П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 жовтня 2023 р.м. ОдесаСправа № 420/8736/23
Перша інстанція: суддя Вовченко О.А.,
повний текст судового рішення
складено 11.07.2023, м. Одеса
П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі:
головуючого судді- Джабурія О.В.
суддів - Вербицької Н.В.
- Кравченка К.В.
розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за апеляційною скаргою Одеської міської ради на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 11 липня 2023 року у справі за позовом об`єднання співвласників «СІМЕКС» багатоквартирних будинків АДРЕСА_1 , АДРЕСА_1 , АДРЕСА_1 до Одеської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,-
ПОЗОВНІ ВИМОГИ ТА
НАСЛІДКИ ВИРІШЕННЯ ПОЗОВУ СУДОМ ПЕРШОЇ ІНСТАНЦІЇ
20 квітня 2023 року об`єднання співвласників «СІМЕКС» багатоквартирних будинків № № 3, АДРЕСА_1 , АДРЕСА_1 звернулось в суд із адміністративним позовом до Одеської міської ради, в якому просив суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення Одеської міської ради від 30.11.2022 №1058-VІІІ «Про відмову Об`єднанню співвласників «СІМЕКС» багатоквартирних будинків АДРЕСА_1 у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,9670 га. за адресою: АДРЕСА_2 , та наданні її в постійне користування»;
- зобов`язати Одеську міську раду затвердити об`єднанню співвласників «СІМЕКС» багатоквартирних будинків АДРЕСА_1 , АДРЕСА_1 , АДРЕСА_1 проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку за адресою: АДРЕСА_2 , площею 0.9670 га. у користування для об`єднанню співвласників «СІМЕКС» багатоквартирних будинків АДРЕСА_1 , АДРЕСА_1 , АДРЕСА_1 та надати вказану земельну ділянку (кадастровий номер 5110137500:45:001:0001) у постійне користування.
В обґрунтування своїх вимог позивач зазначив, що на виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 24.05.2020 у справі №420/4317/21, Одеська міська рада повторно розглянула клопотання позивача і 30.11.2022 ухвалила рішення №1058-VIII «Про відмову Об`єднанню співвласників «СІМЕКС» багатоквартирних будинків № № 3, АДРЕСА_1 , АДРЕСА_3 у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,9670 га, за адресою: АДРЕСА_1 , 3А, АДРЕСА_1 та наданні її в постійне користування». Підставою відмови відповідач зазначив, те, що частина 1 статті 42 Земельного Кодексу України не передбачає надання співвласникам багатоквартирного будинку в постійне користування земельних ділянок, на яких розташовані багатоквартирні будинки, що перебувають у спільній сумісній власності власників квартир та нежитлових приміщень у будинку. Позивач вказує, що відмова відповідача є протиправною і підлягає скасуванню. Зазначає, що єдиною підставою для відмови у затвердженні проекту землеустрою може бути лише те, що проект землеустрою не погоджено в порядку, встановленому статтею 186-1 ЗК України, а також відсутність обов`язкової державної експертизи у визначених законом випадках та відомостей щодо державної реєстрації сформованої земельної ділянки у Державному земельному кадастрі. Вказує, що проект пройшов процедуру погодження всіма уповноваженими органами, передбаченими ст.186 ЗК України та отримав позитивні висновки, що підтверджується висновком Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради від 20.04.2018 року №08-11/1511-80пз, висновком Експерта державної експертизи про розгляд проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки від 07.04.2020 №4169/82-20, Витягом з Державного земельного кадастру про державну реєстрацію земельної ділянки та присвоєння кадастрового номеру, що ідентифікує земельну ділянку як окремий об`єкт, а отже, у відповідача не було правових підстав для відмови у затвердженні вже погодженого у встановленому порядку проекту землеустрою.
Представник відповідача заперечував проти позовних вимог, зауважував на законності рішення Одеської міської ради від 30.11.2022 року № 1058-VIII, вважає його прийнятим на підставі та у межах повноважень, визначених чинним законодавством, внаслідок виконання рішень адміністративних судів у справі № 420/4317/21. Вказано, що суд апеляційної інстанції у межах справи №420/4317/21 акцентував увагу на тому, що ОСББ «Сімекс» звернулося до Одеської міської ради саме на підставі ч. 1 ст. 42 Земельного кодексу України. Відповідно розгляд клопотання позивача має відбуватися на підставі та з урахуванням положень саме ч. 1 ст. 42 Земельного кодексу України. Зазначено, що частина 1 ст. 42 Земельного кодексу України регламентує право отримання в постійне користування земельних ділянок, на яких розташовані багатоквартирні будинки державної або комунальної власності, та управління цими будинками здійснюється підприємствами, установами і організаціями, які також належать до державної або комунальної власності, проте ОСББ «Сімекс» звернулося щодо отримання земельної ділянки, на якій розташовані багатоквартирні будинки приватної власності, квартири та нежитлові приміщення якого зареєстровані за різними фізичними або юридичними особами. Враховуючи приписи ч. 1 ст. 42 Земельного кодексу України, клопотання ОСББ «Сімекс» не відповідає вимогам законів, що відповідно до ч. 15 ст. 123 Земельного кодексу України є підставою для відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у постійне користування.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 11 липня 2023 року позов об`єднання співвласників «СІМЕКС» багатоквартирних будинків АДРЕСА_1 , АДРЕСА_1 , АДРЕСА_1 задоволений.
Визнано протиправним та скасовано рішення Одеської міської ради від 30.11.2022 №1058-VІІІ «Про відмову Об`єднанню співвласників «СІМЕКС» багатоквартирних будинків АДРЕСА_4 у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,9670 га. за адресою: АДРЕСА_2 , та наданні її в постійне користування».
Зобов`язано Одеську міську раду затвердити об`єднанню співвласників «СІМЕКС» багатоквартирних будинків АДРЕСА_1 , АДРЕСА_1 , АДРЕСА_1 проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку за адресою: АДРЕСА_2 , площею 0.9670 га. у користування для об`єднання співвласників « ІНФОРМАЦІЯ_1 » багатоквартирних будинків АДРЕСА_1 , АДРЕСА_1 , АДРЕСА_1 та надати вказану земельну ділянку (кадастровий номер 5110137500:45:001:0001) у постійне користування.
Стягнуто з Одеської міської ради за рахунок бюджетних асигнувань Одеської міської ради на користь об`єднання співвласників «СІМЕКС» багатоквартирних будинків АДРЕСА_1 , АДРЕСА_1 , АДРЕСА_1 2481,00 грн. судового збору.
Не погоджуючись з вищезазначеним судовим рішенням,Одеська міська рада подала апеляційну скаргу, в якій просить суд апеляційної інстанції скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог.
Апелянт не погоджується з вказаним рішенням суду та вважає його незаконним, винесене з неправильними застосуванням норм матеріального та з порушенням норм процесуального права.
Згідно до вимог ст.311 КАС України суд апеляційної інстанції розглянув справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідача, доводи апеляційної скарги, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
КОЛЕГІЯ СУДДІВ ВСТАНОВИЛА
Об`єднання співвласників «СІМЕКС» багатоквартирних будинків № № 3, АДРЕСА_1 , АДРЕСА_1 08.08.2013 звернулося до Одеської міської ради з метою передачі в користування земельної ділянки площею 0,8949 га за адресою: АДРЕСА_1 , 3А, АДРЕСА_1 , на якій розміщено житловий комплекс, для експлуатації і обслуговування будинку та прибудинкової території.
16.04.2015 Одеською міською радою було прийнято рішення № 6697-VІ «Про надання дозволу об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку «СІМЕКС» на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,8949 га, за адресою: АДРЕСА_1 , 3А, АДРЕСА_1 , в оренду, для експлуатації і обслуговування будинку та прибудинкової території».
03.02.2016 року Одеською міською радою було прийнято рішення № 378-VII «Про внесення змін до рішення Одеської міської ради від 16.04.2015 № 6697-VI «Про надання дозволу об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку «СІМЕКС» на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,8949 га, за адресою: АДРЕСА_1 , 3А, АДРЕСА_1 , в оренду, для експлуатації і обслуговування будинку та прибудинкової території», яким з назви та тексту рішення виключено слова «в оренду».
16.09.2020 року Одеською міською радою було прийнято рішення № 6606-VII «Про внесення змін до рішення Одеської міської ради від 16.04.2015 року № 6697Л/І «Про надання дозволу об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку «СІМЕКС» на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,8949 га, за адресою: АДРЕСА_1 , 3А, АДРЕСА_1 , в оренду, для експлуатації і обслуговування будинку та прибудинкової території», яким площу земельної ділянки з « 0,8949 га» змінено на « 0,9697 га».
На замовлення Об`єднання співвласників «СІМЕКС» багатоквартирних будинків АДРЕСА_1 , АДРЕСА_1 , АДРЕСА_1 Комунальним підприємством «Одеським міським землевпорядним центром» був виготовлений проект землеустрою, згідно з яким сформована земельна ділянка площею 0,9670 га, цільове призначення за кодом КВЦПЗ 02.03 - Для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку, присвоєно їй кадастровий номер 5110137500:45:001:0001 та зареєстровано в Державному земельному кадастрі, що підтверджується Витягом з Державного земельного кадастру № НВ-6812580732020 від 20.10.2020.
Проект землеустрою був погоджений уповноваженими органами, що підтверджується висновком Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради від 20.04.2018 року № 08-11/1511-80пз та висновком Експерта державної експертизи про розгляд проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки від 07.04.2020 № 4169/82-20, Витягом з Державного земельного кадастру про державну реєстрацію земельної ділянки.
Об`єднання співвласників «СІМЕКС» багатоквартирних будинків № № 3, АДРЕСА_1 , АДРЕСА_1 звернулося до Одеської міської ради з заявою №077/21 від 01.02.2021 (вх. №02.2-10/88 від 08.02.2021), в якій з посиланням на ч.1 ст.41 Земельного кодексу України просило затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,9670 га (кадастровий номер 5110137500:45:001:0001) за адресою: АДРЕСА_1 , 3А, АДРЕСА_1 , цільове призначення - 02.03 для будівництва і обслуговування багатоквартирних житлових будинків.
Департамент комунальної власності Одеської міської ради у відповідь на вказане звернення листом від 17.02.2021 № 01-18/102,202-09-02 повідомив об`єднання співвласників «СІМЕКС» багатоквартирних будинків АДРЕСА_1 , АДРЕСА_1 , АДРЕСА_1 , що «станом на теперішній час Кабінетом Міністрів України не затверджено нормативно-правовий акт, який врегульовує порядок передачі безоплатно у власність або у постійне користування співвласникам багатоквартирного будинку земельних ділянок».
Не погоджуючись з такою відповіддю відповідача, позивач звернувся до суду з позовною заявою, за результатами розгляду якої рішенням Одеського окружного адміністративного суду, залишеним без змін постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 19.10.2021 по справі №420/4317/21: позов об`єднання співвласників «СІМЕКС» багатоквартирних будинків № № 3, 3а, АДРЕСА_1 задоволено частково; визнано протиправною бездіяльність Одеської міської ради щодо прийняття рішення за результатами розгляду клопотання Об`єднання співвласників «СІМЕКС» багатоквартирних будинків № № 3, АДРЕСА_1 , АДРЕСА_1 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,9670 га, кадастровий номер 5110137500:45:001:0001, та передачу її у постійне користування для будівництва і обслуговування багатоквартирних житлових будинків за адресою: місто Одеса, Приморський район, провулок Дунаєва, 3, 3А, 3Б; зобов`язано Одеську міську раду повторно розглянути клопотання об`єднання співвласників «СІМЕКС» багатоквартирних будинків № № 3, АДРЕСА_1 , АДРЕСА_1 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,9670 га, кадастровий номер 5110137500:45:001:0001, та передачу її у постійне користування для будівництва і обслуговування багатоквартирних житлових будинків за адресою: місто Одеса, Приморський район, провулок Дунаєва, 3, 3А, 3Б, та прийняти відповідне рішення по цьому клопотанню з урахуванням правової оцінки, наданої судом; в задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
На виконання зазначеного рішення суду по справі №420/4317/21 Одеською міською радою 30.11.2022 прийнято рішення №1058-VIII «Про відмову ОБ`ЄДНАННЮ СПІВВЛАСНИКІВ «СІМЕКС» БАГАТОКВАРТИРНИХ БУДИНКІВ № № 3, 3А, 3Б ПО ПРОВУЛКУ ДУНАЄВА у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, площею 0,9670 га, за адресою: м. Одеса, пров. Дунаєва, 3, 3А, АДРЕСА_5 , та наданні її в постійне користування», в обґрунтування якого зазначено: «Керуючись пунктом 34 частини 1 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статтею 12, частиною 1 статті 42, статтями 116, 122, частиною 15 статті 123 Земельного кодексу України, розглянувши проект землеустрою щодо відведення ОБ`ЄДНАННЮ СПІВВЛАСНИКІВ «СІМЕКС» БАГАТОКВАРТИРНИХ БУДИНКІВ № № 3, 3А, 3Б ПО ПРОВУЛКУ ДУНАЄВА (ідентифікаційний код 25831535) земельної ділянки, площею 0,9670 га, за адресою: м. Одеса, пров. Дунаєва, 3, 3А, 3-Б, розроблений КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ «ОДЕСЬКИЙ МІСЬКИЙ ЗЕМЛЕВПОРЯДНИЙ ЦЕНТР», на виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 24.05.2021 у справі № 420/4317/21, враховуючи те, що частина 1 статті 42 Земельного кодексу України, на підставі якої звернувся заявник, передбачає надання в постійне користування підприємствам, установам і організаціям, які здійснюють управління багатоквартирними будинками державної або комунальної власності, земельних ділянок, на яких розташовані такі будинки, та не передбачає надання співвласникам багатоповерхового будинку в постійне користування земельних ділянок, на яких розташовані багатоквартирні будинки, що перебувають у спільній сумісній власності власників квартир та нежитлових приміщень у будинку».
Не погоджуючись із зазначеним рішенням відповідача, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Вирішуючи дану справу в апеляційному провадженні, колегія суддів приходить до наступних висновків.
ЗАСТОСУВАННЯ НОРМ ПРАВА
Вимогами ч. 1 ст. 2 КАС України передбачено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Відповідно до вимог ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційна, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Керуючись положеннями вищевказаних законів, Кодексом та контекстом Конституції України можна зробити висновок, що однією з найважливіших тенденцій розвитку сучасного законодавства України є розширення сфери судового захисту, в тому числі судового контролю за правомірністю і обґрунтованістю рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень.
Відповідно до вимог ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 Земельного кодексу України земельні відносини це суспільні відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею. Суб`єктами земельних відносин є громадяни, юридичні особи, органи місцевого самоврядування та органи державної влади.
Відповідно до статті 14 Конституції України, земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.
Відповідно до п. «д» ч.2 ст.92 Земельного кодексу України співвласники багатоквартирного будинку для обслуговування такого будинку та забезпечення задоволення житлових, соціальних і побутових потреб власників (співвласників) та наймачів (орендарів) квартир та нежитлових приміщень, розташованих у багатоквартирному будинку набувають права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності.
Частиною 1-2 ст. 116 Земельного кодексу України передбачено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Згідно з ч.1 ст. 123 Земельного кодексу України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування. Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення; формування нової земельної ділянки (крім поділу та об`єднання).
Відповідно до ч. 6 статті 123 Земельного кодексу України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а в разі необхідності здійснення державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом після отримання позитивного висновку такої експертизи приймає рішення про надання земельної ділянки у користування.
Відповідно до ч.15 ст.123 Земельного кодексу України підставою відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути його невідповідність вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів.
Також, частиною 8 статті 186 ЗК України визначено, що підставою для відмови у погодженні та затвердженні документації із землеустрою може бути лише невідповідність її положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівної документації.
Отже, нормами ЗК України визначено вичерпний перелік підстав відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
Таким чином, обов`язковим є прийняття відповідним органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування за наслідками розгляду поданого клопотання про затвердження проекту землеустрою вмотивованого рішення про затвердження проекту землеустрою або відмову у її затвердженні із наведенням усіх підстав такої відмови.
В ході розгляду даної адміністративної справи судом встановлено, що відповідач, приймаючи оскаржувані рішення, відмовив позивачу в затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,9670 га, за адресою: АДРЕСА_1 , АДРЕСА_1 , АДРЕСА_1 з підстав того, що частиною 1 статті 42 Земельного Кодексу України , на підставі якої звернувся заявник передбачає надання в постійне користування підприємствам, установам і організаціям, які здійснюють управління багатоквартирними будинками державної або комунальної власності, земельних ділянок, на яких розташовані такі будинки, та не передбачає надання співвласникам багатоповерхового будинку в постійне користування земельних ділянок, на яких розташовані багатоквартирні будинки, що перебувають у спільній сумісній власності власників квартир та нежитлових приміщень у будинку.
Зважаючи на встановлені у справі обставини та, з огляду на приписи норм чинного законодавства, які регулюють спірні правовідносини, суд апеляційної інстанції погоджується з висновками суду першої інстанції, що рішення №1058-VIII «Про відмову об`єднанню співвласників «СІМЕКС» багатоквартирних будинків № № 3, АДРЕСА_1 , АДРЕСА_1 у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, площею 0,9670 га, за адресою: м. Одеса, пров. Дунаєва, 3, 3А, АДРЕСА_5 , та наданні її в постійне користування» не містить законодавчо визначених підстав для відмови у затвердженні проекту землеустрою, а відтак, є протиправним та підлягає скасуванню, а позовні вимоги в цій частині підлягають до задоволення.
Суд апеляційної інстанції відхиляє доводи апелянта щодо відмінності в умовах передачі земельних ділянок багатоквартирних будинків відповідно до частини 1 та відповідно до частини 2 ст. 42 Земельного кодексу України, оскільки як зазначалось вище єдиною підставою для відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки є невідповідність такого проекту землеустрою вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів.
Відповідно до вимог ч.2 ст.6 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права з урахуванням судової практики Європейського Суду з прав людини.
Відповідно до пункту 30 рішення Європейського Суду з прав людини у справі «Hirvisaari v. Finland» від 27 вересня 2001 року, рішення судів повинні достатнім чином містити мотиви, на яких вони базуються для того, щоб засвідчити, що сторони були заслухані, та для того, щоб забезпечити нагляд громадськості за здійсненням правосуддя.
Згідно пункту 29 рішення Європейського Суду з прав людини у справі «RuizTorija v. Spain» від 9 грудня 1994 року, статтю 6 не можна розуміти як таку, що вимагає пояснень детальної відповіді на кожний аргумент сторін. Відповідно, питання, чи дотримався суд свого обов`язку обґрунтовувати рішення може розглядатися лише в світлі обставин кожної справи.
Згідно пункту 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення.
Відтак, беручи до уваги вищевикладене, та оцінюючи наявні в матеріалах справи письмові докази в сукупності, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають частковому задоволенню.
За таких обставин колегія суддів вважає наведені висновки суду першої інстанції правильними і такими, що відповідають вимогам ст.ст.2, 7, 8, 9, 10, 73, 74, 77 КАС України та не приймає доводи, наведені в апеляційній скарзі про те, що судове рішення підлягає скасуванню.
Відповідно до вимог ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу, а в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Отже, в адміністративному процесі, як виняток із загального правила, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень встановлена презумпція його винуватості. Презумпція винуватості покладає на суб`єкта владних повноважень обов`язок аргументовано, посилаючись на докази, довести правомірність свого рішення, дії чи бездіяльності та спростувати твердження позивача про порушення його прав, свобод чи інтересів.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції порушень норм матеріального і процесуального права при вирішенні справи не допустив, а наведені в апеляційній скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують. За таких обставин, апеляційна скарга задоволенню не підлягає.
Керуючись ст.ст.308; 311; 315; 316; 321; 322; 325 КАС України, суд апеляційної інстанції,
П О С Т А Н О В И В :
Апеляційну скаргу Одеської міської ради залишити без задоволення, а рішення Одеського окружного адміністративного суду від 11 липня 2023 року без змін.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення з підстав, передбачених статтею 328 КАС України.
Суддя-доповідач О.В. ДжабуріяСудді К.В. Кравченко Н.В. Вербицька
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.10.2023 |
Оприлюднено | 13.10.2023 |
Номер документу | 114096482 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Джабурія О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні