Рішення
від 01.11.2023 по справі 260/6691/23
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

01 листопада 2023 року м. Ужгород№ 260/6691/23 Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Луцович М.М.

при секретарі судового засідання Пішта І.І.,

за участю:

представник позивача Буря О.О.,

представник відповідача: Соскида П.Ю.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовною заявою Головного управління ДПС у Закарпатській області (вул. Волошина, буд. 52, м.Ужгород, Закарпатська область, 88000, код ЄДРПОУ ВП 44106694) до Квартирно-експлуатаційного відділу міста Мукачево (вул. Берегівська об`їздна, буд. 1-А, м. Мукачево, Закарпатська область, 89600, код ЄДРПОУ 08439994) про стягнення податкового боргу, -

ВСТАНОВИВ:

Головне управління ДПС у Закарпатській області звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного підприємства Квартирно-експлуатаційний відділ міста Мукачево про стягнення з Головного підприємства Квартирно-експлуатаційний відділ міста Мукачево податкового боргу у розмірі 1940541,51 грн., в т.ч. пеня 1040093,22 грн. по наступним платежам:

- платіж 50 18010500 «Земельний податок з юридичних осіб» (Кольчинська ТГ) у розмірі 811 225,49 грн та пеня у розмірі 327 125,91 грн;

- платіж 50 18010500 «Земельний податок з юридичних осіб» (Горондівська ТГ) у розмірі 2 662,23 грн та пеня у розмірі 275 482,44 грн;

- платіж 50 18010500 «Земельний податок з юридичних осіб» (Мукачівська ТГ) у розмірі 35 953,76 грн та пеня у розмірі 222 471,13 грн;

- платіж 50 18010500 «Земельний податок з юридичних осіб» у розмірі 5 878,16 грн;

- платіж 50 18010500 «Земельний податок з юридичних осіб» (Ужгородська ТГ) у розмірі 33 576,08 грн та пеня у розмірі 1 533,13 грн;

- платіж 50 18010500 «Земельний податок з юридичних осіб» (Виноградівська ТГ) у розмірі 40,85 грн та пеня у розмірі 149 369,62 грн;

- платіж 50 18010500 «Земельний податок з юридичних осіб» (Батівська ТГ) пеня у розмірі 314,24 грн;

- платіж 50 18010500 «Земельний податок з юридичних осіб» (Баранинська ТГ) у розмірі 518,92 грн та пеня у розмірі 26 918,69 грн;

- платіж 50 18010500 «Земельний податок з юридичних осіб» (Середнянська ТГ) у розмірі 73,13 грн та пеня у розмірі 9 937,72 грн;

- платіж 50 18010500 «Земельний податок з юридичних осіб» (Буштинська ТГ) у розмірі 252,25 грн та пеня у розмірі 0,46 грн;

- платіж 50 18010500 «Земельний податок з юридичних осіб» (Хустська ТГ) у розмірі 1 548,76 грн ;

- платіж 50 18010500 «Земельний податок з юридичних осіб» (Перечинська ТГ) у розмірі 8 718,66 грн;

- платіж 50 12020900 «Податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин» пеня у розмірі 26 939,88 грн.

за рахунок коштів, що належать платнику податків на праві власності, в тому числі тих, які знаходяться на рахунках у банках.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що відповідач має податковий борг перед бюджетом у розмірі 1940541,51 грн., в т.ч. пеня 1040093,22 грн. по земельному податку з юридичних осіб, податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин. Також, позивач зазначає, що на даний час суми податкових зобов`язань відповідача є узгодженими та у встановлені законом строки до бюджету не сплачені, тобто визнаються сумою податкового боргу. Оскільки, платником податків не вживаються заходи щодо погашення заборгованості, просить стягнути таку у судовому порядку.

Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 07 серпня 2023 року прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі за правилами загального позовного провадження та встановлено відповідачу 15-денний строк з дня вручення даної ухвали для подання відзиву на позовну заяву.

19 вересня 2023 року відповідачем подано відзив на позовну заяву, згідно якого проти позову заперечує та зазначає, що такий виходить за межі строку звернення до суду. Крім того позивачем не вживались заходи щодо стягнення податкового боргу в установленому законодавством порядку відповідно до (пункт 59.1 статті 59 ПК України), податкова вимога встановленої форми «Ю» відповідачу не надсилалась. Також вказує на те, що перешкоджання виконання податкового зобов`язання може бути віднесено як до обставин, що виникли в результаті дії непереборної сили та інші обставини, за наявності яких у разі виявлення належної дбайливості боржник не в змозі виконати зобов`язання через дію непереборної сили. Введення воєнного стану на території України є форс-мажором та є підставою для звільнення від відповідальності за порушення норм ПК України.

25.09.2023 судом за клопотанням представника відповідача було уточнено назву відповідача у зв`язку з технічною опискою: Головне підприємство Квартирно-експлуатаційного відділу міста Мукачево на Квартирно-експлуатаційний відділ міста Мукачево.

У судовому засіданні представник позивача просив задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Представник відповідача щодо задоволення позовних вимог заперечив з мотивів наведених у відзиві на позовну заяву.

На виконання вимог ч. 13 ст. 10 та ч. 1 ст. 229 Кодексу адміністративного судочинства України суд під час судового розгляду адміністративної справи здійснює повне фіксування судового засідання за допомогою відео- та (або) звукозаписувального технічного засобу в порядку, визначеному Положенням про Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок наявних у справі доказів у їх сукупності, суд зазначає наступне.

Квартирно-експлуатаційний відділ міста Мукачево (код ЄДРПОУ 08439994) внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за місцезнаходженням: вул. Берегівська об`їздна, буд. 1-А, м. Мукачево, Закарпатська область, та перебуває на обліку у податковому органі як платник податків та зборів.

Рішенням Закарпатського окружного адміністративного суду від 27.04.2021 у справі №260/3869/20 позов Головного управління ДПС у Закарпатській області задоволено: стягнуто з Квартирно-експлуатаційного відділу м. Мукачеве податковий борг у розмірі 2125677,95 грн. по платежу 50 18010500 «Земельний податок з юридичних осіб», за рахунок коштів, що належать платнику податків на праві власності, в тому числі тих, які знаходяться на рахунках у банках.

Станом на 02.08.2023 року у відповідача наявний податковий борг у розмірі 1940541,51 грн., в т.ч. пеня 1040093,22 грн. по наступним платежам:

- платіж 50 18010500 «Земельний податок з юридичних осіб» (Кольчинська ТГ) у розмірі 811 225,49 грн та пеня у розмірі 327 125,91 грн;

- платіж 50 18010500 «Земельний податок з юридичних осіб» (Горондівська ТГ) у розмірі 2 662,23 грн та пеня у розмірі 275 482,44 грн;

- платіж 50 18010500 «Земельний податок з юридичних осіб» (Мукачівська ТГ) у розмірі 35 953,76 грн та пеня у розмірі 222 471,13 грн;

- платіж 50 18010500 «Земельний податок з юридичних осіб» у розмірі 5 878,16 грн;

- платіж 50 18010500 «Земельний податок з юридичних осіб» (Ужгородська ТГ) у розмірі 33 576,08 грн та пеня у розмірі 1 533,13 грн;

- платіж 50 18010500 «Земельний податок з юридичних осіб» (Виноградівська ТГ) у розмірі 40,85 грн та пеня у розмірі 149 369,62 грн;

- платіж 50 18010500 «Земельний податок з юридичних осіб» (Батівська ТГ) пеня у розмірі 314,24 грн;

- платіж 50 18010500 «Земельний податок з юридичних осіб» (Баранинська ТГ) у розмірі 518,92 грн та пеня у розмірі 26 918,69 грн;

- платіж 50 18010500 «Земельний податок з юридичних осіб» (Середнянська ТГ) у розмірі 73,13 грн та пеня у розмірі 9 937,72 грн;

- платіж 50 18010500 «Земельний податок з юридичних осіб» (Буштинська ТГ) у розмірі 252,25 грн та пеня у розмірі 0,46 грн;

- платіж 50 18010500 «Земельний податок з юридичних осіб» (Хустська ТГ) у розмірі 1548,76 грн ;

- платіж 50 18010500 «Земельний податок з юридичних осіб» (Перечинська ТГ) у розмірі 8 718,66 грн;

- платіж 50 12020900 «Податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин» пеня у розмірі 26 939,88 грн.

Вищевказаний борг виник у зв`язку з наступним.

Відповідачем до податкового органу самостійно подано звітні податкові декларації по платежу «Земельний податок з юридичних осіб»:

1) Кольчинська ТГ №9020826378 від 12.02.2020 (жовтень - грудень 2020 року у розмірі 98 069,19 грн.); №9019313937 від 10.02.2021 (за 2021 рік у розмірі 392 276,85 грн); №9038091172 від 22.02.2022 (за 2022 рік у розмірі 306 817,00 грн.); №9025983897 від 15.02.2023 (січень - травень 2023 року у розмірі 12 784,05 грн.); №9056534321 від 22.03.2023 (січень - травень 2023 року у розмірі 1278,40 грн.);

2) Горондівська ТГ №9020825288 від 12.02.2020 (жовтень - грудень 2020 року 2662,23 грн.);

3) Мукачівська ТГ №9020821682 від 12.02.2020 (жовтень - грудень 2020 року у розмірі 3,02 грн.); №9020825943 від 12.02.2020 (жовтень - грудень 2020 року у розмірі 3,56 грн.); №9020820620 від 12.02.2020 (жовтень - грудень 2020 року у розмірі 1123,03 грн.); №9038225482 від 22.02.2022 (2022 рік у розмірі 3382,81 грн.); №9038225939 від 22.02.2022 у розмірі 0,09 грн.); №9038226616 від 22.02.2022 (2022 рік у розмірі 17816,36 грн.); №9038225677 від 22.02.2022 (2022 рік у розмірі 605,34 грн.); №9026002301 від 15.02.2023 (січень - травень 2023 року у розмірі 8833,05 грн.); №9056558939 від 22.03.2023 (січень - травень 2023 року у розмірі 4186,50 грн.);

4) Ужгородська ТГ №9038091120 від 22.02.2022 (2022 рік у розмірі 10 890,03 грн., частково сплачено 5011,87 грн., загальна сума 5878,16 грн.); №9038076687 від 22.02.2022 (2022 рік у розмірі 21449,88 грн.); №9161285510 від 17.08.2022 (2022 рік у розмірі 2145,00 грн.); №9025844945 від 15.02.2023 (січень - травень 2023 року у розмірі 9981,20 грн.);

5) Баранинська ТГ №9020801175 від 12.02.2020 (жовтень - грудень 2020 року у розмірі 186,12 грн.); №9038082756 від 22.02.2022 (2022 рік у розмірі 146,04 грн.); №9038082762 від 22.02.2022 (2022 рік у розмірі 186,76 грн.);

6) Середнянська ТГ №9020805132 від 12.02.2020 (за жовтень - грудень 2020 року у розмірі 46,65 грн.); №9038082759 від 22.02.2022 (2022 рік у розмірі 18,68 грн.); №9025842678 від 15.02.2023 (січень - травень 2023 року у розмірі 7,80 грн.);

7. Буштинська ТГ №9026004173 від 15.02.2023 (січень - травень 2023 року у розмірі 252,25 грн.);

8. Хустська ТГ №9020866272 від 12.02.2020 (листопад - грудень 2023 року у розмірі 3,61 грн.); №9038086584 від 22.02.2022 (2022 рік у розмірі 1090,70 грн.); №9025976110 від 15.02.2023 (січень - травень 2023 року у розмірі 454,45 грн.);

9) Перечинська ТГ №9172938909 від 02.09.2022 (2022 рік у розмірі 6154,31 грн.); №9025843871 від 15.02.2023 (січень - травень 2023 року у розмірі 2564,35 грн.).

Відповідачу було проведено нарахування пені по платежу 50 18010500 «Земельний податок з юридичних осіб» у розмірі 1040093,22 грн., а саме: Кольчинська ТГ - пеня у розмірі 327 125,91 грн.; Горондівська ТГ - пеня у розмірі 275 482,44 грн.; Мукачівська ТГ - пеня у розмірі 222 471,13 грн.; Ужгородська ТГ - пеня у розмірі 1 533,13 грн.; Виноградівська ТГ - пеня у розмірі 149 369,62 грн.; Батівська ТГ - пеня у розмірі 314,24 грн.; Баранинська ТГ - пеня у розмірі 26 918,69 грн.; Середнянська ТГ - пеня у розмірі 9 937,72 грн.; Буштинська ТГ - пеня у розмірі 0,46 грн.; по платежу 50 12020900 «Податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин» - пеня у розмірі 26 939,88 грн.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, суд зазначає наступне.

Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулюються Податковим кодексом України (далі Податковий кодекс, ПКУ).

Відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу платники податків зобов`язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно з пунктом 41.2 статті 41 Податкового кодексу органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Відповідно до пункту 41.1 цієї статті, контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи.

Згідно з підпунктом 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Відповідно до підпункту 14.1.156 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Згідно з підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Пунктом 54.1. статті 54 Податкового кодексу встановлено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Судом встановлено, що податковий борг відповідача виник у зв`язку із несплатою самостійно визначених і задекларованих грошових зобов`язань.

1. По платежу «Земельний податок з юридичних осіб» (Кольчинська ТГ) відповідачем до податкового органу подано:

- звітну податкову декларацію №9020826378 від 12.02.2020 з плати за землю за 2020 рік із самостійно задекларованою та не сплаченою сумою грошового зобов`язання земельному податку за жовтень - грудень 2020 року у розмірі 98 069,19 грн.;

- звітну податкову декларацію №9019313937 від 10.02.2021 з плати за землю за 2021 рік із самостійно задекларованою та не сплаченою сумою грошового зобов`язання земельному податку у розмірі 392 276,85 грн.;

- звітну податкову декларацію №9038091172 від 22.02.2022 з плати за землю за 2022 рік із самостійно задекларованою та не сплаченою сумою грошового зобов`язання земельному податку у розмірі 306 817,00 грн.;

- звітну податкову декларацію №9025983897 від 15.02.2023 з плати за землю за січень - травень 2023 року із самостійно задекларованою та не сплаченою сумою грошового зобов`язання земельному податку у розмірі 12 784,05 грн.;

- звітну податкову декларацію №9056534321 від 22.03.2023 з плати за землю за січень - травень 2023 року із самостійно задекларованою та не сплаченою сумою грошового зобов`язання земельному податку у розмірі 1 278,40 грн.;

2. По платежу «Земельний податок з юридичних осіб» (Горондівська ТГ) відповідачем до податкового органу подано:

- звітну податкову декларацію №9020825288 від 12.02.2020 з плати за землю за жовтень - грудень 2020 року із самостійно задекларованою та не сплаченою сумою грошового зобов`язання земельному податку у розмірі 2 662,23 грн.;

3. По платежу «Земельний податок з юридичних осіб» (Мукачівська ТГ) відповідачем до податкового органу подано:

- звітну податкову декларацію №9020821682 від 12.02.2020 з плати за землю за жовтень - грудень 2020 року із самостійно задекларованою та не сплаченою сумою грошового зобов`язання земельному податку у розмірі 3,02 грн.;

- звітну податкову декларацію №9020825943 від 12.02.2020 з плати за землю за жовтень - грудень 2020 року із самостійно задекларованою та не сплаченою сумою грошового зобов`язання земельному податку у розмірі 3,56 грн.;

- звітну податкову декларацію №9020820620 від 12.02.2020 з плати за землю за жовтень - грудень 2020 року із самостійно задекларованою та не сплаченою сумою грошового зобов`язання земельному податку у розмірі 1 123,03 грн.;

- звітну податкову декларацію №9038225482 від 22.02.2022 з плати за землю 2022 рік із самостійно задекларованою та не сплаченою сумою грошового зобов`язання земельному податку у розмірі 3 382,81 грн.;

- звітну податкову декларацію №9038225939 від 22.02.2022 з плати за землю 2022 рік із самостійно задекларованою та не сплаченою сумою грошового зобов`язання земельному податку у розмірі 0,09 грн.;

- звітну податкову декларацію №9038226616 від 22.02.2022 з плати за землю 2022 рік із самостійно задекларованою та не сплаченою сумою грошового зобов`язання земельному податку у розмірі 17 816,36 грн.;

- звітну податкову декларацію №9038225677 від 22.02.2022 з плати за землю 2022 рік із самостійно задекларованою та не сплаченою сумою грошового зобов`язання земельному податку у розмірі 605,34 грн.;

- звітну податкову декларацію №9026002301 від 15.02.2023 з плати за землю за січень - травень 2023 року із самостійно задекларованою та не сплаченою сумою грошового зобов`язання земельному податку у розмірі 8 833,05 грн.;

- звітну податкову декларацію №9056558939 від 22.03.2023 з плати за землю за січень - травень 2023 року із самостійно задекларованою та не сплаченою сумою грошового зобов`язання земельному податку у розмірі 4 186,50 грн.;

4. По платежу «Земельний податок з юридичних осіб» (Ужгородська ТГ) відповідачем до податкового органу подано:

- звітну податкову декларацію №9038091120 від 22.02.2022 з плати за землю за 2022 року із самостійно задекларованою сумою грошового зобов`язання земельному податку у розмірі 10 890,03 грн, Відповідачем частково сплачено 5 01 1,87 грн, загальна сума 5 878,16 грн.;

5. По платежу «Земельний податок з юридичних осіб» (Ужгородська ТГ) відповідачем до податкового органу подано:

- звітну податкову декларацію №9038076687 від 22.02.2022 з плати за 2022 рік із самостійно задекларованою та не сплаченою сумою грошового зобов`язання земельному податку у розмірі 2 1449,88 грн.;

- звітну податкову декларацію №9161285510 від 17.08.2022 з плати за 2022 рік із самостійно задекларованою та не сплаченою сумою грошового зобов`язання земельному податку у розмірі 2 145,00 грн.;

- звітну податкову декларацію №9025844945 від 15.02.2023 з плати за січень - травень 2023 року із самостійно задекларованою та не сплаченою сумою грошового зобов`язання земельному податку у розмірі 9 981,20 грн.;

6. По платежу «Земельний податок з юридичних осіб» (Баранинська ТГ) відповідачем до податкового органу подано:

- звітну податкову декларацію №9020801175 від 12.02.2020 з плати за жовтень - грудень 2020 року із самостійно задекларованою та не сплаченою сумою грошового зобов`язання земельному податку у розмірі 186,12 грн.;

- звітну податкову декларацію №9038082756 від 22.02.2022 з плати за 2022 рік із самостійно задекларованою та не сплаченою сумою грошового зобов`язання земельному податку у розмірі 146,04 грн.;

- звітну податкову декларацію №9038082762 від 22.02.2022 з плати за 2022 рік із самостійно задекларованою та не сплаченою сумою грошового зобов`язання земельному податку у розмірі 186,76 грн.;

7. По платежу «Земельний податок з юридичних осіб» (Середнянська ТГ) відповідачем до податкового органу подано:

- звітну податкову декларацію №9020805132 від 12.02.2020 з плати за землю за жовтень - грудень 2020 року із самостійно задекларованою та не сплаченою сумою грошового зобов`язання земельному податку у розмірі 46,65 грн.;

- звітну податкову декларацію №9038082759 від 22.02.2022 з плати за 2022 рік із самостійно задекларованою та не сплаченою сумою грошового зобов`язання земельному податку у розмірі 18,68 грн.;

- звітну податкову декларацію №9025842678 від 15.02.2023 з плати за землю за січень - травень 2023 року із самостійно задекларованою та не сплаченою сумою грошового зобов`язання земельному податку у розмірі 7,80 грн.;

8. По платежу «Земельний податок з юридичних осіб» (Буштинська ТГ) відповідачем до податкового органу подано:

- звітну податкову декларацію №9026004173 від 15.02.2023 з плати за землю за січень - травень 2023 року із самостійно задекларованою та не сплаченою сумою грошового зобов`язання земельному податку у розмірі 252,25 грн.;

9. По платежу «Земельний податок з юридичних осіб» (Хустська ТГ) відповідачем до податкового органу подано:

- звітну податкову декларацію №9020866272 від 12.02.2020 з плати за землю за листопад - грудень 2023 року із самостійно задекларованою та не сплаченою сумою грошового зобов`язання земельному податку у розмірі 3,61 грн.;

- звітну податкову декларацію №9038086584 від 22.02.2022 з плати за 2022 рік із самостійно задекларованою та не сплаченою сумою грошового зобов`язання земельному податку у розмірі 1 090,70 грн.;

- звітну податкову декларацію №9025976110 від 15.02.2023 з плати за землю за січень - травень 2023 року із самостійно задекларованою та не сплаченою сумою грошового зобов`язання земельному податку у розмірі 454,45 грн.;

10. По платежу «Земельний податок з юридичних осіб» (Перечинська ТГ) відповідачем до податкового органу подано:

- звітну податкову декларацію №9172938909 від 02.09.2022 з плати за 2022 рік із самостійно задекларованою та не сплаченою сумою грошового зобов`язання земельному податку у розмірі 6 154,31 грн.;

- звітну податкову декларацію №9025843871 від 15.02.2023 з плати за землю за січень - травень 2023 року із самостійно задекларованою та не сплаченою сумою грошового зобов`язання земельному податку у розмірі 2 564,35 грн.;

Відповідно до п. 54.1 ст. 54 ПКУ платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Згідно п.56.11 ст.56 ПКУ, із змінами та доповненнями, не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків.

Статтею 269 ПКУ передбачено, що платниками податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі.

Згідно із п.286.2 ст.286 ПКУ платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій.

Відповідно до п.287.3 ст.287 ПКУ податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Відповідно до п.287.1 ст.287 ПКУ власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.

У відповідності до ст.129 ПКУ, відповідачу було проведено нарахування пені у розмірі 1 040 093,22 грн., а саме:

- платіж 50 18010500 «Земельний податок з юридичних осіб» (Кольчинська ТГ) пеня у розмірі 327 125,91 грн;

- платіж 50 18010500 «Земельний податок з юридичних осіб» (Горондівська ТГ) пеня у розмірі 275 482,44 грн;

- платіж 50 18010500 «Земельний податок з юридичних осіб» (Мукачівська ТГ) пеня у розмірі 222 471,13 грн;

- платіж 50 18010500 «Земельний податок з юридичних осіб» (Ужгородська ТГ) пеня у розмірі 1 533,13 грн;

- платіж 50 18010500 ««Земельний податок з юридичних осіб» (Виноградівська ТГ) пеня у розмірі 149 369,62 грн;

- платіж 50 18010500 «Земельний податок з юридичних осіб» (Батівська ТГ) пеня у розмірі 314,24 грн;

- платіж 50 18010500 «Земельний податок з юридичних осіб» (Баранинська ТГ) пеня у розмірі 26 918,69 грн;

- платіж 50 18010500 «Земельний податок з юридичних осіб» (Середнянська ТГ) пеня у розмірі 9 937,72 грн;

- платіж 50 18010500 «Земельний податок з юридичних осіб» (Буштинська ТГ) пеня у розмірі 0,46 грн;

та платіж 50 12020900 «Податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин» пеня у розмірі 26 939,88 грн.

Підпунктами 129.1.3 статті 129 ПКУ визначено, що нарахування пені розпочинається при нарахуванні суми податкового зобов`язання, визначеного платником податків або податковим агентом, у тому числі у разі внесення змін до податкової звітності внаслідок самостійного виявлення платником податків помилок відповідно до статті 50 цього Кодексу, - після спливу 90 календарних днів (270 календарних днів у разі здійснення платником податків самостійного коригування відповідно до підпункту 39.5.4 пункту 39.5 статті 39 цього Кодексу), наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання.

Згідно п.2. ст. 129.4 ПКУ на суми грошового зобов`язання, визначеного підпунктом 129.1.3 пункту 129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, починаючи з 91 календарного дня (з 271 календарного дня у разі здійснення платником податків самостійного коригування відповідно до підпункту 39.5.4 пункту 39.5 статті 39 цього Кодексу), що настає за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання, із розрахунку 100 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.

При погашенні суми податкового боргу (його частини) кошти, що сплачує такий платник податків, у першу чергу зараховуються в рахунок податкового зобов`язання.

Погашення сум нарахованої та несплаченої пені здійснюється у загальному порядку установленому для погашення податкового боргу.

У разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган, у відповідності до вимог пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу, надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

В силу пп. 14.1.153 п. 14.1 ст. 14 ПКУ податкова вимога - письмова вимога контролюючого органу до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.

Відповідно до пункту 59.5 статті 59 ПК України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Таким чином, податкова вимога є дійсною протягом усього терміну безперервного існування податкового боргу платника податків з моменту його утворення та до моменту повного погашення. При цьому грошові зобов`язання, які складають податковий борг, можуть змінюватися кількісно, проте у разі зміни суми податкового боргу, зокрема його збільшення, нормами ПК України, не передбачено обов`язку контролюючого органу повторно формувати та вручати платнику податків податкову вимогу.

Аналогічна позиція неодноразово викладалась Верховним Судом, зокрема в постановах від 19 лютого 2019 року (справа №818/1117/16), від 04 березня 2019 року (справа №2а-6053/11/1070), від 25 лютого 2020 року (справа №1340/5767/18), від 23.10.2021 (справа №580/1216/20).

У якості безперервності податкового боргу позивачем подано до позовної заяви рішення Закарпатського окружного адміністративного суду №260/3869/20 від 27.04.2021 за попередні періоди.

Абзацом 11 пункту 52-2 підрозділу 10 розділу XX ПКУ на період з 18 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (СОVID-19), зупиняється перебіг строків давності, передбачених статтею 102 цього Кодексу.

Згідно пунктом 102.9. статті 102 ПК України на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану, що вводиться в Україні, зупиняється перебіг строків, визначених цим Кодексом, іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Таким чином суд відхиляє доводи відповідача про пропуск строку звернення до суду.

У зв`язку з несплатою узгоджених сум відповідачу на підставі п.59.1 ст. 59 ПКУ виставлено податкову вимогу від 11.06.2015 №413-25 про наявність податкового боргу за узгодженими податковими зобов`язаннями, та таку направлено на адресу відповідача рекомендованим листом №8800015471900, яка була вручена платнику 16.06.2015.

При цьому, відповідачем не надано доказів того, що вказана податкова вимога була предметом оскарження в адміністративному або в судовому порядку.

Крім того, Верховним Судом у постанові від 19.02.2019 по справі №818/1117/16 зверталася увагу на те, що податкова вимога є дійсною протягом усього терміну безперервного існування податкового боргу платника податків з моменту його утворення до моменту, зокрема, повного погашення платником за всіма видами податків і зборів. При цьому грошові зобов`язання платника податків можуть змінюватись як кількісно, так і за видами податків. Тільки після того, як платник податків повністю погасить податковий борг, включаючи пеню, податкова вимога буде вважатись відкликаною в розумінні п.п. 60.1.1 п. 60.1 ст. 60 ПК України, а у разі виникнення в майбутньому суми податкового боргу - контролюючим органом має бути виставлена нова податкова вимога.

Також, відповідачем не надано доказів сплати податкового боргу, який виник внаслідок узгоджених податкових зобов`язань за вищевказаним платежем, що є підставою для його стягнення в судовому порядку.

Зважаючи на те, що самостійно задекларовані суми грошових зобов`язань не були сплачені позивачем, такі набули статусу податкового боргу на загальну суму 1940541,51 грн.

Щодо посилання відповідача на введення воєнного стану на території України як на форс-мажорну обставину, яка унеможливлює виконання податкових зобов`язань, суд зазначає наступне.

Обставиною, що звільняє від фінансової відповідальності за вчинення податкових правопорушень та порушення іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, є вчинення діяння (дії або бездіяльності) внаслідок обставин непереборної сили (форс-мажору), пп. 112.8.9 ПКУ.

У офіційному листі Торгово-промислової палати України від 28.02.2022 року за №2024/02.0-7.1 зазначено: «Торгово-промислова палата України (далі - ТПП України) на підставі ст. ст. 14, 141 Закону України "Про торгово-промислові палати в Україні" від 02.12.97 №671/97-ВР, Статуту ТПП України, цим засвідчує форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили): військову агресію Російської Федерації проти України, що стало підставою введення воєнного стану із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні".

Враховуючи це, ТПП України підтверджує, що зазначені обставини з 24 лютого 2022 року до їх офіційного закінчення є надзвичайними, невідворотними та об`єктивними обставинами для суб`єктів господарської діяльності та/або фізичних осіб по договору, окремим податковим та/чи іншим зобов`язанням / обов`язком, виконання яких (-го) настало згідно з умовами договору, контракту, угоди, законодавчих чи інших нормативних актів і виконання відповідно яких(-го) стало неможливим у встановлений термін внаслідок настання таких форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили)».

З приводу належності підтвердження факту настання форс-мажору листом ТПП України від 28.02.2022 №2024/02.0-7.1 Верховний Суд у Постанові від 06.09.2023 у справі № 910/6234/22 зазначив про таке:

« 31. Форс-мажорними обставинами (обставинами непереборної сили) є надзвичайні та невідворотні обставини, що об`єктивно унеможливлюють виконання зобов`язань, передбачених умовами договору (контракту, угоди тощо), обов`язків згідно із законодавчими та іншими нормативними актами (ч.1 ст.617 ЦК, ч.2 ст.218 Господарського кодексу та ст.14-1 Закону "Про ТПП в Україні").

32. Надзвичайними є ті обставини, настання яких не очікується сторонами при звичайному перебігу справ. Під надзвичайними можуть розумітися такі обставини, настання яких добросовісний та розумний учасник правовідносин не міг очікувати та передбачити при прояві ним достатнього ступеня обачливості.

33. Невідворотними є обставини, настанню яких учасник правовідносин не міг запобігти, а також не міг запобігти наслідкам таких обставин навіть за умови прояву належного ступеня обачливості та застосуванню розумних заходів із запобігання таким наслідкам. Ключовим є те, що непереборна сила робить неможливим виконання зобов`язання в принципі, незалежно від тих зусиль та матеріальних витрат, які сторона понесла чи могла понести (п.38 постанови Верховного Суду від 21.07.2021 у справі №912/3323/20), а не лише таким, що викликає складнощі, або є економічно невигідним.

34. 24.02.2022 у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, Президент України видав Указ №64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", на підставі якого в Україні з 05 год. 30 хв. 24.02.2022 введено воєнний стан.

35. ТПП України листом від 28.02.2022 №2024/02.0-7.1 засвідчила, що військова агресія російської федерації проти України стала підставою для введення воєнного стану та є форс-мажорними обставинами (обставинами непереборної сили).

36. Вказаний лист ТПП України адресований "Всім, кого це стосується", тобто необмеженому колу суб`єктів, його зміст носить загальний інформаційний характер та констатує абстрактний факт наявності форс-мажорних обставин без доведення причинно-наслідкового зв`язку у конкретному зобов`язанні.

37. Верховний Суд у постанові від 07.06.2023 у справі №906/540/22 зазначив, що лист ТПП від 28.02.2022 №2024/02.0-7.1 не є безумовною підставою вважати, що форс-мажорні обставини настали для всіх без виключення суб`єктів. Кожен суб`єкт, який в силу певних обставин не може виконати свої зобов`язання за окремо визначеним договором, має доводити наявність в нього форс-мажорних обставин.

38. З огляду на це, помилковим є висновок суду апеляційної інстанції про те, що факт настання форс-мажору підтверджений листом ТПП України від 28.02.2022 №2024/02.0-7.1.»

Відповідно до ч. 3 ст. 14 Закону України «Про торгово-промислові палати в України» № 671 Торгово-промислова палата України засвідчує форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили), а також торговельні та портові звичаї, прийняті в Україні, за зверненнями суб`єктів господарської діяльності та фізичних осіб.

Тобто, є чіткий порядок встановлення в законному порядку наявність форс-мажорних обставин. Відповідачем не надано жодних доказів засвідчення форс-мажорних обставин, які б могли вплинути на сплату/несплату ним податкового зобов`язання.

Законом України №2118-IX від 03.03.2022, який набрав чинності 07.03.2022, підрозділ 10 розділу ХХ Податкового кодексу України доповнено пунктом 69:

« 69. Установити, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у цьому пункті.

69.1. У випадку відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок, зокрема щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом трьох місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

Законом України №2142-IX від 24.03.2022 в редакції Закону №2260-IX від 12.05.2022, що набрав чинності з 27.05.2022, пункт 69 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України викладено в новій редакції, а саме:

"69.1. Установити, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у цьому пункті.

69.1. У разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у цьому підпункті, та перелік документів на підтвердження затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику."

Так, наказом Міністерства фінансів України від 29.07.2022 №225, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25.08.2022 за № 967/38303, що набрав чинності 06.09.2022, затверджено Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України, та Перелік документів, що підтверджують неможливість платника податків - юридичної особи, зокрема щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, своєчасно виконати свій податковий обов`язок, у тому числі обов`язок податкового агента /надалі Порядок №225/.

Так, підставами неможливості виконання платниками податків - юридичними особами та їх відокремленими підрозділами податкових обов`язків (у тому числі обов`язків податкових агентів) є:

1) втрата (знищення чи зіпсуття) первинних документів, комп`ютерного та іншого обладнання внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації;

2) неможливість використати чи вивезти документи, комп`ютерне та інше обладнання внаслідок ведення бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації;

3) використання чи вивезення документів, комп`ютерного або іншого обладнання, пов`язане з ризиком для життя чи здоров`я посадової особи платника податків або неможливе у зв`язку з встановленням уповноваженими органами державної влади відповідно до закону в умовах воєнного стану заборон та/або обмежень;

4) можливість витоку інформації щодо обсягів та місць зберігання пального або спирту етилового та їх знищення надалі внаслідок складання та реєстрації акцизних накладних, та/або подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, та/або подання заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними тощо (виключно в частині виконання визначених цим абзацом обов`язків);

5) відсутність у платника податків інших посадових осіб, уповноважених відповідно до законодавства нараховувати, стягувати та вносити до бюджету податки, збори, а також вести бухгалтерський облік, складати та подавати податкову та фінансову звітність, відсутність можливості у власника призначити таких посадових осіб за умови відсутності у такого платника податків об`єктів оподаткування, або показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу, може бути пов`язана з такими обставинами: посадова особа є одночасно одним із власників юридичної особи за умови, що відсутність такого співвласника (акціонера, учасника, засновника) унеможливлює прийняття рішення про призначення на постійній або тимчасовій основі іншої посадової особи; юридична особа заснована на власності окремої фізичної особи, яка одночасно є єдиною посадовою особою такої юридичної особи.

6) перебування (податкова адреса платника податків та/або фактичне знаходження / знаходження виробничих потужностей тощо) на території населеного пункту, у якому ведуться воєнні (бойові) дії, який (які) знаходиться в оточенні (блокуванні) або тимчасово окупований збройними формуваннями Російської Федерації;

7) інші обставини непереборної сили (форс-мажорні обставини), підтверджені документально.

У разі неможливості виконання платником податків податкового обов`язку, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, платник податків подає не пізніше 30 вересня 2022 року заяву про відсутність такої можливості (крім виконання обов`язку щодо реєстрації акцизних накладних та/або подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, та/або подання заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними тощо) разом з вичерпним переліком документів (копій документів), інформації, які передбачені Переліком документів, що підтверджують неможливість платника податків - юридичної особи, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу своєчасно виконати свій податковий обов`язок, у тому числі обов`язок податкового агента затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року № 225 або Переліком документів, що підтверджують неможливість платника податків - фізичної особи, зокрема самозайнятої особи, своєчасно виконати свій податковий обов`язок, у тому числі обов`язок податкового агента затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року № 225 (далі - Переліки документів) до контролюючого органу в порядку передбаченому пунктом 8 цього розділу.

Як слідує з матеріалів справи, із заявою про відсутність можливості своєчасно виконати податковий обов`язок зі сплати податку на землю, задекларованої в податкових деклараціях, позивач до контролюючого органу не звертався та щодо нього рішення щодо неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку контролюючим органом не приймалося.

Згідно з пунктом 95.1. статті 95 Податкового кодексу контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Відповідно до п. 95.3 ст. 95 ПКУ стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Згідно із п. 95.4 ст. 95 ПКУ контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пп. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 ПКУ контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до пункту 87.11 статті 87 Податкового кодексу орган стягнення звертається до суду з позовом про стягнення суми податкового боргу платника податку - фізичної особи. Стягнення податкового боргу за рішенням суду здійснюється державною виконавчою службою відповідно до закону про виконавче провадження.

Відповідно до частини 1 статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Підсумовуючи вказане, надаючи правову оцінку аргументам сторін, суд приходить до висновку, що за встановлених обставин та нормативно-правового регулювання у цій справі позов про стягнення з відповідача податкового боргу, за дослідженими доказами, поданими сторонами, є таким, що підлягає задоволенню.

Згідно з частиною 2 статті 6 КАС України та статтею 17 Закону України «Про виконання рішень і застосування практики Європейського Суду з прав людини» передбачено застосування судами Конвенції та практики ЄСПЛ як джерела права.

У пункті 58 Рішення Європейського суду з прав людини у справі «Серявін та інші проти України» від 10 лютого 2010 року Суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення. Хоча національний суд має певну свободу розсуду щодо вибору аргументів у тій чи іншій справі та прийняття доказів на підтвердження позицій сторін, орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.

У відповідності до положень статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно частини 1 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Беручи до уваги те, що заявлену до стягнення суму податкового боргу у встановлені законодавством строки до бюджету відповідач не сплатив, наявність у нього податкового боргу підтверджується матеріалами справи, суд доходить висновку про обґрунтованість позовних вимог та доцільність задоволення позову.

Відповідно до частини другої статті 139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки зазначених судових витрат судом не встановлено, то відсутні підстави для стягнення останніх з відповідача.

Керуючись ст. ст. 73-77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд,-

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Головного управління ДПС у Закарпатській області (вул. Волошина, буд. 52, м.Ужгород, Закарпатська область, 88000, код ЄДРПОУ ВП 44106694) до Квартирно-експлуатаційного відділу міста Мукачево (вул. Берегівська об`їздна, буд. 1-А, м. Мукачево, Закарпатська область, 89600, код ЄДРПОУ 08439994) про стягнення податкового боргу - задовольнити.

Стягнути з Квартирно-експлуатаційного відділу міста Мукачево (вул. Берегівська об`їздна, буд. 1-А, м. Мукачево, Закарпатська область, 89600, код ЄДРПОУ 08439994) податковий борг у розмірі 1940541,51 грн. (один мільйон дев`ятсот сорок тисяч п`ятсот сорок одна грн. п`ятдесят одна коп.), в т. ч. пеня 1040093,22 грн. по наступних платежах:

- платіж 50 18010500 «Земельний податок з юридичних осіб» (Кольчинська ТГ) у розмірі 811225,49 грн. та пеня у розмірі 327125,91 грн.;

- платіж 50 18010500 «Земельний податок з юридичних осіб» (Горондівська ТГ) у розмірі 2662,23 грн. та пеня у розмірі 275482,44 грн.;

- платіж 50 18010500 «Земельний податок з юридичних осіб» (Мукачівська ТГ) у розмірі 35953,76 грн. та пеня у розмірі 222471,13 грн.;

- платіж 50 18010500 «Земельний податок з юридичних осіб» у розмірі 5878,16 грн.;

- платіж 50 18010500 «Земельний податок з юридичних осіб» (Ужгородська ТГ) у розмірі 33576,08 грн. та пеня у розмірі 1533,13 грн.;

- платіж 50 18010500 «Земельний податок з юридичних осіб» (Виноградівська ТГ) у розмірі 40,85 грн. та пеня у розмірі 149369,62 грн.;

- платіж 50 18010500 «Земельний податок з юридичних осіб» (Батівська ТГ) пеня у розмірі 314,24 грн.;

- платіж 50 18010500 «Земельний податок з юридичних осіб» (Баранинська ТГ) у розмірі 518,92 грн. та пеня у розмірі 26918,69 грн.;

- платіж 50 18010500 «Земельний податок з юридичних осіб» (Середнянська ТГ) у розмірі 73,13 грн. та пеня у розмірі 9937,72 грн.;

- платіж 50 18010500 «Земельний податок з юридичних осіб» (Буштинська ТГ) у розмірі 252,25 грн. та пеня у розмірі 0,46 грн.;

- платіж 50 18010500 «Земельний податок з юридичних осіб» (Хустська ТГ) у розмірі 1548,76 грн.;

- платіж 50 18010500 «Земельний податок з юридичних осіб» (Перечинська ТГ) у розмірі 8718,66 грн.;

- платіж 50 12020900 «Податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин» пеня у розмірі 26939,88 грн.;

за рахунок коштів, що належать платнику податків на праві власності, в тому числі тих, які знаходяться на рахунках у банках.

Рішення суду може бути оскаржено до Восьмого апеляційного адміністративного суду в строки визначені ст. 295 КАС України. Рішення суду набирає законної сили в порядку визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

СуддяМ.М. Луцович

Відповідно до ч. 3 ст. 243 КАС України рішення суду у повному обсязі складено та підписано 13 листопада 2023 року.

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.11.2023
Оприлюднено16.11.2023
Номер документу114899309
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —260/6691/23

Ухвала від 07.02.2025

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Маєцька Н.Д.

Постанова від 22.01.2025

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 13.01.2025

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 21.03.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Постанова від 13.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Тарас Володимирович

Ухвала від 31.01.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Тарас Володимирович

Ухвала від 17.01.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Тарас Володимирович

Ухвала від 17.01.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Тарас Володимирович

Ухвала від 14.12.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Тарас Володимирович

Рішення від 01.11.2023

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Луцович М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні