Постанова
від 28.09.2010 по справі 2а-12393/10/4/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімфер ополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

28 вересня 2010 р. Справа №2а-12393/10/4/0170

о 19:01

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки К рим у складі головуючого суд ді Циганової Г.Ю. , суддів Сидо ренко Д.В., Трещової О.Р., при сек ретарі судового засідання Лє бєдєвій О.М., за участі предста вників сторін:

представник позивача - Ко робейников О.П.;

представник відповідача - Скоплін А.О.;

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом Ялтинської міс ької організації Комуністич ної партії України

до Ялтинської міської виб орчої комісії

про визнання протиправною бездіяльності, незаконною т а скасування постанови, спон укання до виконання певних д ій

Суть спору: Ялтинська міськ а організація Комуністичної партії України (далі - позивач ) звернулась до адміністрати вного суду із позовом до Ялти нської міської виборчої комі сії (далі - відповідач) про 1) виз нання протиправною бездіяль ності щодо не розгляду подан ня позивача щодо кандидатур до складу Лівадійської селищ ної виборчої комісії міста Я лти Автономної Республіки Кр им, яке надійшло до відповіда ча 17.09.2010 року, зареєстровано під №8, про внесення до складу Лів адійської селищної виборчої комісії ОСОБА_3, ОСОБА_4 , ОСОБА_5; 2) визнання протип равною бездіяльності відпов ідача щодо не розгляду заяви від 17.09.2010 року "Про штучне збіль шення кількості зареєстрова них на території селища Ліва дія, що відбувається з 01 верес ня 2010 року, у період незаконної реєстрації вищезгаданих гро мадян на території селища Лі вадія", що надійшла в комісію з вихідним №59р/10 від прокуратур и м. Ялти та на яку було надано відповідь вихідним №38 від 22.09.201 0 року Ялтинська міська вибор ча комісія; 3) визнання незакон ною та скасування постанови №14 "Про формування складу Алуп кінської міської та селищних виборчих комісій міста Ялта , що здійснюють підготовку та проведення виборів депутаті в Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих ра ди та селищних, міських голів 31 жовтня 2010 року" в частині вклю чення до складу Лівадійської селищної виборчої комісії ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8 , ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОС ОБА_11, ОСОБА_12 та ОСОБА_1 3; 4) встановлення відсутност і права голосу на виборах деп утатів Лівадійської селищно ї ради та Лівадійського сели щного голови, що відбудуться 31 жовтня 2010 року, у громадян О СОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8 , ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБ А_11, ОСОБА_12 та ОСОБА_13 ; 5) зобов'язання відповідача р озглянути подання позивача щ одо кандидатур до складу Лів адійської селищної виборчої комісії міста Ялти Автономн ої Республіки Крим, що надійш ло до Ялтинської міської виб орчої комісії 17.09.2010 року, зареєс тровано під №8 про внесення до складу Лівадійської селищно ї виборчої комісії міста Ялт и Автономної Республіки Крим ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБ А_5.

Ухвалами суду від 27.09.2010 року в ідкрито провадження у справі , після закінчення підготовч ого провадження справу призн ачено до судового розгляду, з алучено до участі у справі у я кості третіх осіб, які не заяв ляють самостійних вимог на п редмет спору на стороні відп овідача членів Лівадійської селищної виборчої комісії м . Ялта Автономної Республіки Крим ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10 , ОСОБА_11, ОСОБА_12 та ОСОБА_13.

Ухвалою суду від 28.09.2010 року, за клопотанням представника по зивача про відкликання части ни позовних вимог, позовну за яву залишено без розгляду в ч астині вимог про визнання пр отиправною бездіяльності що до не розгляду подання позив ача щодо кандидатур до склад у Лівадійської селищної вибо рчої комісії міста Ялти Авто номної Республіки Крим, яке н адійшло до відповідача 17.09.2010 ро ку, зареєстровано під №8, про в несення до складу Лівадійськ ої селищної виборчої комісії ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБ А_5; зобов'язання відповідач а розглянути подання позивач а щодо кандидатур до складу Л івадійської селищної виборч ої комісії міста Ялти Автоно мної Республіки Крим, що наді йшло до Ялтинської міської в иборчої комісії 17.09.2010 року, заре єстровано під №8 про внесення до складу Лівадійської сели щної виборчої комісії міста Ялти Автономної Республіки К рим ОСОБА_3, ОСОБА_4, О СОБА_5.

Позов (у решті частині позов них вимог) засновано на полож еннях п. 24 ч. 5 ст. 25 Закону Україн и від 10.07.2010 року №2487-VI "Про вибори д епутатів Верховної Ради Авто номної Республіки Крим, місц евих рад та сільських, селищн их, міських голів" (із змінами і доповненнями, внесеними За коном України від 30 серпня 2010 р оку №2491-VI, далі - Закон про вибори депутатів місцевих рад) та мо тивовано тим, що відповідач, в порушення вказаної норми, не прийняв жодного рішення за л истом прокурора м. Ялта, яким в ідповідачу направлено для ви рішення звернення представн ика Лівадійської селищної ра ди Формуса Ю.В. з питань мо жливого порушення законодав ства під час формування Ліва дійської селищної виборчої к омісії міста Ялти Автономної Республіки Крим. Обґрунтову ючи вимоги щодо незаконності постанови відповідача від 23 в ересня 2010 року №14 "Про формуван ня складу Алупкінської міськ ої та селищних виборчих комі сій міста Ялта, що здійснюють підготовку та проведення ви борів депутатів Верховної Ра ди Автономної Республіки Кри м, місцевих ради та селищних, м іських голів 31 жовтня 2010 року" в частині включення до складу Лівадійської селищної вибор чої комісії ОСОБА_6, ОСОБ А_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, О СОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12 та ОСОБА_13, позивач зазнач ає, що вказані особи фактично не проживають на території с елища Лівадія, а тому, з урахув анням приписів частин 1, 3 ст. 3, ч . 1 ст. 21, ч. 9 ст. 22 Закону про вибори депутатів місцевих рад, ч. 5 ст . 3 Закону України від 11.12.2003 року № 1382-ІV "Про свободу пересування т а вільний вибір місця прожив ання в Україні", ці особи не на лежать до територіальної гро мади селища Лівадія, не мають права голосу на відповідних місцевих виборах і не можуть входити до складу Лівдайськ ої селищної виборчої комісії .

Представник позивача в суд овому засіданні позов підтри мав, надав пояснення по суті п озовних вимог.

Представник відповідача в судовому засіданні проти по зову заперечував, просив від мовити у задоволенні позову, посилаючись на те, що заяву Формуса Ю.В. від 17 вересня 2010 р оку і лист прокуратури м. Ялта від 20.09.2010 року №59-р/10 розглянуто в порядку, встановленому чинн им законодавством, склад Лів адійської селищної виборчої комісії сформовано з урахув анням даних про зареєстрован е місце проживання її членів .

Треті особи в судове засіда ння не з' явились, явку уповн оважених осіб не забезпечили , про дату, час і місце судовог о розгляду справи повідомлен і належним чином.

Заслухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи та оцішивши наявні у с праві докази в їх сукупності , суд, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач є структурним у творенням політичної партії , яке зареєстроване Ялтинськ им міським управлінням юстиц ії, що підтверджується свідо цтвом про реєстрацію від 27 чер вня 1997 року №23/18, є юридичною осо бою, ідентифікаційний код 24874732 .

Відповідно до ч. 8 ст. 22 Закону про вибори депутатів місцев их рад міські територіальні виборчі комісії міст, до скла ду яких входить інше місто, се лище, село, формують склад від повідних міських, селищних, с ільських територіальних виб орчих комісій не пізніш як за 36 днів до дня виборів.

На виконання зазначеної но рми, постановою відповідача від 23 вересня 2010 року №14 "Про фор мування складу Алупкінської міської та селищних виборчи х комісій міста Ялта, що здійс нюють підготовку та проведен ня виборів депутатів Верховн ої Ради Автономної Республік и Крим, місцевих ради та селищ них, міських голів 31 жовтня 2010 р оку" сформовано склад терито ріальних виборчих комісій мі ста Алупка та селищ, які входя ть до складу м. Ялта, у тому чис лі і Лівадійської селищної в иборчої комісії. До складу ці єї комісії включено 15 осіб, у т ому числі ОСОБА_6, ОСОБА_ 7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОС ОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12 та ОСОБА_13

Вирішуючи спір в частині по зовних вимог про визнання не законною та скасування цієї постанови в частині включенн я до складу Лівадійської сел ищної виборчої комісії вказа них осіб, суд керується насту пними приписами законодавст ва.

Згідно із частиною 12 статті 22 Закону про вибори депутатів місцевих рад до складу терит оріальної виборчої комісії м ожуть входити громадяни Укра їни, які відповідають вимога м статті 21 цього Закону.

Відповідно до частини 1 стат ті 21 Закону про вибори депутат ів місцевих рад до складу виб орчої комісії, що здійснює пі дготовку та проведення відпо відних місцевих виборів, мож уть входити громадяни Україн и, які мають право голосу на ци х місцевих виборах.

Статтею 3 цього Закону встан овлено, що право голосу на виб орах депутатів сільських, се лищних, міських рад, виборах с ільського, селищного, місько го голови мають дієздатні гр омадяни України, які належат ь до відповідних територіаль них громад та яким на день виб орів виповнилося вісімнадця ть років.

Громадяни України, які мают ь право голосу на відповідни х місцевих виборах, є виборця ми.

Документом, який посвідчує особу, підтверджує громадян ство та засвідчує місце прож ивання виборця на місцевих в иборах, є:

1) паспорт громадянина Украї ни;

2) тимчасове посвідчення гро мадянина України (для осіб, не давно прийнятих до громадянс тва України).

Належність громадянина до відповідної територіальної громади визначається його м ісцем проживання на її терит орії згідно із Законом Украї ни "Про свободу пересування т а вільний вибір місця прожив ання в Україні".

Виборці мають право на учас ть у роботі виборчих комісій як їх члени, проведенні перед виборної агітації, здійсненн і спостереження за проведенн ям виборів та в інших заходах , пов'язаних з організацією та проведенням виборів, що реал ізується ними у порядку, визн аченому цим та іншими закона ми України.

Будь-які прямі або непрямі п ривілеї чи обмеження виборчи х прав громадян України за оз наками раси, кольору шкіри, по літичних, релігійних та інши х переконань, статі, етнічног о та соціального походження, майнового стану, місця прожи вання, за мовними або іншими о знаками забороняються. Не до пускаються обмеження участі громадян у виборчому процес і, крім обмежень, передбачени х Конституцією України та ци м Законом.

Статтею 3 Закону України від 11.12.2003 року №1382-ІV "Про свободу пере сування та вільний вибір міс ця проживання в Україні" пере дбачено, що реєстрація - це вне сення відомостей до паспортн ого документа про місце прож ивання або місце перебування із зазначенням адреси житла особи та внесення цих даних д о реєстраційного обліку відп овідного органу спеціально у повноваженого центрального органу виконавчої влади з пи тань реєстрації.

Громадянин України, а також іноземець чи особа без грома дянства, які перебувають в Ук раїні на законних підставах, зобов'язані протягом десяти днів після прибуття до новог о місця проживання зареєстру вати місце проживання (части на 1 статті 6 вказаного Закону) .

З наведених приписів закон у вбачається, що до складу тер иторіальної виборчої комісі ї можуть входити ті громадян и, яким виповнилось 18 років і я кі проживають на території в ідповідної адміністративно -територіальної одиниці. При цьому належним підтвердженн ям факту проживання особи на території адміністративно-т ериторіальної одиниці є відо мості, що містяться у паспорт ному документі про зареєстро ване місце проживання цієї о соби.

Судом досліджені копії пас портів третіх осіб з даними п ро зареєстроване місце прожи вання ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_17, ОСОБА_1 0, ОСОБА_11, ОСОБА_12 та ОСОБА_19, з яких вбачається, щ о місце проживання цих осіб з ареєстроване у встановленом у законом порядку у межах тер иторії селища Лівадія міста Ялта Автономної Республіки К рим.

Зазначені відомості були в ідомі відповідачу на час при йняття постанови від 23 вересн я 2010 року №14, оскільки до подань щодо кандидатур до складу Лі вадійської селищної виборчо ї комісії були додані ксерок опії сторінок паспорту із ві домостями про зареєстроване місце проживання таких гром адян.

Враховуючи викладене, обст авини, наведені у позовній за яві не можуть бути підставою для визнання незаконною пос танови відповідача від 23 вере сня 2010 року №14, тому позов у відп овідній частині задоволенню не підлягає.

Оскільки судом не встановл ено порушень при утворенні Л івадійської селищної виборч ої комісії у складі зазначен их 8 осіб, підстави для визнанн я їх такими, що не мають права голосу на виборах депутатів Лівдійської селищної ради та Лівадійського селищного гол ови відсутні, позовні вимоги в цій частині також не підляг ають задоволенню.

Вирішуючи спір в решті част ині позовних вимог суд встан овив наступні факти та відпо відні їм правовідносини.

Громадянин Формус Ю.В., д іючи як представник Лівадійс ької селищної ради, звернувс я до прокурора м. Ялта і Центра льної виборчої комісії із за явою від 17 вересня 2010 року про в життя невідкладних засобів с тосовно масової тимчасової р еєстрації громадян на терито рії селища Лівадія в м. Ялта, А Р Крим, що, на його думку, здійс нювалась представниками від повідної служби органу внутр ішніх справ України для штуч ного збільшення кількості ви борців і можливого викривлен ня волевиявлення на виборах голови Лівадійської селищно ї ради та депутатів цієї ради .

Прокурор м. Ялта направив цю заяву для вирішення поставл ених в ній питань голові Ялти нської міської виборчої комі сії.

Голова цієї комісії, розгля нувши дану заяву, направила п рокурору м. Ялта і Формусу Ю .В. лист від 22.09.2010 року №38 (39), в яко му роз'яснено положення ст. ст . 6, 19 Конституції України, ст. 20 З акону про вибору депутатів м ісцевих рад, Закону України "П ро свободу пересування і віл ьний вибір місця проживання в Україні".

Позивач або уповноважені н им особи до відповідача із пи сьмовими зверненнями не звер тались (принаймні доказів на явності таких звернень предс тавники сторін не надали і су д не встановив).

Відповідно до статті 2 КАС У країни, завданням адміністра тивного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фіз ичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публі чно-правових відносин від по рушень з боку органів держав ної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посад ових і службових осіб, інших с уб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функц ій на основі законодавства, в тому числі на виконання деле гованих повноважень, шляхом справедливого, неупереджено го та своєчасного розгляду а дміністративних справ. До ад міністративних суддів можут ь бути оскаржені будь-які рі шення, дії чи бездіяльність с уб' єктів владних повноваже нь, крім випадків, коли щодо та ких рішень, дій чи бездіяльно сті Конституцією чи законами України встановлено інший п орядок судового провадження .

Кожна особа має право в поря дку, встановленому цим Кодек сом, звернутися до адміністр ативного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльні стю суб'єкта владних повнова жень порушені її права, свобо ди або інтереси (ч. 1 ст. 6 КАС Укр аїни).

Відповідно до частини перш ої статті 11 КАС України, розгл яд і вирішення справ в адміні стративних судах здійснюєть ся на засадах змагальності с торін та свободи в наданні ни ми суду своїх доказів і у дове денні перед судом їх перекон ливості.

Отже, згідно з вищенаведени ми нормами права, позивач має право звернутися до адмініс тративного суду з позовом ли ше у разі, якщо він вважає, що р ішенням, дією чи бездіяльніс тю відповідача (суб' єкта вл адних повноважень) порушено його права, свободи чи інтере си у сфері публічно-правових відносин. При цьому, обставин у дійсного (фактичного) поруш ення відповідачем прав, своб од чи інтересів позивача має довести належними та допуст имими доказами саме позивач.

Дослідивши наявні у справі докази, суд не встановив пору шення прав позивача у справі , у відносинах, пов'язаних із з верненням представника Ліва дійської селищної ради до пр окурора м. Ялти.

За таких обставин, адмініст ративний позов задоволенню н е підлягає.

Керуючись ст. ст. 158-163, 172, 177 КАС Ук раїни, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні адміністра тивного позову відмовити пов ністю.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку апеляційного оскарження, а у разі її апеляційного оска рження - з моменту проголошен ня судового рішення суду апе ляційної інстанції.

Постанову може бути оскарж ено в апеляційному порядку у дводенний строк з дня її прог олошення до Севастопольсько го апеляційного адміністрат ивного суду.

Судді Ци ганова Г.Ю.

Сидоренко Д.В. ,

Трещова О.Р.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення28.09.2010
Оприлюднено30.09.2010
Номер документу11386023
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-12393/10/4/0170

Ухвала від 01.10.2010

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Омельченко В'ячеслав Анатолійович

Ухвала від 01.10.2010

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Омельченко В'ячеслав Анатолійович

Постанова від 28.09.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Циганова Г.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні