Рішення
від 10.10.2023 по справі 757/23256/21-ц
ПЕЧЕРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

печерський районний суд міста києва

Справа № 757/23256/21

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 жовтня 2023 року Печерський районний суд міста Києва в складі:

головуючого судді - Бусик О.Л.

при секретарі судових засідань - Романенко Ю.О.

за участю:

представника відповідача - Жменюка Ю.Ю.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження в м. Києві цивільну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Сервіс 1 Юкрейн» до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості за житлово-комунальні послуги, за зустрічним позовом ОСОБА_1 до Товариства з обмеженою відповідальністю «Сервіс 1 Юкрейн» про стягнення коштів, -

В С Т А Н О В И В:

У квітні 2021 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Сервіс 1 Юкрейн» (далі - ТОВ «Сервіс 1 Юкрейн», товариство) звернулося до суду з позовом до ОСОБА_1 , у якому просило стягнути з ОСОБА_1 на користь товариства 11 862,60 грн заборгованості за надані житлово-комунальні послуги та послуги з утримання будинку та прибудинкової території; інфляційні втрати в розмірі 741,88 грн та 3 % річних - 336,61 грн, що разом становить 12941,09 грн. Судові витрати у справі покласти на відповідача.

На обґрунтування заявлених вимог товариство посилається на те, що відповідач є власником квартири АДРЕСА_1 .

Будинок у 2012 році завершений будівництвом та введений в експлуатацію, 07 квітня 2014 року у будинку було створено Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «ПЕЧЕРСКАЙ» (далі - ОСББ «ПЕЧЕРСКАЙ, ОСББ). Загальними зборами ОСББ «ПЕЧЕРСКАЙ», оформленими протоколом №3, управителем офісно-житлового комплексу з підземно-надземним паркінгом призначено ТОВ «КОМСЕРВІС 2011».

01 квітня 2015 року ОСББ «ПЕЧЕРСКАЙ» в особі голови правління Підлужного П.В. і ТОВ «КОМСЕРВІС 2011» в особі ОСОБА_2 укладено договір №01042015 про передачу на баланс Житлового будинку для забезпечення його утримання, а також документи, що визначені в акті приймання-передачі цього офісно-житлового комплексу з підземно-надземним паркінгом з балансу на баланс від 01 квітня 2015 року.

Відповідно до пункту 2 договору управителем житлового будинку призначено ТОВ «КОМСЕРВІС 2011», якому передано всі функції з управління неподільним та загальним майном житлового будинку АДРЕСА_1 і прибудинковою територією.

02 грудня 2015 року ТОВ «КОМСЕРВІС 2011» змінило назву на ТОВ «КОМФОРТНА ОСЕЛЯ-ПЕЧЕРСЬК», а 27 лютого 2019 року ТОВ «КОМФОРТНА ОСЕЛЯ-ПЕЧЕРСЬК» змінило назву на ТОВ «СЕРВІС 1 ЮКРЕЙН».

На виконання вимог договору та рішень ОСББ «ПЕЧЕРСКАЙ» від 07 квітня 2014 року та від 25 грудня 2015 року товариство надає співвласникам будинку № 2 житлово-комунальні послуги і здійснює управління неподільним та загальним майном житлового будинку і прибудинковою територією шляхом належної експлуатації житлового будинку та забезпечення відповідних умов власникам житлових та нежитлових приміщень для користування майном житлового будинку та прибудинковою територією. Згідно з рішенням загальних зборів від 25 грудня 2015 року позивач надає послуги з централізованого опалення, гарячого водопостачання і є колективним споживачем для забезпечення водою власників багатоквартирного будинку.

Відповідач є споживачем послуг, які надає позивач, адже належна відповідачу квартира, є частиною житлового будинку, тому він спільно з власниками (орендарями, користувачами, наймачами) квартир та нежитлових приміщень у житловому будинку, зобов`язані брати участь у витратах на утримання будинків і споруд та прибудинкових територій пропорційно загальної площі нежитлового приміщення.

Між позивачем і відповідачем 08 вересня 2017 року укладено договір № 08/09- 55 «Про умови користування приміщенням та надання житлово-комунальних послуг», в якому сторони погодили всі істотні умови, у тому числі умову про предмет договору та умову про порядок оплати за спожиті житлово-комунальні послуги, який є обов`язковим для виконання сторонами.

08 вересня 2017 року між сторонами підписано додаткову угоду до договору 08/09-55 про умови надання послуг із забезпечення правопорядку, ремонтного обслуговування, якою врегулювані взаємовідносини сторін угоди щодо забезпечення правопорядку, ремонтного обслуговування та інших послуг, визначених цим договором. Пунктами 3.3, 4.2, 5.7, 7.4 визначено вартість послуг за один квадратний метр приміщення споживача (відповідача) на місяць.

Наказом від 31 січня 2018 року про встановлення тарифу (витрат) на додаткові послуги встановлено вартість послуг з обслуговування будинку та прибудинкової території згідно з фактичними витратами, відповідно до якого встановлено тариф на додаткові послуги за адресою квартири відповідача - 13,32 грн за один квадратний метр загальної площі, що перебуває у власності.

Починаючи з 01 січня до 31 жовтня 2020 року відповідач частково оплачував вартість отриманих від позивача послуг, у результаті чого утворилася заборгованість, яка на день подання позову становить 11862,60 грн.

У зв`язку з порушенням відповідачем строків сплати вартості отриманих послуг застосуванню підлягає стаття 625 ЦК України.

Ураховуючи наведене, позивач просив позов задовольнити.

Ухвалою судді від 30 квітня 2021 року відкрито провадження, та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін.

15 липня 2021 року до суду від адвоката Жменяка Ю. Ю. як представника ОСОБА_1 надійшов відзив на позовну заяву, мотивований тим, що факт надання позивачем послуг з утримання будинку ніби підтверджується договорами з постачальниками та підрядними організаціями, проте ці договори не є належними, достатніми та достовірними доказами, що підтверджують факт надання будь-яких послуг чи виконання робіт. За наявності цих договорів можна тільки припускати, що відповідні послуги надавалися, тим більше в повному обсязі. Документами, які підтверджують надання послуг, виконання робіт та обсягу понесених на це витрат могли бути такі первинні документи бухгалтерського обліку як акти виконаних робіт чи наданих послуг, докази щодо оплати відповідних робіт та послуг тощо, проте таких доказів позивач не надав.

У позовній заяві вказано, що відповідач як власник квартири АДРЕСА_1 є боржником перед позивачем щодо оплати послуг з утримання будинку прибудинкової території, а також інших комунальних послуг в загальному розмірі 11 862, 60 грн. У довідці про нарахування та сплату за особовим рахунком № НОМЕР_1 квартири АДРЕСА_1 розраховано нарахування оплати за послуги відповідачеві із січня до жовтня 2020 року, при цьому, у відповідній довідці вказані нараховані суми за пунктами: утримання будинку, гаряче водопостачання, холодне водопостачання, центральне опалення, а також суми, які сплачувалися відповідачем у відповідні місяці.

Водночас такий розрахунок не показує звідки позивач бере нараховані суми, за яким принципом і виходячи з чого вони нараховувалися щомісяця, а також не показує розрахунків між ним і відповідачем за весь період існування договірних відносин між ними, тому ця інформаціє не відповідає принципу достовірності та достатності для використання її як доказу.

У липні 2021 року ОСОБА_1 звернувся до суду із зустрічним позовом до ТОВ «Сервіс 1 Юкрейн», у якому просив стягнути з ТОВ «Сервіс 1 Юкрейн» на свою користь 30 129,7 грн безпідставно набутих коштів, витрати на правничу допомогу, які ОСОБА_1 поніс або очікує понести в розмірі 27 000,00 грн.

На обґрунтування зустрічних позовних вимог ОСОБА_1 посилається на те, що він є власником квартири АДРЕСА_1 , загальною площею 126 кв. м.

За умовами договору від 08 вересня 2017 року №08/09-55 та додаткової до нього угоди від 08 вересня 2017 року ТОВ «Сервіс 1 Юкрейн» повинно було надавати йому ряд послуг з управління будинком, в якому знаходиться його квартира, які з 01 листопада 2020 року припинені рішенням загальних зборів ОСББ «Печерскай» від 23 липня 2020 року про форму правління будинком через органи управління об`єднання та забезпечення експлуатації будинком.

Водночас за час існування договірних відносин між ОСОБА_1 і товариством, він як споживач сплатив кошти за послуги, які товариство не надавало і не зможе надати з огляду на припинення договірних відносин. При цьому ТОВ «Сервіс 1 Юкрейн» безпідставно цього не визнає, а й ще вказує на існування заборгованості.

Детального розрахунку звідки взявся у ОСОБА_1 борг перед ТОВ «Сервіс Окрейн» не надано, як і не надано інформації про надані послуги щомісяця, їх вартість, скільки було сплачено ОСОБА_1 коштів за надані послуги за весь період договірних правовідносин між ними.

З довідки, доданої ТОВ ««Сервіс 1 Юкрейн» вбачається, що за утримання будинку із січня до жовтня 2020 року товариство нараховувало йому від 4971,18 грн до 5658,74 грн на місяць, тобто ураховуючи площу квартири АДРЕСА_1 - 126 кв. м, це тариф від 39,45 грн до 44,91 грн за 1 кв. м. Тобто за мінусом вартості, яка припадає на тариф визначений КМДА (11,61 грн за 1 кв. м) тариф за додаткові послуги з утримання будинку ТОВ «Сервіс 1 Юкрейн» розрахував виходячи з вартості таких додаткових послуг від 39,45 грн до 44,91 грн за 1 кв. м. Водночас такі розміри вартості послуг не ґрунтуються ні на нормах закону, ні на положеннях договору.

ТОВ «Сервіс 1 Юкрейн» вказує, що відповідний розмір плати він нараховує згідно зі своїм наказом від 31 січня 2018 року про встановлення тарифів на додаткові послуги, якою ним в односторонньому порядку була збільшена вартість відповідних послуг, що на його думку відповідає пункту 11.4 додаткової угоди. При цьому цей наказ встановлює 13,32 грн за 1 кв. м, тому незрозуміло яким чином при розрахунку заборгованості вартість послуг розраховувалася виходячи з 39,45 грн - 44,91 грн за 1 кв. м.

Крім того, зазначений наказ суперечить як умовами укладеного між сторонами договору так і вимогам законодавства. Жоден пункт договору не передбачає право виконавця в односторонньому порядку змінювати будь-яку з умов договору. Товариство не надало жодного доказу отримання споживачем відповідного повідомлення про збільшення тарифів та додаткової угоди щодо таких змін.

Пунктом 5.1 додаткової угоди передбачено, що виконавець приймає на себе зобов`язання здійснювати ремонтне обслуговування спільних площ, прибудинкової території, споруд та об`єктів благоустрою. Пункт 5.7 додаткової угоди передбачає сповнення ремонтного фонду за рахунок сплати власниками квартир багатоквартирного будинку у розмірі 1,50 грн за 1 кв. м належних їм на праві власності квартир.

Водночас, крім вказаної в додатковій угоді вартості послуг, позивач зараховував відповідачу 11,61 грн за 1кв. м власності щомісяця за послуги з утримання будинку, споруд та прибудинкової території відповідно до договору про умови користування приміщеннями та надання житлово-комунальних послуг, тобто в цю суму включена вартість послуг з поточного ремонту будинку різного роду систем обслуговування.

ОСОБА_1 двічі оплачував ТОВ «Сервіс 1 Юкрейн» вартість послуг із здійснення поточного ремонту у будинку, тому ще раз її включати в кошторис витрат в складі ремонтного фонду не було підстав.

Щодо капітального ремонту чи усунення будь-яких наслідків аварій позивач не ніс жодних витрат впродовж всього періоду обслуговування та не надав відповідних послуг, тому нараховані та сплачені споживачем 1,50 грн з 1 кв. м за послуги, які ним не надавалися, суперечить Закону України «Про житлово-комунальні послуги».

У ЖК «Печерскай» немає території на праві власності чи на праві оренди, тому немає підстав уважати, що послуги передбачені пунктом 4.1 додаткової угоди надавалися, тому з моменту укладення додаткової угоди до жовтня 2020 року включно ОСОБА_1 безпідставно сплатив на рахунок товариства 6 667,92 грн.

За період з 08 вересня 2017 року до 01 листопада 2020 року ОСОБА_1 за утримання будинку та прибудинкової території сплатив 115 883,46 грн, однак ця сума є вищою, ніж та, яка підлягала сплаті за умовами договору та додаткової угоди станом на кінець жовтня 2020 року (припинення надання послуг позивачем) 104 661,9 грн.

З жовтня 2017 року ОСОБА_1 сплачував ТОВ «Сервіс 1 Юкрейн» за послуги з теплопостачання в опалювальні сезони, однак договір про надання таких послуг між ТОВ «Сервіс 1 Юкрейн» і ОСОБА_1 не укладався.

ТОВ «Сервіс 1 Юкрейн» щомісяця в опалювальний період надавав квитанцію з вказівкою кількості витраченого квартирою АДРЕСА_1 тепла на підставі квартирного лічильника та зазначав суму, яку необхідно сплатити за використаний обсяг тепла, водночас як з`ясувалося товариство вказувало некоректну суму за надані послуги порівняно із кількістю витраченого тепла згідно з показниками лічильника, в результаті чого споживач переплатив за послуги з теплопостачання 5 436,22 грн.

Станом на 01 листопада 2020 року ОСОБА_1 надлишково сплачено ТОВ «Сервіс 1 Юкрейн» 30 129,7 грн, з яких: утримання будинку - 11 221,56 грн; благоустрій території та обслуговування газону - 6 667, 92 грн; сплати в ремонтний фонд - 6 804,00 грн; за теплопостачання - 5 456,22 грн.

З огляду на викладене ОСОБА_1 просив зустрічний позов задовольнити.

У липні 2021 року представник ОСОБА_1 подав до суду клопотання про витребування у ТОВ «Сервіс 1 Юкрейн» зазначених у клопотанні доказів.

Ухвалою суду від 14 вересня 2021 року зустрічну позовну заяву ОСОБА_1 прийнято до спільного розгляду із позовом ТОВ «Сервіс 1 Юкрейн» та призначено підготовче судове засідання.

Ухвалою суду від 14 вересня 2021 року клопотання представника відповідача - ОСОБА_1 про витребування доказів - задоволено. Витребувано у ТОВ «Сервіс 1 Юкрейн»:

- документи щодо підстав та обсягу надання ТОВ «Сервіс 1 Юкрейн» ОСОБА_1 послуг з теплопостачання починаючи з жовтня 2017 року до квітня 2021 року, а також помісячний розрахунок вартості таких послуг;

- документи, які підтверджують факти та обсяги надання ТОВ «Сервіс 1 Юкрейн» ОСОБА_1 послуг з управління будинком та розмір витрат позивача, пов`язаних з наданням цих послуг, починаючи з вересня 2017 року;

- щомісячний розрахунок розміру нарахування ТОВ «Сервіс 1 Юкрейн» ОСОБА_1 витрат за послуги з управління будинком, документи на яких ґрунтується такий розрахунок, інформацію щодо розміру сплачених ОСОБА_1 коштів за надання послуг з управління будинком;

- докази понесених ТОВ «Сервіс 1 Юкрейн» витрат на надання послуг з озеленення території ЖК «Печерскай» та надання таких послуг, починаючи з вересня 2017 року;

- докази понесених ТОВ «Сервіс 1 Юкрейн» витрат та фактів надання послуг з поточного ремонту приміщень ЖК «Печерскай» починаючи з вересня 2017 року;

- докази понесених ТОВ «Сервіс 1 Юкрейн» витрат та фактів надання послуг з капітального ремонту приміщень ЖК «Печерскай» починаючи з вересня 2017 року.

05 листопада 2021 року представник відповідача подав клопотання про об`єднання справ в одне провадження, а саме: цивільної справи за єдиним унікальним номером № 757/23165/21-ц (перебуває у провадженні судді Печерського районного суду м. Києва Ільєвої Т.Г.) за позовом ТОВ «Сервіс 1 Юкрейн» до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості за житлово-комунальні послуги та цивільної справи за єдиним унікальним номером № 757/23256/21-ц за позовом ТОВ «Сервіс 1 Юкрейн» до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості за житлово-комунальні послуги.

Ухвалою суду від 11 листопада 2021 року клопотання представника відповідача про об`єднання справ в одне провадження залишено без задоволення.

08 червня 2023 року від представника позивача за зустрічним позовом надійшла заява про збільшення позовних вимог, відповідно до якої просив стягнути з ТОВ «Сервіс 1 Юкрейн» 46 952, 59 грн надмірно сплачених коштів.

Ухвалою суду від 08 червня 2023 року підготовче провадження у справі закінчено та призначено справу до розгляду по суті.

В судовому засіданні представник відповідача проти позову товариства заперечив, просив залишити без задоволення, посилаючись на доводи його відзиву на позов; його зустрічний позов просив задовольнити з викладених у ньому підстав.

Представник позивача подав заяву про розгляд справи у його відсутності, позов просив задовольнити, у задоволенні зустрічного позову просив відмовити.

Суд, заслухавши пояснення представника відповідача, дослідивши письмові докази, наявні у матеріалах справи, всебічно перевіривши обставини, на яких вони ґрунтуються відповідно до норм матеріального права, що підлягають застосуванню до цих правовідносин, встановив наступні обставини та дійшов до наступних висновків.

Суд установив, що 07 квітня 2014 року було створено ОСББ«ПЕЧЕРСКАЙ» на вул. Струтинського, 2 у м. Києві.

Загальними зборами ОСББ «ПЕЧЕРСКАЙ», оформленими протоколом № 3, управителем офісно-житлового комплексу з підземно-надземним паркінгом на АДРЕСА_1 призначено ТОВ «КОМСЕРВІС 2011» (а. с. 64,65, том 1).

Пунктом 2 протоколу загальних зборів членів ОСББ «ПЕЧЕРСКАЙ» від 25 грудня 2015 року надано повноваження управителю - ТОВ «КОМСЕВІС 2011», самостійно встановлювати тариф на додаткові послуги (у тому числі із забезпечення охорони комплексу, обслуговування озеленення території, відрахування до ремонтного фонду, утримання та обслуговування системи контролю доступу та відео нагляду, обслуговування гомофонних систем, тощо) з утримання будинків та споруд та прибудинкових територій, що не входять до обов`язкового переліку складових послуги, у межах понесених управителем витрат (а. с. 64-66 том 1). Таке рішення прийнято зборами, оскільки Розпорядженням КМДА від 19 жовтня 2015 року затверджено тариф на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, які надають виконавці послуг з обов`язковим переліком складових, до яких не входять витрати з забезпечення охорони комплексу, обслуговування озеленення території, відрахування до ремонтного фонду, утримання та обслуговування озеленення території, відеонагляду, обслуговування домофонних систем, тощо.

01 квітня 2015 року ОСББ «ПЕЧЕРСКАЙ» в особі голови правління Підлужного П. В. і ТОВ «КОМСЕРВІС 2011» в особі ОСОБА_2 уклали договір № 01042015 про передачу на баланс житлового будинку для забезпечення його утримання, а також документи, що визначені в акті приймання-передачі офісно-житлового комплексу з підземно-надземним паркінгом на АДРЕСА_1 з балансу на баланс від 01 квітня 2015 року. Пунктом 2 цього договору ТОВ «КОМСЕРВІС 2011» призначено управителем житлового будинку та передано йому всі функції з управління неподільним і загальним майном житлового будинку на АДРЕСА_1 і прибудинковою територією.

Рішенням Київської міської ради від 08 жовтня 2015 року № 128/2031 вул. С. Струтинського у м. Києві перейменовано на вул. Болсуновську.

Рішенням загальних зборів учасників ТОВ «КОМСЕРВІС 2011» від 02 грудня 2015 року ТОВ «КОМСЕРВІС 2011» змінило назву на ТОВ «КОМФОРТНА ОСЕЛЯ - ПЕЧЕРСЬК», а 27 лютого 2019 року - на ТОВ «Сервіс 1 Юкрейн», що підтверджується наказом від 27 лютого 2019 року № 28/02/2019-01.

Рішеннями загальних зборів ОСББ «ПЕЧЕРСКАЙ», оформленими протоколом від 25 грудня 2015 року, позивача визначено як виконавця послуг з централізованого опалення та гарячого водопостачання, оскільки будинок має власну котельню, яку також утримує ТОВ «Сервіс 1 Юкрейн».

На виконання вимог договору та рішень ОСББ «ПЕЧЕРСКАЙ» від 07 квітня 2014 року та від 25 грудня 2015 року позивач надає співвласникам будинку АДРЕСА_1 житлово-комунальні послуги і здійснює управління неподільним і загальним майном житлового будинку і прибудинковою територією шляхом належної експлуатації житлового будинку та забезпечення відповідних умов власникам житлових і нежитлових приміщень для користування майном житлового будинку та прибудинковою територією. Відповідно до рішення загальних зборів від 25 грудня 2015 року ТОВ «Сервіс 1 Юкрейн» надає послуги з централізованого опалення, гарячого водопостачання і є колективним споживачем для забезпечення водою власників багатоквартирного будинку.

08 вересня 2017 року між сторонами укладено договір № 08/09-55 «Про умови користування приміщенням та надання житлово-комунальних послуг» та додаткову угоду до нього, в якому сторони погодили всі істотні умови, у тому числі умови про предмет договору, послуги та їх вартість за один квадратний метр приміщення споживача (відповідача) на місяць, а також порядок оплати за спожиті житлово-комунальні послуги.

Відповідно до пункту 7.2.6 виконавець має право змінювати тарифікацію на надання послуг у зв`язку зі змінами цін на енергоносії з обов`язковим завчасним повідомленням про будь-які такі зміни споживача.

Згідно з пунктом 3.1.1 зазначеного договору оплата послуг здійснюється за діючим на той час тарифом, затвердженим КМДА у встановленому порядку (а. с. 12 зворот, том 1).

За пунктом 3.8 зазначеного договору позивач повідомляє споживача про зміни цін/тарифів на житлово-комунальні послуги, визначені цим договором, не менше ніж за 15 днів до введення їх у дію з посиланням на рішення відповідних органів (а. с. 13 зворот, том 1).

За умовами додаткової угоди до договору сторони домовилися, що вартість послуг із забезпечення охорони території та запобігання порушення правил внутрішнього розпорядку в будинку та на прибудинковій території складає 5,50 грн, в тому числі за 1 кв. м приміщення споживача на місяць (пункт 3.3).

Вартість послуг виконавця із забезпечення та обслуговування озеленення території комплексу, за цим договором становить 1,47 грн за 1 кв. м приміщення споживача на місяць (пункт 4.1 додаткової угоди).

Розмір відрахувань споживача до ремонтного фонду становить 1,50 грн з 1 кв. м приміщення споживача на місяць (пункт 5.7 додаткової угоди).

Вартість послуг виконавця з утримання та обслуговування відповідної домофонної системи за цим договором становить 0,17 грн з 1 кв. м приміщення споживача на місяць (пункт 7.2 додаткової угоди).

Вартість послуг виконавця з утримання та обслуговування системи контролю доступу до відео нагляду за цим договором становить 2,20 грн з 1 кв. м приміщення споживача на місяць (пункт 7.4 додаткової угоди).

ТОВ «Сервіс 1 Юкрейн» відповідно до умов договору повідомляв про зміни цін/тарифів на житлово-комунальні послуги, шляхом розміщення оголошення на інформаційній дошці.

Наказом від 31 січня 2018 року про встановлення тарифу (витрат) на додаткові послуги встановлено вартість послуг з обслуговування будинку та прибудинкової території згідно з фактичними витратами, відповідно до якого встановлено тариф на додаткові послуги за адресою: АДРЕСА_1 - 13, 32 грн кв. м загальної площі, що перебуває у власності.

31 січня 2018 року у газеті «Хрещатик» №12 (5063) оприлюднено Розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 17 січня 2018 року N 48, зареєстроване в Головному територіальному управлінні юстиції у місті Києві 25 січня 2018 року за N 57/1855 «Про внесення змін до Тарифів та структури тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, які надають виконавці цих послуг, по кожному будинку окремо для здійснення розрахунків із споживачами залежно від оплати останніми не пізніше або після 20 числа місяця, що настає за розрахунковим», яким затверджено тариф з ПДВ та прибутком у будинку АДРЕСА_1 11, 61 грн/кв. м.

З 01 лютого 2018 року діє тариф на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій на АДРЕСА_1 у розмірі 11, 61 грн/кв. м загальної площі квартири, затверджено розпорядженням КМДА № 48 від 17 січня 2018 року та тариф на додаткові послуги на утримання комплексу, який складає 13, 32 грн/кв. м загальної площі квартири. Разом витрати на утримання комплексу складають 24, 93 грн/кв. м загальної площі квартири. Тариф на додаткові послуги затверджено рішенням загальних зборів членів ОСББ «ПЕЧЕРСКАЙ», оформлених протоколом від 25 грудня 2015 року.

Для забезпечення належного утримання будинку АДРЕСА_1 були укладені такі договори:

- договір з ПАТ «ДТЕК», ТОВ «Київські енергетичні послуги від 02 січня 2019 року про постачання електричної енергії споживачу;

- договір з ПАТ «АК «Київводоканал» від 01 грудня 2015 року №14458/4-1-01 наподання послуг з водопостачання та приймання стічних вод через приєднані мережі;

- договір з АТ «Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України» про постачання природного газу від 03 жовтня 2019 року №1149/1920-ТЕ-41, від 03 жовтня 2019 року № 1 150/1920-ТЕ-41;

- договірзТОВ «Екотехніка» від 01 вересня 2015 року №321 на технічне обслуговування і ремонт ліфтів;

- договір з ТОВ «ДАБЛ-Ю НЕТ ЮКРЕЙН» від 01 травня 2018 року №ІРТ-9825-05/18 про надання телекомунікаційних послуг;

- договір з ТОВ «Латкрок груп» від 01 січня 2016 року №3642 про надання послуг з користування, чищення та заміні брудопоглинаючого покриття;

- договір з ТОВ ІТЦ «МІКС» від 01 січня 2014 року №140108-1 на сервісне обслуговування системи диспетчеризації інженерного обладнання та ліфтів, сервісного обслуговування клапанів підпору, вогнезатримуючих та димовидалення, шаф місцевого управління вентиляторів підпору та димовидалення;

- договір з ТОВ «Науково-виробничий центр «Системи пожежного спостереження» від 01 лютого 2014 року №0699 на надання послуг спостереження пожежної сигналізації;

- договір з ТОВ «Фірма «Володар - Роз» від 17 липня 2020 року №14/-07/2020-ВГВ про надання послуг з вивезення великогабаритних відходів;

- договір з ТОВ «Гвардія - 95» від 01 квітня 2020 року № 2020/04/01-П про надання послуг з охорони;

- договір з Управління поліції охорони в м. Києві від 14 квітня 2020 року №349/29/18/ОБ/ТС-2020 про спостереження за станом засобів сигналізації, що встановлені на Об`єкті з реагуванням наряду поліції охорони;

- договір з ТОВ «ДОРН» від 01 липня 2016 року №01/07-1 про надання послуг з технічного обслуговування;

- договір з ТОВ «АГРОТЕК» від 01 березня 2019 року №010319 на виконання робіт з комплексного обслуговування зелених насаджень. Договір з ФОП Летюквід 13 березня 2020 року №1 на виконання робіт з комплексного обслуговування зелених насаджень; договори з ФОП ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5

ОСОБА_1 з 01 січня 2020 року і до 31 жовтня 2020 року отримував послуги від ТОВ «Сервіс 1 Юкрейн», однак у повному обсязі за них не сплачував, внаслідок чого утворилася заборгованість, яка на 01 листопада 2020 року становить 11 862,60 грн.

Згідно зі статтею 20 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», пунктом 35 Правил користування приміщеннями житлових будинків і при будинковими територіями, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 08 жовтня 1992 року № 572, обов`язок зі сплати за обслуговування і ремонт будинку, комунальні та інші послуги покладається на власника, наймача, орендаря житлового приміщення.

Частиною першою статті 316 ЦК України правом власності є право особи на річ (майно), яке вона здійснює відповідно до закону за своєю волею, незалежно від волі інших осіб.

Власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд (частина перша статті 319 ЦК України). Власність зобов`язує (частина четверта статі 319 ЦК України).

Власник зобов`язаний утримувати майно, що йому належить, якщо інше не встановлено договором або законом (частина перша статті 322 ЦК України).

Основні засади правовідносин, що виникають у сфері надання та споживання житлово-комунальних послуг між їхніми виробниками, виконавцями і споживачами, а також їхні права та обов`язки визначені в Законі України «Про житлово-комунальні послуги» № 2189-VIII у чинній на час виникнення спірних правовідносин редакції.

За визначеннями, наведеними у статті 1 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» послуга з управління багатоквартирним будинком - результат господарської діяльності суб`єктів господарювання, спрямованої на забезпечення належних умов проживання і задоволення господарсько-побутових потреб мешканців будинку шляхом утримання і ремонту спільного майна багатоквартирного будинку та його прибудинкової території відповідно до умов договору, а управитель багатоквартирного будинку - фізична особа - підприємець або юридична особа - суб`єкт підприємницької діяльності, яка за договором із співвласниками забезпечує належне утримання та ремонт спільного майна багатоквартирного будинку і прибудинкової території та належні умови проживання і задоволення господарсько-побутових потреб. Споживачами такої послуги може бути індивідуальний споживач (фізична або юридична особа, яка є власником (співвласником) нерухомого майна, або за згодою власника інша особа, яка користується об`єктом нерухомого майна і отримує житлово-комунальну послугу для власних потреб та з якою або від імені якої укладено відповідний договір про надання житлово-комунальної послуги), або колективний споживач - юридична особа, що об`єднує споживачів у будівлі та в їхніх інтересах укладає договір про надання комунальної послуги.

Відносини між учасниками договірних відносин у сфері житлово-комунальних послуг здійснюються виключно на договірних засадах. Виконавець зобов`язаний забезпечувати своєчасність та відповідну якість житлово-комунальних послуг згідно із законодавством та умовами договору (частина перша статті 1, 9, пункт 1 частини другої статті 21 Закону України «Про житлово-комунальні послуги»).

Згідно зі статтею 13 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» договір про надання комунальної послуги укладається між виконавцем відповідної послуги та споживачем або особою, яка відповідно до договору або закону укладає такий договір в інтересах споживача, або з управителем багатоквартирного будинку з метою постачання електричної енергії для забезпечення функціонування спільного майна багатоквартирного будинку.

За змістом частини першої статті 15 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» договір про надання послуг з управління багатоквартирним будинком (зміни до нього) від імені всіх співвласників багатоквартирного будинку укладається з визначеним відповідно до законодавства управителем співвласником (співвласниками), уповноваженим (уповноваженими) на це рішенням зборів співвласників. Такий договір підписується на умовах, затверджених зборами співвласників, та є обов`язковим для виконання всіма співвласниками.

Тобто надання управителем послуг з управління будинком породжує права та обов`язки між співвласниками багатоквартирних будинків і виконавцем таких послуг.

Пунктом 1 частини першої статті 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» передбачено право споживача одержувати своєчасно та належної якості житлово-комунальні послуги згідно із законодавством і умовами укладених договорів, при цьому, такому праву прямо відповідає визначений пунктом 5 частини другої статті 7 цього Закону обов`язок споживача оплачувати надані житлово-комунальні послуги за цінами/тарифами, встановленими відповідно до законодавства, у строки, встановлені відповідними договорами.

Залежно від функціонального призначення житлово-комунальні послуги поділяються на: 1) комунальні послуги (централізоване постачання холодної та гарячої води, водовідведення, газо- та електропостачання, централізоване опалення, а також вивезення побутових відходів тощо); 2) послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (прибирання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території, санітарно-технічне обслуговування, обслуговування внутрішньобудинкових мереж, утримання ліфтів, освітлення місць загального користування, поточний ремонт, вивезення побутових відходів тощо); 3) послуги з управління будинком, спорудою або групою будинків (балансоутримання, укладання договорів на виконання послуг, контроль виконання умов договору тощо); 4) послуги з ремонту приміщень, будинків, споруд (заміна та підсилення елементів конструкцій та мереж, їх реконструкція, відновлення несучої спроможності несучих елементів конструкцій тощо).

Згідно зі статтею 27 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» у разі ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості комунальних послуг споживач має право викликати виконавця комунальних послуг (його представника) для перевірки кількості та/або якості наданих послуг. У разі ненадання, надання неналежної якості послуги з управління багатоквартирним будинком споживач має право викликати управителя для перевірки якості наданих послуг. Порядок перевірки якості надання комунальних послуг та якості послуги з управління багатоквартирним будинком встановлюється Кабінетом Міністрів України, якщо інше не передбачено законом. За результатами перевірки якості надання комунальних послуг або якості послуг з управління багатоквартирним будинком складається акт-претензія, який підписується споживачем та виконавцем комунальної послуги або управителем (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком).

Згідно зі статтею 385 ЦК України власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку (будинках) для забезпечення експлуатації такого будинку (будинків), користування квартирами та нежитловими приміщеннями й управління, утримання і використання спільного майна багатоквартирного будинку (будинків) можуть створювати об`єднання співвласників багатоквартирного будинку (будинків).

Відповідно до статті 509 ЦК України зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку. Зобов`язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу.

Згідно зі статтею 15 Закону України «Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку» співвласник зобов`язаний: виконувати вимоги статуту об`єднання; виконувати рішення статутних органів, прийняті у межах їхніх повноважень; не допускати порушення законних прав та інтересів інших співвласників; своєчасно і в повному обсязі сплачувати належні внески і платежі.

Відповідно до пункту 10 частини першої статті 7 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» співвласники зобов`язані своєчасно сплачувати за спожиті житлово-комунальні послуги.

Згідно з пунктом 7 Правил користування приміщеннями житлових будинків, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 08 жовтня 1992 року № 572, у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24 січня 2006 року № 45, на власника, наймача житлового приміщення, покладено обов`язок сплачувати за спожиті житлово-комунальні послуги у строки, встановлені договором або законом.

Суд установив, що ОСОБА_1 є власником квартири АДРЕСА_1 , цей будинок у період, зокрема, з 01 січня до 31 жовтня 2020 року знаходився на обслуговуванні ТОВ «Сервіс 1 Юкрейн».

ОСОБА_1 уклав з товариством договір і додаткову угоду до нього підписавши їх, тобто погодився з усіма умовами, в судовому порядку їх не оскаржував.

Відповідно до статті 76 ЦПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.

Статтею 77 ЦПК України встановлено, що належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, що підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень.

Згідно зі статтею 80 ЦПК України, достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Частиною першою статті 81 ЦПК України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Установлено, що пунктом 2 протоколу загальних зборів членів ОСББ «ПЕЧЕРСКАЙ» від 25 грудня 2015 року надано повноваження управителю будинку, власником квартири у якому є відповідач, - ТОВ «КОМСЕВІС 2011», самостійно встановлювати тариф на додаткові послуги, що не входять до обов`язкового переліку складових послуги, у межах понесених управителем витрат. ТОВ «Сервіс 1 Юкрейн» у спірний період надавало відповідачу всі послуги передбачені укладеними між сторонами угодами в повному обсязі, про зміни тарифів письмово повідомляло споживачів. Належних і допустимих доказів невиконання товариством умов як договору так і додаткової угоди до нього відповідач не надав, до позивача з письмовими претензіями з цього приводу не звертався; за отримані послуги відповідач сплачував не в повному обсязі.

Згідно із розрахунком, наданим позивачем, у відповідача за особовим рахунком № НОМЕР_1 за період з 01 січня до 31 жовтня 2020 року утворилася заборгованість з оплати наданих товариством житлово-комунальних послуг та послуг з утримання будинку та прибудинкової території в розмірі 11 862,60 грн.

Враховуючи викладене, оцінюючи всі досліджені судом докази в їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги про стягнення з відповідача заборгованості за житлово-комунальні послуги є обґрунтованими, доведеними, відповідач не спростував їх та не довів, що нарахування за надані послуги товариство здійснювало з порушенням умов договорів, які були укладені між сторонами і які відповідач в судовому порядку не оскаржував, у зв`язку з чим позов товариства в цій частині підлягає задоволенню, а в задоволенні зустрічних позовних вимог слід відмовити.

Відповідно до статті 625 ЦК України боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконання ним грошового зобов`язання. Боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Таким чином, згідно із зазначеними нормами закону споживачі зобов`язані оплатити житлово-комунальні послуги, якщо вони фактично користувалися ними, та нести відповідальність за прострочення зобов`язань.

Оскільки відповідач прострочив оплати за отримані комунальні послуги, вимоги товариства про стягнення з відповідача нарахованої суми інфляційних втрат - 12 649, 00 грн та суми 3 % річних - 339, 90 грн, які відповідачем не спростовані, є також обґрунтованими, тому підлягають задоволенню.

За правилами частин першої - другої статті 141 ЦПК України судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Інші судові витрати, пов`язані з розглядом справи, покладаються: у разі задоволення позову - на відповідача; у разі відмови в позові - на позивача; у разі часткового задоволення позову - на обидві сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Ураховуючи, що позовні вимоги товариства підлягають задоволенню в повному обсязі, з ОСОБА_1 на користь ТОВ «Сервіс 1 Юкрейн» слід стягнути 2 270 грн витрат з оплати судового збору. Оскільки ОСОБА_1 за звернення із зустрічним позовом був звільнений від сплати судового збору як споживач, а в задоволенні зустрічних позовних вимог відмовлено, то судові витрати, пов`язані з розглядом його позову компенсуються за рахунок держави.

Керуючись статтями 1-23, 76-81, 141, 158, 258-259, 263-265, 273, 352-355 ЦПК України статтями 316, 319, 509, 526, 625, 509, 526 ЦК України, Законом України «Про житлово-комунальні послуги», -

ВИРІШИВ:

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Сервіс 1 Юкрейн» до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості за надані житлово-комунальні послуги та послуги з утримання будинку та прибудинкової території, інші послуги, втрат від інфляційних процесів та 3% річних - задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_1 (адреса місця реєстрації: АДРЕСА_4 , адреса місця проживання: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2 ) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Сервіс 1 Юкрейн» (адреса місцезнаходження: вул. Болсуновська, 2 секція Б, приміщення І-VІІІ, м. Київ, 01014; ЄДРПОУ 37480492) 11 862,60 грн боргу за надані житлово-комунальні послуги та послуги з утримання будинку та прибудинкової території; інфляційні втрати в розмірі 741,88 грн та 3 % річних - 336,61 грн, що разом становить 12 941,09 грн (дванадцять тисяч дев`ятсот сорок одна гривня 09 коп.).

Стягнути з ОСОБА_1 (адреса місця реєстрації: АДРЕСА_4 , адреса місця проживання: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2 ) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Сервіс 1 Юкрейн» (адреса місцезнаходження: вул. Болсуновська, 2 секція Б, приміщення І-VІІІ, м. Київ, 01014; ЄДРПОУ 37480492) 2 270,00 грн (дві тисячі двісті сімдесят гривень 00 коп.) судового збору.

У задоволенні зустрічних позовних вимог ОСОБА_1 до Товариства з обмеженою відповідальністю «Сервіс 1 Юкрейн» про стягнення коштів - відмовити.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення шляхом подання апеляційної скарги до Київського апеляційного суду.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст судового рішення складено 19 жовтня 2023 року.

Суддя О. Л. Бусик

СудПечерський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення10.10.2023
Оприлюднено24.10.2023
Номер документу114349967
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема договорів (крім категорій 301000000-303000000), з них

Судовий реєстр по справі —757/23256/21-ц

Постанова від 04.12.2024

Цивільне

Київський апеляційний суд

Фінагеєв Валерій Олександрович

Ухвала від 08.10.2024

Цивільне

Київський апеляційний суд

Фінагеєв Валерій Олександрович

Ухвала від 17.09.2024

Цивільне

Київський апеляційний суд

Фінагеєв Валерій Олександрович

Ухвала від 11.06.2024

Цивільне

Київський апеляційний суд

Фінагеєв Валерій Олександрович

Рішення від 10.10.2023

Цивільне

Печерський районний суд міста Києва

Бусик О. Л.

Рішення від 10.10.2023

Цивільне

Печерський районний суд міста Києва

Бусик О. Л.

Ухвала від 08.06.2023

Цивільне

Печерський районний суд міста Києва

Бусик О. Л.

Ухвала від 11.11.2021

Цивільне

Печерський районний суд міста Києва

Бусик О. Л.

Ухвала від 14.09.2021

Цивільне

Печерський районний суд міста Києва

Бусик О. Л.

Ухвала від 14.09.2021

Цивільне

Печерський районний суд міста Києва

Бусик О. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні