ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 вересня 2023 року Справа № 160/2708/22 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіСерьогіної О.В. за участі секретаря судового засіданняКрасовської А.А. за участі: представника позивача Бажан В.П.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ФІРМА "СЕРВІСЦЕНТР" до Державної екологічної інспекції Придніпровського округу (Дніпропетровська та Кіровоградська області), Державної екологічної інспекції України про визнання протиправними та скасування пункту 2276 Плану здійснення заходів державного нагляду (контролю) Державної екологічної інспекції України на 2022 рік та наказу №139-ТП від 20.01.2022 року, -
УСТАНОВИВ:
В лютому 2022 року представник Товариства з обмеженою відповідальністю "ФІРМА "СЕРВІСЦЕНТР" - адвокат Задніпряний Анатолій Олегович звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Державної екологічної інспекції Придніпровського округу (Дніпропетровська та Кіровоградська області), Державної екологічної інспекції України, в якому просить суд:
- визнати протиправним та скасувати пункт 2276 Плану здійснення заходів державного нагляду (контролю) Державної екологічної інспекції України на 2022 рік відносно Товариства з обмеженою відповідальністю ФІРМА СЕРВІСЦЕНТР, затвердженого наказом Державної екологічної інспекції У країни від 29.11.2021 року №521;
- визнати протиправним та скасувати наказ Державної екологічної інспекції Придніпровського округу (Дніпропетровська та Кіровоградська області) №139-ТП від 20.01.2022 року про проведення планового заходу Товариства з обмеженою відповідальністю "ФІРМА "СЕРВІСЦЕНТР".
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «ФІРМА «СЕРВІСЦЕНТР» протиправно включено до переліку суб`єктів господарювання з середнім ступенем ризику їх господарської діяльності, та як наслідок, до Плану здійснення заходів державного нагляду (контролю) Державної екологічної інспекції на 2022 рік, оскільки позивач не відноситься до групи суб`єктів господарювання високого ступеню ризику для навколишнього середовища за Критеріями, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності та визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів Державною екологічною інспекцією, визначеними постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 р. № 182. Просить суд позовні вимоги задовольнити.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 09.02.2022 року було відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 29.03.2022 року продовжено Державній екологічній інспекції Придніпровського округу (Дніпропетровська та Кіровоградська області) та Державній екологічній інспекції України строк на подання відзиву на позов та витребуваних доказів ухвалою суду від 09.02.2022 року - до 19.04.2022 року.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 04.04.2022 року провадження у справі було зупинено до закінчення воєнного стану в Україні.
03.08.2022 року від представника Державної екологічної інспекції Придніпровського округу (Дніпропетровська та Кіровоградська області) надійшов на адресу суду відзив на позов, в якому зазначено, що загальна кількість балів, за яким оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів позивача становить 95 балів, що є підставою для віднесення позивача до підприємств з високим ступенем ризику. Отже, заборона на проведення органами державного нагляду (контролю) планових заходів із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності щодо підприємства не розповсюджується, а тому підприємство включено до Плану перевірок законно. Просить суд відмовити в задоволенні позову.
16.08.2022 року Державна екологічна інспекція Україна скористалася своїм правом на подання до суду відзиву на позовну заяву. В відзиві відповідач заперечує проти позовних вимог позивача з огляду на наступне. Внесення Держекоінспекцією позивача до Плану здійснення заходів на 2022 рік відбувалось за інформацією та за поданням Інспекції, яка й здійснювала оцінку ступеня ризику від провадження господарської діяльності позивача. Відповідач звертає увагу суду на те, що посадові особи Інспекції 09.02.2022 року були недопущені позивачем до перевірки, а отже, як оскаржуваний позивачем пункт Плану здійснення заходів, так і оскаржуваний наказ Інспекції про проведення планового заходу державноґо нагляду (контролю) є такими, що вичерпали свою дію. Вважає, що суд при розгляді даної справи повинен врахувати висновки Верховного Суду викладені у постанові від 08.09.2021 року при розгляді справи № 816/228/17.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 08.06.2023 року провадження в даній справі поновлено. Також вказаною ухвалою суду вирішено перейти до розгляду справи в порядку загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 05.07.2023 року.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 08.06.2023 року клопотання Державної екологічної інспекції Придніпровського округу (Дніпропетровська та Кіровоградська області) та Державної екологічної інспекції України про поновлення строку для надання відзиву у цій справі - задоволено, визнано поважними причини пропуску Державною екологічною інспекцією Придніпровського округу (Дніпропетровська та Кіровоградська області) та Державною екологічною інспекцією України строку надання відзиву на позовну заяву у справі, поновлено Державній екологічній інспекції Придніпровського округу (Дніпропетровська та Кіровоградська області) та Державній екологічній інспекції України строк для надання відзиву на позовну заяву у цій справі.
Відзиви, подані відповідачами, позивач вважає безпідставними, про що ним зазначено 28.06.2023 року у відповіді на відзив.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 12.07.2023 року закрито підготовче провадження у справі та призначено її до розгляду по суті 19.07.2023 року.
У судове засідання, відрите 19.07.2023 року, з`явився представник позивача та представник відповідача.
Представник позивача у судовому засіданні позов підтримав та просив задовольнити його з підстав, викладених у позовній заяві та в відповіді на відзив.
Представник відповідача просив суд відмовити в задоволенні позову, з підстав викладених у відзиві на позов.
У судовому засіданні, відкритому 19.07.2023 року, оголошувалася перерва на 02.08.2023 року, 13.09.2023 року.
Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши матеріали всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив такі обставини справи.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України від 05.04.2007 року № 877-V «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» (далі - Закон № 877-V).
Відповідно до ст. 1, частини 1 статті 4 цього Закону, державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища. Заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються у формі перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та в інших формах, визначених законом. Спосіб здійснення державного нагляду (контролю) - процедура здійснення державного нагляду (контролю), визначена законом.
Державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.
Виключно законами встановлюються: органи, уповноважені здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності; види господарської діяльності, які є предметом державного нагляду (контролю); повноваження органів державного нагляду (контролю) щодо зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг; вичерпний перелік підстав для зупинення господарської діяльності; спосіб та форми здійснення заходів здійснення державного нагляду (контролю); санкції за порушення вимог законодавства і перелік порушень, які є підставою для видачі органом державного нагляду (контролю) припису, розпорядження або іншого розпорядчого документа.
Відповідно до абзацу 1 частини 1 статті 5 Закон № 877-V планові заходи здійснюються відповідно до річних планів, що затверджуються органом державного нагляду (контролю) не пізніше 1 грудня року, що передує плановому. Внесення змін до річних планів здійснення заходів державного нагляду (контролю) не допускається, крім випадків зміни найменування суб`єкта господарювання та виправлення технічних помилок.
Абзацами 8 та 9-15 частини 1 статті 5 Закон № 877-V органи державного нагляду (контролю) щороку визначають перелік суб`єктів господарювання, які підлягають плановим заходам державного нагляду (контролю) у плановому періоді, та не пізніше 15 жовтня року, що передує плановому, забезпечують внесення відомостей про таких суб`єктів господарювання до інтегрованої автоматизованої системи державного нагляду (контролю) для автоматичного виявлення нею суб`єктів господарювання, які підлягають комплексним плановим заходам державного нагляду (контролю).
Проект плану здійснення комплексних заходів державного нагляду (контролю) формується інтегрованою автоматизованою системою державного нагляду (контролю).
У разі виникнення потреби у внесенні змін до сформованого проекту плану здійснення комплексних заходів державного нагляду (контролю) щодо узгоджених між органами державного нагляду (контролю) інших дат початку та строків здійснення комплексних планових заходів державного нагляду (контролю) органи державного нагляду (контролю) звертаються письмово з відповідними пропозиціями не пізніше 1 листопада року, що передує плановому, до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну регуляторну політику, політику з питань нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, ліцензування та дозвільної системи у сфері господарської діяльності та дерегуляції господарської діяльності, який має право вносити такі зміни до інтегрованої автоматизованої системи державного нагляду (контролю).
План здійснення комплексних заходів державного нагляду (контролю) на відповідний плановий період для всіх органів державного нагляду (контролю) затверджує центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну регуляторну політику, політику з питань нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, ліцензування та дозвільної системи у сфері господарської діяльності та дерегуляції господарської діяльності, оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті та вносить відомості до інтегрованої автоматизованої системи державного нагляду (контролю) до 15 листопада року, що передує плановому.
Річні плани здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) на відповідний плановий період з урахуванням узгоджених дат початку та строків здійснення визначених у плані здійснення комплексних заходів державного нагляду (контролю) затверджують органи державного нагляду (контролю), оприлюднюють на своїх офіційних веб-сайтах та вносять відомості до інтегрованої автоматизованої системи державного нагляду (контролю) до 1 грудня року, що передує плановому.
Річні плани проведення заходів державного нагляду (контролю) на відповідний плановий період затверджуються відповідно до цього Закону з урахуванням відомостей про суб`єктів господарювання, які підлягають плановим заходам державного нагляду (контролю), внесених до інтегрованої автоматизованої системи державного нагляду (контролю) виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, що здійснюють державний нагляд (контроль) у межах делегованих законом повноважень органів виконавчої влади в частині використання та охорони земель, відповідно до цього Закону.
Вимоги до оформлення річних та комплексного планів здійснення заходів державного нагляду (контролю), внесення змін до них та звіту щодо їх виконаннявизначаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну регуляторну політику, політику з питань нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, ліцензування та дозвільної системи у сфері господарської діяльності та дерегуляції господарської діяльності.
Частиною 2 статті 5 Закону № 877-V центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну регуляторну політику, політику з питань нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, ліцензування та дозвільної системи у сфері господарської діяльності та дерегуляції господарської діяльності, розробляєМетодику розроблення критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності та визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю), таМетодику розроблення уніфікованих форм актів, що складаються за результатами проведення планових (позапланових) заходів державного нагляду (контролю), які затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Методика розроблення критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності та визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю), має передбачати, у тому числі, оцінку ступеня небезпеки, масштабу, виду та сфери діяльності, наявність порушень у попередній діяльності суб`єктів господарювання (крім новостворених).
Орган державного нагляду (контролю) визначає у віднесеній до його відання сфері критерії, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності.
З урахуванням значення прийнятного ризику всі суб`єкти господарювання, що підлягають нагляду (контролю), належать до одного з трьох ступенів ризику: високий, середній або незначний.
Залежно від ступеня ризику органом державного нагляду (контролю) визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю).
Критерії, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності та визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю), затверджуються Кабінетом Міністрів України за поданням органу державного нагляду (контролю).
Залежно від ступеня ризику орган державного нагляду (контролю) визначає перелік питань для здійснення планових заходів (далі - перелік питань), що затверджується наказом такого органу.
Уніфіковані форми актів з переліком питань затверджуються органом державного нагляду (контролю) та оприлюднюються на його офіційному веб-сайті протягом п`яти робочих днів з дня затвердження у порядку, визначеному законодавством.
Виключно в межах переліку питань орган державного нагляду (контролю) залежно від цілей заходу та ступеня ризику визначає питання, щодо яких буде здійснюватися державний нагляд (контроль), та зазначає їх у направленні на перевірку.
Орган державного нагляду (контролю) оприлюднює критерії та періодичність проведення планових заходів із здійснення державного нагляду (контролю) шляхом розміщення на своєму офіційному веб-сайті у порядку, визначеному законодавством.
Планові заходи державного нагляду (контролю) здійснюються органом державного нагляду (контролю) за діяльністю суб`єктів господарювання, яка віднесена:
до високого ступеня ризику - не частіше одного разу на два роки;
до середнього ступеня ризику - не частіше одного разу на три роки;
до незначного ступеня ризику - не частіше одного разу на п`ять років.
Так, відповідно до частини четвертої вказаної статті органи державного нагляду (контролю) здійснюють планові заходи з державного нагляду (контролю) за умови письмового повідомлення суб`єкта господарювання про проведення планового заходу не пізніш як за десять днів до дня здійснення цього заходу.
Повідомлення повинно містити: дату початку та дату закінчення здійснення планового заходу; найменування юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснюється захід; найменування органу державного нагляду (контролю).
Повідомлення надсилається рекомендованим листом та/або за допомогою електронного поштового зв`язку або вручається особисто під розписку керівнику чи уповноваженій особі суб`єкта господарювання - юридичної особи, її відокремленого підрозділу, фізичній особі - підприємцю або уповноваженій ним особі.
Суб`єкт господарювання має право не допускати посадову особу органу державного нагляду (контролю) до здійснення планового заходу в разі неодержання повідомлення про здійснення планового заходу.
Частиною 5 статті 5 Закону України № 877-V строк здійснення планового заходу не може перевищувати десяти робочих днів, а щодо суб`єктів мікро-, малого підприємництва - п`яти робочих днів. Продовження строку здійснення планового заходу не допускається.
Частиною першою статті 7 Закону №877-V визначено, що для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ (рішення, розпорядження), який має містити найменування суб`єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.
Постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 року № 182 (далі - Постанова №182) затверджені Критерії, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності та визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів Державною екологічною інспекцією (надалі - Критерії).
Відповідно до цієї постанови, віднесення суб`єкта господарювання до високого, середнього або незначного ступеня ризику здійснюється з урахуванням суми балів, нарахованих за всіма критеріями, визначеними у додатку 2 Постанови, за такою шкалою: від 41 до 100 балів - до високого ступеня ризику; від 21 до 40 балів - до середнього ступеня ризику; від 0 до 20 балів - до незначного ступеня ризику.
Відповідно до п.5 Постанови №182, планові заходи державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів за діяльністю суб`єктів господарювання проводяться з такою періодичністю:
з високим ступенем ризику - не частіше одного разу на два роки; з середнім ступенем ризику - не Частіше одного разу на три роки; з незначним ступенем ризику - не частіше одного разу на п`ять років.
Судом встановлено, що пунктом 2276 наказу № 521 Державної екологічної інспекції України від 29.11.2021 року затверджено План здійснення заходів державного нагляду (контролю) Державної екологічної інспекції України на 2022 рік, яким Товариства з обмеженою відповідальністю "ФІРМА "СЕРВІСЦЕНТР" віднесено до високого ступеня ризику.
Наказом Державної екологічної інспекції Придніпровського округу (Дніпропетровська та Кіровоградська області) від 20.01.2022 року №139-ТП наказано провести з 08.02.2022 року по 21.02.2022 року планову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства України Товариства з обмеженою відповідальністю "ФІРМА "СЕРВІСЦЕНТР".
21.01.2022 року Державною екологічною інспекцією Придніпровського округу (Дніпропетровська та Кіровоградська області) за № 4-110-25 винесено направлення на проведення планового заходу відносно позивача, яке направлено відповідачем засобами поштового зв`язку та отримання даного направлення позивачем не оспорюється.
У зв`язку із не допуском 09.02.2022 року інспекторів до проведення перевірки, відповідачем було складено акт про відмову в проведенні перевірки.
В межах заявленого до розгляду адміністративного позову оскаржується незгода позивача з віднесенням його до підприємств з високим ступенем ризику.
В відзиві на позов відповідач зазначив, що загальна кількість балів, за яким оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів становить 95 балів (30+21+39+5+0+0).
До критеріїв, затверджених Постановою №182, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності та визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів Держекоінспекцією, належать:
1) провадження господарської діяльності з додержанням екологічних вимог;
2) категорія видів планової діяльності та об`єктів, що можуть мати значний вплив на довкілля;
3) види порушень вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, виявлених за результатами заходів державного нагляду (контролю), проведених протягом останніх п`яти років, що передують плановому періоду;
4) кількість порушень вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, виявлених за результатами заходів державного нагляду (контролю), проведених протягом останніх п`яти років, що передують плановому періоду;
5) кількість позапланових заходів державного нагляду (контролю), проведених щодо суб`єкта господарювання протягом останніх п`яти років, що передують плановому періоду, з підстав, передбачених абзацами третім, сьомим, дев`ятим частини першої статті 6 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності;
6) кількість випадків недопущення суб`єктом господарювання посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до проведення заходів державного нагляду (контролю) (крім випадків, передбачених статтею 10 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів протягом останніх п`яти років, що передують плановому періоду.
За першим Критерієм відповідач нарахував 30 балів у зв`язку з провадження діяльності, що призводить до викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря до 1 тис.тн. на рік включно (п.14 показника Критерію).
Проте, відповідачем не надано доказів здійснення таких викидів позивачем.
З урахуванням наведеного, суд приходить до висновку, що за першим Критерієм позивачу відповідач повинен був нарахувати 15 балів за користування земельною ділянкою іншого призначення.
За другим Критерієм відповідач нарахував 21 бал за другу категорію видів планової діяльності та об`єктів, що можуть мати значний вплив на довкілля і підлягають оцінці впливу на довкілля, проте не можна погодитися з такими висновками, з огляду на наступне.
Статтею 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» передбачено, що здійснення оцінки впливу на довкілля є обов`язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою цієї статті. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.
Тобто аналіз ст. 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» доводить, що оцінці впливу на довкілля підлягають ті чи інші види планованої діяльності та об`єкти в залежності від видів господарської діяльності.
Зі змісту наведеного вбачається, що оцінка впливу на довкілля проводиться щодо планованої діяльності, тобто діяльності, яка лише планується. Оцінка впливу на довкілля не проводиться щодо діяльності, яка вже реалізується.
За третім Критерієм відповідач нарахував 39 балів за види порушень вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, виявлених за результатами заходів державного нагляду (контролю), проведених протягом останніх п`яти років, що передують плановому періоду: введення в експлуатацію підприємств, комунальних та інших об`єктів без споруд і пристроїв, що запобігають забрудненню і засміченню вод або шкідливій дії вод.
Відповідачем не надано доказів введення в експлуатацію об`єктів позивачем після введення в дію норм Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», а саме з 18.12.2017 року.
Отже, відповідач повинен був нарахувати 9 балів за пунктом 30 - інші порушення.
З урахуванням викладеного, позивач повинен був віднесений до середнього ступеня ризику, оскільки сума балів нарахованих за всіма Критеріями складає менше 41.
Як було зазначено вище, залежно від ступеня ризику органом державного нагляду (контролю) визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю).
Залежно від ступеня ризику орган державного нагляду (контролю) визначає перелік питань для здійснення планових заходів, що затверджується наказом такого органу.
Уніфіковані форми актів з переліком питань затверджуються органом державного нагляду (контролю) та оприлюднюються на його офіційному веб-сайті протягом п`яти робочих днів з дня затвердження у порядку, визначеному законодавством.
Виключно в межах переліку питань орган державного нагляду (контролю) залежно від цілей заходу та ступеня ризику визначає питання, щодо яких буде здійснюватися державний нагляд (контроль), та зазначає їх у направленні на перевірку.
Проте, направлення на проведення планового заходу №4-110-25 від 21.02.2022 року не містить перелік питань щодо яких буде здійснюватися перевірка, що є грубим порушенням вимог частини другої статті 5 Закону №877-V.
Щодо доводів Державної екологічної інспекції України про те, що оскаржуваний позивачем пункт Плану здійснення заходів, так і оскаржуваний наказ Інспекції про проведення планового заходу є такими, що вичерпали свою дію, слід зазначити, що в даному випадку підприємство не допустило до перевірки комісію у складі головних спеціалістів інспекції, адже наказ на перевірку не був реалізований.
Відповідно до ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Частина 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України визначає, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача.
В той же час, і ч. 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України покладено обов`язок на позивача довести ті обставини, на яких ґрунтуються його вимоги та заперечення.
Відповідно до ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Оцінуючи усі докази, які були досліджені судом у їх сукупності, а також обставини, встановлені у ході судового розгляду справи, суд дійшов висновку, що відповідачі діяли всупереч чинному законодавству України.
З урахуванням наведеного, суд дійшов висновку про обґрунтованість та доведеність позовних вимог позивача, а тому дані позовні вимоги задоволенню, виходячи з вимог вищенаведеного чинного законодавства України та обставин, встановлених в ході розгляду справи.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат відповідно до ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, суд виходить із того, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
За таких обставин, підлягають стягненню за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень Державної екологічної інспекції Придніпровського округу (Дніпропетровська та Кіровоградська області)на користь позивача судові витрати по сплаті судового збору в сумі 2 481 грн. та з Державної екологічної інспекції України судові витрати по сплаті судового збору в сумі 2 481 грн. понесені позивачем згідно платіжного доручення № 4035 від 03.02.2022 року.
Керуючись ст. ст. 241-246, 250, 251, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати пункт 2276 Плану здійснення заходів державного нагляду (контролю) Державної екологічної інспекції України на 2022 рік відносно Товариства з обмеженою відповідальністю ФІРМА СЕРВІСЦЕНТР, затвердженого наказом Державної екологічної інспекції У країни від 29.11.2021 року №521.
Визнати протиправним та скасувати наказ Державної екологічної інспекції Придніпровського округу (Дніпропетровська та Кіровоградська області) №139-ТП від 20.01.2022 року про проведення планового заходу Товариства з обмеженою відповідальністю "ФІРМА "СЕРВІСЦЕНТР".
Стягнути з Державної екологічної інспекції Придніпровського округу (Дніпропетровська та Кіровоградська області) (вул. Героїв АТО, буд. 92, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область, 50103, код ЄДРПОУ 43877118) за рахунок її бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ФІРМА "СЕРВІСЦЕНТР" (вул. Тернівська, буд. 7, м. Павлоград, Дніпропетровська область, 51400, код ЄДРПОУ 21891440) витрати з оплати судового збору у розмірі 2481,00 грн.
Стягнути з Державної екологічної інспекції України (Новопечерський провулок, буд. 3, корпус 2, м. Київ, 01042, код ЄДРПОУ 37508533) за рахунок її бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ФІРМА "СЕРВІСЦЕНТР" (вул. Тернівська, буд. 7, м. Павлоград, Дніпропетровська область, 51400, код ЄДРПОУ 21891440) витрати з оплати судового збору у розмірі 2481,00 грн.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до статті 297 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду оскаржується шляхом подання апеляційної скарги до Третього апеляційного адміністративного суду.
Повний текст рішення суду складений 25 вересня 2023 року.
Суддя О.В. Серьогіна
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.09.2023 |
Оприлюднено | 05.10.2023 |
Номер документу | 113894432 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу охорони навколишнього природного середовища, зокрема щодо забезпечення екологічної безпеки, у тому числі при використанні природних ресурсів; екологічної безпеки поводження з відходами |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Серьогіна Олена Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Серьогіна Олена Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Серьогіна Олена Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Серьогіна Олена Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Серьогіна Олена Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Серьогіна Олена Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Серьогіна Олена Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Серьогіна Олена Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні