Постанова
від 13.11.2023 по справі 638/16045/23
ДЗЕРЖИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ХАРКОВА

ПОСТАНОВА

Іменем України

13 листопада 2023 року

м. Харків

Справа № 638/16045/23

Провадження № 3/638/6705/23

Дзержинський районний суд м. Харкова у складі:

головуючого судді Яковлевої В.М.,

за участю секретаря судового засідання - Поддубкіної А.В.,

прокурора - Кіншакової Н.В.,

особи, стосовно якої складено протокол про адміністративне правопорушення - ОСОБА_1 ,

захисника ОСОБА_1 - адвоката Коновалова О.А.,

розглянувши матеріали, які надійшли з 7-го управління (з обслуговування Харківської області) Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Харкова, громадянина України, працює проректором з науково-педагогічної роботи Української інженерно-педагогічної академії, зареєстрований та проживає за адресою: АДРЕСА_1 ,

за частиною першою статті 172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП),

у с т а н о в и в:

До Дзержинського районного суду м. Харкова надійшов адміністративний матеріал з з 7-го управління (з обслуговування Харківської області) Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за частиною першою статті 172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП).

13 листопада 2023 року захисником ОСОБА_1 - адвокатом Коноваловим О.А. подано клопотання, яке сформовано в системі «Електронний Суд» 12 листопада 2023 року.

Клопотання обгрунтовано тим, що зазначені матеріали адміністративного правопорушення не відповідають вимогам статті 256 КУпАП та Інструкції з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення в органах поліції, затвердженої наказом Міністерства внутрішніх справ України від 06 листопада 2015 року № 1376, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 01 грудня 2015 року за № 1496/27941 (далі по тексту Інструкція).

Порядок оформлення в органах Національної поліції України, у тому числі в їх структурних (відокремлених) підрозділах (далі - органи поліції), матеріалів про адміністративні правопорушення, порядок розгляду справ про адміністративні правопорушення, а також визначає порядок контролю за дотриманням законодавства під час оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення (крім правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху) регулюється Інструкцією з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення в органах поліції, затвердженою наказом МВС України від 06 листопада 2015 року № 1376.

Проте, до протоколу про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією № 866 від 24 жовтня 2023 року, долучені копії документів, які не відповідають порядку засвідчення копій документів, визначеному пунктом 5.26 Національного стандарту України ДСТУ 4163-2020 "Державна уніфікована система документації. Уніфікована система організаційно - розпорядчої документації. Вимоги до оформлювання документів", затвердженого наказом Державного підприємства "Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості" від 1 липня 2020 року № 144, Правилами організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах, організаціях, затверджені наказом Міністерства юстиції від 18 червня 2015 року № 1000/5, інструкціями з діловодства в окремих органах державної влади.

Копія набуває юридичної сили лише в разі її засвідчення у встановленому порядку.

Так, відповідно до пункту 5.26 зазначеного вище стандарту: 5.26. Відмітка про засвідчення копії документа складається з таких елементів: слів "Згідно з оригіналом" (без лапок), найменування посади, особистого підпису особи, яка засвідчує копію, її власного імені та прізвища, дати засвідчення копії. У випадках, визначених законодавством, копії документів засвідчують відбитком печатки юридичної особи, структурного підрозділу (служби діловодства, служби кадрів, бухгалтерії тощо) юридичної особи або печатки "Для копій".

Однак, додані до протоколу про адміністративне правопорушення № 866 копії документів належним чином у встановленому порядку не засвідчені, оскільки не містять назви посади, яка засвідчує копію, її ініціалів та прізвища, дати засвідчення копії та відмітки засвідчення копії документів "Згідно з оригіналом" (натомість проставлена відмітка "КОПІЯ ВІРНА").

При цьому показовим є те, що запити 7-го управління (з обслуговування Харківської області) ДЕПАРТАМЕНТУ СТРАТЕГІЧНИХ РОЗСЛІДУВАНЬ НАЦІОНАЛЬНОЇ ПОЛІЦІЇ УКРАЇНИ, надіслані до УКРАЇНСЬКОЇ ІНЖЕНЕРНО-ПЕДАГОГІЧНО АКАДЕМІЇ (надалі з текстом УІПА, академії), відповіді на які в подальшому стали підставою для складання протоколу.

Звертає увагу, що кожна сторінка документів має бути засвідчена відповідно до вимог Національного стандарту України ДСТУ 4163-2020 "Державна уніфікована система документації. Уніфікована система організаційно - розпорядчої документації.

Вимоги до оформлювання документів" затвердженого наказом Державного підприємства "Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості" від 01.07.2020 № 144.

Отже безпосереднього орган, посадова особа якого склала зазначений протокол № 866, набуття копією відповідної юридичної і доказової сили пов`язував саме із належним засвідчення такої копій у повній відповідності до вимог зазначеного вище Стандарту ДСТУ 4163-2020.

На його думку, без належного оформлення доданих до протоколу № 866 матеріалів суд буде позбавлений можливості здійснити повний та всебічний розгляд справи про адміністративне правопорушення, встановити всі фактичні обставини справи, прийняти законне та обґрунтоване рішення.

У судовому засіданні захисник ОСОБА_1 - адвокат Коновалов О.А. подане клопотання підтримав та просив його задвоольнити. ОСОБА_1 підтримав позицію захисника.

У судовому засіданні прокурор Кішкакова Н.В. проти задоволення клопотання заперечувала, оскільки матеріали справи є належно оформленими та повністю відповідають порядку засвідчення документів.

Вислухавши думку учасників судового процесу, оглянувши матеріали справи, суд дійшов такого висновку.

Відповідно до статті 278 КУпАП орган (посадова особа) при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення вирішує такі питання: 1) чи належить до його компетенції розгляд даної справи; 2) чи правильно складено протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення; 3) чи сповіщено осіб, які беруть участь у розгляді справи, про час і місце її розгляду; 4) чи витребувано необхідні додаткові матеріали; 5) чи підлягають задоволенню клопотання особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілого, їх законних представників і адвоката.

За змістом статті 245 КУпАП завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

За змістом статті 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

За змістом статті 256 КУпАП у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, прізвище викривача (за його письмовою згодою), якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.

Згідно п. 7 Розділу ІІ Інструкції до протоколу долучаються матеріали (докази), що підтверджують факт вчинення адміністративного правопорушення (рапорти посадових осіб, заяви, пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків правопорушення, інші документи, які стосуються правопорушення).

Матеріали, які долучаються до протоколу, повинні містити достовірну інформацію, відповідати вимогам законодавства та правилам діловодства.

Обов`язок щодо збирання доказів та оформлення матеріалів про військове адміністративне правопорушення покладається на уповноважену посадову особу, яка складає протокол.

Відповідно до

Суд, вважає, що протокол про адміністративне правопорушення складений уповноваженою посадовою особою, його зміст повністю відповідає вимогам статті 256 КУпАП.

А додані до протоколу матеріали відповідають порядку засвідчення копій документів, визначеному пунктом 5.27 Національного стандарту України Державної уніфікованої системи документації, Уніфікованої системи організаційно - розпорядчої документації Вимогам до оформлювання документів (ДСТУ 4163-2003, затвердженого наказом Держспоживстандарту України від 07.04.2003 № 55), Правилам організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах, організаціях, затверджених наказом Міністерства юстиції від 18 червня 2015 року № 1000/5, інструкціями з діловодства в окремих органах державної влади.

Відповідно до статті 251 КУпАП, доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначених статтею 255 цього Кодексу.

Відтак матеіали справи, протокол та додані до нього документи, відповідають наведеним вище вимогам законодаства, засвідчені у встановленому законом порядку та містять мокру печатку, що дозволяє здійснити повний та всебічний розгляд справи про адміністративне правопорушення, встановити всі фактичні обставини справи, прийняти законне та обгрунтоване рішення.

Правові підстави для повернення матеріалів справи про адміністративне правопорушення стосовно ОСОБА_1 для належного оформлення відсутні.

Керуючись статтями 256, 278 КУпАП, суд

постановив:

У задоволенні клопотання про повернення матеріалів справи про адміністративне правопорушення стосовно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за частиною першою статті 172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП), на дооформлення до 7-го управління (з обслуговування Харківської області) Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України відмовити.

Постанова оскарженню не підлягає.

Повний текст постанови проголошено в приміщенні Дзержинського районного суду м. Харкова 14 листопада 2023 року о 16 год. 30 хв.

Суддя В. М. Яковлева

Дата ухвалення рішення13.11.2023
Оприлюднено17.11.2023
Номер документу114941027
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів

Судовий реєстр по справі —638/16045/23

Постанова від 19.04.2024

Адмінправопорушення

Харківський апеляційний суд

Савенко М. Є.

Постанова від 27.02.2024

Адмінправопорушення

Харківський апеляційний суд

Савенко М. Є.

Постанова від 07.12.2023

Адмінправопорушення

Дзержинський районний суд м.Харкова

Яковлева В. М.

Постанова від 07.12.2023

Адмінправопорушення

Дзержинський районний суд м.Харкова

Яковлева В. М.

Постанова від 13.11.2023

Адмінправопорушення

Дзержинський районний суд м.Харкова

Яковлева В. М.

Постанова від 13.11.2023

Адмінправопорушення

Дзержинський районний суд м.Харкова

Яковлева В. М.

Постанова від 13.11.2023

Адмінправопорушення

Дзержинський районний суд м.Харкова

Яковлева В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні