Рішення
від 26.10.2023 по справі 400/180/23
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 жовтня 2023 р. Справа № 400/180/23 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Малих О.В., розглянувши в письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом:ОСОБА_1 , АДРЕСА_1 , до відповідача:Вільнозапорізької сільської ради, вул. Москаленка, 35, с. Вільне Запоріжжя, Баштанський район, Миколаївська область, 55650, про:визнання протиправним та скасування рішення від 30.11.2021 року № 189,ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 (далі також позивач) звернувся до суду з адміністративним позовом до Вільнозапорізької сільської ради (далі також відповідач), в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення XI сесії VIII скликання Вільнозапорізької сільської ради від 30.11.2021 року № 189 «Про визначення і затвердження переліку земельних ділянок призначених для продажу права оренди на земельних торгах у формі аукціону окремими лотами та надання дозволу на виготовлення відповідної документації» в частині, що стосується включення земельної ділянки, кадастровий номер 4824581200:04:000:0471, до переліку земельних ділянок сільськогосподарського призначення комунальної власності, право оренди на які підлягає продажу на земельних торгах, та затвердження такого переліку стосовно даної земельної ділянки.

В обґрунтування позовної заяви позивач зазначив, що рішення XI сесії VIII скликання Вільнозапоріжської сільської ради від 30.11. 2021 року «Про визначення і затвердження переліку земельних ділянок призначених для продажу права оренди на земельних торгах у формі аукціону окремими лотами та надання дозволу на виготовлення відповідної документації" в частині що стосується включення земельної ділянки, кадастровий номер 4824581200:04:000:0471, до переліку земельних ділянок сільськогосподарського призначення комунальної власності, право оренди на які підлягає продажу на земельних торгах, та затвердження такого переліку стосовно даної земельної ділянки є протиправним, оскільки вищевказана земельна ділянка не сформована, оскільки рішенням не було визначено про проведення земельних торгів, надано дозвіл на розробку документації із землеустрою, в тому числі з метою зміни цільового призначення земельної ділянки, кадастровий номер4824581200:04:000:0471, оскільки дана земельна ділянка є землями запасу тобто її цільове призначення ще не змінено (зазначено УІЦПЗ-16.00 згідно з яким земельна ділянка віднесена до земель запасу), в графі де має бути зазначена інформація про форму власності земельної ділянки, така інформація відсутня, а відтак не є об`єктом цивільного обороту, внаслідок чого остання безпідставно була включена до спірного рішення як земельна ділянка, права оренди на яку підлягають продажу на земельних торгах у формі аукціону.

Враховуючи вищевикладене, позивач вважає оскаржуване рішення в частині що стосується включення земельної ділянки, кадастровий № 4824581200:04:000:0471, протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

Ухвалою від 03.02.2023 року суд відкрив провадження у справі та ухвалив розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження, без виклику сторін у судовому засіданні.

Відповідач відзив на адміністративний позов не надав.

Згідно ч. 6 ст. 162 КАС України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Суд розглянув справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

З`ясувавши усі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази у їх сукупності, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, дослідивши матеріали, що містяться у справі, суд встановив наступне:

17.02.2021 року позивач звернувся до Вільнозапорізької сільської ради із клопотанням про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки площею 2 га для ведення особистого селянського господарства із земель сільськогосподарського призначення комунальної власності, а саме із земельної ділянки площею 6 га, кадастровий номер 4824581200:04:000:0471, розташованої в межах території Вільнозапорізької сільської ради Новобузького району Миколаївської області (за межами населених пунктів, поблизу с. Ростовець).

Листом від 25.03.2021 року № 339/04.10 відповідач повідомив позивачу, що питання про розгляд заяви позивача було включено до порядку денного сесії Вільнозапорізької сільської ради. На сесії сільської ради, яка відбулась 11.03.2021 року, було оголошено вищезазначену заяву та поставлено питання про її розгляд на голосування. За результатами проведеного голосування, присутні на сесії депутати Вільнозапорізької сільської ради утрималися від голосування.

Не погоджуючись з такою бездіяльністю Вільнозапорізької сільської ради щодо розгляду його заяви про надання дозволу на розробку проекту землеустрою, позивач звернувся до суду із цим позовом за захистом своїх прав та інтересів.

Приймаючи рішення у справі, суд виходить з наступного:

Рішенням Миколаївського окружного адміністративного суду від 29.11.2021 року у справі № 400/2987/21 за позовом ОСОБА_1 до Вільнозапорізької сільської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, що набрало законної сили з 30.12.2021 року, окрім іншого, зобов`язано Вільнозапорізьку сільську раду повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 17.02.2021 р. про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки площею 2 га для ведення особистого селянського господарства із земель сільськогосподарського призначення комунальної власності, а саме: із земельної ділянки площею 6 га, кадастровий номер 4824581200:04:000:0471. що розташована в межах території Вільнозапорізької сільської ради {за межами населених пунктів, поблизу с. Ростовець), з урахуванням висновків суду.

Пунктом 3 рішення XII сесії VIII скликання Вільнозапорізької сільської ради від 21.12.2021 року № 283 «Про відмову у задоволенні клопотань ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_1 про безоплатну приватизацію земельної ділянки», оприлюдненого на офіційному веб-сайті відповідача, у задоволенні клопотання ОСОБА_1 від 17.02.2021 р. про безоплатну приватизацію земельної ділянки площею 2 га для ведення особистого селянського господарства із земель сільськогосподарського призначення комунальної власності, а саме: із земельної ділянки комунальної власності. кадастровий номер 4824581200:04:000:0471, що розташована поблизу с. Ростовець. відмовлено, у зв`язку із включенням цієї земельної ділянки до переліку земельних ділянок, призначених для продажу на земельних торгах.

Відповідно до рішення XI позачергової сесії VIII скликання Вільнозапорізької сільської ради від 30.11.2021 року № 189 «Про визначення і затвердження переліку земельних ділянок призначених для продажу права оренди на земельних торгах у формі аукціону окремими лотами та надання дозволу на виготовлення відповідної документації», за яким:

- включено до переліку земельних ділянок сільськогосподарського призначення комунальної власності, право оренди на які підлягає продажу на земельних торгах, земельні ділянки, розташовані на території Вільнозапорізької сільської ради Баштанського району;

- затверджено перелік земельних ділянок сільськогосподарського призначення комунальної власності, право оренди на які підлягає продажу на земельних торгах (оренда, емфітевзис) у формі аукціону окремими лотами згідно додатку 1 (у пункті 26 даного переліку земельних ділянок по Вільнозапорізькій сільській раді значиться земельна ділянка площею 6 га, кадастровий номер 4824581200:04:000:0471);

- надано дозвіл Вільнозапорізькій територіальній громаді в особі сільського голови на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок (згідно з додатком 1 до даного рішення), з метою підготовки лотів для продажу на земельних торгах;

- визначено Вільнозапорізьку сільську раду організатором земельних торгів;

- доручено Вільнозапорізькому сільському голові укласти договір на підготовку лотів та проведення земельних торгів.

Позивач не погодився з правомірністю включення спірної земельної ділянки до переліку земельних ділянок призначених для продажу на земельних торгах у формі аукціону та звернувся до суду з позовом, в якому просить визнати протиправним та скасувати рішення XI сесії VIII скликання Вільнозапоріжської сільської ради від 30.11. 2021 року «Про визначення і затвердження переліку земельних ділянок призначених для продажу права оренди на земельних торгах у формі аукціону окремими лотами та надання дозволу на виготовлення відповідної документації» в частині що стосується включення земельної ділянки, кадастровий номер 4824581200:04:000:0471, до переліку земельних ділянок сільськогосподарського призначення комунальної власності, право оренди на які підлягає продажу на земельних торгах, та затвердження такого переліку стосовно даної земельної ділянки.

Згідно ст. 14 Конституції України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Правовідносини у сфері забезпечення права громадян на землю урегульовано Земельним кодексом України.

Частиною 1 ст. 134 Земельного кодексу України визначено, що земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них (оренда, суперфіцій, емфітевзис), у тому числі з розташованими на них об`єктами нерухомого майна державної або комунальної власності, підлягають продажу окремими лотами на конкурентних засадах (земельних торгах), крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті.

Частиною другою вказаної статті передбачено перелік земельних ділянок, які не підлягають продажу на конкурентних засадах (земельних торгах).

Приписами ч. 1 4 ст. 136 Земельного кодексу України (в редакції, що діяла станом на дату ухвалення спірного рішення) врегульовано, що організатор земельних торгів визначає перелік земельних ділянок державної чи комунальної власності та/або прав на них, які виставляються на земельні торги окремими лотами. Забороняється вносити до зазначеного переліку призначені під забудову земельні ділянки без урахування у випадках, передбачених законом, результатів громадського обговорення. У переліку зазначаються місце розташування (адреса) земельної ділянки, її цільове призначення (функціональне використання), площа, кадастровий номер, умови продажу.

Добір земельних ділянок державної чи комунальної власності, у тому числі разом з розташованими на них об`єктами нерухомого майна (будівлями, спорудами) державної чи комунальної власності, які або права на які виставляються на земельні торги, здійснюється з урахуванням затверджених містобудівної документації та документації із землеустрою, а також маркетингових досліджень, інвестиційної привабливості, звернень громадян та юридичних осіб щодо намірів забудови.

Земельні ділянки, включені до переліку земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них, які виставлені на земельні торги, не можуть відчужуватися, передаватися в заставу, надаватися у користування до завершення торгів.

Підготовку лотів до проведення земельних торгів забезпечує організатор земельних торгів. Підготовка лотів до проведення земельних торгів включає: а) виготовлення, погодження та затвердження в установленому законодавством порядку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (у разі зміни цільового призначення земельної ділянки та у разі, якщо межі земельної ділянки не встановлені в натурі (на місцевості); б) державну реєстрацію земельної ділянки; в) державну реєстрацію речового права на земельну ділянку; г) отримання витягу про нормативну грошову оцінку земельної ділянки відповідно до Закону України «Про оцінку земель» у разі продажу на земельних торгах права оренди на неї; ґ) проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки відповідно до Закону України «Про оцінку земель», крім випадків продажу на земельних торгах права оренди на неї; д) встановлення стартової ціни продажу земельної ділянки, яка щодо земель державної та комунальної власності не може бути нижчою за експертну грошову оцінку земельної ділянки; е) встановлення стартового розміру річної орендної плати, який щодо земель державної та комунальної власності не може бути меншим розміру орендної плати, визначеного Податковим кодексом України; є) встановлення стартової ціни продажу прав емфітевзису, суперфіцію земельної ділянки, яка щодо земель державної чи комунальної власності не може бути нижчою за ринкову вартість відповідного права, визначену шляхом проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок; ж) визначення виконавця земельних торгів, дати та місця проведення земельних торгів.

Аналіз наведеного дає підстави вважати, що перелік земельних ділянок державної чи комунальної власності та/або права на них, які виставляються на земельні торги, серед іншого, в обов`язковому порядку має містити кадастровий номер відповідної земельної ділянки. При цьому фактично формуванню переліку земельної ділянки передує процедура підготовки лоту до торгів, в межах якої організатор торгів, зокрема здійснює відведення такої земельної ділянки та державну реєстрацію останньої.

У спірному рішенні від 30.11.2021 року спірна земельна ділянка ідентифікована за кадастровим номером 4824581200:04:000:0471, за площею та місцезнаходженням, без зазначення її форми власності, крім того дана земельна ділянка є землями запасу тобто її цільове призначення ще не змінено (зазначено код КВЦПЗ 16.00 згідно з яким земельна ділянка віднесена до земель запасу).

Отже, враховуючи те, що до переліку може бути включено сформовану земельну ділянку у відповідності до ст. 79-1 Земельного кодексу України, а зі змісту спірного рішення встановлено, що земельна ділянка орієнтовною площею 6 га, яка знаходиться в межах с. Новоселівка внесено відповідачем до переліку без зазначення її форми власності , суд вважає, що відповідач, приймаючи спірне рішення в межах наданої йому компетенції, припустився порушення процедури включення земельних ділянок до переліку земельних ділянок державної чи комунальної власності та/або прав на них, які виставляються на земельні торги, в частині зазначення форми власності останньої.

За викладених обставин суд визнає рішення у спірній його частині таким, що прийняте не на підставі, не у спосіб, що визначені Конституцією та законами України та необґрунтовано, що має своїм правовим насідком визнання його протиправним та нечинним, а тому позовні вимоги підлягають задоволенню.

Також, суд бере до уваги вимоги ч. 2 ст. 77 КАС України, згідно з якою, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, а також ч. 4 ст. 159 КАС України: неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.

В аспекті зазначених норм, із аналізу наявних у справі матеріалів, враховуючи неподання відповідачем до суду відзиву без поважних причин, який був належним чином повідомлений про розгляд справи, висновується, що правомірність оскаржуваного рішення не доведено.

На підставі ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Враховуючи викладене, позовні вимоги підлягають задоволенню.

Згідно ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст.ст. 2, 9, 19, 77, 139, 241 246, 260 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

1. Позов ОСОБА_1 , АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) до Вільнозапорізької сільської ради (вул. Москаленка, 35, с. Вільне Запоріжжя, Баштанський район, Миколаївська область, 55650, код ЄДРПОУ 04375671) задовольнити.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення XI сесії VIII скликання Вільнозапорізької сільської ради від 30.11.2021 року № 189 «Про визначення і затвердження переліку земельних ділянок призначених для продажу права оренди на земельних торгах у формі аукціону окремими лотами та надання дозволу на виготовлення відповідної документації» в частині, що стосується включення земельної ділянки, кадастровий номер 4824581200:04:000:0471, до переліку земельних ділянок сільськогосподарського призначення комунальної власності, право оренди на які підлягає продажу на земельних торгах, та затвердження такого переліку стосовно даної земельної ділянки.

3. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Вільнозапорізької сільської ради (вул. Москаленка, 35, с. Вільне Запоріжжя, Баштанський район, Миколаївська область, 55650, код ЄДРПОУ 04375671) на користь ОСОБА_1 , АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) судові витрати у сумі 1073,60 грн. (одна тисяча сімдесят три гривні 60 копійок).

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено 26.10.2023 року.

Суддя О.В. Малих

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.10.2023
Оприлюднено01.11.2023
Номер документу114518324
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками

Судовий реєстр по справі —400/180/23

Ухвала від 08.05.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Ухвала від 26.03.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Ухвала від 07.03.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Рішення від 26.10.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Малих О.В.

Ухвала від 03.02.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Малих О.В.

Ухвала від 12.01.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Малих О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні