Постанова
від 19.03.2024 по справі 420/6882/23
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 березня 2024 р.м. ОдесаСправа № 420/6882/23

Головуючий в 1 інстанції: Марин П. П. Місце ухвалення рішення: м. Одеса Колегія суддів П`ятого апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого Лук`янчук О.В.

суддів Бітова А.І.

Ступакової І.Г.

при секретарі Качуренко В. В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одеса адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління Державної податкової служби України в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 13 листопада 2023 року по справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ЛАРСЕН ЛТД до Головного управління Державної податкової служби України в Одеській області про визнання протиправним та скасування розпорядження та зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И Л А :

ТОВ ЛАРСЕН ЛТД звернулося до суду з позовом до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України, в якому просить суд:

визнати протиправним та скасувати розпорядження Головного управління ДПС в Одеській області №35-р від 03.02.2023 року про анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним №15210314202000124 терміном дії з 07.08.2020 року по 07.08.2025 року, виданої ТОВ ЛЕРСЕН ЛТД на право роздрібної торгівлі пальним на АЗС за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, смт Таїрове, Таїровська селищна рада, Масив 11, №33/1;

зобов`язати ГУ ДПС в Одеській області виключити інформацію про анулювання дії ліцензії в Єдиному реєстрі виданих, подовжених, анульованих та переоформлених ліцензій на право зберігання пального та реєстр переоформлених ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним та відновити дію ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним №15210314202000124 терміном дії з 07.08.2020 року по 07.08.2025 року, виданої ТОВ ЛЕРСЕН ЛТД на право роздрібної торгівлі пальним на АЗС за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, смт Таїрове, Таїровська селищна рада, Масив 11, №33/1 з моменту її анулювання в Єдиному реєстрі виданих, подовжених, анульованих та переоформлених ліцензій на право зберігання пального та реєстр переоформлених ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що 03 лютого 2023 року ГУ ДПС в Одеській області прийнято розпорядження №35-р про анулювання ліцензії №15210314202000124 терміном дії з 07.08.2020 року по 07.08.2025 року, виданої ТОВ ЛЕРСЕН ЛТД на право роздрібної торгівлі пальним на АЗС за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, смт Таїрове, Таїровська селищна рада, Масив 11. №33/1 з підстав начебто порушення строків звернення до органу ліцензування щодо зміни відомостей, зазначених у виданій суб`єкту господарювання ліцензії.

Представник позивача зазначає, що в період з моменту видачі ліцензії, а саме з 07.08.2020 року, жодних змін до відомостей, що містяться в ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним на АЗС за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, смт Таїрове, Таїровська селищна рада, Масив 11, №33/1 у ТОВ ЛЕРСЕН ЛТД не здійснювалося, у тому числі ні до назви Товариства, ні до ідентифікаційного коду Товариства, ні до виду господарської діяльності Товариства, ні до адреси місцезнаходження Товариства, ні до адреси місцезнаходження об`єкта торгівлі (АЗС), ні до інформації про реєстратори розрахункових операцій. Та обставина, що адреса місцезнаходження АЗС, на яку отримано ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним, та інформація про адресу якої зазначена в ліцензії, не змінювалась підтверджується довідкою Таїровської селищної ради - Одеського району Одеської області від 21.03.2023 року.

За твердженням представника позивача, у ГУ ДПС в Одеській області відсутні будь-які як фактичні так і правові підстави, передбачені Законом України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального для анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним на АЗС за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, смт Таїрове, Таїровська селищна рада, Масив 11, №33/1.

На переконання представника позивача, розпорядження ГУ ДПС в Одеській області №35-р від 03.02.2023 року про анулювання ліцензії №15210314202000124 терміном дії з 07.08.2020 року по 07.08.2025 року, виданої ТОВ ЛЕРСЕН ЛТД на право роздрібної торгівлі пальним на АЗС за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, смт Таїрове, Таїровська селищна рада, Масив 11. №33/1 є очевидно та беззаперечно протиправним, а отже таким, що підлягає скасуванню.

Також представник позивача наголошує на тому, що будь-які підстави, передбачені нормами статті 15 Закону для анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, відсутні. Крім того, Витяг з розпорядження №35-р від 03.02.2023 року містить лише загальне посилання на начебто наявність порушення термінів звернення до органу ліцензування щодо зміни відомостей, зазначених у виданій суб`єкту господарювання ліцензії, без будь якої конкретизації таких відомостей та змін до них.

В зв`язку з вищенаведеним представник позивача вважає рішення ГУ ДПС в Одеській області у формі розпорядження №35-р від 03.02.2023 року про анулювання ліцензії №15210314202000124 терміном дії з 07.08.2020 року по 07.08.2025 року, виданої ТОВ ЛЕРСЕН ЛТД на право роздрібної торгівлі пальним на АЗС за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, смт Таїрове, Таїровська селищна рада, Масив 11, №33/1 - протиправним та таким, що підлягає скасуванню, а ліцензія на право роздрібної торгівлі - поновленню з моменту анулювання.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 13 листопада 2023 року адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю ЛАРСЕН ЛТД до Головного управління Державної податкової служби України в Одеській області про визнання протиправним та скасування розпорядження та зобов`язання вчинити певні дії задоволено частково.

Визнано протиправним та скасовано розпорядження Головного управління ДПС в Одеській області №35-р від 03.02.2023 року про анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним №15210314202000124 терміном дії з 07.08.2020 року по 07.08.2025 року, виданої ТОВ ЛЕРСЕН ЛТД на право роздрібної торгівлі пальним на АЗС за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, смт Таїрове, Таїровська селищна рада, Масив 11, №33/1.

Стягнуто з Головного управління ДПС в Одеській області за рахунок його бюджетних асигнувань на користь товариства з обмеженою відповідальністю ЛАРСЕН ЛТД судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 2684,00 грн (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири гривні 00 коп.).

В задоволенні іншої частини позовних вимог відмовлено.

Не погоджуючись із зазначеним рішенням суду першої інстанції в частині задоволення позовних вимог, Головне управління ДПС в Одеській області подало апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на неповне з`ясування судом обставин справи, неправильне застосування норм права, просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове судове рішення про відмову у задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

В своїй скарзі апелянт зазначає, що 23.12.2021 відбулось перезаключення договору оренди земельної ділянки ТОВ «АЗС- Ойл» (власник АЗС) з Таїровською селищною радою, в результаті чого було змінено адресу, а саме: Одеська область, Одеський (Овідіопольський) район, Таїровська селищна рада, с. Лиманка, (с. Мізікевича), ж/м. Червоний хутір, 12 ст. Чорноморської дороги. Станом на 03.02.2023 ТОВ «ЛЕРСЕН ЛТД» не звернулось до органу ліцензування щодо зміни відомостей, зазначених у виданій суб`єкту господарювання/іноземному суб`єкту господарювання ліцензії, а тому відповідачем правомірно прийнято розпорядження про анулювання ліцензії від 03.02.2023 №35-р.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів колегія суддів приходить до наступного.

Судом першої інстанції встановлено, що відповідно до виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, товариство з обмеженою діяльністю ЛАРСЕН ЛТД (код ЄДРПОУ 42671567) зареєстровано 05.12.2018. Основний вид діяльності КВЕД: 47.30 роздрібна торгівля пальним.

Головним управлінням ДПС в Одеській області видано ТОВ ЛАРСЕН ЛТД ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі:

реєстраційний номер 15210314202000124;

дата реєстрації: 07.08.2020;

термін дії: з 07.08.2020 до 07.08.2025;

місцезнаходження: Україна, 03039, м. Київ, пров. Руслана Лужевського, буд. 14, корп. 6, кв. (офіс) 9;

адреса місця торгівлі: Україна, Одеська область, Овідіопольський район, смт Таїрове, Таїровська селищна рада, масив 11, №33/1.

На підставі статті 15 Закону України від 19 грудня 1995 року №481/95-ВР Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального, Головним управлінням ДПС в Одеській області прийнято розпорядження Про анулювання ліцензії від 03.02.2023 року №35-р, яким зобов`язано анулювати дію ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним ТОВ ЛЕРСЕН ЛТД (код ЄДРПОУ 42671567), реєстраційний номер 15210314202000124 за адресою місця торгівлі: Одеська область, Овідіопольський район, смт. Таїрове, Таїровська селищна рада, масив 11, №33/1 за порушення вимог статті 15 Закону України від 19 грудня 1995 року №481/95- ВР Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального (зі змінами) щодо встановлення факту порушення термінів звернення до органу ліцензування щодо зміни відомостей, зазначених у виданій суб`єкту господарювання/ іноземному суб`єкту господарювання ліцензії.

Не погоджуючись з розпорядженням позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Суд першої інстанції, задовольняючи позовні вимоги частково виходив з того, що станом на 03.02.2023 року (день прийняття відповідачем оскаржуваного рішення) адреса майна, орендованого позивачем на підставі договорів оренди №25/02/2020-43О від 01.02.2023 року та №25/02/2020-43О від 25.02.2020 року не змінювалась, а тому прийшов до висновку про визнання протиправним та скасувати розпорядження Головного управління ДПС в Одеській області №35-р від 03.02.2023 року про анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним №15210314202000124.

При цьому щодо вимоги зобов`язального характеру вказав , що вона є передчасною з огляду на те, що наразі відсутні підстави вважати, що відповідачем не будуть вчинені відповідні дії щодо внесення до Єдиного реєстру виданих, подовжених, анульованих та переоформлених ліцензій на право зберігання пального та реєстр переоформлених ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним інформації про ліцензію 15210314202000124, видану ТОВ ЛАРСЕН ЛТД 07.08.2020 року, з урахуванням скасування розпорядження Головного управління ДПС в Одеській області від 03.02.2023 року №35-р.

Надаючи правову оцінку таким висновкам суду першої інстанції та доводам апеляційної скарги колегія суддів виходить з наступного.

Нормативно-правовим актом, який визначає основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального на території України, є Закон України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» від19.12.1995 №481/95-ВР.

Відповідно до статті 1 Закону №481/95-ВР ліцензія (спеціальний дозвіл) - документ державного зразка, який засвідчує право суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку;

анулювання ліцензії - позбавлення суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) права на провадження діяльності, зазначеної в ліцензії.

За приписами статті 15 Закону №481/95-ВР роздрібна торгівля пальним може здійснюватися суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.

Ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем торгівлі суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) терміном на п`ять років.

Суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) отримують ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на кожне місце роздрібної торгівлі пальним.

Частина 52 статті 15 Закону №481/95-ВР визначає перелік підстав для анулювання ліцензій.

Так за цією нормою ліцензія анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного розпорядження на підставі:

- заяви суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) (абз.2 ч. 52 ст. 15 Закону №481/95-ВР);

- рішення про скасування державної реєстрації суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) (абз.3 ч. 52 ст. 15 Закону №481/95-ВР);

- несплати чергового платежу за ліцензію (абз.4 ч. 52 ст. 15 Закону №481/95-ВР);

- встановлення факту незаконного використання суб`єктом господарювання (у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) марок акцизного податку (стосовно імпортерів) (абз.5 ч. 52 ст. 15 Закону №481/95-ВР);

- встановлення факту торгівлі суб`єктом господарювання (у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) алкогольними напоями або тютюновими виробами без марок акцизного податку (абз.6 ч. 52 ст. 15 Закону №481/95-ВР);

- рішення суду про встановлення факту переміщення суб`єктом господарювання (у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) алкогольних напоїв або тютюнових виробів поза митним контролем (абз.7 ч. 52 ст. 15 Закону №481/95-ВР);

- порушення вимог статті 15-3 цього Закону щодо продажу алкогольних напоїв, тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років або у не визначених для цього місцях (абз.8 ч. 52 ст. 15 Закону №481/95-ВР);

отримання від уповноважених органів інформації, що документи, копії яких подані разом із заявою на отримання ліцензії, не видавалися/не погоджувалися такими органами (абз.9 ч. 52 ст. 15 Закону №481/95-ВР);

- встановлення факту подання заявником недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою на отримання ліцензії (абз.10 ч. 52 ст. 15 Закону №481/95-ВР);

- встановлення факту здійснення роздрібної торгівлі через реєстратори розрахункових операцій (книги обліку розрахункових операцій), не зазначені в ліцензії (абз.11 ч. 52 ст. 15 Закону №481/95-ВР);

- встановлення факту відсутності суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) за місцезнаходженням та/або за місцезнаходженням провадження діяльності, які зазначені у виданій ліцензії (абз.12 ч. 52 ст. 15 Закону №481/95-ВР);

- порушення термінів звернення до органу ліцензування щодо зміни відомостей, зазначених у виданій суб`єкту господарювання (у тому числі іноземному суб`єкту господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) ліцензії (абз.13 ч. 52 ст. 15 Закону №481/95-ВР);

- відмови, без законодавчих підстав, від доступу представника контролюючого органу до проведення перевірки відповідно до вимог статей 80,81 Податкового кодексу України, на підставі акта, складеного посадовими (службовими) особами податкового органу, який засвідчує факт відмови (абз.14 ч. 52 ст. 15 Закону №481/95-ВР);

Ліцензія анулюється та вважається недійсною з моменту одержання суб`єктом господарювання (у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) розпорядження про її анулювання в електронній формі засобами електронного зв`язку (ч. 53 ст. 15 Закону №481/95-ВР).

Як вбачається зі змісту наведених вище приписів статті 15 Закону № 481/95-ВР, законодавством чітко регламентовано послідовну процедуру анулювання ліцензій на роздрібну торгівлю пальним, яка полягає у наступному:

- встановлення обставини, яка визначена статтею 15 Закону № 481/95-ВР, як підстава для анулювання ліцензії;

- прийняття органом, який видав ліцензію, письмового розпорядження про її анулювання;

- внесення відомостей про анулювання ліцензії до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального не пізніше наступного робочого дня з дня видачі/призупинення/анулювання відповідної ліцензії.

Згідно статті 3 Закону України №481/95-ВР суб`єкт господарювання у разі зміни будь-яких відомостей, зазначених у виданій суб`єкту господарювання (у тому числі іноземному суб`єкту господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) ліцензії (крім змін, пов`язаних з реорганізацією суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) та/або зміною типу акціонерного товариства), зобов`язаний повідомити орган, який видав ліцензію, про такі зміни протягом 30 днів з дня, наступного за днем їх настання.

Як вірно зазначено судом першої інстанції, Головним управлінням ДПС в Одеській області акт перевірки не складався. Будь яких заперечень чи доводів з цього питання апеляційна скарга не містить.

Отже, враховуючи те, що відповідачем не складався та не направлявся на адресу акт про встановлення факту порушення строків звернення до органу ліцензування щодо зміни відомостей, зазначених у виданій суб`єкту господарювання (у тому числі іноземному суб`єкту господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) ліцензії, позивач був позбавлений можливості надати пояснення та докази щодо предмету перевірки.

З огляду на викладене, суд першої інстанції правомірно вказав, що розпорядження від 03.02.2023 року №35-р прийнято Головним управлінням ДПС в Одеській області передчасно, без з`ясування всіх обставин, які впливають на прийняття рішення та без належного повідомлення ТОВ ЛАРСЕН ЛТД про їх прийняття, а отже не у спосіб та не в порядку визначеному чинним законодавством України.

Щодо суті викладеного в оскаржуваному розпорядженні порушення, то колегія суддів зазначає наступне.

Порядок ведення Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 №545 (надалі Порядок №545 в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин).

Відповідно до п. 1 Порядку №545, цей Порядок визначає процедуру створення та ведення Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним (далі - Єдиний реєстр ліцензіатів та місць обігу пального).

Єдиним реєстром ліцензіатів та місць обігу пального є електронна база даних, яка містить інформацію про суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місця виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним у розрізі суб`єктів господарювання, які провадять діяльність на таких місцях на підставі виданих ліцензій.

Відповідно до п. 2 Порідку №545, Єдиний реєстр ліцензіатів та місць обігу пального формується та ведеться ДФС та її територіальними органами в електронній формі на підставі відомостей, зазначених у документах, які подаються суб`єктами господарювання для отримання ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним відповідно до статей 3 і 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального».

Відповідно до п. 4 Порядку №545, підставою для включення суб`єкта господарювання до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального є рішення ДФС та її територіальних органів про видачу ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним.

Відповідно до п. 6 Порядку №545, підставою для виключення суб`єкта господарювання з Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального є рішення про анулювання ліцензії, прийняте ДФС та її територіальними органами відповідно до статей 3 і 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального».

При цьому інформація про суб`єкта господарювання вноситься до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального не пізніше робочого дня, наступного за днем видачі/зупинення/анулювання ліцензії або внесення змін до ліцензії (п. 7 Порядку №545).

Як вбачається з матеріалів справи, ліцензія на право роздрібної торгівлі пальним була анульована Розпорядженням №35-р на підставі встановленням факту порушення термінів звернення до органу ліцензування щодо зміни відомостей, зазначених у виданій суб`єкту господарювання ліцензії.

З матеріалів справи вбачається, що Головним управлінням ДПС в Одеській області видано ТОВ ЛАРСЕН ЛТД ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі:

реєстраційний номер 15210314202000124;

дата реєстрації: 07.08.2020;

термін дії: з 07.08.2020 до 07.08.2025;

місцезнаходження: Україна, 03039, м. Київ, пров. Руслана Лужевського, буд. 14, корп. 6, кв. (офіс) 9;

адреса місця торгівлі: Україна, Одеська область, Овідіопольський район, смт Таїрове, Таїровська селищна рада, масив 11, №33/1.

01.02.2023 року між ТОВ АЗС-ОЙЛ (орендодавець) та ТОВ ЛАРСЕН ЛТД (орендар) укладено договір оренди №25/02/2020-43О, відповідно до п.п. 1.1 1.3 Орендодавець передає, а Орендар приймає в строкове платне користування нерухоме майно, а саме: виробничі та невиробничі будівлі (автозаправний комплекс), який розташований за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, Таїровська селищна рада, Масив 11, № 33/1, загальною площею 100,3 кв.м., з майном, технічними засобами, обладнанням та устаткуванням, перелік якого наводиться в Акті приймання-передачі (надалі - Об`єкт оренди).

Об`єкт оренди належить Орендодавцю на праві приватної власності відповідно до вимог чинного законодавства України, право власності зареєстроване в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, номер запису про право власності: 8261656, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 518460451237.

Об`єкт оренди розташований на земельній ділянці з кадастровим номером 5123755800:01:002:3207.

Відповідно до Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна, номер інформаційної довідки 322291896, дата формування 08.02.2023, зареєстровано об`єкт нерухомого майна (реєстраційний номер 518460451237); тип об`єкту на виробничі та невиробничі будівлі, об`єкт нежитлової нерухомості; опис об`єкта: Загальна площа (кв.м): 100.3, Опис: виробничі та невиробничі будівлі А-АЗС, загальна площа 69,0 кв.м.; А-підвал, загальна площа 69,0 кв.м.; а-прибудова, загальна площа 6,3 кв.м.; а'-навіс, загальна площа 1,60 кв.м.; №1-5-ємкість.; №6-каналізація.; №7-огорожа.; №8-водопровід; адреса: Одеська обл., Овідіопольський р., сщ/рада. Таїровська, Масив 11, №33/1. Підстава внесення запису: Рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер: 18370079 від 26.12.2014.

Отже, станом на 03.02.2023 року (день прийняття відповідачем оскаржуваного рішення) адреса майна, орендованого позивачем на підставі договорів оренди №25/02/2020-43О від 01.02.2023 року та №25/02/2020-43О від 25.02.2020 року не змінювалась, що вірно встановлено судом першої інстанції.

Крім того, судом першої інстанції правомірно вказано, що Виконкомом Таїровської селищної ради Овдіопольського району Одеської області прийнято рішення №183 від 28.11.2014 року Про зміну адреси об`єкта нерухомого майна АЗС на 150 заправок на добу з магазином супутніх товарів, що знаходяться за адресою: на території Таїровської селищної ради в районі ж/м червоний хутір, 12 ст. Чорноморської дороги, який перебуває у власності Фірми Світоч у вигляді ТОВ, яким змінено адресу об`єкта нерухомого майна -150 заправок на добу з магазином супутніх товарів, який належить на праві власності Фірмі Світоч у вигляді ТОВ, що знаходиться за адресою: на території Таїровської селищної ради в районі ж/м червоний хутір, 12 ст. Чорноморської дороги, присвоївши йому іншу адресу: Одеська область, Овідіопольський район, Таїровська селищна рада, масив №11, будівля №33/1, яка визначена відповідно до місцезнаходження об`єкта з урахуванням існуючого адміністративно-територіального устрою.

Також, згідно з інформацією наданою Таїровською селищною радою Овідіопольського району Одеської області листом від 596/02-07 від 21.03.2023 року, на запит ТОВ АЗС-ОЙЛ №01/03/23-1 від 01.03.2023 року щодо надання інформації відносно чинної адреси об`єкта нерухомого майна - виробничих та невиробничих будівель, власником якого є ТОВ АЗС-ОЙЛ, за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, Таїровська селищна рада, Масив № 11, будівля № 33/1, повідомлено, що з 26.12.2014 року рішення, щодо зміни/присвоєння адреси об`єкту нерухомого чайна - виробничих та невиробничих будівель, власником якого є ТОВ АЗС-ОЙЛ виконавчим комітетом Таїровської селищної ради, не приймалось.

Додатково повідомлено, що враховуючи Постанову Верховної ради України від 17 липня 2020 року №807-1Х Про утворення та ліквідацію районів вищевказаний об`єкт нерухомого майна має наступну адресу: Одеська область, Одеський район, Таїровська селищна рада, Масив № 11, будівля № 33/1.

Таким чином, адреса місця торгівлі позивачем є Одеська область, Одеський район, Таїровська селищна рада, Масив № 11, будівля № 33/1, що підтверджується зібраними у справі доказами та зазначено в ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним. Реєстраційний номер 15210314202000124, дата реєстрації 07.08.2020, що вірно встановлено судом першої інстанції.

Доводи апелянта, що відбулось перезаключення договору оренди земельної ділянки ТОВ АЗС-ОЙЛ (власник АЗС) з Таїровською селищною радою, в результаті чого було змінено адресу, а саме: Одеська область, Одеський (Овідіопольський) район, Таїровська селищна рада, с. Лиманка, (с. Мізікевича), ж/м. Червоний хутір, 12 ст. Чорноморської дороги, що свідчить про порушення позивачем вимог Закону №418 колегія суддів вважає необґрунтованими та такими, яким судом першої ін6станції надано належну оціну та правомірно вказано, що ліцензія отримана ТОВ ЛАРСЕН ЛТД на право роздрібної торгівлі пальним. Реєстраційний номер 15210314202000124, дата реєстрації 07.08.2020 не містить інформацію що стосується земельної ділянки.

Отже, доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують, а зводяться до переоцінки доказів, яким судом першої інстанції надано належну правову оцінку, а отже не дають підстав для висновку про скасування рішення суду першої інстанції.

Відповідно до пункту першого частини першої статті 315 КАС за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.

За змістом частини першої статті 316 КАС суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Оскільки судове рішення ухвалене судом першої інстанції з додержанням норм матеріального і процесуального права, на підставі правильно встановлених обставин справи, а доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують, то суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а оскаржуване судове рішення - без змін.

Керуючись ст. ст. 308, 310, ст.315, 316, 321, 322, 325, 327, 328, 329 КАС України, колегія суддів,

П О С Т А Н О В И Л А :

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Одеській області залишити без задоволення.

Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 13 листопада 2023 року залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню в касаційному порядку до Верховного Суду не підлягає, за винятком випадків, перелічених у пункті 2 частини 5 статті 328 КАС України.

Повний текст судового рішення виготовлений 19 березня 2024 року.

Головуючий суддя: О.В. Лук`янчук

Суддя: А.І. Бітов

Суддя: І.Г. Ступакова

Дата ухвалення рішення19.03.2024
Оприлюднено22.03.2024
Номер документу117797427
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/6882/23

Ухвала від 25.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 19.03.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Постанова від 19.03.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 15.01.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 15.01.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 18.12.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Рішення від 13.11.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П.П.

Ухвала від 13.11.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П.П.

Ухвала від 19.04.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П.П.

Ухвала від 10.04.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні