Рішення
від 13.11.2023 по справі 420/12099/23
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/12099/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 листопада 2023 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді Аракелян М.М.

Розглянувши у письмовому провадженні справу за адміністративною позовною заявою Приватного сільськогосподарського підприємства «МАРІЯ» (код ЄДРПОУ 30747570; адреса: вул.Миру, буд.13, с.Семихатки, Березівський район, Одеська область, 67340) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП44069166; адреса: вул. Семінарська,5, м.Одеса, 65044), Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ:43005393; адреса: Львівська площа, буд.8, м.Київ, 04053) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

26 травня 2023 року до Одеського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Приватного сільськогосподарського підприємства МАРІЯ до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України, у якій представник позивача просить суд (позовна заява сформована в системі Електронний суд):

поновити строк на подання позовної заяви;

визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС в Одеській області №7543345/30747570 від 01.11.2022р. та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати Податкову накладну від 14.10.2022р. №4 датою її подання;

визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податковоїнакладної/розрахункукоригуваннявЄдиномуреєстрі податкових накладнихГУДПСвОдеськійобласті №7543347/30747570 від 01.11.2022р. та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати Податкову накладну від 16.10.2022р. №5 датою її подання;

визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податковоїнакладної/розрахункукоригуваннявЄдиномуреєстрі податкових накладнихГУДПСвОдеськійобласті №7543346/30747570 від 01.11.2022р. та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати Податкову накладну від 18.10.2022р. №6 датою її подання;

визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податковоїнакладної/розрахункукоригуваннявЄдиномуреєстрі податкових накладнихГУДПСвОдеськійобласті №7543348/30747570 від 01.11.2022р. та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати Податкову накладну від 20.10.2022р. №7 датою її подання;

стягнути з відповідачів на користь позивача судовий збір у сумі 10736грн.

Згідно витягу з протоколу автоматизованого розподілу справи між суддями адміністративна справа розподілена на суддю Аракелян М.М.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 31.05.2023 року поновлено ПСП «МАРІЯ» строк звернення до суду з позовом до Головного управління ДПС в Одеській області та Державної податкової служби України, визнавши поважними причини пропуску цього строку; відкрито провадження у даній справі, ухвалено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (ст.262 КАС України).

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що ПСП «МАРІЯ» були складені податкові накладні №4 від 14.10.2022 року, №5 від 16.10.2022 року, №6 від 18.10.2023 року та №7 від 20.10.2022 року та направлено їх на реєстрацію до податкового органу. Однак, реєстрація була зупинена з підстав відповідності п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операції. Після направлення на адресу фіскального органу додаткових документів, які підтверджують реальність проведених операцій, у реєстрації податкових накладних було відмовлено, про що прийняті відповідні рішення. Позивач вважає прийняті рішення необґрунтованими, протиправними та такими, що підлягають скасуванню, оскільки ним були подані всі документи, а оскаржувані рішення не визначають, яких саме документів не вистачає для реєстрації податкових накладних.

19.06.2023 року представник відповідачів подав суду:

- клопотання про розгляд справи за правилами загального позовного провадження з повідомленням учасників справи щодо судового засідання (у задоволенні клопотання відмовлено ухвалою суду від 27.06.2023 року);

- відзив на позов.

У відзиві на позовну заяву представник відповідачів просив у позові відмовити з мотивів ненадання платником податку всіх необхідних для реєстрації ПН копій документів, передбачених пунктом 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України №520 від 12.12.2019 року, після зупинення реєстрації ПН. В оскаржуваних рішеннях Комісії було зазначено, які документи ПСП «МАРІЯ» складені з порушенням законодавства. На розгляд контролюючого органу було надано специфікація та додаток до договору поставки № OF-010097 від 26 серпня 2022р, але надання лише специфікації без надання договору, який є істотним підтвердженням настання господарських відносин, не можуть слугувати тими первинними документами, які підтверджують реальність господарської операції. Специфікація та додаток до договору не містить печатку та підпис ПП «ВАЙТЕРА УКРАЇНА», що ставить під сумнів аутентичність даних документів. Позивачем на розгляд Комісії регіонального рівня не надавалося повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (форма № 20-ОПП), зокрема про сільськогосподарську техніку, яка перебуває у власності підприємства. Також у контролюючого органу відсутня інформація щодо складських приміщень для зберігання зібраного врожаю, що перебувають у власності Позивача, як й відсутні відомості про договори оренди будь-яких приміщень для зберігання майна та врожаю або укладених договорів відповідального складського зберігання з наданням відповідного талону складського зберігання.

Позовні вимоги в частині зобов`язання ДПС України зареєструвати в ЄРПН податкові накладні є передчасними, в той час, як належним способом захисту порушеного права є зобов`язання контролюючого органу повторно розглянути питання щодо реєстрації податкової накладної.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 30.10.2023 року постановлено розглядати справу №420/12099/23 за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін; призначено судове засідання на 09.11.2023р., зобов`язано позивача надати належним чином завірені паперові копії договору поставки №OF-01097 від 26 серпня 2022 року, додаткових угод до нього та відповідних специфікацій до цього договору.

07.11.2023 року ПСП «МАРІЯ» подало суду докази на виконання вимог ухвали суду від 30.10.2023 року.

У судове засідання 09.11.2023 року з`явився представник відповідачів; ПСП «МАРІЯ» свого представника у судове засідання не направило, було повідомлено про час та місце проведення судового засідання належним чином та своєчасно.

Згідно ч.1 ст.205 КАС України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

За таких обставин, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи в порядку письмового провадження.

Розглянувши матеріали справи, з`ясувавши фактичні обставини, які мають значення для вирішення спору, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, суд дійшов наступного.

Під час розгляду справи судом встановлено, що Приватне сільськогосподарське підприємство «МАРІЯ» здійснює господарську діяльність, зокрема, за наступними видами економічної діяльності: 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (основний); інші 01.41 Розведення великої рогатої худоби молочних порід; 01.46 Розведення свиней; 01.61 Допоміжна діяльність у рослинництві; 10.61 Виробництво продуктів борошномельно-круп`яної промисловості; 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин; 46.39 Неспеціалізована оптова торгівля продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; 47.81 Роздрібна торгівля з лотків і на ринках харчовими продуктами, напоями та тютюновими виробами; 47.89 Роздрібна торгівля з лотків і на ринках іншими товарами; 52.10 Складське господарство; 49.41 Вантажний автомобільний транспорт.

26.08.2022 року між Приватним сільськогосподарським підприємством «МАРІЯ» (Продавець) та Підприємством з іноземними інвестиціями «ВАЙТЕРРА УКРАЇНА» (Покупець) був укладений Договір поставки №OF-01097 від 26.08.2022р. (надалі - Договір від 26.08.2022 року).

14.10.2022 року сторонами було укладено Додаткову угоду №1 від 14.10.2022р. (Специфікація №ОР-31418 від 13.10.2022р.), згідно із якою сторони погодили, що Продавець зобов`язується поставити і передати у власність Покупця, а Покупець прийняти і оплатити пшеницю 3-го класу, українського походження, врожаю 2022 та/ або 2-го класу, українського походження, врожаю 2022, та/або 4-го класу, українського походження, врожаю 2022 на умовах DPU «Поставка в місці з розвантаженням» - ІЗТ, ТОВ у порту Чорноморськ, що знаходиться за адресою: 68001, Одеська область, м. Чорноморськ, с. Малодолиське, вул. Шмідта, буд. №1 (т.2, а.с.42-44).

14.10.2022 року ПСП «МАРІЯ» передало товар ПІІ «ВАЙТЕРРА УКРАЇНА», що підтверджується копією накладної №6 від 14.10.2022р. на суму 156042,05грн. (т.1,а.с.88-89).

За фактом передачі товару позивачем була складена та направлена на реєстрацію податкова накладна №4 від 14.10.2022 року (т.1, а.с.31-32), сума ПДВ 21845,88грн.

Згідно отриманої Квитанції від 26.10.2022 року податкову накладну №4 було прийнято, але реєстрацію зупинено. Підставами для зупинення зазначено «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 14.10.2022 №4 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1001 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Додатково повідомляємо: показник "D"= 3.8988%, "P"=131108.32». У квитанції запропоновано надати пояснення та копії документів, щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання про прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (т.1, а.с. 33).

16.10.2022 року ПСП «МАРІЯ» передало товар ПІІ «ВАЙТЕРРА УКРАЇНА», що підтверджується копією накладної №7 від 16.10.2022р. на суму 153775,38грн. (т.1,а.с.179).

За фактом передачі товару позивачем була складена та направлена на реєстрацію податкова накладна №5 від 16.10.2022 року (т.1, а.с.35-36), сума ПДВ 21528,55грн.

Згідно отриманої Квитанції від 26.10.2022 року податкову накладну №5 було прийнято, але реєстрацію зупинено. Підставами для зупинення зазначено «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 16.10.2022 №5 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1001 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Додатково повідомляємо: показник "D"= 3.8988%, "P"=131108.32». У квитанції запропоновано надати пояснення та копії документів, щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання про прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (т.1, а.с. 37).

18.10.2022 року ПСП «МАРІЯ» передало товар ПІІ «ВАЙТЕРРА УКРАЇНА», що підтверджується копією накладної №9 від 18.10.2022р., на суму 1109175,39грн. (т.1,а.с.189).

За фактом передачі товару позивачем була складена та направлена на реєстрацію податкова накладна №6 від 18.10.2022 року (т.1, а.с.39-40), сума ПДВ 155284,55грн.

Згідно отриманої Квитанції від 26.10.2022 року податкову накладну №6 було прийнято, але реєстрацію зупинено. Підставами для зупинення зазначено «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 18.10.2022 №6 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1205 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Додатково повідомляємо: показник "D"= 3.8988%, "P"=131108.32». У квитанції запропоновано надати пояснення та копії документів, щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання про прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (т.1, а.с. 41).

20.10.2022 року ПСП «МАРІЯ» передало товар ПІІ «ВАЙТЕРРА УКРАЇНА», що підтверджується копією накладної №11 від 20.10.2022р., на суму 733982,42грн. (т.2,а.с.5).

За фактом передачі товару позивачем була складена та направлена на реєстрацію податкова накладна №7 від 20.10.2022 року (т.1, а.с.43-44), сума ПДВ 102757,54грн.

Згідно отриманої Квитанції від 27.10.2022 року податкову накладну №7 було прийнято, але реєстрацію зупинено. Підставами для зупинення зазначено «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 20.10.2022 №7 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1205 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Додатково повідомляємо: показник "D"= 3.8988%, "P"=131108.32». У квитанції запропоновано надати пояснення та копії документів, щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання про прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (т.1, а.с. 41).

ПСП «МАРІЯ» на вимогу податкового органу було подано повідомлення про надання письмових пояснень від 30.10.2022 року №2 за податковими накладними №№4-7 , в додатки до яких були надані 37 додатків (т.1,а.с.47-48);

Комісія Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН прийняла рішення:

- №7543345/30774570 від 01.11.2022 року, яким позивачу відмовила у реєстрації податкової накладної №4 від 14.10.2022 року. Підстава відмови: ненадання платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання- передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (т.2, а.с.11-12);

- №7543347/30774570 від 01.11.2022 року, яким позивачу відмовила у реєстрації податкової накладної №5 від 16.10.2022 року. Підстава відмови: ненадання платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання- передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (т.2, а.с.13-14);

- №7543346/30774570 від 01.11.2022 року, яким позивачу відмовила у реєстрації податкової накладної №6 від 18.10.2022 року. Підстава відмови: ненадання платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання- передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (т.2, а.с.15-16);

- №7543348/30774570 від 01.11.2022 року, яким позивачу відмовила у реєстрації податкової накладної №7 від 20.10.2022 року. Підстава відмови: ненадання платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання- передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (т.2, а.с.17-18).

Не погодившись із відмовою в реєстрації податкових накладних позивач подав скарги в адміністративному порядку, які рішеннями ДПС України від 21.11.2022 року №№63433/30774570/2, 63397/30774570/2, 63398/30774570/2, 63440/30774570/2 залишені без задоволення (т.2,а.с.131-134).

Вважаючи рішення про відмову в реєстрації податкових накладних протиправними, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Згідно із ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з пунктом 201.7 статті 201 Податкового кодексу України накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Положенням пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин. Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання вказаних вище норм законодавства ПСП «МАРІЯ» було складено податкові накладні №№4-7 та направлено їх на реєстрацію до податкового органу.

Відповідно до пункту 2 Постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних № 1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок № 1246), податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Відповідно до пункту 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування: реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами: відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Наведені норми дають підстави для висновку, що законодавець встановлює перелік обов`язкової для фіксації в рамках квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної інформації. Без деталізації такого роду інформації відповідна квитанція не може вважатися належним чином оформленою. При цьому, квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної повинна фіксувати: 1) порядковий номер та дату складення податкової накладної; 2) конкретний критерій або ж критерії, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної; 3) пропозицію про надання платником податків пояснень та/або перелік конкретних документів, що є достатніми для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної.

Положеннями пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

При цьому, зазначені норми податкового законодавства конкретизуються у нормах постанови Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. № 1165, якою затверджені Порядки з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до пунктів 3,5 Порядку зупинення №1165 податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації): 1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, звільненою від оподаткування; 2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку; 3) одночасно виконуються такі умови: загальна сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 1 млн. гривень; значення показника D, розрахованого згідно з цим підпунктом, становить більше 0,05. Показник D розраховується за такою формулою: D = S/T, де S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, платником податку та його відокремленими підрозділами; T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування; значення показника P є меншим, ніж значення, розраховане за такою формулою: P = Pм х 1,4, де P - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування; Pм - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування. Значення показників D та P відображаються в електронному кабінеті платнику податку; 4) у податковій накладній/розрахунку коригування відображена операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, які зазначені у таблиці даних платника податку, врахованій контролюючим органом. Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2). Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Відповідно до п. 7 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Згідно п. 8 цього Порядку платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет.

Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений Наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року № 520 (далі Порядок № 520).

Пунктом 2 вказаного порядку встановлено, що прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (пункт 3).

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі (п. 4).

Відповідно до п. 5 Порядку № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (п. 7).

Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня (п. 9).

Згідно з п. 11 Порядку № 520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Відповідно до п. 12 вказаного Порядку № 520 рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі набирає чинності в день прийняття відповідного рішення.

Форма такого рішення передбачає, що у разі відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН через ненадання платником податку копій документів, документи, які не надано, повинні бути конкретно вказані (підкреслені).

Первинні документи, оформлені позивачем в рамках господарських відносин із контрагентом, копії яких надані разом із поясненнями для прийняття рішення та наявні в матеріалах справи щодо реєстрації податкової накладної складені у відповідності до вимог законодавства та є первинними документами, які засвідчують факт реального виконання позивачем та його контрагентом господарських зобов`язань та наявність виробничих потужностей для здійснення діяльності за спірною господарською операцією.

Протилежне відповідачами не доведено, у рішеннях про відмову у реєстрації податкових накладних не зазначено, які саме конкретно недоліки допущені при оформленні первинних документів при зупиненні реєстрації ПН.

Невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до висновку про його протиправність.

Така правова позиція висловлена Верховним Судом в постановах від 23.10.2018 у справі №822/1817/18 (адміністративне провадження №К/9901/62472/18), від 21.05.2019 у справі №0940/1240/18 (адміністративне провадження №К/9901/7590/19), від 02.07.2019 у справі №140/2160/18 (адміністративне провадження №К/9901/13662/19).

При юридичній оцінці рішень про відмову в реєстрації податкової накладної суд враховує, що невідповідність вимог контролюючого органу при зупиненні реєстрації податкової накладної щодо надання документів правовій визначеності виключала для контролюючого органу можливість прийняття негативного для позивача рішення з підстав невиконання ним вимог, які не є чітко та зрозуміло сформульованими.

Відповідно до п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (Додаток 3 до постанови Кабміну України №1165) одним із критеріїв є: відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Суд звертає увагу, що при зупиненні реєстрації податкових накладних контролюючим органом не було вказано конкретного переліку документів необхідних для прийняття рішення про реєстрацію ПН, проте у ході розгляду справи в суді у відзиві на позов висловлено нові доводи стосовно підстав зупинення реєстрації податкових накладних у зв`язку із неповнотою та дефектами поданих ПСП «МАРІЯ» документів.

Відповідачем не пояснено та не доведено, що складені та подані позивачем первинні документи та надані пояснення щодо видів господарських операцій та наявності можливості їх здійснення не є достатніми для реєстрації податкових накладних, а самі господарські операції відповідають п.1 Критеріїв ризиковості, заперечень щодо поданих позивачем доказів відповідачем не висловлено.

Відповідно до пунктів 12, 19 Порядку №1165 зупинення платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою (додаток 5). У разі коли до контролюючого органу надійшла податкова інформація, що свідчить про надання платником податку недостовірної інформації, в таблиці даних платника податку, яка врахована, зокрема в автоматичному режимі, комісії контролюючих органів мають право прийняти рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, визначеному статтею 42 Кодексу (додаток 7).

Згідно п.5 Порядку №1165 виключно ті податкові накладні, що згідно п.3 Порядку не підлягають безумовній реєстрації, перевіряються щодо відповідності критеріям ризиковості здійснення господарських операцій, проте відповідачами не подано доказів на підтвердження перевірки спірної податкової накладної щодо відповідності ознакам безумовної реєстрації, отже не доведено, що було дотримано встановленого порядку зупинення реєстрації податкових накладних з підстав відповідності платника п.8 Критеріїв ризиковості платника податку.

З рішень про зупинення реєстрації ПН та оскаржуваних рішень про відмову у реєстрації не убачаються підстави, з яких контролюючий орган не врахував пояснення та документи, надані на вимогу відповідача разом з повідомленнями, зауваження щодо їх змісту та форми відповідач виклав свої аргументи тальки в ході розгляду справи в суді.

Можливість виконання платником податків обов`язку надати документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного переліку цих документів. Хоча перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН визначено Порядком № 520, конкретний перелік таких документів може залежати, зокрема від змісту операції з постачання, суб`єктного складу її учасників, їх податкової поведінки.

Загальними вимогами, яким повинен відповідати акт індивідуальної дії, як акт правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість. В разі незазначення в індивідуальному акті підстав його прийняття (фактичних і юридичних), чітких та зрозумілих мотивів його прийняття такий акт не може вважатися правомірним.

З огляду на невизначеність вимог контролюючого органу про надання документів при зупиненні реєстрації ПН та при відмові у реєстрації ПН рішення про відмову у реєстрації податкових накладних не відповідають критерію обґрунтованості та законності.

Правова позиція подібного змісту щодо застосування вище наведених норм матеріального права вже була висловлена Верховним Судом, зокрема у постановах від 16.04.2019 у справі №826/10649/17, від 28.10.2019 у справі №640/983/19.

Суд враховує, що позивачем як при надані пояснень щодо підтвердження реальності здійснення операцій, реєстрації ПН яких була зупинена, а також при оскарженні рішень про відмову в адміністративному порядку контролюючому органу надавалися зокрема наступні документи:

Накладна №6 від 14.10.2022р.;

Реєстр ціни за 14.10.2022р.;

Реєстр ціни за 14.10.2022р.;

Специфікація №ОР-31472 від 14.10.2022р.;

Товарно-транспортна накладна №16 від 17.10.2022р.;

Товарно-транспортна накладна №17 від 17.10.2022р.;

Товарно-транспортна накладна №10.08 від 17.10.2022р.;

Товарно-транспортна накладна №821930 від 19.10.2022р.;

Товарно-транспортна накладна №20 від 19.10.2022р.;

Реєстр ціни за 16.10.2022р.;

Рахунок-фактура №7 від 16.10.2022р.;

Накладна №9 від 18.10.2022р.;

Реєстр ціни за 18.10.2022р.;

Рахунок-фактура №9 від 18.10.2022р.

Накладна №11 від 20.10.2022р.;

Реєстр ціни за 20.10.2022р.;

Рахунок-фактура №11 від 20.10.2022р.

Звіт про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 2021 року (форма №4-сг);

Звіт про збирання врожаю сільськогосподарських культур на 01.12.2021р. (форма №37-сг);

Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 23.08.2022р.;

Інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта №298714024 від 09.02.2022р.;

Податкова декларація платника єдиного податку четвертої групи від 13.02.2022р.;

Додаток до Податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи від 13.02.2022р.;

Фінансова звітність малого підприємства від 01.01.2022р.;

Факт отримання цих документів відповідачами не заперечується та підтверджується матеріалами справи.

Таким чином позивачем були надані документи, які підтверджували фактичне здійснення операцій, кількісні та вартісні показники цих операцій, що були достатніми для реєстрації податкових накладних №4-7, зворотнє відповідачами не доведено, а саме, щодо тих ознак ризиковості операцій, які визначені п.1 Критеріїв.

У відзиві на позовну заяву представник відповідачів зазначав, що на розгляд контролюючого органу було надано специфікація та додаток до договору поставки № OF-010097 від 26 серпня 2022р, але надання лише специфікації без надання договору, який є істотним підтвердженням настання господарських відносин, не можуть слугувати тими первинними документами, які підтверджують реальність господарської операції. Специфікація та додаток до договору не містить печатку та підпис ПП «ВАЙТЕРА УКРАЇНА», що ставить під сумнів аутентичність даних документів.

Позивачем під час розгляду справи надано суду докази на спростування цих обставин - належним чином завірені паперові копії договору поставки №OF-01097 від 26 серпня 2022 року, додаткових угод до нього та відповідних специфікацій до цього договору, на яких містяться печатка та підпис уповноваженої особи ПП «ВАЙТЕРА УКРАЇНА», які суд залучив до справи як докази на спростування доводів відзиву на позов.

Суд зазначає, що у рішеннях про зупинення реєстрації ПН не обґрунтовано, чому подані документи свідчать про те, що спірні господарські операції не були підтверджені позивачем після підтвердження шляхом надання доказів, що доводять реальність цих операцій.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що рішення Комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 01.11.2022 року №№ 7543345/30747570, 7543347/30747570, 7543346/30747570, 7543348/30747570, про відмову в реєстрації податкових накладних від 14.10.2022 року №4, від 16.10.2022 року №5, від 18.10.2022 року №6 та від 20.10.2023 року №7 є протиправними та підлягають скасуванню у зв`язку з їх необґрунтованістю щодо визначених законом підстав для відмови у реєстрації податкових накладних, недоведеністю відповідності здійснення господарських операцій п.1 Критеріїв ризиковості здійснення господарських операцій.

Вирішуючи позовні вимоги ПСП «МАРІЯ» про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних, суд виходить з наступного.

Відповідно до ч. 2 ст. 245 КАС України, у разі задоволення позову суд може, в тому числі, прийняти рішення про зобов`язання відповідача вчинити певні дії.

Приписами КАС України, передбачено право суду у випадку встановлення порушення прав позивача зобов`язувати суб`єкта владних повноважень приймати рішення або вчиняти певні дії.

Згідно з положеннями п. 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДПС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Отже повноваження з реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі покладені на Державну податкову службу України (з урахуванням організаційних змін податкових органів).

Зважаючи на вищевикладене та з огляду на висновок суду щодо протиправності Рішень комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригувань в Єдиному реєстрі податкових накладних про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригувань в Єдиному реєстрі податкових накладних, а також те, що вказаними рішеннями податкового органу порушені права позивача як платника ПДВ, суд вважає за необхідне задовольнити позовні вимоги та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні ПСП «МАРІЯ» №4-7 датою їх фактичного подання до реєстрації в ЄРПН.

Доводи відповідача, що належним способом захисту прав позивача в даному випадку є зобов`язання контролюючого органу повторно розглянути питання щодо реєстрації податкової накладної суд оцінює критично та зазначає, що з огляду на наявне правове регулювання та з метою остаточного вирішення спору між сторонами, обраний позивачем спосіб захисту порушеного права є ефективним та належним, запобігає виникненню нового спору щодо того ж самого предмету спору між тими самими сторонами.

Частиною 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Частиною 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідачами законність оскаржуваних рішень не доведена та не обґрунтована.

У п. 110 рішення Європейського суду з прав людини від 23.07.2002 року у справі «Компанія «Вестберга таксі Актіеболаг» та Вуліч проти Швеції» визначено, що адміністративні суди, які розглядають скарги заявників стосовно рішень податкового управління, мають повну юрисдикцію у цих справах та повноваження скасовувати оскаржені рішення. Справи мають бути розглянуті на підставі поданих доказів, а довести наявність підстав, передбачених відповідними законами для призначення податкових штрафів (санкцій), має саме податкове управління.

Враховуючи викладене, позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню.

Щодо вимоги позивача про стягнення з відповідачів на його користь судових витрат, то суд враховує наступне.

Статтею 132 КАС України передбачено, що судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи. Розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Суд дійшов висновку про стягнення з Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Приватного сільськогосподарського підприємства «МАРІЯ» (код ЄДРПОУ 30747570; адреса: вул.Миру, буд.13, с.Семихатки, Березівський район, Одеська область, 67340) суми сплаченого судового збору у розмірі 5368грн. та з ДПС України 5368 грн. судового збору, оскільки спір в суді виник внаслідок неправомірної відмови у реєстрації податкових накладних ГУ ДПС України в Одеській області та в подальшому залишення відповідних рішень без змін ДПС України, тобто внаслідок неправильних дій обох відповідачів (ч.8 ст.139 КАС України).

Керуючись ст. ст. 134, 139, 241-246, 250, 255, 262, 295, 297 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Приватного сільськогосподарського підприємства «МАРІЯ» (код ЄДРПОУ 30747570; адреса: вул.Миру, буд.13, с.Семихатки, Березівський район, Одеська область, 67340) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП44069166; адреса: вул. Семінарська,5, м.Одеса, 65044), Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ:43005393; адреса: Львівська площа, буд.8, м.Київ, 04053) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС в Одеській області №7543345/30747570 від 01.11.2022р., зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати Податкову накладну від 14.10.2022р. №4 датою її подання до ЄРПН.

Визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податковоїнакладної/розрахункукоригуваннявЄдиномуреєстрі податкових накладнихГУДПСвОдеськійобласті №7543347/30747570 від 01.11.2022р., зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати Податкову накладну від 16.10.2022р. №5 датою її подання до ЄРПН.

Визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податковоїнакладної/розрахункукоригуваннявЄдиномуреєстрі податкових накладнихГУДПСвОдеськійобласті №7543346/30747570 від 01.11.2022р., зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати Податкову накладну від 18.10.2022р. №6 датою її подання до ЄРПН.

Визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податковоїнакладної/розрахункукоригуваннявЄдиномуреєстрі податкових накладнихГУДПСвОдеськійобласті №7543348/30747570 від 01.11.2022р., зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати Податкову накладну від 20.10.2022р. №7 датою її подання до ЄРПН.

Стягнути з Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166; адреса: вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Приватного сільськогосподарського підприємства «МАРІЯ» (код ЄДРПОУ 30747570; адреса: вул.Миру, буд.13, с.Семихатки, Березівський район, Одеська область, 67340) суму сплаченого судового збору у розмірі 5368(п`ять тисяч триста шістдесят вісім)грн. 00коп.

Стягнути з Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, місце знаходження: 04053, м. Київ, пл. Львівська, 8) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Приватного сільськогосподарського підприємства «МАРІЯ» (код ЄДРПОУ 30747570; адреса: вул.Миру, буд.13, с.Семихатки, Березівський район, Одеська область, 67340) суму сплаченого судового збору у розмірі 5368(п`ять тисяч триста шістдесят вісім)грн. 00коп.

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в строки, встановлені ст. ст. 293,295 КАС України, до П`ятого апеляційного адміністративного суду.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України.

Суддя М.М. Аракелян

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.11.2023
Оприлюднено16.11.2023
Номер документу114901430
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —420/12099/23

Ухвала від 03.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Постанова від 20.02.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Постанова від 20.02.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 12.01.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 18.12.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Рішення від 13.11.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М.М.

Ухвала від 30.10.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М.М.

Ухвала від 27.06.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М.М.

Ухвала від 31.05.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні