Справа № 282/1065/23
Провадження № 1-кс/282/285/23
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 вересня 2023 року
смт.Любар
Слідчий суддяЛюбарського районногосуду Житомирськоїобласті ОСОБА_1 ,при секретарісудового засідання ОСОБА_2 ,розглянувши клопотанняслідчого СВвідділення поліції№1Житомирського РУПГУНП вЖитомирській областістаршого лейтенантаполіції ОСОБА_3 ,погоджене прокуроромЧуднівської окружноїпрокуратури ОСОБА_4 ,про арештмайна укримінальному провадженні№42023062000000030від 04.08.2023за ознакамивчинення кримінальногоправопорушення,передбаченого ч.2ст.364України,-
В С Т А Н О В И В:
Слідчий звернувся до суду з клопотанням, в якому просить накласти арешт (позбавити права на відчуження та розпорядження) на майно підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , а саме: житловий будинок, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , земельну ділянку за кадастровим номером 1823183300:01:002:0215 площею 1,18 га. та земельну ділянку за кадастровим номером 1823182900:05:001:0005 площею 2,6359 га., з метою відшкодування шкоди завданої внаслідок вчиненого кримінального правопорушення.
Клопотання мотивоване тим, що директор Комунального підприємства по обслуговуванню адміністративних приміщень об`єктів комунальної власності Любарської селищної ради Житомирського району Житомирської області, яке фінансується з місцевого бюджету, ОСОБА_5 , який постійно на комунальному підприємстві обіймає посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, тобто є службовою особою, зловживаючи службовим становищем, діючи умисно, з метою одержання ТОВ «Житомиргаз Збут» неправомірної вигоди, використовуючи своє службове становище, всупереч інтересам служби, ігноруючи мету, суть та принципи здійснення публічних закупівель, визначених ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», в порушення п.2 ч.5 ст.41 цього ж закону та положень п.п.11.10.2 Договору №41ВР107-17-21 постачання природного газу від 16.02.2021, укладеного за результатами відкритих торгів, за відсутності на ринку коливання ціни природного газу, відсутності документального підтвердження коливання ціни, в адміністративному приміщенні Комунального підприємства по обслуговуванню адміністративних приміщень об`єктів комунальної власності Любарської селищної ради Житомирського району Житомирської області за адресою: смт.Любар вул.Незалежності,39 Житомирського району, 18.02.2021 уклав додаткову угоду №1 до договору №41ВР107-17-21 постачання природного газу, якою ціну газу збільшено до 7414 грн. за 1000 куб.м. природного газу, тобто на 10%.
Продовжуючи свою злочинну діяльність, ОСОБА_5 , зловживаючи службовим становищем, діючи умисно, з метою одержання ТОВ «Житомиргаз Збут» неправомірної вигоди, використовуючи службове становище директора комунального підприємства, всупереч інтересам служби, ігноруючи мету, суть та принципи здійснення публічних закупівель визначені ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», в порушення п.2 ч.5 ст.41 цього ж закону та положень п.п.11.10.2 Договору №41ВР107-17-21 постачання природного газу від 16.02.2021, укладеного за результатами відкритих торгів, за відсутності на ринку коливання ціни природного газу, відсутності документального підтвердження коливання ціни, через 8 днів після укладення договору, в адміністративному приміщенні Комунального підприємства по обслуговуванню адміністративних приміщень об`єктів комунальної власності Любарської селищної ради Житомирського району Житомирської області за адресою: смт.Любар, вул.Незалежності,39 Житомирського району, 24.02.2021 уклав додаткову угоду №2 до договору №41ВР107-17-21 постачання природного газу, якою ціну газу збільшено до 8155,4 грн. за 1000 куб.м. природного газу, тобто ще на 10% від визначеною додатковою угодою №1 від 18.02.2021.
Продовжуючи свою злочинну діяльність, ОСОБА_5 , зловживаючи службовим становищем, діючи умисно, з метою одержання ТОВ «Житомиргаз Збут» неправомірної вигоди, використовуючи службове становище директора комунального підприємства, всупереч інтересам служби, ігноруючи мету, суть та принципи здійснення публічних закупівель визначені ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», в порушення п.2 ч.5 ст.41 цього ж закону та положень п.п.11.10.2 Договору №41ВР107-17-21 постачання природного газу від 16.02.2021, укладеного за результатами відкритих торгів, за відсутності на ринку коливання ціни природного газу, відсутності документального підтвердження коливання ціни, в адміністративному приміщенні Комунального підприємства по обслуговуванню адміністративних приміщень об`єктів комунальної власності Любарської селищної ради Житомирського району Житомирської області за адресою: смт.Любар вул.Незалежності,39 Житомирського району, 17.03.2021 уклав додаткову угоду №3 до договору №41ВР107-17-21 постачання природного газу, якою ціну газу збільшено до 8907,65 грн. за 1000 куб.м. природного газу, тобто ще на 9,22% від визначеною додатковою угодою №2 від 24.02.2021.
В подальшому укладені додаткові угоди №4 від 30.06.2021, №5 від 05.07.2021, №6 від 31.08.2021 ціна у яких формувалась від початкової ціни на 29,22% більше ніж це могло бути відповідно до умов законодавства і Договору №41ВР107-17-21 постачання природного газу від 16.02.2021.
Продовжуючи свою злочинну діяльність, ОСОБА_5 , зловживаючи службовим становищем, діючи умисно, з метою одержання ТОВ «Житомиргаз Збут» неправомірної вигоди, використовуючи службове становище директора комунального підприємства, всупереч інтересам служби, в порушення п.2 ч.5 ст.41 Закону України «Про публічні закупівлі» та положень п.п.11.10.2 Договору №41ВР107-17-21 постачання природного газу від 16.02.2021, в адміністративному приміщенні Комунального підприємства по обслуговуванню адміністративних приміщень об`єктів комунальної власності Любарської селищної ради Житомирського району Житомирської області за адресою: смт.Любар вул.Незалежності,39 Житомирського району, 01.09.2021 уклав додаткову угоду №7 до договору №41ВР107-17-21 постачання природного газу, якою ціну газу збільшено до 13024,13 грн. за 1000 куб.м. природного газу, тобто на 18,79% від визначеною додатковою угодою №6 від 31.08.2021, що на 8,79% більше ніж це дозволено законодавством.
В подальшому укладені додаткові угоди №8 від 02.09.2021, №9 від 03.09.2021, №10 від 08.09.2021, №11 від 09.09.2021, №12 від 10.09.2021, №13 від 15.09.2021, №14 від 06.10.2021, №15 від 07.10.2021, №16 від 08.10.2021, №17 від 11.10.2021, №18 від 25.10.2021, №19 від 26.10.2021 ціна у яких формувалась від початкової ціни на 38,01% більше ніж це могло бути відповідно до умов законодавства і Договору №41ВР107-17-21 постачання природного газу від 16.02.2021.
Продовжуючи свою злочинну діяльність, ОСОБА_5 , зловживаючи службовим становищем, діючи умисно, з метою одержання ТОВ «Житомиргаз Збут» неправомірної вигоди, використовуючи службове становище директора комунального підприємства, всупереч інтересам служби, в порушення п.2 ч.5 ст.41 Закону України «Про публічні закупівлі» та положень п.п.11.10.2 Договору №41ВР107-17-21 постачання природного газу від 16.02.2021, в адміністративному приміщенні Комунального підприємства по обслуговуванню адміністративних приміщень об`єктів комунальної власності Любарської селищної ради Житомирського району Житомирської області за адресою: смт.Любар, вул.Незалежності,39 Житомирського району, 27.10.2021 уклав додаткову угоду №20 до договору №41ВР107-17-21 постачання природного газу, якою ціну газу збільшено до 33846,68 грн. за 1000 куб.м. природного газу, тобто на 10,17% від визначеною додатковою угодою №19 від 26.10.2021, що на 0,17% більше ніж це дозволено законодавством.
В подальшому укладені додаткові угоди №21 від 28.10.2021, №22 від 29.10.2021, ціна у яких формувалась від початкової ціни на 38,18% більше ніж це могло бути відповідно до умов законодавства і Договору №41ВР107-17-21 постачання природного газу від 16.02.2021.
Продовжуючи свою злочинну діяльність, ОСОБА_5 , зловживаючи службовим становищем, діючи умисно, з метою одержання ТОВ «Житомиргаз Збут» неправомірної вигоди, використовуючи службове становище директора комунального підприємства, всупереч інтересам служби, в порушення п.2 ч.5 ст.41 Закону України «Про публічні закупівлі» та положень п.п.11.10.2 Договору №41ВР107-17-21 постачання природного газу від 16.02.2021, в адміністративному приміщенні Комунального підприємства по обслуговуванню адміністративних приміщень об`єктів комунальної власності Любарської селищної ради Житомирського району Житомирської області за адресою: смт.Любар вул.Незалежності,39 Житомирського району, 29.12.2021 уклав додаткову угоду №23 до договору №41ВР107-17-21 постачання природного газу, якою ціну газу збільшено до 65673,8912 грн. за 1000 куб.м. природного газу, тобто на 74,32% від визначеною додатковою угодою №22 від 29.10.2021, що на 64,32% більше ніж це дозволено законодавством.
Продовжуючи свою злочинну діяльність, ОСОБА_5 , зловживаючи службовим становищем, діючи умисно, з метою одержання ТОВ «Житомиргаз Збут» неправомірної вигоди, використовуючи службове становище директора комунального підприємства, всупереч інтересам служби, в порушення п.2 ч.5 ст.41 Закону України «Про публічні закупівлі» та положень п.п.11.10.2 Договору №41ВР107-17-21 постачання природного газу від 16.02.2021, в адміністративному приміщенні Комунального підприємства по обслуговуванню адміністративних приміщень об`єктів комунальної власності Любарської селищної ради Житомирського району Житомирської області за адресою: смт.Любар вул.Незалежності,39 Житомирського району, 28.02.2022 уклав додаткову угоду №24 до договору №41ВР107-17-21 постачання природного газу, якою ціну газу хоча і фактично зменшено до 49163,8912 грн. за 1000 куб.м. природного газу, однак ціна все одно була на 7,28% більша ніж це дозволено законодавством.
В подальшому ОСОБА_5 у дати платіжних доручень, в адміністративному приміщенні Комунального підприємства по обслуговуванню адміністративних приміщень об`єктів комунальної власності Любарської селищної ради Житомирського району Житомирської області за адресою: смт.Любар вул.Незалежності,39 Житомирського району, власним електронним підписом підписав та надав вказівку головному бухгалтеру підприємства ОСОБА_6 направити до Управління Державної казначейської служби у Любарському районі через систему дистанційного обслуговування клієнтів з використанням програмно-технічного комплексу «Клієнт казначейства-Казначейство» наступні платіжні доручення, згідно яких на користь ТОВ «Житомиргаз Збут» сплачено:
- платіжним дорученням від 16.03.2021 №21 сплачено 66946,49 грн., з них 6988,73 грн. сплачено внаслідок незаконного підвищення ціни;
- платіжним дорученням від 12.04.2021 №27 сплачено 74585,94 грн., з них 23807,22 грн. сплачено внаслідок незаконного підвищення ціни;
- платіжним дорученням 19.05.2021 №47 сплачено 27182,32 грн., з них 6614,74 грн. сплачено внаслідок незаконного підвищення ціни;
- платіжним дорученням 11.11.2021 №153 сплачено 16966,08 грн., з них 5086,33 грн. сплачено внаслідок незаконного підвищення ціни;
- платіжним дорученням 10.12.2021 №178 сплачено 156818,33 грн., з них 47111,03 грн. сплачено внаслідок незаконного підвищення ціни;
- платіжним дорученням 21.12.2021 №180 сплачено 104281 грн., з них 31328,15 грн. сплачено внаслідок незаконного підвищення ціни.
Всього, внаслідок оплати газу за завищеними цінами у 2021 році Комунальним підприємством по обслуговуванню адміністративних приміщень об`єктів комунальної власності Любарської селищної ради Житомирського району Житомирської області перераховано на рахунки ТОВ «Житомиргаз Збут» 120936,21 грн., що становить у 2021 році 106,5 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
В подальшому договір №41ВР107-17-21 постачання природного газу з додатковими угодами №1-24, акти оплати за природний газ за завищеними цінами стали підставою для постановлення рішення господарського суду від 25.04.2022 у справі №906/171/22 09.06.2022 про стягнення з Комунального підприємства по обслуговуванню адміністративних приміщень об`єктів комунальної власності Любарської селищної ради Житомирського району Житомирської області на рахунок ТОВ «Житомиргаз Збут» 1287183,4 грн.
Згідно рішення господарського суду від 25.04.2022 у справі №906/171/22 09.06.2022 Комунальним підприємством по обслуговуванню адміністративних приміщень об`єктів комунальної власності Любарської селищної ради Житомирського району Житомирської області на рахунок ТОВ «Житомиргаз Збут» сплачено 1287183,4 грн, з них 582218,23 грн. сплачено внаслідок незаконного підвищення ціни.
В подальшому договір №41ВР107-17-21 постачання природного газу з додатковими угодами №1-24, акти оплати за природний газ за завищеними цінами стали підставою для постановлення рішення господарського суду від 25.04.2022 у справі №906/171/22 09.06.2022 про стягнення з Комунального підприємства по обслуговуванню адміністративних приміщень об`єктів комунальної власності Любарської селищної ради Житомирського району Житомирської області на рахунок ТОВ «Житомиргаз Збут» 198969,47 грн.
Згідно рішення господарського суду від 07.09.2022 у справі №906/575/22 29.09.2022 Комунальним підприємством по обслуговуванню адміністративних приміщень об`єктів комунальної власності Любарської селищної ради Житомирського району Житомирської області на рахунок ТОВ «Житомиргаз Збут» сплачено 198969,47 грн, з них 59773,99 грн. сплачено внаслідок незаконного підвищення ціни.
Всього, внаслідок оплати газу за завищеними цінами у 2022 році Комунальним підприємством по обслуговуванню адміністративних приміщень об`єктів комунальної власності Любарської селищної ради Житомирського району Житомирської області перераховано на рахунок ТОВ «Житомиргаз Збут» 641992,22 грн., що у 2022 році становить 517,5 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Загальна сума шкоди завдана Комунальному підприємству по обслуговуванню адміністративних приміщень об`єктів комунальної власності Любарської селищної ради Житомирського району Житомирської області, яке фінансується з місцевого бюджету Любарської селищної ради, 762928,43 грн., що складає 624 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та є тяжкими наслідками.
Відомості про вказане кримінальне правопорушення внесено до ЄРДР за №42023062000000030 від 04.08.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364 КК України.
16.09.2023 ОСОБА_5 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364 КК України.
Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта №346770580 від 15.09.2023 у власності підозрюваного ОСОБА_5 є житловий будинок, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , земельна ділянка за кадастровим номером 1823183300:01:002:0215 площею 1,18 га та земельна ділянка за кадастровим номером 1823182900:05:001:0005 площею 2,6359 га.
Враховуючи, що одним із завдань арешту майна є відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення, а тому у слідства виникла необхідність в накладенні арешту на майно підозрюваного ОСОБА_5 з метою відшкодування завданої майнової шкоди Любарській селищній раді.
В судове засідання слідчий не з`явився, подав до суду заяву про розгляд клопотання за його відсутності.
Відповідно до ч.2 ст.172 КПК України клопотання слідчого про арешт майна, яке не було тимчасово вилучене, може розглядатися без повідомлення підозрюваного, якщо це є необхідним з метою забезпечення арешту майна, а тому, враховуючи заявлене слідим клопотання, вважаю за необхідно розгляд даного клопотання проводити без участі власника майна на яке необхідно накласти арешт.
Згідно ч.4 ст.107 КПК України, у зв`язку з неприбуттям у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.
Розглянувши та дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя дійшов наступного висновку.
Згідно ч.1 ст.170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.
Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження.
Відповідно до п.4 ч.2 ст.170 КПК України, арешт майна допускається з метою відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення.
Згідно ч.6 ст.170 КПК України, у випадку, передбаченому пунктом 4 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, фізичної чи юридичної особи, яка в силу закону несе цивільну відповідальність за шкоду, завдану діями (бездіяльністю) підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або неосудної особи, яка вчинила суспільно небезпечне діяння, а також юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності обґрунтованого розміру цивільного позову у кримінальному провадженні, а так само обґрунтованого розміру неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою, щодо якої здійснюється провадження.
Відповідно до практики Європейського Суду з прав людини перша та найбільш важлива вимога статті 1 Протоколу № 1 до Конвенції полягає у тому, що будь-яке втручання публічної влади у право на повагу до власності має бути законним, держави уповноважені здійснювати контроль за використанням власності шляхом виконання законів. Питання у тому, чи було досягнуто справедливої рівноваги між вимогами загального інтересу та захисту фундаментальних прав особи, має значення для справи лише за умови, що спірне втручання відповідало вимогам законності і не було свавільним (див. рішення у справі «Бакланов проти Російської Федерації» від 09.06.2005, рішення у справі «Фрізен проти Російської Федерації» від 24.03.2005).
При цьому, будь-яке втручання державного органу у право на мирне володіння майном повинно забезпечити «справедливий баланс» між загальним інтересом суспільства та вимогами захисту основоположних прав конкретної особи. Необхідність досягнення такого балансу відображена в цілому в структурі статті 1 Першого протоколу. Необхідного балансу не вдасться досягти, якщо на відповідну особу буде покладено індивідуальний та надмірний тягар (див. рішення у справі «Спорронг та Льонрот проти Швеції», пп. 69 і 73). Іншими словами, має існувати обґрунтоване пропорційне співвідношення між засобами, які застосовуються, та метою, яку прагнуть досягти (див. рішення у справі «Джеймс та інші проти Сполученого Королівства», п. 50).
Слідчим суддею встановлено, що 04.08.2023 до ЄРДР за №42023062000000030 внесено відомості про кримінальне правопорушення, передбачене ч.2 ст.364 КК України.
16.09.2023 ОСОБА_5 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364 КК України.
Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта №346770580 від 15.09.2023 у власності підозрюваного ОСОБА_5 є житловий будинок, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , земельна ділянка за кадастровим номером 1823183300:01:002:0215 площею 1,18 га. та земельна ділянка за кадастровим номером 1823182900:05:001:0005 площею 2,6359 га.
Враховуючи, що на майно, на яке слідчий просить накласти арешт, може бути стягнуто в рахунок відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення, слідчий суддя дійшов висновку, що клопотання підлягає до задоволення.
Керуючись ст.ст.107,170,171,172,173,309,369-371КПК України,слідчий суддя,-
ПОСТАНОВИВ :
Клопотання задовольнити.
Накласти арешт шляхом позбавлення права на відчуження та розпорядження, на майно підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , а саме:
- на житловий будинок, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 ;
- земельну ділянку за кадастровим номером 1823183300:01:002:0215 площею 1,18 га.;
- земельну ділянку за кадастровим номером 1823182900:05:001:0005 площею 2,6359 га.
Ухвала підлягає негайному виконанню.
Виконання ухвали доручити групі слідчих у даному кримінальному провадженні.
На ухвалу суду може бути подана апеляційна скарга безпосередньо до Житомирського апеляційного суду протягом 5 (п`яти) днів з дня її оголошення.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Любарський районний суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 27.09.2023 |
Оприлюднено | 30.04.2024 |
Номер документу | 113752144 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Любарський районний суд Житомирської області
Носач В. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні