Ухвала
від 30.10.2023 по справі 380/12727/23
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа № 380/12727/23

провадження № П/380/12823/23

УХВАЛА

З ПИТАНЬ ЗАЛИШЕННЯ ПОЗОВНОЇ ЗАЯВИ БЕЗ РОЗГЛЯДУ

30 жовтня 2023 року м. Львів

Львівський окружний адміністративний суд, суддя Клименко О.М., розглянувши в порядку письмового провадження заяву представника відповідача від 13 червня 2023 року про залишення позову без розгляду у справі № 380/12727/23 за позовом Самбірського міськрайонного центру зайнятості (вул. Шевченка, 55/3, м. Самбір, Львівська область, 81400) до Головного управління Державної казначейської служби України у Львівській області (вул. К. Левицького, 18, м. Львів, 79005), за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача, Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області (вул. Митрополита Андрея, 10, м. Львів, 79016) про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії,-

ВСТАНОВИВ:

Самбірський міськрайонний центр зайнятості звернувся до Львівського окружного адміністративного суду із вищевказаним адміністративним позовом, в якому просить:

- визнати протиправними дії Головного управління Державної казначейської служби України у Львівській області щодо повернення Самбірському міськрайонному центру зайнятості наказу Господарського суду Львівської області 27 жовтня 2022 року про примусове стягнення у справі № 914/3733/21, поданого на виконання заявою від 14 листопада 2022 року № 06-1536, без виконання;

- зобов`язати Головне управління Державної казначейської служби України у Львівській області прийняти до виконання наказ Господарського суду Львівської області 27 жовтня 2022 року № 914/3733/21 про примусове стягнення з Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області на користь Самбірського міськрайонного центру зайнятості 31820,91 грн виплаченої допомоги по безробіттю та 2270,00 грн судового збору;

- стягнути на користь Самбірського міськрайонного центру зайнятості за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної казначейської служби України у Львівській області судові витрати (судовий збір) в сумі 2684,00 грн.

Ухвалою судді від 09 червня 2023 року відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі без повідомлення (виклику) сторін. Залучено Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області до участі в справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача.

13 червня 2023 року від представника відповідача через систему «Електронний суд» надійшла заява від 13 червня 2023 року про залишення позову без розгляду.

Указана заява мотивована тим, що Самбірський міськрайонний центр зайнятості є суб`єктом владних повноважень в розумінні пункту 7 частини 1 статті 4 КАС України, а відтак строк звернення останнього до адміністративного суду із адміністративним позовом становить саме три місяці. Головне управління Державної казначейської служби України у Львівській області повернуло наказ Господарського суду Львівської області від 27 жовтня 2022 року у справі № 914/3733/22 листом від 28 листопада 2022 року, який отриманий Самбірським міськрайонним центром зайнятості 01 грудня 2022 року. Відповідно до інформації, що міститься в системі «Електронний суд» у «Картці руху судової справи», згаданий вище адміністративний позов доставлений до електронного суду 06 червня 2023 року. Таким чином, Самбірський міськрайонний центр зайнятості звернувся з цим позовом до суду після закінчення строків, встановлених абзацом 2 частини 2 статті 122 КАС України, клопотання про поновлення строку звернення з цим позовом до суду не подавав.

Ураховуючи наведене вище, просить суд залишити без розгляду адміністративний позов Самбірського міськрайонного центру зайнятості до Головного управління Казначейства про визнання неправомірними дій щодо повернення без виконання наказу Господарського суду Львівської області від 27 жовтня 2022 року у справі № 914/3733/22.

Вирішуючи заяву представника відповідача, суд виходить з наступного.

Пунктом восьмим частини першої статті 240 КАС України передбачено, що суд своєю ухвалою залишає позов без розгляду з підстав, визначених частинами третьою та четвертою статті 123 цього Кодексу.

Відповідно до частин третьої, четвертої статті 123 КАС України якщо факт пропуску позивачем строку звернення до адміністративного суду буде виявлено судом після відкриття провадження в адміністративній справі і позивач не заявить про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані ним у заяві, будуть визнані судом неповажними, суд залишає позовну заяву без розгляду.

Якщо після відкриття провадження у справі суд дійде висновку, що викладений в ухвалі про відкриття провадження у справі висновок суду про визнання поважними причин пропуску строку звернення до адміністративного суду був передчасним, і суд не знайде інших підстав для визнання причин пропуску строку звернення до адміністративного суду поважними, суд залишає позовну заяву без розгляду.

Строки звернення до адміністративного суду визначені статтею 122 КАС України.

Відповідно до частини першої, абзаців першого, другого частини другої статті 122 КАС України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Для звернення до адміністративного суду суб`єкта владних повноважень встановлюється тримісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня виникнення підстав, що дають суб`єкту владних повноважень право на пред`явлення визначених законом вимог. Цим Кодексом та іншими законами можуть також встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду суб`єкта владних повноважень.

Отже, КАС України встановлює шестимісячний строк звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи та тримісячний строк звернення до адміністративного суду для суб`єкта владних повноважень.

Пунктом 7 частини першої статті 4 КАС України визначено, що суб`єкт владних повноважень це орган державної влади (у тому числі без статусу юридичної особи), орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.

У свою чергу відповідач це суб`єкт владних повноважень, а у випадках, визначених законом, й інші особи, до яких звернена вимога позивача (пункт 9 частини першої статті 4 КАС України).

Суд відзначає, що предметом оскарження у цій справі є дії Головного управління Державної казначейської служби України у Львівській області щодо повернення Самбірському міськрайонному центру зайнятості наказу Господарського суду Львівської області 27 жовтня 2022 року про примусове стягнення у справі № 914/3733/21, поданого на виконання заявою від 14 листопада 2022 року № 06-1536, без виконання.

Таким чином, з огляду на предмет та підстави заявленого позову Самбірський міськрайонний центр зайнятості звернувся з цим позовом до суду не як суб`єкт владних повноважень під час реалізації ним владних управлінських функцій у сфері публічно-правових відносин, а саме як суб`єкт (хоч і владних повноважень), права якого у сфері публічно-правових відносин, на його думку, порушені іншим суб`єктом владних повноважень, який ці функції безпосередньо реалізовував.

Отже, строк звернення для Самбірського міськрайонного центру зайнятості з цим позовом до суду становить шість місяців та обчислюється з дня, коли він дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Суд встановив, що Головне управління Державної казначейської служби України у Львівській області повернуло наказ Господарського суду Львівської області від 27 жовтня 2022 року у справі № 914/3733/22 листом від 28 листопада 2022 року № 04-08-06/10694 «Про повернення виконавчого документа», який отриманий Самбірським міськрайонним центром зайнятості 01 грудня 2022 року.

З цим позовом до суду Самбірський міськрайонний центр зайнятості звернувся (здав на пошту для скерування в суд, що підтверджується конвертом) 31 травня 2023 року, а не 06 червня 2023 року, як помилково вважає представник відповідача.

Таким чином, позивач звернувся до суду з цим адміністративним позовом у межах передбаченого абзацом першим частини другої статті 122 КАС України шестимісячного строку звернення до суду, а тому підстави для залишення позовної заяви без розгляду з причин пропуску позивачем встановленого строку звернення до суду відсутні.

За таких обставин у задоволенні заяви представника відповідача від 13 червня 2023 року про залишення позову без розгляду належить відмовити.

Керуючись статтями 122, 123, 240, 241, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні заяви представника відповідача від 13 червня 2023 року про залишення позову без розгляду відмовити.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання, окремо не оскаржується, заперечення щодо строку звернення до суду може бути викладено в апеляційній скарзі на рішення у цій справі.

Повний текст ухвали складено 30 жовтня 2023 року.

Суддя Клименко О.М.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.10.2023
Оприлюднено03.11.2023
Номер документу114592271
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо праці, зайнятості населення, у тому числі

Судовий реєстр по справі —380/12727/23

Ухвала від 29.08.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мартинюк Н.М.

Ухвала від 10.06.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мартинюк Н.М.

Ухвала від 25.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мартинюк Н.М.

Постанова від 19.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Ухвала від 19.01.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Ухвала від 19.01.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Ухвала від 22.12.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Рішення від 21.11.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Клименко Оксана Миколаївна

Ухвала від 30.10.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Клименко Оксана Миколаївна

Ухвала від 30.10.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Клименко Оксана Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні