Рішення
від 25.09.2023 по справі 280/3729/23
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

25 вересня 2023 року Справа № 280/3729/23 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Чернової Ж.М. розглянувши за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Широківської сільської ради Запорізького району Запорізької області до Південного офісу Держаудитслужби, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні позивача Товариство з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «МОНОЛІТ-СЕРВІС» про визнання протиправним та скасування висновку за результатами моніторингу закупівлі

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов Широківської сільської ради Запорізького району Запорізької області (далі-позивач) до Південного офісу Держаудитслужби (далі - відповідач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні позивача Товариство з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «Моноліт-Сервіс» (далі - третя особа), в якому позивач просить суд визнати протиправним та скасувати висновок Південного офісу Держаудитслужби від 22.05.2023 про результати моніторингу процедури закупівлі №UA-2023-01-20-005799-a, яку проводила Широківська сільська рада Запорізького району Запорізької області.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що позивач не погоджується із висновком відповідача з огляду на наступне. Висновок про порушення пункту 24 особливостей та обзацу 6 пункту 13 Порядку №1082 в оголошенні про проведенння відкритих торгів в частині невірного визначення коду за Єдиним закупівельним словником вважає необґрунтованим та протиправним. Зазначає, що експлуатування систем водопостачання не належить до надання послуг з централізованого водопостачання та водовідвення, воно належить до технічних характеристик здійснення самого водопостачання та водовідвення. Крім того, вважає що висновок про те, що ним не дотримано вимоги абзацу 5 пункту 44 Особливостей, затверджених Постановою Кабміну України від 12 жовтня 2022 року №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», які діяли на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів визначено, що замовник не повинен вимагати від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електроній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених в абз.1 цього пунткту, крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абз.4 цього пункту. Звертає увагу, що на час проведення закупівлі в Запоріжжі та Запорізькому районі існували постійні перебої електричної енергії, стабілізаційні відключення. Також, були постійні повітряні тривоги та пошкодження і руйнування житлових будинків і об`єктів критичної інфраструктури. При цьому позивач не ухилявся від вимог Закону України «Про публічні закупівлі», перебуваючи на території проведення бойових дій та в обмежених можливостях за відсутності електропостачання. Просить задовольнити позовні вимоги.

Ухвалою Запорізького окружного адміністративного суду від 6 червня 2023 року відкрите загальне позовне провадження в адміністративній справі та враховуючи ухвалу про виправлення описки, судове засідання призначено на 29.06.2023.

21.06.2023 відповідач подав відзив на позовну заяву, в якому заперечує проти позову з наступних підстав. За результатом аналізу питання розміщення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог п.24 Особливостей та абз.6 п.13 Порядку №1082. За результатами аналізу питання відповідності вимог абз.5 п.44 та абз.1 п.28 Особливостей, п.14 ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі». За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абз.6 пп.2 п.41 Особливостей. Звертає увагу, що відповідачем визначено зобов`язання щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель шляхом припинення недійсності/нікчемності договору, як єдиного можливого шляху усунення виявлених порушень. Просить суд в задоволенні позову відмовити в повному обсязі.

Ухвалою Запорізького окружного адміністративного суду від 29.06.2023 продовжено строк підготовчого провадження у справі та відкладено підготовче засідання до 17.08.2023.

В судовому засіданні 17.08.2023 було оголошено перерву до 30.08.2023. За погодженням сторін, в судовому засіданні було закрито підготовче провадження та судом оголошено ухвалу про перехід до розгляду справи по суті, оголошено перерву.

Позивач 15.09.2023 надав суду клопотання про розгляд справи без його участі в письмовому провадженні. Таким чином, суд визнав за доцільне вирішити справу за наявними в ній матеріалами, в порядку письмового провадження. Згідно з частиною четвертою статті 229 КАС України, при розгляді справи в порядку письмового провадження фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Заслухавши представників сторін, безпосередньо дослідивши письмові докази, надані сторонами, суд встановив такі обставини.

Судом встановлено, що Широківською сільською радою Запорізького району Запорізької області оголошено закупівлю про проведення відкритих торгів UA-2023-01-20-005799-а, оголошення про який оприлюднено на веб-порталі уповноваженого органу 20 січня 2023 року. 07.02.2023 сформовано звіт про результати проведення процедури закупівлі UA-2023-01-20-005799-а «Послуги з поточного ремонту та технічного обслуговування і утримання в належному стані зовнішніх мереж водопостачання в місцях встановлення комерційних вузлів обліку з підключенням абонентів». 07 лютого 2023 року опубліковано договір з переможцем ТОВ «Будівельна компанія «Моноліт-Сервіс» ідентифікаційний код юридичної особи: 42827642. Водночас, Наказом Південного офісу Держаудитслужби від 08.05.2023 № 124 відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 №23, призначено: Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. Підстава: доповідна записка завідувача сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ельвіри Лузан від 08.05.2023.

Згідно додатку до наказу Південного офісу Держаудитслужби від 08.05.2023 № 124 Витяг з переліку процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Відповідальні особи за проведення моніторингу закупівель унікальний номер Дата оприлюднення 1 UA-2023-01-20-005799-а 20.01.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.

Та 22.05.2023 прийнято висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-01-20-005799-а, про що опубліковано інформацію в рамках моніторингу UA-M-2023-05-08-000086 в електронній системіhttps://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-01-20-005799-а.

У вказаному висновку зазначено про виявлення наступних порушень:

«За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення вимог абзацу 5 пункту 44 та абзацу 1 пункту 28 Особливостей пункту 14 частини 2 статті 22 Закону. За результатами аналізу питання розміщення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 24 Особливостей та абзацу 6 пункту 13 Порядку № 1082. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзацу шостого підпункту 2 пункту 41 Особливостей. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані оприлюднення інформації про закупівлю, внесения змін до ТД своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору порушень не встановлено.»

Частиною 10 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду. Замовник зазначає в електронній системі закупівель про відкриття провадження у справі протягом наступного робочого дня з дня отримання інформації про відкриття такого провадження та номер такого провадження. Кінцевий строк оскарження висновку 06 червня 2023 року. Частиною 8 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз`ясненням змісту висновку та його зобов`язань, визначених у висновку. Протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Позивач, відповідно до вказаних вимог звернувся до відповідача про надання роз`яснень змісту зобов`язань висновку 25.05.2023 об 08:23:21. А також, оприлюднив 25.05.2023 19:16:29 год. через електронну систему закупівель аргументовані заперечення до висновку. Документи складені в електронному вигляді розміщені за посиланням:https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-01-20-005799-а. Відповідачем надана відповідь на звернення щодо висновку 26.05.2023 14:31:28 через електронну систему закупівель, про те відповідь не конкретизована. B закупівлі зазначений класифікатор його відповідний код: ДК та 021:2015:65130000-3: Експлуатування систем водопостачання, а не ДК 021:2015: 65110000-7: Розподіл води. Крім того, предмет закупівлі замовником визначений: Послуги з поточного ремонту та технічного обслуговування і утримання в належному стані зовнішніх мереж водопостачання в місцях встановлення комерційних вузлів обліку з підключенням абонентів, а не предмет закупівлі: ДК 021:2015: 65110000-7: Розподіл води, яка проводилась Широківською сільською радою Запорізького району Запорізької області (оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднено за номером ID: UA-2023-01-20-005799-а). Отже, за таких умов відповідачем формально надано роз`яснення. Відповідь на заперечення на день подання позову не надана взагалі. У пункті 3 оприлюдненого висновку відповідачем зазначено зобов`язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: «З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ`єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Південний офіс Держаудитслужби зобов`язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов`язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.».

В позовній заяві, позивач зазначив, що висновок про результати проведення моніторингу закупівлі є протиправним, оскільки винесений відповідачем поза межами встановлених повноважень. Так, моніторинг закупівлі, по якій замовник є суб`єктом господарювання та розміщений на адміністративній території Запорізької області, було розпочато за наказом керівник управління Південного офісу Держаудитслужби від 08.05.2023 № 124, на підставі доповідної записки завідувача сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби від 08.05.2023. При цьому, відповідно до пункту 1 Наказу Держаудитслужби від 02.06.2016 №23, яким затверджено Положення про Південний офіс Держаудитслужби, Південний офіс Держаудитслужби (далі Офіс) підпорядковується Держаудитслужбі та є її міжрегіональним територіальним органом. У складі Офісу утворюються як структурні підрозділи управління Миколаївській, Херсонській областях, Автономній Республіці Крим та місті Севастополі. Управління здійснюють свої повноваження на території адміністративної територіальної одиниці за їх місцезнаходженням відповідно. На території Одеської області реалізацію державного фінансового контролю здійснює апарат Офісу. На території інших адміністративно-територіальних одиниць, Офіс та управління здійснюють реалізацію державного фінансового контролю за дорученням Голови Держаудитслужби та його заступників. Наказ Південного офісу Держаудитслужби від 08.05.2023 № 124 не містить положень про наявність доручення Голови Держаудитслужби та його заступників, а прийнтий підставі доповідної записки завідувача сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби.

Суд знаходить посилання позивача безпідставними та погоджується з позицією відповідача, з огляду на наступне: відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» рішення про початок моніторингу процедури закупівлі приймає керівник органу державного фінансового контролю або його заступник (або уповноважена керівником особа) за наявності однієї або декількох із таких підстав: 1) дані автоматичних індикаторів ризиків 2) інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель; 3) повідомлення в засобах масової інформації, що містять відомості про наявність ознаки порушения (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель; 4) виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель: 5) інформація, отримана від громадських об`єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону. Відповідно до пункту 1 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 №23, Південний офіс Держаудитслужби підпорядковується Держаудитслужбі міжрегіональним територіальним органом. У складі Офісу утворюються як структурні підрозділи управління в Миколаївській, Херсонській областях, Автономній Республіці Крим та місті Севастополі (далі управління). Управління здійснюють свої повноваження на території адміністративно-територіальної одиниці за їх місцезнаходженням відповідно. На території Одеської області реалікацію державного фінансового контролю здійснює апарат Південного офісу Держаудитслужби. На території інших адміністративно-територіальних одиниць. Південний офіс Держаудитслужби та управління здійснюють реалізацію державного фінансового контролю за дорученням Голови Держаудитслужби та його заступників. При цьому Південним офісом Держаудитслужби отримано доручення Державної аудиторської служби України від 21.04.2023 № 003100-18/4590-2023 (підписано заступником Голови Держаудитслужби) щодо проведення моніторингу процедур закупівель згідно з переліком, в тому числі даної процедури закупівлі. Зазначений моніторинг проведено на підставі доручення Держаудитслужби від 21.04.2023 №003100-18/4590-2023 та наказу Південного офісу Держаудитслужби від 08.05.2023 № 124 «Про початок моніторингу процедур закупівель». Підставу для прийняття рішення про початок моніторингу в електронній системі закупівель визначено як виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель відповідно до пункту четвертого частини другої статті 8 Закону та наказу №124. Наказ №124 та витяг з Переліку процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур опубліковано в електронній системі закупівель 08.05.2023.

Як зазначено відповідачем у відзиві, предметом аналізу під час моніторингу були питания: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням особливостей, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», які діяли на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, внесення змін до ТД, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору. За результатами аналізу питання розміщення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 24 Особливостей та абзацу 6 пункту 13 Порядку № 1082 За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам. Закону урахуванням Особливостей встановлено порушення вимог абзацу 5 пункту 44 та абзацу 1 пункту 28 Особливостей, пункту 14 частини 2 статті 22 Закону, За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзацу шостого підпункту 2 пункту 41 Особливостей.

За результатами аналізу питання розміщення інформації про закупівлю встановлено наступне, підповідно до пункту 21 частини першої статті 1 Закону послуги - будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, найм (оренда), лізинг, а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт, поточний ремонт з розробленням проектної документації. Відповідно до пункту 3 частини 11 Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 09.06.2020 за №500/34783, під час здійснення закупівлі послуг з поточного ремонту предмет закупівлі визначається за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінійним об`єктом інженерно-транспортної інфраструктури згідно з термінологією державних будівельних норм ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 04 червня 2014 року №163, та/або галузевих будівельних норм ГБП Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року № 301. Відповідно до пункту 24 особливостей, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», які діяли на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 линия 2020 року за №610/34893 та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Відповідно до абзацу 6 пункту 13 Порядку № 1082, крім полів, визначених пунктом 12 Порядку №1082, у випадках, визначених у цьому пункті, додатково в окремих полях заповнюється інформація щодо коду та назви відповідно до Єдиного закупівельного словника, у разі визначення предмета закупівлі послуга з поточного ремонту або послуга з виконання науково-технічних робіт. Так, в оприлюдненому замовником (позивачем) в електронній системі закупівель оголошенні про проведення відкритих торгів зазначено предмет закупівлі: послуги з поточного ремонту та технічного обслуговування і утримання в належному стані зовнішніх мереж водопостачання в місцях встановлення комерційних вузлів обліку з підключенням абонентів; код за Єдиним закупівельним словником: ДК 021:2015: 65130000-3: Експлуатування систем водопостачання. При цьому, код ДК 021:2015: 65130000-3: Експлуатування систем водопостачання» відноситься до розділу Єдиного закупівельного словника «ДК 021:2015: 65000000-3: Комунальні послуги». Слід зазначити, що позивачем у річному плані закупівель зазначено код згідно з КЕКВ: 2240 - Оплата послуг (крім комунальних). Так в роз`ясненні Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 03.09.2020 року № 3304-04/53972-06 зазначено, що відповідно до пункту 22 частини першої статті 1 Закону предмет закупівлі товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку. Порядком №1082 передбачено розміщення інформації про предмет закупівлі. Так, замовники в окремих полях зазначають наступну інформацію: назву предмета закупівлі та код предмета закупівлі. Послуги з поточного ремонту визначаються за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінійним об`єктом інженерно-транспортної інфраструктури згідно з термінологією державних будівельних норм ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 04 червня 2014 року № 163, та/або галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року № 301. Визначення термінів «будинок», «будівля», «споруда», «лінійний об`єкт інженерно-транспортної інфраструктури» наведено в пункті 3 ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво». Проте в Порядку 708 зазначення коду Єдиного закупівельного словника не передбачено. Натомість, виходячи і змісту пункту 13 Порядку №1082, замовник під час заповнення інформації в електронній системі закупівель зазначає код та назву відповідно до Єдиного закупівельного словника, у разі визначення предмета закупівлі - послуга з поточного ремонту, Наприклад: ДК 021:2015: 45000000-7: Будівельні роботи та поточний ремонт. або ДК 021:2015: 45410000-4: Штукатурні роботи. Тому, визначення предмета закупівлі послуг з поточного ремонту здійснюється зажим окремим будинком, будівлею, спорудою, лінійним об`єктом інженерно-транспортної інфраструктури. Проте код Єдиного закупівельного словника зазначається в електронній системі закупівель замовником самостійно із зазначенням коду, який найбільше відповідає предмету закупівлі.

Відповідач вважає, що на порушення пункту 24 Особливостей та абзацу 6 пункту 13. Порядку № 1082 в оголошенні про проведення відкритих торгів в окремому полі «Код за Єдиним закупівельним словником» позивачем невірно визначено код за Єдиним закупівельним словником на закупівлю послуг з поточного ремонту та технічного обслуговування і утримання в належному стані зовнішніх мереж водопостачання в місцях встановлення комерційних вузлів обліку з підключенням абонентів, при цьому код за Єдиним закупівельним словником, що відповідає предмету закупівлі становить код ДК 021:2015: 45000000-7: Будівельні роботи та поточний ремонт». За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено наступне. Відповідно до абзацу 1 пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до абзацу 1 пункту 44 Особливостей замовник зобов`язаний відхилити тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі в разі, коли наявні підстави, визначені статтею 17 Закону (крім пункту 13 частини першої статті 17 Закону). Відповідно до абзацу 4 пункту 44 Особливостей учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в абзаці першому цього пункту, шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції. Разом з тим, відповідно до абзацу 5 пункту 44 Особливостей замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених в абзаці першому цього пункту, крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу четвертого цього пункту.

Так, у підпункті 1.1 пункту 1 розділу ІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД Замовник зазначив, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у ТД, в тому числі, завантаження інформації щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 17 Закону, у відповідності до пункту 5 цього розділу та додатку 2 цієї ТД. Відповідно до підпункту 5.4 пункту 5 розділу 1 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД та додатку 2 до ТД учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених частинами першої та другою статті 17 Закону у вигляді довідок (зведеної довідки тощо), складених учасником у довільній формі, зміст яких підтверджує відсутність відповідних підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі. Проте у підпункті 1.1 пункту 1 та підпункті 5.4 пункту 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД та у додатку 2 до ТД. Замовник вимагає від учасника надання інформації про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій статті 17 Закону, у вигляді довідок (зведеної довідки тощо) складених учасником у довільній формі, чим не дотримано вимоги абзацу 5 пункту 44 Особливостей.

Також, відповідачем встановлено, що у підпункті 1.1 пункту 1 розділу IV «Подання та розкриття тендерної пропозиції» ТД Замовник зазначив, що кінцевий строк подання тендерних пропозицій зазначено в електронному оголошенні. Проте, у ТД замовником не вказано кінцевий строк подання тендерних пропозицій, чим не дотримано вимоги пункту 14 частини 2 статті 22 Закону, яким визначено, що ТД повинна містити відомості про кінцевий строк подання тендерних пропозицій, та абзацу 1 пункту 28 Особливостей.

Заслухавши наданні відповідачем пояснення та зробиши відповідний аналіз нормативної бази, суд підтримує позицію позивача.

Згідно п.3 Порядку визначення предмета закупівлі затвердженого Наказом Міністерства розвитку економікиторгівлі та сільського господарства України 15 квітня 2020 року №708, предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Так, в оприлюдненому замовником в електронній системі закупівель оголошенні про проведення відкритих торгів зазначено предмет закупівлі: послуги з поточного ремонту та технічного обслуговування і утримання в належному стані зовнішніх мереж водопостачання в місцях встановлення комерційних вузлів обліку з підключенням абонентів; код за Єдиним закупівельним словником: ДК 021:201565130000-3 Експлуатування систем водопостачання. Чим дотримані вимоги п.21,22 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 3 Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 708, зокрема абзац 6 пункту 13 не містить зареєстрованого за №500/34783 в Міністерстві юстиції України 09 червня 2020 жодних інших обмежень або особливостей Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082, зареєстрованого в Міністерстві.

Щодо позиції стосовно коду «ДК 021:2015: 45000000-7: Будівельні роботи та поточний ремонт» слід зазначити наступне: в переліку видів даного коду ДК 021:2015:45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт відсутній такий від послуг з поточного ремонту та технічного обслуговування і утримання в належному стані зовнішніх мереж водопостачання в місцях встановлення комерційних вузлів обліку з підключенням абонентів. Зазначення коду ДК 021:2015: 65130000-3 - Експлуатування систем водопостачання: більш виправданим і обґрунтованим з огляду на нижченаведене. Експлуатування систем водопостачання не належить до надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення. Воно належить до технічних характеристик здійснення самого водопостачання та водовідведення. Відповідно до п.10 ст.1 Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», обслуговування вузлів обліку це огляд, опломбування/розпломбування, - періодична повірка (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж), ремонт засобів вимірювальної техніки, які є складовою частиною вузла обліку, забезпечення дистанційної передачі результатів вимірювання (за наявності), ремонт та заміна допоміжних засобів вузла обліку, а за згодою власника (співвласників) будівлі також охорона або страхування вузла обліку. Відповідно до ст.17 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» комерційний облік комунальних послуг з постачання теплової енергії, гарячої води, централізованого водопостачання здійснюється вузлами обліку відповідних комунальних послуг, що забезпечують загальний облік їх споживання в будівлі, її частині (під`їзді), обладнаній окремим інженерним вводом, згідно з показаннями його (їх) засобів вимірювальної техніки. У разі відсутності або несправності вузлів обліку, комерційний облік здійснюється в установленому законодавством порядку в місці вводу відповідних зовнішніх інженерних мереж у будівлю (її частину), а для послуг з постачання та розподілу природного газу і з постачання та розподілу електричної енергії - в місці вводу внутрішньобудинкових систем у житлове або нежитлове приміщення споживача відповідних Правилами технічної експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених пунктів України, затвердженими Наказом Держжитлокомунгоспу України 05.07.95 № 30, визначено: 2.1.3 Технічна експлуатація систем водопостачання та водовідведення повинна забезпечувати безперебійну і надійну роботу всіх споруд при високих техніко-економічних і якісних показниках з урахуванням вимог охорони водойм від забруднення стічними водами і раціонального використання водних ресурсів. 2.1.4 Для забезпечення безперебійної і економічної роботи систем водопостачання та водовідведення необхідні: сучасне метрологічне забезпечення вимірювань витрати та кількості питної води і стічних вод, яка включає до себе відповідні засоби вимірювальної техніки (далі ЗВТ), так і методики виконання вимірювань (далі - МВВ); організація раціональних режимів експлуатації мереж і споруд, які забезпечують удосконалення та інтенсифікацію їх роботи, максимальне використання резервів, впровадження прогресивної технології на основі сучасних досягнень науки і техніки; механізація і автоматизація виробничих процесів, проведення заходів для зменшення втрат води, ресурсів і матеріалів; профілактичний огляд і планово-попереджувальний ремонт мереж і споруд, їх елементів і устаткування; постійний контроль за якістю і кількістю питної води, що подається у водопровідну мережу та реалізується споживачам; вжиття заходів щодо попередження, вчасного виявлення і ліквідації аварій.» Відповідно до п.9.1.2 Правила №30: «9.1.2 Головними завданнями технічної експлуатації систем подачі і розподілу води є: нагляд за станом водопровідної мережі споруд, пристроїв і обладнання на ній, технічне утримання мереж і усунення засмічень промерзання тощо; розробка економічних режимів експлуатації мережі та управління її роботою; забезпечення необхідного тиску води на вводах споживачів і розподіл потоків води згідно із замовленою споживачами потребою у воді; утримання водопровідних мереж у належному санітарному стані, вчасна їх промивка та дезинфекція; ремонти на мережах, ліквідація аварій і витоків;» поточний і капітальний Згідно п.п.10.3.1. Правил №30, систематичний облік витрат води за допомогою відповідних приладів обліку, які повірені в установленому порядку, повинен бути організований. Засобом обліку, за показаннями якого проводяться розрахунки з виробником, є засіб обліку встановлений на мережі споживача». Також, відповідно до п.1.2.11 Правил технічної експлуатації систем водопостачання та каналізації сільських населених пунктів України ВНД 33-3.4-01-2000: До складу ремонто-експлуатаційних робіт повинні входити поточний ремонт, технічне обслуговування, профілактичне обслуговування, усунення поривів... Поточний ремонт (ПР) є основою нормальної експлуатації споруд і обладнання (систем водопостачання). Своєчасне та якісне проведення ПР захищає споруди і обладнання від передчасного зносу та значно скорочує витрати на капітальні ремонти. Отже, суд вважає, що замовником вірно визначено код за Єдиним закупівельним словником на закупівлю послуг з поточного ремонту та технічного обслуговування і утримання в належному стані зовнішніх мереж водопостачання в місцях встановлення комерційних вузлів обліку з підключенням абонентів.

За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено наступне. Відповідно до абзацу 1 пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до абзацу 1 пункту 44 Особливостей Замовник зобов`язаний відхилити тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі в разі, коли наявні підстави, визначені статтею 17 Закону (крім пункту 13 частини першої статті 17 Закону). Відповідно до абзацу 4 пункту 44 Особливостей учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в абзаці першому цього пункту, шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції. Разом з тим, відповідно до абзацу 5 пункту 44 Особливостей замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених в абзаці першому цього пункту, крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу четвертого цього пункту. Так, у підпункті 1.1 пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД замовник зазначив, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у ТД, в тому числі завантаження інформації щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 17 Закону, у відповідності до пункту 5 цього розділу та додатку 2 цієї ТД. Відповідно до підпункту 5.4 пункту 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД та додатку 2 до ТД учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених частинами першої та другою статті 17 Закону у вигляді довідок (зведеної довідки тощо), складених учасником у довільній формі, зміст яких підтверджує відсутність відповідних підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі. Проте, у підпункті 1.1 пункту 1 та підпункті 5.4 пункту 5 розділу II «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД та у додатку 2 до ТД, Замовник вимагає від учасника надання інформації про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій статті 17 Закону, у вигляді довідок (зведеної довідки тощо) складених учасником у довільній формі, чим не дотримано вимоги абзацу 5 пункту 44 Особливостей. Висновок про те, що Замовником не дотримано вимоги абзацу 5 пункту 44 Особливостей є необґрунтованим. Абзацом 5 пункту 44 Особливостей, затверджених Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», які діяли на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів (далі Особливості) визначено, що: «Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених в абзаці першому цього пункту, крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу четвертого цього пункту. Отже, Замовнику надано право вимагати від учасника самостійного декларування відсутності підстав. Згідно ч. 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Тому подання учасником довідок (зведеної довідки тощо) у довільній формі не є порушенням ч.3 ст.22 Закону, а навпаки, є нагадуванням Учаснику виконання абзацу 4 пункту 44 Особливостей.

У підпункті 1.1 пункту 1 розділу IV «Подання та розкриття тендерної пропозиції» ТД Замовник зазначив, що кінцевий строк подання тендерних пропозицій зазначено електронному оголошенні. Проте, у ТД Замовником не вказано кінцевий строк подання тендерних пропозицій, чим не дотримано вимоги пункту 14 частини 2 статті 22 Закону, яким визначено, що ТД повинна містити відомості про кінцевий строк подання тендерних пропозицій, та абзацу 1 пункту 28 Особливостей. Пункт 24 Особливостей містить наступні положения: «24. Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній систем закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.» Пункт 28 Особливостей містить наступні положення: «28. Тендерна документаці формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Замовник в тендерній документації обов`язково зазначає інформацію про прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів. Якщо замовник зазначає в тендерній документації про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгіввін повинен зазначити про прийнятний відсоток перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі визначеної замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів. Якщо замовник не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиціїціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення, або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документаціїто замовник відхиляє таку тендерну пропозицію відповідно до абзацу тринадцятого пункту 41 цих особливостей. Як вбачається з оголошення про проведения процедури закупівлі, оголошення розміщено 20.01.2023, кінцевий строк подання пропозицій 01 лютого 2023 року. Отже, оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію оприлюднено своєчасно із дотриманням строків. В оголошенні вказано кінцевий строк подання пропозицій. Оголошення є частиною тендерної документації, оскільки: відповідно до п.31 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. ТД оприлюднюється замовником разом з Оголошенням в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Отже, наявність у підпункті 1.1 пункту 1 розділу 4 «Подання та розкриття тендерної пропозиції» ТД Замовника зазначення, що «кінцевий строк подання тендерних пропозицій зазначено в електронному оголошені» свідчить про те, що вимоги про зазначення відомостей про кінцевий строк подання тендерних пропозицій Замовником дотримані. Також, про правомірність дій Замовника свідчить п.3 Порядку №1082, оскільки ним визначено, що «У разі якщо інформація розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів.»

За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено наступне. Відповідно до вимог додатку 1 до ТД учасник у складі тендерної пропозиції надає довідку про наявність у учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій за встановленою формою. Учасником ТОВ «Будівельна компанія «Моноліт-Сервіс» у складі тендерної пропозиції надано довідку про наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій від 04.01.2023 №2023/04/01-14, яка містить інформацію щодо наявності необхідного обладнання, відповідно до якої ТОВ «Будівельна компанія «Моноліт-Сервіс» має, в тому числі, у власності генератор (електростанція) 11 кв (1 шт). Разом з тим, відповідно до додатку 1 до ТД на підтвердження права власності, зокрема, обладнання, інструментів та інвентаря, учасник повинен надати документи, які підтверджують право власності (інвентарні картки та/або видаткові накладні, або балансову відомість, балансову довідку тощо). Так, учасником ТОВ «Будівельна компанія «Моноліт-Сервіс» у складі тендерної пропозиції надано балансову довідку від 26.01.2023 № 2023/26-26, в якій відсутня інформація щодо наявності на підприємстві генератора (електростанція) 11 кв (1 шт.). Проте, учасником ТОВ «Будівельна компанія «Моноліт-Сервіс» у складі тендерної пропозиції не надано документ (інвентарні картки та/або видаткові накладні, або балансову відомість, балансову довідку тощо), що посвідчує право власності на генератор (електростанція) 11 кв (1 шт.), про який йдеться в довідці про наявність у учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій від 04.01.2023 № 2023/04/01-14, чим не дотримано вимоги додатку 1 до ТД. Однак, на порушення вимог абзацу шостого підпункту 2 пункту 41 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «Будівельна компанія «Моноліт-Сервіс» як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.

Суд звертає увагу, що в складі документації учасника надано балансову довідку від 26.01.2023 №2022/26-26 в якій в п.1 вказано Генератор бензиновий KonnerSohnen - 1 шт. В той же час, Генератор бензиновий KonnerSohnen має номінальну потужність 11 кВ, напруга 220/380, вид запуску електростартер. Та є за своєю технічною суттю електростанцією. Таким чином, вимоги тендерної документації виконані з боку учасника. Абзац шостий підпункту 2 пункту 41 Особливостей передбачає, що пристрій виробляє електроенергію. Суд вважає, що висновок відповідача в цьому питанні є надміру формальним, таким, що не відповідає критеріям пропорційності та розсудливості (аналогічна правова позиція зазначена судом у справі №500/3676/20 від 20.01.2021).

Також, відповідачем у висновку вказано: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ`єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Південний офіс Держаудитслужби зобов`язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов`язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.

Судом встановлено, що послуги за договором, укладеним за результатами закупівлі між позивачем та третьою особою, вже перебувають на стадії завершення виконання. Захід реагування у вигляді зобов`язаня розірвати укладений договір є виключним заходом, обрання якого є можливим у разі, якщо виявлені порушення реально створюють загрозу корупційних дій і зловживань. Однак, встановлені відповідачем порушення носять виключно формальний характер, оскільки не пов`язані із неможливістю забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвитку добросовісної конкуренції та не мають ознак доведеності.

Суд також зазначає, що такий спосіб усунення виявлених порушень, призведе до порушення прав та інтересів TOB «Будівельна компанія «Моноліт-Сервіс» та матиме негативні наслідки для репутації позивача, що є непропорційним у співвідношенні з виявленими недоліками.

Крім того, беручи до уваги, що висновок не містить виявлених порушень у документах тендерної пропозиції учасника переможця та порушень під час укладення договору, орган державного фінансового контролю, вийшов за межі наданих йому повноважень в частині зобов`язання позивача здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановлений законом порядку шляхом припинення зобов`язань за договором.

Аналогічного висновку дійшов Верховний Суд в постанові від 21.01.2021 у справі №120/1297/20-а.

Відповідно до ч.5 ст.242 КАС України, при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Суд зазначає, що оскільки тендерна пропозиція в повній мірі відповідає умовам тендерної документації, і будь-які порушення зі сторони замовника відсутні, а тому позивач не мав правових підстав для вжиття заходів щодо розірвання Договору.

Необхідно також зазначити, що відповідач не скористався своїм правом своєчасного здійснення контролю закупівлі до кінцевого строку подання тендерних пропозицій учасниками, а це унеможливило своєчасне реагування позивача на відповідні зауваження у рамках проведення безпосередньо процедури закупівлі (у тому числі щодо внесення змін до тендерної документації), а не вже після визначення переможця закупівлі та укладення договору, на стадії його виконання.

Дана правова позиція ґрунтується на постановах Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 15 червня 2021 року у справі № 922/2987/20, а також Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 30 листопада 2021 року у справі №420/5590/19.

Суд також звертає увагу на те, що в ході проведення моніторингу закупівель відповідачем не було встановлено, що порушення має негативний вплив для бюджету, у спірному висновку не зазначено відомостей щодо неефективного, незаконного, нецільового використання бюджетних коштів, не встановлено обставин що створюють загрозу корупційним діям та зловживанням з боку учасників торгів.

Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як актів правозастосування, є їх обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення суб`єктом владних повноважень конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття, чого у спірних правовідносинах відповідачем зроблено не було.

Можливість усунення виявлених порушень прямо залежить від чіткого визначення суб`єктом владних повноважень конкретного заходу (варіанту поведінки), яких слід вжити уповноваженій особі замовника для усунення порушень.

Зазначивши у висновку про необхідність усунути порушення законодавства в сфері публічних закупівель, відповідач обрав такі заходи усунення виявлених порушень, які не можуть бути виконані позивачем, що свідчить про нечіткість та невизначеність висновку.

Зазначене є порушенням вимог закону в частині змісту висновку як акта індивідуальної дії. Зобов`язальний характер вимог щодо усунення правопорушення свідчить про встановлення цього порушення, так і визначення імперативного обов`язкового способу його усунення.

Відповідна правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 10.12.2019 у справі №160/9513/18, від 05.03.2020 у справі №640/467/19, від 23.04.2020 у справі №160/5735/19, від 11.06.2020 у справі № 160/6502/19.

При вказаних обставинах, суд дійшов висновку, що відповідачем не доведено правомірність свого рішення та з урахуванням вимог встановлених ч.2 ст.19 Конституції України та ч.2 ст.2 КАС України, виходячи з системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, позовні вимоги підлягають задоволенню.

Згідно з частинами 1, 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Відповідно до положень статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд виходить з того, що відповідно до частин 1 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

З урахуванням положень статті 139 КАС України понесені позивачем судові витрати на оплату судового збору підлягають стягненню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись ст.ст. 2, 5, 72, 77, 139, 241, 243-246, 255 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги Широківської сільської ради Запорізького району Запорізької області (70413, Запорізька область, Запорізький район, с.Широке, вул.Центральна, буд.1, код ЄДРПОУ 26013402) до Південного офісу Держаудитслужби (65012, м.Одеса, вул.Канатна, буд.83, код ЄДРПОУ 40477150), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні позивача Товариство з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «МОНОЛІТ-СЕРВІС» (70411, Запорізька область, Запорізький район, с.Володимирівське, вул.Стадіонна, буд.14, код ЄДРПОУ 42827642) про визнання протиправним та скасування висновку за результатами моніторингу закупівлі - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати висновок Південного офісу Держаудитслужби від 22.05.2023 про результати моніторингу закупівлі №UA-2023-01-20-005799-а, яку проводила Широківська сільська рада Запорізького району Запорізької області.

Стягнути на користь Широківської сільської ради Запорізького району Запорізької області понесені витрати по сплаті судового збору у розмірі 2684,00 грн (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири гривні 00 копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Південного офісу Держаудитслужби.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду шляхом подачі в 30-денний строк з дня його проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення у повному обсязі складено та підписано 25.09.2023.

Суддя Ж.М. Чернова

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.09.2023
Оприлюднено27.09.2023
Номер документу113693124
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо здійснення публічних закупівель

Судовий реєстр по справі —280/3729/23

Ухвала від 18.03.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мартинюк Н.М.

Постанова від 08.02.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Постанова від 08.02.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Ухвала від 14.12.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Ухвала від 10.11.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Ухвала від 27.10.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Рішення від 25.09.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Чернова Жанна Миколаївна

Ухвала від 29.06.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Чернова Жанна Миколаївна

Ухвала від 20.06.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Чернова Жанна Миколаївна

Ухвала від 20.06.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Чернова Жанна Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні