Рішення
від 27.10.2023 по справі 300/4995/23
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"27" жовтня 2023 р. справа № 300/4995/23

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Шумея М.В.,

секретаря судового засідання Гуменюк М.В.,

за участі:

представника відповідача - Медицької С.В.;

представника третьої особи - Чекайла В.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Івано-Франківської міської ради, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача: Виконавчий комітет Івано-Франківської міської ради та Фінансове управління Івано-Франківської міської ради про визнання протиправним та нечинним рішення

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом до Івано-Франківської міської ради, в якому просить: визнати протиправним (незаконним та таким, що не відповідає правовому акту вищої юридичної сили) та нечинним рішення Івано-Франківської міської ради від 18.10.2013 року № 1231-38 «Про Положення «Про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста».

Позовні вимоги мотивовані тим, що протиправне рішення Івано-Франківської міської ради порушує права та законні інтереси позивача, як особи, щодо якої застосовується даний акт.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 04.08.2023 року відкрито провадження за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання у справі на "12" вересня 2023 о 10:00 год., а також зобов`язано відповідача опублікувати оголошення про відкриття провадження у даній адміністративній справі у виданні, в якому офіційно оприлюднено або повинно бути оприлюднено рішення Івано-Франківської міської ради від 18.10.2013 року № 1231-38 та витребувати у відповідача копію оскаржуваного рішення.

28.08.2023 року на адресу суду надійшло клопотання ОСОБА_1 про здійснення розгляду справи в судовому засіданні без участі позивача.

31.08.2023 Івано-Франківська міська рада подала до суду відзив на позов, відповідно до якого заперечує проти позову, вважає подану позовну заяву безпідставною та необґрунтованою. Просить відмовити у задоволенні позову. До відзиву на позовну заяву відповідач долучив копію оскаржуваного рішення, копію газети «Західний кур`єр»,а саме сторінок 1 та 6 у яких міститься оголошення про відкриття провадження у даній адміністративній справі. Також відповідачем разом із відзивом на позовну заяву надіслано заяву про застосування строків та клопотання про залучення до участі в адміністративній справі третіх осіб.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 20.09.2023 року залучено до участі у справі третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на стороні відповідача: Виконавчий комітет Івано-Франківської міської ради та Фінансове управління Івано-Франківської міської ради.

02.10.2023 року до суду надійшли письмові заперечення на позовну заяву від Фінансового управління Івано-Франківської міської ради та відзив на позовну заяву від Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 04.10.2023 року закрито підготовче провадження в адміністративній справі №300/4995/23 за позовом ОСОБА_1 до Івано-Франківської міської ради та призначено судовий розгляд на 17.10.2023 р. о 10:00 год.

Представник відповідача та представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача в судовому засіданні просили у задоволенні позову відмовити.

Розглянувши справу за правилами загального позовного провадження, дослідивши письмові докази, що містяться в матеріалах справи, відзиви на позов, письмові заперечення, вислухавши пояснення представника відповідача та представника третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача судом встановлено наступне.

Рішенням Івано-Франківської міської ради від 18.10.2013р. № 1231-38 «Про Положення «Про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста», вирішено:

1. Положення «Про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста» від 28.02.2012 року, затвердити в новій редакції, згідно з додатком.

2. Рішення 21 сесії Івано-Франківської міської ради від 28.02.2012 року «Про Положення «Про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста» вважати таким, що втратило чинність.

3. Дане рішення підлягає оприлюдненню шляхом його публікації у засобах масової інформації і вступає в дію з моменту опублікування.

4. Контроль за виконанням рішення покласти на першого заступника міського голови 3. Фітеля.

Дане рішення Івано-Франківської міської ради від 18.10.2013р. № 1231-38 «Про Положення «Про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста» є нормативно-правовим актом, який визначає порядок і умови залучення коштів для розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Івано-Франківська з урахуванням функціонального провадження об`єктів будівництва; регулює організаційно-правові відносини, пов?язані з оформленням договорів про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста, застосовується неодноразово та щодо невизначеного кола осіб, прийнятий регуляторним органом - Івано-Франківською міською радою.

Фінансовим управлінням виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради здійснено повідомлення 29.08.2013 року в газеті «Західний кур`єр» про оприлюднення проектів регуляторних актів, а саме про Положення «Про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста».

24.10.2013 року в газеті «Західний кур`єр» Івано-Франківським міським головою ОСОБА_2 опубліковано проект рішення Івано-Франківської міської ради

Рішення Івано-Франківської міської ради від 18.10.2013р. № 1231-38 та Положення «Про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста», опубліковані 18.10.2013р. .

Позивач вважаючи, що Івано-Франківською міською радою при прийнятті оскаржуваного рішення порушено вимоги Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», а саме порушено порядок опублікування проекту рішення, звернувся до суду з відповідним адміністративним позовом.

Вирішуючи спірні правовідносини, суд виходить з наступного.

Спірні правовідносини виникли на підставі приписів Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Закону України «Про доступ до публічної інформації».

Рішення Івано-Франківської міської ради від 18.10.2013 року № 1231-38 "Про Положення "Про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста" є нормативно-правовим актом, який визначає порядок і умови залучення коштів за розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Івано-Франківська з урахуванням функціонального призначення об`єктів будівництва; регулює організаційно-правові відносини, пов`язані з оформленням договорів про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста, застосовується неодноразово та щодо невизначеного кола осіб, прийнятий регуляторним органом - Івано-Франківською міською радою, відтак, є регуляторним актом.

Порядок оприлюднення проектів регуляторних актів з метою одержання зауважень і пропозицій визначений у статті 9 Закону України "Про засади державно регуляторної політики у сфері господарської діяльності", відповідно до якої кожен проект регуляторного акту оприлюднюється з метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об`єднань.

Про оприлюднення проєкту регуляторного акту з метою одержання зауважень і пропозицій розробник цього проєкту повідомляє у спосіб, передбачений статтею 13 цього Закону. Проект регуляторного акту разом із відповідним аналізом регуляторного впливу оприлюднюється у спосіб, передбачений статтею 13 цього Закону, не пізніше п`яти робочих днів з дня оприлюднення повідомлення про оприлюднення цього проекту регуляторного акту.

Відповідно до ч. 2 ст. 13 повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акта з метою одержання зауважень і пропозицій, проект регуляторного акта та відповідний аналіз регуляторного впливу оприлюднюються шляхом опублікування в друкованих засобах масової інформації розробника цього проекту, а у разі їх відсутності - у друкованих засобах масової інформації, визначених розробником цього проекту, та/або шляхом розміщення на офіційній сторінці розробника проекту регуляторного акта в мережі інтернет.

Отже, як вбачається з матеріалів справи, на виконання вищезазначених вимог закону, в газеті "Західний кур`єр" 29.08.2013 року було розміщено повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акту - Рішення Івано-Франківської міської ради від 18.10.2013р. № 1231-38 "Про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста», а 06.09.2013 року на офіційному сайті Івано-Франківської міської ради «https://www.mvk.if.ua» в розділі «Регуляторна політика» оприлоднено проект регуляторного акту «Про Положення "Про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста" та аналіз регуляторного впливу - документ, який містить обгрунтування необхідності державного регулювання шляхом прийняття регуляторного акту, аналіз впливу, який справлятиме регуляторний акт на ринкове середовище, забезпечення прав та інтересів суб?єктів господарювання, громадян та держави, а також обгрунтування відповідності проекту регуляторного акту принципам державної регуляторної політики, та доступний за посиланням https://www.mvk.if.ua/rppra/22318, що підтверджується скріншотом веб сторінки офіциного сайту міста Івано-Франківська.

Щодо твердження позивача про те, що Договір про пайову участь у розвитку інфраструктури населеного пункту укладається виключно з органом місцевого самоврядування, яким є відповідач у справі, а тому рішення Івано-Франківської міської ради від 18.10.2013 року № 1231-38, за яким передбачено укладання відповідного договору, не з органом місцевого самоврядування, а з виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради та фінансовим управлінням виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради, є таким, що не відповідає правовому акту вищої юридичної сили, суд зазначає наступне.

Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначає Закон України "Про місцеве самоврядування в Україні", частиною 2 статті 2 якого визначено, що місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.

Відповідно до ст. 5 цього Закону до системи місцевого самоврядування входять сільська, селищна, міська рада, виконавчі органи сільської, селищної, міської ради.

Відповідно до частин першої, другої статті 11 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління створювані радами виконавчі органи.

Виконавчі органи сільських, селищних, міських, районних у містах рад є підконтрольними і підзвітними відповідним радам, а з питань здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади - також підконтрольними відповідним органам виконавчої влади.

Приписами частини першої статті 16 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що органи місцевого самоврядування є юридичними особами і наділяються цим та іншими законами власними повноваженнями, в межах яких діють самостійно і несуть відповідальність за свою діяльність відповідно до закону.

Порядок формування, організацію роботи виконавчих комітетів сільської, селищної, міської, районної у місті ради та посадових осіб цих органів місцевого самоврядування встановлюють, зокрема, норми статті 51 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», згідно з частинами першою, третього якої виконавчим органом сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради є виконавчий комітет ради, який утворюється відповідною радою на строк її повноважень.

Згідно з підпунктом 2 пункту "а" статті 27 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать забезпечення збалансованого економічного та соціального розвитку відповідної території, ефективного використання природних, трудових і фінансових ресурсів.

Як встановлено з матеріалів справи, на час прийняття оскаржуваного рішення діяло Положення про фінансове управління виконавчого комітету міської ради, затверджене рішенням Івано-Франківської міської ради від 30.03.2010 № 71.

Відповідно до законодавства України та п. 1.1, 1.3. Положення, фінансове управління виконавчого комітету міської ради створено рішенням міської ради та являється її виконавчим органом. Управління підзвітне і підконтрольне міській раді, підпорядковується у своїй діяльності виконавчому комітету та міському голові.

Тому суд приходить до висновку, що Івано-Франківська міська рада, виконавчий комітет Івано-Франківської міської ради та фінансове управління виконавчого комітету Івано-Франкивської міської ради, є окремими суб`єктами владних повноважень, органами місцевого самоврядування із окремими функціями, повноваженнями, порядком утворення та прийняття рішень.

Згідно даного Положення, замовники будівництва залучаються до пайової участі у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста виключно на підставі укладених з виконавчим комітетом та фінансовим управлінням договорів про пайову участь, що передбачено ч. 5 ст.40 Закону, оскільки виконавчий комітет Івано-Франківської міської ради та фінансове управління виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради є суб`єктами владних повноважень, органами місцевого самоврядування.

З наведеного вище випливає, що рішення Івано-Франківської міської ради від 18.10.2013 № 1231-38 «Про Положення «Про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста», є законним та таким, що відповідає правовому акту вищої юридичної сили.

Отже, позовні вимоги ОСОБА_1 не підлягають задоволенню.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

В задоволенні позову відмовити.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасники процесу:

позивач - ОСОБА_1 (РНОКПП: НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 );

відповідач - Івано-Франківська міська рада (ЄРДПОУ: 33644700, вул. М. Грушевського, 21, м. Івано-Франківськ, 76015);

третя особа - Виконавчий комітет Івано-Франківської міської ради (ЄРДПОУ: 04054346, вул. М. Грушевського, 21, м. Івано-Франківськ, 76015);

третя особа - Фінансове управління Івано-Франківської міської ради (ЄРДПОУ: 02314062, вул. Дністровська, 28, 76015).

Суддя Шумей М.В.

Дата ухвалення рішення27.10.2023
Оприлюднено06.11.2023
Номер документу114625454
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та нечинним рішення

Судовий реєстр по справі —300/4995/23

Ухвала від 22.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Постанова від 27.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 23.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 30.01.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 30.01.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 02.01.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 11.12.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Рішення від 27.10.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Шумей М.В.

Рішення від 17.10.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Шумей М.В.

Ухвала від 04.10.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Шумей М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні