ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16.11.2023 Справа № 914/2370/23
Господарський суд Львівської області у складі судді Зоряни ГОРЕЦЬКОЇ, за участю секретаря судового засідання Марти ПРИШЛЯК, розлянув у відкритому судовому засіданні справу
за позовом: Комунального підприємства "Адміністративно-технічне управління",
до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю "Львів Буд Покізол",
про відшкодування витрат пов`язаних з демонтажем,
представники сторін:
від позивача: Паращак І. В.;
від відповідача: не з`явився;
ІСТОРІЯ РОЗГЛЯДУ СПРАВИ
На розгляд Господарського суду Львівської області надійшла позовна заява Комунального підприємства «Адміністративно технічне управління» до Товариства з обмеженою відповідальністю «Львів Буд Покізол» про відшкодування витрат пов`язаних з демонтажем.
Ухвалою від 08.08.2023 відкрито провадження по справі за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін.
Враховуючи, що зібраних матеріалів достатньо для з`ясування обставин справи та прийняття рішення, судом 13.11.2023 проголошено вступну та резолютивну частини рішення по справі.
АРГУМЕНТИ СТОРІН
Позиція позивача
Позивач обґрунтовує позовні вимоги тим, що відповідач самовільно, без отримання дозволу на розміщення реклами, встановив спеціальні конструкції зовнішньої реклами на вул. Під Голоском, 4 у м. Львові, чим порушив вимоги ч. 1 ст. 16 Закону України «Про рекламу».
Сума, яку ТзОВ «Львів Буд Покізол» зобов`язане відшкодувати 149 272,80 грн.
Позиція відповідача
Відповідача стверджує, що на час виявлення факту розміщення вищевказаних конструкцій, відповідач не був власником чи користувачем рекламних конструкцій. Матеріали справи не містять жодних доказів, які б підтверджували факт встановлення рекламних конструкцій саме ТзОВ «Львів Буд Покізол». Також відповідач вказує на відсутність підстав для включення до суми стягнення податку на додану вартість.
ОБСТАВИНИ ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ
Департаментом економічного розвитку Львівської міської ради виявлено самовільне розміщення зовнішньої реклами по вул. Під Голоском, 4. З даного приводу ТзОВ «Львів Буд Покізол» скеровано вимоги Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради від 01.11.2022 № 23/Р-27-1006, від 01.11.2022 № 23/Р-27-1003, якими було запропоновано відповідачу добровільно усунути допущені порушення у зазначений у вимогах термін. ТзОВ «Львів Буд Покізол» вимог Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради про демонтаж не виконало.
Департамент економічного розвитку Львівської міської ради видав наказ від 07.11.2022 №60-Д «Про демонтаж самовільно встановлений, конструкцій зовнішньої реклами», якими доручив КП «Адміністративно-технічне управління» демонтувати самовільно встановлені рекламні конструкції ТзОВ «Львів Буд Покізол» в примусовому порядку.
На підставі вищезазначеного наказу самовільно встановлені конструкції зовнішньої реклами ТзОВ «Львів Буд Покізол» були демонтовані позивачем із залученням підрядних організацій, що підтверджується Актами проведення демонтажу спеціальних конструкцій від 21.04.2023.
Демонтаж самовільно встановлених рекламних конструкцій та малих архітектурних форм (вивісок) проводив підрядник ФОП ОСОБА_1 згідно Договору про надання послуг від 25.01.2023 № 25/01/23. Оплата наданих послуг по демонтажу самовільно встановлених конструкцій підтверджується рахунками №2104 від 21.04.2023 та актом наданих послуг №2104 від 21.04.2023.
Зберігання самовільно встановлених конструкцій зовнішньої реклами та малих архітектурних форм (вивісок) підтверджується копією накладної від 21.04.2023 №10 (долучена до позовної заяви).
З метою компенсації витрат, власнику конструкції скеровується лист-вимога від 09.06.2023 №2410-10-1839 та №2410-10-1854.
Матеріали справи містять вимоги №23/Р-27-2839 від 13.08.2021 та №23/P-27-1638 від 15.09.2020 за якими, як стверджує позивач вимоги виконано добровільно.
20.08.2021 на юридичну адресу ТзОВ «Львів Буд Покізол» Департаментом економічного розвитку Львівської міської ради, скеровано вимогу від 20.08.2021 № 23/Р-27-2981, про демонтаж рекламної конструкції на огорожі будівельного майданчика за адресою: місто Львів, вул. Під Голоско, 4, у кількості 1 шт, розмір 80 на 2,50 м з маркуванням: (Фруктова алея, житловий комплекс, (097) 370 88 22, (066) 370 88 22, вул. Під Голоском, 4). ТзОВ «Львів Буд Покізол» вимог Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради про демонтаж не виконано (фото банера додається).
06.10.2021 КП «Адміністративно-технічне управління» провело примусовий демонтаж, про що було складено акт проведення демонтажу спеціальних конструкцій № 16 та скеровано на юридичну адресу ТзОВ «Львів Буд Покізол».
08.11.2021 за 2410-10-7102 на юридичну адресу ТзОВ «Львів Буд Покізол» скеровано лист-вимогу про відшкодування витрат у зв`язку з примусовим демонтажем.
30.12.2021 на рахунок КП «Адміністративно-технічне управління» від ТзОВ «Львів Буд Покізол» надійшли кошти у сумі 19 771,20 згідно листа вимоги від 08.11.2021 за 2410-10-7102.
10.01.2022 ТзОВ «Львів Буд Покізол» зі складського приміщення КП «Адміністративно-технічне управління» отримано рекламну конструкцію та підписано накладну про отримання останньої.
Банер, який було демонтовано 21.04.2022 по вул. Під Голоском, 4 за змістом експонованої інформації (номери телефонів, перелік рекламованої продукції, адреси та рекламні гасла) є аналогічним банеру, який демонтований силами КП «Адміністративно-технічне управління» 06.10.2021.
Особа власника підтверджується рішенням Виконавчого комітету від 26.10.2018 №1155 «Про затвердження містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва на будівництво ТзОВ «Львів Буд Покізол» багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом на вул. Під Голоском, 4 та рішенням Виконавчого комітету від 12.02.2021 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету від 26.10.2018 № 1158», а також дозволом на будівництво реєстраційний номер: ЛВ 012211221939.
ОЦІНКА СУДУ
Предметом доказування у даній справі є обставини правомірності встановлення демонтажу та зберігання малих архітектурних форм (вивісок) за адресою: м. Львів, вул. Під Голоском, 4 та стягнення коштів.
У відповідності до вимог ст. 16 Закону України «Про рекламу» розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів,що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, та у порядку, встановленому цими органами на підставі Типових правил, що затверджені Кабінетом Міністрів України.
Згідно п. 24 Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 № 2067 (надалі-Типові правила) виданий у встановленому порядку дозвіл є підставою для розміщення зовнішньої реклами та виконання робіт, пов`язаних розташуванням рекламного засобу.
Відповідно до пунктів 1 та 4 ст. 20 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом.
Рішення місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо благоустрою території певного населеного пункту є обов`язковими для виконання розміщеними на цій території підприємствами, установами, організаціями та громадянами, які на ній проживають.
Відповідно до п. 4.2.10. «Правил розміщення зовнішньої реклами у м. Львові», затверджених рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради № 569 від 21.05.2010, підставою для розміщення конструкцій зовнішньої реклами є у встановленому порядку виданий дозвіл.
П. 2.1. «Правил розміщення зовнішньої реклами у м, Львові», затверджених рішенням Львівської міської ради № 569 від 21.05.2010 передбачено, що самовільно встановлений рекламний засіб - рекламний засіб, розміщений без виданого у встановленому порядку дозволу або не демонтований власником після прийняття робочим органом рішення про відмову у продовженні дозволу або виконавчим комітетом рішення про його скасування у встановлений термін.
Відповідно до п. 1.1. рішення Львівської міської ради від 17.05.2013 № 332 примусовий демонтаж конструкції - це засіб для примусового усунення виявленого порушення вимог законодавства про рекламу (самовільного встановлення рекламного засобу), не усунутого суб`єктом господарювання у добровільному порядку.
Згідно п. 2.1. «Правил розміщення зовнішньої реклами у м. Львові», затверджених рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради № 569 від 21.05.2010, робочий орган з регулювання діяльності з розміщення зовнішньої реклами - орган, уповноважений Львівською міською радою виконувати покладені на нього функції, передбачені Правилами розміщення зовнішньої реклами / м. Львові, Типовими правилами розміщення зовнішньої реклами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 № 2067.
У межах своєї компетенції Робочий орган (Департамент економічного розвитку ЛМР) забезпечує контроль за виконанням вимог Закону України «Про рекламу», Типових Правил розміщення зовнішньої реклами, Правил розміщення зовнішньої реклами у м. Львові усіма особами незалежно від форм власності та відомчої належності. Робочий орган уповноважений у сфері реклами звертатися до юридичних і фізичних осіб з вимогами про усунення виявлених порушень у визначений у вимогах термін.
Як було зазначено вище, у вимогах Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради від 01.11.2022 № 23/Р-27-1006 та №23/Р-27-1003, надісланих відповідачу, позивачем зазначено про встановлене порушення вимог ч. 1 ст. 16 Закону України «Про рекламу» та запропоновано відповідачу добровільно усунути допущені порушення в термін до 11.11.2022. У вказаній вимозі також містилось попередження про те, що, у разі невиконання вимоги у добровільному порядку, вивіски будуть демонтовані примусово.
Згідно з ч.1 ст.73 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні, акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов`язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.
Відповідно до п. 9.3 Правил у разі виявлення порушення вимог цих Правил робочий орган звертається до розповсюджувача зовнішньої реклами з вимогою про усунення порушень у вказаний у вимозі термін. Зазначений термін не може перевищувати 30 календарних днів. Вимоги робочого органу готуються оператором у письмовій формі та скеровуються рекомендованим листом розповсюджувачу зовнішньої реклами. Інформація про скеровані вимоги реєструється в інформаційній базі даних оператора.
Згідно п. 8.1.1. Правил демонтажу підлягають самовільно встановлені рекламні засоби, власник яких не виконав вимогу про демонтаж, відтак Департамент економічного розвитку Львівської міської ради видав наказ від 07.11.2022 №60-Д «Про демонтаж самовільно встановлених, конструкцій зовнішньої реклами», якими доручив КП «Адміністративно-технічне управління» демонтувати самовільно встановлені рекламні конструкції ТзОВ «Львів Буд Покізол» в примусовому порядку.
На підставі вищезазначеного наказу самовільно встановлені конструкції зовнішньої реклами ТзОВ «Львів Буд Покізол» були демонтовані Позивачем із залученням підрядних організацій, що підтверджується Актами проведення демонтажу спеціальних конструкцій від 21.04.2023.
Згідно п. 8.3. Правил примусовий демонтаж рекламних засобів проводиться власними силами Оператора (КП «Адміністративно-технічне управління») або на його замовлення - підрядною організацією.
Оскільки демонтаж не проведено добровільно, то такий проведено в примусовому порядку.
Пунктом 8.4. Правил передбачено, що про проведений примусовий демонтаж рекламного засобу складається і підписується працівниками оператора та іншими особами, що були присутні при його проведенні, акт примусового демонтажу рекламного засобу. До акта додається фотофіксація місця розташування рекламного засобу до і після демонтажу. Акт проведення примусового демонтажу складається у двох примірниках, один з яких залишається в оператора, другий передається власнику демонтованого рекламного засобу одразу після складання такого акта (у разі присутності власника). У разі відсутності власника рекламного засобу або його відмови від підписання акта примусового демонтажу, про що робиться відповідна відмітка в акті, другий примірник акта примусового демонтажу оператор у термін п`яти робочих днів надсилає поштою за місцезнаходженням власника рекомендованим листом (якщо встановлено його місцезнаходження).
Акти демонтажу надіслані рекомендованим листом, що підтверджується списком згрупованих поштових відправлень.
Суд звертає увагу на те, що направлення листів рекомендованою кореспонденцією на дійсні адреси є достатнім для того, щоб вважати повідомлення належним. При цьому отримання зазначених листів адресатом перебуває поза межами контролю відправника (такі правові висновки, викладені у постанові Великої Палати Верховного Суду від 25.04.2018 у справі № 800/547/17 (П/9901/87/18), провадження № 11-268заі18).
З огляду на викладене, суд не приймає до уваги доводи Відповідача про не направлення актів демантажу та зазначає, що документи скеровувалися рекомендованими листами на юридичну адресу, а отже, він вважається обізнаним про них.
Беручи до уваги вищенаведене, суд приходить до висновку, що демонтаж самовільно встановленої реклами проведено у відповідності до встановлених вимог, акти демонтажу складено належним чином та направлено на адресу Відповідача у встановленому порядку, зважаючи на його відсутність при демонтажі.
Облік та тимчасове зберігання демонтованих рекламних засобів здійснює у встановленому порядку оператор. Демонтований рекламний засіб зберігається у спеціально відведених для цього місцях (сховищах, складах тощо) (п. 8.7. Правил).
Зберігання самовільно встановлених конструкцій зовнішньої реклами та малих архітектурних форм (вивісок) підтверджується копією накладної від 21.04.2023 №10.
Відповідно до п. 13.4. Правил благоустрою м. Львова, затверджених Ухвалою сесії Львівської міської ради № 376 від 21.04.2011: «витрати з проведення демонтажу самовільно встановлених рекламних конструкцій, їх транспортування та зберігання відшкодовують їх власники:
-п.13.4.1.3а демонтаж та транспортування спеціальної конструкції - у розмірі фактичних витрат;
-п.13.4.2.3а зберігання спеціальної конструкції - у розмірі одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян за кожну добу зберігання».
Компенсація коштів, витрачених комунальним підприємством Адміністративно технічне управління на примусовий демонтаж рекламного засобу, покладається на власника (користувача) демонтованого рекламного засобу. У разі повторного самовільного встановлення суб`єктом господарювання рекламного засобу за адресою, де самовільно встановлений рекламний засіб уже був демонтований силами комунального підприємства Адміністративно-технічне управління, витрати на демонтаж, транспортування та зберігання такого рекламного засобу постійно відшкодовуються суб`єктом господарювання у п`ятикратному розмірі (п. 8.5. Правил).
Як було зазначено вище, позивачем вже здійснювався демонтаж самовільно встановленої реклами, про що було складено акт проведення демонтажу. Витрати за демонтаж та зберігання оплачені відповідачем, що підтверджується копією банківської виписки. Відповідач визнав свій банер та забрав його зі складу, що підтверджується накладною, яка додана де позовної заяви.
Підприємницька діяльністьставить за мету отримання прибутку, відтак, жоден суб`єкт господарювання не зацікавлений нести фінансові витрати замість іншого суб`єкта. Той факт, що Відповідач забрав банер та оплатив заборгованість, тобто визнав належність вказаних вище конструкцій саме ТзОВ «Львів Буд Покізол» підтверджує повторність та приналежність реклами саме йому.
Одночасно суд звертає увагу, що ТзОВ «Львів Буд Покізол» є замовником будівництва за адресою м. Львів, вул, Під Голоском, 4. Рішеннями виконавчого комітету Львівської міської ради затверджено містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва на будівництво ТзОВ Львів Буд Покізол багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом на вул. Під Голоском, 4.
Щодо посилань відповідача на справу №910/5054/23, суд звертає увагу, що така не є тотожною до вказаної насамперед тому, що відповідач у справі №910/5054/23 припинив орендні відносини щодо майна на якому повторно розміщено рекламу у 2019, що унеможливлює встановлення ним такої у 2020. В даному контексті ототожнювати інші обставини немає сенсу.
Вищевикладені обставини на підтвердження позовних вимог в розумінні статті 79 ГПК України підтверджують порушення відповідачем умов розміщення реклами на території Львівської міської територіальної громади.
З огляду на вищенаведене, суд зазначає про те, що у діях відповідача наявний складу цивільного правопорушення.
Суд вважає, що позивач надав вичерпну відповідь на всі істотні питання, що виникають при кваліфікації спірних відносин згідно з нормами матеріального та процесуального права.
Щодо застосування податку на додану вартість при визначені розміру понесених позивачем витрат, то у листі ДФС України №23363/6/99-99-15-03-02-15 від 28.10.2016 зазначено, що якщо кошти надходять до платника податків в рахунок оплати вартості поставлених таким платником товарів/послуг, в тому числі які постачаються в рамках виконання програми благоустрою міста чи інших подібних програм, які для цілей оподаткування ПДВ є об`єктом оподаткування, то на дату зарахування таких коштів на банківський рахунок платника податку платник зобов`язаний визначити податкові зобов`язання виходячи з вартості таких товарів/послуг.
Станом на момент прийняття рішення докази відшкодування відповідачем витрат позивача у матеріалах справи відсутні.
Враховуючи встановлені судом обставини, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими і підтверджені належними та допустимими доказами, а тому підлягають до задоволення.
Судові витрати відповідно до ст. 129 ГПК України в розмірі судового збору покладаються на відповідача повністю.
Керуючись статтями 4, 7, 13, 14, 73, 74, 76-79, 129, 233, 236, 238, 240, 241, 327 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
1.Позов задовольнити.
2.Стягнути з Товариство з обмеженою відповідальністю «Львів Буд Покізол» (ЄДРПОУ 32639836) на користь КП «Адміністративно-технічне управління» (ЄДРПОУ 13804591) 149 272,80 грн витрат, пов`язаних з проведенням демонтажу рекламних конструкцій, їх транспортуванням та зберіганням та 2 684 грн судового збору.
3. Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Рішення набирає законної сили в порядку ст. 241 ГПК України, та може бути оскаржено в порядку та строки, визначені ст. 256, 257 ГПК України.
Повний текст рішення складено 16.11.2023.
СуддяГорецька З.В.
Суд | Господарський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 16.11.2023 |
Оприлюднено | 20.11.2023 |
Номер документу | 114993547 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, щодо недоговірних зобов’язань |
Господарське
Західний апеляційний господарський суд
Галушко Наталія Анатоліївна
Господарське
Господарський суд Львівської області
Горецька З.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні