Ухвала
від 11.10.2023 по справі 2а-3168/10/2670
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про відмову у видачі дубліката виконавчого листа

та поновленні строку для його пред`явлення до виконання

11 жовтня 2023 року м.Київ № 2а-3168/10/2670

Суддя Київського окружного адміністративного суду Лисенко В.І., розглянувши в порядку письмового провадження заяву про поновлення строку пред`явлення виконавчого документа до виконання та видачу дубліката виконавчого листа у справі за позовом Управління ПФУ в Голосіївському районі м. Києва до ТОВ "Вотол" про стягнення заборгованості,

в с т а н о в и в:

Постановою ОАСК від 29.04.2010 (справа №2а-3168/10/2670) позов УПФУ в Голосіївському районі м. Києва до ТОВ "Вотол" задоволено, тим самим вирішено стягнути з рахунків Товариства, виявлених державним виконавцем під час виконання постанови суду, на користь УПФУ заборгованість у розмірі 15 478,01 грн.

14.06.2010 судом видано виконавчий лист. Строк пред`явлення виконавчого листа до виконання - до 14.06.2013.

Ухвалою окружного адміністративного суду міста Києва 22.10.2020 замінено стягувача у виконавчому листі №2а-3168/10/2670 з Управління Пенсійного фонду України в Голосіївському районі м. Києва на Головне управління Пенсійного фонду України в м. Києві.

30.12.2020 Окружним адміністративним судом м. Києва винесено ухвалу про .видачу дубліката виконавчого №2а-3168/10/2670 та поновлення строку пред`явлення для виконання.

Законом України від 13.12.2022р. №2825-IX "Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду" (далі - Закон №2825-IX) Окружний адміністративний суд міста Києва ліквідовано, утворено Київський міський окружний адміністративний суд із місцезнаходженням у місті Києві.

Відповідно до п. 2 Прикінцевих та перехідних Закону №2825-IX, з дня набрання чинності цим Законом Окружний адміністративний суд міста Києва припиняє здійснення правосуддя; до початку роботи Київського міського окружного адміністративного суду справи, підсудні окружному адміністративному суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ, розглядаються та вирішуються Київським окружним адміністративним судом.

На адресу Київського окружного адміністративного суду надійшла адміністративна вказана справа, яку відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями, було передано на розгляд судді Київського окружного адміністративного суду Лисенко В.І.

З матеріалів справи вбачається, що представник Головного управління ПФУ в м. Києві звернувся до КОАС із заявою про поновлення строку пред`явлення виконавчого документа до виконання та видачу дубліката виконавчого листа у справі №2а-3168/10/2670.

Заява обґрунтована тим, що станом на дату звернення із відповідною заявою до суду, заборгованість згідно з виконавчим листом не сплачено, а виконавчий лист втрачено. Оскільки виконавче провадження з примусового виконання виконавчого листа завершено у 2020, про що вказує постанова Голосіївського ВДВС у м. Києві ЦМУ МЮ (м. Київ) про повернення виконавчого документа стягувачу від 01.12.2021 (ВП №64509471), строк для пред`явлення виконавчого документа до виконання пропущено. Втрата виконавчого документа при його пересилці підтверджується довідкою Голосіївського ВДВС у м. Києві ЦМУ МЮ (м. Київ) про втрату виконавчого документу від 12.01.2023 №64509471/3.

При прийнятті ухвали суд виходив з такого.

Відповідно до ч. 1 ст. 376 КАС України стягувачам, які пропустили строк для пред`явлення виконавчого листа до виконання з причин, визнаних судом поважними, пропущений строк може бути поновлено.

Відповідно до ст. 22 ЗУ «Про виконавче провадження» від 21.04.1999 №606-XIV, виконавчі документи можуть бути пред`явлені до виконання в такі строки: 1) посвідчення комісій по трудових спорах, постанови судів у справах про адміністративні правопорушення та постанови органів (посадових осіб), уповноважених розглядати справи про адміністративні правопорушення, - протягом трьох місяців; 2) інші виконавчі документи - протягом року, якщо інше не передбачено законом. Строки, зазначені у частині першій цієї статті, встановлюються для: 1) виконання судових рішень - з наступного дня після набрання рішенням законної сили чи закінчення строку, встановленого у разі відстрочки чи розстрочки виконання рішення, а в разі якщо судове рішення підлягає негайному виконанню, - з наступного дня після його постановлення; 2) виконання рішень комісій по трудових спорах - з дня видачі посвідчення на примусове виконання рішення; 3) інших виконавчих документів з наступного дня після набрання ними юридичної сили, якщо інше не передбачено законом. Рішення про стягнення періодичних платежів (у справах про стягнення аліментів, про відшкодування шкоди, заподіяної каліцтвом чи іншим ушкодженням здоров`я, втратою годувальника тощо) можуть бути пред`явлені для виконання протягом усього періоду, на який присуджені платежі. Строки пред`явлення виконавчих документів до виконання встановлюються для кожного платежу окремо.

Статтею 12 ЗУ «Про виконавче провадження» від 02.06.2016р. №1404-VIII визначено, що документи можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох років, крім посвідчень комісій по трудових спорах та виконавчих документів, за якими стягувачем є держава або державний орган, які можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох місяців. Строки, зазначені в частині першій цієї статті, встановлюються для виконання рішення з наступного дня після набрання ним законної сили чи закінчення строку, встановленого в разі відстрочки чи розстрочки виконання рішення, а якщо рішення підлягає негайному виконанню - з наступного дня після його прийняття. Строки пред`явлення виконавчого документа до виконання перериваються у разі: 1) пред`явлення виконавчого документа до виконання; 2) надання судом, який розглядав справу як суд першої інстанції, відстрочки або розстрочки виконання рішення.

Стягувач, який пропустив строк пред`явлення виконавчого документа до виконання, має право звернутися із заявою про поновлення такого строку до суду, який розглядав справу як суд першої інстанції.

Суд зазначає, що 14.06.2010 був виданий виконавчий лист у справі. 15.02.2021 виконавчий лист був востаннє пред`явлений до виконання до органів виконавчої служби, в результаті чого повернутий стягувачу з винесенням постанови 01.12.2021. Проте, із заявою про поновлення строку для пред`явлення виконавчого листа заявник звернувся до суду лише 07.07.2023 (заява за вих. №2600-0901-7/84666 від 02.05.2023).

Вказані обставини свідчать про несвоєчасність вчинення органом Пенсійного фонду дій з метою примусового виконання рішення суду, а строк пред`явлення виконавчого листа до виконання стягувачем пропущено через власну бездіяльність.

Посилання заявника на довідку органів ДВС про втрату виконавчого листа, отриману пенсійним органом у січні 2023 р., суд вважає недоречним у даному випадку, адже з моменту винесення постанови про повернення виконавчого документа у грудні 2021р. до січня 2023р. заявник не цікавився ходом виконавчого провадження №64502816.

Разом з тим, суд зазначає, що у розумінні норм Кодексу адміністративного судочинства України, поважними причинами пропуску строку на пред`явлення виконавчого листа до виконання вважаються об`єктивно непереборні обставини, які не залежали від волевиявлення особи, що звернулась із заявою про поновлення строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання та слугували дійсно істотними перешкодами чи труднощами в дотриманні нею строків пред`явлення виконавчого листа до виконання.

Проте, під час розгляду заяви Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві про поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання судом не встановлено об`єктивних та поважних причин пропуску зазначеного строку.

Враховуючи доводи заявника, а також встановлені судом обставини з урахуванням положень законодавства, яким регулюються спірні правовідносини, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення заяви Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві в частині поновлення строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання.

Відповідно до пункту 18.4 частини 18 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, у разі втрати виконавчого документа суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий документ, може видати його дублікат, якщо стягувач або державний виконавець звернувся із заявою про це до закінчення строку, встановленого для пред`явлення виконавчого документа до виконання. Про видачу дубліката виконавчого документа постановляється ухвала у десятиденний строк із дня надходження заяви. За видачу стягувачу дубліката виконавчого документа справляється судовий збір у розмірі 0,03 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Відтак, суд доходить висновку про те, що заявник звернувся до суду із заявою про видачу дубліката виконавчого листа після закінчення строку, встановленого для пред`явлення виконавчого документа до виконання та передбаченого п. 18.4 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Враховуючи зазначене, а також те, що судом відмовлено у поновленні строку пред`явлення виконавчого листа до виконання, відповідно підстави для видачі дубліката виконавчого листа відсутні.

Керуючись ст.ст. 243, 248, 295, п. 18.4 ч. 18 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд

у х в а л и в:

У задоволенні заяви Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві про поновлення строку пред`явлення виконавчого документа до виконання та видачу дубліката виконавчого листа у справі №2а-3168/10/2610, - відмовити.

Ухвала може бути оскаржена в порядку та строки, передбачені статями 294, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України. Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).

Суддя Лисенко В.І.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.10.2023
Оприлюднено16.10.2023
Номер документу114133444
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяІнші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб)

Судовий реєстр по справі —2а-3168/10/2670

Ухвала від 11.10.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лисенко В.І.

Ухвала від 30.12.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Балась Т.П.

Ухвала від 28.12.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Балась Т.П.

Ухвала від 22.10.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Балась Т.П.

Ухвала від 15.10.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Балась Т.П.

Ухвала від 03.03.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кочан В.М.

Ухвала від 05.03.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кочан В.М.

Постанова від 29.04.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кочан В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні