Рішення
від 13.11.2023 по справі 420/6882/23
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/6882/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 листопада 2023 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Марина П.П., розглянувши за правилами спрощеного провадження справу без повідомлення (виклику) учасників справи справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «ЛАРСЕН ЛТД» до Головного управління Державної податкової служби України в Одеській області про визнання протиправним та скасування розпорядження та зобов`язання вчинити певні дії

В С Т А Н О В И В:

В провадженні Одеського окружного адміністративного суду перебуває справа за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «ЛАРСЕН ЛТД» до Головного управління ДПС в Одеській області, в якому позивач, з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог, просить:

визнати протиправним та скасувати розпорядження Головного управління ДПС в Одеській області №35-р від 03.02.2023 року про анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним №15210314202000124 терміном дії з 07.08.2020 року по 07.08.2025 року, виданої ТОВ «ЛЕРСЕН ЛТД» на право роздрібної торгівлі пальним на АЗС за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, смт Таїрове, Таїровська селищна рада, Масив 11, №33/1;

зобов`язати ГУ ДПС в Одеській області виключити інформацію про анулювання дії ліцензії в Єдиному реєстрі виданих, подовжених, анульованих та переоформлених ліцензій на право зберігання пального та реєстр переоформлених ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним та відновити дію ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним №15210314202000124 терміном дії з 07.08.2020 року по 07.08.2025 року, виданої ТОВ «ЛЕРСЕН ЛТД» на право роздрібної торгівлі пальним на АЗС за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, смт Таїрове, Таїровська селищна рада, Масив 11, №33/1 з моменту її анулювання в Єдиному реєстрі виданих, подовжених, анульованих та переоформлених ліцензій на право зберігання пального та реєстр переоформлених ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним.».

В обґрунтування позову представник позивача зазначає, що 03 лютого 2023 року ГУ ДПС в Одеській області прийнято розпорядження №35-р про анулювання ліцензії №15210314202000124 терміном дії з 07.08.2020 року по 07.08.2025 року, виданої ТОВ «ЛЕРСЕН ЛТД» на право роздрібної торгівлі пальним на АЗС за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, смт Таїрове, Таїровська селищна рада, Масив 11. №33/1 з підстав начебто порушення строків звернення до органу ліцензування щодо зміни відомостей, зазначених у виданій суб`єкту господарювання ліцензії.

Представник позивача зазначає, що в період з моменту видачі ліцензії, а саме з 07.08.2020 року, жодних змін до відомостей, що містяться в ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним на АЗС за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, смт Таїрове, Таїровська селищна рада, Масив 11, №33/1 у ТОВ «ЛЕРСЕН ЛТД» не здійснювалося, у тому числі ні до назви Товариства, ні до ідентифікаційного коду Товариства, ні до виду господарської діяльності Товариства, ні до адреси місцезнаходження Товариства, ні до адреси місцезнаходження об`єкта торгівлі (АЗС), ні до інформації про реєстратори розрахункових операцій. Та обставина, що адреса місцезнаходження АЗС, на яку отримано ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним, та інформація про адресу якої зазначена в ліцензії, не змінювалась підтверджується довідкою Таїровської селищної ради - Одеського району Одеської області від 21.03.2023 року.

За твердженням представника позивача, у ГУ ДПС в Одеській області відсутні будь-які як фактичні так і правові підстави, передбачені Законом України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» для анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним на АЗС за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, смт Таїрове, Таїровська селищна рада, Масив 11, №33/1.

На переконання представника позивача, розпорядження ГУ ДПС в Одеській області №35-р від 03.02.2023 року про анулювання ліцензії №15210314202000124 терміном дії з 07.08.2020 року по 07.08.2025 року, виданої ТОВ «ЛЕРСЕН ЛТД» на право роздрібної торгівлі пальним на АЗС за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, смт Таїрове, Таїровська селищна рада, Масив 11. №33/1 є очевидно та беззаперечно протиправним, а отже таким, що підлягає скасуванню.

Також представник позивача наголошує на тому, що будь-які підстави, передбачені нормами статті 15 Закону для анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, відсутні. Крім того, Витяг з розпорядження №35-р від 03.02.2023 року містить лише загальне посилання на начебто наявність порушення термінів звернення до органу ліцензування щодо зміни відомостей, зазначених у виданій суб`єкту господарювання ліцензії, без будь якої конкретизації таких відомостей та змін до них.

В зв`язку з вищенаведеним представник позивача вважає рішення ГУ ДПС в Одеській області у формі розпорядження №35-р від 03.02.2023 року про анулювання ліцензії №15210314202000124 терміном дії з 07.08.2020 року по 07.08.2025 року, виданої ТОВ «ЛЕРСЕН ЛТД» на право роздрібної торгівлі пальним на АЗС за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, смт Таїрове, Таїровська селищна рада, Масив 11, №33/1 - протиправним та таким, що підлягає скасуванню, а ліцензія на право роздрібної торгівлі - поновленню з моменту анулювання.

Відповідачем подано до суду відзив на адміністративний позов, згідно якого відповідач зазначив, що з доводами викладеними в адміністративному позові не погоджується.

Представник відповідача зазначає, що ТОВ «ЛЕРСЕН ЛТД» отримана ліцензія на право роздрібної торгівлі пальним реєстраційний номер 15210314202000124 за адресою місця торгівлі: Одеська область, Овідіопольський район, смт. Таїрове, Таїровська селищна рада, масив 11, №33/1. 23.12.2021 відбулось перезаключення договору оренди земельної ділянки ТОВ «АЗС-Ойл» (власник АЗС) з Таїровською селищною радою, в результаті чого було змінено адресу, а саме: Одеська область, Одеський (Овідіопольський) район, Таїровська селищна рада, с. Лиманка, (с. Мізікевича), ж/м. Червоний хутір, 12 ст. Чорноморської дороги. Станом на 03.02.2023 ТОВ «ЛЕРСЕН ЛТД» не звернулось до органу ліцензування щодо зміни відомостей, зазначених у виданій суб`єкту господарювання/іноземному суб`єкту господарювання ліцензії. А також, на запит Головного управління ДПС в Одеській області No448/5/15-32-09-04-05 вiд 12.01.2023 надано інформацію Таїровською селищною радою Одеського району Одеської області № 171/02-07 від 31.01.2023, у якій зокрема зазначено, що за адресою Одеська область, Овідіопольський район, смт. Таїрове, Таїровська селищна рада, масив №33/1 відсутня інформація, щодо укладених договорів оренди, суборенди та/або будь-якого іншого передбаченого законодавством права власності користування земельною ділянкою.

Враховуючи викладене вище, Головним управлінням ДПС в Одеській області прийнято розпорядження про анулювання ліцензії від 03.02.2023 №35- р, яке згідно вимог статті 15 Закону № 481 направлено Товариству в електронній формі засобами електронного зв`язку.

Представник позивача подав відповідь на відзив, в якій зазначено, що доводи ГУ ДПС в Одеській області, викладені у відзиві, не спростовують обґрунтованості підстав адміністративного позову ТОВ ЛАРСЕН ЛТД" по даній справі, обставин протиправності рішення суб`єкта владних повноважень, покладеного відповідачем в обґрунтування заперечень на позов.

Представник позивача також зазначає, що на обґрунтування правомірності рішення про анулювання ліцензії зазначено про факт переукладення договору оренди земельної ділянки, на якій розміщено об`єкт АЗС. При цьому, з метою отримання ліцензії №15210314202000124 на АЗС за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, смт Таїрове, Таїровська селищна рада, Масив 11, №33/1 в серпні 2020 року подавався Державний акт на право постійного користування земельною ділянкою, на якій розміщена АЗС. Вказаний Державний акт на право постійного користування земельною ділянкою датований 05.02.2000 роком та взагалі не містить адреси земельної ділянки. Ліцензія №15210314202000124 не містить жодної інформації про земельну ділянку. Вказане доводить те, що інформація про земельну ділянку не вноситься та не міститься в ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним.

На переконання представника позивача, податковим органом категорично проігноровано те, що Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» та Порядком присвоєння поштових адрес об`єктам будівництва, об`єктам нерухомого майна, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №690 від 07.07.2021 року визначено, що поштові адреси земельним ділянкам не присвоюються.

Разом з тим, представник позивача вказує, що в матеріалах ліцензійної справи в ГУ ДПС в Одеській області наявний договір купівлі-продажу об`єкту АЗС від 26.12.2014 року №2844, який надавався з метою отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, в якому зазначено, що виробничі та невиробничі будівлі АЗС розташовані на земельній ділянці площею 0,1740 га, кадастровий номер 5123755800:01:002:3207.

Вказані обставини, на думку представника позивача, також свідчать про відсутність змін в об`єкті земельної ділянки та розташованій на ній автозаправній станції. Однак, такі обставини проігноровані податковим органом.

Представник позивача наполягає на тому, що ні в оскаржуваному розпорядженні про анулювання ліцензії, ні в тому числі у відзиві відповідача, не зазначено які саме відомості, зазначені в ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, змінилися та якими документами підтверджуються такі зміни. Відсутність вказаної інформації в оскаржуваному розпорядженні безумовно свідчить про невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості і призводить до його протиправності.

Ухвалою суду від 10.04.2023 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.

Ухвалою суду від 13.11.2023 року прийнято до розгляду заяву про уточнення позовних вимог.

Вивчивши матеріали справи, дослідивши обставини та факти, якими обґрунтовувалися вимоги, перевіривши їх доказами, суд встановив наступні факти та обставини.

Судом встановлено, що відповідно до виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, товариство з обмеженою діяльністю «ЛАРСЕН ЛТД» (код ЄДРПОУ 42671567) зареєстровано 05.12.2018. Основний вид діяльності КВЕД: 47.30 роздрібна торгівля пальним.

Також судом встановлено, що Головним управлінням ДПС в Одеській області видано ТОВ «ЛАРСЕН ЛТД» ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі:

реєстраційний номер 15210314202000124;

дата реєстрації: 07.08.2020;

термін дії: з 07.08.2020 до 07.08.2025;

місцезнаходження: Україна, 03039, м. Київ, пров. Руслана Лужевського, буд. 14, корп. 6, кв. (офіс) 9;

адреса місця торгівлі: Україна, Одеська область, Овідіопольський район, смт Таїрове, Таїровська селищна рада, масив 11, №33/1.

На підставі статті 15 Закону України від 19 грудня 1995 року №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального», Головним управлінням ДПС в Одеській області прийнято розпорядження «Про анулювання ліцензії» від 03.02.2023 року №35-р, яким зобов`язано анулювати дію ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним ТОВ «ЛЕРСЕН ЛТД» (код ЄДРПОУ 42671567), реєстраційний номер 15210314202000124 за адресою місця торгівлі: Одеська область, Овідіопольський район, смт. Таїрове, Таїровська селищна рада, масив 11, №33/1 за порушення вимог статті 15 Закону України від 19 грудня 1995 року №481/95- ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (зі змінами) щодо встановлення факту порушення термінів звернення до органу ліцензування щодо зміни відомостей, зазначених у виданій суб`єкту господарювання/ іноземному суб`єкту господарювання ліцензії.

Не погоджуючись з розпорядженням позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Відповідно до вимог ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до вимог ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України, який, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального на території України визначені Законом України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» від 19.12.1995 № 481/95-ВР.

Відповідно до статті 3 Закону № 481 - суб`єкт господарювання у разі зміни будь-яких відомостей, зазначених у виданій суб`єкту господарювання (у тому числі іноземному суб`єкту господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) ліцензії (крім змін, пов`язаних з реорганізацією суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) та/або зміною типу акціонерного товариства), зобов`язаний повідомити орган, який видав ліцензію, про такі зміни протягом 30 днів з дня, наступного за днем їх настання.

Відповідно до норм ст. 15 Закону України №481 для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:

документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об`єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об`єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;

акт вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;

дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

Копії таких документів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального.

Відповідальність за достовірність даних у документах, поданих разом із заявою, несе заявник.

У разі якщо зазначені документи видані (оформлені) іншій особі, ніж заявник, такий заявник додатково подає документи, що підтверджують його право на використання відповідного об`єкта.

Суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через своє зареєстроване постійне представництво), які здійснюють оптову торгівлю пальним, за відсутності місць оптової торгівлі пальним копії таких документів не подають.

Суб`єкти господарювання, що здійснюють зберігання пального, яке не реалізовується іншим особам і використовується виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки, копії зазначених документів не подають. Такі суб`єкти господарювання у заяві зазначають про використання пального для потреб власного споживання чи переробки, загальну місткість резервуарів та ємностей, що використовуються для зберігання пального, та їх фактичне місцезнаходження.

Після видачі/анулювання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального податковий орган вносить відповідні відомості до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального не пізніше наступного робочого дня з дня видачі/анулювання відповідної ліцензії.

Відповідно до ст. 15 Закону України №481 ліцензія анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного розпорядження на підставі, зокрема, у разі наявності акта про встановлення факту порушення строків звернення до органу ліцензування щодо зміни відомостей, зазначених у виданій суб`єкту господарювання (у тому числі іноземному суб`єкту господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) ліцензії.

Згідно з ч. 53 ст. 15 Закону України №481 ліцензія анулюється та вважається недійсною з моменту одержання суб`єктом господарювання (у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) розпорядження про її анулювання в електронній формі засобами електронного зв`язку.

Відповідно до приписів ст. 3 Закону №481, ліцензія анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного рішення про анулювання у формі розпорядження про таке анулювання на підставі акта про встановлення факту порушення строків звернення до органу ліцензування щодо зміни відомостей, зазначених у виданій суб`єкту господарювання (у тому числі іноземному суб`єкту господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) ліцензії. До такого акта долучається мультимедійна інформація щодо фіксації зазначеного факту технічними приладами та/або технічними засобами, що здійснюють або мають функції фото-, кінозйомки, відеозапису чи звукозапису, та/або засобами фото-, кінозйомки, відеозапису чи звукозапису.

Розпорядження про анулювання ліцензії приймається на шістнадцятий робочий день з дня, наступного за днем вручення суб`єкту господарювання акта, що є підставою для анулювання ліцензії.

Враховуючи зазначені норми, такими встановлено певний порядок для прийняття рішення про анулювання ліцензії, а саме, наявність підстав для прийняття рішення визначених вказаним законом та строки прийняття рішення.

Як свідчать встановлені обставини справи, Головним управлінням ДПС в Одеській області акт перевірки не складався.

Враховуючи те, що відповідачем не складався та не направлявся на адресу акт про встановлення факту порушення строків звернення до органу ліцензування щодо зміни відомостей, зазначених у виданій суб`єкту господарювання (у тому числі іноземному суб`єкту господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) ліцензії, позивач був позбавлений можливості надати пояснення та докази щодо предмету перевірки.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що розпорядження від 03.02.2023 року №35-р прийнято Головним управлінням ДПС в Одеській області передчасно, без з`ясування всіх обставин, які впливають на прийняття рішення та без належного повідомлення ТОВ «ЛАРСЕН ЛТД» про їх прийняття, а отже не у спосіб та не в порядку визначеному чинним законодавством України.

Разом з тим, по суті викладеного в оскаржуваному розпорядженні порушення суд зазначає таке.

26.12.2014 року між фірмою «СВІТОЧ» у вигляді ТОВ та ТОВ «АЗС-ОЙЛ» укладено договір купівлі продажу виробничих і невиробничих будівель (АЗС на 150 заправок за добу з магазином супутніх товарів), що розташовані за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, Таїровська селищна рада, масив 11 №33/1, які розташовані на земельній ділянці площею 0,1740 га, кадастровий номер 5123755800:01:002;3207, яка перебуває в користуванні продавця на підставі державного акту на право постійного користування землею серія ОД 18 від 05.02.2000 р.

Відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності, індексний номер 31723362 від 26.12.2014 на підставі рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер 18370079 від 26.12.2014 зареєстровано право приватної власності за власником ТОВ «АЗС-ОЙЛ»: об`єкт нерухомого майна: на виробничі та невиробничі будівлі, адреса: Одеська область, Овідіопольский район, сщ/рада Таїровська, Масив 11, №33/1.

25.02.2020 року між ТОВ «АЗС-ОЙЛ» (орендодавець) та ТОВ «ЛАРСЕН ЛТД» (орендар) укладено договір оренди №25/02/2020-43О, відповідно до п.п. 1.1 1.3 Орендодавець передає, а Орендар приймає в строкове платне користування нерухоме майно, а саме: виробничі та невиробничі будівлі (автозаправний комплекс), який розташований за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, Таїровська селищна рада, Масив 11, № 33/1, загальною площею 100,3 кв.м., з майном, технічними засобами, обладнанням та устаткуванням, перелік якого наводиться в Акті приймання-передачі (надалі - «Об`єкт оренди»).

Об`єкт оренди належить Орендодавцю на праві приватної власності відповідно до вимог чинного законодавства України, власності зареєстроване в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, номер запису про право власності: 8261656, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 518460451237.

Об`єкт оренди розташований на земельній ділянці з кадастровим номером 5123755800:01:002:3207.

Як вже встановлено судом, Головним управлінням ДПС в Одеській області видано ТОВ «ЛАРСЕН ЛТД» ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі:

реєстраційний номер 15210314202000124;

дата реєстрації: 07.08.2020;

термін дії: з 07.08.2020 до 07.08.2025;

місцезнаходження: Україна, 03039, м. Київ, пров. Руслана Лужевського, буд. 14, корп. 6, кв. (офіс) 9;

адреса місця торгівлі: Україна, Одеська область, Овідіопольський район, смт Таїрове, Таїровська селищна рада, масив 11, №33/1.

01.02.2023 року між ТОВ «АЗС-ОЙЛ» (орендодавець) та ТОВ «ЛАРСЕН ЛТД» (орендар) укладено договір оренди №25/02/2020-43О, відповідно до п.п. 1.1 1.3 Орендодавець передає, а Орендар приймає в строкове платне користування нерухоме майно, а саме: виробничі та невиробничі будівлі (автозаправний комплекс), який розташований за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, Таїровська селищна рада, Масив 11, № 33/1, загальною площею 100,3 кв.м., з майном, технічними засобами, обладнанням та устаткуванням, перелік якого наводиться в Акті приймання-передачі (надалі - «Об`єкт оренди»).

Об`єкт оренди належить Орендодавцю на праві приватної власності відповідно до вимог чинного законодавства України, власності зареєстроване в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, номер запису про право власності: 8261656, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 518460451237.

Об`єкт оренди розташований на земельній ділянці з кадастровим номером 5123755800:01:002:3207.

Відповідно до Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна, номер інформаційної довідки 322291896, дата формування 08.02.2023, зареєстровано об`єкт нерухомого майна (реєстраційний номер 518460451237); тип об`єкту на виробничі та невиробничі будівлі, об`єкт нежитлової нерухомості; опис об`єкта: Загальна площа (кв.м): 100.3, Опис: виробничі та невиробничі будівлі А-АЗС, загальна площа 69,0 кв.м.; А-підвал, загальна площа 69,0 кв.м.; а-прибудова, загальна площа 6,3 кв.м.; а'-навіс, загальна площа 1,60 кв.м.; №1-5-ємкість.; №6-каналізація.; №7-огорожа.; №8-водопровід; адреса: Одеська обл., Овідіопольський р., сщ/рада. Таїровська, Масив 11, №33/1. Підстава внесення запису: Рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер: 18370079 від 26.12.2014.

Отже, станом на 03.02.2023 року (день прийняття відповідачем оскаржуваного рішення) адреса майна, орендованого позивачем на підставі договорів оренди №25/02/2020-43О від 01.02.2023 року та №25/02/2020-43О від 25.02.2020 року не змінювалась.

Крім того, Виконкомом Таїровської селищної ради Овдіопольського району Одеської області прийнято рішення №183 від 28.11.2014 року «Про зміну адреси об`єкта нерухомого майна АЗС на 150 заправок на добу з магазином супутніх товарів, що знаходяться за адресою: на території Таїровської селищної ради в районі ж/м «червоний хутір, 12 ст. Чорноморської дороги, який перебуває у власності Фірми «Світоч» у вигляді ТОВ, яким змінено адресу об`єкта нерухомого майна -150 заправок на добу з магазином супутніх товарів, який належить на праві власності Фірмі «Світоч» у вигляді ТОВ, що знаходиться за адресою: на території Таїровської селищної ради в районі ж/м «червоний хутір, 12 ст. Чорноморської дороги, присвоївши йому іншу адресу: Одеська область, Овідіопольський район, Таїровська селищна рада, масив №11, будівля №33/1, яка визначена відповідно до місцезнаходження об`єкта з урахуванням існуючого адміністративно-територіального устрою.

Згідно з інформацією наданою Таїровською селищною радою Овідіопольського району Одеської області листом від 596/02-07 від 21.03.2023 року, на запит ТОВ «АЗС-ОЙЛ» №01/03/23-1 від 01.03.2023 року щодо надання інформації відносно чинної адреси об`єкта нерухомого майна - виробничих та невиробничих будівель, власником якого є ТОВ «АЗС-ОЙЛ», за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, Таїровська селищна рада, Масив № 11, будівля № 33/1, повідомлено, що з 26.12.2014 року рішення, щодо зміни/присвоєння адреси об`єкту нерухомого чайна - виробничих та невиробничих будівель, власником якого є ТОВ «АЗС-ОЙЛ» виконавчим комітетом Таїровської селищної ради, не приймалось.

Додатково повідомлено, що враховуючи Постанову Верховної ради України від 17 липня 2020 року №807-1Х «Про утворення та ліквідацію районів» вищевказаний об`єкт нерухомого майна має наступну адресу: Одеська область, Одеський район, Таїровська селищна рада, Масив № 11, будівля № 33/1.

Таким чином, адреса місця торгівлі позивачем є Одеська область, Одеський район, Таїровська селищна рада, Масив № 11, будівля № 33/1, що підтверджується зібраними у справі доказами та зазначено в ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним. Реєстраційний номер 15210314202000124, дата реєстрації 07.08.2020.

Доводи відповідача, щодо того, що відбулось перезаключення договору оренди земельної ділянки ТОВ «АЗС-ОЙЛ» (власник АЗС) з Таїровською селищною радою, в результаті чого було змінено адресу, а саме: Одеська область, Одеський (Овідіопольський) район, Таїровська селищна рада, с. Лиманка, (с. Мізікевича), ж/м. Червоний хутір, 12 ст. Чорноморської дороги, що свідчить про порушення позивачем вимог Закону №418 є необґрунтованим, оскільки ліцензія отримана ТОВ «ЛАРСЕН ЛТД» на право роздрібної торгівлі пальним. Реєстраційний номер 15210314202000124, дата реєстрації 07.08.2020 не містить інформацію що стосується земельної ділянки.

Щодо вимоги зобов`язального характеру, суд зазначає, що вона є передчасною з огляду на те, що наразі відсутні підстави вважати, що відповідачем не будуть вчинені відповідні дії щодо внесення до Єдиного реєстру виданих, подовжених, анульованих та переоформлених ліцензій на право зберігання пального та реєстр переоформлених ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним інформації про ліцензію 15210314202000124, видану ТОВ «ЛАРСЕН ЛТД» 07.08.2020 року, з урахуванням скасування розпорядження Головного управління ДПС в Одеській області від 03.02.2023 року №35-р.

Відповідно до ч.3 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку. Матеріали справи свідчать, що відповідні положення податкового законодавства відповідачем при прийнятті оскаржуваних рішень дотримані не були, оскільки рішення відповідачем прийнято передчасно, що в свою чергу зумовило необхідність звернення позивача за захистом свого порушеного права до суду.

Згідно з ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Таким чином, особливістю адміністративного судочинства є те, що обов`язок доказування в спорі покладається на відповідача орган публічної влади, який повинен надати суду всі матеріали, які свідчать про його правомірні дії.

Відповідно до ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Оцінивши кожен доказ, який є у справі щодо його належності, допустимості, достовірності та їх достатності і взаємного зв`язку у сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд вважає позов таким, що підлягає частковому задоволенню.

Решта доводів та заперечень учасників справи висновків суду по суті позовних вимог не спростовують. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі Серявін та інші проти України від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

Відповідно до ч. 1 ст. 143 Кодексу адміністративного судочинства України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Згідно з ч.ч. 3, 4 ст. 139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору. При частковому задоволенні позову, у випадку покладення судових витрат на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог, суд може зобов`язати сторону, на яку покладено більшу суму судових витрат, сплатити різницю іншій стороні. У такому випадку сторони звільняються від обов`язку сплачувати одна одній іншу частину судових витрат.

Позивачем за подання даного адміністративного позову сплачений судовий збір в розмірі 2684,00 грн, що підтверджується платіжним дорученням №09434 від 27.03.2023 року.

Враховуючи, що адміністративний позов підлягає частковому задоволенню, з Головного управління ДПС в Одеській області на користь ТОВ «ЛАРСЕН ЛТД» слід стягнути 2684,00 грн.

Керуючись ст.ст. 2, 3, 5, 6, 8, 9, 14, 22, 139, 241, 242-246, 250, 255, 295, КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «ЛАРСЕН ЛТД» до Головного управління Державної податкової служби України в Одеській області про визнання протиправним та скасування розпорядження та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати розпорядження Головного управління ДПС в Одеській області №35-р від 03.02.2023 року про анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним №15210314202000124 терміном дії з 07.08.2020 року по 07.08.2025 року, виданої ТОВ «ЛЕРСЕН ЛТД» на право роздрібної торгівлі пальним на АЗС за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, смт Таїрове, Таїровська селищна рада, Масив 11, №33/1.

Стягнути з Головного управління ДПС в Одеській області за рахунок його бюджетних асигнувань на користь товариства з обмеженою відповідальністю «ЛАРСЕН ЛТД» судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 2684,00 грн (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири гривні 00 коп.).

В задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.

Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст.255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляд справи проводився в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Позивач: товариства з обмеженою відповідальністю «ЛАРСЕН ЛТД» (код ЄДРПОУ 42671567, адреса: пров. Руслана Лужевського, буд. 14, корп. 6, офіс 9, м. Київ, 03039).

Відповідач: Головне управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166, 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5).

Суддя П.П.Марин

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.11.2023
Оприлюднено17.11.2023
Номер документу114935381
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —420/6882/23

Ухвала від 25.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 19.03.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Постанова від 19.03.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 15.01.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 15.01.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 18.12.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Рішення від 13.11.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П.П.

Ухвала від 13.11.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П.П.

Ухвала від 19.04.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П.П.

Ухвала від 10.04.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні