Рішення
від 26.10.2023 по справі 580/6574/23
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 жовтня 2023 року справа № 580/6574/23

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд одноособово в складі головуючого судді Бабич А.М., за участю:

секретаря судового засідання Міщенко Д.А.,

представника позивача Аполонова О.В. (згідно з ордером),

представника відповідачів Крутоуза Д.Ю. (у порядку самопредставництва),

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю УКРАГРОПРОТЕКТ до Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків, ДЕРЖАВНОЇ ПОДАТКОВОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ про визнання протиправним і скасування рішення та зобов`язання вчинити дії,

УСТАНОВИВ:

26.07.2023 Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРАГРОПРОТЕКТ» (20603, Черкаська обл., Звенигородський (Шполянський) р-н, м.Шпола, вул.Нахімова, буд.63-А; код ЄДРПОУ 40428872) (далі позивач) подало у Черкаський окружний адміністративний суд позов до Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків (02068, м.Київ, вул.Кошиця, буд.3; код ЄДРПОУ ВП44082145) (далі відповідач 1), ДЕРЖАВНОЇ ПОДАТКОВОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ (04053, місто Київ, Львівська Площа, будинок 8; код ЄДРПОУ 43005393) (далі відповідач 2), в якому просить:

визнати протиправними та скасувати рішення комісії відповідача 1 з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН):

1) від 10.04.2023 №8599315/40428872 про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників від 23.03.2022 №117 (реєстраційний номер документа 9308285466) до податкової накладної (далі - ПН) від 25.10.2021 №581 про коригування у сторону зменшення обсягів постачання на суму 1319247,98 грн та коригування у сторону зменшення суми податкового зобов`язання та податкового кредиту в розмірі 263849,60 грн (у зв`язку з поверненням частини товарів Товариством з обмеженою відповідальністю «Паритет-Агро» код ЄДРПОУ 31642413);

2) від 10.04.2023 №8599316/40428872 про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників позивача від 23.03.2022 №110 (реєстраційний номер документа 9308218331) до ПН від 25.10.2021 №574 про коригування у сторону зменшення обсягів постачання на суму 1195516,83 грн та коригування у сторону зменшення суми податкового зобов`язання та податкового кредиту в розмірі 239103,37 грн (у зв`язку з поверненням частини товарів Товариством з обмеженою відповідальністю «Паритет-Агро» код ЄДРПОУ 31642413);-

зобов`язати відповідача 2 зареєструвати в ЄРПН з моменту подання на реєстрацію:

1) розрахунок коригування кількісних і вартісних показників від 23.03.2022 №117 (реєстраційний номер документа 9308285466) до ПН від 25.10.2021 №581 про коригування у сторону зменшення обсягів постачання на суму 1319247,98 грн та коригування у сторону зменшення суми податкового зобов`язання та податкового кредиту в розмірі 263849,60 грн (у зв`язку з поверненням частини товарів Товариством з обмеженою відповідальністю «Паритет-Агро» код ЄДРПОУ 31642413);

2) розрахунок коригування кількісних і вартісних показників позивача від 23.03.2022 №110 (реєстраційний номер документа 9308218331) до ПН від 25.10.2021 №574 про коригування у сторону зменшення обсягів постачання на суму 1195516,83 грн та коригування у сторону зменшення суми податкового зобов`язання та податкового кредиту в розмірі 239103,37 грн (у зв`язку з поверненням частини товарів Товариством з обмеженою відповідальністю «Паритет-Агро», код ЄДРПОУ 31642413);-

стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів на користь позивача понесені витрати зі сплати судового збору за подання позовної заяви.

Додатково просив розглянути справу в порядку спрощеного позовного провадження за участі представників сторін.

Обґрунтовуючи зазначив, що відповідачі безпідставно відмовили у реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до вказаних вище податкових накладних щодо господарських операції, які мали реальний характер. Стверджує, що надіслав на вимогу відповідачів всі первинні документи. Проте вони безпідставно не враховані під час прийняття оскаржуваних рішень.

Ухвалою суду від 31 липня 2023 року позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі та вирішено розгляд справи здійснювати за правилами загального позовного провадження та призначив підготовче засідання на 11 вересня 2023 року о 12 год. 00 хв.

26.09.2023 від відповідачів надійшов відзив з прохання відмовити у задоволенні позовних вимог повністю. Стверджують, що порушення заявленого права не допустили, а спірне рішення прийняте відповідно до вимог закону з огляду на відсутність документів, а саме не надав замовлення на поставку товару, виписки банку, товарно-транспортні накладні.

Того ж дня ухвалою суд відмовив у задоволенні заяви (вх. від 26.09.2023 № 41076/23) ОСОБА_1 про його участь у відкритому підготовчому засіданні, призначеному на 28.09.2023 о 15:00год., у режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів, закрив підготовче провадження у справі та перейшов до розгляду справи по суті. Ухвалою від 16 жовтня 2023 року суд відмовив у задоволенні заяви (вх. від 13.10.2023 № 44112/23) представника відповідача про його участь у відкритому підготовчому засіданні, призначеному на 18.10.2023 об 11:00год., у режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів.

18 жовтня 2023 року усною ухвалою суд оголосив перерву у розгляді адміністративної справи та призначив судове засідання на 23 жовтня 2023 року об 11:00 год.

Ухвалою від 23 жовтня 2023 року суд оголосив перерву в розгляді адміністративної справи призначив судове засідання на 26 жовтня 2023 року об 11:00 год. На ньому заслухав і представника відповідачів.

Всі подані сторонами докази суд долучив до матеріалів адміністративної справи.

У судових засіданнях представники сторін підтримали власні правові позиції у спорі та просили їх задовольнити.

Заслухавши учасників, дослідивши письмові докази, суд дійшов висновку про наявність підстав для часткового задоволення позову з огляду на таке.

Із виписки з ЄДРПОУ суд установив, що позивач зареєстрований з 18.04.2016. Основний вид економічної діяльності 46.75 "Оптова торгівля хімічними продуктами".

23.10.2021 позивач, як постачальник, уклав з ТОВ «ПАРИТЕТ-АГРО» (код ЄДРПОУ 31642413), як покупцем, договір поставки №9/8.

Відповідно до умов розділу 2 Договору постачальник зобов`язується поставляти у власність, а покупець приймати та оплачувати товар, яким, зокрема, є засоби захисту рослин. Постачання здійснюється на умовах - EXW постачальника за адресою: м. Київ, вул. Малинська, 20 (зі складу постачальника - ПрАТ «Лебединський насіннєвий завод», з яким укладений договір складського зберігання придбаного нами товару, реалізованого в подальшому до ТОВ «Паритет-Агро»).

Реалізацію до ТОВ «Паритет-Агро» товару оформлено:

у ТОВ «Нью Енерджі Смарт Сістемз Енд» згідно з договором купівлі-продажу від 05.03.2021 №05-03-21/33P, специфікації №3 до договору купівлі-продажу від 05.03.2021 №05-03-21/ЗЗР, видаткової накладної 18.05.2021 №25, товарно-транспортної накладної від 18.05.2021 №1/18052021 (перевезено на склад ПрАТ «Лебединський насіннєвий завод»);

у ПрАТ «Лебединський насіннєвий завод» згідно з договором поставки від 02.11.2020 №02112020, специфікацій №1, 2, 3, 4, 5 до договору поставки від 02.11.2020 №02112020, видаткових накладних від 22.02.2021 №5918, від 01.10.2021 №45195, від 22.10.2021 №46643, від 22.10.2021 №5918, від 22.10.2021 №46650, від 22.10.2021 №46655, від 22.10.2021 №46646, від 25.10.2021 №47727.

Вказаний товар переданий на відповідальне зберігання згідно з договором складського зберігання від 01.11.2016 №01-011116 з додатковими угодами від 30.10.2017 №1, від 30.10.2019 №2, а факт прийняття товару на зберігання - від 26.04.2021 №13, від 23.10.2021 №13, від 04.10.2021 №3, від 19.10.2021 №12, від 04.0В.2021 №1, від 09.09.2021 №2, 21.06.2021 №4, від 15.10.2021 №6, від 23.07.2021 №3, від 19.10.2021 №10, від 07.12.2020 №1, факт надання послуг підтверджується актами наданих послуг від 31.10.2021 №15503, від 30.09.2021 №14468, від З 1.08.2021 №13520, від 31.07.2021 №11921, від 30.06.2021 №11243, від 31.05.2021 №8935, від 30.04.2021 №6586, 31.03.2021 №3866, від 28.02.2021 №1193, від 31.01.2021 №468, від 31.12.2020 №14009, оплата товару підтверджується банківською випискою за 05.01.2022.

Згідно із специфікаціями від 23.10.2021 №21148 та від 23.10.2021 №21143 позивач зобов`язувався поставити до ТОВ «ПАРИТЕТ-АГРО» засоби захисту рослин з проведенням остаточної оплати до 01.03.2022.

Постачання товару за специфікацією від 23.10.2021 №21148 здійснено зі складу постачальника за видатковою накладною від 25.10.2021 №15005 на загальну суму 2038257,58 грн, у т.ч. ПДВ 339709,60 грн, а за специфікацією від 23.10.2021 №21143 здійснено зі складу постачальника за видатковою накладною від 25.10.2021 №15000 на загальну суму 2323153,00 грн, у т.ч. ПДВ 387192,17 грн.

За правилом першої події, а саме за фактом відвантаження засобів захисту рослин до ТОВ «ПАРИТЕТ-АГРО» за видатковою накладною від 25.10.2021 №15005 на загальну суму 2038257,58 грн, у т.ч. ПДВ 339709,60 грн, позивач зареєстрував податкову накладна від 25.10.2021 №581 на загальну суму 2038257,58 грн, у т.ч. ПДВ 339709,60 грн, а за видатковою накладною від 25.10.2021 №15000 на загальну суму 2323153,00 грн, у т.ч. ПДВ 387192,17 грн, позивач зареєстровав податкову накладну від 25.10.2021 №574 на загальну суму 2323153,00 грн, у т.ч. ПДВ 387192,17 грн.

До моменту проведення повного розрахунку за товар за вказаними вище видатковими накладними товар реалізований до ТОВ «ПАРИТЕТ-АГРО» перебував на відповідальному зберіганні у позивача відповідно до умов Договору від 23.10.2021 №02-23102021, факт передачі товару на зберігання підтверджується актами від 25.10.2021 №01 та від 25.10.2021 №02, за фактом зберігання засобів захисту рослин складені акти наданих послуг від 31.10.2021 №15488, від 30.11.2021 №16063, від 31.12.2021 №16399, від 31.01.2022 №369, від 28.02.2022 №1475, від 31.03.2022 №3429.

21 березня 2022 року від ТОВ «ПАРИТЕТ-АГРО» позивачу надійшов лист від 21.03.2022 №21/22 про повернення частини товару у зв`язку із неможливістю його використання у господарській діяльності внаслідок активних бойових дій на території Харківської області у сільськогосподарському сезоні 2022 року і скороченням посівних площ.

Оскільки частина товару відвантаженого раніше за вказаними вище видатковими накладними не оплачена, позивач вирішив повернути товар та отримати його з відповідального зберігання. Повернення товару з відповідального зберігання оформлено такими документами:

актами від 23.03.2022 №03 та від 23.03.2022 №04;

накладними на повернення від 23.03.2022 №3 на загальну суму 1434620,20 грн, у т.ч. ПДВ 239103,37 грн, сума без ПДВ 1195516,83 грн та від 23.03.2023 №4 на загальну суму 15 83097,58 грн, у т.ч. ПДВ 263849,60 грн, сума без ПДВ 1319247,98 грн.

Тому позивач створив та направив вказаному вище контрагенту:

розрахунок коригування кількісних і вартісних показників від 23.03.2022 № 117 (реєстраційний номер документа 9308285466) до податкової накладної від 25.10.2021 №581 про коригування у сторону зменшення обсягів постачання на суму - 1319247,98 грн та коригування у сторону зменшення суми податкового зобов`язання та податкового кредиту в розмірі - 263849,60 грн, щодо коригування кількості товару;

розрахунок коригування (далі - Розрахунок коригування), кількісних і вартісних показників від 23.03.2022 №110 (реєстраційний номер документа 9308218331) до податкової накладної від 25.10.2021 №574 про коригування у сторону зменшення обсягів постачання на суму - 1195516,83 грн та коригування у сторону зменшення суми податкового зобов`язання та податкового кредиту в розмірі - 239103,37 грн, щодо коригування кількості товару.

23.03.2022 позивач подав вказані Розрахунки коригування для реєстрації в ЄРПН.

Відповідач 2 квитанціями від 22.02.2023 повідомив позивачу про зупинення реєстрації Розрахунків коригування. Згідно з електронними квитанціями документи прийнято, але реєстрація зупинена відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України, оскільки РК подана платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Додатково повідомив: показник «D»=.5907%, «Р» = 32522558.25. Запропонував надати пояснення та копії документів, достатніх дляприйняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».

21.03.2022 позивач подав повідомлення №2 про надання пояснень та копій документів щодо розрахунків коригування, а саме розрахунку коригування кількісних і вартісних показників від 23.03.2022 №117 - 1583097,58грн, у т.ч. ПДВ 263849,60грн до ПН від 25.10.2021 №581. У пакеті документів позивач надав договір поставки від 23.10.2021 №9/8 укладений з ТОВ «ПАРИТЕТ-АГРО» на товар (засоби захисту рослин), вказаний у специфікаціях від 23.10.2021 №21148, видаткову накладну від 25.10.2021 №15005.

23.03.2022 позивач подав повідомлення №1 про надання пояснень та копій документів щодо розрахунків коригування, а саме розрахунку коригування кількісних і вартісних показників від 23.03.2022 №110 - 1434620,2грн, у т.ч. ПДВ 239103,37грн до ПН від 25.10.2021 №574. У пакеті документів позивач надав договір поставки від 23.10.2021 №9/8 укладений з ТОВ «ПАРИТЕТ-АГРО» на товар (засоби захисту рослин), вказаний у специфікаціях від 23.10.2021 №21143, видаткову накладну від 25.10.2021 №15000.

27.03.2023 комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийняла рішення про направлення повідомлення:

№8500028/40428872 про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до розрахунку коригування від 23.03.2022 №110;

№8500122/40428872 про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до розрахунку коригування від 23.03.2022 №117.

03.04.2023 позивач подав:

повідомлення №1 про надання пояснень та копій документів щодо розрахунків коригування, а саме розрахунку коригування кількісних і вартісних показників від 23.03.2022 №110 - 1434620,2грн, у т.ч. ПДВ 239103,37грн до ПН від 25.10.2021 №574.

повідомлення №2 про надання пояснень та копій документів щодо розрахунків коригування, а саме розрахунку коригування кількісних і вартісних показників від 23.03.2022 №117 - 1583097,58грн, у т.ч. ПДВ 263849,60грн до ПН від 25.10.2021 №581.

У поясненнях позивач вказав, що ТОВ «ПАРИТЕТ-АГРО» втратив можливість реалізувати план по вирощуванню с/г культур в повному обсязі, що знизило потребу у великій кількості закуплених засобів захисту рослин. Тому відбулось повернення товару на підставі накладних на повернення постачальнику та актів приймання-передачі. У пакеті документів позивач надав: прибуткові накладні, банківські виписки, акти приймання-передачі на відповідальне зберігання ТОВ «ПАРИТЕТ-АГРО» з постачальником ПАТ «Лебединський насіннєвий завод» товару (засобів захисту рослин), видаткові накладні, розрахунок на оплату з постачальником ТОВ «Нью Енерджі Смарт Сістемс енд Технолоджі».

За результатом їх розгляду Комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН відповідача 1 прийняла спірні рішення:

від 10.04.2023 №8599315/40428872 про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників від 23.03.2022 №117;-

від 10.04.2023 №8599316/40428872 про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників позивача від 23.03.2022 №110.

Єдиною підставою спірного рішення позначено ненадання/часткове надання платником додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку. Підкреслення тих документів, що не надані, відповідно до встановленої форми не виконано.

Тому позивач звернувся в суд з вищевказаним позовом.

Для вирішення спору суд урахував вимогу абзацу другого ст.19 Конституції України діяти в порядку, межах і спосіб, що визначені законом.

Спірні відносини регулюються Податковим кодексом України (далі ПК України), Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 (далі Порядок №1246), Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (далі Порядок №1165), Порядком прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520 (далі Порядок №520).

Згідно з п. 5 Порядку №1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200-1.3, 200-1.9 статті 200-1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України Про електронні довірчі послуги, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не надаються отримувачу (покупцю) товарів/послуг, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, складені за операціями з постачання послуг нерезидентом) незалежно від суми податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування.

Відповідно до п.10. Порядку №1246 до Реєстру приймаються податкова накладна та/або розрахунок коригування, складені в електронній формі з накладенням:

кваліфікованого електронного підпису головного бухгалтера (бухгалтера) або кваліфікованого електронного підпису керівника (у разі відсутності у постачальника (продавця) посади бухгалтера) та кваліфікованої електронної печатки (у разі наявності) постачальника (продавця), що є юридичною особою;

кваліфікованого електронного підпису постачальника (продавця), що є фізичною особою - підприємцем.

При цьому розрахунок коригування, що підлягає реєстрації отримувачем (покупцем), приймається до Реєстру, якщо він складений з накладенням постачальником (продавцем) та отримувачем (покупцем) кваліфікованого електронного підпису відповідно до абзаців першого - третього цього пункту.

Для делегування права підпису податкової накладної та/або розрахунку коригування іншій посадовій особі платник податку повідомляє про таку особу, в тому числі дані кваліфікованого сертифіката відкритого ключа зазначеної особи, орган ДПС за основним місцем обліку (за неосновним місцем обліку - для платників податку, які змінили місцезнаходження та для яких сплата визначених законодавством податків і зборів після такої реєстрації здійснюється за місцем попередньої реєстрації до закінчення поточного бюджетного періоду) відповідно до Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Згідно з п.11. Порядку №1246 після накладення кваліфікованого електронного підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДПС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України Про електронні довірчі послуги, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку.

Отже, платник податку складає ПН, накладає на неї кваліфікований електронний підпис, здійснює шифрування та надсилає її до ДПС.

Відповідно до п.12. Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:

відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);

чинності кваліфікованого електронного підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;

наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;

наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);

наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;

факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;

наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування;

дотримання вимог Законів України Про електронні довірчі послуги, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Згідно з підп.14.1.242 п.14.1 ст.14 ПК України технічний адміністратор електронного кабінету - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, що здійснює заходи із розробки, створення, впровадження та супроводження програмного забезпечення електронного кабінету, відповідає за виконання всіх етапів життєвого циклу такого програмного забезпечення, за його технічне і технологічне забезпечення, впровадження, функціонування, оновлення, модифікацію, усунення помилок, забезпечення цілісності та автентичності вихідного програмного коду; здійснює технічні та технологічні заходи з надання, блокування та анулювання доступу до електронного кабінету, відповідає за збереження та захист даних цих електронних сервісів.

Отже, саме відповідач 1 уповноважений забезпечити прийняття та реєстрацію ПН та податкового розрахунку коригування в ЄРПН.

Відповідно до вимог п.201.10 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в ЄРПН та надати покупцю за його вимогою.

ПН, складена та зареєстрована в ЄРПН платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до ЄРПН є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в ЄРПН, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в ЄРПН та отриманими покупцем.

Покупцю товарів/послуг податкова накладна/розрахунок коригування можуть бути надані продавцем таких товарів/послуг в електронній формі з дотриманням вимог законів України Про електронні документи та електронний документообіг та Про електронні довірчі послуги.

З метою отримання продавцем зареєстрованого в ЄРПН розрахунку коригування, що підлягає реєстрації в ЄРПН покупцем, такий продавець надсилає в електронному вигляді запит до ЄРПН, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію розрахунку коригування в ЄРПН та розрахунок коригування в електронному вигляді. Такий розрахунок коригування вважається зареєстрованим в ЄРПН та отриманими продавцем.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в ЄРПН.

Встановлені обставини підтверджують, що ПН щодо придбання позивачем та наступної реалізації товару зареєстровані в ЄРПН. Зупинення реєстрації стосується спірного розрахунку коригування кількісних і вартісних показників саме ПН №42, а не ПН №41, як вказує позивач у позовних вимогах. Розрахунок стосується повернення частини товару, часткова оплата якого згідно з передбаченими договірними умовами, виписками банку, оборотно-сальдовими відомостями, карткою рахунку 361 та актом звірки від 26.07.2022 оплачена на підставі вказаних платіжних доручень. Кількість поверненого товару, зазначеного в накладній на повернення товару, перебуває у межах загальної кількості придбання зазначеного виду товару.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно з п.187.1. ст.187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Для документів, складених в електронній формі, датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, вважається дата, зазначена у самому документі як дата його складення відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", незалежно від дати накладення електронного підпису.

Абзацом першим п.201.1 ст.201 ПК України визначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

ПН згідно з п.201.7 ст.201 ПК України складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Первинні документи, а саме повернення постачальнику товару на загальну суму 1434620,20 грн, у т.ч. ПДВ 239103,37 грн, сума без ПДВ 1195516,83 грн, та на загальну суму 1583097,58 грн, у т.ч. ПДВ 263849,60 грн, сума без ПДВ 1319247,98 грн, містять інформацію, що ТОВ «ПАРИТЕТ-АГРО» повернуло позивачу обумовлений у вказаних вище документах товар відповідної номенклатури, асортименту, містять одиницю виміру та обсяг господарських операцій, що відповідає відомостям, вказаним у Розрахунках коригування.

Згідно з п.201.16 ст.201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п.5 вказаного Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Відповідно до п.7 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок №520.

Відповідно до п.2 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Комісія контролюючого органу згідно з п.44 Порядку №1165 перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).

Отже, відповідні комісії не обмежені переліком документів, що надаються платниками у разі зупинення реєстрації ПН та зобов`язані проаналізувати зміст посвідчуваних ними відомостей, звірити дані, у т.ч. з наявною податковою інформацією, з`ясувати дійсність господарської операції.

Згідно з п.п.3, 4 Порядку №520 комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу. У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Виконання вказаної норми платником полягає не у формальному підході, а є орієнтиром для спростування платником виявлених автоматизованою системою моніторингу ознак ризиковості.

Відповідно до п.п.10, 11 Порядку №520 комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку. Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі виявлення однієї зі вказаних трьох підстав:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Форма такого рішення затверджена в Додатку до Порядку №520.

Підстави спірних рішень не відповідають дійсним обставинам справи, оскільки зазначене ненадання платником всіх первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, спростовується електронним повідомленням позивача з додатками, копії яких надано відповідачем 1 до матеріалів справи суду, у т.ч. накладними на повернення товару.

У спірних рішеннях відповідач 1 не підкреслив види документів, які були відсутні, що є порушенням правил заповнення такого рішення, передбаченим додатком до Порядку №520, та свідчить про недостатню їх обґрунтованість, перешкоджає платнику з`ясувати, в чому неповнота поданого ним пакету документів та усунути в установленому порядку порушення.

Досліджуючи письмові докази суд установив, що позивач надав відповідачу 1 документи та пояснення, які свідчили про повернення частини товару, не проданого контрагентом позивача, у т.ч. банківські виписки про перерахування коштів. У власності позивача знаходились вказані у договорі поставки від 23.10.2021 №9/8 та специфікаціях до нього засоби захисту рослин, які придбані у ПрАТ «Лебединський насіннєвий завод» та ТОВ «Нью Енерджі Смарт Сістемз Енд». Операція з продажу (постачання) засобів захисту рослин до ТОВ «Паритет-Агро» є об`єктом оподаткування ПДВ. Відвантаження (передача) товару відбулась за місцем його зберігання у ПрАТ «Лебединський насіннєвий завод», з яким у позивача укладений відповідний договір, факт зберігання придбаних засобів захисту рослин підтверджується актами наданих послуг. За фактом відвантаження засобів захисту рослин до ТОВ «ПАРИТЕТ-АГРО» згідно з видатковою накладною від 25.10.2021 №15005 на загальну суму 2038257,58 грн, у т.ч. ПДВ 339709,60 грн, позивачем зареєстрована податкова накладна від 25.10.2021 №581, а за видатковою накладною від 25.10.2021 №15000 - на суму 2323153,00 грн, у т.ч. ПДВ 387192,17 грн позивачем зареєстрована податкова накладна від 25.10.2021 №574. Товар реалізований ТОВ «ПАРИТЕТ-АГРО» знаходився на відповідальному зберіганні у позивача відповідно до умов договору від 23.10,2021 №02-23102021, факт передачі товару на зберігання підтверджується актами від 25.10.2021 №01, від 25.10.2021 №02. За фактом зберігання засобів захисту рослин складені акти наданих послуг від 31.10.2021 №15488, від 30.11.2021 №16063, від 31.12.2021 №16399, від 31.01.2022 №369, від 28.02.2022 №1475, від 31.03.2022 №3429. Повернення товару з відповідального зберігання оформлено актами від 23.03.2022 №03 та від 23.03.2022 №04. За наслідками послуг зберігання позивачем зареєстровані податкові накладні від 31.10.2021 №748, від 30,11.2021 №707, від 31.12.2021 №571, від 31.01.2022 №347, від 28.02.2022 №564, від 31.03.2022 №690. Вказана в спірному рішенні підстава, у т.ч. у графі щодо пояснення про відсутність ТТН, зважаючи на відсутність деталізації, про яку ТТН йде мова, та зважаючи на договірне оформлення складського зберігання цих контрагентів, свідчить про неналежний аналіз відповідачами отриманих від платника документів. Первісна реалізація позивачем відповідного товару оформлена ВН та зареєстровані ПН для податкових зобов`язань і кредиту в автоматичному режимі. Подана в спірних правовідносинах відповідачам накладна на повернення товару свідчить про часткове повернення цих товарів, що свідчить про виконання позивачем обов`язку з коригуваня кількісних і вартісних показників реалізації товару відповідному контрагенту. Підстави відмови їх урахування відповідачами не деталізовані.

Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій згідно з ч.1 ст.9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" (далі - ЗУ №996-XIV) є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Первинні та зведені облікові документи відповідно до ч.2 ст.9 ЗУ №996-XIV можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов`язкові реквізити, якщо інше не передбачено окремими законодавчими актами України: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Первинні документи, складені в електронній формі, застосовуються у бухгалтерському обліку за умови дотримання вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг.

Неістотні недоліки в документах, що містять відомості про господарську операцію, не є підставою для невизнання господарської операції, за умови, що такі недоліки не перешкоджають можливості ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, та містять відомості про дату складання документа, назву підприємства, від імені якого складено документ, зміст та обсяг господарської операції тощо.

Абзацом першим п.201.10 ст.201 ПК України встановлено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в ЄРПН та надати покупцю за його вимогою.

Зазначені позивачем реквізити платіжних документів, копії ВН та копії договорів щодо правочинів, у т.ч. щодо наявності такого виду товару, надані відповідачам, підтверджують, що операції з придбання/постачання засобів захисту рослин відповідають зареєстрованим видам господарської діяльності, такий вид товару позивачем поставлений, реалізований контрагенту, наявні технічні можливості його зберігати згідно з відомостями відповідачів, частково повернений покупцем в межах придбаної кількості, що обґрунтовано відображено в Розрахунках коригування. Отже, обґрунтованих сумнівів у достовірності розрахунків не викликають.

Підстава спірних рішень щодо ненадання платником первинних документів (спростовується актами від 23.03.2022 №03 та від 23.03.2022 №04, накладними на повернення товару від 23.03.2022 №3 на загальну суму 1434620,20 грн, у т.ч. ПДВ 239103,37 грн, сума без ПДВ 1195516,83 грн та від 23.03.2023 №4 на загальну суму 15 83097,58 грн, у т.ч. ПДВ 263849,60 грн, сума без ПДВ 1319247,98 грн), спростована відомостями отриманих відповідачами додатків до пояснень та доводить допущення порушення вказаних норм відповідачами.

Тому суд дійшов висновку, що спірні рішення відповідача протиправні та підлягають скасуванню у повному обсязі. Додатково, з огляду на відсутність підкреслення виду документів, яких не було додано позивачем, за фактичного встановлення судом наявності не підкреслених, але наявних документів свідчить про формальний розгляд відповідачем 1 документів для реєстрації Розрахунків коригування.

Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації ПН/розрахунку коригування в ЄРПН також затверджений згаданою вище постановою КМУ №1165.

Відповідно до п.11 вказаного Порядку платник податку має право додавати до скарги пояснення та копії документів, які підтверджують інформацію, зазначену в податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена.

Згідно з пунктом 12 за результатами розгляду скарги комісія центрального рівня у строк, визначений пунктом 56.23 статті 56 Кодексу, приймає одне з таких рішень:

задовольняє скаргу та скасовує рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі;

залишає скаргу без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі без змін.

Підстави, за наявності яких приймається одне зі вказаних рішень, зазначений Порядок не передбачає.

Зважаючи на вид господарської операції, зміст Розрахунків коригування та поданих до них документів, наявні підстави зобов`язати відповідача 1 повторно розглянути в установленому законодавством порядку, спосіб і строки матеріали позивача щодо реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунків коригування кількісних і вартісних показників від 23.03.2022: №117 (реєстраційний номер 9308285466) до податкової накладної від 25.10.2021 №581 і №110 (реєстраційний номер 9308218331) до податкової накладної від 25.10.2021 №574 та прийняти рішення з урахуванням мотивів суду, викладених у цьому рішенні.

Отже, позовні вимоги частково обґрунтовані та підлягають частковому задоволенню.

Відповідно до ч.1 ст.132 КАС України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.

Відповідно до ч.3 ст.139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

Отже, понесені позивачем судові витрати зі сплати судового збору за звернення до суду з позовною заявою, підтверджені платіжною інструкцією від 24.07.2023 №52 на суму 10736,00грн, підлягають стягненню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача 1 пропорційно задоволеній частині позову половина суми.

Керуючись ст.ст.2-20, 72-78, 132-139, 242-245, 255, 295 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

1. Задовольнити частково адміністративний позов ТОВ "УКРАГРОПРОТЕКТ".

Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків від 10.04.2023: №8599315/40428872 про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників від 23.03.2022 №117 (реєстраційний номер 9308285466) та №8599316/40428872 про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників від 23.03.2022 №110 (реєстраційний номер 9308218331).

Зобов`язати Комісію з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків (02068, м.Київ, вул.Кошиця, буд.3; код ЄДРПОУ ВП44082145) повторно розглянути в установленому законодавством порядку, спосіб і строки матеріали Товариства з обмеженою відповідальністю УКРАГРОПРОТЕКТ (20603, Черкаська обл., Звенигородський (Шполянський) р-н, м.Шпола, вул.Нахімова, буд.63-А; код ЄДРПОУ 40428872) щодо реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунків коригування кількісних і вартісних показників від 23.03.2022: №117 (реєстраційний номер 9308285466) до податкової накладної від 25.10.2021 №581 і №110 (реєстраційний номер 9308218331) до податкової накладної від 25.10.2021 №574 та прийняти рішення з урахуванням мотивів суду, викладених у цьому рішенні.

У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.

2. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю УКРАГРОПРОТЕКТ (20603, Черкаська обл., Звенигородський (Шполянський) р-н, м.Шпола, вул.Нахімова, буд.63-А; код ЄДРПОУ 40428872) частину судових витрат зі сплати судового збору в розмірі 5368,00грн (п`ять тисяч триста шістдесят вісім гривень нуль копійок) за звернення до адміністративного суду позовною заявою за рахунок бюджетних асигнувань Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків (02068, м.Київ, вул.Кошиця, буд.3; код ЄДРПОУ ВП44082145).

3. Копію рішення направити учасникам справи.

4. Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, яка може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного його тексту.

Суддя Анжеліка БАБИЧ

Повний текст рішення виготовлений і підписаний 06.11.2023.

Дата ухвалення рішення26.10.2023
Оприлюднено08.11.2023
Номер документу114696978
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним і скасування рішення та зобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —580/6574/23

Ухвала від 07.12.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Безименна Наталія Вікторівна

Ухвала від 20.11.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Безименна Наталія Вікторівна

Рішення від 26.10.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Анжеліка БАБИЧ

Рішення від 26.10.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Анжеліка БАБИЧ

Ухвала від 16.10.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Анжеліка БАБИЧ

Ухвала від 26.09.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Анжеліка БАБИЧ

Ухвала від 31.07.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Анжеліка БАБИЧ

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні