках, передбачених цим Кодексом.

Отже, з наведеного вбачається, що земельна ділянка, яка перебуває у комунальній власності та надана суб`єкту на праві користування, може бути вилучена за згодою користувача на підставі рішення органу місцевого самоврядування для суспільних та інших потреб.

Відповідно до висновку Верховного Суду у постанові від 29 вересня 2021 року у справі №757/57777/17-а процедура вилучення земельної ділянки з постійного користування містить низку самостійних етапів, а саме: 1) прийняття рішення про вилучення земельної ділянки органом місцевого самоврядування (рішення про намір вилучити земельну ділянку, яке розглядається актом початку процедури вилучення); 2) інформування та отримання згоди суб`єкта постійного землекористування; 3) вжиття заходів щодо компенсації збитків землекористувачу; 4) звернення органу, який прийняв рішення про вилучення земельної ділянки, до суду для вирішення питання про її вилучення та припинення права постійного землекористування (за відсутності згоди землекористувача); 5) прийняття рішення про припинення права користування земельною ділянкою або її частиною та реєстрація такого припинення.

При цьому, документом, який підтверджує намір вилучити земельну ділянку у землекористувача, є рішення органу державної влади чи органу місцевого самоврядування. Цим рішення ініціюється процедура вилучення земельної ділянки для суспільних потреб, а також зазначаються межі та площа земельної ділянки, яку необхідно вилучити, суспільні потреби для котрих ця ділянка повинна бути вилучена та всі умови такого вилучення. У випадку надання землекористувачем згоди на вилучення земельної ділянки, органи державної влади чи органи місцевого самоврядування приймають рішення, котрим безпосередньо вилучають земельну ділянку з користування. Вказане рішення слугує підставою для припинення права постійного користування. У випадку наявності заперечень, щодо вилучення земельної ділянки чи ненадання землекористувачем безумовної згоди на таке вилучення, вказане питання вирішується в судовому порядку шляхом подання відповідного позову до суду. У випадку задоволення позову, рішення суду є документом, який слугує підставою для припинення права постійного користування.

Як установлено судом першої інстанції, п.1 рішення Черкаської міської ради від 29.09.2022 №30-60 вирішено використати частину земельної ділянки (8,7291 га) з кадастровим номером 7110136400:02:064:0004 площею 12,0560 га по вул. Надпільній, 212, м.Черкаси, що надана в постійне користування Управлінню Черкаської єпархії Української православної церкви для суспільних потреб, а саме: створення міського парку.

Пунктом 5 вказаного рішення Черкаської міської ради визначено, що:

- передбачається використати частину земельної ділянки (8,7291 га) з кадастровим номером 7110136400:02:064:0004 площею 12,0560 га по вул. Надпільній, 212, м.Черкаси площею 8,7291 га (підп.5.1);

- необхідно припинити право постійного користування частиною земельної ділянки (8,7291 га) з кадастровим номером 7110136400:02:064:0004 площею 12,0560 га по вул. Надпільній, 212, м.Черкаси, що надана в постійне користування Управлінню Черкаської єпархії Української православної церкви, зареєстроване 09 грудня 2014 року за № 8031264 (підп.5.2).

Колегія суддів звертає увагу, що згідно з п.4 ч.1 ст.2 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» планування і забудова територій - діяльність державних органів, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб, яка передбачає, зокрема, взаємоузгодження державних, громадських та приватних інтересів під час планування і забудови територій.

На підставі ч.ч.1, 3, 10 ст.17 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» генеральний план населеного пункту є одночасно видом містобудівної документації на місцевому рівні та документацією із землеустрою і призначений для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.

Генеральний план населеного пункту розробляється та затверджується в інтересах відповідної територіальної громади з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

До складу генерального плану населеного пункту обов`язково включаються планувальні рішення детальних планів територій (у тому числі формування земельних ділянок), на яких планується розміщення за рахунок державного або місцевого бюджету: об`єктів соціальної інфраструктури (освіти, охорони здоров`я, культури, житлово-комунального господарства).

Згідно з ч.1 ст.25 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» режим забудови територій, визначених для містобудівних потреб, встановлюється містобудівною документацією на місцевому рівні.

Зі змісту наведених правових норм вбачається, що містобудівна документація на місцевому рівні істотно та протягом тривалого часу впливає на життєвий простір мешканців громади, навколишнє середовище, розвиток громади. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, відповідальні за розробку та затвердження містобудівної документації, діючи з дотриманням принципів належного урядування, повинні забезпечувати збалансований підхід до різних інтересів.

Даний висновок узгоджується з правовою позицією, що міститься, зокрема, у постанові Верховного Суду від 4 вересня 2019 року у справі № 826/13852/17.

З матеріалів справи встановлено, що рішенням Черкаської міської ради від 13.05.2021 №5-318 затверджено містобудівну документацію «Внесення змін до генерального плану міста Черкаси (Актуалізація)» та внесено зміни до генерального плану міста Черкаси, затвердженого рішенням від 29.12.2011 № 3-505 «Про затвердження Генерального плану міста Черкаси».

Згідно з викопіюванням з генерального плану м. Черкаси на земельній ділянці, загальною площею 12,0560 га з кадастровим номером 7110136400:02:064:0004 розміщено та окреслено межі території: парків та скверів (8,7291 га), громадських закладів (3,1100 га), вулично-дорожньої мережі (0,2169 га) (а.с.86).

Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.18 Закону України «Про регулювання містобудівної дальності» план зонування території розробляється на основі генерального плану населеного пункту (у його складі або як окремий документ) з метою визначення умов та обмежень використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон.

План зонування території встановлює функціональне призначення, вимоги до забудови окремих територій (функціональних зон) населеного пункту, їх ландшафтної організації.

Отже, генеральним планом м. Черкаси та планом зонування території передбачено в межах земельної ділянки, загальною площею 12,0560 га з кадастровим номером 7110136400:02:064:0004 розміщення парку, площею 8,7291 га.

При цьому, вказаною містобудівною документацією також передбачено розміщення в межах земельної ділянки, загальною площею 12,0560 га з кадастровим номером 7110136400:02:064:0004 громадських закладів на території 3,1100 га де, як установлено судом першої інстанції, розміщені будівлі і споруди Управління Черкаської єпархії Української православної церкви.

Відповідно до п. «в» ч.2 ст.92 ЗК України права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають релігійні організації України, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку, виключно для будівництва і обслуговування культових та інших будівель, необхідних для забезпечення їх діяльності.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції та вважає, що скільки на частині вищевказаної земельної ділянки з кадастровим номером 7110136400:02:064:0004 (площею 8,7291 га), яку позивач просить вилучити для суспільних потреб, не розміщено будівель та споруд Управління Черкаської єпархії Української православної церкви, її вилучення з метою створення міського парку, який у т.ч. передбачений містобудівною документацією м. Черкаси, не суперечить вищевказаним нормам земельного законодавства.

При цьому, слід зазначити, що частина земельної ділянки з кадастровим номером 7110136400:02:064:0004 (площею 3,1100 га), на якій розміщено будівлі і споруди Управління Черкаської єпархії Української православної церкви, залишається у постійному користування цієї релігійної громади, що відповідає визначеній п. «в» ч.2 ст.92 ЗК України меті надання її у таке користування.

Доводи сторін щодо стану зелених насаджень земельної ділянки з кадастровим номером 7110136400:02:064:0004 судом першої інстанції вірно відхиллено, оскільки ці доводи не стосуються заявленого предмету спору, а є питаннями благоустрою м. Черкаси.

Стосовно посилання відповідача, що позивач при прийнятті оскаржуваного рішення, крім іншого, керувався нормами Закону України «Про відчуження земельних ділянок, інших об`єктів нерухомого майна, що на них розміщені, які перебувають у приватній власності, для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності», слід зазначити.

Так, Закон України «Про відчуження земельних ділянок, інших об`єктів нерухомого майна, що на них розміщені, які перебувають у приватній власності, для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності» визначає порядок відчуження земельних ділянок з мотивів суспільної необхідності, тобто перехід права власності на земельні ділянки, які перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, за плату в державну чи комунальну власність.

Разом з тим, спірні правовідносини виникли з приводу вилучення частини земельної ділянки, яка перебуває у комунальній власності територіальної громади, з постійного користування відповідача, що не охоплюється нормами вищевказаного закону.

Однак, як зазначено вище, п. «б» ч.1 ст.141 ЗК України передбачає, що підставами припинення права користування земельною ділянкою є вилучення земельної ділянки у випадках, передбачених цим Кодексом.

Підсумовуючи наведене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції та вважає, що наявні в матеріалах справи докази в їх сукупності, виходячи з системного аналізу положень законодавства України, свідчать про наявність підстав для вилучення із земельної ділянки, загальною площею 12,0560 га, кадастровий номер 7110136400:02:064:0004 по вул. Надпільній, 212, м.Черкаси, що перебуває у постійному користуванні Управління Черкаської єпархії Української православної церкви, згідно з державним актом на право постійного користування земельною ділянкою серії І-ЧР №000684 від 27.09.2000, частини земельної ділянки, площею 8,7291 га, для суспільних потреб створення міського парку, припинивши право постійного користування вказаною частиною земельної ділянки.

При цьому судом першої інстанції зазначено, що п.п.2, 3, 4 рішення Черкаської міської ради від 29.09.2022 №30-60 вирішено:

- Надати комунальному підприємству «Дирекція парків» Черкаської міської ради дозвіл на розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки з кадастровим номером 7110136400:02:064:0004 по вул. Надпільній, 212, м.Черкаси 1 .

- Виділити частини земельної ділянки з кадастровим номером 7110136400:02:064:0004 площею 12,0560 га по вул. Надпільній, 212, м.Черкаси, що надана в постійне користування Управлінню Черкаської єпархії Української православної церкви в окремі земельні ділянки.

- Надати згоду на поділ земельної ділянки з кадастровим номером 7110136400:02:064:0004 площею 12,0560 га по вул. Надпільній, 212, м.Черкаси.

Відповідно до ч.1, абз.3 ч.2 ст.79-1 ЗК України формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру.

Формування земельних ділянок здійснюється шляхом поділу чи об`єднання раніше сформованих земельних ділянок.

На підставі ч.2 ст.79-1 ЗК України формування земельних ділянок шляхом поділу та об`єднання раніше сформованих земельних ділянок, які перебувають у власності або користуванні, без зміни їх цільового призначення здійснюються за технічною документацією із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок.

Відповідно до ч.1 ст.56 Закону України «Про землеустрій» технічна документація із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок розробляється за рішенням власників земельних ділянок за згодою заставодержателів, користувачів земельних ділянок.

Отже, для поділу земельної ділянки з кадастровим номером 7110136400:02:064:0004 площею 12,0560 га необхідно отримати згоду землекористувача Управління Черкаської єпархії Української православної церкви

Зважаючи на відсутність згоди відповідача на вилучення у нього вищевказаної частини земельної ділянки, площею 8,7291 га, це рішення суду є підставою для розроблення технічної документації щодо поділу земельної ділянки відповідно до наданого рішенням Черкаської міської ради від 29.09.2022 №30-60 дозволу.

За таких обставин, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що рішення суду першої інстанції винесене з дотриманням норм процесуального та матеріального права, судом встановлено всі обставини, що мають значення для справи, а доводи апеляційної скарги не спростовують правильність висновків суду першої інстанції, у зв'язку з чим підстав для скасування рішення суду першої інстанції не вбачається.

Таким чином, правомірним є висновок суду першої інстанції про задоволення даного адміністративного позову.

Отже при ухваленні оскаржуваного рішення судом першої інстанції було дотримано всіх вимог законодавства, а тому відсутні підстави для його скасування.

За правилами статті 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст. ст. 243, 246, 312, 315, 316, 321, 325, 328 КАС України суд,-

ПОСТАНОВИВ :

Апеляційну скаргу Управління Черкаської єпархії Української православної церкви - залишити без задоволення.

Рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 22 вересня 2023 року - залишити без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає, за виключенням випадків передбачених п. 2 ч. 5 статті 328 КАС України.

Повний текст рішення виготовлено 19 березня 2024 року.

Головуючий суддя: В.В. Файдюк

Судді: О.В. Епель

Є.І. Мєзєнцев

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.03.2024
Оприлюднено22.03.2024
Номер документу117797709
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —580/2245/23

Постанова від 19.03.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Файдюк Віталій Васильович

Ухвала від 07.02.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Файдюк Віталій Васильович

Ухвала від 07.02.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Файдюк Віталій Васильович

Ухвала від 21.11.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Файдюк Віталій Васильович

Ухвала від 02.11.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Файдюк Віталій Васильович

Рішення від 22.09.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Олексій РІДЗЕЛЬ

Ухвала від 22.09.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Олексій РІДЗЕЛЬ

Ухвала від 09.08.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Олексій РІДЗЕЛЬ

Ухвала від 24.07.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Олексій РІДЗЕЛЬ

Ухвала від 04.07.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Олексій РІДЗЕЛЬ

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні