Ухвала
від 25.09.2023 по справі 922/1693/22
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під`їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-14-14, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


УХВАЛА

"25" вересня 2023 р.м. ХарківСправа № 922/1693/22

Господарський суд Харківської області у складі:

судді Яризько В.О.

при секретарі судового засідання Трофименко С.В.

та за участю:

представника ГУ ДПС у Харківській області: Клюєвої Н.І.

ліквідатора: Бондаренка В.А.

розглянувши заяву ГУ ДПС у Харківській області з грошовими вимогами до боржника у справі

за заявоюФізичної особи-підприємця Капустіна Володимира Володимировича про визнання банкрутом Товариства з обмеженою відповідальністю "ПРЕІЗ"

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою суду від 08.11.2022 відкрито провадження у справі про банкрутство товариства з обмеженою відповідальністю "ПРЕІЗ", код 34389307, введено мораторій на задоволення вимог кредиторів, введено процедуру розпорядження майном боржника, розпорядником майна призначено арбітражного керуючого Бондаренка Василя Анатолійовича.

Постановою суду від 16.03.2023 товариство з обмеженою відповідальністю "ПРЕІЗ" визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено арбітражного керуючого Бондаренка Василя Анатолійовича.

19.06.2023 через кабінет системи "Електронний суд" від ГУ ДПС у Харківській області надійшла заява з поточними грошовими вимогами до боржника в загальній сумі 17043111,90 грн. (основний платіж 13 516 572,90 грн., штрафні санкції 3 526 539,00 грн.).

Ухвалою суду від 23.06.2023 призначено розгляд заяви ГУ ДПС у Харківській області з грошовими вимогами до боржника на 17.07.2023.

Ухвалою суду від 17.07.2023, оскільки ліквідатор не розглянув заявлені вимоги, відкладено розгляд заяви ГУ ДПС у Харківській області з грошовими вимогами до боржника на 14.08.2023.

11.08.2023 на електронну пошту суду від ліквідатора надійшло повідомлення про розгляд кредиторських вимог, в якому він зазначає, що поточнi вимоги Головного управлiння ДПС у Харкiвськiй областi до ТОВ "Преіз" визнаються у повному обсязі, в сумі 17043111,90 грн та з урахуванням ч.4 ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства та будуть включені до реєстру вимог кредиторів у порядку черговості, встановленої Кодексом України з процедур банкрутства.

Ухвалою суду від 14.08.2023, яка занесена до протоколу судового засідання, розгляд заяви ГУ ДПС у Харківській області з грошовими вимогами до боржника відкладено на25.09.2023.

Присутній в судовому засіданні представник ГУ ДПС у Харківській області підтримав подану заяву з поточними грошовими вимогами до боржника, просив суд задовольнити її.

Ліквідатор зазначив, що ним були визнані заявлені вимоги у повному обсязі, про що податковому органу було направлено відповідне повідомлення.

Розглянувши матеріали справи та поданої заяви, заслухавши пояснення учасників процесу, суд встановив наступне.

Заява ГУ ДПС у Харківській області із грошовими вимогами до банкрута у загальному розмірі 17043111,90 грн., які складаються з : основного зобов`язання 13516572,90 грн., штрафних санкцій 3526539,00 грн., обґрунтована наступним.

Так, по підприємству ТОВ "Преіз" ГУ ДПС проведено документальну позапланову виїзну перевірку податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи та складено акт перевірки від 03.05.2023 № 11956/20-40-07-07-05/34389307.

За результатами перевірки підприємства ТОВ "Преіз", відповідно вказаного акту, винесено податкові повідомлення-рішення від 24.05.2023 та донараховано податок на додану вартість, податок на прибуток підприємств, а також адміністративні штрафи та інші санкції, а саме:

1. Податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів /робіт, послуг/ (код14010100) у сумі 130 387,00 грн. (основний платіж 2 580,00 грн. та штрафні санкції 127 807,00 грн.):

- податкове повiдомлення-рiшення (форма 'ПН') № 00133120707 вiд 24.05.2023 нараховано 122 402,00 грн. (штрафні санкції);

- податкове повiдомлення-рiшення (форма 'Р') № 00133140707 вiд 24.05.2023 нараховано 2 580,00 грн. (основний платіж) та 645,00 грн. (штрафні санкції);

- податкове повiдомлення-рiшення (форма 'ПС') № 00133060707 вiд 24.05.2023 нараховано 4 760,00 грн. (штрафні санкції);

2. Податок на прибуток підприємств, який сплачують інші підприємства (код 11021000) у сумі 16985840,00 грн. (основний платіж 13 588 128,00 грн., штрафні санкції 3 397712,00 грн.), часткова сплата за основним платежем складає 74135,10 грн.:

- податкове повiдомлення-рiшення (форма 'Р') № 00133110707 вiд 24.05.2023 нараховано 13 588 128,00 грн. (основний платіж) та 3 397 032,00 грн. (штрафні санкції), частково сплачено 74 135,10 грн.;

- податкове повiдомлення-рiшення (форма 'ПС') № 00133100707 вiд 24.05.2023 нараховано 680,00 грн. (штрафні санкції);

3. Адміністративні штрафи та інші санкції (код 21081103) у сумі 1 020,00 грн. (штрафні санкції), що нараховані відповідно податкового повiдомлення-рiшення (форма 'ПС') № 00133130707 вiд 24.05.2023.

Таким чином, як зазначає ГУ ДПС у Харківській області, поточна податкова заборгованість з врахуванням часткової сплати, що підлягає заявленню у вигляді поточних вимог до боржника, становить 17 043 111,90 грн. (основний платіж 13516572,90 грн., штрафні санкції 3 526 539,00 грн).

Суд зазначає, що заявлені податковим органом вимоги підтверджені належним доказами, які додані до заяви, а саме : актом перевірки від 03.05.2023 № 11956/20-40-07-07-05/34389307, податковим повiдомленням-рiшенням (форма 'ПН') № 00133120707 вiд 24.05.2023, податковим повiдомленням-рiшенням (форма 'Р') № 00133140707 вiд 24.05.2023, податковим повiдомленням-рiшенням (форма 'ПС') № 00133060707 від 24.05.2023, податковим повiдомленням-рiшенням (форма 'Р') № 00133110707 вiд 24.05.2023, податковим повiдомленням-рiшенням (форма 'ПС') № 00133100707 від 24.05.2023 та відповідними розрахунками штрафних санкцій ТОВ "Преїз" згідно акту перевірки від 03.05.2023 № 11956/20-40-07-07-05/34389307.

Разом із тим, суд не погоджується із тим, що заявлені ГУ ДПС у Харківській області є поточними, виходячи з наступного.

За змістом статті 1 Кодексу України з процедур банкрутства (далі- КУзПБ) грошовим зобов`язанням є зобов`язання боржника сплатити кредитору певну грошову суму відповідно до цивільно-правового правочину (договору) та на інших підставах, передбачених законодавством України, зокрема до грошових зобов`язань належать також зобов`язання щодо сплати податків, зборів (обов`язкових платежів).

Згідно зі статтею 1 КУзПБ кредитор - юридична або фізична особа, а також контролюючий орган, уповноважений відповідно до Податкового кодексу України здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у межах своїх повноважень, та інші державні органи, які мають вимоги щодо грошових зобов`язань до боржника; забезпечені кредитори - кредитори, вимоги яких до боржника або іншої особи забезпечені заставою майна боржника; конкурсні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, що виникли до відкриття провадження у справі про банкрутство і виконання яких не забезпечено заставою майна боржника; поточні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, що виникли після відкриття провадження у справі про банкрутство.

Відповідно до статті 45 КУзПБ конкурсні кредитори за вимогами, що виникли до дня відкриття провадження у справі про банкрутство, зобов`язані подати до господарського суду письмові заяви з вимогами до боржника, а також документи, що їх підтверджують, протягом 30 днів з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство.

Відлік строку на заявлення грошових вимог кредиторів до боржника починається з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство (частина перша статті 45 КУзПБ).

Для кредиторів, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, усі дії, вчинені у судовому процесі, є обов`язковими так само, як вони є обов`язковими для кредиторів, вимоги яких були заявлені протягом встановленого строку. Вимоги кредиторів, заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, задовольняються в порядку черговості, встановленої цим Кодексом. Кредитори, вимоги яких заявлені після завершення строку, визначеного частиною першою цієї статті, є конкурсними, однак не мають права вирішального голосу на зборах та комітеті кредиторів (частина четверта статті 45 КУзПБ).

Норми статті 1 та частини першої статті 45 КУзПБ пов`язують статус конкурсних грошових вимог виключно з моментом виникнення відповідного зобов`язання боржника.

Тобто при визначенні статусу кредиторських вимог (конкурсні чи поточні) у справі про банкрутство має враховуватися насамперед момент виникнення вимоги, а не строк її виконання, відтак вимоги кредиторів, які виникли до порушення провадження у справі про банкрутство, є конкурсними незалежно від строку виконання грошових зобов`язань боржника.

Аналогічна правова позиція викладена в Постанові Верховного суду від 13 вересня 2023 року по справі № 908/659/22.

Статтею 41 ПК України органи державної фіскальної служби віднесено до переліку контролюючих органів, що здійснюють від імені держави функції контролю за своєчасністю і правильністю сплати суб`єктами господарювання податків і зборів, зокрема, шляхом проведення документальних невиїзних перевірок платників податків відповідно до статті 78 цього Кодексу.

При цьому, підпунктом 14.1.157 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України визначено, що податкове повідомлення-рішення - письмове повідомлення контролюючого органу (рішення) про обов`язок платника податків сплатити суму грошового зобов`язання, визначену контролюючим органом у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, або внести відповідні зміни до податкової звітності.

Відповідно до пунктів 54.1 та 54.3 статті 54 Податкового кодексу України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою. Контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо, зокрема, дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов`язань, суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.

Стаття 57 Податкового кодексу України регулює строки сплати податкового зобов`язання: за загальним правилом платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом (пункт 57.1 статті 57); у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу; у разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 робочих днів, наступних за днем такого узгодження (пункт 57.3 статті 57 ПК України).

Положеннями пункту 58.1 статті 58 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов`язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу.

Зазначена стаття встановлює загальні підстави і порядок надсилання податкового повідомлення-рішення і не пов`язує із цією дією виникнення податкового зобов`язання у платника податку.

За змістом підпункту 14.1.39. пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або інше зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності та пеня.

Згідно з підпунктом 14.1.156 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету або на єдиний рахунок як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк), та/або сума коштів, сформована за рахунок податкових пільг, що були використані платником податків не за цільовим призначенням чи з порушенням порядку їх надання, встановленим цим Кодексом та/або Митним кодексом України.

Тож аналіз наведених вище приписів податкового законодавства, в тому числі положень підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14, пункту 56.18 статті 56, пункту 57.3 статті 57 та інших положень Податкового кодексу України, дає змогу дійти висновку про те, що грошове зобов`язання платника податків для цілей здійснення адміністрування податків та зборів може існувати як узгоджене зобов`язання, набувши статусу податкового боргу після настання моменту його сплати, що надає податковому органу можливість здійснення заходів щодо стягнення суми такого зобов`язання, а також як неузгоджене зобов`язання, коли грошове зобов`язання існує, але заходи щодо адміністрування податків та зборів податковими органами не вживаються.

Однак неузгодженість суми грошового зобов`язання не означає, що зобов`язання не існує або може не враховуватися при зверненні із заявою про визнання кредиторських вимог відповідно до приписів законодавства про банкрутство (правовий висновок Великої Палати Верховного Суду, викладений у від 15.12.2020 у справі № 904/1693/19).

Отже, з метою з`ясування якими є ці вимоги - конкурсними чи поточними в розумінні статті 1 Кодексу України з процедур банкрутства, суд повинен дослідити зміст акту перевірки та податкових повідомлень - рішень на предмет встановлення моменту виникнення грошових зобов`язань у боржника і періоду за який податковим органом здійснено їх нарахування

Аналогічні правовий висновок викладений у постанові Верховного Суду від 08 серпня 2023 року у справі № 908/1954/21.

В даній справі судом встановлено, що податкова перевірка від 03.05.2023 № 11956/20-40-07-07-05/34389307 банкрута, результати якої стали підставою для заявлення кредиторських вимог у загальному розмірі 17 043 111,90 грн., проводилась за період до відкриття провадження у справі про банкрутство ТОВ "Преіз", про також зазначив представник ГУ ДПС у Харківській області в судовому засіданні. Отже, заявлені вимоги ГУ ДПС у Харківській виникли до відкриття провадження у справі про банкрутство у справі № 922/1693/22 і відкриття ліквідаційної процедури.

Таким чином, враховуючи висновки Верховного суду, заявлені вимоги ГУ ДПС у Харківській області у розумінні ст.1 Кодексу України з процедур банкрутства є конкурсними.

Проте суд зазначає, що відповідно до ч.1 ст.45 Кодексу України з процедур банкрутства конкурсні кредитори за вимогами, що виникли до дня відкриття провадження у справі про банкрутство, зобов`язані подати до господарського суду письмові заяви з вимогами до боржника, а також документи, що їх підтверджують, протягом 30 днів з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство.

Відлік строку на заявлення грошових вимог кредиторів до боржника починається з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство.

Ухвалою суду від 08.11.2022 відкрито провадження у справі про банкрутство товариства з обмеженою відповідальністю "ПРЕІЗ", код 34389307, введено мораторій на задоволення вимог кредиторів, введено процедуру розпорядження майном боржника, розпорядником майна призначено арбітражного керуючого Бондаренка Василя Анатолійовича.

10.11.2022 на офіційному веб - сайті було оприлюднено повідомлення про відкриття провадження у справі про банкрутство ТОВ "Преіз". Визначено граничний строк на заявлення грошових вимог кредиторів до боржника протягом тридцяти днів з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство.

Заява ГУ ДПС у Харківській області з грошовими вимогами до боржника надійшла до суду із пропуском строку встановленим ст.45 Кодексу України з процедур банкрутства.

Частиною 4 ст.45 Кодексу України з процедур банкрутства передбачено, що для кредиторів, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, усі дії, вчинені у судовому процесі, є обов`язковими так само, як вони є обов`язковими для кредиторів, вимоги яких були заявлені протягом встановленого строку. Вимоги кредиторів, заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, задовольняються в порядку черговості, встановленої цим Кодексом. Кредитори, вимоги яких заявлені після завершення строку, визначеного частиною першою цієї статті, є конкурсними, однак не мають права вирішального голосу на зборах та комітеті кредиторів.

Враховуючи, що заявлені ГУ ДПС у Харківській області вимоги до боржника є обґрунтованими, підтверджені належними доказами, суд визнає вимоги ГУ ДПС у Харківській області на загальну суму 17043111,90 грн, які є конкурсними без права вирішального голосу на зборах та комітеті кредиторів, а також 5368,00 грн. витрат зі сплати судового збору.

Керуючись статтями 1, 45 Кодексу України з процедур банкрутства, статтями 233-235 ГПК України, суд

УХВАЛИВ:

Визнати вимоги ГУ ДПС у Харківській області на загальну суму 17043111,90 грн. (основний платіж 13 516 572,90 грн., штрафні санкції 3526539,00 грн.),які є конкурсними без права вирішального голосу на зборах та комітеті кредиторів, а також 5368,00 грн. витрат зі сплати судового збору.

Ухвала набирає законної сили з моменту її постановлення.

Ухвала може бути оскаржена до Східного апеляційного господарського суду протягом десяти днів з дати складення повного тексту ухвали.

Повний текст ухвали складено 29.09.2023.

Суддя Яризько В.О.

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення25.09.2023
Оприлюднено02.10.2023
Номер документу113833732
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи

Судовий реєстр по справі —922/1693/22

Ухвала від 26.10.2023

Господарське

Господарський суд Харківської області

Яризько В.О.

Ухвала від 02.10.2023

Господарське

Господарський суд Харківської області

Яризько В.О.

Ухвала від 25.09.2023

Господарське

Господарський суд Харківської області

Яризько В.О.

Ухвала від 14.08.2023

Господарське

Господарський суд Харківської області

Яризько В.О.

Ухвала від 17.07.2023

Господарське

Господарський суд Харківської області

Яризько В.О.

Ухвала від 23.06.2023

Господарське

Господарський суд Харківської області

Яризько В.О.

Ухвала від 21.04.2023

Господарське

Господарський суд Харківської області

Яризько В.О.

Постанова від 16.03.2023

Господарське

Господарський суд Харківської області

Яризько В.О.

Ухвала від 27.02.2023

Господарське

Господарський суд Харківської області

Яризько В.О.

Ухвала від 27.02.2023

Господарське

Господарський суд Харківської області

Яризько В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні