Ухвала
від 27.10.2023 по справі 640/20760/19
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про прийняття адміністративної справи до провадження

27 жовтня 2023 року м. Київ № 640/20760/19

Суддя Київського окружного адміністративного суду Дудін С.О., розглянувши питання про прийняття до провадження адміністративної справи за позовом Громадської організації «Стоп корупції» до Київської обласної державної адміністрації, Баришівської районної державної адміністрації, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, Спільне Українсько-Великобританське товариство з обмеженою відповідальністю «Нива Переяславщини», про визнання протиправною бездіяльності, скасування розпорядження,

ВСТАНОВИВ:

Громадська організація «Стоп корупції» (далі - ГО «Стоп корупції») звернулася до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Київської обласної державної адміністрації (далі - Київська ОДА), Баришівської районної державної адміністрації (далі - Баришівська РДА), у якому просила:

- визнати протиправною бездіяльність Київської ОДА щодо не здійснення контролю за діяльністю Баришівської РДА, а саме: не скасування розпорядження Баришівської РДА від 08.07.2019 № 189 «Про затвердження детального плану території під будівництво свинокомплексу № 11 на території Гостролуцької сільської ради Баришівського району»;

- визнати протиправним та скасувати розпорядження Баришівської РДА від 08.07.2019 № 189 «Про затвердження детального плану території під будівництво свинокомплексу № 11 на території Гостролуцької сільської ради Баришівського району».

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 29.11.2019 залучено до участі в справі Спільне Українсько-Великобританське товариство з обмеженою відповідальністю «Нива Переяславщини» (далі - СП ТОВ «Нива Переяславщини») як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 05.02.2020, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 25.08.2020, у задоволенні позову відмовлено.

Постановою Верховного Суду від 11.08.2023 касаційну скаргу Громадської організації "Стоп Корупції" задоволено частково.

Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 05 лютого 2020 року та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 25 серпня 2020 року у справі №640/20760/19 скасовано.

Справу направлено на новий розгляд до суду першої інстанції

08.09.2023 справа надійшла до Київського окружного адміністративного суду та за результатом автоматизованого розподілу передана на розгляд судді Дудіну С. О.

На підставі цього, справа підлягає прийняттю до провадження.

Скасовуючи вищевказані судові рішення, Верховний Суд зазначив, що оскаржуване розпорядження Баришівської районної державної адміністрації від 08.07.2019 № 189 "Про затвердження детального плану території під будівництво свинокомплексу № 11 на території Гостролуцької сільської ради Баришівського району" є нормативно-правовим актом.

Стаття 264 КАС України (визначає особливості провадження у справах щодо оскарження нормативно-правових актів органів виконавчої влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування та інших суб`єктів владних повноважень.

Згідно з ч.ч. 4-7 ст. 264 КАС України у разі відкриття провадження в адміністративній справі щодо оскарження нормативно-правового акта суд зобов`язує відповідача опублікувати оголошення про це у виданні, у якому цей акт був або мав бути офіційно оприлюднений.

Оголошення повинно містити вимоги позивача щодо оскаржуваного акта, реквізити нормативно-правового акта, дату, час і місце судового розгляду адміністративної справи. Оголошення має бути опубліковано не пізніше як за сім днів до судового розгляду.

Якщо оголошення опубліковано своєчасно, уважається, що всі заінтересовані особи належним чином повідомлені про судовий розгляд справи. Скарги на судові рішення в цій справі таких осіб, якщо вони не брали участі у справі, залишаються без розгляду.

За таких обставин, Верховний Суд зауважив, що оскільки у цій справі предметом оскарження є акт нормативного характеру, то справу слід розглядати за правилами загального позовного провадження.

Натомість суди першої та апеляційної інстанцій, перевіряючи оскаржуване рішення на відповідність критеріям, визначеним частиною третьою статті 2 КАС України, не взяли до уваги, що оскаржуване рішення відноситься до нормативно-правових актів, що має значення для визначення порядку розгляду адміністративної справи, та не розглянули справу відповідно до приписів статті 264 КАС України.

За таких обставин, беручи до уваги правові висновки Верховного Суду щодо застосування ст.264 КАС України, Верховний Суд дійшов висновку про необхідність вийти за межі доводів касаційної скарги та вирішив частково задовольнити її, скасувати рішення судів попередніх інстанцій та направити справу на новий розгляд до суду першої інстанції.

Верховний Суд звернув увагу на те, що під час нового розгляд суди мають взяти до уваги викладені у цій постанові висновки, розглянути справу за правилами, визначеними ст.ст. 12 та 264 КАС України, надати правову оцінку оскаржуваному рішенню та перевірити його на відповідність критеріям, визначеним ч. 3 ст. 2 КАС України, та прийняти законне та обґрунтоване рішення, яке відповідає засадам ефективності судового захисту.

Відповідно до частини п`ятої статті 353 КАС України висновки і мотиви, з яких скасовані рішення, є обов`язковими для суду першої або апеляційної інстанції при новому розгляді справи.

Відповідно до частини другої статті 241 КАС України процедурні питання, пов`язані з рухом справи в суді першої інстанції, клопотання та заяви осіб, які беруть участь у справі, питання про відкладення розгляду справи, оголошення перерви, зупинення або закриття провадження у справі, залишення заяви без розгляду, а також в інших випадках, передбачених цим Кодексом, вирішуються судом шляхом постановлення ухвал.

Також суд зазначає, що відповідно до пп. 10 п. 1 постанови Верховної Ради України від 17.07.2020 № 807-ІХ (далі Постанова №807) утворено у Київській області, зокрема, Броварський район (з адміністративним центром у місті Бровари) у складі територій Баришівської селищної, Березанської міської, Броварської міської, Великодимерської селищної, Зазимської сільської, Згурівської селищної, Калинівської селищної, Калитянської селищної територіальних громад, затверджених Кабінетом Міністрів України.

При цьому, пунктом 3 Постанови № 807 ліквідовано у Київській області: Баришівський, Білоцерківський, Богуславський, Бориспільський, Бородянський, Броварський, Васильківський, Вишгородський, Володарський, Згурівський, Іванківський, Кагарлицький, Києво-Святошинський, Макарівський, Миронівський, Обухівський, Переяслав-Хмельницький, Поліський, Рокитнянський, Сквирський, Ставищенський, Таращанський, Тетіївський, Фастівський, Яготинський райони.

За змістом Переліку районних державних адміністрацій, що реорганізуються шляхом приєднання до районних державних адміністрацій, розташованих в адміністративних центрах районів, утворених Постановою № 807, що є Додатком 1 до розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1635-р, Баришівська районна державна адміністрація реорганізується шляхом приєднання до Броварської райдержадміністрації Київської області.

Механізм здійснення заходів, пов`язаних з утворенням або реорганізацією райдержадміністрацій, а також правонаступництва щодо майна, прав та обов`язків райдержадміністрацій, що припиняються, у зв`язку із зміною адміністративно-територіального устрою України, визначає Порядок здійснення заходів щодо утворення та реорганізації районних державних адміністрацій, а також правонаступництва щодо майна, прав та обов`язків районних державних адміністрацій, що припиняються, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1321 (далі - Порядок №1321).

Відповідно до п. 7 Порядку № 1321 перехід повноважень, прав та обов`язків (публічно-владне правонаступництво) райдержадміністрацій, що припиняються, до райдержадміністрацій новоутворених районів здійснюється: у разі існування райдержадміністрації в адміністративному центрі новоутвореного району та приєднання до неї райдержадміністрацій, що припиняються, ліквідованих районів - з моменту утворення комісії з реорганізації райдержадміністрації, що припиняється (далі - комісія з реорганізації); у разі утворення на території новоутвореного району райдержадміністрації, в адміністративному центрі якого була відсутня така райдержадміністрація, - з моменту державної реєстрації райдержадміністрації як юридичної особи публічного права та утворення комісії з реорганізації.

Згідно з п. 8 Порядку № 1321, перехід майна, майнових прав та обов`язків райдержадміністрацій, що припиняються, до райдержадміністрацій новоутворених районів здійснюється: у разі існування райдержадміністрації в адміністративному центрі новоутвореного району та приєднання до неї райдержадміністрацій, що припиняються, ліквідованих районів - з дня затвердження передавального акта комісії з реорганізації; у разі утворення райдержадміністрації на території новоутвореного району, в адміністративному центрі якого була відсутня така райдержадміністрація, - з моменту державної реєстрації райдержадміністрації як юридичної особи публічного права та затвердження передавального акта комісії з реорганізації.

Райдержадміністрація, розташована в ліквідованому районі, продовжує здійснювати свої повноваження до моменту виникнення відповідного правонаступництва, передбаченого пунктами 7 і 8 цього Порядку (п. 10 Порядку № 1321).

Згідно з інформацією із Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 27.10.2023 до вказаного реєстру було внесено запис № 1003271120026000194 про припинення юридичної особи - Баришівської районної державної адміністрації, на підставі рішення про її реорганізацію.

Частиною першою статті 104 Цивільного кодексу України встановлено, що юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

Відповідно до частини першої статті 52 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.

У зв`язку з цим, суд вважає за необхідне замінити відповідача - Баришівську районну державну адміністрацію, на правонаступника - Броварську райдержадміністрацію Київської області.

На підставі викладеного, керуючись статтями 12, 52. 171, 179, 241, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

1. Прийняти адміністративну справу до провадження судді Київського окружного адміністративного суду Дудіна С. О.

Справа буде розглядатися за правилами загального позовного провадження.

2. Розпочати підготовку справи до судового розгляду та призначити підготовче засідання на 11 січня 2024 року о 14:00 год.

Судове засідання відбуватиметься в приміщенні Київського окружного адміністративного суду (адреса: м. Київ, бульвар Лесі Українки, 26, 2-й під`їзд, 10-й поверх).

3. Викликати для участі в підготовчому засіданні учасників справи (їх представників).

4. Замінити відповідача - Баришівську районну державну адміністрацію, на правонаступника - Броварську районну державну адміністрацію Київської області (ідентифікаційний код 04054820; 07400, Київська область, м. Бровари, вул. Героїв України, 15; адреса електронної пошти: info@brovary-rda.gov.ua).

5. Зобов`язати Броварську районну державну адміністрацію Київської області опублікувати оголошення про оскарження розпорядження Баришівської РДА від 08.07.2019 № 189 «Про затвердження детального плану території під будівництво свинокомплексу № 11 на території Гостролуцької сільської ради Баришівського району» у виданні, в якому цей акт був або мав бути офіційно оприлюднений, докази чого надати суду.

6. Роз`яснити учасникам справи про можливість отримання інформації по справі, що розглядається, на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за посиланням: http://adm.ko.court.gov.ua/sud1070/, а також в Єдиному державному реєстрі судових рішень за посиланням: http://reyestr.court.gov.ua/.

7. Копію ухвали суду надіслати (вручити, надати) учасникам справи (їх представникам), зокрема, шляхом направлення тексту ухвали електронною поштою, факсимільним повідомленням (факсом, телефаксом), телефонограмою.

8. У зв`язку з відсутністю у суді можливості друкування документів, які надходять через підсистему "Електронний Суд" чи на офіційну електронну адресу суду, документи до суду подавати нарочно у канцелярію суду у паперовому вигляді або безпосередньо судді у судовому засіданні, або направляти засобами поштового зв`язку .

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не підлягає оскарженню.

Суддя Дудін С.О.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.10.2023
Оприлюднено30.10.2023
Номер документу114486969
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —640/20760/19

Ухвала від 06.02.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Ухвала від 06.02.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Ухвала від 11.01.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Ухвала від 27.10.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Постанова від 11.08.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 10.08.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 09.11.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 07.10.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Постанова від 25.08.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Федотов Ігор В'ячеславович

Ухвала від 11.03.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Федотов Ігор В'ячеславович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні