ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про залишення позовної заяви без руху
08 листопада 2023 року ЛуцькСправа № 140/33208/23 Суддя Волинського окружного адміністративного суду Костюкевич С.Ф., одержавши позовну заяву ОСОБА_1 до Головного управління ДПС у Волинській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Головного управління ДПС у Волинській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішеньвід 08.04.2019 №0005548-5113-0305; від 08.04.2019 №0005549-5113-0305; від 08.04.2019 №0005550-5113-0305; від 08.04.2019 №0005551-5113-0305; від 08.04.2019 №0005552-5113-0305; від 08.04.2019 №0005553-5113-0305; від 08.04.2019 №0005554-5113-0305.
Відповідно до пунктів 3, 5 частини першої статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи: відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними).
Позовна заява не відповідає вимогам, встановленим статтями 160, 161 КАС України, та містить такі недоліки.
Відповідно до частин першої, другої статті 122 КАС України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами. Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
За загальним правилом початком перебігу строку є день, коли особа дізналась або повинна була (могла) дізнатись про порушення свого права.
Відносини в сфері оподаткування, права і обов`язки платників податків і зборів, компетенцію контролюючих органів, повноваження та обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі ПК України).
Як передбачено пунктом 56.18 статті 56 Податкового кодексу України (далі ПК України), з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу, платник податків має право оскаржити в суді податкове повідомлення-рішення або інше рішення контролюючого органу у будь-який момент після отримання такого рішення. При цьому статтею 102 ПК України встановлено строк давності 1095 днів.
Враховуючи постанову Верховного Суду від 27.01.2022 у справі №160/11673/20, в якій вказано, що суди повинні звертати особливу увагу на момент початку перебігу строку звернення до суду і в кожній конкретній справі вирішувати питання про наявність/відсутність підстав вважати такий строк пропущеним із поважних причин, суд зазначає, що строк звернення платника податків до суду з позовом про скасування податкових повідомлень-рішень в даному випадку становить 1095 днів.
Як вбачається з адміністративного позову, ОСОБА_1 оскаржує податкові повідомлення-рішення від 08.04.2019 №0005548-5113-0305; від 08.04.2019 №0005549-5113-0305; від 08.04.2019 №0005550-5113-0305; від 08.04.2019 №0005551-5113-0305; від 08.04.2019 №0005552-5113-0305; від 08.04.2019 №0005553-5113-0305; від 08.04.2019 №0005554-5113-0305, винесені ГУ ДФС у Волинській області.
При цьому позивач у позовній заяві зазначає, що про існування даних податкових повідомлень-рішень дізнався з рішення Волинського окружного адміністративного суду від 13.01.2022 по справі №140/14240/21 за позовом ГУ ДПС у Волинській області до ОСОБА_1 про стягнення податкового боргу у розмірі 73 866,86 грн з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, яке отримав вперше у Ківерцівському ВДВС, однак в підтвердження не надає будь-яких доказів.
Разом з тим, як слідує з рішення Волинського окружного адміністративного суду від 13.01.2022 по справі №140/14240/21, судом у даній справі встановлено, що вищевказані податкові повідомлення-рішення були надіслані контролюючим органом на адресу ОСОБА_1 рекомендованим порядком з повідомленням про вручення за адресою реєстрації місця проживання, що є його податковою адресою у розумінні пункту 45.1 статті 45 ПК України, та, як вбачається із рекомендованих повідомлень про вручення поштового відправлення, отримані відповідачем 27.04.2019.
Отже, з 27.04.2019 розпочався перебіг строку звернення до суду з даним позовом, який становить 1095 днів, проте з даним позовом ОСОБА_1 звернувся до суду 25.10.2023, тобто з пропуском строку звернення до суду.
Суд не бере до уваги твердження позивача про не отримання ним оскаржуваних повідомлень-рішень, оскільки суд не вправі перевіряти автентичність підписів відповідно до Правил надання послуг поштового зв`язку, зокрема, згідно пункту 81 рекомендовані поштові відправлення (крім рекомендованих листів з позначкою Судова повістка), повідомлення про вручення поштових відправлень, поштових переказів, адресовані фізичним особам, під час доставки за зазначеною адресою або під час видачі в об`єкті поштового зв`язку вручаються адресату (одержувачу), а в разі його відсутності - будь-кому з повнолітніх членів сім`ї, який проживає разом з ним.
Відповідно до частини шостої статті 161 КАС України у разі пропуску строку звернення до адміністративного суду позивач зобов`язаний додати до позову заяву про поновлення цього строку та докази поважності причин його пропуску.
Частиною першою статті 123 КАС України передбачено, що у разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані судом неповажними, позов залишається без руху. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду з заявою про поновлення строку звернення до адміністративного суду або вказати інші підстави для поновлення строку.
Згідно із частинами першою, другою статті 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху. В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
Оскільки позовна заява не відповідає зазначеним вище вимогам, встановленим статтею 161 КАС України, її належить залишити без руху, встановивши позивачу строк для усунення недоліків - десять днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
Позивачу у цей строк необхідно усунути зазначені недоліки позовної заяви шляхом подання (надіслання) до суду заяви про поновлення строку звернення до адміністративного суду щодо заявлених позовних вимог, вказавши підстави для поновлення строку та додавши докази поважності причин його пропуску.
Керуючись статтями 122, 123, 160, 161, 169, 171, 248 КАС України, суд
УХВАЛИВ:
Позовну заяву ОСОБА_1 до Головного управління ДПС у Волинській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень залишити без руху.
Встановити позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви - десять днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
Роз`яснити, що у випадку не усунення недоліків позовної заяви у встановлений судом строк позовну заяву і додані до неї документи будуть повернуті позивачу.
Копію ухвали надіслати особі, яка подала позовну заяву.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не може бути оскаржена окремо від рішення суду.
Суддя С.Ф. Костюкевич
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.11.2023 |
Оприлюднено | 13.11.2023 |
Номер документу | 114827309 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Пліш Михайло Антонович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Костюкевич Сергій Федорович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Костюкевич Сергій Федорович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Костюкевич Сергій Федорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні