КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 вересня 2023 року м. Кропивницький Справа № 340/4051/23
Кіровоградський окружний адміністративний суд, у складі судді Хилько Л.І., розглянув у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "СТ ПРОФІ ТРЕЙД" (далі - позивач) до Кропивницької митниці (також - відповідач) про визнання протиправним та скасування рішення щодо класифікації товару,
В С Т А Н О В И В:
Позивач (через представника адвоката Зунідова О.О.) звернувся до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить визнати протиправним та скасувати рішення щодо класифікації товару від 01.05.2023 №23UА90100000011-КТ стосовно опису товару "Сушарка для харчових продуктів (дегідратор) GoodFood WS10 PRO" у графі 31 митної декларації та коду цього товару згідно із УКТ ЗЕД 8516797000 у графі 33 митної декларації.
Позовну заяву сформовано в системі "Електронний суд" 14.06.2023.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що прийняття Відповідачем оскаржуваного рішення про класифікацію товару за кодом згідно з УКТ ЗЕД 8516797000 після неодноразового випуску у вільний обіг цього товару, класифікованого за кодом згідно УКТ ЗЕД 8419818090 суперечить принципам верховенства права та правової визначеності. Також, зміна Відповідачем підходів до класифікації товару, застосованих раніше під час здійснення митного контролю ідентичного товару, є порушенням принципу "належного урядування".
Представник відповідача подав до суду відзив, в якому просив суд відмовити у задоволені позовних вимог, оскільки товар №1, з комерційною назвою "Сушка для харчових продуктів (дегідратор) GoodFood WS10 PRO", заявлений, згідно наданих декларантом до митного оформлення документів, за кодом товару 8419818090 УКТ ЗЕД (як обладнання не для побутового використання). Проте згідно опису з сайту: "Food-service" (за посиланням https://www.food-service.com.ua/ua/degidrator-saro-veggydry-p30149) дегідратор (сушарка) GoodFood WS10 PRO це пристрій для виготовлення сушених фруктів, овочів, трав, в`яленого м`яса, грибів в домашніх умовах. На інших сайтах інформації щодо зазначеної моделі не знайдено. Таким чином, відповідно до пункту (Е) пояснень до товарної позиції 8516 УКТ ЗЕД; пояснень до товарних позицій 8419 УКТ ЗЕД, керуючись ОПІ 1, 5 (з урахуванням того, що пакування, в якому товар поставлено, звичайне для такої категорії виробів та відсутня інформація про її повторне використання) та 6, товар №1 з комерційною назвою "Сушка для харчових продуктів (дегідратор) GoodFood WS10 PRO", класифіковано у товарній підкатегорії УКТ ЗЕД 8516797000 (а.с.71-73).
Дослідивши наявні в справі матеріали, судом встановлено наступне.
18.04.2023 року з метою митного оформлення товарів, що надійшли з Китаю на адресу Позивача, ПП "Брокер-термінал" (декларант) до Відповідача подана митна декларація № 23UA901020003220U8.
Серед товарів, що декларувались на підставі вказаної декларації, був товар з комерційною назвою "Сушарка для харчових продуктів (дегідратор) GoodFood WS10 PRO" у кількості 263 штуки. Виробник і відправник товару - компанія "GUANGZHOU SHENGHUI ELECTROMECHANICAL CO., LTD" (Китай).
Графа 31 митної декларації містила таку інформацію про товар: "Апарат призначений для Сушіння фруктів, овочів, зелені, м`яса, риби. Використовують на підприємствах громадського харчування (не для побутового використання), для промислового використання. Принцип дії: вентилятор розподіляє гаряче повітря всередині пристрою горизонтально, забезпечуючи рівномірне сушіння продуктів. У комплекті 10 полиць розміром 390 х 390 мм, щипці, лоток 350 х 400 мм. Корпус виготовлений із нержавіючої сталі. Продуктивність: від 10 до 20 кг сирого продукту. Таймер. Терморегулятор 35 - 75 градусів С. Тип підключення: електро. Тип установки: настільна. Гумові ніжки. Потужність: 1 кВт. Напруга: 220В/50Гц. Габаритні розміри: 420 х 550 х 380 мм".
У графі 33 митної декларації був вказаний код товару згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (далі - УКТ ЗЕД) 8419818090 (а.с.102-105).
01.05.2023 Відповідачем прийнято спірне рішення щодо класифікації товару № 23UА90100000011-КТ, згідно якого:
- опис товару у графі 31 митної декларації змінено на такий: "Товар з комерційною назвою "Сушка для харчових продуктів (дегідратор) GoodFood WS10 PRO" являє собою електронагрівальну машину для виготовлення сушених фруктів, овочів, трав, в`яленого м`яса, грибів в домашніх умовах (для побутового використання)" (вказані декларантом характеристики товару залишено без змін);
- задекларований у графі 33 митної декларації код товару згідно з УКТ ЗЕД 8419818090 змінено на 8516797000 (а.с.10-12)
Підставою для його прийняття такого рішення став висновок Відповідача, згідно з яким імпортовані Позивачем сушарки призначені для побутового використання, що виключає їх класифікацію у товарній позиції 8419.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає таке.
Нормами статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до статті 1 Митного кодексу України від 13.03.2012 №4495-VI, законодавство України з питань митної справи складається з Конституції України, цього Кодексу, інших законів України, що регулюють питання, зазначені у статті 7 цього Кодексу, з міжнародних договорів України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, а також з нормативно-правових актів, виданих на основі та на виконання цього Кодексу та інших законодавчих актів (частина перша статті 1).
Відносини, пов`язані із справлянням митних платежів, регулюються цим Кодексом, Податковим кодексом України та іншими законами України з питань оподаткування (частина друга статті 1).
Згідно з частиною 1 ст. 246 Митного кодексу України, метою митного оформлення є забезпечення дотримання встановленого законодавством України порядку переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, а також забезпечення статистичного обліку ввезення на митну територію України, вивезення за її межі і транзиту через її територію товарів.
Митне оформлення розпочинається з моменту подання митному органу декларантом або уповноваженою ним особою митної декларації або документа, який відповідно до законодавства її замінює, та документів, необхідних для митного оформлення, а в разі електронного декларування - з моменту отримання митним органом від декларанта або уповноваженої ним особи електронної митної декларації або електронного документа, який відповідно до законодавства замінює митну декларацію (частина 1 статті 248 Митного кодексу України).
Стаття 318 Митного кодексу України визначає загальні принципи здійснення митного контролю.
Так, митному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України (частина перша статті 318). Митний контроль передбачає виконання митними органами мінімуму митних формальностей, необхідних для забезпечення додержання законодавства України з питань митної справи (частина третя статті 318).
Згідно з ч.1 ст.67 Митного кодексу України Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів та затверджується законом про Митний тариф України.
Відповідно до ст.69 Митного кодексу України, товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД (частина 1 статті 69 Митного кодексу України).
Митні органи здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД (частина 2 статті 69 Митного кодексу України).
На вимогу посадової особи митного органу декларант або уповноважена ним особа зобов`язані надати усі наявні відомості, необхідні для підтвердження заявлених ними кодів товарів, поданих до митного оформлення, а також зразки таких товарів та/або техніко-технологічну документацію на них (частина 3 статті 69 Митного кодексу України).
У разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів митний орган має право самостійно класифікувати такі товари (частина 4 статті 69 Митного кодексу України).
Під складним випадком класифікації товару розуміється випадок, коли у процесі контролю правильності заявленого декларантом або уповноваженою ним особою коду товару виникають суперечності щодо тлумачення положень УКТ ЗЕД, вирішення яких потребує додаткової інформації, спеціальних знань, проведення досліджень тощо (частина 5 статті 69 Митного кодексу України).
Частиною 7 статті 69 Митного кодексу України визначено, що рішення митних органів щодо класифікації товарів для митних цілей є обов`язковими. Такі рішення оприлюднюються у встановленому законодавством порядку. У разі незгоди з рішенням митного органу щодо класифікації товару декларант або уповноважена ним особа має право оскаржити це рішення до органу вищого рівня відповідно до глави 4 цього Кодексу або до суду.
Відповідно до частини 2 статті 67 Митного кодексу України, в УКТ ЗЕД товари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними підпозиціями, найменування і цифрові коди яких уніфіковано з Гармонізованою системою опису та кодування товарів.
Для докладнішої товарної класифікації використовується сьомий, восьмий, дев`ятий та десятий знаки цифрового коду (частина третя статті 67 Митного кодексу України).
Згідно з частиною 4 статті 67 Митного кодексу України, структура десятизнакового цифрового кодового позначення товарів в УКТ ЗЕД включає код групи (перші два знаки), товарної позиції (перші чотири знаки), товарної підпозиції (перші шість знаків), товарної категорії (перші вісім знаків), товарної підкатегорії (десять знаків).
З метою приведення класифікаційної роботи митних органів у відповідність до Митного кодексу України, удосконалення здійснення контролю правильності класифікації товарів відповідно до вимог УКТ ЗЕД під час проведення процедур митного контролю та митного оформлення, упорядкування процедури класифікації товарів і запобігання випадкам ухилення підприємствами та громадянами від сплати митних платежів у повному обсязі та від установлених заходів нетарифного регулювання розроблений Порядок роботи відділу митних платежів, підрозділу митного оформлення митного органу та митного поста при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 №650 та зареєстрований у Міністерстві юстиції України 02.07.2012 за № 1085/21397 (далі Порядок №650).
Порядком №650 визначений порядок роботи відділу митних платежів, підрозділу митного оформлення та митного поста під час здійснення контролю правильності класифікації товарів, прийняття попередніх рішень про класифікацію товарів та рішень про визначення коду товару, здійснення митних процедур, пов`язаних з контролем правильності класифікації товарів при митному контролі та оформленні товарів, що переміщуються через митний кордон України, порядок взаємодії з іншими структурними підрозділами митного органу при вирішенні питань класифікації товарів, а також здійснення оформлення та реєстрації рішень, надання звітності та інші питання роботи відділу митних платежів, підрозділу митного оформлення, митного поста у напрямі класифікації товарів згідно з УКТ ЗЕД.
У пункті 3 розділу І Порядку 650 наведено визначення термінів:
- класифікація товару - визначення коду товару відповідно до вимог Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД, передбачених Законом України «Про Митний тариф України» (далі - Основні правила інтерпретації УКТ ЗЕД), з урахуванням Пояснень до УКТ ЗЕД, рішень Комітету з Гармонізованої системи опису та кодування товарів Всесвітньої митної організації, методичних рекомендацій щодо класифікації окремих товарів згідно з вимогами УКТ ЗЕД, розроблених центральним органом виконавчої влади у сфері митної справи на виконання статті 68 Митного кодексу України, до початку переміщення товару через митний кордон України, під час митного оформлення та після завершення митного оформлення;
- контроль правильності класифікації товарів - перевірка правильності опису товару та відповідного йому коду в митній декларації вимогам Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД під час проведення процедур його митного контролю та митного оформлення;
- рішення про визначення коду товару - документ установленої форми, який оформлюється посадовими особами відділу митних платежів, уповноваженими особами підрозділу митного оформлення чи митного поста у разі необхідності прийняття рішення про класифікацію товарів.
Пунктом 5 розділу І Порядку 650 визначено, що посадова особа підрозділу митного оформлення чи митного поста згідно з цим порядком здійснює контроль правильності класифікації товарів під час проведення процедур митного контролю та оформлення товарів.
Розділом III Порядку 650 визначені особливості порядку контролю правильності класифікації товарів.
Декларант або уповноважена ним особа класифікує товари згідно з УКТ ЗЕД при їх декларуванні відповідно до статті 69 Митного кодексу України (пункт 1 розділу III).
Посадові особи підрозділу митного оформлення чи митного поста, відділу митних платежів здійснюють контроль правильності класифікації товарів під час проведення митних формальностей при митному оформленні товарів. Обсяг контролю, достатнього для забезпечення додержання правил класифікації товарів при митному оформленні, визначається на основі результатів застосування системи управління ризиками (пункт 2 розділу III).
Рішення приймається за результатами класифікації товарів згідно з УКТ ЗЕД у разі необхідності зміни задекларованого коду товару згідно з УКТ ЗЕД, у тому числі за результатами спрацювання автоматизованої системи аналізу та управління ризиками у складних випадках митних формальностей (пункт 3 розділу III).
У разі неможливості однозначно перевірити правильність класифікації товару на підставі задекларованих відомостей відповідно до вимог статті 69 МКУ декларант або уповноважена ним особа письмово повідомляється про необхідність надання додаткових документів чи відомостей, необхідних для підтвердження задекларованого ним коду товару згідно з УКТ ЗЕД.
При електронному декларуванні посадова особа відділу митних платежів або підрозділу митного оформлення чи митного поста за допомогою АСМО (автоматизована система митного оформлення) створює та передає декларанту або уповноваженій ним особі засвідчене електронним цифровим підписом електронне повідомлення про необхідність подання документів, які підтверджують класифікацію товару (пункт 5 розділу III).
У разі виникнення складного випадку класифікації товару підрозділу митного оформлення або митним постом готується запит до відділу митних платежів у паперовому або електронному вигляді (пункт 11 розділу III).
Класифікація товарів за запитами підрозділу митного оформлення або митного поста здійснюється посадовими особами ВМП на основі документів та відомостей, які передаються до ВМП разом із запитом (пункт 13 розділу III).
Рішення приймається посадовими особами відділу митних платежів або уповноваженими особами підрозділу митного оформлення чи митного поста на підставі встановлених характеристик товару, які є визначальними для класифікації товару, згідно з Основними правилами інтерпретації УКТ ЗЕД.
У разі неможливості однозначно перевірити правильність класифікації товару на підставі задекларованих відомостей посадовою особою відділу митних платежів письмово повідомляється про необхідність надання додаткових документів чи відомостей, необхідних для підтвердження задекларованого коду товару згідно з УКТ ЗЕД (пункт 14 розділу III).
Основні правила інтерпретації УКТ ЗЕД викладені у додатку до Закону України «Про митний тариф України» від 19.10.2022 року №2697-IX (далі Закон №2697-ІХ).
Так, згідно із Законом № 2697-ІХ до товарної позиції 8516 включаються електричні водонагрівачі акумулювальні або безінерційні та електричні нагрівачі занурені; прилади електричні для обігрівання приміщень, ґрунту; електронагрівальні апарати перукарські (наприклад сушарки для волосся, бігуді, щипці для гарячої завивки) або сушарки для рук; праски електричні; інші побутові електронагрівальні прилади; елементи опору нагрівальні, крім включених до товарної позиції 8545, зокрема, до товарної позиції 8516797000 інші.
Поясненнями до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, затверджених наказом Державної митної служби України від 14.07.2020 № 256 (надалі Пояснення), визначено, що до товарної позиції 8516 включається всі електричні машини та устаткування, крім:
(а) машин та устаткування групи 84, що класифікуються там, навіть якщо вони електричні (див. Загальні положення до групи 84); та
(b) певних виробів, виключених з цього розділу взагалі (див. Загальні положення до розділу XVІ).
Згідно п. "Е" (інші побутові електронагрівальні прилади) Пояснень до товарної позиції 8516, до цієї групи входять всі електронагрівальні машини та пристрої за умови, що вони, як правило, застосовуються в побуті. Деякі з них згадані раніше в цих поясненнях (наприклад, електрокаміни, гейзерні нагрівачі, сушарки для волосся, праски і т.п.). До числа інших входять:
(1) Мікрохвильові печі.
(2) Інші печі та електроплити, електроплитки, плитки-конфорки для готування (варіння), (англ. boiling rings), грилі та ростери (наприклад, конвекційного типу, з електричним опором, інфрачервоні, індукційні високої частоти і комбіновані газоелектричні пристрої).
(3) Кавники або чайники для приготування кави або чаю (включаючи кавники і чайники з проціджувачем).
(4) Тостери, включаючи тостерні печі, що призначені переважно для приготування тостів, але можуть також застосовуватися і для запікання невеликих шматочків продуктів, таких як картопля.
(5) Чайники, каструлі, пароварки, підігрівники для молока з зовнішньою теплоізоляцією, супу чи аналогічні посудини.
(6) Млинцівниця.
(7) Вафельниці.
(8) Підігрівачі для тарілок і їжі.
(9) Сотейники та посуд для підсмажування скибочок (фритюрниці).
(10) Апарати для обсмаження кави.
(11) Нагрівачі для пляшок.
(12) Апарати для виготовлення йогурту та сиру.
(13) Стерилізаційні апарати для приготування консервів.
(14) Апарати для приготування повітряної кукурудзи.
(15) Сушарки для обличчя та аналогічні сушарки.
(16) Сауни для обличчя, до складу яких входять маски, в яких випаровується вода для обробки шкіри обличчя.
(17) Аератори для рушників і нагрівальні вішалки для рушників.
(18) Грілки для постелей.
(19) Нагрівачі для парфумів або пахощів, а також нагрівачі для розсіювання інсектицидів.
(20) Кип`ятильники для немеханічного прання.
До цієї групи не включаються:
(а) ковдри, матраци, подушки з електропідігріванням, грілки для ніг або подібні вироби; одяг, взуття або навушники чи інші предмети з електропідігріванням, використовувані людиною (розглядаються у відповідній товарній позиції, див. примітку 1 до цієї групи);
(b) розгладжувальні машини валкового типу (товарна позиція 8420) і прасувальні машини чи преси для одягу (товарна позиція 8451);
(c) перколятори, монтовані на прилавку, електричні нагрівачі чаю або молока, сотейники та фритюрниці, застосовувані, наприклад, у кафе, які спеціалізуються на хрусткій картоплі, та інші пристрої з електропідігріванням, які, як правило, не застосовуються в побуті (товарна позиція 8419 і т.п.);
(d) промислові мікрохвильові печі, камери та обладнання (наприклад, мікрохвильові печі, які використовуються в ресторанах) (товарна позиція 8514);
(e) меблі (наприклад, білизняні шафи та сервісні візки), обладнані нагрівальними елементами (група 94);
(f) запальнички для сигарет, запальнички для газу та аналогічні вироби (товарна позиція 9613).
При цьому, згідно із Законом №2697-ІХ до товарної позиції 8419 відносяться машини, обладнання промислове або лабораторне з електричним чи неелектричним нагріванням (за винятком печей, камер та іншого обладнання товарної позиції 8514) для обробки матеріалів шляхом зміни температури, наприклад, нагріванням, варінням, підсмажуванням, дистиляцією, ректифікацією, стерилізацією, пастеризацією, пропарюванням, сушінням, випарюванням, конденсацією або охолодженням,крім машин або обладнання, призначеного для використання у побуті; - неелектричні водонагрівачі акумулювальні або безінерційні; неелектричні водонагрівачі безінерційні або теплові водяні акумулятори, зокрема, до товарної позиції 8419818090 інші.
Відповідно до Пояснень до товарної позиції 8419 не включаються:
(а) побутові печі, каміни, плити і т.п. товарної позиції 7321;
(b) повітронагрівачі і розподільні пристрої для подачі гарячого повітря, неелектричні товарної позиції 7322;
(c) прилади побутові для приготування або розігрівання їжі товарної позиції 7418;
(d) пристрої для фракційної перегонки (наприклад, у виробництві важкої води) і ректифікації, сконструйовані спеціально для ізотопного поділу, а також пристрої для ізотопного обміну, що використовують метод «подвійної температури» (товарна позиція 8401);
(e) парові котли і водяні котли з пароперегрівом (товарна позиція 8402), а також їхнє допоміжне обладнання (товарна позиція 8404);
(f) котли центрального опалення товарної позиції 8403;
(g) промислові або лабораторні печі, включаючи печі для розділення опроміненого ядерного палива за допомогою пірометалургійних процесів (товарна позиція 8417 або 8514 залежно від конкретного випадку);
(h) холодильне обладнання та теплові насоси товарної позиції 8418;
(іj) обладнання для пророщування насіння, інкубатори або брудери (товарна позиція 8436);
(k) машини для зволоження зерна (товарна позиція 8437);
(l) дифузійні апарати для екстрагування цукру з сиропу (товарна позиція 8438);
(m) установки для термообробки текстильної пряжі, тканин або готових текстильних виробів (наприклад, кондиціонери пряжі і обпалювальні машини) (товарна позиція 8451);
(n) апаратура для хімічного осаджування з парової фази для виробництва напівпровідникових приладів (товарна позиція 8486);
(о) промислове або лабораторне обладнання для термообробки матеріалів за допомогою індукції або діелектричних втрат, включаючи мікрохвильове обладнання (товарна позиція 8514);
(р) мікрохвильові печі для промислового або комерційного використання, використовувані у ресторанах або подібних підприємствах (товарна позиція 8514);
(q) заглибні нагрівачі, не вмонтовані постійно, для нагрівання рідин, в`язких (крім твердих тіл) речовин чи газів так само, як заглибні нагрівачі, постійно вмонтовані в чан, бак і т.п. і призначені лише для нагрівання води (товарна позиція 8516);
(r) електрообладнання обігрівання ґрунту, електрообладнання обігрівання простору, побутові електронагрівальні прилади товарної позиції 8516.
Разом з тим, відповідно до Пояснень, до цієї товарної позиції входить широкий комплекс техніки та обладнання, в т.ч. (ІІІ) випарне або сушильне обладнання. Це обладнання конструюється для різних цілей (іноді для роботи у вакуумі) для того, щоб забезпечити перероблення різних матеріалів з урахуванням їхньої теплової чутливості. Це обладнання може мати пряме чи непряме нагрівання. До цієї товарної позиції включаються лише випарні чи сушильні агрегати, що використовують порівняно низькі температури, які слід відрізняти від промислових або сушильних печей товарної позиції 8417, в яких створювана температура значно вище.
Згідно з митною декларацією країни відправлення від 10.03.2023 №531620230160381845 товар з комерційною назвою "Сушарка для харчових продуктів (дегідратор) GoodFood WS10PRO" кваліфікований за кодом 8419818090.
У листі від 20.04.2023 № GS01 виробник і відправник товару підтвердив, що модель (WS-10-PRO) може бути використана в сфер громадського харчування, а також у виробництві напівфабрикатів в харчовій промисловості. Основний корпус дегідратора і 10 полиць виготовлені з нержавіючої сталі, всі електричні компоненти виготовлені з високоякісних матеріалів розраховані на тривалий термін служби при високих температурах (а.с.24-зв., 25).
У листі від 25.04.2023 № GS02 виробник і відправник товару вказав, що дегідратор GoodFood WS10 PRO (УКТ ЗЕД код: 8419818090) це промисловий дегідратор для сушіння овочів, фруктів, риби, трав для м`яса, в`яленого м`яса та ін.. Побутові (для побутового використання дегідратори виготовляються із пластику, звичайна вага нетто пластикового дегідратора становить 2-4 кг, а загальна продуктивність (продуктивність) побутового (побутового використання) пластикового дегідратора становить 2-5 кг продукту. Загальна продуктивність дегідратора GoodFood WS10 PRO до 20 кг сирого продукту (а.с.26-27).
Згідно до інформації ДП "Держзовнішінформ" від 26.04.2023 № 123/155, сушарка для харчових продуктів (дегідратор) GoodFood WS10 PRO відповідає коду УКТ ЗЕД 8419818090. При цьому, до жодної позиції з товарної номенклатури коду УКТ ЗЕД 8516 сушарка не відноситься, а до побутових приладів вона не відноситься за своїми характеристиками (продуктивність, об`єм, площа сушіння, сушарка має промислове виконання вироблена з нержавіючої сталі марок AISI 304, 430), а відповідно використовується для створення додаткової вартості в процесі експлуатації (а.с.28).
Крім того, як вбачається із опису з сайту "Food-service" за посиланням: https://www.food-service.com.ua/ua/degidrator-saro-veggydry-p30149 (на яке посилається і відповідач у спірному рішення) дегідратор (сушарка) GoodFood WS10 PRO це пристрій для виготовлення сушених фруктів, овочів, трав, в`яленого м`яса, грибів (без зазначення "в домашніх умовах"). Згідно Роз`яснення від виробника, дегідратор GoodFood WS10 PRO - це промисловий дегідратор для сушіння овочів, фруктів, риби, трав для м`яса, в`яленого м`яса та ін., УКТ ЗЕД код: 8419818090; Основна відмінність промислового і побутового (побутового використання) обладнання полягає в тому, що побутове обладнання використовується для закриття потреб в особистих цілях себе та своєї сім`ї. Основним призначенням промислового обладнання дегідратора GoodFood WS10 PRO є виробництво напівфабрикатів для харчової промисловості з подальшою реалізацією цих напівфабрикатів в магазинах, супермаркетах, ресторанах та інших закладів громадського харчування, тобто це застосовується у сфері бізнес для бізнесу (B2B) або бізнес для клієнта (B2C). Додатковою особливістю промислового обладнання є міцні та довговічні матеріали, з яких виготовлено обладнання, ми підтверджуємо, що дегідратор GoodFood WS10 PRO основний корпус та блок управління дегідратора виготовлені з нержавіючої сталі AISI 430 та 10 полиць виготовлені з нержавіючої сталі AISI 304, всі електричні компоненти виготовлені з високоякісних матеріалів і розраховані на тривалий термін служби при високих температурах, що безсумнівно відносить дегідратор GoodFood WS10 PRO до промислового обладнання. Побутові (побутового використання) дегідратори виготовляються із пластику, звичайна вага нетто пластикового дегідратора становить 2-4 кг, а загальна продуктивність (продуктивність) побутового (побутового використання) пластикового дегідратора становить 2-5 кг продукту.
Враховуючи вищевказане, суд приходить до висновку, що відповідачем оскаржуваним рішенням про класифікацію безпідставно класифіковано ввезений позивачем товар з комерційною назвою "Сушарка для харчових продуктів (дегідратор) GoodFood WS10 PRO" за кодом УКТ ЗЕД 8516797000.
Підсумовуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог.
Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд зазначає наступне.
Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
При зверненні до суду з даним позовом Позивач сплатив судовий збір у сумі 2684,00 грн. (а.с.8, 58), який підлягає стягненню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань Відповідача у справі.
Керуючись статтями 139, 143, 242-246, 255, 260-263, 295 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Кропивницької митниці щодо класифікації товару від 01.05.2023 №23UА90100000011-КТ стосовно опису товару "Сушарка для харчових продуктів (дегідратор) GoodFood WS10 PRO" у графі 31 митної декларації та коду цього товару згідно з УКТ ЗЕД 8516797000 у графі 33 митної декларації.
Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "СТ ПРОФІ ТРЕЙД" (код ЄДРПОУ - 43684624) судовий збір в сумі 2684,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Кропивницької митниці (код ЄДРПОУ - 44005668).
Рішення суду набирає законної сили в порядку, встановленому ст.255 КАС України та може бути оскаржено до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення за правилами, встановленими ст.ст.293, 295-297 КАС України.
Суддя Кіровоградського
окружного адміністративного суду Л.І. ХИЛЬКО
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.09.2023 |
Оприлюднено | 02.10.2023 |
Номер документу | 113796638 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Л.І. ХИЛЬКО
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні