УХВАЛА
24 жовтня 2023 року
м. Київ
справа №380/6406/20
адміністративне провадження № К/9901/12222/21
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
головуючого - Бучик А.Ю.,
суддів: Рибачука А.І., Стеценка С.Г.,
розглянувши в порядку письмового провадження касаційну скаргу Державної служби геології та надр України на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 13.10.2020 (суддя Сакалош В.М.) та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 24.02.2021 (колегія суддів: Гуляк В.В., Ільчишин Н.В., Коваль Р.Й.) у справі №380/6406/20 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Нафтогазрембуд-1" до Державної служби геології та надр України, третя особа: Державне науково-виробниче підприємство "Державний інформаційний геологічний фонд України", про визнання протиправними і скасування наказу та повідомлення, зобов`язання вчинити дії,
УСТАНОВИВ:
І. РУХ СПРАВИ
1. У серпні 2020 року позивач ТОВ "Нафтогазрембуд-1" звернулося до суду із адміністративним позовом до відповідача Державної служба геології та надр України (далі також - Держгеонадра України), в якому просило:
1) визнати протиправним на скасувати наказ Державної служби геології та надр України №175 від 21.05.2020 "Про внесення змін до наказу Держгеонадр від 16.03.2020 №94";
2) визнати протиправним та скасувати повідомлення про розмір збору (Тинівське газове родовище) №11053/01-2/11-20 від 22.07.2020, видане Державною службою геології та надр України;
3) зобов`язати Державну службу геології та надр України видати та надіслати Товариству з обмеженою відповідальністю "Нафтогазрембуд-1" повідомлення про розмір збору за надання спеціального дозволу на користування ділянкою надр Тинівського газового родовища, площею 58,63 км.кв. (поклади НД-2-НД-5) згідно розрахунку розміру збору за надання спеціального дозволу на користування надрами Тинівського газового родовища (поклади НД-2-НД-5), визначеного в інформаційному звіті ДНВП "Геоінформ Україна" №07/307-2061 від 21.07.2020.
2. Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 13.10.2020, залишеним без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 24.02.2021, позов задоволено.
3. Не погоджуючись з судовими рішеннями, посилаючись на порушення судами норм матеріального та процесуального права, відповідач подав касаційну скаргу, в якій просить судові рішення скасувати та ухвалити нове, яким в задоволенні позову відмовити.
4. Ухвалою Верховного Суду від 26.05.2021 відкрито касаційне провадження на підставі п. 1 ч. 4 ст. 328 КАС України.
5. У відзиві на касаційну скаргу позивач просить відмовити в її задоволенні, а судові рішення залишити без змін.
6. У зв`язку з відсутністю клопотань від усіх учасників про розгляд справи за їх участю, справа розглядається в порядку письмового провадження.
7. Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши доводи та вимоги касаційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню, а касаційне провадження закриттю з таких підстав.
ІІ. ОБСТАВИНИ СПРАВИ
8. Судами встановлено, що 25.11.2014 ТОВ "Нафтогазрембуд-1" подано до Державної служби геології та надр України заяву про надання спеціального дозволу на користування надрами з метою видобування вуглеводнів на Тинівському газовому родовищі, до якої долучено документи, визначені Додатком 1 до Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 травня 2011 року №615 (в редакції на момент подання позивачем заяви про отримання дозволу).
9. Листом Державної служби геології та надр України від 17.02.2015 №1980/13/12-15 ТОВ "Нафтогазрембуд-1" відмовлено у видачі спеціального дозволу на користування надрами Тинівського газового родовища. Вказану відмову ТзОВ "Нафтогазрембуд-1" оскаржило в судовому порядку.
10. Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 20.01.2016 у справі №826/1981/15, залишеною без змін ухвалою Вищого адміністративного суду України від 30.03.2016, позовні вимоги ТзОВ "Нафтогазрембуд-1" задоволено частково. Визнано протиправними дії Держгеонадр України щодо відмови ТОВ "Нафтогазрембуд-1" у наданні спеціального дозволу на користування надрами Тинівського газового родовища Львівської області з метою видобування вуглеводнів за результатами розгляду заяви ТзОВ "Нафтогазрембуд-1" від 25.11.2014 та зобов`язано Держгеонадра України повторно розглянути заяву ТОВ "Нафтогазрембуд-1" від 25.11.2014 щодо надання заявникові спеціального дозволу на право користування надрами Тинівського газового родовища Львівської області з метою видобування вуглеводнів відповідно до підпункту 1 пункту 8 Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №615 від 30 травня 2011 року.
11. На виконання постанови Київського апеляційного адміністративного суду від 20.01.2016 у справі №826/1981/15 ТзОВ "Нафтогазрембуд-1" листом від 26.01.2016 повторно направлено заяву від 25.11.2014 для отримання дозволу на користування надрами Тинівського газового родовища Львівської області з метою видобування вуглеводнів.
12. Листом Державної служби геології та надр України від 30.03.2016 №5094/13/12-16 ТзОВ "Нафтогазрембуд-1" повторно відмовлено у наданні спеціального дозволу на користування надрами Тинівського газового родовища.
13. ТзОВ "Нафтогазрембуд-1" звернулось до суду з позовом про визнання відмови у видачі спеціального дозволу протиправною та зобов`язання Державної служби геології та надр України видати спеціальний дозвіл на користування надрами з метою видобування вуглеводнів.
Постановою Окружного адміністративного суду м.Києва від 21.06.2016, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 12.09.2016, ухвалою Вищого адміністративного суду України від 14.06.2017 та постановою Верховного Суду від 25.05.2018, позовні вимоги ТзОВ "Нафтогазрембуд-1" задоволено повністю, а саме: визнано протиправним та скасовано рішення Державної служби геології та надр України, яке оформлено листом №5094/13/12-16 від 30.03.2016 про відмову у наданні Товариству з обмеженою відповідальністю "Нафтогазрембуд-1" спеціального дозволу на користування надрами Тинівського газового родовища Львівської області з метою видобування вуглеводнів за результатами повторного розгляду заяви ТОВ "Нафтогазрембуд-1" від 25.11.2014; зобов`язано Державну службу геології та надр України видати Товариству з обмеженою відповідальністю "Нафтогазрембуд-1" (код ЄДРПОУ 33799463) спеціальний дозвіл на користування надрами Тинівського газового родовища Львівської області з метою видобування вуглеводнів на підставі п.п.1 п.8 Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 №615.
14. 16.03.2020 Державною службою геології та надр України видано наказ №94 "Про надання спеціального дозволу на користування надрами", яким надано Товариству з обмеженою відповідальністю "Нафтогазрембуд-1" спеціальний дозвіл на користування надрами з метою видобування газу природного Тинівського родовища (поклади НД-2-НД-5), розташованого в межах Львівської області, строком дії 20 років.
Згідно даного наказу, його видано у відповідності до Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності", Положення про Державну службу геології та надр України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.2015 №1174, пункту 25 Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 №615, на виконання постанови Окружного адміністративного суду м.Києва від 21.06.2016 у справі №826/6102/16, залишеної без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 12.09.2016 та ухвалою Вищого адміністративного суду України від 14.06.2017, з урахуванням рекомендацій Робочої групи з питань надрокористування (протокол від 11.02.2020 №1-РГ-2020).
15. У листі Державної служби геології та надр України №5271/01/11-20 від 31.03.2020, надісланому на адресу ТзОВ "Нафтогазрембуд-1", зазначено, що для розрахунку розміру збору за надання спеціального дозволу на користування надрами Тинівського газового родовища ТзОВ "Нафтогазрембуд-1" повинне звернутись до Державного науково-виробничого підприємства "Державний інформаційний геологічний фонд України" (ДНВП "Геоінформ України").
16. Листом Державної служби геології та надр України №6119/01/11-20 від 16.04.2020, направленим до Державного науково-виробничого підприємства "Державний інформаційний геологічний фонд України" (ДНВП "Геоінформ України"), повідомлено про прийняття рішення про надання ТОВ "Нафтогазрембуд-1" спеціального дозволу на користування надрами Тинівського родовища (поклади НД-2-НД-5) та про необхідність визначення розміру збору за надання вказаного дозволу.
17. Державне науково-виробниче підприємство "Державний інформаційний геологічний фонд України" (ДНВП "Геоінформ України") відповідно до розпорядження КМУ №810-р від 31.08.2011 "Про передачу цілісних майнових комплексів державних підприємств, установ та організацій до сфери управління Державної служби геології та надр" та згідно статуту Державного науково-виробничого підприємства "Державний інформаційний геологічний фонд України" належить до сфери управління Державної служби геології та надр України.
18. 15.04.2020 між ДНВП "Геоінформ України" (Виконавець) та ТОВ "Нафтогазрембуд-1" (Замовник) укладено Договір підряду №ДЦ-4, відповідно до п.1.1 якого Замовник доручає, а Виконавець приймає на себе зобов`язання щодо виконання розрахунків із визначення розміру збору за надання спеціального дозволу на користування надрами та вартості вторинної (обробленої) геологічної інформації, як компенсації витрат держави за проведені геологорозвідувальні роботи при отриманні спеціального дозволу на користування надрами Тинівського родовища (поклади НД-2 - НД-5) газу природного, розташованого в межах Львівської області.
19. Встановлено, що ТОВ "Нафтогазрембуд-1" виконано свої зобов`язання щодо оплати виконання розрахунків із визначення розміру збору за надання спеціального дозволу на користування надрами Тинівського родовища (поклади НД-2 - НД-5), в повному обсязі, 27.04.2020, що підтверджується матеріалами справи, відповідно до чого ДНВП "Геоінформ України" зобов`язане було здійснити розрахунок із визначення розміру збору за надання спеціального дозволу на користування надрами Тинівського родовища (поклади НД-2 - НД-5) до 19.05.2020.
20. Наказом Державної служби геології та надр України №175 від 21.05.2020 "Про внесення змін до наказу Держгеонадр від 16.03.2020 №94" внесено зміни до наказу Державної служби геології та надр України від 16.03.2020 №94 "Про надання спеціального дозволу на користування надрами", викладено пункт 1 у наступній редакції: "Надати Товариству з обмеженою відповідальністю "Нафтогазрембуд-1" спеціальний дозвіл на користування надрами Тинівського газового родовища Львівської області з метою видобування вуглеводнів, строком дії 20 років". Підставою видачі даного наказу зазначено допущення технічної помилки в наказі Держгеонадр від 16.03.2020 №94.
21. 27.07.2020 ТзОВ "Нафтогазрембуд-1" отримано інформаційний звіт ДНВП "Геоінформ України" №07/307-2061 від 21.07.2020 про надання послуг за договором №ДЦ-4 від 15.04.2020, в якому зазначено результати двох розрахунків збору за надання спеціального дозволу на користування надрами Тинівського газового родовища, а саме: на поклади у горизонтах НД-2-НД-5 Тинівського газового родовища та на всі горизонти родовища.
21. В інформаційному звіті ДНВП "Геоінформ України" №07/3072061 від 21.07.2020 про надання послуг за договором №ДЦ-4 від 15.04.2020 зазначено, що за результатами проведених розрахунків на користування надрами з метою видобування для Тинівського родовища (поклади НД-2-НД-5) вартість вторинної (обробленої) геологічної інформації складатиме 3895619,67 грн., а розмір збору за надання спецдозволу на користування надрами складатиме 837500 грн..
У цьому ж звіті зазначено, що за результатами проведених розрахунків по Тинівському газовому родовищу вартість вторинної (обробленої) геологічної інформації складатиме 3895619,67 грн., а розмір збору за надання спецдозволу на користування надрами складатиме 133017700,00 грн..
22. 30.07.2020 ТзОВ "Нафтогазрембуд-1" отримано Повідомлення про розмір збору (Тинівське газове родовище) №11053/01-2/11-20 від 22.07.2020, видане Державною службою геології та надр України, яким виставлено ТзОВ "Нафтогазрембуд-1" до оплати 133017700,00 грн. збору за надання спецдозволу на користування надрами Тинівського родовища.
23. Не погоджуючись з прийнятим наказом від 21.05.2020 та повідомленням від 22.07.2020, вважаючи їх протиправними, позивач звернувся до суду із цим позовом.
ІІІ. ОЦІНКА СУДІВ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ
24. Задовольняючи позов, суд першої інстанції, з яким погодився апеляційний суд, виходив з того, що наказом Державної служби геології та надр України від 16.03.2020 №94 позивачу надано спеціальний дозвіл на користування надрами з метою видобування газу природного Тинівського родовища лише на поклади НД-2-НД-5, що відповідає документам, долученим позивачем до заяви на отримання дозволу, відповідно до яких ТзОВ "Нафтогазрембуд-1" здійснено геолого-економічну оцінку запасів покладів горизонтів НД-2-НД-5 Тинівського газового родовища Львівської області.
Водночас оскаржуваним наказом Держгеонадра України №175 від 21.05.2020, виключено з тексту наказу Держгеонадра України від 16.03.2020 №94 слова "поклади НД-2-НД-5", чим фактично змінено розмір ліцензійної ділянки, що передається в користування ТзОВ "Нафтогазрембуд-1" для видобування вуглеводнів, що впливає, зокрема, на розмір збору за надання спеціального дозволу на користування надрами, що підлягає сплаті ТзОВ "Нафтогазрембуд-1", тобто, внесені зміни тягнуть за собою інші правові наслідки для ТзОВ "Нафтогазрембуд-1".
Жодних підстав, передбачених чинним законодавством у сфері користування надрами для винесеня оскаржуваного наказу відповідачем не наведено.
Позивач подавав документи для отримання спеціального дозволу на користування надрами з метою видобування газу природного Тинівського родовища (поклади НД-2-НД-5), тому відповідач повинен був надіслати позивачу повідомлення про розмір збору за надання спеціального дозволу на користування надрами з метою видобування газу природного саме на горизонтах НД-2-НД-5 Тинівського родовища.
В інформаційному звіті ДНВП "Геоінформ України" №07/3072061 від 21.07.2020 про надання послуг згідно договору №ДЦ-4 від 15.04.2020 року зазначено, що за результатами проведених розрахунків на користування надрами з метою видобування для Тинівського родовища (поклади НД-2-НД-5) розмір збору за надання спецдозволу на користування надрами складатиме 837500 грн., тому суди дійшли висновку, що права та законні інтереси ТзОВ "Нафтогазрембуд-1" в цій частині підлягають відновленню шляхом зобов`язання Державної служби геології та надр видати та надіслати ТзОВ "Нафтогазрембуд-1" повідомлення про розмір збору за надання спеціального дозволу на користування ділянкою надр Тинівського газового родовища, площею 58,63 км2, (поклади НД-2-НД-5) згідно розрахунку розміру збору за надання спеціального дозволу на користування надрами Тинівського газового родовища (поклади НД-2-НД-5), визначеного в інформаційному звіті ДНВП "Геоінформ України" №07/307-2061 від 21.07.2020.
ІV. ДОВОДИ КАСАЦІЙНОЇ СКАРГИ
25. Касаційну скаргу обґрунтовано тим, що постановою Окружного адміністративного судом м. Києва від 21.06.2016 по справі № 826/6102/16, адміністративний позов ТОВ "Нафтогазрембуд-1" задоволено повністю. Визнано протиправним та скасовано рішення Державної служби геології та надр України, яке оформлено листом №5094/13/12-16 від 30.03.2016. Зобов`язано Держгеонадра України видати ТОВ "Нафтогазрембуд-1" спеціальний дозвіл на користування надрами Тинівського газового родовища Львівської області з метою видобування вуглеводнів на підставі п.п.1 п.8 Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 №615.
На виконання вищезазначеного рішення Державною службою геології та надр України було прийнято наказ від 16.03.2020 року №94 "Про надання спеціального дозволу на користування надрами". Проте у зв"язку із виявленням помилки технічного характеру, наказом Державної служби геології та надр України від 21.05.2020 №175 "Про внесення змін до наказу Держгеонадр від 16.03.2020 №94" було внесено зміни, викладено пункт 1 у наступній редакції: "Надати Товариству з обмеженою відповідальністю "Нафтогазрембуд-1" спеціальний дозвіл на користування надрами Тинівського газового родовища Львівської області з метою видобування вуглеводнів, строком на 20 років".
Відповідач вважає, що оскаржуваний наказ № 175 видано на виконання рішення суду, оскільки в ньому йдеться про загальну площу Тинівського газового родовища Львівської області, а не окрему його ділянку.
Відтак заявник зобов`язаний сплатити у повному обсязі збір за надання дозволу на користування надрами протягом 45 календарних днів з дати надіслання рекомендованого повідомлення про розмір такого збору за надання дозволу.
Вважає, що Держгеонадра України діяла на підставі та в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, з метою недопущення протиправних дій у сфері надрокористування.
Вказує, що суд апеляційної інстанції в оскаржуваному судовому рішенні застосував норму права без урахування висновків Верховного Суду, які висловлені у постанові від 25 травня 2018 року у справі №826/6102/16 щодо застосування підпункту 1 пункту 8 Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 травня 2011 року №615.
V. ВИСНОВКИ ВЕРХОВНОГО СУДУ
26. Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи та доводам касаційної скарги, а також виходячи із меж касаційного перегляду справи, визначених статтею 341 КАС України, колегія суддів виходить із такого.
27. Відповідно до частини першої статті 328 КАС України учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право оскаржити в касаційному порядку рішення суду першої інстанції після апеляційного перегляду справи, а також постанову суду апеляційної інстанції повністю або частково у випадках, визначених цим Кодексом.
Такі виключні випадки визначені у частині четвертій статті 328 КАС України, згідно з якою підставами касаційного оскарження судових рішень, зазначених у частині першій цієї статті, є неправильне застосування судом норм матеріального права чи порушення норм процесуального права, зокрема у випадку - якщо суд апеляційної інстанції в оскаржуваному судовому рішенні застосував норму права без урахування висновку щодо застосування норми права у подібних правовідносинах, викладеного у постанові Верховного Суду, крім випадку наявності постанови Верховного Суду про відступлення від такого висновку.
28. Отже, законодавець чітко визначив, які судові рішення, з яких підстав і у яких випадках можуть бути оскаржені до суду касаційної інстанції.
Відповідно до положень цих норм касаційний перегляд з указаних мотивів може відбутися за наявності таких складових:
суд апеляційної інстанції застосував норму права без урахування висновку щодо застосування норм права, викладеного у постанові Верховного Суду;
спірні питання виникли у подібних правовідносинах.
Подібність правовідносин означає, зокрема, тотожність суб`єктного складу учасників відносин, об`єкта та предмета правового регулювання, а також умов застосування правових норм (зокрема, часу, місця, підстав виникнення, припинення та зміни відповідних правовідносин). Зміст правовідносин з метою з`ясування їх подібності в різних рішеннях суду (судів) визначається обставинами кожної конкретної справи.
У постанові від 19.05.2020 (справа №910/719/19) Велика Палата Верховного Суду вказала, що під судовими рішеннями в подібних правовідносинах слід розуміти такі рішення, де подібними є предмети спору, підстави позову, зміст позовних вимог і встановлені судом фактичні обставини, а також наявне однакове матеріально-правове регулювання спірних правовідносин.
Встановлюючи обов`язковим при виборі і застосуванні норм права до спірних правовідносин врахування висновків щодо застосування норм права, викладених у постановах Верховного Суду, частина п`ята статті 242 КАС України презюмує застосування норм права у подібних правовідносинах.
29. В касаційній скарзі відповідач вказує, що судами не враховано висновки Верховного Суду, які висловлені у постанові від 25.05.2018 у справі №826/6102/16.
30. Колегія суддів зазначає, що постанова Верховного Суду від 25.05.2018 у справі №826/6102/16 ухвалена за результатами розгляду заяви Держгеонадра, поданої в порядку глави 3 розділу ІУ Кодексу адміністративного судочинства України в редакції, чинній до 15.12.2017, про перегляд ухвали Вищого адміністративного суду України від 14.06.2017 у зв`язку з неоднаковим застосуванням касаційним судом висновків щодо застосування підпункту 1 пункту 8 Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 травня 2011 року №615 та способу захисту порушеного права шляхом зобов`язання Держгеонадра видати дозвіл на користування надрами.
31. Позовними вимогами у цій справі були:
визнання протиправним рішення Держгеонадра, оформленого листом № 5094/13/12-16 від 30 березня 2016 року про відмову у наданні ТОВ "Нафтогазрембуд-1" спеціального дозволу на користування надрами Тинівського газового родовища Львівської області з метою видобування вуглеводнів за результатами повторного розгляду заяви ТОВ "Нафтогазрембуд-1" від 25 листопада 2014 року;
зобов`язання Державної служби геології та надр України видати Товариству з обмеженою відповідальністю "Нафтогазрембуд-1" спеціальний дозвіл на користування надрами Тинівського газового родовища Львівської області з метою видобування вуглеводнів на підставі підпункту 1 пункту 8 Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 30 травня 2011 року № 615.
У справі № 826/6102/16 суди виходили із того, що позивач звернувся із позовом стосовно неправомірності рішень Держгеонадра після розгляду попередньої заяви на підставі рішення у справі № 826/1981/15. Нове судове провадження було зумовлено повторною відмовою з боку Держгеонадра прийняти стосовно заяви позивача рішення у встановленому законом порядку.
Саме на підставі судових рішень у справі № 826/6102/16, якими встановлено комплектність та відповідність вимогам Порядку № 615 поданого позивачем пакету документів із заявою, відповідачем винесено наказ від 16.03.2020 №94 "Про надання спеціального дозволу на користування надрами", яким надано Товариству з обмеженою відповідальністю "Нафтогазрембуд-1" спеціальний дозвіл на користування надрами з метою видобування газу природного Тинівського родовища (поклади НД-2-НД-5), розташованого в межах Львівської області, строком дії 20 років.
32. Haтомість, у справі, яка розглядається, предметом спору є наказ Держгеонадра №175 від 21.05.2020 "Про внесення змін до наказу Держгеонадр від 16.03.2020 №94", яким внесено зміни до наказу Державної служби геології та надр України від 16.03.2020 №94 "Про надання спеціального дозволу на користування надрами", викладено пункт 1 у наступній редакції: "Надати Товариству з обмеженою відповідальністю "Нафтогазрембуд-1" спеціальний дозвіл на користування надрами Тинівського газового родовища Львівської області з метою видобування вуглеводнів, строком дії 20 років". Підставою видачі даного наказу зазначено допущення технічної помилки в наказі Держгеонадр від 16.03.2020 №94.
Відтак оскаржуваним наказом № 175 внесено зміни до наказу № 94 та збільшено ділянку до розмірів всього Тинівського родовища, а не лише в горизонтах НД-2-НД-5, що потягнуло за собою і збільшення розміру збору за надання спеціального дозволу на користування ділянкою надр Тинівського газового родовища.
33. Таким чином у межах справи, що розглядається досліджувались повноваження Держгеонадра та правові підстави на внесення змін до спеціального дозволу на користування надрами, які спричинили зміну основних характеристик відведеної ділянки родовища та розміру плати за неї, а не наявність чи відсутність підстав для видачі спеціального дозволу на користування надрами за результатами поданої заяви, про що йдеться у справі № 826/6102/16.
34. Відтак аналіз постанови Верховного Суду від 25.05.2018 у справі № 826/6102/16, на яку зроблено посилання у касаційній скарзі, як на приклад іншого правозастосування, та оскаржуваних судових рішень не дає підстав для висновку про те, що ці рішення прийняті у справах, правовідносини у яких є подібними, що виключає можливість касаційного перегляду оскаржуваних рішення суду першої інстанції та постанови суду апеляційної інстанції, з підстави та у випадку, передбачених пунктом 1 частини четвертої статті 328 КАС України за цією касаційною скаргою.
35. Відповідно до пункту 5 частини першої статті 339 КАС України суд касаційної інстанції закриває касаційне провадження, якщо після відкриття касаційного провадження на підставі пункту 1 частини четвертої статті 328 цього Кодексу судом встановлено, що висновок щодо застосування норми права, який викладений у постанові Верховного Суду та на який посилався скаржник у касаційній скарзі, стосується правовідносин, які не є подібними.
36. З урахуванням наведеного, касаційне провадження, відкрите з підстави, передбаченої пунктом 1 частини четвертої статті 328 КАС України, підлягає закриттю.
Керуючись статтями 345, 339 Кодексу адміністративного судочинства України, Суд
УХВАЛИВ:
Закрити касаційне провадження за касаційною скаргою Державної служби геології та надр України на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 13.10.2020 та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 24.02.2021 у справі №380/6406/20.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.
Головуючий А.Ю. Бучик
Судді А.І. Рибачук
С.Г. Стеценко
Суд | Касаційний адміністративний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 24.10.2023 |
Оприлюднено | 25.10.2023 |
Номер документу | 114401617 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу охорони навколишнього природного середовища, зокрема щодо забезпечення екологічної безпеки, у тому числі при використанні природних ресурсів; екологічної безпеки поводження з відходами |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Бучик А.Ю.
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Гуляк Василь Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні