Рішення
від 21.08.2010 по справі 2-12472/2010
БІЛОЦЕРКІВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 серпня 2010 р. м. Біла Церква

Білоцерківський міськра йонний суд Київської області

в складі: головую чого - судді Закаблука О.В.,

при секретарі с удового засідання: Кузьмінсь кій В.О.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за позовом ОСОБА_1 до Управлі ння Пенсійного фонду України у Білоцерківському районі, п ро визнання дій незаконними, зобов' язання проведення пе рерахунку доплати за прожива ння в зоні посиленого радіое кологічного контролю,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернулася до суду з названим позовом, моти вуючи тим, що відповідач безп ідставно не нараховує їй доп лати до пенсії за проживання у зоні посиленого радіоекол огічного контролю згідно вим ог Закону, як непрацюючому пе нсіонеру, просить суд визнат и дії відповідача в частині в становлення позивачу підвищ ення до пенсії у розмірі 5 грн . 20 коп. незаконними, визнати за нею право на проведення пере рахунку доплати до пенсії в р озмірі однієї мінімальної за робітної плати та зобов' яз ати відповідача провести пер ерахунок і виплату позивачу підвищення до пенсії згідно ст.39 Закону України "Про стату с і соціальний захист громад ян, які постраждали внаслідо к Чорнобильської катастрофи " за проживання на території р адіоактивного забруднення з 09.07.2007р. в розмірі одної мінімал ьної заробітної плати, встан овленої законодавством на ві дповідний період.

В судовому засіданні пр едставник позивача за довіре ністю ОСОБА_2 повністю під тримала позовні вимоги, прос ить позов задовольнити.

Представник відповідача, попереджений належним чином про час і місце розгляду спра ви, до суду не з' явився, нада в письмові заперечення, які п риєднані до справи, просить с праву розглянути у відсутніс ть представника відповідача , а тому суд вважає можливим ви рішити справу у відсутність відповідача.

Як вбачається з письмових з аперечень відповідача, Управ ління Пенсійного фонду Украї ни у Білоцерківському районі позовні вимоги не визнає та з азначає, що порядок обчислен ня додаткових пенсій за прож ивання в зоні посиленого рад іоекологічного контролю виз начається КМ України. Доплат а до пенсії відповідно до ст.39 Закону України "Про статус і с оціальний захист громадян, я кі постраждали внаслідок Чор нобильської катастрофи" пров одиться в розмірі, визначено му постановою КМ України від 26.07.1996 року № 836, що становить 5 грн. 20 коп., а саме КМ України надано право встановлювати розміри соціальних виплат та здійсн ювати видатки на реалізацію положень Закону України "Про статус і соціальний захист г ромадян, які постраждали вна слідок Чорнобильської катас трофи" в межах асигнувань, зат верджених Верховною Радою Ук раїни в Законі "Про Державний бюджет України" на відповідн ий рік, крім того, згідно ст.67 З акону України "Про статус і со ціальний захист громадян, як і постраждали внаслідок Чорн обильської катастрофи" його застосування провадиться у п орядку, визначеному КМ Украї ни, рішення якого є обов'язков ими для виконання міністерст вами та іншими центральними органами державної виконавч ої влади України, місцевими о рганами державної виконавчо ї влади, всіма суб'єктами госп одарювання незалежно від їх відомчої підпорядкованості та форм власності. А тому відп овідач діє в межах своїх повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та Закона ми України.

Заслухавши показання пред ставника позивача, оглянувши матеріали справи, проаналіз увавши докази в їх сукупност і, суд приходить до висновків , які мотивує наступним чином .

Так, по справі встановлено, що позивач є такою, що постій но проживає в зоні посиленог о радіоекологічного контрол ю, являється постраждалою вн аслідок Чорнобильської ката строфи та віднесена до 4 кате горії, що підтверджується ко пією посвідчення серії НОМЕР_1 , перебуває на облі ку в управлінні ПФУ у Білоцер ківському районі, являється непрацюючим пенсіонером.

До пенсії позивача відпові дачем проводиться доплата ві дповідно до ст. 39 Закону Украї ни «Про статус і соціальний з ахист громадян, які постражд али внаслідок Чорнобильсько ї катастрофи» в розмірі 5 грн.2 0 коп., передбаченому постанов ою КМ України від 26.07.1996 року № 836 “ Про компенсаційні виплати ос обам, які постраждали внаслі док Чорнобильської катастро фи”.

Всі ці обставини сторонами не заперечуються.

З матеріалів справи вбачає ться, що позивач зареєстрова на і постійно проживає в АД РЕСА_1, яке згідно постанови КМ України від за № 106 від 23.07.1991 ро ку віднесено до зони посилен ого радіоекологічного контр олю, що підтверджується копі єю паспорта позивача, являєт ься непрацюючим пенсіонером , що підтверджується пенсійн им посвідченням та не запере чується відповідачем. П озивач звернулась 25.06.2010р. до від повідача з заявою про перера хунок її додаткового пенсійн ого забезпечення та 01.07.2010 року о тримала відмову в проведенні перерахунку доплати до пенс ії, внаслідок чого між сторон ами виник спір про право на до даткове пенсійне забезпечен ня, який підлягає вирішенню с удом в порядку цивільного су дочинства.

Відповідно до ч. 2 ст.39 Закону України "Про статус і соціаль ний захист громадян, які пост раждали внаслідок Чорнобиль ської катастрофи" пенсії неп рацюючим пенсіонерам, які пр оживають на територіях радіо активного забруднення , підв ищуються у розмірах, встанов лених частиною першою цієї с татті.

А згідно ч. 1 даної статті гро мадянам, які працюють на тери торіях радіоактивного забру днення, провадиться доплата в таких розмірах:

-у зоні посиленог о радіоекологічного контрол ю-одна мінімальна заробітна плата.

Отже, позивач , як непрацюючий пенсіонер, ві дповідно до Закону має право на доплату до пенсії за прожи вання на території радіоакти вного забруднення в розмірі однієї мінімальної заробітн ої плати.

Судом також встановлено, щ о вказана доплата до пенсії п роводиться відповідачем у р озмірі 5 грн. 20 коп., передбачен ому постановою КМ України ві д 26.07.1996 року за № 836 "Про компенсац ійні виплати особам, які пост раждали внаслідок Чорнобиль ської катастрофи".

Відповідно до ч.2 ст.19 Констит уції України органи державно ї влади та органи місцевого с амоврядування, їх посадові о соби зобов'язані діяти лише н а підставі, в межах повноваже нь та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами Ук раїни.

Розмір доплати до пенсії, ви значений вказаною вище поста новою КМ України, суперечить вимогам ст.39 Закону та іншим н ормам Законів.

Оскільки закони України ма ють вищу юридичну силу над ур ядовими нормативними актами , то суд вважає, що при вирішен ні даного спору підлягають з астосуванню саме положення с т.39 Закону "Про статус і соціал ьний захист громадян, які пос траждали внаслідок Чорнобил ьської катастрофи" та положе ння зазначених вище Законів про встановлення розміру мін імальної заробітної плати, а не постанови КМ України .

Згідно ч.4 ст.8 ЦПК України у р азі невідповідності правово го акта закону України або мі жнародному договору, згода н а обов' язковість якого нада на Верховною Радою України, с уд застосовує акт законодавс тва, який має вищу юридичну си лу.

Слід зазначити, що дію полож ень ст.39 вказаного Закону було зупинено на 2006 рік і на 2007 рік в ч астині виплати компенсацій і допомог у розмірах відповід но до мінімальної заробітної плати згідно з Законами Укра їни "Про Державний бюджет Укр аїни на 2006 рік" та "Про Державни й бюджет України на 2007 рік", Зак оном України «Про державний бюджет України на 2008 рік… було внесено зміни в ст.39 Закону Ук раїни «Про статус і соціальн ий захист громадян, які постр аждали внаслідок Чорнобильс ької катастрофи», до цього Ве рховна Рада України ніяких з аконів з цих питань не прийма ла.

Відповідно до Закону Украї ни від 05.10.2006 року "Про внесення з мін до Закону України "Про ста тус і соціальний захист гром адян, які постраждали внаслі док Чорнобильської катастро фи" було доповнено вказаний З акон ст.71, згідно якої дія поло жень цього Закону не може при зупинятись іншими законами, крім Законів про внесення зм ін до цього Закону.

За рішенням Конституційно го Суду України від 09.07.2007 року з а № 6-рп визнано неконституцій ними деякі положення Закону України "Про Державний бюдже т України на 2007 рік", в т.ч. п.30 ст.71 ц ього Закону, яким було зупине но дію статті 39 Закону "Про ста тус і соціальний захист гром адян, які постраждали внаслі док Чорнобильської катастро фи" в частині виплати компенс ацій і допомог у розмірах від повідно до мінімальної зароб ітної плати.

Відповідно до ч. 2 ст. 152 Консти туції України, Закони, інші пр авові акти або їх окремі поло ження, що визнані неконститу ційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційн им Судом України рішення про їх неконституційність.

Виходячи із зазначених пол ожень, позивач має право на ви плату підвищення до пенсії в ідповідно до ст. 39 ЗУ "Про стату с і соціальний захист громад ян, які постраждали внаслідо к Чорнобильської катастрофи " за 2007 рік, починаючи з 09.07.2007 р.

Однак, Законом України «Про державний бюджет України на 2008 рік… було внесено зміни в ст .39 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян , які постраждали внаслідок Ч орнобильської катастрофи». В ідповідно до даних змін було визначено, що "Громадянам, які працюють на територіях раді оактивного забруднення, пров адиться доплата в порядку та розмірах, встановлених Кабі нетом Міністрів України".

Рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008 року № 10-рп визнані неконституційними положення Закону України "Пр о Державний бюджет України н а 2008 рік…", в т.ч. внесення змін д о ст.39 Закону України " Про стат ус і соціальний захист грома дян, які постраждали внаслід ок Чорнобильської катастроф и" в частині обмеження права н епрацюючих пенсіонерів на от римання встановленої Законо м доплати до пенсійного забе зпечення за проживання в зон і посиленого радіоекологічн ого контролю.

Рішення Конституційного С уду є обов'язковими до викона ння на території України, ост аточним і не може бути оскарж ене.

Крім того, в п.5 зазначеного р ішення вказано на те, що рішен ня Конституційного Суду Укра їни у цій справі має преюдиці альне значення для судів заг альної юрисдикції при розгля ді ними позовів у зв'язку з пра вовідносинами, які виникли в наслідок дії положень статей зазначених законів, що визна ні неконституційними.

Таким чином, виходячи із заз начених положень, позивач ма є право на виплату підвищенн я до пенсії відповідно до ст. 3 9 ЗУ "Про статус і соціальний з ахист громадян, які постражд али внаслідок Чорнобильсько ї катастрофи" за 2008 рік, починаю чи з 22.05.2008 р.

Законом України "Про держав ний бюджет на 2007 р.", ст.76 встанов лено розміри мінімальної зар обітної плати з 1 січня 2007 року - 400 гривень на місяць, з 1 квітня 2007 року - 420 гривень, з 1 липня 2007 ро ку - 440 гривень та з 1 жовтня 2007 рок у - 460 гривень.

Законом України "Про держа вний бюджет на 2008 рік…", ст.59 вста новлено розміри мінімальної заробітної плати з 01 січня 2008 р оку - 515 грн., з 01 квітня 2008 року -525 гр н., з 1 жовтня 2008 року - 545 грн., з 1 гру дня - 605 грн.

Відповідно до ст. 55 Закону Ук раїни " Про Державний бюджет У країни на 2009 рік", з 1 січня 2009 року розмір мінімальної заробітн ої плати становить 605 гривень , з 1 квітня 2009 року - 625 гривень, з 1 л ипня 2009 року - 630 гривень, з 1 жовтн я 2009 року - 650 гривень, з 1 грудня 2009 року - 669 гривень на місяць.

Відповідно до ст. 2 Закону Ук раїни "Про встановлення прож иткового мінімуму та мінімал ьної заробітної плати" від 20.10 .2009 р., розмір мінімальної зароб ітної плати з 1 листопада 2009 рок у - 744 гривні, з 1 січня 2010 року - 869 гр ивень, з 1 квітня - 884 гривні, з 1 ли пня - 888 гривень, з 1 жовтня - 907 грив ень, з 1 грудня - 922 гривні.

Однак, як вже зазначалося в ище, враховуючи дати прийнят тя рішень Конституційного су ду України, суд вважає, що відп овідача необхідно зобов' яз ати провести перерахунок та виплату підвищення до пенсії за період з 09.07.2007 р. по 31.12.2007 р., а так ож починаючи з 22.05.2008 року без за значення кінцевого терміну п ерерахунку, так як нарахуван ня доплати здійснюються щомі сячно, кожний акт цивільного законодавства не має зворот ної сили, в 2009,2010 роках законодав ством не передбачалось обмеж ень у виплаті доплати до пенс ійного забезпечення позивач а відповідно до ст. 39 ЗУ "Про ста тус і соціальний захист гром адян, які постраждали внаслі док Чорнобильської катастро фи".

Враховуючи все вищенаведе не, суд вважає за можливе задо вольнити позовні вимоги част ково.

Сторони звільнені від сплати судового збору.

Керуючись ст. 46 Констит уції України, ст.39 Закону Укра їни “Про статус і соціальний захист громадян, які постраж дали внаслідок Чорнобильськ ої катастрофи, Рішенням Конс титуційного Суду України від 09.07.2007 року № 6-рп, Рішенням Конст итуційного Суду України від 22.05.2008 року № 10-рп, Законом Україн и від 15.03.2007 року «Про внесення з мін до Закону України «Про Де ржавний бюджет України на 2007 р ік», ст. 59 Закону України «Про д ержавний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до де яких законодавчих актів Укра їни», ст. 55 Закону України " Про Державний бюджет Україн и на 2009 рік", ст. 2 Закону України "Про встановлення прожитков ого мінімуму та мінімальної заробітної плати", ст. 267 ЦК Укра їни, ст.ст. 10,11,88,208,209,215 ЦПК України, с уд, -

В И Р І Ш И В :

Позов задовольнити частково.

Визнати дії Управління пен сійного фонду України у Біло церківському районі в части ні встановлення підвищення д о пенсії ОСОБА_1 в розмірі 5 грн. 20 коп. - незаконними.

Визнати право ОСОБА_1 н а проведення їй перерахунку доплати до пенсії в розмірі о днієї мінімальної заробітно ї плати відповідно до ст. 39 ЗУ "П ро статус і соціальний захис т громадян, які постраждали в наслідок Чорнобильської кат астрофи".

Зобов'язати Управління Пен сійного фонду України у Біло церківському районі провести перерахунок і виплату підвищення до пенс ії ОСОБА_1 в розмірі одніє ї мінімальної заробітної пла ти, встановленої законодавст вом на відповідний період, зг ідно ст. 39 Закону України "Про с татус і соціальний захист гр омадян, які постраждали внас лідок Чорнобильської катаст рофи" за період з 09.07.2007 р. по 31.12.2007 р., а також починаючи з 22.05.2008 року з врахуванням виплачених сум.

Рішення може бути оскаржен е до Апеляційного суду Київс ької області через Білоцеркі вський міськрайонний суд про тягом 10 днів з часу проголошен ня рішення, відповідачем - з часу отримання копії рішення .

Суддя: Закаблук О.В.

СудБілоцерківський міськрайонний суд Київської області
Дата ухвалення рішення21.08.2010
Оприлюднено09.10.2010
Номер документу11411411
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —2-12472/2010

Ухвала від 14.10.2011

Цивільне

Жовтневий районний суд м.Дніпропетровська

Черновськой Г. В.

Рішення від 25.08.2010

Цивільне

Жовтневий районний суд м.Дніпропетровська

Черновськой Г. В.

Рішення від 21.08.2010

Цивільне

Білоцерківський міськрайонний суд Київської області

Закаблук Олег Володимирович

Ухвала від 13.09.2010

Цивільне

Краматорський міський суд Донецької області

Гаврилова Марина Валеріївна

Рішення від 25.08.2010

Цивільне

Жовтневий районний суд м.Дніпропетровська

Черновськой Г.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні