ВИЩИЙ АНТИКОРУПЦІЙНИЙ СУД
08 листопада 2023 року м. Київ
ОКРЕМА ДУМКА
судді Вищого антикорупційного суду Крука Є.В.
до ухвали від 08 листопада 2023 року в справі № 991/9692/23, провадження 2-аз/991/8/23 про відмову в задоволенні заяви про забезпечення позову, ухваленої за наслідком розгляду заяви про забезпечення позову у справі за позовом Міністерства юстиції України (ЄДРПОУ: 00015622, вул. Городецького, 13, м. Київ, 01001) до ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянин російської федерації, також має громадянство України, РНОКПП НОМЕР_1 , адреса: АДРЕСА_1 ), ОСОБА_2 ( ІНФОРМАЦІЯ_2 , громадянин російської федерації, також має громадянство України, РНОКПП НОМЕР_2 , адреса реєстрації: АДРЕСА_2 , адреса фактичного проживання: АДРЕСА_3 ), ОСОБА_3 (громадянин російської федерації, ідентифікаційний номер платника податків (рф) - НОМЕР_31, адреса: АДРЕСА_4 ), Акціонерного товариства «Група ГМС» (основний державний реєстраційний номер: 5087746036483, ідентифікаційний номер платника податків: 7708678325, адреса: 125047, російська федерація, м. москва, вул. Чаянова, буд. 7), треті особи, які не заявляють самостійних вимог: Акціонерне товариство «Гідромашсервіс» (основний державний реєстраційний номер - 1027739083580, ідентифікаційний номер платника податків (рф) - 7733015025, адреса: 109129, російська федерація, м. москва, вул. 8-а Текстильників, буд. 11, прим. І, кімн. 34, офіс 527; 125252, російська федерація, м. москва, вул. Авіаконструктора Мікояна, 12), Товариство з обмеженою відповідальністю «Компанія з управління майновим комплексом» (основний державний реєстраційний номер - 1137232068390, ідентифікаційний номер платника податків (рф) - 7203302680, 625014, російська федерація, тюменська обл., м. тюмень, вул. Новаторів, буд. 12, буд. 3), ОСОБА_4 (РНОКПП НОМЕР_3 , адреса реєстрації: АДРЕСА_5 , адреса фактичного проживання: АДРЕСА_3 ), ОСОБА_5 (РНОКПП НОМЕР_4 , адреса: АДРЕСА_6 ), ОСОБА_6 (РНОКПП НОМЕР_5 , адреса: АДРЕСА_5 ), Акціонерне товариство «Сумський завод насосного та енергетичного машинобудування «Насосенергомаш» (код згідно з ЄДРПОУ: 05785448, 40011, Сумська обл., м. Суми, площа Привокзальна, будинок 1), Товариство з обмеженою відповідальністю «Стандартінвест-Південь» (код згідно з ЄДРПОУ: 34528295, адреса: 01010, місто Київ, вулиця Івана Мазепи, будинок 3, офіс 174), Товариство з обмеженою відповідальністю «Терра Україна» (код згідно з ЄДРПОУ: 33234454, адреса: 01010, місто Київ, вулиця Івана Мазепи, будинок 3, офіс 174), Товариство з обмеженою відповідальністю «Югсевморсервіс» (код згідно з ЄДРПОУ: 30120850, адреса: 01010, місто Київ, вулиця Івана Мазепи, будинок 3, офіс 174), Товариство з обмеженою відповідальністю Фірма «Олтрі» ЛТД (код згідно з ЄДРПОУ: 20677041, адреса: 01010, місто Київ, вулиця Івана Мазепи, будинок 3, офіс 174), Акціонерне товариство «Сумське машинобудівне науково-виробниче об`єднання», АТ «Сумське НВО» (код згідно з ЄДРПОУ: 05747991, адреса: 40004, Сумська обл., місто Суми, вулиця Горького, будинок 58), Дочірнє підприємство «Завод обважнених бурильних та ведучих труб» (код згідно з ЄДРПОУ: 30991664, адреса: 40020, Сумська обл., місто Суми, вулиця Комарова, будинок 2), Акціонерне товариство «Сумське машинобудівне науково-виробниче об`єднання - Інжиніринг» (код згідно з ЄДРПОУ: 00205618, адреса: 40009, Сумська обл., місто Суми, вулиця Іллінська, будинок 13), Товариство з обмеженою відповідальністю «Фрунзе-Профіль» (код згідно з ЄДРПОУ: 34013206, адреса: 40004, Сумська обл., місто Суми, вулиця Горького, будинок 58), Товариство з обмеженою відповідальністю «Сумське машинобудівне науково-виробниче об`єднання» (код згідно з ЄДРПОУ: 34013028, адреса: 40004, Сумська обл., місто Суми, вулиця Горького, будинок 58), Товариство з обмеженою відповідальністю «Маш-Сервіс» (код згідно з ЄДРПОУ: 34012218, адреса: 40004, Сумська обл., місто Суми, вулиця Горького, будинок 58), Консорціум «Атоммашпроект» (код згідно з ЄДРПОУ: 34592533, адреса: 40004, Сумська обл., місто Суми, вулиця Горького, будинок 58), Товариство з обмеженою відповідальністю «Градовіт-ХХІ» (код згідно з ЄДРПОУ: 35142554, адреса: 01010, місто Київ, вулиця Івана Мазепи, будинок 3, офіс 174), Товариство з обмеженою відповідальністю «СВС.» (код згідно з ЄДРПОУ: 24770850, адреса: 01010, місто Київ, вулиця Івана Мазепи, будинок 3, офіс 174), Товариство з обмеженою відповідальністю «Фрунзе-Ювілейна» (код згідно з ЄДРПОУ: 36066836, адреса: 40004, Сумська обл., місто Суми, вулиця Привокзальна, будинок 9А), Товариство з обмеженою відповідальністю «Суми-Електрод» (код згідно з ЄДРПОУ: 36066802, адреса: 40004, Сумська обл., місто Суми, вул. Британська, будинок 58), Товариство з обмеженою відповідальністю «Веселе» (код згідно з ЄДРПОУ: 22325990, адреса: 01010, місто Київ, вулиця Івана Мазепи, будинок 3, офіс 174), Товариство з обмеженою відповідальністю «Техногаз-С» (код згідно з ЄДРПОУ: 43287900, адреса: 40004, Сумська обл., місто Суми, вул. Британська, будинок 58), Товариство з обмеженою відповідальністю «Котельня північного промислового вузла» (код згідно з ЄДРПОУ: 44360724, адреса: 40020, Сумська обл., місто Суми, вул. Ковпака, будинок 6), Товариство з обмеженою відповідальністю «Готельний комплекс «Ювілейний» (код згідно з ЄДРПОУ: 43437654, адреса: 40004, Сумська обл., місто Суми, площа Привокзальна, будинок 9А), Товариство з обмеженою відповідальністю «КУСУМ ФАРМ» (код згідно з ЄДРПОУ: 33525927, адреса: 40020, Сумська обл., місто Суми, вулиця Скрябіна, будинок 54), Акціонерне товариство «Науково-дослідний і проектно-конструкторський інститут атомного та енергетичного насособудування» (код згідно з ЄДРПОУ: 00220477, адреса: 40003, Сумська обл., місто Суми, вул. 2-га Залізнична, буд. 2), Torberg Beteiligungen AG (Торберг Бетайлігунген ГА) (ідентифікаційний номер: СНЕ-100.908.816, адреса: Швейцарія, Ньюшелерштрассе, 31, 8001, Цюріх), про застосування санкції, передбаченої пунктом 11 частини 1 статті 4 Закону України «Про санкції»,
1. Історія провадження
06.11.2023 до Вищого антикорупційного суду звернулось Міністерство юстиції України (далі - позивач) з адміністративним позовом до ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , Акціонерного товариства «Група ГМС» (далі - відповідачі) про застосування санкції, передбаченої пунктом 11 частини 1 статті 4 Закону України «Про санкції».
Ухвалою суду від 07.11.2023 відкрито провадження у справі за цим позовом.
Одночасно з позовною заявою представником позивача Сєровською Я.М. подано до суду заяву про забезпечення позову, в якій вона просить:
І. Вжити у справі заходи забезпечення адміністративного позову.
ІІ. Заборонити державним реєстраторам вчинення реєстраційних дій прямо передбачених Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» щодо:
1.100 % статутного капіталу ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СТАНДАРТІНВЕСТ-ПІВДЕНЬ», код ЄДРПОУ 34528295, у розмірі 58 968 168,40 грн., яким, опосередковано, через КОМПАНІЮ «РЕПЕНІО ХОЛДІНГ ЛІМІТЕД», резидентство: Кіпр, Місцезнаходження: Кіпр, НАФПЛІУ, 15, ДРУГИЙ ПОВЕРХ, П/С 3025, ЛІМАССОЛ, володіє ОСОБА_2 .
2.100 % статутного капіталу ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТЕРРА Україна» , код ЄДРПОУ 33234454, у розмірі 13 577 422,07 грн., яким, опосередковано, через КОМПАНІЮ «КЕЙНМОНТ ЛІМІТЕД», резидентство: Кіпр, Місцезнаходження: Кіпр, м. Лімассол, п/с 3025, Нафпліу, 15,2-й поверх, володіє ОСОБА_2 .
3.100 % статутного капіталу ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЮГСЕВМОРСЕРВІС», код ЄДРПОУ 30120850, у розмірі 182 740 776,20 грн., яким, опосередковано, через КОМПАНІЮ «РЕПЕНІО ХОЛДІНГ ЛІМІТЕД», резидентство: Кіпр, Місцезнаходження: Кіпр, НАФПЛІУ, 15, ДРУГИЙ ПОВЕРХ, П/С 3025, ЛІМАССОЛ, володіє ОСОБА_2 .
4.100 % статутного капіталу ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ФІРМА «ОЛТРІ» ЛТД, код ЄДРПОУ 20677041, у розмірі 10 517 212,18 грн., яким, опосередковано, через КОМПАНІЮ «КЕЙНМОНТ ЛІМІТЕД», резидентство: Кіпр, Місцезнаходження: Кіпр, 3025, м. Лімассол, Нафпліу, 15, 2-й поверх, володіє ОСОБА_2 .
5.100 % статутного капіталу ДОЧІРНЬОГО ПІДПРИЄМСТВА «ЗАВОД ОБВАЖНЕНИХ БУРИЛЬНИХ ТА ВЕДУЧИХ ТРУБ», код ЄДРПОУ 30991664, у розмірі 305 000 000,00 грн., яким, опосередковано, через АЛВЕРОН ХОЛДІНГ ЛІМІТЕД, резидентство: Кіпр, Місцезнаходження: Кіпр, 3025, місто Лімассол, вулиця Нафпліу, будинок 15, володіє ОСОБА_2 .
6.100 % акцій АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «СУМСЬКЕ МАШИНОБУДІВНЕ НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ОБ`ЄДНАННЯ - ІНЖИНІРИНГ», код ЄДРПОУ 00205618, номінальною вартістю 1.92 грн., які у кількісному еквіваленті становлять 7 140 852 шт., якими, опосередковано, через РЕПЕНІО ХОЛДІНГ ЛІМІТЕД, КІПР, володіє ОСОБА_2 .
7.100 % статутного капіталу ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СВС.», код ЄДРПОУ 24770850, у розмірі 18 186 973,11 грн., яким, опосередковано, через КОМПАНІЮ «КЕЙНМОНТ ЛІМІТЕД», резидентство: Кіпр, Місцезнаходження: Кіпр, м.Лімассол, п/с 3025, Нафпліу.15, 2-й поверх, володіє ОСОБА_2 .
8.100 % статутного капіталу ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВЕСЕЛЕ», код ЄДРПОУ 22325990, у розмірі 24 527 312,71 грн., яким, опосередковано, через КОМПАНІЮ «РЕПЕНІО ХОЛДІНГ ЛІМІТЕД», резидентство: Кіпр, Місцезнаходження: Кіпр, НАФПЛІУ, 15, ДРУГИЙ ПОВЕРХ, П/С 3025, ЛІМАССОЛ, володіє ОСОБА_2 .
9.100 % статутного капіталу ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТЕХНОГАЗ-С», код ЄДРПОУ 43287900, у розмірі 50000,00 грн., яким володіє ОСОБА_2 .
10.83,9112 % акцій АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «СУМСЬКЕ МАШИНОБУДІВНЕ НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ОБ`ЄДНАННЯ», код ЄДРПОУ 05747991, номінальною вартістю 10.00 грн., у розмірі 59 648 268 шт., якими, опосередковано, через РЕПЕНІО ХОЛДІНГ ЛІМІТЕД, КІПР, володіє ОСОБА_2 .
11.78,32 % частки у статутному капіталі ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СУМСЬКЕ МАШИНОБУДІВНЕ НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ОБ`ЄДНАННЯ», код ЄДРПОУ 34013028, у розмірі 781 715 011,6 грн., якою, опосередковано, через РЕПЕНІО ХОЛДІНГ ЛІМІТЕД, резидентство: Кіпр, Місцезнаходження: Кіпр, місто Лімассол, вулиця Нафпліу, будинок 15, 2 поверх, Розмір частки засновника (учасника): 99807987,28 грн. та АЛВЕРОН ХОЛДІНГ ЛІМІТЕД, резидентство: Кіпр, Місцезнаходження: Кіпр, 3025, місто Лімассол, вулиця Нафпліу, будинок 15, 2 поверх, Розмір частки засновника (учасника): 681907024,32 грн., володіє ОСОБА_2 .
12.74,9% частки у статутному капіталі ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ГРАДОВІТ-ХХІ», код ЄДРПОУ 35142554, у розмірі 5 243 000,00 грн., якою, опосередковано, через КОМПАНІЮ «КЕЙНМОНТ ЛІМІТЕД», резидентство: Кіпр, Місцезнаходження: Кіпр, НАФПЛІУ, 15, 2-Й ПОВЕРХ, 3025, ЛІМАССОЛ, володіє ОСОБА_2 .
13.100 % статутного капіталу ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ГОТЕЛЬНИЙ КОМПЛЕКС «ЮВІЛЕЙНИЙ», код ЄДРПОУ 43437654, у розмірі 20 157 070,71 грн., яким володіє ОСОБА_4 .
14.100 % статутного капіталу ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ФРУНЗЕ-ПРОФІЛЬ», код ЄДРПОУ 34013206, у розмірі 100000,00 грн.
15.100 % статутного капіталу ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «МАШ-СЕРВІС», код ЄДРПОУ 34012218, у розмірі 2000000,00 грн.
16.100 % статутного капіталу ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ФРУНЗЕ-ЮВІЛЕЙНА», код ЄДРПОУ 36066836, у розмірі 2147250,00 грн.
17.100 % статутного капіталу ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СУМИ-ЕЛЕКТРОД», код ЄДРПОУ 36066802, у розмірі 2701125,00 грн.
18.0,0176 % частки у статутному капіталі ТОВ «СУМИСПОРТІНВЕСТ», код ЄДРПОУ37282737, у розмірі 2550 грн.
19.50% частки у статутному капіталі ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КУСУМ ФАРМ», код ЄДРПОУ 33525927, яка в грошовому еквіваленті становить 2 310 000,00 грн., якою, опосередковано, через КОМПАНІЮ «ТОРБЕРГ БЕТАЙЛІГУНГЕН АГ» ШВЕЙЦАРІЯ, М.ЦЮРІХ, НЬЮШЕЛЕРШТРАССЕ 31, 8001 володіє ОСОБА_7.
ІІІ. Заборонити органам державної реєстрації прав на нерухоме майно, державним реєстраторам прав на нерухоме майно, державним реєстраторам органів місцевого самоврядування, особам, які виконують функції державного реєстратора прав на нерухоме майно, вчиняти будь-які реєстраційні дії (реєстрацію прав власності, скасування реєстрації права власності та інших речових прав, у тому числі реєстрацію правочинів щодо відчуження, передачі у володіння та користування третім особам та інше) стосовно наступних об`єктів:
- об`єкта нерухомого майна, тип об`єкта: громадський будинок з господарськими будівлями, реєстраційний номер 1894298159101, за адресою: АДРЕСА_7 , який належить ТОВАРИСТВУ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СУМИ-ЕЛЕКТРОД», код ЄДРПОУ 36066802;
- земельної ділянки для індивідуального садівництва, кадастровий номер 5924786900:11:003:0402, адреса: АДРЕСА_8 , площею 0.12 га, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1317816159247.
- земельної ділянки для індивідуального садівництва, кадастровий номер 5924786900:11:003:0401, адреса: АДРЕСА_8 , площею 0.12 га, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1317566459247.
- земельної ділянки для індивідуального садівництва, кадастровий номер 5924786900:11:003:0150, адреса: АДРЕСА_8 , площею 0.8323 га, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1317542559247.
- земельної ділянки для індивідуального садівництва, кадастровий номер 5924786900:11:003:0398, адреса: АДРЕСА_8 , площею 0.1 га, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1317514259247.
-земельної ділянки для індивідуального садівництва, кадастровий номер 5924786900:11:003:0400, адреса: АДРЕСА_8 , площею 0.12 га, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1317493359247.
-земельної ділянки для індивідуального садівництва, кадастровий номер 5924786900:11:003:0399, адреса: АДРЕСА_8 , площею 0.1 га, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1317405859247.
-земельної ділянки для індивідуального садівництва, кадастровий номер 5924786900:11:003:0397, адреса: АДРЕСА_8 , площею 0.18 га, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1257227659247.
-земельної ділянки для індивідуального садівництва, кадастровий номер 5924786900:11:003:0395, адреса: АДРЕСА_8 , площею 0,12 га, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1207206959247.
-земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства, кадастровий номер 5924786900:12:001:0013, адреса: АДРЕСА_8 , площею 1.2001 га, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1194595059247.
-земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства, кадастровий номер 5924786900:11:003:0252, площею 2 га, адреса: Сумська обл., Сумський р., с/рада. Северинівська, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1193814259247.
-земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства, кадастровий номер 5924786900:11:003:0251, площею 2.0008 га, адреса: Сумська обл., Сумський р., с/рада. Северинівська, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1193748859247.
-земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства, кадастровий номер 5924786900:11:003:0393, площею 0.8 га, адреса: Сумська обл., Сумський р., с/рада. Северинівська, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1193718559247.
-земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства, кадастровий номер 5924786900:11:003:0394, площею 0.85 га, адреса: Сумська обл., Сумський р., с/рада. Северинівська, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1193690359247.
-земельної ділянки для індивідуального садівництва, кадастровий номер 5924786900:11:003:0021, площею 0.12 га, адреса: Сумська обл., Сумський р., с/рада. Северинівська, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1193648459247.
-земельної ділянки для індивідуального садівництва, кадастровий номер 5924786900:11:003:0020, площею 0.12 га, адреса: Сумська обл., Сумський р., с/рада. Северинівська, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1192099859247;
- квартири за адресою АДРЕСА_9 , яка належить ОСОБА_1 ;
- квартири за адресою АДРЕСА_10 , яка належить ОСОБА_2 ;
- земельної ділянки для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, кадастровий номер 5924786900:11:003:0278, площею 0,15 га, адреса: Сумська область, Сумський район, Землі райдержадміністрації на території Северинівської сільської ради;
- земельної ділянку для ведення особистого селянського господарства, кадастровий номер 5924786900:11:003:0264, площею 0.65 га, адреса: Сумська область, Сумський район, Северинiвська сiльська рада;
-земельної ділянки для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, кадастровий номер 5924786900:11:003:0277, площею 0,5 га, адреса: Сумська область, Сумський район, Землі райдержадміністрації на території Северинівської сільської ради;
- земельної ділянки для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, кадастровий номер 5924786900:11:003:0280, площею 0,15 га, адреса: Сумська область, Сумський район, Землі райдержадміністрації на території Северинівської сільської ради;
- земельної ділянки для ведення особистого підсобного господарства, садівництва, городництва, сінокосіння і випасання худоби, кадастровий номер 5924786900:11:003:0279, площею 0,35 га, адреса: Сумська область, Сумський район, землі райдержадміністрації на території Северинівської сільської ради;
- земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства, кадастровий номер 5924786900:11:003:0265, площею 0,5 га, адреса: Сумська область, Сумський район, Северинiвська сiльська рада.
IV. Заборонити територіальним органам з надання сервісних послуг МВС України, мобільним територіальним сервісним центрам МВС України, суб`єктам господарювання, які стоять на обліку в Головному сервісному центрі МВС та здійснюють продаж нових транспортних засобів, центрам надання адміністративних послуг, державному підприємству, що належить до сфери управління ДМС України вчиняти будь-які реєстраційні дії, окрім зняття з обліку та взяття на облік на підставі свідоцтва про спадщину, щодо:
- транспортного засобу MERCEDES-BENZ S 500L 4MATIC чорного кольору, номер: НОМЕР_6 , рік випуску: 2007, VIN: НОМЕР_7 , обліковується за ОСОБА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 ;
- транспортного засобу TOYOTA сірого кольору, номер: НОМЕР_8 , рік випуску: 2004, VIN: НОМЕР_9 , обліковується за ОСОБА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 ;
- транспортного засобу TOYOTA LAND CRUISER 200 чорного кольору, номер: НОМЕР_10 , рік випуску: 2018, VIN: НОМЕР_11 , обліковується за ОСОБА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 ;
- HYMER, тип Т/З причіп, сірого кольору, номер: НОМЕР_12 , рік випуску: 2006, VIN: НОМЕР_13 , обліковується за ОСОБА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 ;
- ПА 004 , тип Т/З причіп, зелений кольору, номер: НОМЕР_15 , рік випуску: 2008, VIN: НОМЕР_16 , обліковується за ОСОБА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 ;
- транспортного засобу SKODA сірого кольору, номер: НОМЕР_17 , рік випуску: 2004, VIN: НОМЕР_18 , обліковується за ОСОБА_5 , РНОКПП НОМЕР_4 .
V. Заборонити ОСОБА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 , АТ «БАНК АЛЬЯНС» (ЄДРПОУ 14360506) та будь-яким іншим особам вчиняти видаткові фінансові операції, які можуть призвести до зменшення активів на банківському рахунку ОСОБА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 , відкритому 15.05.2020 в АТ «БАНК АЛЬЯНС» із реквізитами IBAN № НОМЕР_19 .
Зобов`язати АТ «БАНК АЛЬЯНС» (ЄДРПОУ 14360506, адреса: 04053, місто Київ, вулиця Січових Стрільців, будинок 50) невідкладно повідомити Вищий антикорупційний суд (inbox@vaks.gov.ua, вул. Хрещатик, 42-А, м. Київ, 01601) про виконання Ухвали про забезпечення позову із зазначенням розміру залишку грошових коштів на банківському рахунку IBAN № НОМЕР_19 , належному ОСОБА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 .
VІ. Заборонити ОСОБА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 , АТ КБ «ПРИВАТБАНК» (ЄДРПОУ 14360570, адреса: 01001, місто Київ, вулиця Грушевського, будинок 1д) та будь-яким іншим особам вчиняти видаткові фінансові операції, які можуть призвести до зменшення активів на наступних банківських рахунках ОСОБА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 :
- банківському рахунку, відкритому 23.09.2022 в АТ КБ «ПРИВАТБАНК» із реквізитами IBAN № НОМЕР_20 ;
- банківському рахунку відкритому 25.03.2022 в АТ КБ «ПРИВАТБАНК» із реквізитами IBAN № НОМЕР_21 ;
- банківському рахунку відкритому 19.09.2019 в АТ КБ «ПРИВАТБАНК» із реквізитами IBAN № НОМЕР_22 .
Зобов`язати АТ КБ «ПРИВАТБАНК» (ЄДРПОУ 14360570) невідкладно повідомити Вищий антикорупційний суд (inbox@vaks.gov.ua, вул. Хрещатик, 42-А, м. Київ, 01601) про виконання Ухвали про забезпечення позову із зазначенням розміру залишку грошових коштів на банківських рахунках IBAN № НОМЕР_20 , IBAN № НОМЕР_21 та IBAN № НОМЕР_22 , належних ОСОБА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 .
VІІ. Заборонити органам Національної поліції України здійснювати перереєстрацію, зняття з обліку, окрім зняття з обліку та взяття на облік на підставі свідоцтва про спадщину, видачу дозволів на наступну зброю:
- Рушницю гладкоствольну SAUER Номер НОМЕР_32, дозвіл на ім`я ОСОБА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ;
- Карабін BLASERR93DUO, серія НОМЕР_23 , дозвіл на ім`я ОСОБА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 ;
- Карабін BLASERR93DUO, серія R Номер НОМЕР_33, дозвіл на ім`я ОСОБА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 ;
- Рушницю гладкоствольну SAUER Номер НОМЕР_24 , дозвіл на ім`я ОСОБА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 ;
- Рушницю гладкоствольну, AYA56 Номер НОМЕР_25 , дозвіл на ім`я ОСОБА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 ;
- Рушницю гладкоствольну, BENELLIARGO серія НОМЕР_26 , дозвіл на ім`я ОСОБА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 ;
- Рушницю гладкоствольну, SAUER Номер НОМЕР_27 , дозвіл на ім`я ОСОБА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 ;
- Карабін BROWNING Номер НОМЕР_34, дозвіл на ім`я ОСОБА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 ;
- Карабін SABATTI Номер НОМЕР_28 , дозвіл на ім`я ОСОБА_5 , РНОКПП НОМЕР_4 ;
- Рушницю гладкоствольну ИЖ43 Серія(лат) НОМЕР_35, дозвіл на ім`я ОСОБА_5 , РНОКПП НОМЕР_4 ;
- Рушницю гладкоствольну IMPERATOR23 Номер НОМЕР_29 , дозвіл на ім`я ОСОБА_6 , РНОКПП НОМЕР_5 ;
- Рушницю гладкоствольну ТОЗ34 Номер НОМЕР_30 , дозвіл на ім`я ОСОБА_6 , РНОКПП НОМЕР_5 .
Крім того, 07.11.2023 від позивача до суду надійшло клопотання про долучення доказів до заяви про забезпечення позову.
08.11.2023 представником позивача Сєровською Я.М. до суду подано клопотання про збільшення позовних вимог.
Ухвалою Вищого антикорупційного суду від 08 листопада 2023 року в задоволенні заяви про забезпечення позову було відмовлено.
2. Підстави для висловлення окремої думки та мотиви її обґрунтування
Вважаю, що така заява про забезпечення позову підлягала задоволенню з огляду на наступне.
Інститут забезпечення адміністративного позову є механізмом, який покликаний забезпечити реальне та неухильне виконання судового рішення, прийнятого в адміністративній справі.
Розглядаючи заяву про забезпечення позову в даній справі, суд повинен надати відповідь на єдине запитання, чи невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся.
Підставами застосування санкцій у виді блокування активів фізичних та юридичних осіб є дії фізичної та юридичної особи, які створюють реальні та/або потенційні загрози національним інтересам, національній безпеці, суверенітету і територіальній цілісності України, сприяють терористичній діяльності та/або порушують права і свободи громадянина, інтереси суспільства та держави, призводять до окупації території, експропріації чи обмеження прав власності, завдання майнових втрат, створення перешкод для сталого економічного розвитку, повноцінного здійснення громадянами України належних їх прав і свобод, які виникли з моменту набуття чинності Законом України «Про санкції» у 2014 році. Норма у цій частині діяла з 12.09.2014, що свідчить про те, що відповідач мав бути обізнаним, що у разі вчинення вищезазначених дій відносно нього можуть бути запровадженні санкції з боку держави України, у тому числі й блокування активів.
Позивачем обраний спосіб забезпечення позову шляхом заборони вчиняти органам державної реєстрації прав на нерухоме майно, державним реєстраторам прав на нерухоме майно, державним реєстраторам органів місцевого самоврядування, особам, які виконують функції державного реєстратора прав на нерухоме майно, будь-які реєстраційні дії щодо об 'єкта нерухомого майна, що належить відповідачу.
Вимогою адміністративного позову є вимога про стягнення в дохід держави активів відповідача (об`єктів нерухомості). Тобто, логічно презюмувати, що невжиття таких заходів (заборони вчинення реєстраційних дій по відношенню до майна відповідача, яке може бути за результатами судового розгляду стягнуте в дохід держави) може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду, оскільки відповідач, будучи обізнаним про адміністративний позов про застосування санкції у вигляді стягнення в дохід держави активів, які йому належать, може вчинити дії з відчуження такого нерухомого майна, з метою унеможливлення стягнення цих активів. У випадку ж відчуження нерухомого майна до прийняття кінцевого рішення у справі, це може спричинити значні складнощі для повернення існуючого становища.
З урахуванням цього, я дійшов висновку про необхідність вжиття заходів забезпечення позову до ухвалення остаточного рішення у справі. При цьому, вважаю, що вказані у заяві заходи забезпечення позову розумними та адекватними, а також такими, що забезпечать збалансованість інтересів сторін, у зв`язку з чим дійшов висновку про достатність вказаних підстав для вжиття заходів забезпечення адміністративного позову.
Звертаю увагу, що під час вирішення питання про забезпечення позову, обґрунтованість позову не досліджується, адже питання обґрунтованості заявлених позовних вимог є предметом дослідження судом під час розгляду спору по суті.
Вжиття заходів забезпечення позову в такий спосіб не суперечить меті застосування правового інституту забезпечення позову та гарантує ефективність судового захисту в разі задоволення цього позову та відповідає вимогам процесуального закону.
Мною також прийнято до уваги співвідношення прав (інтересів), про захист яких просить позивач (забезпечення можливості стягнення активів в дохід держави для відшкодування збитків, завданих військовою агресією російської федерації, та для інших потреб), із наслідками вжиття заходів забезпечення позову.
Оскільки законом визначено стислий строк розгляду цієї справи, незалежно від результатів вирішення даної адміністративної справи по суті, вжиття заходів забезпечення даного адміністративного позову не в змозі завдати істотної шкоди існуючим правам відповідача.
Ухвала про відмову в задоволенні заяви про забезпечення адміністративного позову мотивована тим, що застосована до особи санкція у вигляді блокування активів сама по собі підлягає обов`язковому негайному виконанню органами виконавчої влади шляхом вчинення дій, спрямованих на позбавлення відповідних осіб права користуватися та розпоряджатися цими активами. Ця санкція, таким чином, включає заборону розпорядження заблокованими активами. Органи та посадові особи, що здійснюють державну реєстрацію прав на нерухоме майно, не вправі здійснювати реєстрацію прав та правочинів (зокрема щодо відчуження) заблокованих активів, саме внаслідок застосування санкції у вигляді блокування активів. Оскільки позивач стверджує, що до відповідача застосована санкція у вигляді блокування активів, то для можливості в подальшому виконання судового рішення в разі задоволення позову, немає потреби в додатковій забороні судом тих дій, які є вже забороненими внаслідок застосування санкції у вигляді блокування активів. А тому в задоволенні заяви про забезпечення позову належить відмовити.
Такий висновок зроблений з огляду на зміст абз. 4 ч. 8 ст. 5 Закону України «Про санкції», де зазначено, що у разі виявлення незаблокованих активів центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері стягнення в дохід держави активів осіб, щодо яких застосовано санкції, звертається до відповідних органів та/або посадових осіб з вимогою вчинити дії, спрямовані на тимчасове позбавлення відповідних осіб права користуватися та розпоряджатися цими активами. Така вимога центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері стягнення в дохід держави активів осіб, щодо яких застосовано санкції, є обов`язковою та підлягає негайному виконанню.
Разом з тим, на мою думку, слід розрізняти
(а) обов`язок відповідного центрального органу виконавчої влади щодо звернення до відповідних органів та/або посадових осіб з вимогою вчинити дії, спрямовані на тимчасове позбавлення відповідних осіб права користуватися та розпоряджатися цими активами, що передбачено абз. 4 ч. 8 ст. 5 Законом України «Про санкції»,
від
(б) можливості суду забезпечити позов, якщо невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду, що передбачено ст. 150, 151 КАС України.
Вважаю, що розглядаючи заяву про забезпечення позову суд не вправі надавати оцінку діям відповідного центрального органу виконавчої влади. Така оцінка суперечить ст. 9 КАС України, де передбачено, що суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Предметом поданого адміністративного позову не є оцінка дій відповідного центрального органу виконавчої влади щодо звернення з відповідними вимогами вчинити дії.
Разом з цим, ані стаття 150, ані стаття 151 КАС України не покладає на позивача обов`язок особисто вживати заходи забезпечення адміністративного позову, оскільки це виключна компетенція суду.
Навіть більше, стаття 283-1 КАС України, яка встановлює особливості провадження у справах про застосування санкцій, також не містить такої умови для подачі позовної заяви та заяви про забезпечення позову як обов`язок центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері стягнення в дохід держави активів осіб, щодо яких застосовано санкції, звертатися до відповідних органів та/або посадових осіб з вимогою вчинити дії, спрямовані на тимчасове позбавлення відповідних осіб права користуватися та розпоряджатися цими активами.
Вимога про забезпечення позову, про яку просить позивач, а саме: заборона органам державної реєстрації прав на нерухоме майно, державним реєстраторам прав на нерухоме майно, державним реєстраторам органів місцевого самоврядування, особам, які виконують функції державного реєстратора прав на нерухоме майно, вчиняти будь-які реєстраційні дії (реєстрацію прав власності, скасування реєстрації права власності та інших речових прав, у тому числі реєстрацію правочинів щодо відчуження, передачі у володіння та користування третім особам та інше), не відноситься до типів забезпечення позову, недопущення яких прямо встановлено в ч. 3, 4, 6 ст. 151 КАС України.
Матеріали справи не містять відомостей про заборону відповідачам та третім особам на відчуження відповідного нерухомого майна.
Також вважаю, що обґрунтування, яким суд відмовив в задоволенні заяви, а саме те, що «Оскільки позивач стверджує, що до відповідача застосована санкція у вигляді блокування активів, то для можливості в подальшому виконання судового рішення в разі задоволення позову, немає потреби в додатковій забороні судом тих дій, які є вже забороненими внаслідок застосування санкції у вигляді блокування активів. А тому в задоволенні заяви про забезпечення позову належить відмовити.», порушує наступні правові принципи як
-«суд встановлений законом»;
-«право на доступ до суду».
По-перше, Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення ефективності санкцій, пов`язаних з активами окремих осіб» 12 травня 2022 року № 2257-IX визначено, що завданням саме Вищого антикорупційного суду є …здійснення правосуддя у справах про застосування санкції, передбаченої пунктом 1-1 частини першої статті 4 Закону України «Про санкції», у порядку адміністративного судочинства.
По-друге, відповідно до ст. 6 Конституції України державна влада в Україні здійснюється на засадах її поділу на законодавчу, виконавчу та судову.
По-третє, відповідно до ст. 124 Конституції України Правосуддя в Україні здійснюють виключно суди. Делегування функцій судів, а також привласнення цих функцій іншими органами чи посадовими особами не допускаються. Юрисдикція судів поширюється на будь-який юридичний спір та будь-яке кримінальне обвинувачення.
Отже, відмовляючи в задоволені заяви про забезпечення позову з відповідної підстави, суд:
-відмовив позивачу в праві на судовий захист у Вищому антикорупційному суді як «суді встановленому законом» для розгляду в порядку адміністративного судочинства питання щодо забезпечення позову у справі про застосування санкції, передбаченої пунктом 1-1 частини першої статті 4 Закону України «Про санкції»;
-ототожнив наслідки рішення органу виконавчої влади із наслідками прийняття судового рішення щодо забезпечення позову в порядку адміністративного судочинства;
-делегував функцію суду щодо вирішення питання забезпечення позову іншим органам та посадовим особам.
3. Висновки
З огляду на вищезазначене в розділі 2, виходячи з того, що:
-в Єдиному реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна відсутня інформація про заборону відповідачам відчужувати відповідне нерухоме майно;
-відповідачі, як тільки дізнаються про існування відповідного адміністративного позову, будучи ніяким чином не обмеженим в своїх правах відчужити відповідне майно, можуть вчинити дії з відчуження такого нерухомого майна;
-відчуження нерухомого майна з метою унеможливлення стягнення цього активу, чим істотно ускладнить чи унеможливить виконання рішення суду щодо звернення;
-законом визначено стислий строк розгляду цієї справи, незалежно від результатів вирішення даної адміністративної справи по суті, вжиття заходів забезпечення даного адміністративного позову не в змозі завдати істотної шкоди існуючим правам відповідачів;
-статті 150, 151, 283-1 не містять такої умови для подачі позовної заяви та заяви про забезпечення позову як обов`язок центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері стягнення в дохід держави активів осіб, щодо яких застосовано санкції, звертатися до відповідних органів та/або посадових осіб з вимогою вчинити дії, спрямовані на тимчасове позбавлення відповідних осіб права користуватися та розпоряджатися цими активами;
-вид забезпечення позову, про який просить позивач, не відноситься до типів забезпечення позову, недопущення яких прямо встановлено в ч. 3, 4, 6 ст. 151 КАС України;
-завданням саме Вищого антикорупційного суду є …здійснення правосуддя у справах про застосування санкції, передбаченої пунктом 1-1 частини першої статті 4 Закону України «Про санкції», у порядку адміністративного судочинства;
-відмова в доступі до правосуддя не допускається;
-державна влада в Україні здійснюється на засадах її поділу на законодавчу, виконавчу та судову;
-делегування функцій суду щодо вирішення питання забезпечення позову іншим органам та посадовим особам заборонено Конституцією України;
то вважаю, що заява про забезпечення позову підлягала задоволенню в повному обсязі.
Суддя Є.В. Крук
Суд | Вищий антикорупційний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.11.2023 |
Оприлюднено | 10.11.2023 |
Номер документу | 114780281 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Заява про забезпечення (скасування забезпечення) позову або доказів |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні