РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
27 вересня 2023 року м. Рівне№460/10917/23Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Борискіна С.А., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, адміністративну справу за позовом
Товариства з обмеженою відповідальністю "Стар-Світ Транс"</a>, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача ОСОБА_1 доВідділу державного нагляду (контролю) у Рівненській області Державної служби України з безпеки на транспорті про визнання протиправною та скасування постанови, -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Стар-Світ Транс"</a> (далі також ТОВ "Стар-Світ Транс", позивач) звернулося до суду з позовом до Відділу державного нагляду (контролю) у Рівненській області Державної служби України з безпеки на транспорті (далі також відповідач), в якому просило:
-визнати протиправною та скасувати постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу від 18.04.2023 №347958.
Обґрунтовуючи позовні вимоги представник позивача зазначав, що оскаржувана постанова є протиправною, оскільки на час проведення перевірки ТОВ "Стар-Світ Транс" не було перевізником в розумінні Закону України "Про автомобільний транспорт", а тому не могло бути притягнутим до відповідальності. Просив позов задовольнити.
Ухвалою суду від 08.05.2023 відкрито спрощене позовне провадження, без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Позиція відповідача щодо позовних вимог висловлена у відзиві на позов від 26.05.2023, відповідно до змісту якого представник відповідача заперечувала проти їхнього задоволення. Зазначала на обґрунтування такої позиції про те, що оскільки на момент проведення перевірки у водія був відсутній щоденний реєстраційний лист праці та відпочинку (тахокарти) за 22.02.2023, то відповідачем правомірно прийнята постанова про застосування до позивача адміністративно-господарського штрафу у розмірі 17000,00 грн. При цьому вказувала на те, що товарно-транспортна накладна на перевезення вантажів, що наявна в матеріалах справи, визначає автоперевізника за назвою ТОВ "Стар Світ", з кодом ЄДРПОУ ТОВ "Стар Світ Транс". Зауважувала, що позивач не надав жодних доказів на підтвердження того, що під час здійснення перевірки автомобільного транспорту, у межах даних спірних відносин, в частині обставин виявлення правопорушення та наявної ТТН, автомобільним перевізником була інша особа - ФОП ОСОБА_1 . Наголошувала, що наявність договору транспортного експедирування не спростовує факт наявності товарно-транспортної накладної. За наведеного, просила у задоволенні позову відмовити повністю.
Ухвалою суду від 13.06.2023 клопотання представника позивача про залучення до участі у справі третьої особи задоволено. Залучено до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача - фізичну особу-підприємця ОСОБА_1 . Запропоновано третій особі надати суду пояснення по суті адміністративного позову та наявні докази протягом 15 днів з дати отримання даної ухвали суду.
Пояснень від третьої особи у встановлений судом строк не надходило.
Згідно з положеннями ч.4 ст.229 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Дослідивши подані письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд встановив таке.
22.02.2023 на 127 км автомобільної дороги Н-22 державними інспекторами Відділу державного нагляду (контролю) у Волинській області Укртрансбезпеки, відповідно до направлення на перевірку №013420 від 17.02.2023, проводилась рейдова перевірка транспортних засобів перевізників, що здійснюють внутрішні та міжнародні перевезення пасажирів та вантажів.
Так, посадовими особами Укртрансбезпеки був зупинений транспортний засіб марки Volkswagen LT, номерний знак - НОМЕР_1 , серія і номер свідоцтва про реєстрацію - НОМЕР_2 , під керуванням водія ОСОБА_2 .
Згідно свідоцтва про реєстрацію, власником транспортного засобу є ОСОБА_1 .
За результатами проведеної перевірки, посадовими особами відповідача складено акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 22.02.2023 №333971 (далі Акт перевірки).
В графі "найменування автомобільного перевізника, його місцезнаходження; прізвище, ініціали (ініціал власного імені) та адреса фізичної особи-підприємця" Акта перевірки зазначено: " ОСОБА_1 , АДРЕСА_1 ; перевізник згідно ТТН №1 від 22.02.2023 ТОВ "Стар Світ", п/н НОМЕР_3 ".
Проведеною перевіркою виявлено порушення ст.34, ст.48 Закону України "Про автомобільний транспорт": під час надання послуг з перевезень вантажів перевізник не забезпечив водія щоденним реєстраційним листком режимів праці та відпочинку (тахокартою) за 22.02.2023.
Водій транспортного засобу Акт перевірки підписав та зазначив, що з порушеннями згідний.
Також із матеріалів справи встановлено та не є спірним у справі, що позивач повідомлявся про час і місце розгляду справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт.
18.04.2023 відповідачем прийнято постанову №347958 про застосування до ТОВ "Стар-Світ Транс" (код ЄДРПОУ 43224730) адміністративно-господарського штрафу у розмірі 17000,00 грн. за порушення законодавства про автомобільний транспорт, відповідальність за яке передбачена абз.3 ч.1 ст.60 Закону України "Про автомобільний транспорт".
Не погодившись із прийнятою постановою, позивач звернувся з цим позовом до суду.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає наступне.
За приписами ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до вимог Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 103, Укртрансбезпека є центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику з питань безпеки на наземному транспорті та у сфері безпеки на морському та річковому транспорті (крім сфери безпеки мореплавства суден флоту рибного господарства).
Пунктом 4 цього Положення визначено, що основними завданнями Укртрансбезпеки є, серед іншого, здійснення державного нагляду (контролю) за безпекою на автомобільному, міському, електричному, залізничному, морському та річковому транспорті.
Відносини між автомобільними перевізниками, замовниками транспортних послуг, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, пасажирами, власниками транспортних засобів, а також їх відносини з юридичними та фізичними особами - суб`єктами підприємницької діяльності, які забезпечують діяльність автомобільного транспорту та безпеку перевезень, регулює Закон України "Про автомобільний транспорт" від 05.04.2001 № 2344-ІІІ (далі - Закон від 05.04.2001 №2344-ІІІ), Порядок здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 № 1567 (далі - Порядок № 1567).
Згідно з ст.5 Закону від 05.04.2001 №2344-ІІІ основним завданням державного регулювання та контролю у сфері автомобільного транспорту є створення умов безпечного, якісного й ефективного перевезення пасажирів та вантажів, надання додаткових транспортних послуг.
Відповідно до ст.6 Закону від 05.04.2001 №2344-ІІІ державний контроль автомобільних перевізників на території України здійснюється шляхом проведення планових, позапланових і рейдових перевірок (перевірок на дорозі). Державному контролю підлягають усі транспортні засоби українських та іноземних перевізників, що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів і вантажів на території України.
Процедуру здійснення державного контролю за додержанням суб`єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту (далі - суб`єкти господарювання), вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів щодо організації перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом визначається Порядком № 1567.
Рейдові перевірки (перевірки на дорозі) на автомобільному транспорті проводяться посадовими особами Укртрансбезпеки та її територіальних органів у форменому одязі, які мають відповідне службове посвідчення, направлення на рейдову перевірку (перевірку на дорозі) згідно з додатком 1-1, сигнальний диск (жезл) та індивідуальну печатку (п. 4 Порядку № 1567).
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 02.12.2021 №1579-р "Про оптимізацію діяльності територіальних органів Державної служби України з безпеки на транспорті" Поліське міжрегіональне управління Укртрансбезпеки реорганізовано шляхом поділу на Відділ державного нагляду (контролю) у Рівненькій області та Відділ державного нагляду (контролю) у Волинській області.
Відповідне рішення про реорганізацію також прийнято Державною службою України з безпеки на транспорті (наказ "Про упорядкування структури Укртрансбезпеки" від 23.12.2021 №2440-К).
Рейдова перевірка (перевірка на дорозі) здійснюється на підставі щотижневого графіка (п. 12 Порядку № 1567).
Графік проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі) складається та затверджується керівником або заступником керівника Укртрансбезпеки або її територіального органу (п. 13 Порядку № 1567).
Згідно з п. 25 Порядку № 1567 справа про порушення розглядається в територіальному органі Укртрансбезпеки за місцезнаходженням автомобільного перевізника або за місцем виявлення порушення (за письмовою заявою уповноваженої особи автомобільного перевізника) не пізніше ніж протягом двох місяців з дня його виявлення.
Справа про порушення розглядається у присутності уповноваженої особи автомобільного перевізника.
Про час і місце розгляду справи про порушення уповноважена особа суб`єкта господарювання повідомляється під розписку чи рекомендованим листом із повідомленням.
У разі неявки уповноваженої особи суб`єкта господарювання справа про порушення розглядається без її участі.
За наявності підстав керівник органу державного контролю або його заступник виносить постанову про застосування адміністративно-господарських штрафів, яка оформляється згідно з додатком 5 (п. 26-27 Порядку № 1567).
Процедура проведення рейдової перевірки та прийняття оскаржуваної постанови не є спірними у справі.
Спірним у цій справі є питання правомірності накладення адміністративно-господарських санкцій на ТОВ "Стар-Світ Транс" як на перевізника.
Згідно з положеннями ст.34 Закону від 05.04.2001 №2344-III автомобільний перевізник повинен:
виконувати вимоги цього Закону та інших законодавчих і нормативно-правових актів України у сфері перевезення пасажирів та/чи вантажів;
утримувати транспортні засоби в належному технічному і санітарному стані та забезпечувати їх зберігання відповідно до вимог статті 21 цього Закону;
забезпечувати контроль технічного і санітарного стану транспортних засобів перед виїздом на маршрут;
забезпечувати проведення медичного контролю стану здоров`я водіїв;
організувати проведення періодичного навчання водіїв методам надання домедичної допомоги потерпілим від дорожньо-транспортних пригод;
забезпечувати умови праці та відпочинку водіїв згідно з вимогами законодавства;
забезпечувати проведення стажування та інструктажу водіїв у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту;
забезпечувати безпеку дорожнього руху;
забезпечувати водіїв відповідною документацією на перевезення пасажирів.
Статтею 48 Закону від 05.04.2001 №2344-III встановлено, що автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.
Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є:
-для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством;
-для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.
Відповідно до ст.60 Закону від 05.04.2001 № 2344-III за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи, зокрема за перевезення пасажирів та вантажів за відсутності на момент проведення перевірки документів, визначених статтями 39 і 48 цього Закону - у розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Аналіз наведених норм законодавства дає підстави для висновку, відповідальність за порушення законодавства про автомобільний транспорт покладається виключно на автомобільних перевізників, а не на власників/користувачів транспортного засобу, яким перевозиться вантаж.
За визначенням, наведеним в абз.18 ч.1 ст.1 Закону №2344-III, автомобільний перевізник - фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами.
Відповідно до ст.33 Закону від 05.04.2001 № 2344-III автомобільним перевізником, що здійснює перевезення вантажів на договірних умовах, є суб`єкт господарювання, який відповідно до законодавства надає послугу згідноз договором про перевезення вантажу транспортним засобом, що використовується на законних підставах.
Згідно з ч.1, 2 ст.50 Закону від 05.04.2001 № 2344-III договір про перевезення вантажу автомобільним транспортомукладається відповідно до цивільного законодавства між замовником та виконавцему письмовій формі (договір, накладна, квитанція тощо).
Істотними умовами договору є: найменування та місцезнаходження сторін; найменування та кількість вантажу, його пакування; умови та термін перевезення; місце та час навантаження і розвантаження; вартість перевезення; інші умови, узгоджені сторонами.
Відповідно до ст.909 Цивільного кодексу України за договором перевезення вантажу одна сторона (перевізник) зобов`язується доставити довірений їй другою стороною (відправником) вантаж до пункту призначення та видати його особі, яка має право на одержання вантажу (одержувачеві), а відправник зобов`язується сплатити за перевезення вантажу встановлену плату.
Договір перевезення вантажу укладається у письмовій формі. Укладення договору перевезення вантажу підтверджується складенням транспортної накладної (коносамента або іншого документа, встановленого транспортними кодексами (статутами).
Приписами п. 1 Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених наказом Міністерства транспорту та зв`язку № 363 від 14.10.1997 (далі - Правила), визначено, що перевізник - фізична або юридична особа суб`єкт господарювання, який надає послуги з перевезень вантажів чи здійснює за власний кошт перевезення вантажів автомобільними транспортними засобами.
Товарно-транспортна документація - комплект юридичних документів, на підставі яких здійснюють облік, приймання, передавання, перевезення, здавання вантажу та взаємні розрахунки між учасниками транспортного процесу.
Товарно-транспортна накладна - єдиний для всіх учасників транспортного процесу документ, призначений для обліку товарно-матеріальних цінностей на шляху їх переміщення, розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи, та є одним із документів, що може використовуватися для списання товарно-матеріальних цінностей, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, що може бути складений у паперовій та/або електронній формі та має містити обов`язкові реквізити, передбачені цими Правилами.
Згідно з п.11.1 зазначених Правил основним документом на перевезення вантажів є товарно-транспортна накладна, форму якої наведено в додатку 7 до цих Правил.
Товарно-транспортну накладну суб`єкт господарювання може оформлювати без дотримання форми, наведеної в додатку 7 до цих Правил, за умови наявності в ній інформації про назву документа, дату і місце його складання, найменування (прізвище, ім`я, по батькові) перевізника та/або експедитора, замовника, вантажовідправника, вантажоодержувача, найменування та кількість вантажу, його основні характеристики та ознаки, які дають можливість однозначно ідентифікувати цей вантаж, автомобіль (марка, модель, тип, реєстраційний номер), причіп/напівпричіп (марка, модель, тип, реєстраційний номер), пункти навантаження та розвантаження із зазначенням повної адреси, посади, прізвища та підписів відповідальних осіб вантажовідправника, вантажоодержувача, водія та/або експедитора.
Сторони можуть внести до товарно-транспортної накладної будь-яку іншу інформацію, яку вони вважають необхідною.
Судом встановлено, що відповідач визначив суб`єктом правопорушення ТОВ "Стар Світ Транс", як автомобільного перевізника вантажу, з наданої водієм транспортного засобу товарно-транспортної накладної від 22.02.2023 №1, в якій зазначено, що замовником та вантажоодержувачем є ТОВ "Пода-Волинь", вантажовідправником Товариство з обмеженою відповідальністю "Мізол", автомобільним перевізником ТОВ "Стар Світ" (код ЄДРПОУ 43224730).
При цьому, суд зазначає, що позивачем до матеріалів справи долучена копія зазначеної ТТН від 22.02.2023 №1 (з позначкою "заміна"), де у графі автомобільного перевізника вказано ТОВ "Стар Світ", однак зазначено код ЄДРПОУ 36922224.
Як встановлено судом з відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ТОВ "Стар-Світ Транс" (код ЄДРПОУ 43224730) та ТОВ "Стар Світ" (код ЄДРПОУ 36922224) є окремими юридичними особами.
Згідно з Заявкою-Договором №6/22.02.2023 замовник ТзОВ "Пода-Волинь" замовив перевезення черепиці 2500 кг. по маршруту: 1) м. Рівне, вул.Курчатова 18д; 2) с.Звиняче, Горохівський р-н, Волинська обл. Перевізником/Виконавцем вказано ТОВ "Стар-Світ" (код ЄДРПОУ 36922224).
22.02.2023 між ТОВ "Стар Світ" (код ЄДРПОУ 36922224), як Експедитором, та ФОП ОСОБА_1 , як Перевізником/Виконавцем, укладено Договір №Ст-0060 на надання транспортно-експедиційних послуг при перевезеннях вантажів у внутрішньому та міжнародному автомобільному сполученні (далі Договір експедирування).
У відповідності до вимог п.1.1 Договору експедирування, Перевізник/Виконавець зобов`язується доставляти (перевозити) автомобільним транспортом переданий йому відправником вантаж з пункту (місця) відправлення до пункту (місця) призначення і видавати вантаж уповноваженій на одержання вантажу особі (одержувачеві вантажу), а Експедитор зобов`язується сплачувати за перевезення вантажу плату, погоджену у Заявці (заявка є додатком до цього Договору).
22.02.2023 між сторонами підписана Заявка на перевезення вантажу №64 до договору транспортного перевезення вантажу №Ст-0060 від 22.02.2023, відповідно до якої Експедитор ТОВ "Стар Світ" доручає Перевізнику/Виконавцю ФОП ОСОБА_1 здійснити перевезення вантажу власним або найманим транспортом.
22.02.2023 між сторонами підписано Акт прийому-передачі виконаних робіт (наданих послуг) №451.
Також 22.02.2023 ТОВ "Пода-Волинь" та ТОВ "Стар-Світ" підписало Акт прийому-передачі наданих послуг №58.
Таким чином, досліджені докази свідчать про те, що між ТОВ "Стар-Світ" (код ЄДРПОУ 36922224) та ТОВ "Пода Волинь" виникли відносини з перевезення вантажу, яке ТОВ "Стар-Світ", як експедитор, доручило ФОП ОСОБА_1 .
Судом встановлено, що 17.04.2023 ТОВ "Стар Світ" (код ЄДРПОУ 36922224) зверталося до відповідача із заявою за вих.№68/2023, в якій повідомило обставину того, що товариство не є автомобільним перевізником та не здійснювало перевезення власним транспортом 22.02.2023, на підтвердження чого надало зазначені вище Договір експедирування, Заявку на перевезення вантажу №64 до договору транспортного перевезення вантажу №Ст-0060 від 22.02.2023, а також Акт наданих послуг №451 від 22.02.2023. При цьому, у такій заяві ТОВ "Стар Світ" вказало, що, на його переконання, перевізником в даному випадку був ФОП ОСОБА_1 , який мав забезпечити водія тахокартою.
Відповідно до свідоцтва про реєстрацію, власником транспортного засобу, який перевірявся посадовими особами Укртрансбезпеки, є ОСОБА_1 .
Суд зазначає, що автомобільний перевізник має використовувати транспортний засіб для перевезення вантажу на законних підставах. Проте, автомобільним перевізником є той, хто за умовами договору (із замовником) про перевезення вантажу надає відповідну послугу (ст.33, 50 Закону від 05.04.2001 № 2344-III).
Тобто, зі змісту зазначених документів слідує, що позивач ТОВ "Стар-Світ Транс" (код ЄДРПОУ 43224730) не був учасником відповідних договірних відносин по Договору експедирування.
У матеріалах справи відсутні будь-які документи на підтвердження наявності трудових або господарських відносин між ТОВ "Стар-Світ Транс" (код ЄДРПОУ 43224730) та водієм ОСОБА_2 , або ж докази того, що позивачза умовами договору про перевезення вантажу надав відповідну послугу чи був належним користувачем транспортного засобу, що перевірявся.
Суд вважає, що товарно-транспортна накладна, як єдиний документ у якому зазначено перевізника товару ТОВ "Стар-Світ" з кодом ЄДРПОУ, що відповідає коду ЄДРПОУ позивача, без наявності інших доказів та враховуючи позицію позивача, який заперечує будь-які господарські відносини із замовником, вказаним у ТТН, не може підтверджувати факт того, що позивач дійсно був автомобільним перевізником та користувачем транспортного засобу.
Крім того, долучені до матеріалів справи копії такої товарно-транспортної накладної позивачем і відповідачем різняться за своїм змістом в частині зазначення коду ЄДРПОУ "Стар Світ", що свідчить про сумнівність такого доказу.
З огляду на викладене у сукупності, суд дійшов висновку про те, що відповідач не навів суду переконливих аргументів та не підтвердив належними доказами, що саме ТОВ "Стар-Світ Транс" на дату проведення перевірки виступало перевізником в розумінні норм чинного законодавства та використовувало описаний вище транспортний засіб саме як перевізник.
З огляду на вказане, суд дійшов висновку, що позивач не був належним суб`єктом відповідальності, в розумінні ст.60 Закону від 05.04.2001 № 2344-III.
Тому встановлені судом неповнота з`ясування обставин справи щодо порушення законодавства про автомобільний транспорт та помилкове застосування відповідачем норм матеріального права при вирішенні питання про притягнення позивача до відповідальності є безумовною підставою для визнання протиправною та скасування оскарженої постанови.
Згідно з ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Згідно з ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
У розумінні ч.2 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначеніКонституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Матеріали справи свідчать, що відповідні критерії відповідачем не дотримані, що зумовило звернення позивача за захистом порушених прав та інтересів до суду.
З огляду на викладене, суд вважає, що позовні вимоги є підставними та обґрунтованими, а тому позов підлягає задоволенню.
При цьому, залишаючи без оцінки окремі аргументи учасників справи, суд виходить з того, що такі обставини лише опосередковано стосуються суті і природи спору, а їх оцінка не має вирішального значення для його правильного вирішення.
Судові витрати підлягають розподілу відповідно до ч.1 ст.139 КАС України.
Керуючись статтями 241-246, 255, 257-262, 295 КАС України, суд
В И Р І Ш И В :
Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Стар-Світ Транс"</a>, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача - фізична особа-підприємець ОСОБА_1 , до Відділу державного нагляду (контролю) у Рівненській області Державної служби України з безпеки на транспорті про визнання протиправною та скасування постанови - задовольнити повністю.
Визнати протиправною та скасувати постанову від 18.04.2023 №347958 про застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю "Стар-Світ Транс"</a> адміністративно-господарського штрафу в сумі 17000,00 грн.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Стар-Світ Транс"</a> за рахунок бюджетних асигнувань Державної служби України з безпеки на транспорті (03135, м.Київ, пр-т Перемоги,14, код ЄДРПОУ 39816845) судовий збір в сумі 2147,20 грн.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Повний текст рішення складений 27 вересня 2023 року
Учасники справи:
Позивач - Товариства з обмеженою відповідальністю "Стар-Світ Транс"</a> (вул. Міцкевича, 130, оф.62, м. Рівне, 33028, ЄДРПОУ/РНОКПП 43224730)
Відповідач - Відділ державного нагляду (контролю) у Рівненській області Державної служби України з безпеки на транспорті (вул. Небесної Сотні, буд. 34,м.Рівне,Рівненська обл.,33013, ЄДРПОУ/РНОКПП 39816845)
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача - ОСОБА_1 Адреса: АДРЕСА_1 , ЄДРПОУ/РНОКПП НОМЕР_4 .
Суддя С.А. Борискін
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.09.2023 |
Оприлюднено | 02.10.2023 |
Номер документу | 113798016 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Пліш Михайло Антонович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
С.А. Борискін
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні