МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
31 жовтня 2023 р. № 400/10325/23 м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Гордієнко Т. О. розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом:Товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕХНОТОРГ - АВТО", просп. Героїв України, 113/1,м. Миколаїв,54025,ПГС, 113/1,Миколаїв,54025
до відповідача:Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Відділу державного нагляду (контролю) в Миколаївській області, вул. Антоновича, 51,м. Київ,03150, пров. Космонавтів, 61,пов.1,м. Миколаїв,54056 про:визнання протиправною та скасування постанови від 05.05.2023 року № 336960,
ВСТАНОВИВ:
Позивач- Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕХНОТОРГ-Авто» звернувся до суду з позовом до Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Відділу Державного нагляду(контролю) у Миколаївській області про скасування постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу № 336960 від 05.05.2023.
Позивач обґрунтовує позовні вимоги тим, що п.3.3 Інструкції № 385 передбачена можливість наявності у водія альтернативних документів, або картки водія ( яка була наявна), або роздруківку даних роботи тахографа в разі обладнання транспортного засобу цифровим тахографом.
Відповідач надав суду відзив, в якому позов не визнає, оскільки при проведенні рейдової перевірки було встановлено порушення ст.53 Закону України « Про автомобільний транспорт»- водій ОСОБА_1 не використовує особисту картку водія до цифрового тахографа при виконанні міжнародних перевезень вантажу, чим допустив порушення ч.1 абз.6 ст.60 ЗУ «Про автомобільний транспорт».
Справа розглядається відповідно до ст.262 КАС України без проведення судового засідання в порядку письмового провадження. Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складання повного судового рішення (ч. 5 ст. 250 КАС України).
Дослідив докази, суд дійшов висновку:
09.03.2023 посадовими особами Відділу державного нагляду (контролю) у Черкаській області під час проведення рейдової перевірки на підставі направлення на перевірку було проведено перевірку транспортного засобу ДАФ реєстраційний номер НОМЕР_1 .
Власником вказаного транспортного засобу є ТОВ «ТЕХНОТОРГ-АВТО» .
Під час перевірки даного транспортного засобу виявлено порушення - статті 53 Закону України «Про автомобільний транспорт». Водій ОСОБА_1 не використовує особисту картку водія до цифрового тахографа UAD 0000016085001 при виконанні міжнародних перевезень вантажів згідно СМR № 6643595 від 28.02.2023 року.
У тому числі порушення, відповідальність за які передбачена статтею 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» частина 1 абзац 6 статті 60 - виконання резидентами України міжнародних перевезень вантажів без документів, визначених статтею 53 цього Закону, а саме роздруківки на паперовому носії інформації про роботу та відпочинок водія ОСОБА_1 за 09.03.2023 рік.
Постановою про застосування адміністративно-господарського штрафу № 336960 від 05.05.2023 до ТОВ «Техноторг-Авто» застосовано адміністративно-господарський штраф в сумі 34 000 грн. за порушення абз. 6 ч. І ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт», яким передбачена відповідальність - штраф у розмірі двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Положенням про Державну службі України з безпеки на транспорті, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 103 від 11.02.2015 передбачено, що Державна служба України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) є центральним органом виконавчої влади. Укртрансбезпека відповідно до покладених на неї завдань: здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням вимог законодавства на автомобільному транспорті, здійснює габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування; здійснює нарахування плати за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, під час здійснення габаритно-вагового контролю.
У відповідності до абз.1 п.8 Положення, Укртрансбезпека здійснює свої повноваження безпосередньо, через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Згідно з Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 02.12.2021 № 1579 -р «Про оптимізацію діяльності територіальних органів Державної служби з безпеки на транспорті» утворені територіальні органи Державної служби з безпеки на транспорті як структурні підрозділи апарату Служби за переліком згідно з додатком, зокрема, Відділи державного нагляду (контролю) у містах.
Згідно абзацу 6 частини першої статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт», за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за: виконання резидентами та/або нерезидентами України міжнародних перевезень пасажирів чи вантажів без документів, визначених статтею 53 цього Закону, - штраф у розмірі двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
Водії транспортних засобів, що належать резидентам або нерезидентам України, зобов`язані допускати до перевірки тахографів посадових осіб центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, надавати їм реєстраційні листки режиму праці та відпочинку водіїв - тахокарти, а також, у разі якщо у транспортному засобі використовуються цифрові тахографи, роздруковувати на паперовому носії інформацію про роботу та відпочинок водіїв (ст.53 Закону України « Про автомобільний транспорт»).
З наведеною нормою кореспондується і ст. 18 Закону України "Про автомобільний транспорт", якою передбачено, що з метою організації безпечної праці та ефективного контролю за роботою водіїв транспортних засобів автомобільні перевізники, зокрема, зобов`язані організовувати роботу водіїв транспортних засобів, режими їх праці та відпочинку відповідно до вимог законодавства України.
Наказом Міністерства транспорту та зв`язку України від 24.06.2010 N 385 затверджено Інструкцію з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті (надалі - Інструкція).
Пунктом 3.3. Інструкції встановлено, що водій транспортного засобу, обладнаного тахографом:
-забезпечує правильну експлуатацію тахографа та управління режимами його роботи відповідно до інструкції виробника тахографа;
-своєчасно встановлює, змінює і заповнює тахокарти та забезпечує їх належне зберігання; використовує тахокарти (у разі використання аналогового тахографа) або у разі використання цифрового тахографа - особисту картку водія кожного дня, протягом якого керував транспортним засобом;
має при собі: протокол про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу;
-заповнені тахокарти у кількості, що передбачена ЄУТР, або картку водія чи роздруківку даних роботи тахографа у разі обладнання транспортного засобу цифровим тахографом.
Особливості регулювання робочого часу та часу відпочинку водіїв колісних транспортних засобів та порядок його обліку встановлені Положенням про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв`язку України N 340 від 07.06.2010 року та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 14 вересня 2010 року за N 811/18106 (далі Положення - N 340).
Згідно з пунктом 1.1 це Положення розроблено відповідно до Конвенції Міжнародної організації праці 1979 року N 153 про тривалість робочого часу та періоди відпочинку на дорожньому транспорті, Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення (ЄУТР), Кодексу законів про працю України та Законів України "Про автомобільний транспорт", "Про дорожній рух".
Пункт 1.2. Положення N 340 визначає, що воно встановлює особливості регулювання робочого часу та часу відпочинку водіїв колісних транспортних засобів (далі - водії) та порядок його обліку.
Відповідач у відзиві зазначив, що картка водія - це картка цифрового тахографа із вбудованою мікросхемою, що видається водіям. З одного боку розміщується інформація про водія, а з іншого чіп. Картка необхідна для того, щоб користуватися цифровим тахографом, встановленим в транспортному засобі, який виконує перевезення. Тобто картка потрібна для фіксації роботи і відпочинку водія ТЗ.
Під час проведення перевірки транспортного засобу, що належить позивачу, посадовою особою Укртрансбезпеки було зроблено видрук з тахографа, який свідчив, що у ньому була відсутня картка водія. Для того щоб отримати інформацію про періоди керування транспортним засобом водієм ОСОБА_1 , необхідно було, щоб його картка знаходилася у слоті тахографа під час здійснення перевезення вантажу. А у слоті тахографа під час здійснення перевезення вантажу знаходилася картка іншого водія ОСОБА_2 , тобто водій ОСОБА_1 користувався чужою карткою - водія ОСОБА_2 , а свою картку не використовував. Враховуючи зазначене, водій транспортного засобу мав пред`явити особам, які здійснюють контроль на автомобільному транспорті відповідні документи.
Матеріали справи свідчать, що підставою для видання спірної постанови про застосування до позивача адміністративно-господарського штрафу стало те, що під час здійснення рейдової перевірки у позивача була відсутня - роздруківка на паперовому носії інформації про роботу та відпочинок саме водія ОСОБА_1 за 09.03.2023 рік.
Відсутність необхідних документів - роздруківки на паперовому носії інформації про роботу та відпочинок водія ОСОБА_1 за 09.03.2023 , є порушення вимог статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт», тому спірна постанова прийнята правомірно.
Пояснення позивача стосовно того, що під час рейдової перевірки у водія була в наявності картка водія, тому роздруківка даних роботи тахографа є альтернативним документом з посиланням на п.3.3 Інструкції №385, не приймається судом до уваги, оскільки ст.53 ЗУ «Про автомобільний транспорт» передбачено, що водії транспортних засобів, що належать резидентам або нерезидентам України, зобов`язані допускати до перевірки тахографів посадових осіб центрального органу виконавчої влади, у разі якщо у транспортному засобі використовуються цифрові тахографи- роздруковувати на паперовому носії інформацію про роботу та відпочинок водіїв. При роздруківки інформації на паперовому носії зазначена інформація про водія ОСОБА_3 , а не ОСОБА_1 , хоча при проведені рейдової перевірки за кермом транспортного засобу був саме ОСОБА_1 , який і повинен був використовувати свою картку водія для відображення режиму праці та відпочинку, а не картку водія ДемченкоА. В акті перевірки водій ОСОБА_1 зазначив, що «карку не використовував......далі нерозбірливо».
Відповідно до ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Позивач не надав суду доказів протиправності постанови відповідача, тому позов задоволенню не підлягає.
Судовий збір покладається на позивача .
Керуючись ст. 2, 19, 139, 241 - 246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову відмовити.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Суддя Т. О. Гордієнко
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.10.2023 |
Оприлюднено | 02.11.2023 |
Номер документу | 114555979 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них транспорту та перевезення пасажирів |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Гордієнко Т. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні