Ухвала
від 12.10.2023 по справі 460/13324/23
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

12 жовтня 2023 р. Р і в н е№460/13324/23

Рівненський окружний адміністративний суд в складі судді О.М. Дудар, за участю секретаря судового засідання А.М. Юрчук, сторін та інших осіб, які беруть участь у справі:

позивача: представник Король В.В.,

відповідача: представник Ярошевич М.О.,

третьої особи: представник Головко О.М.,

розглянувши у підготовчому засіданні клопотання позивача про проведення експертизи в адміністративній справі за позовом

ОСОБА_1 доОлександрійської сільської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Приватне підприємство "Центр землеустрою та кадастру" , про визнання протиправним та скасування рішення В С Т А Н О В И В:

У провадженні суду перебуває адміністративна справа за позовом ОСОБА_1 (далі - позивач) до Олександрійської сільської ради(далі - відповідач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Приватне підприємство "Центр землеустрою та кадастру" (далі третя особа), про визнання протиправним та скасування рішення.

Позивач просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення Олександрійської сільської ради від 26.10.2021 №1224 "Про затвердження технічних документацій з нормативної грошової оцінки земельних ділянок", в частині затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 4,6га для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення на території Олександрійської сільської ради Рівненського району Рівненської області , у розмірі 8234675грн.

Розгляд справи проводиться за правилами загального позовного провадження.

Одночасно з позовною заявою позивачем подано клопотання про призначення експертизи з питань землеустрою.

26.09.2023 відповідачем подано заперечення на клопотання про призначення судової експертизи.

У підготовчому засіданні 12.10.2023 представник позивача підтримала клопотання про призначення експертизи та пояснила суду, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки, яку розраховано Приватним підприємством "Центр землеустрою та кадастру", є неправильною. Це тягне неправильний розрахунок земельного податку з фізичних осіб, який позивач зобов`язаний сплачувати щорічно. Вказала, що для з`ясування обставин, які мають значення для справи, необхідні спеціальні знання у сфері іншій, ніж право. Просила, з огляду на велику завантаженість державних експертних установ, доручити проведення експертизи судовим експертам Товариства з обмеженою відповідальністю "Експертно-дослідна служба України".

Представник відповідача у підготовчому засіданні заперечила проти призначення експертизи, зазначивши, що предметом спору у цій справі є рішення сільської ради в частині затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а не власне технічна документація. Зауважила, що пояснення щодо застосування коефіцієнта індексації зможе надати в судовому засіданні виконавець робіт, Приватне підприємство "Центр землеустрою та кадастру", працівники якого мають спеціальні знання у відповідній галузі.

Представник третьої особи заперечив проти призначення експертизи,

Розглянувши подане клопотання, заслухавши думку учасників справи, дослідивши матеріали справи, суд зазначає таке.

Відповідно до частини першої статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України), доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються засобами, зокрема, висновками експертів.

За приписами статті 101 КАС України, висновок експерта - це докладний опис проведених експертом досліджень, зроблені у результаті них висновки та обґрунтовані відповіді на питання, поставлені перед експертом, складений у порядку, визначеному законодавством. Предметом висновку експерта може бути дослідження обставин, які входять до предмета доказування та встановлення яких потребує наявних у експерта спеціальних знань.

Учасники справи мають право подавати заяви та клопотання, надавати пояснення суду, наводити свої доводи, міркування щодо питань, які виникають під час судового розгляду, і заперечення проти заяв, клопотань, доводів і міркувань інших осіб (пункт 3 частини третьої статті 44 КАС України).

Згідно з ч.1 ст.102 КАС України, суд за клопотанням учасника справи або з власної ініціативи призначає експертизу у справі за сукупності таких умов: для з`ясування обставин, що мають значення для справи, необхідні спеціальні знання у сфері іншій, ніж право, без яких встановити відповідні обставини неможливо; жодною стороною не наданий висновок експерта з цих самих питань або висновки експертів, надані сторонами, викликають обґрунтовані сумніви щодо їх правильності.

Частиною 3 статті 102 КАС України, визначено, що при призначенні експертизи судом експерт або експертна установа обирається сторонами за взаємною згодою, а якщо такої згоди не досягнуто у встановлений судом строк, експерта чи експертну установу визначає суд. З урахуванням обставин справи суд має право визначити експерта чи експертну установу самостійно. У разі необхідності може бути призначено декілька експертів для підготовки одного висновку (комісійна або комплексна експертиза).

Частиною 4 статті 102 КАС України визначено, що питання, з яких має бути проведена експертиза, що призначається судом, визначаються судом.

Згідно з частиною 5 статті 102 КАС України, учасники справи мають право запропонувати суду питання, роз`яснення яких, на їх думку, потребує висновку експерта.

Судом встановлено, що предметом спору у цій адміністративній справі є рішення Олександрійської сільської ради від 26.10.2021 №1224 "Про затвердження технічних документацій з нормативної грошової оцінки земельних ділянок" в частині затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 4,6га для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення на території Олександрійської сільської ради Рівненського району Рівненської області, у розмірі 8234675грн.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач вказує, що при розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 4,6га (кадастровий номер 5624680400:09:003:0161), було неправильно застосовано коефіцієнт індексації 1,897 та розмір Цнм (середня вартість одного квадратного метра земель населеного пункту). Крім того, у технічній документації відсутні картограми із зазначенням: зон радіоактивного забруднення; зон прояву локальних факторів за територіально-планувальними, інженерно-геологічними, історико-культурними, природно-ландшафтними, санітарно-гігієнічними та іншими умовами.

Технічну документацію з нормативної грошової оцінки зазначеної земельної ділянки на виконання договору від 05.10.2021 №21010510 виготовлено Приватним підприємством "Центр землеустрою та кадастру".

Отже, під час розгляду і вирішення справи суду, серед іншого, слід перевірити правильність проведення Приватним підприємством "Центр землеустрою та кадастру" обрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 4,6га (кадастровий номер 5624680400:09:003:0161).

Зазначені обставини належать до предмету доказування у справі та повинні бути з`ясовані судом при вирішенні спору.

З огляду на викладене, з метою забезпечення додержання вимог статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України, всебічного та об`єктивного розгляду адміністративної справи, з`ясування обставин, що мають значення для вирішення спору і потребують спеціальних знань, та враховуючи складність справи, суд дійшов висновку про задоволення клопотання позивача та необхідність призначення експертизи з питань землеустрою.

Згідно з листом Хмельницького відділення Київського науково-дослідного інституту судових експертиз від 20.04.2023 №472/528-14-234/26, у зв`язку із значною поточною завантаженістю фахівців з виконання експертиз із землеустрою та земельно-технічних експертиз, провести експертизу (дослідження) можливо у другому кварталі 2024 року.

Відповідно листа Товариства з обмеженою відповідальністю "Експертно-дослідна служба України" від 02.05.2023, строки проведення експертизи з питань землеустрою не більше місяця після надання усіх необхідних документів та сплати вартості послуг за проведення експертизи.

Відтак, з метою дотримання розумності строків розгляду справи, суд вважає за необхідне доручити проведення експертизи з питань землеустрою Товариству з обмеженою відповідальністю "Експертно-дослідна служба України".

Відповідно до пункту 4 частини 2 статті 236 КАС України, суд має право зупинити провадження у справі в разі призначення судом експертизи - до одержання її результатів.

Враховуючи неможливість розгляду справи до отримання висновку експертизи, суд вважає за необхідне зупинити провадження у справі.

Керуючись ст.ст.72-80, 101-103, 241, 248, 256, 294 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

У Х В А Л И В:

Клопотання позивача про проведення судової експертизи задовольнити.

Призначити у справі №460/13324/23 експертизу з питань землеустрою.

Проведення судової експертизи у справі доручити Товариству з обмеженою відповідальністю "Експертно-дослідна служба України".

Поставити на вирішення експерта таке питання:

- Чи відповідає виконана у 2021 році Приватним підприємством "Центр землеустрою та кадастру" технічна документація з нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 4,6000га для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення на території Олександрійської сільської ради Рівненського району Рівненської області (кадастровий номер земельної ділянки 5624680400:09:003:0161) вимогам земельного законодавства та інших нормативно-правових актів?

Попередити експерта про кримінальну відповідальність, передбачену статтями 384, 385 Кримінального кодексу України за завідомо неправдивий висновок експерта або відмову експерта без поважних причин від виконання покладених на нього обов`язків.

Витрати, що пов`язані з проведенням експертизи, покласти на ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_1 ).

Зобов`язати учасників справи надати на вимогу експерта усі необхідні документи та матеріали для проведення експертизи.

Зупинити провадження у справі №460/13324/23 до отримання висновку судової експертизи.

Копію цієї ухвали та матеріали адміністративної справи №460/13324/23, де містяться об`єкти, що підлягають дослідженню, надіслати Товариству з обмеженою відповідальністю "Експертно-дослідна служба України" (бульвар Лесі Українки, буд.26-Б, оф.1105, м.Київ, 01133; електронна адреса: www.ua-expert.com).

Ухвала набирає законної сили негайно з моменту її проголошення.

Ухвала може бути оскаржена. Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або справу розглянуто в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повну ухвалу складено 17 жовтня 2023 року

Суддя О.М. Дудар

Дата ухвалення рішення12.10.2023
Оприлюднено20.10.2023
Номер документу114265829
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин

Судовий реєстр по справі —460/13324/23

Ухвала від 21.03.2024

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

О.М. Дудар

Ухвала від 21.03.2024

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

О.М. Дудар

Ухвала від 21.02.2024

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

О.М. Дудар

Ухвала від 12.10.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

О.М. Дудар

Ухвала від 12.10.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

О.М. Дудар

Ухвала від 12.10.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

О.М. Дудар

Ухвала від 12.10.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

О.М. Дудар

Ухвала від 28.09.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

О.М. Дудар

Ухвала від 28.09.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

О.М. Дудар

Ухвала від 30.06.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

О.М. Дудар

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні