Постанова
від 06.11.2023 по справі 380/6407/20
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 листопада 2023 рокуЛьвівСправа № 380/6407/20 пров. № А/857/12086/23

Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:

головуючого судді:Запотічного І.І.,

суддів:Глушка І.В., Бруновської Н.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження в м. Львові, апеляційну скаргу ОСОБА_1 на ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 16 червня 2023 року про задоволення заяви про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення від 15.12.2020 (суддя Мартинюк В.Я., ухвалена в м. Львові) у справі № 380/6407/20 за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Красненської селищної ради Золочівського району Львівської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, Бортківська сільська рада про визнання протиправним і скасування наказу,-

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 15 грудня 2020 року, зокрема, зобов`язано Головне управління Держгеокадастру у Львівській області виділити ОСОБА_1 в натурі (на місцевості) земельну частку (пай) в розмірі 2,60 умовно кадастрових гектарів для чого визначити місце розташування земельної ділянки на території Бортківської сільської ради Золочівського району Львівської області та надати дозвіл на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення товарного сільськогосподарського виробництва. Ухвалою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 09.03.2021 року апеляційну скаргу Головного управління Держгеокадастру у Львівській області нарішення Львівського окружного адміністративного суду від 15 грудня 2020 рокуу справі № 380/6407/20 повернуто скаржнику.

В подальшому, ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 10 серпня 2021 року у задоволенні заяви представника позивача про заміну сторони виконавчого провадження відмовлено. Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 11 листопада 2021 року апеляційну скаргу ОСОБА_1 задоволено частково; ухвалуЛьвівського окружного адміністративного судувід 10 серпня 2021 року скасовано у частинівідмови ОСОБА_1 у заміністорони виконавчого провадження (боржника Головного управління Держгеокадастру у Львівській області на Красненську селищну раду Золочівського району Львівської області); ухвалено у названій частині постанову, якою замінити сторону у виконавчому провадженні за виконавчим листом №380/6407/20, виданим Львівським окружним адміністративним судом26.05.2021 року, а саме боржника Головне управління Держгеокадастру у Львівськійобласті на Красненську селищну раду Золочівського району Львівської області. У решті ухвалу суду залишено без змін. Виконавчі листи в адміністративній справі видані 26 травня 2021 року.

08.06.2023 представник позивача подав заяву про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення в порядкуст.382 КАС України.

Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 16 червня 2023 року заяву про встановлення судового контролю за невиконання судового рішення задоволено повністю. Зобов`язано Красненську селищну раду Золочівського району Львівської області подати суду протягом 60-ти днів з моменту закінчення воєнного стану або з моменту набранням законної сили внесених відповідних змін до підпункту 5 п. 27 Розділу Х Перехідних положень Земельного кодексу України щодо скасування певних особливостей (заборон) земельних відносин під час дії воєнного стану надати суду звіт про виконання рішення Львівського окружного адміністративного суду від 15.12.2020 року у справі №380/6407/20.

Не погоджуючись з такою ухвалою суду, його оскаржив ОСОБА_1 , подавши апеляційну скаргу до Восьмого апеляційного адміністративного суду, та з наведених в ній підстав, покликаючись на порушення норм процесуального права, неповне з`ясування обставин, що мають значення для справи, просить: змінити мотивувальну частину ухвали Львівського окружного адміністративного суду від 16.06.2023р. виключивши з неї абзац «Розглядаючи питання строку подання звіту, судом враховано підпункту 5 п. 27 Розділу X Перехідних положень Земельного кодексу України та вважає за необхідне такий встановити з урахуванням моменту закінчення воєнного стану»; з абзацу: «Відтак, суд вважає за необхідне зобов`язати відповідача надати звіт про виконання рішення суду протягом 60-ти календарних днів з моменту закінчення воєнного стану» виключити слова «..з моменту закінчення воєнного стану»; змінити резолютивну частину ухвали Львівського окружного адміністративного суду від 16.06.2023р. виклавши абзац другий резолютивної частини в наступній редакції: «Зобов`язати Красненську селищну раду Золочівського району Львівської області протягом 60-ти днів з моменту набрання ухвали суду законної сили надати суду звіт про виконання рішення Львівського окружного адміністративного суду від 15.12. 2020 року у справі №380/6407/20». В решті просить ухвалу суду першої інстанції залишити без змін.

В обґрунтування апеляційної скарги зокрема зазначає, що в ухвалі суду першої інстанції не встановлено фактів прямого впливу повномасштабного вторгнення російської федерації на територію України на можливість виконання саме Красненською селищною радою рішення Львівського окружного адміністративного суду від 15Л2.2020р., що набрало законної сили. Вважає, що слід враховувати, що і Красненська селищна рада і Львівський окружний адміністративний суд знаходяться на підконтрольній Україні території, мають можливість і здійснюють свої конституційні повноваження у звичайному режимі роботи. Зазначає, що на підтвердження звичайного режиму роботи Красненської селищної ради звертає увагу апеляційного суду на розпорядження №142 від 16.06.2023р Красненською селищного голови (копія додається), яким відповідно до положень ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» та Регламенту роботи Красненської селищної ради на 29.06.2023р. скликається чергова сесія органу місцевого самоврядування з порядком денним, в якому підлягають вирішенню і аналогічні справі №380/6407/20 земельні питання, втому числі щодо виділу земельних часток(паїв) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва. Зокрема це питання №20 порядку денного : «Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок натурі(на місцевості) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва та передачі у власність». Вважає, що зміст розпорядження доводить, що і під час дії в Україні воєнного стану у Красненської селищної ради Золочівського району Львівської області відсутні перешкоди для обов`язку виконати рішення суду і подати суду звіт про його виконання.

Враховуючи те, що апеляційну скаргу подано на рішення суду першої інстанції, ухвалене в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Перевіряючи законність та обґрунтованість оскаржуваної ухвали суду першої інстанції колегія суддів зазначає наступне.

Статтею129-1 Конституції Українипередбачено, що суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.

Частинами 2, 3ст.14 КАС Українипередбачено, що судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Відповідно до ч.1ст.370 КАС України, судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.

Як передбачено положеннями частин 1,2 статті 382 КАС України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення. За наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Проаналізувавши наведені норми законодавства апеляційний суд зазначає, що рішення суду, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, а виконання рішення забезпечується, зокрема, і шляхом встановлення судового контролю у вигляді подання звіту про виконання судового рішення.

Як вірно встановлено судом першої інстанції, відповідач зазначене рішення суду від 15 грудня 2020 року не виконав, лише листом від 11 травня 2023 року №03-08/543 повідомив про те, що рішення суду не можливо виконати, оскільки відповідно до підп. 5 п. 27 розділуХПерехідних положень Земельного кодексу Українипід час дії воєнного стану безоплатна передача земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації забороняється.

Вказане вище стало підставою для звернення позивача до суду із заявою про встановлення судового контролю.

Суд першої інстанції вірно зазначив, що Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану» від 24.03.2022 №2145-ІХ, який набрав чинності 07.04.2022 року внесено зміни, в тому числі до розділуХПерехідних положень Земельного кодексу України. Так відповідно до підпункту 5 пункту 27 розділу Х зазначеного вище закону України під час воєнного стану земельні відносини регулюються з урахуванням таких особливостей: безоплатна передача земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації забороняється.

Указом Президента України від 24.02.2022 року № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", який затвердженийЗаконом України від 24.02.2022 року № 2102-IX, з 24.02.2022 року в Україні введено воєнний стан який діє по даний час.

Статтею 58 Конституції України передбачено, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи.

З врахуванням наведених вище обставин справи колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про наявність підстав для задоволення заяви шляхом встановлення Красненській селищній раді Золочівського району Львівської області строку для подання звіту про виконання рішення суду від 15.12.2020 року у справі №380/6407/20.

Разом з тим суд першої інстанції вірно зазначив, що слід врахувати положення підпункту 5 п. 27 РозділуХПерехідних положень Земельного кодексу України, та встановити строк з урахуванням моменту закінчення воєнного стану та зобов`язати відповідача надати звіт про виконання рішення суду протягом 60-ти календарних днів з моменту закінчення воєнного стану.

Враховуючи викладене, колегія суддів погоджується з судом першої інстанції, про підставність до задоволення заяви про встановлення судового контролю за виконання судового рішення.

Згідност.316 КАС Українисуд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Враховуючи викладене, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду з наведених вище мотивів, а тому колегія суддів не вбачає підстав для зміни ухвали суду першої інстанції.

За правиламистатті 139 КАС України, судом не вирішується питання про розподіл судових витрат.

Керуючись ст.ст.308,311,315,316,321,328 КАС України, суд,-

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення, а ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 16 червня 2023 року у справі №380/6407/20 без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених пунктом 2 частини 5статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя І. І. Запотічний судді І. В. Глушко Н. В. Бруновська

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.11.2023
Оприлюднено08.11.2023
Номер документу114700745
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —380/6407/20

Ухвала від 16.08.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мартинюк Віталій Ярославович

Ухвала від 30.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 09.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 29.11.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Постанова від 06.11.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 06.11.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 30.08.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 28.08.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 22.08.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 10.07.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні