Справа № 545/2727/19
Провадження № 2/545/6/23
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"07" вересня 2023 р. Полтавський районний суд Полтавської області у складі : головуючого - судді : Гальченко О.О.,
при секретарі : Мамишевій А.Е.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Полтава цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до : ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , Новоселівської сільської ради Полтавського району gро визнання протиправним та скасування рішення Надержинщинської сільської ради, визнання недійсними договорів купівлі-продажу земельної ділянки, скасування державної реєстрації, -
В С Т А Н О В И В :
Позивач 04.11.2019 звернувся до суду із позовом до відповідачів про визнання протиправним та скасування рішення Надержинщинської сільської ради, визнання недійсними договорів купівлі-продажу земельної ділянки, скасування державної реєстрації, мотивуючи тим, що 07.05.2004 рішенням № 27 виконавчий комітет Надержинщинської сільської ради Полтавського району Полтавської області вирішив передати у власність земельну ділянку йому - ОСОБА_1 для ведення садівництва площею 0,12 га. за рахунок земель запасу сільської ради. Землевпоряднику сільської ради внести відповідні зміни в земельно-кадастрові та планово-картографічні матеріали.
Для оформлення землі у власність ОСОБА_1 у ДП «Центр Державного земельного кадастру при Держкомземі України» Полтавська регіональна філія Полтавського районного відділу було замовлено та ними виготовлено технічну документацію із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку гр. ОСОБА_1 в с. Надержинщина с/т «Лісові поляни» на території Надержинщинської сільської ради Полтавського району Полтавської області.
28.12.2004 ОСОБА_1 отримав державний акт на право власності на земельну ділянку серія ПЛ № 208035, кадастровий номер : 5324083501:01:004:0005, площею 0,12 га., зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі № 01-04-516-00029.
У березні 2019 року ОСОБА_1 дізнався від дружини свого брата - ОСОБА_6 , що земельна ділянка якої є суміжною земельною ділянкою з його земельною ділянкою, що на межі їхніх земельних ділянок невстановлені особи зводять бетонний паркан.
Звернувшись до Надержинщинської сільської ради з`ясував, що на земельну ділянку, яка перебуває у приватній власності ОСОБА_1 , надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а після його погодження земельну ділянку передано у власність ОСОБА_2 і ОСОБА_3 .
Як було встановлено пізніше, рішенням 26 сесії 6 скликання Надержинщинської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 12.07.2013 надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення садівництва за рахунок земель запасу сільської ради - ОСОБА_2 та ОСОБА_3 , орієнтовним розміром по 0,10 га. кожному.
Рішенням 9 сесії 7 скликання Надержинщинської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 11.10.2016 затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСОБА_2 для ведення садівництва ( код КВЦПЗ 01.05-для індивідуального садівництва ) із земель запасу, ненаданих у власність і користування сільськогосподарського призначення, що розташована в с. Надержинщина Полтавського району Полтавської області. Передано безоплатно у власність ОСОБА_2 , земельну ділянку кадастровий номер : 5324083501:01:004:0117, площею - 0,1000 га. для ведення садівництва ( код КВЦПЗ 01.05 - для індивідуального садівництва ) із земель запасу, ненаданих у власність і користування сільськогосподарського призначення в с. Надержинщина Полтавського району Полтавської області.
Рішенням 9 сесії 7 скликання Надержинщинської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 11.10.2016 затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСОБА_3 для ведення садівництва ( код КВЦПЗ 01.05 - для індивідуального садівництва ) із земель запасу, ненаданих у власність і користування сільськогосподарського призначення, що розташована в с. Надержинщина Полтавського району Полтавської області. Передано безоплатно у власність ОСОБА_3 , земельну ділянку кадастровий номер : 5324083501:01:004:0116 площею - 0,1000 га. для ведення садівництва ( код КВЦПЗ 01.05-для індивідуального садівництва ) із земель запасу, ненаданих у власність і користування сільськогосподарського призначення в с. Надержинщина Полтавського району Полтавської області.
18.10.2018 ОСОБА_3 земельну ділянку з кадастровим номером : 5324083501:01:004:0116, відповідно до договору купівлі - продажу земельної ділянки від 18.10.2018 продав ОСОБА_5 .
19.07.2019 на підставі технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок, земельну ділянку кадастровий номер : 5324083501:01:004:0116 було поділено на дві земельні ділянки, яким присвоєно кадастрові номери, а саме : земельна ділянка площею 0,0600 га., кадастровий номер : 5324083501:01:004:0142 та земельна ділянка площею 0,0400 га., кадастровий номер : 5324083501:01:004:0141.
В свою чергу, 12.04.2019 ОСОБА_2 земельну ділянку з кадастровим номером : 5324083501:01:004:0117 відповідно до договору купівлі - продажу земельної ділянки продав ОСОБА_4 .
29.07.2019 на підставі технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок, земельну ділянку кадастровий номер : 5324083501:01:004:0117 було поділено на дві земельні ділянки, яким присвоєно кадастрові номери, а саме : земельна ділянка площею 0,0400 га., кадастровий номер : 5324083501:01:004:0143 та земельна ділянка площею 0,0600 га., кадастровий номер : 5324083501:01:004:0144.
Тобто, з викладеного слідує, що власниками земельних ділянок площею 0,0600 га., кадастровий номер : 5324083501:01:004:0142 та площею 0,0400 га., кадастровий номер : 5324083501:01:004:0141 - є ОСОБА_5 . Власником земельних ділянок площею 0,0400 га., кадастровий номер : 5324083501:01:004:0143 та площею 0,0600 га., кадастровий номер : 5324083501:01:004:0144 - є ОСОБА_4 .
Прохав :
- визнати незаконним та скасувати рішення 26 сесії 6 скликання Надержинщинської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 12.07.2013 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення садівництва ОСОБА_2 ;
- визнати незаконним та скасувати рішення 26 сесії 6 скликання Надержинщинської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 12.07.2013 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення садівництва ОСОБА_3 ;
- визнати незаконним та скасувати рішення 9 сесії 7 скликання Надержинщинської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 11.10.2016 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСОБА_2 , кадастровий номер : 5324083501:01:004:0117;
- визнати незаконним та скасувати рішення 9 сесії 7 скликання Надержинщинської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 11.10.2016 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСОБА_3 , кадастровий номер 5324083501:01:004:0116;
- визнати недійсним договір купівлі - продажу земельної ділянки від 18.10.2018, кадастровий номер : 5324083501:01:004:0116, укладений між ОСОБА_3 та ОСОБА_5 , зареєстрований в реєстрі за № 252;
- визнати недійсним договір купівлі - продажу земельної ділянки від 12.04.2019, кадастровий номер 5324083501:01:004:0117, укладений між ОСОБА_2 та ОСОБА_4 , зареєстрований в реєстрі за № 1366;
- скасувати запис в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно по земельній ділянці площею 0,1000 га. кадастровий номер : 5324083501:01:004:0116, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна - 1165371453101, номер запису про право власності - 18883244;
- скасувати запис в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно по земельній ділянці площею 0,1000 га. кадастровий номер 5324083501:01:004:0117, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна - 1213210253240, номер запису про право власності 19758509;
- скасувати запис в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно по земельній ділянці площею 0,0400 га., кадастровий номер : 5324083501:01:004:0141;
- скасувати запис в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майне по земельній ділянці площею 0,0600 га., кадастровий номер : 5324083501:01:004:0142;
- скасувати запис в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно по земельній ділянці площею 0,0400 га, кадастровий номер : 5324083501:01:004:0143;
- скасувати запис в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно по земельній ділянці площею 0,0600 га., кадастровий номер : 5324083501:01:004:0144;
- вирішити питання про стягнення судових витрат, в тому числі і витрат на правову допомогу.
В судовомузасіданні представникпозивача вособі адвоката ОстапенкоО.П.позов підтримавіз вказаниху вньому підстав.На думку представника позивача підставами визнання протиправним та скасування рішень Надержинщинської сільської ради, визнання недійсними договорів купівлі-продажу земельної ділянки, та скасування їх державної реєстрації обґрунтовується наявністю у позивача державного акту на право власності на землю серії ПЛ № 208035, виданого 28.12.2004 та зареєстрованого в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 01-04-516-00029.
Представники : відповідача ОСОБА_5 в особіадвоката Стасовського М.В.та відповідача ОСОБА_4 в особіадвоката Фесенко Ю.О.позов невизнали ізпідстав викладениху відзивіна позов,згідно якогоОСОБА_2 та ОСОБА_3 , маючи бажання отримати земельні ділянки із цільовим призначенням для ведення садівництва, орієнтовною площею 0.10 га. звернулися із відповідними заявами до Надержинщинської сільської ради Полтавського району Полтавської області. Рішенням 26 сесії 6 скликання Надержинщинської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 12.07.2013, за результатами розгляду поданих заяв, вирішено надати дозвіл на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок ОСОБА_2 та ОСОБА_3 для ведення садівництва за рахунок земель запасу сільської ради площами 0,10 га. кожна. Згідно п. 2 рішення від 12.03.2013 передбачено, що виготовлені проекти відведення в землевпорядній організації надати до сільської ради на розгляд і прийняття рішення. 13.04.2016 ОСОБА_2 та ОСОБА_3 звернулися до ПП «Приват-Зем» із відповідними заявами щодо виготовлення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення садівництва за рахунок земель запасу сільської ради площею 0,10 га. Виготовлені ПП «Проект-Зем» проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок проходили погодження в відділі Держгеокадастру в Полтавському районі ГУ Держгеокадастру у Полтавській області, за результатами чого складалися відповідні висновки.
Так, згідно висновку про погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСОБА_2 від 25.08.2016 за № 35-28-99.2-504/21-16 відділ Держгеокадастру в Полтавському районі Полтавської області погодив проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення садівництва із земель запасу, ненаданих у власність і користування сільськогосподарського призначення в с. Надержинщина на території Надержинщинської міської ради Полтавського району Полтавської області.
Згідно висновку про погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСОБА_3 від 26.08.2016 за № 35-28-99.2-512/21-16 відділ Держгеокадастру в Полтавському районі Полтавської області погодив проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення садівництва із земель запасу, ненаданих у власність і користування сільськогосподарського призначення в с. Надержинщина на території Надержинщинської міської ради Полтавського району Полтавської області.
Рішенням 9 сесії 7 скликання від 11.10.2016 затверджено проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок та передано безоплатно у приватну власність ОСОБА_3 земельну ділянку кадастровий номер : 5324083501:01:004:0116, площею 0,10 га. та ОСОБА_2 земельну ділянку кадастровий номер : 5324083501:01:004:0117, площею 0,10 га.
На підставі вказаного рішення сесії та розробленої технічної документації Відділом Держгеокадастру в Полтавському районі Полтавської області проведено державну реєстрацію права власності на земельні ділянки кадастрові номера : 5324083501:01:004:0116 та 5324083501:01:004:0117 відповідно.
Виходячи з вищевикладених обставин, представники відповідачів ОСОБА_5 та ОСОБА_4 стверджують, що як ОСОБА_2 , так і ОСОБА_3 вчинено весь передбачений чинним законодавством комплекс дій, спрямованих на отримання у власність земельних ділянок, присвоєння їм відповідних кадастрових номерів та внесенні відповідних відомостей до державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
12.04.2019 на підставі укладеного договору купівлі продажу, реєстраційний номер № 1366 - ОСОБА_4 зареєстровано право власності на земельну ділянку кадастровий номер : 5324083501:01:004:0117, площею 0,1 га. на території Надержинської сільської ради Полтавського району Полтавської області.
Згідно Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 18.10.2018, на підставі укладеного договору купівлі продажу № 252 від 18.10.2019 ОСОБА_5 зареєстровано право власності на земельну ділянку кадастровий номер : 5324083501:01:004:0116, площею 0,1 га. на території Надержинської сільської ради Полтавського району Полтавської області.
З приводувимоги щодовизнання договорукупівлі-продажунедійсним представникивідповідачів зазначили,що обраний ОСОБА_1 спосіб захистуне відповідаєвимогам закону,оскільки права особи, яка вважає себе власником майна, не підлягають захисту шляхом задоволення позову до набувача з використанням правового механізму, встановленого ст. 215, 216 ЦК України. Такий спосіб захисту можливий лише шляхом подання віндикаційного позову, якщо для цього існують підстави, передбачені ст. 388 ЦК України, на право витребувати в набувача це майно.
Власник майна, права якого порушені внаслідок видання правового акта органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, має право вимагати відновлення того становища, яке існувало до видання цього акта. У разі неможливості відновлення попереднього становища власник має право на відшкодування майнової та моральної шкоди.
З приводувимоги позивачащодо скасуваннядержавної реєстрації представники Відповідачів зазначили, що ст. 2 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» визначено поняття державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень як офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Відповідно до ст. 4 цього Закону… державній реєстрації прав підлягають право власності, речові права, похідні від права власності, право власності на об`єкт незавершеного будівництва, заборона відчуження та арешт нерухомого майна, податкова застава, предметом якої є нерухоме майно, та інші обтяження.
Державна реєстрація права власності та інших речових прав проводиться на підставі документів, зазначених у ст. 27 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».
Отже, державна реєстрація не є способом набуття права власності, а лише становить засіб підтвердження фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно. Водночас обставини здійснення державної реєстрації відповідного речового права підлягають дослідженню під час вирішення спору щодо права власності на нерухоме майно.
В ході розгляду справи представниками відповідачів подано клопотання про приєднання додаткових доказів, а саме : наданих Архівним відділом Полтавської РДА двох рішень Надержинщинської сільського ради Полтавської області від 07.05.2004 за № 25 та № 26, а також заяву ОСОБА_1 про надання йому земельної ділянки площею 0,06 га.
Так, відповідно до долученої заяви ОСОБА_1 від 04.08.2003, поданої голові Надержинщинської сільської ради, та зареєстрованої за № 38 від 05.04.2004, позивач прохав виділити йому земельну ділянку під дачу в с. Надержинщина, ОСОБА_7 , площею 0,06 га.
Вказана заява ОСОБА_1 була розглянута та на її підставі виконавчим комітетом Надержинщинської сільської ради винесено Рішення № 25 від 07.05.2004, яким передано у власність ОСОБА_1 в садівничому товаристві «Лісова Поляна» земельну ділянку за рахунок рільних земель запасу сільської ради з оформленням державного акту на право власності для садівництва земельну ділянку площею 0,06 га.
Рішенням виконавчого комітету Надержинщинської сільської ради № 26 від 07.05.2004 ОСОБА_1 було надано дозвіл на розробку технічної документації по виготовленню державного акту на право приватної власності на землю згідно проекту забудови в садівничому товаристві «Лісові Поляни» для садівництва виключно площею 0,06 га.
Представники відповідачів стверджують, що органом місцевого самоврядування в особі Надержинщинської сільської ради рішення щодо передачі ОСОБА_1 у власність та надання дозволу на розробку технічної документації по виготовленню державних актів на право приватної власності на земельну ділянку площею 0,12 га. - не приймалося.
Відповідачі : ОСОБА_2 та ОСОБА_3 позов категорично заперечили, стверджуючи, що земельні ділянки з кадастровими номерами : 5324083501:01:004:0116, площею 0,10 га. та 5324083501:01:004:0117, площею 0,10 га., отримані ними в порядку та на умовах передбачених нормами земельного законодавства. Одночасно підтримали позицію та доводи представників відповідачів : ОСОБА_5 адвоката Стасовського М.В. та представника відповідача ОСОБА_4 адвоката Фесенко Ю.О. викладену у відзиві на позов, озвучену в ході судового розгляду справи.
Ухвалою суду від 19.08.2020 залучено до участі у справі правонаступника відповідача по справі - Надержинщинської сільської ради Полтавського району Полтавської області Новоселівську сільську раду Полтавського району Полтавської області в якості відповідача по справі, яка позов визнала повністю, прохала його задовольнити, однак підстави такої позиції фактично нічим не обґрунтувала.
Ухвалою суду від 11.11.2021 клопотання представника відповідача ОСОБА_5 в особі адвоката Стасовського М.М. про зупинення справи провадженням задоволено, цивільну справу № 545/2727/19 за позовом ОСОБА_1 до : ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , Новоселівської сільської ради Полтавського району про визнання протиправним та скасування рішення Надержинщинської сільської ради, визнання недійсними договорів купівлі-продажу земельної ділянки, скасування державної реєстрації - зупинено до розгляду по суті Полтавським районним судом Полтавської області та набранням чинності рішенням у цивільній справі № 545/1575/21. за позовом ОСОБА_5 до ОСОБА_1 про визнання недійсним та скасування державного акту на право власності на землю, виданого ОСОБА_1 .
Постановою Полтавського апеляційного суду від 02.02.2022 апеляційну скаргу ОСОБА_1 , подану в його інтересах адвокатом Остапенком О.П. - задоволено, ухвалу Полтавського районного суду Полтавської області від 11.11.2021 про зупинення провадження у справі за позовом ОСОБА_1 до : ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , Новоселівської сільської ради Полтавського району про визнання протиправним та скасування рішення Надержинщинської сільської ради, визнання недійсними договорів купівлі-продажу земельної ділянки, скасування державної реєстрації скасовано, а справу направлено для продовження розгляду до суду першої інстанції.
Судом встановлено, що згідно долученої до матеріалів справи заяви ОСОБА_1 вбачається, що останній звернувся до Голови Надержинщинської сільської ради Полтавського району із заявою від 04.08.2003, згідно якої прохав виділити земельну ділянку під дачу в с. Надержинщина «Лісова Поляна» площею 0,06 га. Отже, аналіз вищевказаної заяви засвідчує той факт, що позивач із заявою про виділення йому земельної ділянки площею 0,12 га. до Надержинщинської сільської ради Полтавського району не звертався, а інші подані позивачем документи такого не підтверджують. Таким чином, матеріали справи не містять доказів дотримання позивачем ОСОБА_1 положень ч. 6 ст. 118 ЗК України, оскільки не підтверджують факт звернення до органу місцевого самоврядування про виділення земельної ділянки саме площею 0,12 га.
В подальшому, як те передбачено ч. 7 ст. 118 ЗК України - Надержинщинська сільська рада Полтавського району розглянула заяву ОСОБА_1 про виділення останньому земельної ділянки під дачу в с. Надержинщина «Лісова Поляна» площею 0,06 га. та надала дозвіл на розробку проекту її відведення.
Так, Рішенням Надержинщинської сільської ради Полтавського району від 07.05.2004 за № 25 вирішено передати у власність ОСОБА_1 в садівничому товаристві «Лісова Поляна» для садівництва земельну ділянку площею 0,06 га. та в свою чергу Рішенням Надержинщинської сільської ради Полтавського району від 07.05.2004 за № 26 вирішено ОСОБА_1 надати дозвіл на розробку технічної документації по виготовленню державних актів на право приватної власності на землю для садівництва площею 0,06 га. При цьому, рішенням від 07.05.2004 за № 26 зобов`язано ОСОБА_1 замовити розробку технічної документації по виготовленню державних актів на право приватної власності на землю в землевпорядній організації та подати його до сільської ради на розгляд та прийняття рішення.
Рішеннями органів місцевого самоврядування, а саме рішенням Надержинщинської сільської ради Полтавського району від 07.05.2004 за № 25 та рішенням від 07.05.2004 року за № 26 ОСОБА_1 вирішено передати у власність земельну ділянку в садівничому товаристві «Лісова Поляна» для садівництва площею саме 0,06га.,але не0,12га. При цьому, долученими позивачем письмовими документами, в тому числі копією технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку, не підтверджується той факт, що сесією Надержинщинської сільської ради Полтавського району відповідна технічна документація розглядалася і з приводу поданої документації приймалося рішення щодо її затвердження органом місцевого самоврядування, як те передбачено п. 2 рішення від 07.05.2004 за № 26 Надержинщинської сільської ради Полтавського району. При цьому пунктом 2 зазначеного рішення сільської ради зобов`язано ОСОБА_1 замовити розробку технічної документації по виготовленню державних актів на право приватної власності на землю в землевпорядній проектній організації та подати до сільської ради на розгляд та прийняття рішення. Доказів такого звернення позивачем суду не надано.
З доданих відповідачами доказів вбачається, що рішенням двадцять шостої сесії шостого скликання Надержинщинської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 12.07.2013, за результатами розгляду поданих заяв, вирішено надати дозвіл на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок ОСОБА_2 та ОСОБА_3 для ведення садівництва за рахунок земель запасу сільської ради площами 0,10 га. кожна.
13.04.2016 ОСОБА_2 та ОСОБА_3 звернулися до ПП «Приват-Зем» із відповідними заявами щодо виготовлення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення садівництва за рахунок земель запасу сільської ради площею 0,10 га., за результатами чого ПП «Проект-Зем» виготовило відповідні технічні документації та передало їх на погодження до відділу Держгеокадастру в Полтавському районі ГУ Держгеокадастру у Полтавській області, за результатами чого отримали позитивні висновки.
В подальшому, рішенням 9 сесії 7 скликання від 11.10.2016 затверджено проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок та передано безоплатно у приватну власність ОСОБА_3 земельну ділянку кадастровий номер : 5324083501:01:004:0116, площею 0,10 га. та ОСОБА_2 земельну ділянку кадастровий номер : 5324083501:01:004:0117 площею 0,10 га., після чого Відділом Держгеокадастру в Полтавському районі Полтавської області проведено державну реєстрацію прав власності на земельні ділянки кадастрові номера : 5324083501:01:004:0116 та 5324083501:01:004:0117 - відповідно.
18.10.2018 ОСОБА_3 на підставі укладеного 18.10.2018 договору купівлі-продажу продав земельну ділянку з кадастровим номером : 5324083501:01:004:0116 - ОСОБА_5 .
Далі, 19.07.2019 на підставі технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок, земельну ділянку кадастровий номер : 5324083501:01:004:0116 було поділено на дві земельні ділянки, яким присвоєно кадастрові номери, а саме : земельна ділянка площею 0,0600 га., кадастровий номер : 5324083501:01:004:0142 та земельна ділянка площею 0,0400 га., кадастровий номер : 5324083501:01:004:0141.
В свою чергу, 18.10.2018 ОСОБА_2 на підставі укладеного договору купівлі-продажу продав земельну ділянку з кадастровим номером : 5324083501:01:004:0117 - ОСОБА_4 .
29.07.2019 на підставі технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок, земельну ділянку кадастровий номер 5324083501:01:004:0117 було поділено на дві земельні ділянки, яким присвоєно кадастрові номери, а саме : земельна ділянка площею 0,0400 га., кадастровий номер 5324083501:01:004:0143 та земельна ділянка площею 0,0600 га., кадастровий номер : 5324083501:01:004:0144.
Суд, заслухавши сторін, дослідивши докази, якими обґрунтовується позов та заперечення щодо нього, вважає, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Згідно ст. 15 і 16 ЦК України кожна особа має право на захист її особистого немайнового або майнового права чи інтересу у суді.
Кожна особа має право в порядку, встановленому ЦПК України, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів. У випадках, встановлених законом, до суду можуть звертатися органи та особи, яким надано право захищати права, свободи та інтереси інших осіб, або державні чи суспільні інтереси ( ч. 1 та 2 ст. 3 ЦПК України у редакції, чинній на час звернення до суду з позовом; аналогічні приписи закріплені у ч. 1 і 2 ст. 4 ЦПК України, чинного на час розгляду справи Великою Палатою Верховного Суду ).
Завданнями цивільного судочинства є справедливий, неупереджений та своєчасний розгляд і вирішення цивільних справ з метою захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб, інтересів Держави ( ст. 1 ЦПК України у редакції, чинній на час розгляду справи судами першої й апеляційної інстанцій; аналогічний припис закріплений у ч. 1 ст. 2 ЦПК України у редакції, чинній на час розгляду справи Великою Палатою Верховного Суду ).
Зазначений захист має бути ефективним, тобто повинен здійснюватися з використанням такого способу захисту, який може відновити, наскільки це можливо, відповідні права, свободи й інтереси позивача ( п. 57 Постанови від 05.06.2018 у справі № 338/180/17 ).
Під способами захисту суб`єктивних земельних прав розуміють закріплені законом матеріально-правові заходи охоронного характеру, за допомогою яких проводиться поновлення ( визнання ) порушених ( оспорюваних ) прав і вплив на правопорушника ( п. 5.5. Постанови Великої Палати ВС від 22.08.2018 у справі № 925/1265/16 ).
Відповідно до ч. 2, 3 ст.116ЗК України набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі : а) приватизації земельних ділянок, які перебувають у користуванні громадян; б) одержання земельних ділянок внаслідок приватизації державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій; в) одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.
Згідно ч. 6 ст. 118 ЗК ( в редакції станом на квітень 2004 - часу виникнення правовідносин ) передбачено, що громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд ( присадибна ділянка ), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають заяву до відповідної районної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради за місцезнаходженням земельної ділянки. У заяві зазначаються бажані розміри та мета її використання.
Згідно ч.9,10 ст.118ЗК України(в редакції,яка діяластаном намомент виникненняспірних правовідносин) передбачено,що проектвідведення земельноїділянки погоджуєтьсяз органомпо земельнихресурсах,природоохоронним ісанітарно-епідеміологічниморганами,органами архітектуриі охороникультурної спадщинита подаєтьсяна розглядвідповідних місцевоїдержавної адміністраціїабо органумісцевого самоврядування. Районна, Київська чи Севастопольська міська державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада у місячний строк розглядає проект відведення та приймає рішення про передачу земельної ділянки у власність.
Аналіз наведених норм земельного законодавства, які встановлюють механізм та процедуру звернення осіб до органів місцевого самоврядування з питань надання у власність земельних ділянок, свідчить, що надання відповідного дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність є лише одним з етапів погодження і оформлення документів, які відповідно до вимог законодавства є необхідними для прийняття компетентним органом рішення про набуття громадянами земель у власність.
Згідно ст. 50 ЗУ «Про землеустрій» передбачено, що проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок складаються у разі надання, передачі, вилучення ( викупу ), відчуження земельних ділянок.
Порядок складання проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Згідно п. 9 «Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок» затвердженого Постановою КМУ від 26.05.2004 № 677 ( який набрав чинності 26.05.2004 ) передбачено, що розроблений проект відведення земельної ділянки виконавець подає у випадках, встановлених ст. 118 і 123 ЗК України, на погодження відповідній комісії з розгляду питань, пов`язаних з погодженням документації із землеустрою, за місцем розташування земельної ділянки.
Зазначені органи розглядають проекти відведення земельних ділянок протягом трьох тижнів з дня надходження та видають у межах своїх повноважень висновки про їх погодження або мотивовану відмову.
П. 11 «Порядку…» передбачено, що після одержання позитивного висновку державної експертизи, проект відведення земельної ділянки розглядається сільською, селищною, міською радою, районною, Київською та Севастопольською міською держадміністрацією, затверджується ними або в установленому порядку подається до інших органів, до повноважень яких належить надання у користування або передача у власність земельних ділянок.
Відповідно до ч. 9 ст. 118 ЗК України передбачено, що проект відведення земельної ділянки погоджується з органом по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органами архітектури і охорони культурної спадщини та подається на розгляд відповідних місцевої державної адміністрації або органу місцевого самоврядування. ( Ч. 9 ст. 118 в редакції Закону N 1626-IV ( 1626-15 ) від 18.03.2004, який набрав чинності 27.04.2004 ).
Повертаючись до обставин справи необхідно звернути увагу на наступне, а саме, що рішення № 26, яким зобов`язано ОСОБА_1 замовити розробку технічної документації по виготовленню державних актів на право приватної власності на землю в землевпорядній організації та подати його до сільської ради на розгляд та прийняття рішення було прийнято 07.05.2004.
Долучена позивачем технічна документація із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку ОСОБА_1 розроблялася в грудні 2004 року ( тобто вже після змін до вищевказаних нормативно-правових актів ), тому в обов`язковому порядку повинна була бути передана на розгляд сесії Надержинщинської сільської ради Полтавського району.
Тобто, належних, достатніх та допустимих доказів, які б підтверджували факт прийняття рішення Надержинщинською сільською радою Полтавського району за результатами розгляду технічної документації по виготовленню державних актів на право приватної власності на землю на користь позивача матеріали справи не містять та позивачем не надано.
Отже, системний аналіз положень Земельного кодексу України свідчить, що отримання державного акту на право власності на землю нерозривно пов`язано з прийняттям відповідного рішення органами місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених Земельним кодексом України.
Відповідно до п.1.4. «Інструкції про порядок складання, видачі, реєстрації і зберігання державних актів на право власності на земельну ділянку і право постійного користування земельною ділянкою та договорів оренди землі», затвердженої Наказом Державного Комітету України по земельних ресурсах 04.05.1999 № 43 ( в редакції станом на момент отримання державного акту серії ПЛ № 208035 від 28.12.2004 ) ( Інструкція ) - державний акт на право власності на земельну ділянку видається на підставі рішення Кабінету Міністрів України, обласної, районної, Київської і Севастопольської міських, міської, селищної, сільської ради, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласної, районної Київської і Севастопольської міських державних адміністрацій.
Відповідно до вимог п. 1.16. «Інструкції…» технічна документація зі складання державного акта на право власності на земельну ділянку або на право постійного користування земельною ділянкою включає :
-виписку зрішення відповідноїради абодержавної адміністраціїпро наданняу постійнекористування,передачу увласність абопродаж земельноїділянки, договір відчуженняземельної ділянки(договір купівлі-продажу,дарування,міни,інші цивільно-правовіугоди ), рішення суду; заяву власниказемлі абоземлекористувача проскладання державногоакта; технічне завданняна розробкутехнічної документаціїзі складаннядержавного акта;висновок державногооргану земельнихресурсів ДержкомземуУкраїни пронаявні обмеженняна використанняземельної ділянки(крім випадківвідчуження земельної ділянки із земель приватної власності ); висновок органу у справах будівництва і архітектури про наявні обмеження на використання земельної ділянки ( крім випадків відчуження земельної ділянки із земель приватної власності ); журнал польових вимірювань ( крім випадків відчуження земельної ділянки із земель приватної власності ); кадастровий план земельної ділянки, складений за результатами зйомки; збірний кадастровий план суміжних землевласників і землекористувачів; відомість обчислення площі земельної ділянки; відомість обробки теодолітного ходу та вирахування координат поворотних точок меж земельної ділянки; експлікація земельних угідь згідно з формою 6-зем.
До технічної документації зі складання державного акта на право власності на земельну ділянку або на право постійного користування земельною ділянкою обов`язково додається копія справи щодо підготовки рішення про передачу земельної ділянки у приватну власність чи надання у постійне користування, або копія справи щодо підготовки рішення про продаж земельної ділянки.
При наданні земельної ділянки у постійне користування до технічної документації зі складання державного акта обов`язково додається копія матеріалів щодо перенесення в натуру ( на місцевість ) меж земельної ділянки з проекту відведення цієї земельної ділянки, затвердженого в установленому порядку.
Враховуючи вищевикладені вимоги Закону для отримання державного акту на право власності на землю було необхідно рішення відповідної ради або державної адміністрації про надання у постійне користування, передачу у власність земельної ділянки.
Таким чином встановлено, що органом місцевого самоврядування в особі Надержинщинської сільської ради рішення щодо надання ОСОБА_1 дозволу на розробку технічної документації по виготовленню державних актів на право приватної власності на земельну ділянку площею саме 0,12 га. не приймалося. В свою чергу, позивач не надав належних доказів того, що технічна документація ним розроблена на підставі рішення відповідної ради або державної адміністрації про надання у постійне користування, передачу у власність земельної ділянки.
Також, з наданого позивачем державного акту на право власності на земельну ділянку серії ПЛ № 208035, виданого 28.12.2004 вбачається, що підставою такого надання є саме рішення № 27 від 07.05.2004, але з відповіді Архівного відділу Полтавської РДА від 13.05.2020 за вих. № 01-47/105 встановлено, що вищезазначене рішення органу місцевого самоврядування стосується не ОСОБА_1 , а іншої особи.
Доводи представника позивача про те, що право власності на земельну ділянку 0,12 га. з кадастровим номером : 5424083501:01:004:0005, зареєстрованої за позивачем у встановленому порядку та відповідно до вимог тимчасового порядку ведення державного реєстру земель, затвердженого наказом Держкомзему України № 174 від 02.07.2003 судом не можуть бути взяті до уваги, оскільки технічна документація із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності ОСОБА_1 на земельну ділянку розміром 0,12 га. не містить частини передбачених вищевказаною «Інструкцією…», затвердженою Наказом Державного Комітету України по земельних ресурсах 04.05.1999 № 43, документів, у тому числі, відсутнє відповідне рішення органу місцевого самоврядування про надання ОСОБА_1 дозволу на розробку технічної документації.
Також, наказом № 16 від 16.03.2001 затверджено «Правила роботи архівних підрозділів органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій».
П. 1.2., 1.3. цих «Правил…» передбачено, що вони є нормативно-правовим актом, обов`язковим для виконання всіма установами незалежно від форм власності, а їх основним завданнями є встановлення єдиного для всіх установ порядку роботи з документами від їх створення в діловодстві до передання на постійне зберігання до державних архівних установ, архівних відділів міських рад або інших архівних установ, підвищення ефективності організації архівної справи в установах, суворе дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з питань архівної справи та діловодства.
Крім цього, п.п.3.2.1. та 3.2.2. «Правил…2 передбачено, що закінчені в діловодстві документи групуються в справи відповідно до номенклатури справ, що погоджена та затверджена в порядку, викладеному в п. 3.1.23. цих «Правил…». В свою чергу в справи вміщуються тільки оригінали документів або, у разі їх відсутності, засвідчені в установленому порядку копії документів, оформлені відповідно до вимог чинних нормативних актів.
Тому, виходячи з положень наказу № 16 від 16.03.2001, оригінал рішення органу місцевого самоврядування в будь-якому випадку передається на постійне зберігання до Державних архівних установ, тому посилання представника позивача стосовно наявності оригіналу рішення № 27 від 07.05.2004 саме в технічній документації не ґрунтується на вимогах діючого законодавства.
П. 11 постанови ПленумуВерховного СудуУкраїни від16.04.2004№ 7 «Про практику застосування судами земельного законодавства при розгляді цивільних справ» судам роз`яснено, що, розглядаючи позови про захист прав власників земельних ділянок і землекористувачів ( про усунення перешкод у користуванні ними, тощо ), суд має перевіряти законність рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки іншій особі без вилучення ( викупу ) її у позивача в установленому порядку і за наявності для цього підстав ухвалювати рішення про його недійсність. Відповідно до правової позиції, викладеної в постанові Верховного суду України від 22.05.2013 в справі № 6-33цс13, державні акти на право власності на земельні ділянки є документами, що посвідчують право власності й видаються на підставі відповідних рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень. У спорах, пов`язаних із правом власності на земельні ділянки, недійсними можуть визнаватися як зазначені рішення, на підставі яких видано відповідні державні акти, так і самі акти на право власності на земельні ділянки. Визнання недійсними державних актів на право власності вважається законним, належним та окремим способом поновлення порушених прав у судовому порядку.
За правовою позицією, висловленою Верховним Судом України в постанові від 20.04.2016 у справі № 6-2824цс15, державні акти на право власності на земельні ділянки є документами, що посвідчують право власності й видаються на підставі відповідних рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, то у спорах, пов`язаних із правом власності на земельні ділянки, недійсними можуть визнаватися як зазначені рішення, на підставі яких видано відповідні державні акти, так і самі акти на право власності на земельні ділянки.
У постанові Верховного Суду України від 24.04.2013 ( справа № 6-14цс13 ) сформульований висновок про те, що якщо рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, яке б установлювало право власності на земельну ділянку за відповідачем у справі, що переглядалася, відсутнє, то видання державного акта на право власності на земельну ділянку без визначеної законом ( ч. 1 ст.116ЗК України ) підстави є неправомірним, а державний акт, виданий з порушеннями вимог ст. 116 і 118ЗК України - є недійсним.
Верховний Суд України у постанові від 23.10.2013 ( справа № 6-83цс13 ) зазначив, що оскільки державний акт на право приватної власності на землю видається на підставі рішення органу місцевого самоврядування або органу виконавчої влади, то вирішення питання про правомірність видання державного акта безпосередньо залежить від законності рішення, на підставі якого такий акт виданий, і від дотримання вимог, передбачених земельним законодавством, зокрема ст. 116, 118 ЗК України.
Відповідно до Закону України «Про Державний земельний кадастр» передбачено, що державна реєстрація земельної ділянки здійснюється під час її формування за результатами складення документації із землеустрою після її погодження у встановленому порядку та до прийняття рішення про її затвердження органом державної влади або органом місцевого самоврядування ( у разі, коли згідно із законом така документація підлягає затвердженню таким органом ) шляхом відкриття Поземельної книги на таку земельну ділянку. Державна реєстрація земельних ділянок здійснюється державним кадастровим реєстратором центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Згідно ч. 5 ст. 24 Закону… державний кадастровий реєстратор, який здійснює державну реєстрацію земельних ділянок, протягом чотирнадцяти днів з дня реєстрації заяви :
-перевіряє відповідність документів вимогам законодавства;
-за результатами перевірки здійснює державну реєстрацію земельної ділянки або надає заявнику мотивовану відмову у державній реєстрації.
Державний кадастровий реєстратор протягом визначеного строку опрацьовує подані документи і за результатами проведеної роботи здійснює державну реєстрацію земельної ділянки :
-за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру присвоює кадастровий номер земельній ділянці;
-відкриває Поземельну книгу та вносить відомості до неї ( крім відомостей про затвердження документації із землеустрою, на підставі якої здійснена державна реєстрація земельної ділянки, а також про власників, користувачів земельної ділянки );
-робить позначку на титульному аркуші документації із землеустрою про проведення перевірки електронного документа та внесення відомостей до Державного земельного кадастру та повертає заявникові таку документацію. Така позначка, проставлена державним кадастровим реєстратором, є підставою для передачі відповідної документації на затвердження органу державної влади або органу місцевого самоврядування ( у разі, коли згідно із законом така документація підлягає затвердженню відповідним органом ). Після прийняття органом державної влади чи органом місцевого самоврядування рішення про затвердження документації із землеустрою, яка є підставою для державної реєстрації земельної ділянки, та надання Держгеокадастру або його територіальному органові відповідно до компетенції засвідченої копії такого рішення державний кадастровий реєстратор протягом двох робочих днів з моменту її отримання вносить відповідні відомості до Поземельної книги в електронній (цифровій) та паперовій формі.
Положеннями ч. 6 ст. 24 Закону… передбачено виключні підстави для відмови у здійсненні державної реєстрації земельної ділянки, якими є :
-розташування земельної ділянки на території дії повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора;
-подання заявником документів, передбачених частиною четвертою цієї статті, не в повному обсязі;
-невідповідність поданих документів вимогам законодавства;
-знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини.
Також,на підтвердженнядержавної реєстраціїземельної ділянкизаявнику безоплатновидається витягз Державногоземельного кадаструпро земельнуділянку,який міститьвсі відомостіпро земельну ділянку, внесені до Поземельної книги. Складовою частиною витягу є кадастровий план земельної ділянки. ( ч.8 ст. 24 Закону України від 07.07.2011№ 3613-VI ).
На підставі викладеного, суд прийшов до висновку, що відповідачі : ОСОБА_2 та ОСОБА_3 отримали земельні ділянки кадастрові номера : 5324083501:01:004:0116 та 5324083501:01:004:0117, у порядку та на умовах, визначених ст. 116, 118 ЗК України, на підставі відповідних рішень органу місцевого самоврядування, а державна реєстрація такої здійснена у відповідності до положень Закону України «Про Державний земельний кадастр».
Аналізуючи матеріали справи можливо прийти до єдиного висновку, що в разі знаходження в межах земельних ділянок кадастрові номера : 5324083501:01:004:0116 та 5324083501:01:004:0117, земельної ділянки, яка відповідно до державного акту належить ОСОБА_1 , державний кадастровий реєстратор зобов`язаний був прийняти рішення про відмову у проведенні такої реєстрації : ОСОБА_2 та ОСОБА_3 , внаслідок чого земельна ділянка за відповідачами зареєстрована б не була.
Окрім цього, положеннями ст. 27 Закону України «Про державний кадастр» передбачено особливості внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельну ділянку у разі її поділу.
Так, ч. 1, 2 ст. 27 Закону…. передбачено, що у разі поділу або об`єднання земельних ділянок запис про державну реєстрацію земельної ділянки та кадастровий номер земельної ділянки скасовуються, а Поземельна книга на таку земельну ділянку закривається.
У Поземельній книзі на земельні ділянки, сформовані в результаті поділу або об`єднання земельних ділянок, здійснюється запис про такий поділ чи об`єднання із зазначенням скасованих кадастрових номерів земельних ділянок.
Таким чином, аналізуючи встановлені судом обставини, відповідачі : ОСОБА_4 та ОСОБА_5 , отримавши земельні ділянки на підставі відплатного договору, правомірно набули право власності на них, після чого здійснили державну реєстрацію такого права у відповідності до вимог Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», та в подальшому здійснили дії по поділу правомірно отриманих земельних ділянок відповідно до вимог Закону України«Про державнийкадастр». А позивачем ОСОБА_1 не надано до суду належних та допустимих доказів, які б вказували на правомірність набуття такого права, оскільки на підставі рішення Надержинщинською сільською радою Полтавського району, яким би позивачу надавалася земельна ділянка площею 0,12 га. у власність за рахунок земель запасу сільської ради до суду подано не було.
Отже, позовні вимоги ОСОБА_1 до ОСОБА_2 та ОСОБА_3 в частині визнання незаконними та скасування рішень 26 сесії 6 скликання Надержинщинської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 12.07.2013 про надання дозволів на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення садівництва : ОСОБА_2 та ОСОБА_3 , а також рішень 9 сесії 7 скликання Надержинщинської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 11.10.2016 про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок : ОСОБА_2 кадастровий номер : 5324083501:01:004:0117, ОСОБА_3 кадастровий номер : 5324083501:01:004:0116, у зв`язку з вищевикладеними обставинами не підлягають задоволенню з огляду на їх недоведеність належними, достатніми та допустимими доказами по справі.
Враховуючи, що судом не встановлено підстав задоволення позовних вимог стосовно відповідачів : ОСОБА_2 та ОСОБА_3 в частині визнання незаконними та скасування рішень Надержинщинської сільської ради Полтавського району Полтавської області, суд не знаходить підстав для задоволення похідних позовних вимог в частині визнання недійсними договорів купівлі - продажу земельної ділянки від 18.10.2018, укладеного між ОСОБА_3 та ОСОБА_5 , та від 12.04.2019, укладеного між ОСОБА_2 та ОСОБА_4 .
Оскільки, Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» передбачено, що державна реєстрація не породжує виникнення відповідного права, а тільки фіксує факт його наявності, та приймаючи до уваги, що судом констатовано відсутність правових підстав стосовно визнання недійсними та скасування рішень Надержинщинської сільської ради Полтавського району Полтавської області, які стали підставами для проведення державної реєстрації права власності на спірні земельні ділянки за відповідачами : ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_5 , ОСОБА_4 , вимоги про скасування запису в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно по земельній ділянці площею 0,1000 га. кадастровий номер : 5324083501:01:004:0116, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна - 1165371453101, номер запису про право власності -18883244, запису в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно по земельній ділянці площею 0,1000 га. кадастровий номер : 5324083501:01:004:0117, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна - 1213210253240, номер запису про право власності -19758509, запису в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно по земельній ділянці площею 0,0400 га., кадастровий номер : 5324083501:01:004:0141, запису в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майне по земельній ділянці площею 0,0600 га., кадастровий номер : 5324083501:01:004:0142, запису в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно по земельній ділянці площею 0,0400 га., кадастровий номер : 5324083501:01:004:0143, запису в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно по земельній ділянці площею 0,0600 га., кадастровий номер : 5324083501:01:004:0144, також не підлягають задоволенню.
Враховуючи вимоги ст. 141 ЦПК України в вимозі про стягнення судових витрат також необхідно відмовити.
Керуючись ст. 1, 2, 3, 16, 49, 81, 133, 134, 141, 259, 263, 268, 354 ЦПК України, ст. 15, 16, 215, 216, 388 ЦК України, ст. 116 ч. 2, 3, 118 ч. 6, 7, 9,10, 123 Земельного Кодексу України, ст. 2, 27 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», ч. 5 ст. 24, 6, ч. 1, 2 ст. 27 Закону України «Про Державний земельний кадастр», п. 9, 11 «Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок» затвердженого Постановою КМУ від 26.05.2004 № 677 ( який набрав чинності 26.05.2004 ), п.1.4., 1.16. «Інструкції про порядок складання, видачі, реєстрації і зберігання державних актів на право власності на земельну ділянку і право постійного користування земельною ділянкою та договорів оренди землі», затвердженої Наказом Державного Комітету України по земельних ресурсах 04.05.1999 № 43 ( в редакції станом на момент отримання державного акту серії ПЛ № 208035 від 28.12.2004 ), п. 1.2., 1.3. Наказу № 16 від 16.03.2001, яким затверджено «Правила роботи архівних підрозділів органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій», суд, -
В И Р І Ш И В :
В задоволенні позову ОСОБА_1 до : ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , Новоселівської сільської ради Полтавського району про визнання протиправним та скасування рішення Надержинщинської сільської ради, визнання недійсними договорів купівлі-продажу земельної ділянки, скасування державної реєстрації - відмовити.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Особи, які брали участь у справі, але не були присутні у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, можуть подати апеляційну скаргу протягом тридцяти днів з дня отримання копії цього рішення.
Рішення надруковано суддею в нарадчій кімнаті та є оригіналом.
Суддя: О. О. Гальченко
Суд | Полтавський районний суд Полтавської області |
Дата ухвалення рішення | 07.09.2023 |
Оприлюднено | 12.10.2023 |
Номер документу | 114073230 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин, з них: визнання незаконним акта, що порушує право власності на земельну ділянку |
Цивільне
Полтавський районний суд Полтавської області
Гальченко О. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні