ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 жовтня 2023 року Справа № 160/6681/23 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Бондар М.В.
при секретарі судового засідання Довгополій Т.В.
за участі:
позивача ОСОБА_1
представника відповідача Черкашиної Д.М.
представника третьої особи Буденкової Н.В.
розглянув у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до виконавчого комітету Кам`янської міської ради, третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору Комунальне підприємство Кам`янської міської ради «БЛАГОУСТРІЙ» про визнання протиправним та скасування рішення, -
ВСТАНОВИВ:
До Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 (далі ОСОБА_1 , позивач) до виконавчого комітету Кам`янської міської ради (далі Виконавчий комітет КМР, відповідач), в якій позивач, з урахуванням уточненої позовної заяви, просить суд визнати незаконним рішення Виконавчого комітету Кам`янської міської ради №124 від 03.04.2023 "Про внесення доповнень до рішення виконавчого комітету міської ради від 28.03.2018 №114 зі змінами" в частині додатку (доповнення), а саме п/п №173, де зазначено "тимчасова споруда по просп. Аношкіна (в районі КЗ «Ліцей №31» КМР), власник ОСОБА_1 , " та скасувати.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що 10.02.2022 позивач придбав за адресою: проспект Аношкіна, біля середньої школи №31 у м. Кам`янське, Дніпропетровська область кіоск з зупинковим навісом. Також, позивач вказує, що ним оформлено договір з КП КМР «БЛАГОУСТРІЙ» в період з серпня по жовтень 2022 року, проте, коли термін дії договору закінчувався, в усній формі КП КМР «БЛАГОУСТРІЙ» повідомило позивача, що не має намірів продовжувати угоду. Позивач наголошує, що об`єкт фактично нерухомого майна частково знаходиться на земельній ділянці з кадастровим номером 1210400000:02:031:0053. Також, позивач посилається на ухвалу Дніпровського апеляційного суду від 08.12.2022, якою скасовано ухвалу суду першої інстанції та відмовлено в арешті об`єкта позивача. 30.11.2022 після отримання картографічних знімків, де архітектура міста Кам`янське занесла знімки до інформаційної бази містобудівного кадастру та зазначила своєю печаткою придатність знімків - разом з іншими додатками позивач надав документи до ЦНАП міста Кам`янське разом з заявою для отримання інформації щодо відповідності місця розташування об`єкта наявній містобудівній документації. На звернення позивача надано відповідь, що об`єкт позивача є тимчасовою спорудою для провадження підприємницької діяльності, з чим позивач не згоден. Крім того, вказано, що позивачем не позначено межі земельної ділянки на топографо-геодезичній карті. У зв`язку з чим, позивачем виправлено допущені недоліки та надано додаткову заяву, проте невідомі позивачу особи повідомили, що необхідну інформаційну довідку з Управління містобудування та архітектури Кам`янської міської ради позивач не отримає. Позивач звертає увагу, що попередні власники відбудували будівлю з зупинковим навісом та на підставі акту від 26.06.2006 він був прийнятий в експлуатацію. Так, згідно з технічним паспортом БТІ попереднього власника ОСОБА_2 зазначений кіоск має зовнішню площу 38,9 кв. метрів, а внутрішню 33,3, має фундамент, що підтверджується технічним паспортом БТІ від 01.02.2021. Крім того, Дніпровським апеляційним судом винесено ухвалу від 08.12.2022, якою встановлено, що ОСОБА_1 є добросовісним володільцем офіційно введеної у експлуатацію місцевою владою споруди - кіоску по АДРЕСА_1 , та відмовлено у задоволенні клопотання слідчого СВ Кам`янського РУП ГУНП у Дніпропетровській області Коломійця О.В., погоджене із прокурором Кам`янської окружної прокуратури Іщенком А.О. про накладення арешту на споруду прямокутної форми, яка побудована на земельній ділянці площею 0,0040 га по АДРЕСА_2 , із забороною відчуження, користування та розпорядженням таким майном. 03.04.2023 позивачу стало відмово про знесення деяких самовільно розміщених споруд. До переліку самовільно розміщених об`єктів (майна) сфери споживчого ринку, відпочинку та послуг, що підлягають демонтажу потрапила тимчасова споруда в районі ліцею АДРЕСА_1 (власник ОСОБА_1 ). Позивач вважає, що зазначене майно є капітальною спорудою, нерухомим майном, у зв`язку з чим, позивач просить суд визнати рішення виконавчого комітету КМР від 03.04.2023 «Про внесення доповнень до рішення виконавчого комітету міської ради від 28.03.2018 №114 зі змінами» незаконним в частині п/п 173.
Також, позивачем подано заяву про забезпечення позову.
Ухвалою суду від 07.04.2023 заяву про забезпечення позову задоволено частково та заборонено виконавчому комітету КМР на підставі рішення виконавчого комітету КМР №124 від 03.04.2023 вчиняти дії з демонтажу кіоску з зупинковим навісом за адресою: АДРЕСА_1 , який належить ОСОБА_1 , до винесення судового рішення Дніпропетровським окружним адміністративним судом за наслідком розгляду справи №160/6681/23.
Ухвалою суду від 17.04.2023 відкрито спрощене позовне провадження у справі без повідомлення (виклику) сторін в порядку, визначеному статтею 262 Кодексу адміністративного судочинства України.
13.06.2023 до суду від представника відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач проти задоволення позову заперечує, посилаючись на те, що між позивачем та КП КМР «БЛАГОУСТРІЙ» 11.08.2022 укладений Договір №2895TH від 11.08.2022 про використання об`єктів (елементів) благоустрою міста не за їх цільовим призначенням. Договором №2895TH від 11.08.2022 та Додатковою угодою №1 від 30.08.2022 позивачу надано лише «право на використання об?єкта благоустрою не за цільовим призначенням, а саме: для проведення тимчасових будівельних та земельних робіт» термін використання об?єкта благоустрою - з 01.08.2022 по 30.09.2022, а не укладений договір оренди земельної ділянки. Відповідно до листа Кам?янського РУП ГУНП в Дніпропетровській області 15.09.2022 спеціалістами Департаменту здійснено виїзд для огляду земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1 . В результаті виїзду встановлено, що на земельній ділянці орієнтовною площею 0,0040 га розміщено недобудовану споруду з газобетону. На земельній ділянці орієнтовною площею 0,0070 га, прилеглій до споруди, виконуються земляні роботи. Рішення міської ради про надання у користування земельних ділянок орієнтовною площею 0,0040 га, для розміщення споруди та 0,0070 га, для проведення земляних робіт за вказаною вище адресою не приймалось. 30.11.2022 позивач через ЦНАП подав заяву до відповідача з проханням надати інформацію щодо відповідності місця розташування об?єкта наявній містобудівній документації. 22.12.2022 управлінням містобудування та архітектури Кам?янської міської ради документи були повернуті заявнику у зв?язку з відсутністю необхідних документів для надання адміністративної послуги та повідомлено, що на наданій позивачем топографо-геодезичній зйомці М 1:500 не позначені межі земельної ділянки, що унеможливлює визначення відповідності місця розташування об`єкта містобудівній документації. 23.12.2022 позивачем подано до ЦНАП заяву з проханням надати інформацію щодо відповідності місця розташування об?єкта наявній містобудівній документації. 03.02.2023 управлінням містобудування та архітектури Кам?янської міської ради надано позивачу відповідь, якою повідомлено, що надання адміністративної послуги є неможливим з тих підстав, що позивач не надав правовстановлюючих документів на об?єкт (самовільна забудова з газобетону та скла), який знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 та місце розташування даного об?єкту не відповідає вимогам п. 2.4. Порядку розміщення малих архітектурних форм для провадження підприємницької діяльності №982 від 26.08.2009. Відповідач вказує, що по наданій позивачем типографо-геодезичній зйомці М 1:500 об?єкт позначено, як металева споруда з зупинковим навісом, що свідчить про тимчасовість об?єкта. Паспорт БТІ не є правовстановлюючим - документом на об?єкт нерухомості. Отже, кіоск з зупинковим навісом не с об`єктом нерухомості, тому земельна ділянка не може бути відведена. Детальний план території, на якій знаходиться самовільно збудований об?єкт позивача не розроблено, право власності на самовільно збудований об?єкт не зареєстровано. 13.10.2022 КП КМР "БЛАГОУСТРІЙ" складений Акт обстеження об?єкту №15/10, розташованого за адресою по АДРЕСА_3 , власником якого є позивач, у якому зазначено, що не надано відомостей щодо наявності документів, що посвідчують право власності чи право користування земельною ділянкою, також відсутні дозволи на розміщення майна (об?єкта), яким встановлено порушення Закону України "Про благоустрій населених пунктів" щодо заборони самовільного розміщення тимчасових споруд. У зв?язку з тим, що дія договору №2895TH від 11.08.2022 закінчилася 30.08.2022, а відновлення первісного стану об?єкта благоустрою до 30.09.2022 не було здійснено, згідно з Актом обстеження об?єкту від 13.10.2022 №15/10, позивачу виписаний припис від 13.10.2022 №15/10 відповідно до п.2.6 Порядку звільнення об?єктів (елементів) благоустрою м. Кам?янського, яким був встановлений триденний термін для усунення порушення шляхом самостійного проведення демонтажу об?єкту (споруда, яка знаходиться за адресою: Кам?янське, просп. Аношкіна, в районі КЗ «Ліцей №31» КМР) або запропоновано з?явитись до КП КМР "БЛАГОУСТРІЙ" з метою оформлення документів відповідно до пункту 5 статті 16 Закону України "Про благоустрій населених пунктів". 19.10.2022 КП КМР "БЛАГОУСТРІЙ" направлено лист про формування матеріалів для підготовки проекту рішення виконавчого комітету Кам?янської міської ради про звільнення території міста від самовільно розміщеної споруди, що знаходиться за адресою: м. Кам?янське, просп. Аношкіна, ( в районі КЗ «Ліцей №31» КМР).
14.05.2023 до суду від позивача надійшла відповідь на відзив, де зазначається, що посилання відповідача, що об`єкт позивача є тимчасовою спорудою, жодним чином не підтверджені та спростовуються наявним технічним паспортом об`єкту майна у попередніх власників ( ОСОБА_2 ), який позивачем долучено до позовної заяви. Зазначає, що позивачу стало відомо про те, що КП КМР "БЛАГОУСТРІЙ" не уповноважена організація на укладення договорів оренди земельної ділянки, у зв`язку з чим позивач звернувся до Управління містобудування та архітектури Кам`янської міської ради за довідкою про відповідність місця розташування об`єкту майна технічній документації. Також, позивач наголошує, що на підставі ухвали Дніпровського апеляційного суду у справі №208/5243/22 позивач є добросовісним володільцем офіційно введеної у експлуатацію місцевою владою споруди. Також, позивач вказує, що жодних приписів не отримував. Крім того, позивач звертає увагу, що на підставі звіту про проведення технічного огляду будівельних конструкцій кіоску з зупинковим навісом за адресою АДРЕСА_4 виготовленого Інститутом проектування та будівельних експертиз зазначено, шо згідно конструктивної схеми кіоск є капітальною будівлею. Переміщення будівлі кіоску без руйнування несучих конструкцій неможливе. Отже, зазначена споруда є капітальної, стоїть на фундаменті, а тому рішення Виконавчого комітету КМР в частині демонтажу начебто "тимчасової споруди", власником якої є ОСОБА_1 є незаконним. Відповідачем не надано жодної експертизи або іншого документу, який свідчить про тимчасовість об`єкту, власником якого є позивач та можливість його демонтажу без руйнування.
На підставі ухвали від 17.05.2023 суд перейшов до розгляду справи в порядку загального позовного провадження з призначенням підготовчого засідання.
В підготовче засідання 14.06.2023 з`явився позивач і представник відповідача.
Ухвалою суду від 14.06.2023 залучено до участі у справі третю особу на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору Комунальне підприємство Кам`янської міської ради «БЛАГОУСТРІЙ» (далі КП КМР «БЛАГОУСТРІЙ», третя особа).
30.06.2023 до суду від представника третьої особи надійшли пояснення, в яких зазначається, що в матеріалах справи відсутній паспорт прив`язки, виданий на ім`я ОСОБА_1 . В свою чергу з метою забезпечення належного стану благоустрою міста на територіях, що відносяться до об`єктів сфери споживчого ринку, відпочинку та послуг, створення умов для ефективного використання об`єктів (елементів) благоустрою рішенням Кам`янської міської ради від 22.12.2017 № 952-21/VII «Про деякі питання утримання об`єктів (елементів) благоустрою на території м. Кам`янського» було затверджено порядок передачі об`єктів (елементів) благоустрою на території м. Кам`янського в тимчасове використання не за цільовим призначенням при реалізації потреб для об`єктів сфери споживчого ринку, відпочинку та послуг (додаток 2), порядок звільнення об`єктів (елементів) благоустрою м. Кам`янського від безхазяйного майна, самовільно розміщених об`єктів, тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, малих архітектурних форм, покинутих будівельних матеріалів і конструкцій, транспортних засобів, механізмів (додаток 3). Отже, підставою для проведення демонтажу тимчасової споруди є закінчення строку дії паспорта прив`язки, самовільного встановлення. З матеріалів справи вбачається, що позивач є власником рухомого майна (кіоску з зупинковим навісом), але відсутні дозволи, які повинні слугувати підставою для розміщення цієї тимчасової споруди саме в районі КЗ «Ліцей» №31 по пр. Аношкіна.
02.08.2023 до суду надійшли додаткові пояснення від позивача, в яких вказано, що жодну ТС позивач не розміщував, а лише придбав 10.02.2022. Зазначене майно було розміщено до 2006 року, про що може свідчити документ підтверджуючий введення в експлуатацію, який позивачем долучено до позовної заяви. Позивач зауважує, що паспорт прив`язки від 17.01.2011 ніким не оспорюється та станом на 02.08.2023 не скасовано, а тому має безстрокову дію у зв`язку з чим і був відображений в пункті 1.2 нотаріального договору купівлі-продажу.
09.08.2023 від представника третьої особи надійшли додаткові пояснення, в яких третьою особою підтримано доводи, викладені у попередніх поясненнях.
В підготовчому засіданні 11.08.2023 закрито підготовче провадження та призначено справу до розгляду по суті в судовому засіданні на 12.09.2023.
31.08.2023, 05.09.2023 від представника відповідача до суду надійшла заява про перенесення розгляду справи по суті на іншу дату.
11.09.2023 від позивача до суду надійшла заява про перенесення розгляду справи по суті на іншу дату.
12.09.2023 від представника третьої особи до суду надійшла заява про перенесення розгляду справи по суті на іншу дату.
Враховуючи неявку сторін в судове засідання, судовий розгляд справи перенесено на 26.09.2023.
В судовому засідання 26.09.2023 оголошено перерву.
В судове засідання 02.10.2023 з`явився позивач, представник відповідача та представник третьої особи.
Позивач просив задовольнити позовні вимоги в повному обсязі, відповідач та третя особа просили відмовити у задоволенні позовних вимог.
Заслухавши пояснення сторін та третьої особи, дослідивши матеріали, з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.
Судом встановлено, що 10.02.2022 між ОСОБА_2 , ОСОБА_3 та ОСОБА_1 укладено договір купівлі-продажу кіоску з зупинковим навісом. Пунктом 1.1. Договору від 10.02.2022 встановлено, що продавці передають (продають) рухоме майно у приватну особисту власність покупцю, а покупець приймає (купує) рухоме майно за оговорену грошову суму кіоск з зупинковим навісом, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 . Договір посвідчено Яловою О.М., приватним нотаріусом Кам`янського районного нотаріального округу, зареєстровано в реєстрі за №174 (а.с.9 т.1).
26.05.2006 технічною комісією складено акт про прийняття стаціонарної малої архітектурної форми для здійснення підприємницької діяльності в експлуатацію за адресою: АДРЕСА_1 (а.с.31-32 т.1).
05.10.2022 ФОП ОСОБА_4 оформлено технічний паспорт на кіоск з зупинковим навісом по пр. Аношкіна біля середньої школи №31 в м. Кам`янське (а.с.12-14 т.1).
Між позивачем та КП КМР «БЛАГОУСТРІЙ» 11.08.2022 укладений Договір №2895TH від 11.08.2022 про використання об`єктів (елементів) благоустрою міста не за їх цільовим призначенням з 01.08.2022 та додаткову угоду до нього про продовження дій договору до 30.09.2022 (а.с.33-37 т.1). Пунктом 1.2. вказаного договору визначено об`єкт благоустрою, який надається для використання: частина території загального користування вуличного тротуару, що складається з твердого покриття площею 33,30 кв.м.; спосіб, в який об`єкт благоустрою буде використано не за цільовим призначенням улаштування майданчиків; місцезнаходження об`єкту благоустрою: АДРЕСА_1 .
23.09.2022 КП КМР "БЛАГОУСТРІЙ" підготовлено для ФОП ОСОБА_1 лист «Про демонтаж споруди» №01-02/270, відповідно до якого виявлено порушення з боку ФОП ОСОБА_1 , а саме, самовільно встановлену торговельну споруду з газобетону (після демонтажу цегляної споруди) до пр. Аношкіна, біля ЗСШ №31 впритул до зупинки без дозвільних документів на реконструкцію та/або будівництво (перепланування) раніше існуючої споруди. У листі КП КМР "БЛАГОУСТРІЙ" вимагало від ФОП ОСОБА_1 забезпечити відновлення первісного стану об?єкту благоустрою (земельної ділянки за вказаною вище адресою) до 30.09.2022. У випадку невжиття заходів щодо демонтажу торгівельної споруди з газобетону буде підготовлений пакет документів щодо демонтажу цієї споруди у примусовому порядку на підставі рішення виконавчого комітету міської ради (а.с.159 т.2).
23.09.2022 лист «Про демонтаж споруди» №01-02/270 надіслано КП КМР "БЛАГОУСТРІЙ" засобами поштового зв`язку на адресу реєстрації позивача (а.с.159 зв. т.2).
05.10.2022 Департаментом комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно на запит КП КМР "БЛАГОУСТРІЙ" від 30.09.2022 №01-01/277 була надана інформація листом №07-10/1120 про те, що станом на 05.10.2022 діючий договір оренди земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_5 не обліковується (а.с.141-142 т.1).
06.10.2022 управлінням містобудування та архітектури Кам`янської міськради на запит КП КМР "БЛАГОУСТРІЙ" від 30.09.2022 №01-01/276 була надана про те, що за даними інформаційної бази містобудівного кадастру за адресою: пр. Аношкіна, біля СШ №31 (Іов Д.А.) ПП ТС не надавався; діючий ПП ТС в управлінні не обліковується (а.с.143-144 т.1).
13.10.2022 КП КМР "БЛАГОУСТРІЙ" складений Акт обстеження об?єкту №15/10 розташованого за адресою по АДРЕСА_6 ) торгівельного павільйону з газ-бетону та скло-пакетів, у якому зазначено особу, що здійснила встановлення (будівництво) об`єкту - ОСОБА_1 та зазначено, що не надано відомостей щодо наявності документів, що посвідчують право власності чи право користування земельною ділянкою, також відсутні дозволи на розміщення майна (об?єкта), чим встановлено порушення Закону України "Про благоустрій населених пунктів" щодо заборони самовільного розміщення тимчасових споруд (а.с.152 т.1).
13.10.2022 КП КМР "БЛАГОУСТРІЙ" складено повідомлення (припис) №15-10 ОСОБА_1 про виявлення порушення пункту 5 статті 16 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" та правил благоустрою міста Кам`янське щодо об`єкта споруда, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 з вимогою у триденний термін усунути порушення шляхом самостійного проведення демонтажу об`єкта або з`явитись до КП КМР «БЛАГОУСТРІЙ» для оформлення документів. Повідомлення (припис) розміщено на вхідній двері споруди, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 (а.с.146-150 т.1).
Також, 13.10.2022 інспектором КП КМР "БЛАГОУСТРІЙ" за участі двох свідків складено акт про неможливість вручення повідомлення (припису) (а.с.151 т.1).
30.11.2022 позивач через Центр надання адміністративних послуг звернувся до Управління містобудування та архітектури Кам`янської міської ради з проханням надати інформацію щодо відповідності місця розташування об`єкта наявній містобудівній документації. Адреса: проспект Аношкіна біля середньої школи №31, об`єкт: кіоск з зупинковим навісом, мета: відведення земельної ділянки, клопотання про надання в користування земельної ділянки комунальної власності на умовах оренди. До вказаної заяви було долучено: графічні матеріали, копія технічного паспорту БТІ, витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с.44 т.1).
22.12.2022 Управлінням містобудування та архітектури Кам`янської міської ради надана позивачу відповідь №зем/237, де вказано, що відповідно до Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження діяльності, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 №244 для розміщення кіоску з зупинковим навісом, який являється тимчасовою спорудою для провадження підприємницької діяльності відведення земельної ділянки не потребується. Також, на наданій топографо-геодезичній зйомці М 1:500 не позначені межі земельної ділянки, що унеможливлює визначення відповідності місця розташування об`єкта містобудівній документації. Враховуючи викладене вище, надання адміністративної послуги неможливе (а.с.45 т.1).
23.12.2023 позивачем повторно подано запит через Центр надання адміністративних послуг заяву до Управління містобудування та архітектури Кам`янської міської ради з проханням надати інформацію щодо відповідності місця розташування об`єкта наявні містобудівній документації. До вказаної заяви було долучено наступні документи: витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; графічні матеріали з позначенням земельної ділянки; копія технічного паспорту БТІ; копія відповіді від 22.12.2022; копія ухвали Дніпровського апеляційного суду від 08.12.2022 у справі №208/5243/22; копія відповіді від КП КМР «БЛАГОУСТРІЙ» з зазначенням на неможливість угоди з власником нерухомого майна; копія технічного паспорту БТІ попередньої власниці ( ОСОБА_2 ); акт технічної комісії про прийняття стаціонарної малої архітектурної форми для здійснення підприємницької діяльності в експлуатацію (2006 рік) (а.с.46 т.1).
03.02.2023 Управлінням містобудування та архітектури Кам`янської міської ради надано позивачу відповідь №зем/250, якою повідомлено, що на поданій актуальній топографо-геодезичній зйомці М 1:500 об`єкт позначено як металева споруда з зупинковим навісом, що свідчить про тимчасовість об`єкта. Також, об`єкт розміщено у межах червоних ліній просп. Аношкіна. На цю споруду не надано право власності. Тобто земельна ділянка під зупинкою не може бути надана в оренду або приватну власність. Паспорт БТІ не є правовстановлюючим документом на об`єкт нерухомості. Акт технічної комісії про прийняття стаціонарної малої архітектурної форми для здійснення підприємницької діяльності в експлуатацію не є декларацією про готовність об`єкта до експлуатації. Надане рішення Дніпровського апеляційного суду від 08.12.2022 року, також не підтверджує, що кіоск з зупинковим навісом є об`єктом нерухомості, а тому в наданому пакеті є зайвим. Отже, об`єкт: кіоск з зупинковим навісом не є об`єктом нерухомості, тому земельна ділянка не може бути відведена. Враховуючи викладене надання адміністративної послуги неможливе (а.с.140 т.1).
Виконавчим комітетом КМР прийнято рішення від 28.03.2018 №114 «Про звільнення території міста від самовільно розміщених об?єктів (майна) сфери споживчого ринку, відпочинку та послуг», яким було вирішено звільнити територію міста від самовільно розміщених об?єктів (майна) сфери споживчого ринку, відпочинку та послуг шляхом їх демонтажу з додатком (а.с.120-122 т.1).
Рішенням виконавчого комітету КМР від 03.04.2023 №124 «Про внесення доповнень до рішення виконавчого комітету міської ради від 28.03.2018 №114 зі змінами» були внесенні доповнення в частині додатка до рішення виконавчого комітету Кам?янської міської ради від 28.03.2018 №114 «Про звільнення території міста від самовільно розміщених об?єктів (майна) сфери споживчого ринку, відпочинку та послуг», а саме внесено до переліку самовільно розміщених об?єктів (майна) сфери споживчого ринку, відпочинку та послуг, що підлягають демонтажу згідно з переліком (що додається), зокрема тимчасову споруду ОСОБА_1 , розташовану за адресою: АДРЕСА_7 додатку до рішення (а.с.123 т.1).
Ухвалою Дніпровського апеляційного суду від 08.12.2022 у справі №208/5243/22 встановлено, що ОСОБА_1 є добросовісним володільцем офіційно введеної у експлуатацію місцевою владою споруди - кіоску по АДРЕСА_1 , де здійснює санкціоновану державою підприємницьку діяльність і такі дані протирічать змісту внесених до ЄРДР відомостей, які слугували підставою для накладення слідчим суддею найбільш обтяжливого способу арешту об`єкту права власності, який унеможливив подальше здійснення такої діяльності. Тому, на підставі вищевказаної ухвали ухвалу слідчого судді Заводського районного суду м. Дніпродзержинська Дніпропетровської області від 19.10.2022, якою задоволено клопотання слідчого СВ Кам`янського РУП ГУНП у Дніпропетровській області Коломійця О.В., погоджене із прокурором Кам`янської окружної прокуратури Іщенком А.О., і накладений арешт на споруду прямокутної форми, яка побудована на змельній ділянці площею 0,0040 га по АДРЕСА_2 , із забороною відчуження, користування та розпорядженням таким майном,- скасовано. Постановлено нову ухвалу, якою відмовлено у задоволенні клопотання слідчого СВ Кам`янського РУП ГУНП у Дніпропетровській області Коломійця О.В., погоджене із прокурором Кам`янської окружної прокуратури Іщенком А.О., і накладений арешт на споруду прямокутної форми, яка побудована на змельній ділянці площею 0,0040 га по АДРЕСА_2 , із забороною відчуження, користування та розпорядженням таким майном (а.с.42-43 т.1).
Рішенням Дніпропетровського окружного суду від 04.05.2023 у справі №160/4027/23 у задоволенні позову ОСОБА_1 до Управління містобудування та архітектури Кам`янської міської ради про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії відмовлено. Постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 05.07.2023 у справі №160/4027/23 апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишено без задоволення, а рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 04.05.2023 у справі за позовом ОСОБА_1 до Управління містобудування та архітектури Кам`янської міської ради про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії - без змін (а.с. 175-181 т.2).
Рішення Дніпропетровського окружного суду від 04.05.2023 у справі №160/4027/23 набрало законної сили 05.07.2023.
Вищевказаними судовими рішеннями у справі №160/4027/23 встановлено, що ОСОБА_1 є власником рухомого майна, а саме кіоску з зупинковим навісом, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 , що підтверджується наявною в матеріалах справи копією договору купівлі-продажу від 10.02.2022. Враховуючи відсутність доказів реєстрації права приватної власності за позивачем на кіоск з зупинковим навісом, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 , як об`єкт нерухомого майна в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, вказаний кіоск з зупинковим навісом, відповідно до наданого договору купівлі-продажу від 10.02.2022 є рухомим майном. При цьому, звертаючись до відповідача з заявою та відповідними документами щодо отримання інформації щодо відповідності місця розташування об`єкта наявні містобудівній документації позивачем не було надано документів на право власності або користування земельною ділянкою та документи щодо права власності на об`єкт нерухомого майна. Долучені до заяв позивача документи, зокрема, копія паспорту БТІ не є правовстановлюючим документом на об`єкт нерухомості, акт технічної комісії про прийняття стаціонарної малої архітектурної форми для здійснення підприємницької діяльності в експлуатацію не є декларацією про готовність об`єкта до експлуатації. Надане рішення Дніпровського апеляційного суду від 08.12.2022, також не підтверджує, що кіоск з зупинковим навісом є об`єктом нерухомості.
На підставі частини 4 статті 78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.
Надаючи правову оцінку правовідносинам, що склалися, суд виходить з такого.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.
Згідно з розділом 22.5. Правил благоустрою Кам?янської міської територіальної громади, затверджених рішенням Кам?янської міської ради від 22.12.2021 №456-14/VIII «Про внесення змін до рішення міської ради від 29.02.2012 №406- 20/VI» (далі - Правила благоустрою) КП КМР «Благоустрій» є уповноваженим представником власника об?єктів (елементів) благоустрою Кам?янської міської територіальної громади у договірних відносинах із суб?єктами сфери споживчого ринку, відпочинку та сфери відповідних послуг.
До об?єктів сфери споживчого ринку, відпочинку та послуг відповідно до п. 22.1. Правил благоустрою належать торговельні центри та комплекси, супермаркети, ринки, торговельні майданчики, ярмарки, тимчасові споруди для провадження підприємницької діяльності (у тому числі пересувні), магазини, аптеки, об?єкти сезонної, оптової, дрібнооптової, роздрібної, дрібнороздрібної торгівлі, інші об?єкти торгівлі.
Пунктом 27.9. Правил благоустрою визначено, що самоврядний контроль за станом благоустрою Кам?янської міської територіальної громади на територіях, що відносяться до об?єктів сфери споживчого ринку, відпочинку та послуг здійснюється шляхом проведення перевірок, рейдів, комплексних перевірок, комісійних обстежень стану території Кам?янської міської територіальної громади з наданням приписів та оформленням актів обстеження території за фактами виявлених порушень цих Правил. Акти обстеження території є підставою для стягнення плати за тимчасове погіршення існуючого стану та/або змінення об?єктів благоустрою Кам?янської міської територіальної громади.
Також, відповідно до Порядку звільнення об?єктів (елементів) благоустрою м. Кам?янського від безхазяйного майна, самовільно розміщених об?єктів, тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підириємницької діяльності, малих архітектурних форм, покинутих будівельних матеріалів і конструкцій, транспортних засобів, механізмів, затвердженого рішенням Кам?янської міської ради від 22.12.2017 №952-21/VII «Про деякі питання утримання об?єктів (елементів) благоустрою території м. Кам?янського» (далі - Порядок звільнення об?єктів (елементів) благоустрою м. Кам?янського) встановлено, шо положення даного порядку розповсюджуються на випадки виявлення безхазяйного майна, самовільного розміщення об?єктів, споруд, об?єктів незавершеного будівництва, тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підириємницької діяльності, малих архітектурних форм, кіосків, павільйонів, лотків, палаток, конструкцій, іншого типу, виду, іншого майна, покинутих будівельних матеріалів і конструкцій (у тому числі рекламних), транспортних засобів, механізмів тощо.
Відповідно до пункту 1.3. Порядку звільнення об?єктів (елементів) благоустрою м. Кам?янського, під самовільним розміщенням об?єктів розуміється розміщення, встановлення, інші дії, пов?язані з зайняттям території міста Кам?янське, що здійснені без належного дозволу, встановленого чинними актами законодавства, рішеннями міської ради, і виконавчих органів, з відхиленням від проекту тощо.
Згідно з пунктом 1.4. Порядку звільнення об?єктів (елементів) благоустрою м. Кам?янського, особа, що здійснила або здійснює самовільне встановлення (будівництво, розміщення, тощо) зазначеного майна (об?єктів), не набуває права власності на нього.
Порядок розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності затверджений наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 року №244 (далі - Порядок № 244).
Відповідно до пункту 2.1 Порядку № 244 підставою для розміщення ТС є паспорт прив`язки ТС.
На підставі пункту 1.3 Порядку №244 тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності (далі - ТС) - одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту.
У відповідності до пункту 2.31 Порядку № 244 розміщення ТС самовільно забороняється.
Досліджені в судовому засіданні докази та висновки суду першої та апеляційної інстанцій у справі №160/4027/23 свідчать про те, що позивачу на праві власності належить об`єкт рухомого майна - кіоск з зупинковим навісом, який розташований за адресою: проспект Аношкіна, біля середньої школи №31 у місті Кам`янське; позивач не має документів на право власності або користування земельною ділянкою та документи щодо права власності на об`єкт нерухомого майна за адресою: проспект Аношкіна, біля середньої школи №31 у місті Кам`янське; позивач не має відповідних дозвільних документів для розміщення рухомого майна - кіоску з зупинковим навісом за адресою: проспект Аношкіна, біля середньої школи №31 у місті Кам`янське.
Пунктами 2.2., 2.3. Порядку звільнення об?єктів (елементів) благоустрою м. Кам?янського визначено, що при виявленні безхазяйного майна, випадків самовільного розміщення, зазначених в п. 1.2. цього порядку об?єктів, здійснюється комунальним підприємством Кам?янської міської ради «Благоустрій», у тому числі на підставі інформації від виконавчих органів Кам?янської міської ради, посадових осіб, підприємств, установ, організацій, незалежно від форм власності та господарювання, фізичних осіб, з наданням фото об?єкта та схеми розміщення. При виявленні безхазяйного майна, випадків самовільного розміщення зазначених у п. 1.2. цього порядку об?єктів, на підставі інформації, отриманої від органів, зазначених у п.2.2. та інших органів, уповноваженими особами комунального підприємства Кам?янської міської ради «Благоустрій» складається акт, в якому обов??язково відображається наступне: ??дата складання акту; ??опис виявленого майна (об?єкта) з фотоматеріалами; ??опис технічного стану майна (об?єкта); ??місцезнаходження майна (об?єкта) із зазначенням адреси та описом безпосереднього місця розташування; ??відомості про особу, що здійснила встановлення (будівництво) об?єкта, або заявляє про права на майно (об?єкт), або про відсутність власника майна; відомості щодо наявності документів, які відповідно до закону підтверджують право власності на майно (об?єкт); ??відомості щодо наявності (відсутності) документів, що посвідчують відповідно до закону право власності чи право користування земельною ділянкою, на якій розміщено майно (об?єкти, за виключенням житлових будинків, будівель, тощо); ???відомості щодо наявності передбаченого чинним законодавством дозволу на розміщення майна (об?єкта); ??висновок про наявність (відсутність) порушення вимог законодавства у сфері благоустрою; посада, прізвище, ініціали, підпис посадових осіб, що склали акт.
На підставі пункту 2.4. Порядку звільнення об?єктів (елементів) благоустрою м. Кам?янського до процедури складання акту, зазначеного в п. 2.3, КП КМР «Благоустрій» з метою отримання інформації щодо наявності прав на землю та необхідних дозволів на розміщення майна (об?єкта) направляються запити до відповідних уповноважених на те органів.
Згідно з пунктом 2.6. Порядку звільнення об?єктів (елементів) благоустро м. Кам?янського на підставі акту КП КМР «Благоустрій» власнику об?єкту, якщо встановлено особу, що здійснила розміщення (будівництво) майна (об?єкта), від якого звільняється територія міста Кам?янське, надається повідомлення (припис) у двох примірниках про усунення порушень шляхом самостійного проведення демонтажу об?єкту у триденний термін. Один з примірників повідомлення (припису) повинен містити відмітку про його отримання (відмову отримання) особою, якою розміщено майно (об?єкт).
У разі якщо особа, якою розміщено майно (об?єкт) відмовляється розписатися в отриманні припису або така особа не встановлена, уповноваженими особами комунального підприємства Кам?янської міської ради «Благоустрій» складаються відповідний акт у довільній формі, в якому фіксуються дані обставини.
Так, відповідно до вище викладеного КП КМР «Благоустрій» були зроблені відповідні запити згідно з пунктами 2.2.-2.4. Порядку звільнення об?єктів (елементів) благоустрою м. Кам`янського до: департаменту комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно Кам?янської міської ради направлено лист від 30.09.2022 вих. №01-01/277, на що було отримано відповідь від департаменту комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно Кам?янської міської ради від 05.10.2022 №07-10/1120; управління містобудування та архітектури Кам?янської міської ради направлено лист від 30.09.2022 вих. №01-01/276, на що було отримано відповідь від управління містобудування та архітектури Кам?янської міської ради від 06.10.2022 №2/191.
13.10.2022 року КП КМР "Благоустрій» відповідно до пункту 2.4. Порядку звільнення об?єктів (елементів) благоустрою м. Кам?янського складений Акт обстеження об?єкту №15/10 розташованого за адресою по просп. Аношкіна (в районі КЗ «Ліцей №31» КМР) власником якого є позивач, у якому зазначено, що не надано відомостей щодо наявності документів, що посвідчують право власності чи право користування земельною ділянкою, також відсутні дозволи на розміщення майна (об?єкта), яким встановлено порушення Закону України "Про благоустрій населених пунктів" щодо заборони самовільного розміщення тимчасових споруд.
Також, позивачу виписаний припис від 13.10.2022 №15/10, яким встановлений триденний термін для усунення порушення шляхом самостійного проведення демонтажу об?єкту (споруда, яка знаходиться за адресою: м. Кам?янське, просп. Аношкіна, в районі КЗ «Ліцей №31» КМР або запропоновано з?явитись до КП КМР "Благоустрій" з метою оформлення документів відповідно до пункту 5 статті 16 Закону України «Про благоустрій населених пунктів».
Припис, як встановлено в ході судового розгляду справи, доведений до відома позивача шляхом його розміщення на об`єкті рухомого майна позивача за адресою: м. Кам?янське, просп. Аношкіна, в районі КЗ «Ліцей №31» КМР. Також, складено відповідний акт про неможливість вручення повідомлення (припису).
19.10.2022 КП КМР «Благоустрій» направлено листа №601-01/295-вих з матеріалами для підготовки проєкту рішення виконавчого комітету Кам?янської міської ради про звільнення території міста від самовільно розміщеної споруди, що знаходиться за адресою: м. Кам?янське, просп. Аношкіна, ( в районі КЗ «Ліцей №31» КМР).
Підпунктом 7 пункту «а» статті 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» №280/97-ВР від 21.05.1997 (далі Закон №280/97-ВР) визначено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження: організація благоустрою населених пунктів, залучення на договірних засадах з цією метою коштів, трудових і матеріально-технічних ресурсів підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, а також населення; здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів, організації озеленення, охорони зелених насаджень і водойм, створення місць відпочинку громадян.
На підставі частини 6 статті 59 Закону №280/97-ВР, виконавчий комітет сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради в межах своїх повноважень приймає рішення; рішення виконавчого комітету приймаються на його засіданні більшістю голосів від загального складу виконавчого комітету і підписуються сільським, селищним, міським головою, головою районної у місті ради.
Відповідно до пунктів 3.10., 3.13. Регламенту виконавчих органів Кам?янської міської ради VIII скликання, затвердженого рішенням Кам?янської міської ради від 12.11.2021 №327-11/VIII зі змінами, проєкт порядку денного засідання виконкому готується загальним відділом Кам?янські міської ради на підставі поданих проєктів рішень та доповідних записок на ім?я міського голови про включення питань до порядку денного засідання. Доповідні записки погоджуються керівництвом міської ради відповідно до розподілу обов?язків та заступником міського голови з питань діяльності міської ради, керуючим справами виконавчого комітету міської ради. Проєкт порядку денного засідання виконкому підписується заступником міського голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради, керуючим справами виконавчого комітету міської ради та оприлюднюється на офіційному вебсайті міської ради.
Так, на офіційному вебсайті Кам?янської міської ради (https://kam.gov.ua) в розділі «Виконавчий комітет» в підрозділі «Проект порядку денного на 2023 рік» в папці « 03 квітня» внесено до Проекту порядку денного прийняття рішення шляхом опитування членів виконавчого комітету Кам?янської міської ради питання про внесення доповнень до рішення виконавчого комітету міської ради від 28.03.2018 №114 «Про звільнення території міста від самовільно розміщених об?єктів (майна) сфери споживчого ринку, відпочинку та послуг» зі змінами.
Сам проект рішення виконавчого комітету Кам?янської міської ради «Про внесення доповнень до рішення виконавчого комітету міської ради від 28.03.2018 № 114 зі змінами» опублікований на офіційному вебсайті Кам?янської міської ради (https://kam.gov.ua) в розділі «Проекти рішень виконкому Кам?янської міської ради» Засідання у 2023 році» Березень 2023 року (скріншот з офіційного сайту Кам?янської міської ради долучений до матеріалів справи).
03.04.2023 виконавчим комітетом Кам?янської міської ради внесено до Порядку денного прийняття рішення шляхом опитування членів виконавчого комітету Кам?янської міської ради «Про внесення доповнень до рішення виконавчого комітету міської ради від 28.03.2018 №114 «Про звільнення території міста від самовільно розміщених об?єктів (майна) сфери споживчого ринку, відпочинку та послуг» зі змінами (скріншот з офіційного сайту Кам?янської міської ради долучений до матеріалів справи).
Також, згідно з пунктом 3.50. Регламенту виконавчих органів Кам?янської міської ради VIII скликання кожне засідання виконкому протоколюється посадовою особою загального відділу Кам?янської міської ради. Протокол засідання виконкому складається в стислій формі, у разі потреби відображаються обговорення питань, пропозиції про внесення доповнень або змін до проекту рішення. Візування протоколу здійснюється посадовою особою, яка фіксує хід засідання виконкому. Протокол засідання виконкому оформлюється відповідно до вимог інструкції з діловодства на підставі записів, зроблених у ході засідання, протягом 10 робочих днів після його проведення та оприлюднюється на офіційному вебсайті міської ради після підписання (копія протоколу прийняття рішення шляхом опитування членів виконавчого комітету Кам?янської міської ради від 03.04.2023 №12 долучена до матеріалів справи).
Відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо функціонування державної служби та місцевого самоврядування у період дії воєнного стану» від 12.05.2022 №259-IX внесені зміни до Закону України «Про доступ до публічної інформації» а саме:
«У період дії воєнного стану на акти органів місцевого самоврядування, військово-цивільних адміністрацій та військових адміністрацій, а також їх посадових осіб не поширюються вимоги пункту 3 частини першої (у частині оприлюднення проектів актів), частини четвертої статті 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації», Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та Закону України «Про державну допомогу суб?єктам господарювання».
З аналізу вказаного вище можливо дійти висновку, що рішення виконавчого комітету Кам?янської міської ради від 03.04.2023 №124 «Про внесення доповнень до рішення виконавчого комітету міської ради від 28.03.2018 №114 зі змінами» опубліковане відповідно до вимог чинного законодавства, проект та саме рішення знаходиться в вільному, публічному доступі шляхом розміщення його на офіційному вебсайті Кам?янської міської ради.
За сукупності викладених обставин, суд приходить до висновку, що рішення виконавчого комітету Кам`янської міської ради №124 від 03.04.2023 "Про внесення доповнень до рішення виконавчого комітету міської ради від 28.03.2018 №114 зі змінами" в частині додатку (доповнення), а саме п/п №173 прийнято відповідачем за наявності правових підстав, у межах своєї компетенції та у спосіб передбачений чинним законодавством, тому підстави для визнання його протиправним та скасування відсутні.
Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
На підставі частини 1 статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Оцінуючи усі докази, які були досліджені судом у їх сукупності, а також обставини, встановлені в ході судового розгляду справи, суд доходить висновку про відсутність підстав для задоволення позову.
Враховуючи відмову у задоволенні позовних вимог, розподіл судових витрат не здійснюється.
На підставі викладеного, керуючись статтями 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову ОСОБА_1 (адреса: АДРЕСА_8 , реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_1 ) до виконавчого комітету Кам`янської міської ради (адреса: майдан Петра Калнишевського, 2, м. Кам`янське, Дніпропетровська обл., 51931; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 04052072), третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору Комунальне підприємство Кам`янської міської ради «БЛАГОУСТРІЙ» (адреса: проспект Василя Стуса, 10/12, м. Кам`янське, Дніпропетровська обл., 51900; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 40029491) про визнання протиправним та скасування рішення в частині відмовити.
Розподіл судових витрат не здійснювати.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено в порядку та строки, передбачені статтями 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення в повному обсязі складено 23.10.2023.
Суддя М.В. Бондар
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.10.2023 |
Оприлюднено | 25.10.2023 |
Номер документу | 114358057 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні